Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Aapeli

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9
91
Jollain on kyllä hyvät suhteet yläkerran kannssa - oli taas loistava sää.

Eka tuttavuus meillä tuohon rataan ja olihan se tosi hieno ajaa.  Uskomattoman hienoa hypätä pitkään ja turvallisesti. Haastetta riitti silti hypyissä ja monessa muussakin paikassa. Oli vauhdikasta, oli hidasta ja liukasta, oli röykkyä ja pomppua... Erinomaisen vaihteleva rata.  Varikon ja ympäristön puutteista olen samaa mieltä kuin muutkin.

Täysin rataa ei päivässä opittu, sillä aika paljon jäi vielä sekuntteja eroa Jarnon häikesevään vauhtiin verrattuna. Onnea voittajalle.

Päivä oli pitkä, mutta koska heti tekis mieli ottaa uusiksi, niin oli se onnistunut.

Kiitos järjestäjille!

J.K. Esitin kissassa vastalauseen kilpailun johtajalle siitä, että teknisen kympin aikana ajettiin radalla (muu kuin teknisen kympin ottanut). Sitä ei käsitelty ilmeisesti mitenkään. Mielestäni se tastaus oli laitonta. Perustelen näkemystäni M8 (sarja)sääntöjen kohdalla 4.5.  En jättänyt asiasta protestia. Case closed.

92
Tulokset / Vs: Laukaa Touring tulokset ja jälkipulinat
« : 17.06.11 - klo: 13.21 »
Tässä huomiseen todennäköiseen sadekisaan valmistautuessamma muistamme lämmöllä tätä viime viikonlopun hienoa kilpailua. Kiitos paljon hyvistä järjestelyistä, tiukoista väännöistä ja hellesäästä.

Team Elokuu kiittää!

J.K. Reunaviivan takaa ei ole hyvänkään kuskin helppo lähteä saati sitten takarivin tavisten. Ja jos reunaviiva on vain vasemman puoleisten pyörien edessä, on varomattoman kohtalona hyvinkin yllätyksellinen alkukiihdytys.

93
Muistutus, että huomenna 8.6. ajellaan eka kisa.

Kaivakaa autot ajoissa esiin, sillä aikataulu ei voi joustaa yli klo 20 melurajoitusten takia.

94
Kilpailukutsut / Kerhokisasarja: RATA-S Cup 2011
« : 03.06.11 - klo: 14.45 »
RAision Touring Auto -Summer Cup 2011

RATA-S Cup 2011 ajetaan stanu-turisteilla kesällä 2011 Raisiossa Kerttulan asfalttiradalla. Osakilpailuja pyritään järjetämään seitsemän. RATA-S Cup mestariksi kruunataan eniten pisteitä saanut kuljettaja laskemalla viiden osakilpailun tulokset.

Autoiksi käyvät TSS-10 luokan autot tai vastaavat RTR-autot.

Kisat ovat lauantaikisoja klo 15 alkaen joka toinen lauantai.

Kisa-aikataulu:
15:00 Ilmoittautuminen ja vapaa treeni
16:00 Ensimmäinen aika-ajo, 5 min
16:40 Toinen aika-ajo 5 min
17:20 Eka finaali 5 min
18:00 Toinen finaali 5 min
Finaalien lähtöruutu ratkaistaan parhaan aika-ajotuloksen mukaan. Finaaleista lasketaan pisteet normaalisti.

Ensimmäinen kisa on 4.6.2011.
Alustavan suunnitelman mukaan muut kisat ovat: 18.6., 2.7., 16.7., 6.8., 13.8. ja 27.8.
Jos sataa, ei kisaa ajeta.
Jos joku suunnitellusta seitsemästä ajopäivästä jää ajamatta, varapäivä on 10.9.

Kisaan ei tarvitse ilmoittautua, tulee vaan paikalle rennolla asenteella. Ei tarvitse lisenssiä, ei tarvitse olla seuran jäsen, ei kisamaksua.

Kaikki mukaan!

95
West Coast Racing Cup 2011

West Coast Racing Cup 2011 ajetaan polttisturisteilla kesällä 2011 Raisiossa Kerttulan asfalttiradalla. Osakilpailuja pyritään järjestämään seitsemän. WCR-Cup mestariksi kruunataan eniten pisteitä saanut kuljettaja laskemalla viiden osakilpailun tulokset.

Autoiksi käyvät TP-10 luokan autot tai vastaavat RTR autot.

