Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JK Power

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 19
91
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 15.11.07 - klo: 16.21 »
Duster1 = POP! ROCK!  :grin: AAA+++ Nopea maksu! Loistava ostaja! Hyvä kommunikointi! Tekisin kaupat uudestaan milloin vain!

92
Yleinen keskustelu / Vs: Rock crawling?
« : 11.11.07 - klo: 20.09 »
Myydään osastolla olisi halpa Rock Crawleri myytävänä!

 :mrgreen:

93
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 09.11.07 - klo: 23.38 »
Vähän korkean näköinen!

Mites painopiste? Oletko kokeillut missä kulmassa kaatuu...

Muuten ihan siisti.

 :mrgreen:

94
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 09.11.07 - klo: 23.34 »
Tilailin liquidrc:stä tavaraa että saan modailtua tankin radioboxin paikalle ja servot uusille paikoilleen eli kaasu/jarru moottorin vierelle ja ohjausservosta en ole varma. Mahtaako Asson monster gt:n tankki mahtua savagen runkolevyjen väliin?

Juu mahtuu.

Sitä on käytetty paljon juuri tuohon tarkoitukseen koska niissä on dual pick up, eli polttoaineen saanti toimii vaikka auto on ylösalaisin.

Minusta on huono idea siirtää kaasuservo motin viereen.

Varsinkin kesäkuumalla saattaa ilmetä lämpöongelmia servossa.

Lämmöneristys on pakollinen ja silti saattaa ongelmia tulla.

Kokeile ja tarkkaile tilannetta välillä.

 :mrgreen:

95
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 09.11.07 - klo: 16.12 »
Vakioiskareissa on erittäin suuri iskupituusja siten tilavuutta paljon.

Pienireikäsillä männillä ohuempi litku riittää, vaihtaisin kuitenkin vakio mustat jouset esim. sinisiin, vihreisiin tai oranssiin.
Silloin nuo vakioöljyt ja iskarit toimivat aivan superisti.

Muutoinkin Savan vakkari iskarit on erittäin laadukkaat.
Metallivarret kestävät sitkeytensä ansiosta aivan uskomatonta rääkkiä.

Useimmat aftermarket iskarit esim. Integyt ovat aivan liian kovaa tavaraa, kun vääntyy menee usein poikki.
Vakiot joustaa hieman ja jos sattuu vääntymään niin senkun vaan suoristaa takaisin...  :grin:

Ja ovat halpoja!

Pro-Linen Power Stroke iskarit ovat kyllä aivan omaa luokkaansa, sekä Savassa että MTA-4ssä käytin 10wt öljyä ja ne toimivat loistavasti.
Savan kanssa piti kyllä vaihtaa speciaali tornit mutta nekin vain madalsivat painopistettä, mikä oli hyvä juttu.

MTA-4ssä käytin 40-50wt öljyjä, iskarit olivat lyhyemmät ja pienemmät, ei suinkaan huonot.
Punaiset jouset eteen ja kultaiset taakse.

 :mrgreen:

96
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 09.11.07 - klo: 15.51 »
Omastani räjähti iskarit 40wtllä.

Liian jäykkää vakiomännille, mutta jos niitä hiukan hoonaa rei'istä niin ehkä sitten.

20-25wt oli oma valinta radasta riippuen.

 :mrgreen:

97
Vapaa keskustelu / Vs: Xbox (360)
« : 09.11.07 - klo: 15.46 »
Käykö tuota usein?

Uuhh...

Sinullapa on kysymyksiä... Noh, ei se ole hölmö joka kysyy...

Olet vain hieman väärässä paikassa jotta saisit parempia vastauksia.

Google on erittäin hyvä ja tehokas hakukone jolla voit löytää uskomattoman paljon tietoa.

Mutta tuolta voit nyt ensin aloittaa : http://www.konsolifin.net/bbs/forumdisplay.php?f=66

ja muuta kivaa... http://konsolifin.net/konsolifin.php?site=xbox

Vastaavia on vaikka kuinka lisää pitää vain vaivautua itse hieman niin saa paremmin aikaiseksi.

 :mrgreen:

98
Vapaa keskustelu / Vs: Xbox (360)
« : 09.11.07 - klo: 13.30 »
Mikä on tuo Red Ring of Death? Onko tuo elite paketti hyvä, onko kenelläkään?

Red Ring of Death on Xbox 360 etupaneelissa olevan virtakytkimen ympärillä olevan valon muuttuminen punaiseksi.

Valo yleensä palaa vihreänä ja kvartaali kerrallaan per yksi ohjain, eli jos olet yhdistänyt kaksi ohjainta niin palaa kaksi vihreätä valoa ympyrän yläosassa ja jos vain yksi niin silloin palaa yksi neljännes ylävasemmalla jne...

