Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - LasHi

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 17
61
No noi väri asiat taitaa olla makua asioita mutta veikkaan että jopa meikäläinenkin tottuu näihin aika äkkiä.

Mutta onko ollut ajatelmissa tehdä sivustosta jotain mobiili versiota ?

Muuten kyllä kännykkä selailu onnistuu kohtuullisesti mutta muutamissa topiceissa on aika paljon kuvia ja silloin 3G selaus menee hieman huonolle hapelle.

Toki kuvat on muuten hyviä ja toivottavasti niitä tulee edelleen paljon sivuille.

62
Juu näyttää hienolta ja mitä "horinoita" on kuulunut niin pitäis kulkeakkin hyvin ... ;)
Erillaisia versioita on ollut salakuvissa S401 nimellä mutta on mielenkiintoista nähdä millainen on oikea myynti malli.

63
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 31.01.11 - klo: 18.02 »
Niin Areenalla on kyselyjä että jatketaanhan RTR turisti ajeluja myös kesällä...
No alustava ajatus on että kyllä jos vaan kiinostuneita oikeesti löytyy.
Täytyy vaan RTR sääntöjä renkaiden ja välityksen osalta hieman muuttaa ulos sopivammaksi.

64
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 31.01.11 - klo: 10.25 »
Lainaus
Onkos tällä radalla enää käyttäjiä?

Juu tällä hetkellä radalla ei ole käyttäjiä kun tilanne on melko sama kuin viime talven kuvasta näkyy :
http://rc10.fi/index.php?topic=21833.msg425473#msg425473

Mutta keväällä taas kaikki on toisin ... :)

Taitaa jopa Keskiviikon kisa sarja lähteä pyörimään täällä mutta siitä myöhemmin lisää...

65

LasHi / HVoltage voisi kirjoittaa kokemuksiaan miten Turun suunnalla on saatu lisää uusia harrastajia mukaan ja kisailemaan paikallisesti - ehkäpä näistä kokemuksista kannattaa ammentaa jotain myös tänne ja nimenomaan TSS-10 luokkaan?

No me lähdetiin Juizen ja Mikon puuhaamaan tätä Areenan RTR luokkaa siltä pohjalta että saatais kynnys alkaa harrastamaan RC-autoilua mahdollisimman helpoksi ja halvaksi.
Siksi säänötkin on tuollaiset "yhdelle A4:lle" mahtuvat ja simppelit. Joilla on pyritty siihen että aloittelijat saa keskittyä ensin ajamisen opetteluun. (Helpot autot ajaa ja vähän ”säädettävää”)

Mitä tulee kokemuksista nyt kun on jo 6 keskiviikon kisaa ajettu niin vaikuttaa lupaavalta.

Harrastuksen pariin ollaan saatu kokonaan uusia kuskeja sekä sellaisia jotka ovat jossain vaihessa RC-harrastuksen lopettaneet.
Tässä vaihessa kilpailuissa on ollut jo 18 kuskia ja parhaimmillaan yhden illan aikana on ollut osaanottajia 13 kuskia.
Lisäksi tiedetään että autoja on enemmänkin jo liikkellä kunhan vaan kaikki pääsee radalle.

Varsinkin kun kisailijoiden määrä kasvaa koko ajan tasaisesti niin voidaan kuvitella että ollaan saatu pudotettua kynnystä tulla ajelemaan RC-autoilla ja Huom. oikeen kisaan mukaan.

Kun kisoja pidetään joka toinen keskiviikko ja joka toinen keskiviikko on ajelu ilta niin tekniikkakin alkaa tulla tutumaksi kaikille kun silloin voidaan vapammin tarinoida autoista.
Lisäksi kun kuski määrä on jo sellainen että voidaan ajaa kahta ryhmää niin saadaan jaettua kokeneemmat ja juuri ajoittaneet omiin eriiin niin silloin kaikilla on enemmän hauskaa...

Varsinkin kun nyt ajetaa erikseen aika-ajot ja finaalit niin se opettaa uudetkin kuskit jo oikean tyyliseen kisa formaatiin mitä ajetaan FTT:n kisoissakin. Samoin kuin kisoissa koitetaan pitää ajo tavat siistinä.