Kisat ovat "arki-ilta kisoja" klo 17 alkaen joka toinen keskiviikko.
Kisa-aikataulu:
17:00 Ilmoittautuminen ja vapaa treeni
17:50 Ensimmäinen aika-ajo, 3+5 min
18:30 Toinen aika-ajo 3 + 5 min
19:10 Eka finaali 3+5 min
19:50 Toinen finaali 3+5 min
Finaalien lähtöruutu ratkaistaan parhaan aika-ajotuloksen mukaan. Finaaleista lasketaan pisteet normaalisti.

Ensimmäinen kisa on 8.6.2011.
Alustavan suunnitelman mukaan muut kisat ovat: 22.6., 6.7. 20.7., 3.8. 17.8., 31.8.
Jos sataa, ei kisaa ajeta.
Jos joku suunnitellusta seitsemästä ajopäivästä jää ajamatta, varapäivä on 14.9.

Kisaan ei tarvitse ilmoittautua, tulee vaan paikalle rennolla asenteella. Ei tarvitse lisenssiä, ei tarvitse olla seuran jäsen, ei kisamaksua.

Kaikki mukaan!

96
Iso kiitos Team Elokuultakin järjestäjille ja kanssakisailijoille. Vauhtia oli todella paljon sekä kuivalla että märällä. Ihan sitä vierestä katsominenkin hirvitti - ja siis positiivisesti, kyllä niin hyvin pysyivät autot kuitenkin radalla alati muuttuvista ajo-olosuhteista huolimatta. Kisa oli kovatasoista ja rehtiä.

Olimme tähän kisaan saaneet myös märän kelin auton kasaan. Ja se olikin sitten ainoa joka pelitti hienosti. Jostain syystä muita pieniä murheita oli ihan tarpeeksi ja moni erä jäi varsin lyhyeksi. Yks finaali tais olla pari metriä...

Onnittelumme Kallelle joka oli liekeissä koko päivän, Jaakolle joka sai nyt pienen otteen nuortenmestaruudesta ja Kentsulle joka oli luokassaan pitelemätön. Ja vielä kerran kiitos järjestäjille.

97
Oikein oli mainiot kisat!

Melkoinen kisasessio kaikkinensa. Parhaalla kuskilla oli neljä kisaa kolmessa luokassa neljässä päivässä. Välissä vielä kaksi pitkää harjoituspäivää ja vuodenvaihde omine juhlineen. Ja silti - tai siis siksi - oli hauskaa loppuun asti.  :lol:

Taas todettin kuinka hyvät nuo piesoisautokerhon matot ovat. Aamun ensimmäinen akku on ehkä vähän liukkaampi, mutta sen jälkeen pito on hyva, tasainen ja yllätyksetön iltaan asti. Näillä matoilla kuskit saavat nopeasti tuntuman rataan eikä heiltä kulu turhaa aikaa rataolosuhteiden ja setuppien arvailemiseen.

Paikallinen stanuvauhti näyttää näin kauden alussa olevan kovaa. Parasta kyytiä ja huikeita vääntöjä tarjosivat Jaakko, Joni ja Jethro, mutta myös moni muu paranteli kierrosaikoja siihen malliin, että on odotetavissa okein mielenkiintoinen kausi.

RTR luokassa ja mineissä oli myös hyvä meno. Kuskien eväät riittäisivät aivan mainiosti muihinkin ns virallisiin luokkiin. Jos vähänkin rc kärpänen puraisee, niin sitten vaan mukaan, koska kyllä se yleensä niin on, että paremmalla autolla ajaminen on vielä mukavampaa.

Virissä ja mattiksissa oli taas kiiruisimmat kuskit. Yhdeksän sekunnin radalla yhdeksän rajoittamattomilla tehoilla varustettua kisa-autoa kamppailivat vauhdikkaasti mutta rehdisti viimeisen lähdön viimeisen kierroksen maaliin asti. Kiitokset kamppailun tiukkuudesta kuuluu Karrille, Arille ja muille PKSRCA:n vieraileville tähdille.

Puffetti toimi ja palveli taas heinosti koko ajan. Miten saatiinkin niin hyvät pizzat niin halvalla? Puhumattakaan sämpylöistä, pullista ja aina tuoreesta ja kuumasta kahvista.

