Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - LasHi

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17]
481
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 26.06.07 - klo: 23.35 »
Alueesta käytiin tänään tekemässä lehti juttua
joka julkaistaan perjantain Rannikko Seudussa.

Yritän saada saman artikkelim myös tänne kun
valitettavasti kaikki ei näe tätä alueellista julkaisua.

Porotokka koitetiin taas illalla ja parhaaksi
kierros ajaksi jäi 26.07


482
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 25.06.07 - klo: 15.03 »
On ollut kyselyjä milloin porukka kokoontuu
radalla yhteis treeniin/tarina tuokioon...

No heittäisin sellaiset treeni ajat kuin :

Torstaisin  1800 alkaen  ja
Lauantaisin 1400 alkaen kuinka kauan sitten
intoa riittääkin.

Toki siellä muinakin aikoina voi ajelemassa käydä.

Radan tarkka paikka löytyy kartta ohjelmilla
kun laittaa osoitteeksi :

Kisakatu 1, Raisio  tai
Kerttulantie 46, Raisio



483
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 17.06.07 - klo: 16.51 »
No niin oli päivälle sen verran reipas porukka että
radan reunamaalaukset on tehty.
Ensimmäiset akutkin on jo ajettu tällä radalla.
Radasta voi mainita sen että auton säädöt on
aika lähellä Vantaata. Pito on kyllä hivenen heikompi.
Johtuen kyllä siitä että radalla ei ole vielä kumia
paljosta ajosta ja on siellä vielä hiukan pölyäkin.
Joka saadaan sieltä puhaltimella hyvin pois.
Rata kierros kesti Prostocilla n. 28 sekkaa.
Rengas kulumasta ei paljon voi vielä näiden
muutaman akun jäljiltä sanoa mutta vaikuttaa siltä
että rata ei kuluta rengasta paljon.

Näin ollen toivottaisin RC kuskit tervetulleeksi
ja ajamaan radalle joka on auki joka päivä.
Muistattehan toki että toistaiseksi vain sähkö-autoilla.
Muuten ei ole mitään laite rajoituksia.

Rata toki ei vielä ole aivan valmis sillä ajo esteet
puuttuvat ja kanttarit.

484
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 15.06.07 - klo: 20.36 »
Sain Raulilta hetki sitten hiukan maalia ja oli
aivan pakko hiukan koittaa miltä se alkaa näyttämään.

No vinkkinä voisin heitää että tälläinen vanhempi
maalari ainakin tarvii sen esim. harjan varren telan jatkoksi.
On meinään nyt jo selkä kipiä...

Joten oli pakko lopettaa siitäkin syystä että sällin
auto ei ollut vielä valmiina huomiseen Vantaan kisaan.

Mutta tuo tiemaali kuivuu tosi nopeaan ja sitä
menee yllättävän paljon.

liitteenä kuva miltä paana alkaa näyttämään.

485
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 14.06.07 - klo: 22.04 »
Rata ja oikaisut on kaikkia sitten merkattu.
Radan tahrimista (maalausta) on tarkoitus aloittaan
Sunnuntai aamulla 0800. (Sadevaraus)
Joten tervetuloa radalle hommiin varustuksena vois olla polvisuojat
100mm rulla tela ja joku keppo maalia varten.
Viksummat tietty voi otta polvisuojien tilalle jatkovarren
rulla telaa varten.
Jos jollain tulee armoton polte päästä rataa maalaamaan
jo lauantaina voi yrittää soitella Raulille.
Itse olen sällin kanssa silloin Vantaan FTT kisassa.

Mulla on myös jo pari muovikassilista paloletkuja
joista voidaan tehdä rata esteitä (täyttämällä hiekalla).

