Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Aapeli

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9
31
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: WJ III Nokia PRCA
« : 09.12.13 - klo: 15.28 »
Kitos topcat tiedosta. Tilaus tehty.

32
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: WJ III Nokia PRCA
« : 09.12.13 - klo: 14.21 »
Tietäiskö joku mistä saa kisarenkaat tähän hätään?

Rengas:
Schumacher MiniPin

Tilapäisesti loppu:
RCM
Hobbyfactory
Racershop

Muilla ei löydy ollenkaan?

33
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 11.11.13 - klo: 18.56 »
Huomenna oltais tulos ajamaan, niin milloinkas voisi aikaisimmillaan päästä? Onko mahdollista päästä jo 12 aikaan?

34
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 05.11.13 - klo: 20.00 »
Oikein hyvältä tuntuu tämä uusinkin turisti T4 2014 Edition. Ei mitään mullistavaa edelliseen, mutta kuitenkin askel eteenpäin.

Tuossa LTCC-13 kisassa ajeltiin ihan perus setupilla. Vain pieniä säätöjä takapäähän ja kampperit 2 astetta. Yksi tärkeä säätö on sijoittaa lisäpainot siten että balanssi on hyvä mutkissa.

Harjoitusten jälkeen vaihdettiin enää vain takasiipi hitusen suuremmaksi ja sitten ajeltiin vaan.

Augustin LTCC setuppi http://forum.teamxray.com/xform/index.php?act=view&ID=597&setup=t4

35
Yllättävän hyvin toimi tuo reedy-formaatti. Etukäteen pelkäsimme melkoista romurallia ja arpapeliä koko kisasta, mutta onneksi porukka oli lähtenyt tähän esittelykisaan sopivalla asenteella. Kyllä tapahtumia silti riitti kun niitä näin formaatin puolesta oikein väkisin eteen aseteltiin eikä onnetar todellakaan kohdellut kaikkia yhtä hellästi. Lopputuloksena kuitenkin erinomaisen erilainen, vaihteleva ja jännittävä kisa.

Eli iso kiitos järjestäjille tästä onnistuneesta tapahtumasta. Järjestelyihin oli satsattu huolella ja kaikki toimi hienosti. Samalla 8500 satunnaista katsojaa sai kurkata vähän pienoisautoilua ja paljon ihmetteleviä (ihaileviakin jos niin halusi ymmärtää) kommentteja kuului.

Team Elokuu kiittää!

36
Onko tämä kisa toteutumassa?

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: LRP Areena
« : 09.10.13 - klo: 12.24 »
Onko siis niin, että muu kuin aloitttelija voi ajaa torstaisin tuon ja vain tuon 1,5 tunnin aikana kymppikortilla (erityisesti huomenna)? Ja onko kymppikortti sama kuin MSA:n mainitsema päiväkortti vai joku sarjakortti?

38
Viikonlpppuna ajeltiin Jyrkkälässä vähän isommilla vehkeillä. Kierrosajat olivat aika vaaatimattomia, mutta tuohoa tehtiin nopeasti. Huomaa esim. oheisen kuvan etualalla näkymätön pöytähyppyri. Tuhon jälkeen rakennettiin pitkät matkat uutta profiilia uusin pompuin ja muine yllätyksineen.

Nyt kun talvi vielä siunaa kaiken tehdyn, niin tervetuloa keväällä uudistetulle radalle. Kumpa lumet sulaisivat nopeasti  :azn:


39
Kyse on aina vuokratilasta, ja meillä vuokralaisilla on ikävä kyllä hyvin rajalliset maksuvalmiudet. Vuokranantaja ei ymmärrettävästi ole innostunut suurista korjaushankkeista.