Kiitos kaikille kilpailijoille ja talkoolaisille. Erityiskiitos vierailevista seuroista saapuneille kisailijoille. Oli hienoa että tulitte mukaan. Tervetuloa uudelleen.

/pekka

98
Tulokset / Vs: Laukaa Touring jälkivetistelyt ja tulokset
« : 11.08.09 - klo: 17.06 »
AJA -teamin jälkivetistelyt.  :lol:
ja tulokset: kaikille hieno A-finaalipaikka ja Jaakolle vieläpä TQ - komea tapa päättää kausi.

99
Tulokset / Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« : 27.07.09 - klo: 19.52 »
Uskomattoman hienon päivän ja radan olivat herrat saaneet aikaan. Jätettiin tulematta treeneihin viikolla, kun pelättiin kuitenkin koko kisan vesittyvän pahasti.

Sitä treeniä olis kyllä tarvittu. Isännät menee ihan sairaan kovaa tuolla radalla. Ennen kuin oma itseluottamus (ja mekkari) antaa luvan edes yrittää niin kovaa on kisa jo ohi.

Oli pakko käyttää mekkarin kikkakakkosta ja säätä kone selvästi rikkaalle. Näin sai suurimman ryntäilyn taittumaan ja nousut onnistuivat hienosti. Finaalissa sekä auto, moottori että kuski kyllä pelasivat loistavasti, mutta vauhti ei vain riittänyt aivan kärkeen.

Olemme erittäin tyytyväisiä kisatapahtumaan ja Vantaalta saalistettuihin pisteisiin. Kiitos!

100
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - M8 SM2 Salo 27.06.2009
« : 28.06.09 - klo: 22.13 »
Joo, kun kuninkaat kompuroivat niin prinssit kaappaavat vallan  :grin: Saikohan kukaan taltioitua tuota kisan dramatiikkaa filmille tai kuviin?

Jo semifinaalivaiheessa pudotuspeli oli kovaa, mutta a-finaalissa ei luonnontyppi meinannut enää papalle riittää, olis nitrollekin ollut käyttöä. TQ-Artsi ja sarjajohtaja Teemu karsiutuivat semeissä tekniikkamurheisiin. Finaalin loppuvaiheissa myös Ari koki karvaan laiterikon kärkipaikalta. Vähän aikaisemmin oli Pete menettänyt pelin polttoainejärjestelmän murheisiin varmalta podium paikalta hänkin.

Myös meidän finaali oli lopussa päättyä katastrofiin. Noin 5 kierrosta ennen maalia (silloin 2. paikalla) auto pysähtyi ensimmäisen kerran keskelle ajorataa. Auto sai kyllä käskyä ja kone toimi, mutta eteenpäin ei halunnut liikkua. Tällaisessa tilanteessa sekunnit tuntuvat pitkiltä. On vaikea arvioida, montako sekuntia siinä todellisuudessa kului, mutta sydän ei sinäaikana kyllä lyönyt kertaakaan - vai löikö se miljoona kertaa.

Ylimääräinen adrealiiniryöppy ja vikuroiva auto sekoittivat ajorytmiä pahasti. Viimeiset kierrokset olivat tuskaa, kaikki hyppyrit mentiin pohjia pitkin ja silti ohjelmaa riitti nostajilla. Joonas tuli takaa kovaa. Vielä viimeisellä kierroksella auto teki toisen täydellisen etenemmiskieltäytymisen ja silloin tuntui varma voitto karkaavan katkerasti kadestä. Mutta maallin siis päästiin - mahtavaa. Neljäs finaalipaikka Salossa ja ihka ensimmäinen SM-osakilpailuvoitto.

Salon rata oli loistavassa kunnossa ja kaikki järjestelyt toimivat hienosti. Kiitos hyvästä työstä.

Kiitos myös Arille ja Artsille, jotka ovat nähneet Augustissa potentiaalia menestyä M8 luokassa ja ovat monin neuvoin edesauttaneet juniorin kehitystä.

101
Tulokset / Vs: AIKATAULU ja ERÄLISTAT FTT VI 2009, Raisio
« : 07.06.09 - klo: 12.04 »
Stanujen tuloksista sen verran, että näistä asetelmista lähdettiin finaaleihin ja näihin riemukkaisiin tunteisiin päädyttiin lopulta. Rata oli kuiva koko päivän ja niinpä ilmapallot säästyivät tällä kertaa parempaan käyttöön.