Joten summan sanoisin että kuskit kuka tästä luokasta aloittaa RC-autoilun niin heillä on tästä luokasta helpompi siirtyä varsinaisiin FTT-luokkiin. Koska on näissäkin autoissa hieman säädettävään joten autojen perusasiat tulee tutuksi. (Pyörän kulmat, iskari öljyt)

Joten toivottavasti tämä luokka palvelee sitä päämäärää että saadaan RC-autoilun harraste pohjaa laajemmaksi.

Kuten Areenalla on jo monta kertaa sanottu niin FunFactor on todella korkeella tässä luokassa varsinkin kun suhteutetaan se siihen mitä tää maksaa ... ;)

66
Lainaus
Kyllä se vieläkin vaatii sen parhaan akun kaupasta jos haluaa kärkisijoista ajella

No tästä ongelmasta päästään helpolla eroon. Laitetaan vaan se max kokonais välitys sopivan "kevyelle".
Tätä on kokeiltu jo LRP Areenan RTR luokassa ja siinä on melko sama millä lipo akulla ajat. Kisa lipolla ja "pötkö" lipolla ei ole kymppää enempää ero parhaissa läpeissä.

67
Lainaus
Jep jep... joo... tuomarit teki hyvää työtä. jees jees.

Noihin Hoken sanoihin on hyvä lopettaa tää jauhaminen ... ;)

Joten vielä kerra kiitos kaikille kilpailijoille kun tulitte LänsiRannikolle kisaa ajamaan ja tervetuloa ens vuonna uudestaan.

68
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 19.01.11 - klo: 07.49 »
Heitetäämpä tänne yleisellekkin puolelle tämä viesti että molemmilla radoilla on uudet ja mielenkiintoiset profiilit.

69
Jos ollaan tosissaan sitä mieltä että tuomaroinia ei ollut niin voidaan menetellä kuten virallisissakin kisoissa eli antaa rangaistus jälkikäteen.
Sunnutain pahin tapaus oli finaaleissa ja tästä mainitiin jopa kenttä kuulutuksessa mutta WJ rennon kisa meiningin hengessä tästä ei annettu kuin huomautus kilpailijalle. Vaikka ko. tapauksen tähden aiheutetiin varsinainen ”joukko häslinki” ja useamman kilpailijan finaali suoritus taatusti kärsi siitä. Tälle tapauksella oli usea näkijä koska kysessä oli nelkun A-finaali eli illan päälähtö.
Joten jos ja kun täytyy jostain tapauksesta tehdä esimerkki muille niin että kaikki kilpailijat ymmärtää että perään ajo ja törttöily ei kannata WJ-kisoissa niin esitän että tapauksen johdosta ko kilpailijan paras finaali suoritus hylätään ja WJ 4:n pisteet lasketaan uudestaan nelkku crossin osalta.
Toivottavasti edes tälläinen jälkikäteen tehty ratkaisu tyydyttää kaikkia. Itse ole pahoillani että pidin kisassa liikaa yllä WJ-henkeä ja annoin vain huomautuksia. (Vaikka useimmille se riitti).


70
Joo oli käsittämättömän hieno toimintaa kaikilta kilpailijoita kun jäätiin hieman aikataulusta jälkeen. Kokoajan oli porukka heti valmiina tulemaan baanalla kun edellinen ajo saatiin valmiiksi.
Missään vaihessa ketään ei tarvinnut odotella. Toisella finaalikierroksella omat lähtö paikatkin löytyi todella nopeaan.

Tais kaikilla olla kiire ajamaan ... ;)

Summana palkintojen jakoon taidetiin päästä jopa hieman etu ajassa joten kiitos siitä kuuluu teille kilpalijoille.

Jos tämä oli myös sitä WinterJumps henkeä niin tälläisiä kisoja on ilo järjestää.

71
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 14.01.11 - klo: 22.44 »
niin anssi on oikeesa tää ei oo helppoo...
Mutta kuten juizen kommenteista käy ilmi niin aika monenlaista on jo koekeiltu eikä vielä ole keksitty sitä parasta ratkaisua.
Toki ens kerralla yritetää 2 erä kierrosta ja 2 finaalia. Siinä on vaan se haitta että ilta käy lyhyeksi. Joten eka kierros on pakko alkaa 18.15 no matti myöhaiset ehtii sitten vaan toiselle kierrokselle ja sillä selvä. No erä kierroksissa ajetaan parasta tulosta joten pelimiehille riittääkin yks erä kierros ... ;)

72
Niin muuten on unohtunut mainita niille ketkä ekaa kertaa Areenalle tulee ja meinaa ottaa kuvia niin valoa ei kauhsseti ole ylimäärin joten obtiikassa täytyy olla aukkoa ... ;)

74
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 13.01.11 - klo: 08.09 »
Nyt kun Areena turistien RTR kuppi on pyörähtänyt hyvin käyntiin ja nyt aletaan puhumaan jo eriin jaosta kun autoja on niin paljon ... ;)
Listalla on jo 15 kuskilla pisteitä ja muutamaa autoa ei ole vielä edes kisaan päässyt.