Toistaiseksi ei ole löydetty rahoitusmallia täyden markkinahintaisen vuokran maksamiseen. Vuokrasopimukseen pääseminen edellyttää onnellista poikkeustapausta. Tällainen tapaus on esim. täysin tyhjillään muutoin seisova tila, jonka vuokraaja on myötämielinen rc-harrastusta kohtaan. On tietenkin selvää, että sitten kun tilalle olisikin tulossa täysihintaista vuokraa maksava vuokralainen, on harrastajien väistyttävä. Irtisanomisaika on siksi suhteellisen lyhyt ja investoinneissa pitää se ottaa huomioon.

40
Vanerointi oli esillä korjausvaihtoehtoja punnittaessa, mutta toteutuksen vaikeuden lisäksi se tosiaan ylittää reippaasti budjetin.

41
RC-kerhot ja -radat / Rannikkoseudun RC-Autoilijat - RSRCA
« : 12.09.13 - klo: 13.46 »
Ei kannata vielä laittaa akkuja lataukseen. Nopean ratkaisun mahdollisuus koki eilen takaiskun.

Yleensä harrastuspaikan kelpoisuudessa on ongelmana ollut tila tai taloudelliset seikat. Tila on vaan yksinkertaisesti liian pieni tai se on liian kallis. Nyt viimeksi oli jo valmiiksi neuvoteltu paketti, tilaa riittäväsi ja budjettiin mahtuva hinta, mutta testiajossa (1 matto, 2 autoa ja tarkat tavarantarkastajat) huomattiin ongelmia lattiapinnassa. Lattia oli paikallaan osissa valettu betonilattia, johon oli muodostunut selviä korkeuseroja erityisesti saumakohdissa. Vaikka pinta ei ollut aivan toivoton, ei se täyttänyt harrastuspaikalle asetettuja urheilullisia laatuvaatimuksia.

Tästäkään takaiskusta ei tietenkään lannistuta, vaan työ alueen rc-harrastusmahdollisuuksien kehittämiseksi jatkuu entistä kiihkeämmin. Tässä projektin aikana on ollut huomattavissa selvää aktiivisuuden kasvua. Lisää positiivista virtaa kulkee harrastuspiirissä muuallakin kuin oikosulkumoottorien käämeissä. Porukan aktiivisuus ja massa luo paremmat edellytykset projektissa onnistumiseen. Mitä suurempi harrastajamäärä on, sitä helpompi on päästä parempiin tiloihin käsiksi.

Kaikki ovat tervetulleita - kaikkia tarvitaan. Jos haluat voit ilmoittaa tukesi hankkeelle "mä oon messissä" tyyppisellä viestillä. Palataan asiaan.

42
Raision lukiolle, niin erinomainen paikka kuin lukio onkin ollut, ei varmaan kukaan kaipaa rullaileman mattorullia, jos saadaan lähettyville kunnon kiinteä rata. Tästä paljolti juuri on kyse.

LRP Arenalla on nykyään krossirata ja ura-autorata, joten kyseinen rata ja hankeen mattorata täydentävät mukavasti toisiaan.

43
RC-kerhot ja -radat / Rannikkoseudun RC-Autoilijat - RSRCA
« : 30.08.13 - klo: 11.02 »
Rannikkoseudun  alueella on viime aikoina pyritty aktiivisesti etsimään uusia harrastustiloja rc-autoiluun talvikaudeksi. Nyt pikkuhiljaa alkaa mahdollisuuksia aueta. Pyrkimykset on koottu uuden harrastusyhdistyksen alle eli on perustettu yhdistys nimeltään Rannikkoseudun RC-Autoilijat ry, lyhennettynä RSRCA eli rässäsässä.

Tarkoituksena on saada vuokrattua hyvä tila johon rakennetaan kiinteä rata varikko- ym. tiloineen. Rata on ensisijaisesti ns. mattorata, mutta kaikkia mahdollisuuksia tutkitaan - ainakin jatkossa. Vaatimukset radalle ovat melko kovat, koska pyritään kisakelpoiseen kokonaisuuteen. Tilaa tarvitaan minimissään 500 neliömetriä, mieluummin enemmän. Tilassa voi myös olla useampia ratoja.