102
Tulokset / Vs: Kauhavan M8 SM Lopputulokset
« : 25.05.09 - klo: 12.13 »
Menomatkalla vähän juteltiin rc-autokilpailujen ekologisesta jalanjäljestä, ja siitä kuinka suhteellisen suuri siinä on kisamatkan merkitys. No, noista ajatutuksista kyllä toivuttiin nopeasti, kun havaittiin kuinka hienot kisat oli Kauhavalle järjestetty. Vaivoja ei oltu säästetty radan, varikon eikä kisan läpiviennin kanssa. Kaikki toimi hienosti ja kisoissa oli helppo viihtyä hyvässä säässä. Kiitos!

Oman tiimin kisakin meni tavallaan oikein hienosti. Viimeaikoina on vaan jatkunut tuo sama suuntaus, että lopputulos on paljon huonompi kuin yhdenkään alkueräkierroksen tulos. Ja siitä täytyy kyllä minun mekkarina ottaa vastuu.

Tällä kertaa semissä oli tilanne vakiintunut siihen, että vaikka erän kärkiauto hitaasti karkasi niin myös ero kolmantena tulevaan alkoi mukavasti kasvaa. Siinä välissä olisi hyvä paikka ajella varmoja 40s läppejä. Olipa hetken kisa mallillaan. Sitten noin 4.30 kohdalla kone sammui normaalissa jarrutuksessa keskelle ajolinjaa. Ja pappa juoksee... kone hapuillen käyntiin ja takaisin baanalle - siitä sellainen 100 sekunnin kierros ja sijoitus tuossa vaiheessa tietysti 12. Loppuaika meni takaa-ajossa, joka oli jopa onnistua. Muut tässä erässä vain olivat liian nopeita. Pari sekuntia jäätiin finaalipaikan ulkopuolelle eli sijoitus erässä 7.

Stumpin syy oli ulomman kytkinlaakerin hajoaminen. Onneksi yhdellä laakerilla pärjäsi vielä sen 15 minuuttia. Olisi pitänyt tietysti laakeri ajoissa vaihtaa, mutta kun se tohelo mekkari muisti laakereilla ajetut minuutit väärin  :tongue:

Ja kiitos vielä Arille ja muille reiskalaisille toimivista säätövinkeistä.

103
Tulokset / Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
« : 10.05.09 - klo: 18.41 »
Kiitos paljon sitkeille järjestäjille kisoista. Hienoa taistelua luonnonvoimia vastaan. Kilpailut vietiin yhden alkuerän lyhennyksellä kunnialla läpi aikataulussaan.

Kisaajia olosuhteet karsivat sitten paljon enemmän. Lyhyesti sanon oman mielipiteeni keskusteluun TS-10 luokkien ajattamiseen sadekelillä: älytöntä! Ja samat sanat sanon kyllä koko kesäsarjan väkisin ymppäämisen hienon talvisarjan jatkeeksi. Mielestäni talvisarja ja muut luokat kärsivät tästä järjestelystä enemmän kuin mitä kesäsarja voittaa. On paljon muita hienoja sähkö- ja polttomoottoriluokkia, joiden kalusto sopii paljon paremmin Suomen vähälumiseen suveen. Ajettakoon niitä luokkia kesällä ulkona ja TS-10 luokkia talvella sisällä.

Annoin itseleni ennakkoon kertoa, että sadekisat ovat ihan hauskat. Odottelin sitä hauskuutta sitten siinä palellessani ja tuppterwarekuppia ym sadesuojia viritellessäni. Iltapäivällä kyselin jo huolissani, että tämä nopareiden tuhoaminenko se sitä hauskaa pitäisi olla. Täytyy myöntää, että tiettyjä koomisia piirteitä alkoi löytyä viimeistään silloin kun Samin autoa sammuteltiin vaahtosammuttimella.

Kiitos kuitenkin A.J.A.-tiimin hyvän yhteishengen ja lämpimän varikkotunnelman, uskon että ajan kanssa tämäkin kisareissu saa kultareunukset.

104
Tulokset / Vs: XX Kupolikrossin kommentit ja tulokset
« : 20.04.09 - klo: 20.23 »
Eikä me tietenkään shortseja otettu koska forumvitsiksi arveltiin. Nastat alla lähdettiin kohti jääkiekon mekkaa ja sitten vielä vähän oikealle ylös. Kun silmälasit huurussa työnnyimme kupolin trooppiseen ilmastoon, lukkiutuivat suupielet mukavaan virneeseen. Ja niin kävi varmaan kaikille muillekin, koska varikolla oli vielä tavallistakin hyväntuulisempaa porukkaa koko pitkän päivän. Me ensikertalaiset saimme taas uuden hienon kokemuksen. Kiitos.