486
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 13.06.07 - klo: 22.03 »
No niin nyt on rata melkein kokonaan merkattu ja
maalaus alkaa varmaan aika pian.
Merkatessa juteltiin että kuinkahan pitkä paana tästä
oikein tuli.
No pääsin kotiin ja otin ACAD:n pikku hyppysiin
ja tulos on 251m ja radan leveys on 3m ja pääsuoran
päässä on leveyttä 4m. Radassa on kyllä yksi kavennus
kun yhtä monttua väistetiin mutta siinäkin radan
leveys on 2.5m.
Jos radan pituus hirvitää niin siihen tule oikaisuja
jolloin saadaan helposti ainakin 4 erillaista
lyhempää rata versiota.
Mutta FTT kisa voitais ajaa pitkällä versiolla
joskus tulevaisuudessa.
Paikalla on myös jo kuskeille koroke.

487
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 13.06.07 - klo: 13.24 »
Tänään ajateltiin mennä merkkailemaan rataprofiilia radalle.
Ajankohta vois olla kello 1900 eteenpäin sen jälkeen
kun osa porukkaa on känyt impparissa ajamassa muutaman akun.

t.lasse

488
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 13.06.07 - klo: 11.58 »
Näin väliaikatietona ilmottaisian että
alue pestään tänään sekä suljetaan.

Jolloin alue on vain pienoisautoilu käytössä.

Muistattehan että vain sähkö käyttöisille autoille.

Meille on jo myös maalit varattuna radan
merkkausta varten.

489
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 10.06.07 - klo: 18.14 »
Tässä olis ensimmäinen versio rata profiilista.
Kuvassa vihreä on nurmikon reunat ja sinisellä
on sadevesikaivot ja montut mitkä on rataalueella.
Kuvassa rata on 3m leveä.

490
Ollaan Raision kaupungin edustajien kanssa tänään
puhuttu että Kerttulan liikunta keskuksen parkkipaikalta
saadaan alue käytöön joka suljetaan muulta liikenteeltä
lippu siimoilla ja keiloilla. Sillä ehdoin jos Raision
Liikunta keskus tarvii kaikki parkkipaikat käytöönsä
niin silloin he ottavat tämänkin alueen parkki käytöön.
Jolloin saatta olla kesässä muutama viikonloppu kun
tähän ei pääse ajamaan RC autoilla.

Paikka on Citius, Altius, Fortius patsaa vieressä.
Alue on kooltaan n.70m * 20m joka on alueena
hieman kapea mutta kyllä siihen ihan hyvän turisti
paana saadaan maalattua. Asfaltti on pidoltaan
aika hienoa ja likaisenakin siinä on aika hyvä pito
kun käytiin Sunnutaina sitä kokeilemassa.
Tarkoitus on merkata siihen nopea ja hitaampi
ratavaihtoehto. Jolloin kaikenlaisille
asfaltti autoille löytyis suht sopiva rata.

HUOM ! Rata on toistaiseksi vain SÄHKÖ-AUTO käytössä.
Tulevaisuudessa kenties päästän tähän ajamaan myös
polttiksilla mutta se mahdollisuus on aikaisintaan
ensi kesänä.

Aika taulu tavoitteena olis niin että ajettais
maalatulla radalla jo juhannuksena (siis vuonna 2007).

Joten talkoo porukkaa tarvitaan maalaukseen ja
muuhun pikku hommiin. Mutta milloin niitä
järjestetään niin niistä limoitetaan tämän
topicin alla.

t.Lasse


Edit: Voi hitsi sentään meni latinan lainaukset sekaisin
siis patsas on Citius, altius, fortius (Olympia liikkeen motto)
mutta radan nimessä pidetään tuo Veni, Vidi ,Vici (Juliukselta lainattu)
koska nehän on tavallaan seurausta toinen toisesta.
Citius, Altius, Fortius = Nopeammin, Korkeammalle, Voimakkaammin
Veni, Vidi ,Vici = Tulin, Näin, Voitin

491
Nyt kun on selvillä että vain 9 reipasta on tulossa
kisaan ja jotta saatais täys hyöty ajo päivästä
seuraavaa GPT kisaa varten ehdottaisin että ei
ajettais tarpeetonta semi finaalia vaan sen tilalle
2 aika ajo kierrosta lisää. Kuitenkin niin että
edelleen ajetaan parhaasta tuloksesta.
Jolloin kisa on lyhyesti:
2 treeniä 6 aika-ajoa ja finaali 45 min.
Toki aika-ajoen määrässä täytyy huomioida
radan käyttö aika. (Jos vaan mahtuu niin enemmänkin käy)

Jahas onkin näköjään täys 10 ilmottautuneita jo.