Kuten sanottu mahdollisuuksia alkaa aueta ja toiveet uudesta kiinteästä radasta ovat jo korkealla. Kiinteä rata lisää harrastusmahdollisuuksia oleellisesti ja luo uutta nostetta harrastukukseen monipuolisesti. Kaikki on tietysti loppujen lopuksi kiinni harrastajamääristä.

RSRCA, joka on voittoa tavoittelematon harrastusyhdistys, tulee pyörittämään toimintaa. Kaikille mahdollisille sähköautoille (touring, mattoauto, mini, FWD, RWD, formula ...) pyritään järjestämään ajoaikoja useampana kertana viikossa. Niin aloittelijoille kuin kisakuskeillekin löytyy varmasti riittävästi tilaa.

Jos olet kiinnostunut tästä ratahankkeesta tai RSRCA:n toiminnasta, voit ottaa yhteyttä puheenjohtaja Rauli Louheen (a.k.a. Ralo) tai vaikka lähettää YV:tä allekirjoittaneelle. Ja voihan sitä täällä foorumillakin kommentoida.

44
TSM-10   August Poutiainen   212 0955

45
Tulokset / Vs: M8 SM #4 2013, Jyväskylä 18.8
« : 20.08.13 - klo: 15.47 »
Jyppikylän rata on oikein mainio rata. Kuulin kisapäivän aikana useammankin kuskin kehuvan kuinka kiva sitä on ajaa. Ja nyt kun se vielä oli niin erinomaisessa kunnossa ja ilma suosi... Kumpa se varikkokin olisi samalla tasolla.

Aamun kosteuden takia monet jättivät ensimmäisen harjoituksen ajamatta. Me tarvitsimme joka minuutin treeniä, koska oli muutoin jäänyt nuo ajelut niin olemattomiin. Toiseen treeniin kaikki muutkin sitten jo osallistuivat ja nähtiin vähän missä mennään. Päivän edetessä ei suurempia ylätyksiä eteemme tullut. Hieman jäi kaivelemaan se, että valitsimme finaalirenkaiksi varmanpäälle kovemman kumiseoksen. Pito ei ollut niin hyvä kuin pehmeällä seoksella, joka olisi ilmeisesti kuitenkin kestänyt 45 minuuttisenkin.

Joona oli jo nyt kotiradallaan voiton syrjässä kiinni. Jose ja Ari painelivat vielä tällä kertaa kokemuksellaan väkisin ohi. Tulevina vuosina osat jossain vaiheessa vaihtuvat ja tämä haave auttaa meitä kaikkia jaksamaan kohti seuraavaa kautta, seuraavaa kautta, seuraavaa kautta  :grin:

Team Elokuu kiittää kaikkia kisajärjestäjiä ja kilpakumppaneita vauhdikkaasta polttiskrossivuodesta 2013.

46
Tulokset / Vs: EFRA 1/8th Off Road European Championships
« : 18.07.13 - klo: 20.56 »
Reissuterveiset. Meidän Sakke on oheisessa kuvassa juuri lähdössä ensilennolleen. Vähän räpiköinniksihän se meni mutta muutoin oli kaikin puolin erinomainen reissu. Rata, järjestelyt, tunnelma ja kelit aivan eronomaisia.

Patonkia tuli syötyä paljon mutta ajominuutteja kertyi vähän. Vähäisellä ajamisella ei oppinut kaikkea sitä uutta mitä ensikertalaisen tulisi oppia. Rata oli niin erilainen mitä koskaan on ajettu, että vanhoista säädöistä ja ajotyylistä olisi pitänyt heti luopua. Ymmärsimme tämän kuitenkin vasta kilpailun puolivälissä - liian myöhään.