Jossain kohtaa päivällä tuli mieleen vanha brittivisailuohjelma, jossa kilpailijat suorittavat sinänsä helppoja tehtäviä, mutta heitä häirittään koko ajan mitä mielikuvituksellisimmilla tavoilla jotta hommasta ei vaan tulisi mitään (taisi olla distraction..). Kun tuolla varikolla liimaili renkaita, saattoi vierestä tulla joku neito, aivan liian tiukkoissa trikoissa voimisteleva jumppari hakemaan jumppamattoa, ei ollut ihme jos peukalosta jäi muutamia nahanpaloja renkaisiin.

Herkeämätön kisaseuranta väliaikaohjelmineen, nostalgiamuisteluineen ja musiikkineen täydensivät onnistunutta kisafiilistä. Tällä kertaa sattui kisapitsakin olemaan omasta mielestä aivan erinomainen.

Ja itse kilpalukin sujui tiimiltämme hyvin. Stanuissa väännettiin oikein tosissaan. Erinomaisen rehdisti ja reilusti kuten stanuissa aina. Heti eräharjoitusten jälkeen matto alkoi tuntua ominaisuuksiltaan kotoisalta ja ajorytmi löytyi jouhevalta (erinomaiselta!) radalta helposti. Sitten vaan pidettiin auto säädöissä ja sormet pois liimapullosta...

Saas nähdä tuleeko stanujen kesäsarjasta mitään.

Juho Leväselle vauhdikkaat onnittelut C12 luokan Suomen mestaruudesta.


105
Tämä topikki oli valunut sivulle 7, en meinannut löytää...

Kevät on edennyt radalla hyvin. Rata on lumeton, mutta ei vielä kuiva. Etusuoran varjopaikassa jäätä ja pari isoa lammikkoa välialueilla. Saattaa olla, että maa imee vielä nuokin lammikot jahka pohjat sulaa. Kyse on kuitenkin enää muutamista päivistä niin rataa voi täysillä kunnostaa.

Nytkin olisi jo kaikenlaista pientä siivoamista, järjestelemistä ja suunnittelua, jotka lähentäisivät ensimmäistä ajopäivää.

Radalla on taas vieraillut äidin pikku mussukoita ja tihutöitäkin on tehty, kuten töhrimistä ja korokkeen lukitus murrettu.


106
Tulokset / Vs: Riihimäen Fintrack tulokset ja jälkiajot
« : 25.03.09 - klo: 22.40 »
Kiitos hienoista kisoista, RiiUA! Arvattavasti suuren Urheiluhallin vuokra on melkoinen, puhumattakaan muusta satsauksesta...

Stanut aloittivat lauantain liukkaalla radalla. Parin harjoituskierroksen jälkeen pito tuli ja profiilistakin sai jotain tuntumaa. Profiili oli vaativa sisältäen useampia slalom ja stop 'n go osioita.  Rata vei vakioautosta vauhdin ja kuskilta hermot. Tällaista rataa on päästävä treenaamaan lisää sekä kuskin että mekkarin vaikka ei niin haluttaisikaan.

Taas jännitys säilyi vakioautojen viimeiseen finaaliin saakka. Ohitusten onnistuminen oli noussut aiemmissa finaaleissa tärkeään rooliin, kuten aina. Kisan voitto oli kahden kuskin saavutettavissa, August ja Eetu olivat tilanteessa 1-1. Nyt mentiin kovempaa kuin koskaan päivän aikana. Kumpi pystyisi puhtaampaan ajoon korjaisi täydet 100 pistettä. Pari kierrosta August pysyi Eetun takapuskurissa, sitten Eetu pikku hiljaa venytti johdon pariin sekuntiin. Vauhtia piti siis lisätä. Lisää vauhtia ja lisäät kierrosaikaa - niinhän siinä taas kävi. Lopussa vielä kunnon mälli seinään ja kisa oli ratkennut. Onnea Eetulle upeasta ajosta ja ansaitusta voitosta.

Tuomareiden ja järjestäjien ansioksi on laskettava se, että kun mattoautoilijat aloittivat leukojenlouskutuksen korokkeella, siihen puututtiin ryhdikkäästi.