Valoa käytetään myös ilmaisemaan mahdolliset vikakoodit ja toimintahäiriöt.

Yksi punainen neljännes ei vielä meinaa mitään. Käynnistetään vain uudestaan.
Kaksi on jo jotain mutta ei paha.

Kun koko ympyrä palaa punaisena on systeemi sökö ja toimitettava huoltoon takuuna.

 :mrgreen:

ps: Mikä konsolipaketeista on hyvä niin sehän riippuu asiakkaan tarpeista. Joten se on sinusta kiinni mikä on sinulle hyvä.
    Ne kaikki ovat muutoin ihan yhtä hyviä koneita, tietysti voi hifistellä katsomalla mikä versio on kyseessä mutta, joo.  :roll:

99
Vapaa keskustelu / Vs: Xbox (360)
« : 08.11.07 - klo: 09.30 »
Meneekö konsolissa tilaa niin paljon, että tarvitsee noita 120gb kiintolevyjä? Ja viekö noi ohjaimet paljon pattereita?

No ei nyt varsinaisesti tilankäyttö ole mitenkään mahdotonta mutta jos olet ahkera livenkäyttäjä ja latailet paljon arcadepelejä ja demoja sekä muita juttuja niin silloin joutuu kyllä jallittelemaan muistin kanssa.
Muutoin ihan riittävä pidempäänkin. Mulla on ollut XO jo melkein ensijulkaisusta asti ja pelejä on pelattu paljon ja monia.
Muisti silti riittänyt niihin ihan kevyesti.
Kone toiminut moitteetta, ei Red Ring of Death:iä. Ohjeen mukainen käyttö ja sijoittelu jotta kone saa ilmaa ja muutenkin hyvin pidettynä en usko moiseen tapahtumaan...

Edit: Niin noista pattereista, no muistaakseni ne riittivät yllättävän pitkään, mutta lopulta kuitenkin hommattiin quick charge kit ja pari akkua. Helpompaa ja halvempaa kun meillä pelaa vaimokin ja varmaan enemmänkin kuin minä. Varsinkin roolipelejä hän tahkoaa joskus 6-8 tuntia putkeenkin vapaa päivinä...  :grin:

Siis kumman ottaisitte? Ps3 vai Xbox360. En itse osaa päättää, kun olen aina ollut uskollinen Ps konsoleille, mutta kyllä sitä tekee vähän vaihteeksi mieli Xboksia. :wink:

Samoin. Olin aina ollut uskollinen Sonylle. Muussakin elektroniikka viihteessä, enkä ole katunut.
Mutta kun vanha Xbox tuli, niin ajattelin kokeilla jotain uutta, minulla oli hetken aikaa sekä Xbox ja PS2 ja tulin siihen tulokseen että, PS2 meni myyntiin. Syynä oli grafiikka ja pelien laatu, ei määrä.
Tietysti syynä oli myös Xboxin Live ja sen palvelut.
Olin niin tyytyväinen vanhaan Xboxiin että kun XO tuli myyntiin en edes harkinnut ostoa ja päivitystä uuteen MS:n konsoliinvaan tein sen oitis.
XO:n Livepalvelu on vielä parempi kuin oli vanhassa.

En ole missään vaiheessa ajatellut toisin.

Naapurissa on PS3 ja sitä on kyllä pelattu ahkerasti koska olen halunnut kokeilla myös sitä mutta en kyllä vaihtaisi.
Ehkä voisin ajatella ottaaPS3:n XO:n rinnalle mutta jos pitäisi valita taas uudestaan niin se olisi edelleen XO!

Syynä tälläkin kierroksella sama kuin Xboxin ja PS2:n välillä.

MS:n kone yksinkertaisesti on tykimpi kuin Sonyn.
Parempi graffa, pukkaa tehoja enemmän ulos(paperillahan PS3 saattaa näyttää paremmalta mutta todellisuus on toista), pelintekijöiden helpompi käyttää ja valjastaa tehot ja siten parempia/halvemmat pelit, ja enemmän pelejä nopeammin,laatupelejä paljon, enemmän liveä ja palveluita, hyvät ja näppärät lisälaitteet, helppokäyttöinen maallikollekkin,
listaa voisi vielä jatkaa...

Yhden miinuksen annan Microsoftille siitä että kysynnän ollessa kova heidän laadunvalvonta on pettänyt ajoittain.
Esim. aiemmin topikissa mainittuja juttuja on esiintynyt konsoleissa ja lisälaitteissa esim. XO:n force feedback rattipoljin hässäkkä.
Oma MS:n Xbox 360 rattisysteemi on toiminut moitteetta mutta siitäkin on ennakkotapauksia muilla.