Ei ollut tosiaan turisteja, kilpailu oli tasaista. Samalla sekunnilla oli tuloksissa parhaimmillaan 10 kuskia, joten pienetkin virheet saati sitten kaadot pudottivat lopputuloslistassa reilusti. Taito ajaa liikenteessä tällä tasolla ratkaisi paljon. Ei ajo ollut yleisesti mitenkään rumaa, mutta kaikkea vaan tuppasi tapahtumaan eikä varaa olisi ollut mihinkään ylimääräiseen.

Porukka ajeli monenlaisilla renkailla. Oli ihan slikseiksi ajeltua ja sitten tavallista cityblokkia. Toiset käyttivät mahdollisimman pehmeää seosta (esim. monet AKA kusikit) ja toiset kaikkein kovimpaa seosta (esim Savoyan Sweep semeissä). Me sweeppailimme siltä väliltä ja olimme tyytyväisiä siihenkin. Jotkut pehmensivät inserttiä reiittämällä tai leikkaamalla niitä ja toiset taas käyttivät erityisen jämäkkää inserttiä. Vanteita jäykistettiin tai oltiin jäykistämättä. Kaikkea sitä viikossa ehti nähdä.

47
Kyllä saa ajella polttomoottoriautoilla.

48
Oli mukava kisapäivä Jyrkkälässä. Kiitos hienoista järjestelyistä ja loistavasta radasta.

Kilpailu oli kovatasoista ja reilua. Petri Mylläri karkas finaalissa vähän omille teilleen ja voitti lopulta 5 sekunnilla. Tomi Salonen voitti TQ -tittelin 0,1 sekunin turvin. August sai lohdutukseksi paalupaikan finaaliin.

En tiedä oliko Peten finaalivauhdin salaisuus JQ:n säädöt, kolmoishyppy neloshyppyrissä vai varma ajo, mutta vastustamatonta se kuitenkin oli. Onnittelut Petelle!

Team Elokuu kiittää!

49
Mitäs rengasmalleja Jyrkkälässä on todettu toimivaksi?

- AKA Cityblock Supersoft?
- Sweep Square Armor Silver?
- Sweep Exagon Silver?

Sekä Sweep Exagon että Sweep Square Armor toimivat Jyrkkälässä loistavasti, ja varmasti toimivat muuallakin. Entinen suosikkimme Exagon vaihtui viimeksi Square Armoreiksi. Ero oli tosin enemmänkin henkistä laatua.

Jos on viileää, kuten nyt on ollut, niin silver eli kaikkein pehmein seos toimii ja kestää hyvin. Kun alkaa lämmetä, kannattaa kokeilla blue eli toiseksi pehmeintä seosta. Blue seoksella rengas toimii jämäkämmin ja kestää vielä paremmin.

50
Käviin tänään kurkkaamassa. Rata oli suurimmalta osalta lumeton. Paikoin kuitenkin 10 cm jäätä. Sulamiseen menee vielä tovi, kuivumiseen toinen tovi ja kevätkunnostukseen kolmas. Voi olla että loppuviikosta päästään talkoilemaan. Mistä tätä kevättä arvaa...

51
Tulokset / Vs: Lopputulokset FTT 4 Mynämäki
« : 19.03.13 - klo: 17.34 »
Nämä kilpailut olivat upea lopetus hienolle sisäkaudelle. Ratamestari oli onnistunut loihtimaan virkistävästi vaihtelua tuoneen rataprofiiliin. Vauhtia oli ja tilaa, mutta silti haasteita ja oppimista läpi kisan.

Ensiluokkaisilla kisamatoilla tämän kauden renkaat toimivat optimaalisella tavalla. Pitoa oli mutta ei kaatopitoa. Vain radan reuna-alueet jäivät epätasaisen liukkaiksi. Renkaat sinällään, ja niiden valitsijat ansaitsevat suuren kiitoksen onnistuneesta valinnasta. Parhaat kisarenkaat moniin vuosiin imo.