Team Elokuu kiittää.

107
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 28.02.09 - klo: 22.56 »

Tänään oli hyvät ja pitkät treenit. Uusi ykköauto alkaa lunastaa sille asetettuja toiveita. Tuntuu siltä, että valinta on ollut oikea. Kakkonen jää vara-autoksi paitsi jos joku on kiinnostunut...

108
Kiitos toimikunnalle näistä kisoista, kiitos koko sarjasta. Meidän aluuella ei saada pystyyn vastaavaa sarjaa, joten on hienoa että Etelä-Suomen alueelta löytyy tarmokas järjestäjäporukka ja riittävä harrastajaporukka tähän sarjaan. Ja olemme kiitollisia siitä, että olemme siihen saaneet osallistua.

Torpan hienolla ja kapealla radalla saatiin eilen loppujen lopuksi stanuissakin ihan hyvät väännöt. Alkuun näytti sille, että viiden kilpailijan erä olisi pitänyt jakaa kahteen-kolmeen ryhmään, jotta kaikille olisi voitu antaa mahdollisuus kilvanajoon. Pikku hiljaa sopu kuitenkin parani, kun kiertosuunta hioutui kaikille samaksi ja väistämistavat opittiin. Alkuerissä tuuri ratkaisi Augustille tq:n, finaalit vei Karri isännän ottein.

Opittiin tärkeä asia: light weight kori on suuri riski.

109
Hyvien kisojen takia voi 600 - 700 km hurautaa kisapaikalle. Kun loppumatkasta aukaisee auton ikkunan ja työntää päänsä ulos, korvissa jo soi nunnukha nunnukha lailaa lailaaaa... :grin:

Kun omat järjestelyt on tehty siihen malliin, että reissu on mahdollinen, on pieni pettymys, kun sitten kisat lerpahtavat. Ihan kerhokisojen takia ei noin pitkää matkaa tehdä, niitä on onneksi lähempänäkin. Tietysti, jos autokunnalla on jotain muuta asiaa samoihin kisoihin...

Muutoin ei tässä mitään ongelmaa ole, ei pienintäkään. Toivon kaikille vahdikkaita kisoja.

Kiva kuulla, tiim Lahti, että toiveita paremmasta on.


110
Saako tällaisessa tilanteessa stanukuski osallistua TSP-10 luokkaan menettämättä kilpailuoikeutta mahdollisissa tulevissa TSS-10 kisoissa?

Ajattelen tässä sitä mahdollisuutta, että jos kisoja ei tällä kaudella synny TSS-10 luokkaan, on turha kärvistellä kunnon kisojen ulkopuolella ja ajella kerhokisoja. Toisaalta, jos stanuboikotti koskee vain tätä kisaa, olisi kurja menettää ajo-oikeutta yhden TSP-10 kisan takia.

yst.terv.nimim. viimeinen oljenkorsi

111
Ilmoittautumisajan päättyessä Kitissä on 4 nimeä ja tuossa 3. Riittääkö 7 NM sarjan kisaan?

yst.terv. nimim. peruutanko hotellivaraukset

112
Kiitos hienoista kisoista kouvolalaisille. Me pidimme rataa erinomaisena ja järjestelyjä kaikin puolin onnistuneina. Vakioautoluokan kisat oli kärjessäkin niin tasaiset, että suuriin mokiin ei ollut varaa. Jännitystä piisasi aina viimeisen finaalin loppuun asti. Kiitos siitä kanssakilpailijoille.

Tässä video stanujen ratkaisevan finaalin 3 viimeistä minuuttia kärkiauton kyydissä. Arvaa jännittikö!



Päivän pääteeksi Nuorten Mestaruussarjan 1. osakilpailun A-finalistit potretissa.




113
Tulokset / Vs: LRSK II: Tulokset ja jälkilöylyt
« : 30.12.08 - klo: 22.33 »
Kivaa oli taas ja siitä erittäin lämmin kiitos kaikille.


TSS-10 palkintojenjaossa oli hymy herkässä.


Tämä tarkasti asemoitu Minien starttirivistö oli 2 sekuntia startin jälkeen yleensä vielä tiiviimpi :grin:

Jaanilla oli hyvät videot muista luokista, joten laitan tähän vain stanuista Kunkun kyytiä pätkän.

Team Elokuu kiittää!

