Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Aapeli

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]
241
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 28.02.06 - klo: 19.15 »
Kiitos vastauksista. Odottelen kevättä nyt paljon rauhallisemmin ja entistä innokkaammin. Jos sais vaan vielä kommentin noista kv radoista.

Iso hyppyri yksinkertaisesti pelottaa. Mutta niin kuin sanoitte, se on tietysti taidosta kiinni. Ja kun hyppyri on tarpeeksi iso se onkin stoppari tai pöytä. Voi olla, että tämä on jonkun muunkin hyvä mieltää näin. Jyrkkälässä on siis paljon uusia rataelementtejä keväällä testattavaksi, ei pelkästään hyppyreitä, eli oikeastaan juuri sitä mitä ajoin takaa, mutta kokemattomuuttani en ymmärtänyt. Pelkäsin, että auton heittämisestä ylös olisi tulossa hauskaa hupia seuraauksista piittaamatta.

Kuten sanoin, en missään vaiheessa menettänyt uskoani Jyrkkälän rataan tai sen puuhaporukkaan. Toivottavasti en aiheuttanut kellekään tivaamisellani mielipahaa.

242
RC-kerhot ja -radat / Turku - Jyrkkälän M8 krossirata
« : 28.02.06 - klo: 17.34 »
Kiitos kommenteista, sain mitä tilasin, enemmänkin kyllä toivoin.

Jotakuinkin kaikki näyttävät olevan sitä mieltä, että viimekauden radan ainoa iso hyppyri oli kunnon hyppyri. Joku taisi jopa olla varma, että vain yksi (sattumalta kertoja) sadan kilpailijan joukosta osasi sen ajaa ja hänkin hyppäsi sen kahdessa osassa. Muilla oli siinä tekemistä enemmän ja vähemmän. Paikalla olleet todistivat, että nostajia todella tarvittiin.

Uusi samalla paikalla oleva hyppyri ei muuten ole enää triplahyppyri kuten ennen, vaan se on tarkoitus tehdä yhdellä loikalla. Alastulorinne on siis siellä noin 8 m päässä, ei missään muualla. Jos jätät hyppysi lyhyeksi, putoat tasaiselle. Alastulorinne on hypyn pituuteen ja korkeuteen nähden optimistisen lyhyt.

Nyt radalla on siis viisi kunnon hyppyriä. Muut ovat toki pienempiä (alastulorinne on lähempänä) mutta aika moisia linkoja kuitenkin. Talvi niitä vielä hetken muotoilee niin sitten ne saadan työn alle. Varmasti siinä tullaan etsimään lopullista muotoa ja tasapainoa kuten AkiM rakentavasti vastasi. Hyppykin on kuulemma helpompi, alastulokin varma. Ja tietysti rataa rakennettaan jatkossakin.

Haluaisin kuitenkin vielä kysyä, kuinka monella suomalaisella krossiradalla on viisi tai enemmän ISOA hypppyriä? Entä muualla?

Onneksi näistä asioista voidaan keskustella. Jyrkkälän rata on alueen paras (ja ainoa) rata ja sitä kehittäviä ja tukevia henkilöitä tulisi olla mieluumin enemmän kuin vähemmän. Turhan eripuran etsiminen ei rakenna mitään, ei ensimmäistäkään hyppyriä. Luokanvaihtoehdotus on pelkästään ahdasmielinen ja riitaahaastava.

243
RC-kerhot ja -radat / Hyndat
« : 27.02.06 - klo: 14.44 »
Tätä on aika vaikeata sanoa niin ettei tule väärinkäsitystä. On siis kai pakko kertoa vähän pitemmillä lauseilla.

Tarkoitus olisi tunnustaa Jyrkkälän radan ansiot alueen suvereenina rc-ratana ja kiittää toimihenkilöitä tehdystä työstä ja samalla kuitenkin  kritisoida sitä sekä etsiä suuntaa tulevaan.

Viime syksynähän aloitettiin radalla melkoinen remontti. Savea tuotiin kymmeniä rekkalasteja ja niistä muotoiltiin 5 uutta korkeaa hyppyriä ja droppi  säilytettiin. Hyppyrit ovat motocrosluokkaa. Ne on muotoiltu antammaan mahdollisimman ilmavia hyppyjä ja alastulorinne on 1-12 metriin päässä. Ne ovat  suorastaan mahtavia. Niistä saa varmasti upeita lentoja, mutta entäs ne alastulot. Jos alastulo ei osu myötärinteeseen kauniisti pyörilleen on tömähdys korkeuden vuoksi kova.