492
Ethän Jarkko ole tosissasi ???

Tuon ilman ins boxia kyllä ymmärrän niinhän
maailmalla ajetaan mutta että kaasariin
10 mm kurkku. (AKK:n 2007 säännöissä 5,5 mm)

493
Periaatteessa on hyvä että TP-10 ajokaavio on sama
kuin seuraavan viikon GPT kisassa. Mutta voisko harkita
kuitenkin että tässä kansalisessa ajettais vastaavalla
tavalla mitä on Turku Open:ssa M8:n kisassa.
Jolloin kaikki pääsee "nauttimaan" 45 minuutin ajosta.
Toki aikataulu on se mikä ratkaisee.


No katsos vaan ilmottautuneita olikin vaan 2 kpl.
No nyt on jo peräti 3 kpl.
Mikä mahtaa olla minimi määrä että yleensäkään
tämä kansallinen ajetaan ?

494
Yleinen keskustelu / Vs: impivaaran rata?
« : 29.05.07 - klo: 15.42 »
Nostetaas vähän topicissa tätkin ylöspäin.
Mutta asiaan eli viime keskiviikkona oli
aika vähänlaisesti porukkaa. Joten onko keskiviikko
huono aika vai sovittaanko viikonlopulle toinenkin
aika milloin porukka olis koolla. Esim Raision
matto-ajo aika joka on lauantaina 14-18.
Mielellään ei sunnutaille koska sunnutaina
on taas ajot Uki:n radalla 15-18....

495
Tulokset / MÄNTSÄLÄN KAPINAT / REBELLION RACE 2006
« : 26.09.06 - klo: 00.08 »
On hieno homma kun pitäis ilmottautua aikanaan mutta
kun näyttää että ilmottautuminen ei oikein onnistu.
Olen parilla eri konella yritänyt ilmottautua kisaan mutta
tuloksena on aina erillaisia virheilmoituksia.

496
Ei muilla sitten ole yhtään kokemuksia 8.5r koneista ?

No meillä oli eilen ensimmäiset ajot Turun matolla siten
että 2:ssa autossa oli 17t koneet ja meillä oli tuo 8.5 ensi ajossa.

Toisena 17t koneena oli DC ja ennakkona 6 mm jolloin näytti
siltä että 17t koneet olis ollut n 0,2 sekkaa nopeampia
kuin vastaava auto 8.5r harjattomalla koneella.
Toki asiaan vaikutti renkaat, säädöt ja muutkin asiat.
Mutta siinä miellessä oltiin samalla viivalla että
kaikki testi autot olivat saman merkkisiä ja mallisia autoja.
Joilla kaikilla on FTT sarjaa ajettu.

Asiaan vaikutta kyllä vielä se että 8.5 oli liiaan
pitkällä valityksella (Huomasin kotona kun otin Exceli auki).

Joten 8.5r ei mennyt vielä parastaan mutta ei mennyt
tuo DC konekkaan kun siinä oli ennakkona tuo 6mm.

Toki kun oltiin Runosmäessä niin autojen nopeudet
ei pääse yhtä kovaan vauhtiin kuin yleensä FTT radoilla johtuen
pienestä tilasta ja "liukkaista" matoista joten
nämä "voimasuhteet" voi olla toisin päin kun mennään
enemmän isoa kovaa.

Mutta tälläisiä tarinota Turuust 8.5r koneesta.

497
Se on hienoa että tulee uusia koneita mutta kun tämä
ala taitaa olle niin kehityksen vaiheessa että joka vuosi tulee
uutta moottoria ja säädintä. Joten moni vuotista
sääntöä me Suomessa tuskin saadaan aikaiseksi.