Mutta täytyy kyllä siitä huolimatta kehua koska asiakaspalvelu heillä toimii.
Asiakkaat, pelaajat, otetaan huomioon ja heitä kuullaan. Kehitystä tapahtuu kokoajan niin softa kuin hardware puolella.
On aina kivaa kun on jotain uutta härpätintä jotka käyvät vaikka lahjana tai yllätyksenä kavereille tai muille pelikavereille esim. vaimolle.
Viimeisin ylläri vaimolta oli kun sain XO:n ohjainpadiin näppiksen, nyt on kiva mesetellä ja muutenkin kirjoitella kavereille pelin ääressä.
Hyöty on suuri varsinkin joissakin nettiropeissa joissa on monia kansallisuuksia ja viestintä tapahtuu skrivaamalla englanniksi, esim. Final Fantasy XI:ssä. Jotkut pelaa sitä PCllä toiset Pleikalla ja jotkut XOlla.

 :mrgreen:

100
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 02.11.07 - klo: 18.51 »
Heh!   :lol:

Joo, noita sisäänajo-ohjeita on yhtä paljon kuin on moottoreitakin...  8)

Tai sisäänajajia...

Esim WOT (wide open throttle) tyyli jossa motti sisäänajetaan täydellä kaasulla...    :shock:

Tai Heat Cycle jossa esilämmityksen jälkeen mottia käytetään pari minuuttia 80-90 asteessa,
 jäähdytetään BDC:ssä ja aloitetaan taas uudestaan...    :|

Kyllä noita konsteja on monia, mutta kannattaa valita sellainen joka tuntuu itsestä helpolta ja hyvältä.
Niitä eri tyylejä ehtii sitten myöhemmin kokeilemaan kyllä.

Itse olen suosinut kahden tyylin sekoitusta ja hyvin on toiminut motit:

Heat Cycle ,hieman rasittavaa ja hidasta mutta hyvä lopputulos.
Esilämmitys aina ennen starttia, 6-8 kierrosta HC:tä paksulla seoksella n.90 asteessa,
eli mottia käytetään pari minuuttia ja sitten annetaan jäähtyä, jäähdytys aina alakuolossa.
Tämän HC:n jälkeen 3-4tankkia max.3/4 kaasulla paksulla ja nyppien kaasua.Tarkkaillen lämpötiloja.Ei yli 120 astetta.
Loppusäätö kun motti pudottaa lämpökäyräänsä itsestään.

HPI:n tyyli, eli 3-4 tankkia pukilla 80-90 asteessa paksulla seoksella,jäähdytys alakuolossa tankillisten välissä.
3-4 tankkia 3/4 kaasulla paksulla ja nyppien.
Loppusäätö kun motti pudottaa lämpökäyräänsä.

Loppusäätö ei suinkaan tarkoita sitä että, kone "vedetään piikille" tässä vaiheessa.
Se EI ole valmis siihen vielä.

Molemmilla tavoilla olen huomannut että kone kehittyi vielä koko ekan gallonan ajan.
Ja vielä toisellakin mutta silloin voi jo ruveta hakemaan rajoja!!!   8)

Nimimerkillä HPI:n K4.6 ajettu 17 gallonaa ja Still Going Strong!!!

 :mrgreen:

No... tuosta on jo aikaa, se kone kyllä toimii vieläkin samalla sylkyllä...  :shock:
Mutta noita minä käytän.

 :mrgreen:

102
Yleinen keskustelu / Vs: RC Monster Jam
« : 14.10.07 - klo: 22.00 »

103
Polttisautot / Vs: Thunder Tiger MTA-4
« : 23.09.07 - klo: 00.19 »
Jos kuvia haluat kattoo niin...  http://www.beatyourtruck.com/bytgallery/main.php

 :mrgreen:

104
Polttisautot / Vs: Thunder Tiger MTA-4
« : 22.09.07 - klo: 10.07 »
Menneen talven lumia, heikohko varaosasaanti. Suosittelen edelleen mitä tahansa CEN-Racingin autoa. NX-sarjan MT 3.0 Spec ja Magnum on kovia kamppeita. Unohtamatta Matrix C-1 buggya ja Matrix Arena truggya.

Miten niin mennyttä? Autostahan tulee kokoajan uusia malleja; S-28, S-50!
Ja miksi sillä sitten voitetaan jatkuvasti kisoja edelleen?
Varaosia saa helposti Sabesta ja Rc-Pisteestä ainakin, kysyä kannattaa vielä Hobbypeoplesta, olen joskus tilannut sieltä, ja miksei vielä JR-Hobbystäkin jos muistan oikein...