114
Tulokset / Vs: LRSK II: Tulokset ja jälkilöylyt
« : 30.12.08 - klo: 13.25 »
Tsm tuloksista puuttuu lauantaina viimiseltä sijalta Janne Kiiski


Tämä liittynee siihen, että Jannen "täystuho" tuli niin aikaisin, että yhtään finaalikierrosta ei tullut järjestelmään. Listauksista ne putuoavat ikävä kyllä pois ja pitäisi huomata käsin lisätä. Vai oliko niin, että kisa jäi kesken jo harjoituksissa?

115
Tämän kaikkein kiireisimmän vuodenajan jälkeen tulee sitten se Joulu. Kun sitä on muutaman päivän rauhaisasti viettänyt, on toimettomuudesta vaarana saada yliannoksen. Tylsistymisvaivaan on vallan hyvänä lääkkeenä toiminut Joulun ja Uuden vuoden välipäivinä rc-harrastus. Länsirannikon pienoisautokerhot ovat järjestäneet välipäiviksi rc-autoiluun erinomaiset mahdollisuudet Raision lukiolla. Tapahtumalle on annettu nimi, jota haluan väärinkäsitysten oikomiseksi selventää.

Vaikka nimessä on alueellinen rajaus, ei se ole osallistumisrajoitus, vaan se kertoo järjestävistä seuroista. Tapahtuma on avoin kaikille harrastajille ja osallistujia toivotaan saapuvan yhtä lailla muualtakin kuin länsirannikolta. Nämä jästelyissä häärivät kaverit ovat niitä samoja harrastajia, jotka kiertävät vuoden aikana kisoja ympäri Suomea mennen aina niin sanotusti valmiisiin pöytiin. Nyt on heidän vuoronsa kattaa pöytä ja kutsua muut herkkujen pariin. Tätä he eivät tee rehennellen vaan nöyrästi halusta antaa oma panoksensa harrastukselle.

Vaikka nimessä on tietyn luokan maininta, ei se tarkoita että vain vakioautoluokkaa on ajateltu. Tämä osa nimestä johtunee siitä, että harrastuksen pariin toivotaan paljon uusia harrastajia, joilla olisi tässä tapahtumassa hyvä mahdollisuus lähteä tutustumaan toimintaan; aikaa kerrankin on. Ei mitään kisaa edes voitaisi kuvitella vain yhdelle luokalle järjestettävän. Niin prostock, modified kuin krossi ja Mini -autotkin viihtyvät Raision radalla erinomaisesti. Mattoalue on 6 maton levyinen ja pituudeltaan noin 30 m. Matot ovat vain vuoden ikäisiä ja laadultaan parhaat mahdolliset. Ajajaparvekekin on vähintään riittävän tilava ja tukeva. Näissä puitteissa kelpaa kaikkilla autoilla ajaa ja harjoitella vaikka alkavaa Finntrack -kautta varten.

Vaikka nimessä on vähättelevä arvonimi, suhtautuvat järjestäjät tapahtuman järjestelyihin kyllä vakavasti. Näillä "stanu" ja "kunkku" sanavalinnoilla yrittetään vain madaltaa uusien harrrastajien mahdollisesti tuntemaa henkistä osallistumiskynnystä. Kisat ovat nimen omaan rc-harrastajien rc-harrastajille järjestämät eikä kynnystä ole uusille eikä vanhoille kuskeille. Niin tulospalvelu, tuomarointi kuin cateringkin on sunniteltu kansallisten kisojen vaatimustasolle.

Länsirannikolaiset ovat siis järjestäneet vuoden pimeimpään ja joutilaisimpaan aikaan kaikille mahdollisuuden ajaa rc-autoilla jopa 4:n päivän ajan. Ajot ovat rennolla kisaformaatilla keskimmäisinä päivinä ja vapaammat muina päivinä. Kisakutsu on todellakin tarkoitettu kaikille.

116
Tulokset / Vs: A8 Lohjan tulokset ja selitykset
« : 30.11.08 - klo: 23.29 »
Kiitos taas järjestäjille oikein mukavista kisoista. Rajallisesta katsomotilasta ja tiukasta aikataulusta johtuen tuli aika vähän seurattua muiden kuin oman luokan ajoja. Rata oli lyhyt mutta ei tuntunut niin liukkaalta kuin aikaisemmin. Henryn toinen prostock-finaalirun oli upea, Viljamilla oli voittamaton vauhti viriluokassa koko päivän ja stanussa oli äärimmäisen jännittävä taistelu mitalleista molemmissa finaalilähdöissä. Timo piti päivän aikataulussa leppoisan varmasti ja kisaseuranta oli aktiivista ja kannustavaa. Team Elokuu kiittää!