Ennen remonttia radalla oli yksi korkea takasuoran triplahyppyri, matala tupla, matala syherö sekä droppi. Se ainoa hyppyri oli samaa luokkaa kuin nämä  uudet hyppyrit. Seurasin viimeisessä Hobao cupin osakilpailuissa, että vain harvat todella hyppäsivät siinä, useimmat menivät sen varovasti pohjia myöten  ainakin puolet matkasta.  Ja kysessä oli siis ratkaiseva viimeinen osakilpailu. Esim. JQ ei hypännyt siinä kuin vasta menetettyään kilpailun polttoaineongelmiin. Motivaatiota riskinottoon olisi siis ollut, mutta halua kuitenkin aika vähän. Nostajatkin olivat lähellä, mutta kalustoa selvästi säästeltiin.

Nyt temppuhymppyreitä on siis viisi - joka kierroksella.

Itse olen ollut radalla enemmän nostamassa kuin ajamassa. Olen hieman huolissani miten ehtiä joka kulmaan rataa, nostajia tarvittaisiin enemmän kuin ennen ja innostus on tunnetusti ollut siihen hommaan aika laimeata. Hyppyrit ovat vaikeita, mutta tietysti  niiden kanssa oppii pikku hiljaa tulemaan toimeen. Sitä ennen on kuitenkin aika monta reissua päättynyt varaosien loppumiseen. Puhtaasta ajamisesta ei  taida tulla mitään, koska heti seuraavan mutkan takana on iso hyppyri ja sitten alastulo ja sitten, jollei mitään mennyt rikki, odotellaan nostajaa...

Kuten siis huomaatte olen aloittelija, joten sitä ei tarvitse kommentoida. Olen seuran jäsen ja olen osallistunut talkoisiin ja oallistun kyllä jatkossakin, siitä si ole kysymys.

Kommentoikaa sitä, mitä olisi aloittelijoiden tai vähemmän hypyistä ja enemmän vauhdista innostuneiden harrastajien tehtävä. Toki hyndat kuuluvat M-8 radalle, mutta itse olen sitä mieltä, että ne ovat homman suola mutta vain suola. Mitä mieltä sinä olet?

244
Yleinen keskustelu / AMBrc Personal Transponder
« : 24.01.06 - klo: 01.18 »
Jos sais kans yhden ponderin varata, kiitos!

245
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 17.01.06 - klo: 22.25 »
Kiitti, MarkusH!

246
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 16.01.06 - klo: 20.05 »
Tämmönen siitä sitten tuli. Silti kannustavat kommentit lämmittäis meitä ensikertalaisia.



247
Vapaa keskustelu / Mitä Joululahjaksi
« : 25.12.05 - klo: 00.41 »
Pukki kävi...

Eka paketissa oli Spektrum radio tsynemi. Sitten tuli pari pinempää - niissä oli Sanwa ERG-VB ja Futaba 9531 servot. Ja sitten Hobaon 7 DTQ Pro valmiiksi kootttuna ja vielä OS:n uus kone. Mitähän olisin saanut, jos olisin ollut kiltti?   :)

248
Yleinen keskustelu / Missä lähin kauppa Poria?
« : 23.12.05 - klo: 12.13 »
Kyosho Turku laajentaa toimintaansa avaamalla liikkeen Porin. Osoite on Mikonkatu 3. Liike sijaitsee BePop-ostoskeskusta vastapäätä, kävelykadun ja Mikonkadun kulmassa. Liike avataan maanantaina 7.11.

http://www.kyoshopori.net/yhteys.html

249
Hobao / Hobaon kytkin
« : 20.10.05 - klo: 21.44 »
Paloiksi meni meidänkin Hobaon kytkin toista gallonan ajellessa. Kaikki palat olivat murtuneet. On kyllä mennyt vähän muutakin. Olisko jollain esim. hyvää neuvoa miten pohjalevyn saa suoraksi.

250
Huomasin, että Speeder on ilmoittautunut Hobao kisaan. Onko muita Naantali-Raisiosta? Onnea vaan sinulle/teille. Tulen varmaan tutustumaan kisatouhuun paikan päällekin. Osallistua en vielä uskalla.