Haloo!

Ja sitten vielä tarjoat vaihtoehtoina aivan eri tyyppisiä autoja...
Nuohan ovat "pannukakku"-pohjaisia byggy johdannaisia ja enemmänkin truggytyyppisiä.

luulen että 17mm.. :grin:

Ei kannata vastata jos ei ole varmaa tietoa. Mitä hyötyä on luulemisesta?
14 mm, ja se on standardoitunut "vakiokoko" monsuissa yleensä. Nyt on alkanut tulla 17mm muutossarjoja sekä vaihtoehtoisena osana mukana paketeissa eri merkeillä.

Käyttäkää hakutoimintoa täällä foorumilla.
Mta-4:stä on ollut ennenkin juttua täällä. Autohan on sama kuin Team Associetedin MGT.
Ja google on erittäin kätevä myös...

 :mrgreen:

ps: Itsellä on tuollainen ollut pitkäänkin joskus ja olin hyvin tyytyväinen.
Todella kestävä ja hauska peli. Hyvillä varusteilla vakiona.

105
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 13.08.07 - klo: 19.44 »
Kaikki Pro-Linen 23mm hex vanteet, paitsi Wabashit, käyvät Savageen.

Kokemuksesta tiedän.

Wabashit tuovat rengasta sisäänpäin kun taas muut leventävät.

Kaikissa kuvissa 23mm hexit...



kuvat omia...

 :mrgreen:

ps: hmmm, olen muistaakseni kyllä nähnyt jossain wabashit savan alla ja toimivan...

106
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 20.07.07 - klo: 14.03 »
Hmm... Kummastakaan kytkimestä? Onko kaksimoottorinen auto kyseessä?

Tarkista vielä slipperi ettei ole löysällä...

Vaihdelaatikon yksisuuntalaakerikin se voi olla.

Tietysti vika voi hyvin olla kakkosvaihteen lukossakin, sekin kannattaa sitten tarkistaa että toimiiko se keskipakoiskytkin siellä oikein ja vapaasti...

 :mrgreen:

107
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 19.07.07 - klo: 15.26 »
Hei jätkät, Hei! Ei tää voi olla niin vaikeeta! (Turun murteella ja purkka suussa! :wink: )

Ekaks:
http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/874.pdf

Ja sit:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDLG8&P=X

Ja täältä loput:
-Manuaalit, jos ei omaa ole: http://www.hpi-europe.com/instructions.php?lang=en
-Xään osia ja numerot: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0005p?&I=HPIC1858&P=X
-Wanhaan osia ja numerot: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0005p?&I=HPIC1871&P=X

Uhh...

Diffin ulostuloissa on nuo 5x3x18 ja akselinkupissa on ne 4x4x12, se löytyy tuolta manuaalista sekin tieto ja osanumero.

 :mrgreen:

108
Yleinen keskustelu / Vs: Turun seudulta monsterikuskeja
« : 07.07.07 - klo: 16.03 »
Heh, ei millään pysty...  :roll:

Rc-veneily vetää pidemmän korren!  :lol:

 :mrgreen:

109
Polttisautot / Vs: savage 3,5
« : 04.07.07 - klo: 09.24 »
Juu, ihan oikeilla jäljillä olet.
Eli shimmiprikoilla kohdistat pinjonin ja lautasrattaan diffissä paremmin kohdilleen ja tiukemmaksi.
Välyksiä ei siis saa paljoa olla mutta tiukkakaan se EI saa olla.

Tuossahan on tilanne se että, muoviset diffin ulkokuoret joissa on ne diffin ulostulojen laakerit, venyvät ja kuluvat jolloin laakerit ja siten koko diffipaketti pääseevät liikkumaan.
Kohdistus pettää ja rattaat eivät enää pidä.

Tuolla on paljon hyödyllistä tietoa ja kannattaa todella lukea läpi: http://rc10.fi/index.php?topic=16965.0

Savagesta on muuallakin paljon hyvää infoa joten käytä myös Haku-toimintoa.

 :mrgreen:

Ps:
-tsekkaa myös slipper-kytkin, ettei vaan olisi liian tiukalla...
-hypyistä alas aina pintakaasulla...
-ja pyörilleen...