Joten ehdottaisin että otetaan vaan nuo 8,5 koneet vaan
heti käyttöön ja ajetaan niillä myös ensi vuosi.

Ensi syksynä katsotaan mikä on taas tilanne. Jos silloin siirrytään
tuohon X11 sopivaan kokoon niin ei se varmaan mahdoton
muutos ole. Sehän tarkoittaa että hieman hitaampia koneita
vapautuu halvalla uusille harrastajille ja kärki porukalle
joka a-finaali paikoista ajaa yhden koneen uus hankinta
ei liene mikään ongelma (vaihtavat autonkin joka vuosi uuteen).
Säätimethän on silloin jo kärki porukalla harjattomat.

Tämä tietenkin alettais jo heti Mäntsälästä
niin päästää heti ajamaan kisaa niillä vehkeillä
millä ajetaan ensi vuonna kisaa.

Unohtamatta tietenkään että 17t koneilla sovitulla
ja merkatulla ennakolla saa ajaa vielä ensi vuoden.

ps.
Monivuotisista säännöistä tuli mieleen että
rengas sääntö ainakin vois olla monivuotinen.
Eli jatkettais samalla renkaalla.
(Karting puolella luokitus säännöt aina 3 vuotisia)


Lasse

498
Mielestäni halvin vaihtoehto olisi tuo Calen ensin puhuma
19 t SuperStock kone. Koneiden hinnat puolittuisi sekä
sorvauksen tarve ja käyttö ikä ainakin kaksin kertaistusi koska tuo
kiinteän ennakon 24 astetta on n.7,5mm. Tästä jos tehdään yksi
moottori luokka niin kaikilla olis vastaavat pelit eikä kenekään
tarvitsisi mennä säätimiä ostamaan uusiksi. Eikä alkaa mitään
kone testauksi joilla verrataan kaikki koneet.

Mutta näyttää suuri yleisö jo olevan noiden harjattomien kannalla
niin paljon että valinta taitaa olla selvä.
Muistuttaisin kuitenkin että varsinkin virissä kun on seurannut
niin juuri harjattomissa koneissa näyttää ne suurimmat
nopeus erot olevan (koneet päälisin puolin samanlaisia).

Joten mihinkä soppaan tällä ajetaan kisojen katsastus miehet ?
Varmaan joku fiksumpi osaa tähän kommentoida.

Minä en ainakaan erota päältä katsomalla mikä on yksi tähtinen
tai kolme tähtinen kone. (Päällä olevasta teipistä juu..)

Ilmeisesti nuo EFRA:n luokittelamat koneet on sellaisia
että Novakin säätimellä voi ajaa LRP:n konetta ja päinvastoin
ainkin liittimen johtopaikat pitäisi olla samat mutta
onko tätä joku oikein kokeillut ?

Yksi asia on vielä harrastajien vanhat koneet.
Voisko ylimeno kauden ajaa myös vanhoilla 17t koneilla
siten että laitetaan ennakoksi esim 6 mm (millä moni harrastaja
ajaa tälläkin hetkellä kisoja) jolloin esi katsastuksessa
päädyn ja kannun väliin tehtäis merkkaus vastaavalla tavalla
kuin renkaisiinkin. Näin päästäis vanhoista koneista
eroon kivuttomasti yhden vuoden ylimeno kaudella.


Ajetaanko Mäntsälässä niin että Novak ja LRP on sallittuja ?

499
Pääseekö sunnuntain luokat ajamaan lauantai iltana, palkintojen jaon jälkeen ?

500
Sähköautot / Musta Liemi Akusta
« : 16.02.06 - klo: 21.48 »
>On joko kaksi vaihtoehtoa, joko purettaessa kennon napaisuus oli kääntynyt, tai ladattaessa ylilatasit kennon.
Purettaessa vanhoja kennoja monasti näin käykin kun yksi tai useampi kenno on huomattavasti tyhjempi kuin muut, silloin ko kennon napaisuus vaihtuu ja kennosta tulee entinen.