Mutoinkin kiitän hienosti läpivietyä kisaa. Aikataulu, ajanotto, tulospalvelu ja tuomarointi pelasivat hienosti. Kuulutusta tuli suomeksi, englanniksi ja turuksi, joten helposti pysyttiin menossa mukana. Valmisteluihin uhrattu aika ja vaiva näkyi monella muullakin tavalla mielyttävänä kisaelämyksenä.

Omasta kisastamme jaan vaikka sen verran, että ensimmäisillä aika-ajokieroksilla kuski yritti enemmän kuin osasi ja sortui sitten virheisiin. Lopuksi mekkari yritti liikaa ja teki väärän jousivalinnan viimeiseen finaaliin ja pilasi sillä mahdollisuuden taistella voitosta. Olemme kuitenkin erittäin tyytyväisiä tähänkin kisaan. Nopeimmat olivat kärjessä. Onnittelut voittajille ja kiitokset kaikille kanssakilpailijoille.

52
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 05.03.13 - klo: 11.23 »
Ensi vuonna mulla helpottaa kun ei tartte laskea ikäänsä. Muistan vaan syntymävuoden niin ikä on sama  :cheesy:

2013? :cheesy:

Pikaisella laskutoimituksella (19)57?

Oikein laskettu. Oikein myös päätetelty koska (200)7 olisi myös sopinut vastaukseksi. Tosin kuusivuotias tuskin esittäisi asiaa ihan näin.  :huh:

53
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 03.03.13 - klo: 18.16 »
Ensi vuonna mulla helpottaa kun ei tartte laskea ikäänsä. Muistan vaan syntymävuoden niin ikä on sama  :cheesy:

54
Tulokset / Vs: Tulokset: FTT3, Talviturnee 2013, Laukaa
« : 12.02.13 - klo: 10.24 »
Ensteks. On ihan ykkösluokkaa aina nämä Laukaan kisat. Rata oli shikaanisokkelon näköinen, mutta mittakaavaharhasta selvittyä se paljastui yllättävän jouhevaksi ja nopeaksi. Vain rapiat päälle 10,5 sekunttia näin pitkällä radalla kertoo kovasta keskinopeudesta.

Toiseks. Alkuerien jälkeen meidän tiimi oli toinen. Kahdessa finaalissa sijoitus toinen, mutta ensimmäisen finaalin toisen kanssa törmääminen pudotti sijoituksen kolmanneks. :)

Kolmanneks. Kisaaminen oli kovaa ja reilua kuten aina ja siitä iso kiitos muille kilpailijoille ja huulenheittäjille. Tällä kertaa jäi omaan mieleen parhaiten hiuksia nostatavat väännöt toisaalta Karrin ja toisaalta Viljamin kanssa. Kylmähermoisia poikia täytyy myöntää, radan reunalla tosin "nitropurkit" rapisee.

Viimmeseks. Mynämäen uudessa, tilavassa ja valoisassa monitoimihallissa tulee olemaan 9 maton iso rata. Vauhtia ja ikimuistoisia tilanteita varmasti tiedossa myös kauden viimeisessä sisäkisassa.

Team Elokuu kiittää!

55
Xray / Vs: Xray XB4 4WD krossiauto
« : 06.01.13 - klo: 18.51 »
No niin nyt on meidänkin XB4 valmis ja tulikasteen saanut. Pukki jätti kuusen alle rakennussarjan ja tämmönen siitä tuli. Nyt ei enää ole kuusta ja autokin on jo ensimmäiset narmuunsa saanut.

Wintter Jumpseissa ei ollut auton kanssa mitään ongelmaa. Etuiskaritorni tosin näyttää olevan arka paikka. Meillä ei olisi ollut kisoissa yhtään vara- tai vaihto-osaa autoon (paitsi ne free spare parts pusissa olleet rattaat), joten senkin puolesta oli hyvä, että mikään ei pettänyt.