Olen ajellut omalla Hobaollani vasta 3 gallonaa ja Jyrkkälässä käynyt reilut kymmenen kertaa. Rata on kyllä jossain mielessä jo hyvinkin tuttu - ja radan reunat myös - mutta en voi mitenkään kuvitella pystyväni pitämmään autoa ehjänä koko kisaruljanssia. Nytkin, vaikka olen niissä takahyppyreissä yritänyt säästellä, ovat rikkoutumiset jatkuvana riesana. Olenhan tätä ennenkin valitellut. Huomasin juuri, että koko pohjalevykin on hieman vääntynyt. Ja nykyään ei saa edes varaosia. Ei edes polttoainetta. Nyt jo ajellaan lennokilitkuillakin.

Niin, että onko mielestänne mahdollista ajaa RTR autolla tollasta kisaa, ilman että tuntee olevansa tien tukkona? Siitä olen jokseenkin varma, että ne kisat päättyvät alkueriin. On sitä sen verran nähty isojen poikien vehkeitä ...

251
Oliko sulla Speeder vaikeuksia vetokäynnistimen kanssa vai käynnistyksen kanssa. Meillä on jäänyt naru ulos parikin kertaa. Nyt sen purku ja kasaus onnistuu jo vartissa. Eka kerta tosin kesti pari päivää ennen kun tajus miten sen jousen sinne saa...uloshan se ponnahtaa varsin iloisesti. Olin jo menossa ostamaan starttiboksia, mutta kun muutoin mylly pyörähtää tosi mukavasti käyntiin, niin on vielä jäänyt hankkimatta.

Hyper 7 on ollut nyt pari viikkoa "sisäänajossa". Eka gallona on poltettu. Vauhti kasvaa :twisted: . Osat sinkoilevat :? . Välillä lentää vetoakseli edestä välillä takaa. Matka katkeaa ohjainpalan särkymiseen tai muun osan irtoamiseen. Miten ihmeessä tuon vehkeen saa pidettyä kasassa. Olis kiva osallistua kerhokisaan, mutta ennen sitä pitäis saada lisää malttia :!: .

252
Tiedä nyt vielä tuosta kovasta ajosta, mutta johan meitä poikia nauratti, kun parin minuutin varovaisen ajon jälkeen vasen takarengas ohitti muun auton :shock: . Ollaan sitä sen luokan mestareita :oops: näissä säädöissä. Itse asiassa kaikki renkaat olivat kiristämättä ja olisivat kyllä kohta tippuneet muutkin. Eli olisko tämän RTR auton kokonpanija kiristänyyt vahingossa kaasuttimen neulat ja taas avannut pari kierrosta renkaan muttereita. Näin selittyis molemmat jutut  :D Kaikki näyttää nyt tosi hyvältä ja säätöjä mietitään...ei uskalla sanoa että niitä osataan hakea. Jyrkkälä on jo käynyt mielessä... :lol:

253
Yleinen keskustelu / Den rullar
« : 30.08.05 - klo: 21.38 »
Se pyörii sittenkin :D  :P  ja käy naapureita sääliksi  :twisted: Oli siinä kyllä nykimistä, mutta kun aikansa niitä neuloja väänteli niin sitten se hörähti käyntiin ja pelittää nyt tosi hienosti. Olis ollu kiva kun olis ollu joku näppituntuma tai korvakuulo...nyt oli tosi hakusessa...ja ne käyttöohjeet olis tosiaankin ollu tarpeen ja olis edelleen. Kiitos kaverit neuvoista!  Hammasharjankin mukana tulee paremmat käyttöohjeet :mrgreen: . Huomenna sitten kiusataan naaapureita sen verran, että löytyy vähän lisää kierroksia.

254
Yleinen keskustelu / Ostimme sen tänään...eilen
« : 30.08.05 - klo: 00.36 »
Hei kiva huomata, että täällä on joitain liki. Ostimme siis tänään ensimmäisen polttisautomme. Saas nähdä mitä tästä tulee... Hyper 7 TQ on niin namu. Kun olimme aikamme sitä netistä kuolanneet, niin olihan se pakko ostaa. Outo juttu, ettei boxissa ole mitään käyttöohjeita! No on siellä ne räjäytyskuvat joo. Kiva oli hyperiä ruuvailla ja koria muovailla. Huomenna...tänään... voi olla vielä mukavampaa jos keksimme juinka sen koneen saa käyntiin.  :mrgreen: Tältä iltaa saa nykiminen riittää :oops:

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9]