No kennot eivät olleet kovin "vanhoja", muistaakseni syyskuussa ostettuja.  Purin ne kyllä lampulla mutta GP kennoja olen purkanut vain yhdellä H4 60w langalla sekä koittanut lopettaa kun alkaa himmenemään.
Mutta tuosta kenno paketista tuli sitten vaan kaksi kennoa tiensä päähän.


>Siksi olisikin tärkeää tasapurkaa kennot ja tasaladata säännöllisesti.

No tuota tasaus purkua on harrastettu Novakin Smart Tray:llä mutta miten tuota tasalatausta tehdään ?  


>(Siinä syy miksi itse luovuin "perinteisistä" kennoista, työläitä kuin mitkä).

No me koitetaan ajella kilpaa FinnTrack:ssa ja siellä ei ainakaan toistaiseksi saa mitään LiPo:ja käytää. Vaikka treeni käytöön tietty vois ajatella kun vaan lisä lyijyllä painottais ne saman painoisiksi kuin nuo periteiset kenno paketit.

501
Sähköautot / Musta Liemi Akusta
« : 16.02.06 - klo: 14.44 »
Kävi eilen mukavasta kun tulitiin illan ajoista ja purin akut ja jäin olkkarissa katselemaan televisiota ja akut jäi pöydälle. Kaikki meni muuten hyvin mutta n. tunti purun jälkeen alkoi kuulumaan puhisevaa/sylkevää ääntä...
No se ääni tuli yhdestä GP akkupaketista joka sylki ulos musta lientä samalla. Samalla akku kuumeni enkä keksinyt muuta tehdä
kuin heittää ne tiskialtaaseen ja kylmää vettä päälle. No aikansa puhistuaa kävi akkukin "kylmäksi" mutta mitä hittoa tässä oikein tapahtui ? Mitähän sieltä oikein tuli ulos ?

502
Sähköautot / DigiServo
« : 05.08.05 - klo: 23.35 »
joten kyse on ilmeisesti vain nopeudesta...  eikä siitä onko servo digitaalinen vai analoginen. Onko servon voimalla oleelista merkitystä asiaan ? Kyse on kuitenkin touring autoilusta. Pito on tietty kova asfaltilla koska G-voimat jyllää pienessäkin autossa.

503
Sähköautot / DigiServo
« : 05.08.05 - klo: 23.11 »
Eli jos oikein kommentin ymmärsin niin nätitä nopeampia ja "parempia"  on vain markkina miesten aloitteesta alettu kutsumaan hienosti digi servo. Joten millä tahansa vastari/rardio yhdistelmällä voi niitä käytää. Mutta ilmeisesti kilpailuissa ei kukaan käytä ns. vakio servoa. meillä ongelmana on ettää tuntuu että ohjauksessa on hiukan "viivettä" tai tahmeutta koska ajo pikkisen luvalla sanoen tökkiii. (ohjauksen osat on kyllä autossa herkistetty ja öljytty)

504
Sähköautot / DigiServo
« : 05.08.05 - klo: 21.48 »
Ehkä hiukan yksinkertainen kysymys alan tietäjille mutta miksi ohjauksen sero pitäis olla ns digi servo ? Olemme uudestaan alottaneet RC touring homman ja autona on vanha Losin Street Weapon mikä on muuten mukava auto mutta ohjaukseen ilmeisesti tarvitaan parempi servo kuin futaban vanhan tikkuradion mukana tullut "vakio" servo. ohjain on jo vaihdettu ns "syntikka" rattiradioon. mutta tämä servo homma vielä pikkisen askarruttaa. Eli miksi servon pitää olla DIGIservo. Olen yrittänyt
"Googlata" asiaa mutta huonolla menestyksellä.
Ps ehkä vielä jossain vaihessa Touring kisoihin mukaan.

Sivuja: 1 ... 14 15 16 [17]