Mutta se täytyy sanoa vaikka vasta on ajettu 5 kisaa niin porukan turisti autojen käsittely taito on parantunut huikeesti. Ei pelkästään vauhdin osalta se vaan miten autoa hallitaan.
No vielä kun tulee hieman malttia lisää ohitus tilanteisiin niin sitten alkaa näytää todella hyvltä ja silloin se "oikee kisa vääntö" alkaa ... ;)
Niin kuin eilen tarinoitiin niin tässä luokassa on "FunFactor" todella korkeella. Varsinkin jos ottaa huomioon minkä hintaisella kalustolla liikutaan niin homma paranee entisestään.

ps.
Tuo että otetiin kärki kuskille "palkinto moottori" käytöön teki homman vielä hienommaksi. eilen oli n.3min kohdalla 6 kärki autoa samalla kierroksella.
Taidetaan laajentaa hommaa koko kärki kolmikolle mutta siitö lkisää myöhemmin ... ;)

75
Lainaus
Ainakaan missään ei ole kiellett osallistumasta kahteen luokkaan.

Juuu ei ...
Mutta melkein joka kisassa kun alkaa listat täytymään alkaa keskustelu siitä että saa ajaa vain yhtä luokkaa. Samoin viime viikoilla pyydetään peruttamaan osallistuminen jos tietää että ei pääse kisoihin jotta oikeesti kisaan mielivät pääsevät ajamaan ...
Ekassa talvi kisassa tais olla jossain vaihessa listoilla pelkästään poro kuskeja yli 170 kpl.
Joten tupla ilmoja vaan vetämään kyl ne siit sit ilmoittelee ... ;)

76
Lainaus
En löytänyt tietoa tuolta ETS:n sivuilta siitä, voiko noparia ja moottoria tilata tuolla kisahinnalla etukäteen, vai onko se ainoastaan paikan päällä myyntiä varten?

Silloin kun ajetiin eka kisa Citrix säätimellä sen olis saanut Suomeen pari viikkoa ennen kisaa. No se kaatui siihen että tehdas ei saanut säätimiä valmiiksi kuin vasta kisoihin.
Mutta treeni mielessä voit ajaa nolla ennakko säätimellä. Citrix säädin on kisa paikalla helppo "ohjelmoida" tai siis laittaa vaan jarrun maximiin niin se on siinä ... ;)

77
Niin unohtui mainita että tämän talven mielenkiintoisin sisä kisa on seuraava ETS3 StPölttenin sisä kisa.
Se kun ajetaan entisessä jäähallissa jossa pohja on asfalttia ja rata tullaan pidottamaan sokeri vedellä. (Eli ei ajeta matoilla).

78
Sulta puuttui budjetista Taxi ajelut hotellin ja kisapaikan väliltä ... ;)

Mutta asiaan ... Jos DHI:ssä oli hieman epäselvää milloin kuuluu ajaa kovaa
niin tuolla se on helppoa.
Ensin on normi practise erät ja 2 viimeistä harjoitus erää ennen aika-ajoja
on nimetty Control Practiseksi ja niissä ajetaan 3 peräkkäistä kierrosta.

Näitten CP erien tuloksen mukaisessa järjestyksessä mennään suoraan aikaajoon.
(Siihen ei vaikuta mitkään EFRA-pisteet) Jolloin koko porukka on hyvin vauhdillisesti
jaettu eriin. Siitä se tarkka ajo sitten alkaakin.
Niin kuin poika sanoi: Virhettä ei saa edes ajatella ... ;)

Toinen asia on se että vaikka säännöissä ei sanota mitään kiinteestä välityksestä
Prostocin osalta. Niin sellainen on kuitenkin kisakohtaisesti ilmoitettu osallistujille.
Talvella se on ollut 4.5 joten sillä välityksellä voi alkaa treenaamaan.
Moottorissa on myös kiinteä pääty eli ennakkoa ei voi säätää
(anturi liitin vaakasuorassa asennossa)

79
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 16.44 »
Jos ratas diffi toimi edessä hyvin niin millainen pito siellä oli verrattuna Isomyyrin rataan ?
(No joo ekat kierrokset uudella matolla oli varmaan aika liukkaat)

80
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 09.50 »
Juu varmasti taitoa löytyy mutta on nuo ajat silti tosi kovia 17.5T lankaiselle koneelle.