Kisoissa tehtiin pakettisetuppiin pieniä hienosäätöjä:  hieman lisää kääntyvyyttä (etuvakaaja pois, taka-auraus pinemmäksi), parempaa kiihtyvyyttä (lisättin antisquattia), parempia hyppyominaisuuksia (lisää maavaraa, pikkuisen reboundia isakreihin), lisää pitoa (rollcentter, ylätukivarsien sisäkiinnityspisteet). Iskariöljyjä koitettin hakea mutta päädyttiin aina kokolailla vakioöljyihin. Mäntien kanssa voisi vielä viettää vaihtopäivän.

Meillä ei ole mitään kokomeusta muista sähkökrossiautoista ja tästäkin vain kolmen päivän kokemus, joten en osaa verrata muihin. Totean vain, että autoa oli helppo rakentaa ja säätää sekä huoltaa. Kisakokemuksen perusteella lisäisin vielä, että ei voi olla huono  :smiley:

56
Vinkkinä FTT kisailijoille kerrottakoon, että näillä matoilla ajetaan kauden neljäs osakilpailu upeassa monitoimihallissa. Mattojen pito-ominaisuuksiin voi siis nyt tutustua ennakkoon ja todeta, että ero esim. FTT1 kisamattoihin on melkoinen.

Aikaisempina vuosina on saatu oikein hyvät skabat aikaiseksi - eiköhän nytkin kun kalenterikin suosii niin mukavasti.

57
Onks ollut mitään juttua onko vielä ajoja lukiolla ennen StanuKunkku kisoja ?

Sisäradat ja treeniajat topikissa oli tällainen tieto:

la 15.12 ajot klo 17-22 ja su 16.12 klo 8-13


58
Kiitos hyvin järjestetyistä ja tarkasti toimivista kisoista.

Tuomari- ja  katsastustoimintaan oli panostettu esimerkillisen hienosti. Varmasti kaikille jäi luottavainen kuva siitä, että kisat olivat tasapuoliset ja sääntöjen mukaiset. Yksittäisistä stoppareista ja niidden puutteista voi aina keskustella, mutta näin tarkkaa ja johdonmukaista tuomaritoimintaa ei monesti ole ollut. Tätä vielä täydensi loistava selostustoiminta.

Rata oli kimurantimpi kuin olisi luullut. Hitaampi vauhti kuitenkin auttoi siihen, ettei pitorolleja tullut niin paljon kuin nopeammalla merkkauksella olisi tullut. Saatiin sitä pääsuoravauhtia silti 80 km/h tienoille.

Meitin auto pelasi koko ajan yllätävänkin hienosti. Ei uskallettu paljon muutella setuppeja, kun tuntui, että balanssi oli kokolailla kohdillaan. Ajokin tuntui sujuvan. Nopeammat vaan olivat nopeampia ja pysyivät vähän edellä. Onnittelut Viljamille, Arille ja Karrille kolmoisvoitosta järjestävälle seuralle.


Taem Elokuu kiittää.

59
Esim marraskuun 4. alkaen joka toinen su. Näin tulis 4 kertaa tälle vuodelle. Jos sais saman 4 kertaa (tai ainakin 3) sitten kevätpuolella, niin siinähän sitä olis mukavasti. Ja esim. 5 lasketaan.

60
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 11.10.12 - klo: 19.25 »
Ajattelin ruveta ajamaan rauhallisemmalla autolla, joten tutkin, että pitääkö ladata joku stokkisofta tohon SP Reventon PRO säätimeen. Noh, en sitä sitten heti löytänyt. Saattaa johtua siitä, että oli toi verkko vähän mytyssä...  :grin:

Mutta siis kuitenkin, että riittääkö kun laittaa vaan arvot säätimestä nolliin vai tartteeko softa päivittää, ettei tuu sitten sanomista?

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 9