110
Yleinen keskustelu / Vs: Turun seudulta monsterikuskeja
« : 01.07.07 - klo: 16.20 »
Joo, ihan kiva reissu.

Vaikka perän laakerit menivätkin vaihtoon.  :grin:

Harmi vain kun sinne on aika kiipeäminen ennenkuin on ajopaikalla.  :shocked:

 :mrgreen:

111
Yleinen keskustelu / Vs: Turun seudulta monsterikuskeja
« : 30.06.07 - klo: 21.53 »
Oolrait sit.

 :mrgreen:

112
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruiskumaalareita?
« : 30.06.07 - klo: 12.31 »
Kuten myös! Olisi kohta yksi vene custom maalattavaksi jos jotakuta innostaa!

Hyökkäävä valkohai olisi teemana... ja tyyli karrikoiden... loput taiteilijan vapaudella...

Kyseessä on n. 70cm FE Mono vene jossa lasikuiturunko. Runko on jo tehdasmaalattu mutta pieni hionta ja uusi pinta päälle.

 :mrgreen:

113
Yleinen keskustelu / Vs: Turun seudulta monsterikuskeja
« : 29.06.07 - klo: 14.35 »
Umm. Lähen mukaan jos sopii. Ilmoittele vielä ajankohdasta lisää sittemmin.

 :mrgreen:

114
Yleinen keskustelu / Vs: Turun seudulta monsterikuskeja
« : 24.06.07 - klo: 17.41 »
Joo o.

Sadetta piti. Kävin joskus kahden maissa ja silloin sato. En jääny ajamaan.

 :mrgreen:

115
Yleinen keskustelu / Vs: Turun seudulta monsterikuskeja
« : 24.06.07 - klo: 08.35 »
Mihin aikaan oot menossa?  :tongue:

 :mrgreen:

116
Heh! No joo!

Monsterilla ei oikein pääse oikeuksiinsa asfaltilla!
Mutta kaippa sinne BMX radalle pitää joskus mennä kokeilemaan...

Lauantaina, tod.näk. , menen Imppariin pyörittelemään RS4ää.
Olisko muita innostuneita?

 :mrgreen:

117
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 10.06.07 - klo: 19.25 »
Alumiiniset(HPI) oli ärhäkkäät ja kivat mutta kuluu nopeasti.

Itellä parhaiten toiminut Savan vakio 3-lapaset.

 :mrgreen:

118
Moro!

TUA:n pienoisautoiluporukkaan kuuluminen on ihan hieno ele sillä TUA:han tuonkin radan "huoltaa".
TUA:lla onkin siellä kesäisin ihan virallisiakin ajoja.

Samalla jäsenyys oikeuttaa Jyrkkälän off-road radankin käyttöön,
ja usko pois että jossain vaiheessa nälkä kasvaa ja haluaa kokeilla sitäkin.  :grin:

Juu, kyllä se on siinä Impparin vieressä.

Jos tarkoitat HPI:n Stage-D settiä niin Hobbylinnasta. http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HPI33432

Laittakaa ilmoa tänne milloin olis joku menossa radalle niin tuun mukaan.

 :mrgreen:

119
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.06.07 - klo: 11.52 »
Tuossa olisi oma laite, joka tuli vastikään hommattua. Tosin seisoo kohta kolmatta viikkoa varikolla, osia odotellessa...



Voih ja Nyyh! Tuli ihan tippa linssiin!
Meidän (minun ja vaimon), ensimmäinen automme!

Tuo kärry palveli pitkään ja moitteetta meillä, se oli minun harrastukseni alku...
Tämähän oli Turun sabesta, sieltä wanhasta Sabesta satakunnantieltä, ilmeisesti niitä ensimmäisiä mitä oli tullut...
-03/-04 vaihteessa...

Vaimo jo sanoikin että, kysytäänpä josko olisi myytävänä!  :wink:

Piti ihan käydä käydä muistojen kujalla ja katsoa vanhat kuvatkin läpi.

 :mrgreen:

ps: kuvassa tyttäremme kera jokunen vuosi sitten...

120
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 28.05.07 - klo: 21.55 »
Naah...

Lähe mielummin mukaan kun taas menen Oripään isoille montuille ajamaan "DoubleTroublen" kanssa FOFFia!

Siellä vasta on puitteet kunnossa!

20 metriä korkeita ja yli 45 astetta jyrkkiä rinteitä pehmeää santaa!
Whoo hoo!

Wanha kuva ja wanha auto mutta hieman esimakua paikasta...


Tuonne taustan rinteelle on n50m joten pieni tuo rinne ei ole...  :evil:
Ja lisää löytyy.

Tuon rinteen olen muuten mennyt ylös MTA-4:sella ja traktorikuvioilla.
Savalla ei vielä ole osunut. Katsotaan mitä "D2T" saa aikaan.

 :mrgreen:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 19