81
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 08.55 »
Noin kun katselee Myrcm.n sivuilta tuloksia niin johan oli tuo SuperStock todella nimensä mukainen luokka.
Final A:n practisessa Martin Lissau ja Tony Streit ajoi 14.5 bestläpit. Nehän olis ihan virissä hyviä aikoja...

82
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 09.01.11 - klo: 17.47 »
Lainaus
On se ja salainen ase näkyy selvästi. Oranssinen antennipilli.

Oranssi anttennipilli...
Hmmm ...
Aake sä puhuit liikaa ... ;)
Silläkin uhalla että saan "selkääni" niin diffissä oli sisällä LitiumRasvaa.

ps.
Niin unohtui sanoa että onnittelut Jaakolle kahdesta kovasta finaali voitosta jotka molemmat tuli kovan väännön jälkeen jotka kesti erän viime hetkille saakka.

83
Tääs on perinteinen SK kisa takana ja ainakin minusta saatiin tehtyä aivan loistavat kisat.
Kisa Pizzat oli halpoja ja puffetti toimii hyvin ja Pekan kuulutukset hyviä niin mikä siellä oli ollessa.

Joten vielä kerran kiitos kaikille mukana olleille.

Mutta kisasta vielä sen verran että täyttyy vielä onnitella Jaakkoa kovasta kahden päivän rutistuksesta jossa kahden kokeneemman kuskin avustukselle annetiin Jaakolle haastetta oikein kunnolla.

Varsinkin perjantain Finaali 2:n oli todella loistava ajo Jaakolta.
No tälläistä oli jo odoteltukkin ... ;)

Mikä siinä oli parasta niin ajo oli tarkkaa ja vaikka johto sijat vaihtuikin usasti niin vauhti oli koko ajan niin kovaa että taakaa tulijoiden oli melko mahdotonta ottaa kärki autoja kiinni. Ajo oli todella kovaa mutta reilua missä ei ollut turhaa peittelyä.

Joten vielä kerran Onnittelut nuorelle miehelle.




ps.
Joku kyseli millä Joni ajoi niin Auto oli 416 WE ja Smokem FX pohjalevyllä.
Säädin SP pro, nolla softalla. Kokonais välitys oli 3.99 jolla koneen lämpö pysyi n. 60 asteessa(säätimen ja koneen välissä oli iso puhallin). Takana diffi oli Spec-R ratas diffi missä 2000cs öljyt sisällä.
Pitoa oli niin paljo että 3 ajo kierroksen jälkeen sai jo renkaita alkaa liimaamaan.

pps.
toivottavasti kuvia ja videoita kisasta on myös tulossa tänne.

84
Muistaakseni C12 siirretiin perjantaille juur siks että Ukin innokkaat pääsee kaikki mukaan "mattoilemaan" ... ;)

85
Ovien aukioloajat 2010 kisoja varten :

29.12 Torstai,            08:00 - 18:00
30.12 Perjantai,          08:00 - 15:00  ( I:n Kisa päivä)
01.01 Lauantai,           10:00 - 18:00
02.01 Sunnuntai,         08:00 - 18:00  ( II:n Kisa päivä)

Kisa päivänä käytetään ylä parkkia ja Lukion pääovea niin kuin aina kisoissa ennenkin.
Treeni päivinä kulku vapaampaa. Jos kulussa ongelmia niin alaoven vieressä
on ovikello joka "soittaa radalla" tai ainakin siihen viereen.

Tarkempaa kisa aikataulua myöhemmin.

86
Tehty ajettaviin luokkiin muutos eri päiville.

Huom. ilmoja kehiin ...  ;)

87
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 14.12.10 - klo: 21.34 »
Muistutuksena että huomenna taas kisa ja kaikki ajoissa paikalle ...  ;)

Liitteenä viime kisan Pyhällön Mikon voitto SetUppi.

Auto oli Mikon makuun liian kääntyvä jota ominaisuuttaa saatiin hieman pois mutta ei vielä Mikolle hyväksi.

ps.
Unohtui kirjoittaa että ennenkuin saat takaiskarit yläpäästä tuohon alimpaan (4) asentoon täytyy iskari tornin kulmasta vähän veistellä (2-3mm) jotta iskari ei jää yläpäästään jumiin.
Onnistuu ihan kisapaikallakin mutta helpompi ajan kanssa kotona ... ;)

88
Tonilla on sinällään hyvä ehdotus mutta jotta ryhmä toimisi hyvin siinä täytyisi olla "laaja kannatus pohja". No siitä seuraa että tuo porukka kun on meili yhteyksissä niin se tie on pikaisesti käytyy ja tarvitaan useita oikeita kokoontumisia saman pöydän ääreen.
Sitten taas tulee se matkustus kun ketään ei oikeesti kiinosta matkailla kun sitä joutuu kaikki tekemään muutenkin liiankin kanssa.

Joten jos asiota haluttais kehittää niin ensimmäinen työ on saattaa nuo alueelliset lajityöryhmät toimintaan.
Toki siinäkin joudutaan kokouksiin ja matkustuksiin mutta huomattacvasti vähemmin kuin edellisessä ehdotuksessa.

Nämä alue ryhmät tietty kommentois laijiryhmälle ja alue koordinaattorille (Jotta AKK:n päättäjät näkee että töitä tehdään oman lajin eteen).
Tällä tavalla uskoisin että lajiryhmän saisi oikeesti hyvää palautetta ja ideoita hoitaakseen omat hommansa paremmin. Toki lajiryhmältä myös odotetaan palautetta.

Mutta yksi asia täytyis tässä samassa "rytäkässä" hoitaa paremmin eli tiedotus. Olis välttämätöntä että näiden aluetyöryhmien pöytäkirjat ja kokous päivät olis nähtävänä alueellisesti esim täällä RC10:n sivuilla.
Ei ole kuitenkaan tarkoitus että sinne kokouksiin kaikki "ryntää" vaan että on tiedossa milloin näitä on ja asioista kiinnostuneet voi heittää vinkkejä ja ideoita ryhmälle ennen kokousta. (apuja hekin tarvii).

Tämä kaikki siksi että joskus aluehallitus aikaa meitä syytetiin "salaneuvoksiksi" kun ryhmän toiminnasta "ei kukaan tiennyt mitään". No ne oli kaikki AKK:n sivuilla jossain mistä niitä oli tosi vaikea löytää.

Joten asioden käsittelyyn toivois enemmäm "läpinäkyvyyttä" niin ehkä ne turhat "äänestykset" siitä vähenis ...  ;)


t.lasse

89
Niin unohtui vielä mainita että Aluekoordinaattorin ja aluetyöryhmien alla on vielä lajikohtaiset työryhmät jotka raportoi alue koordinaattoreille ja jos on "tärkeempää" asiaa niin myös suoraan lajiryhmälle.

Kuinka moni tietää että omalla alueella toimii tälläinen vaikutus mahdollisuus ?
Vai onko oikeempi kysymys onko omalla alueella edes käytössä tälläinen
vaikutus mahdollisuus ?

Länsi-Suomen aluella ko. työryhmä on mutta mites muut alueet ?

Summana :
Nuo 3 kirjainta ei tee periaatteessa yhtään mitään. Vaan vaikutus mahdollisuus omiin asioihin on noissa eri ala ryhmissä. Sekä jos halutaan että ne toimiin tarvitaan innokasta porukkaa mukaan toimintaan. Muuten ei AKK toimi meidän eteen mitenkään.

Eli innokkaasti vaan toimintaan mukaan ja selvittämään asioita niin pääsette mukaan päättämään omista asiostanne.


t.lasse

90
Kilpailijoiden kanava / Vs: SM-sarjojen pisteet väärin?
« : 12.12.10 - klo: 23.52 »
Palkittujen lista (tehty 26.11-2010) :
http://www.autourheilu.fi/mitaligaala10/

Jos tuo lista ei ole oikein niin jonkun Pa:n asiota hoitavan olis varmaan tarvinnut tarkistaa että palkittujen lista on oikein ja Gaala ilassa pytyt menee oikeeseen osoitteeseen.
Noin kun olen tuolla Gaalassa ollut niin Pa:n edustajia on ollut paikalla hävettävän vähän vaikka arvokisa menestystäkin on lajissa tullut.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 17