117
Ilalla otettiin sellainen pieni saunahiki neljään Pekkaan, kirjaimellisesti.

Pommakki kaipais vähän "servosarven" tukea, oli pakko lopettaa jyräys.

Pientä lapio- ja haravahommaa on koko viikonlopuksi...

118
Eli se on sitten sen ison pöytähypppyrin menoa. Moni jää kaipaamaan tietysti. Sai siinä mukavan fiiliksen kun sekä hyppy, big air osuus että lasku onnistui. Toisaalta, joskus saattoi jollekin käydä niin, että lasku ei mennyt ihan nappiin. Näistä arvattavasti jäi karvaampia muistoja.

Tiimimme kävi valmistelevissa harjoituksissa tuolla radalla reilu viikko sitten. Tarkoitus oli vakuuttua uuden moottorin säädöistä. Ja hyvältä ne tuntui toisen kierroksen pöytähyppyrille tuloon asti. Kun nuoressa koneessa on voimaa, tulee sitä käyttää ja hypätä piiiitkälle...  aivan liian pitkälle ja oikealle alas vasta aidan eteen. Auto olis halunut mennä samalla vauhdilla aidan alta, mutta moottori nappas kiinni. Tuli sitten tosi vapaasti hengittävä Speed.

Tulemme mieluusti talkoisiin, joissa saamme sanoa viimeisen sanan :evil: lapiolla tähän episoodiin.

119
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - Tammisaaren M-8 SM
« : 07.09.08 - klo: 21.48 »
Kiitos Tammisaareen hienoista kisoista. Oikein Suomen lippukin salossa. Kuka sen kissan hännän nostaa jollei kissa itse, sanotaan. Kisat alkaa olla niin hienoja, että toivottavasti kaikissa kisoissa, joissa ratkaistaan Suomen mestaruutta, on kisan arvon mukaiset tunnukset reilusti esillä. Ja Maammelaulu palkintojen jaossa - no ei sentään...

Kivaa vääntöö koko päivä. Niin oli ajo kuitenkin takkuista alkuun, että saimme lähteä hakemaan vauhtia finaalipaikkaan 1/8 nousuista asti; kauden pohjat siis. Semissä sitten pari sekunttia jäätiin tavoitteesta (märästä unesta). Muut on vaan niin tosi nopeita näissä skaboissa, että ei voi kuin onnitella.

Kausi jää mieleen märkänä (ei -unena) mutta muuten erittäin mukavana. Kiitoksemme teille kaikille jotka rakensitte kisoja ja erityisesti teille jotka niihin osallistuitte.

Kiitos myös esim. noista sadoista kuvista, joita useammatkin kuvaajat ovat foorumilla kauden aikana julkaisseet. On se onni, että emme ole omien kuviemme varassa. Tyypillinen kameraamme tarttunut otos:


Joo ei pelkoa, ei me niitä tänne postata.

Mutta videolla vähän pelottelen. :grin:

120
Tulokset / Vs: Lopputulokset - Finnish Open TURKU
« : 26.08.08 - klo: 12.02 »
Jos nyt oikein alkaa kiinnostaa niin voin kyllä kaivaa sen haamuponderin numeron koneelta, ja vieläpä tarikistaa josko siellä aina on sama veijari esiintymässä...

Kiitos, kyllä tuo kiinnostaa, koska ongelmat olivat olleet noin huomattavia.

Olisi hyvä saada selville missä tuo häiriöponderi sijaitsi. Oliko se jonkun hiittiin osalllistuneen kilpailijan, katsomoon siirtyneen kilpailijan tai joku muu tunnettu ponderi? Eli mistä singnaali laitteistoon tuli? Vai onko se jotain aivan muuta.

Jyrkkälässä on käytössä (niinkuin näytti olevan Lavangossakin) ohut koksi, jossa on t-liitoskappaleilla tehty yksi tai usempi jatko. Onkohan silmukassa sitä vastuspalaa? Olisiko näitä ongelmia liitoksettomalla paksulla kaapelilla ja vaimennetulla silmukalla?

Edellisessä viestissä kuivailemani haamuponderihavainnot ovat tulleet myös alkuperäisillä kaapeleilla, ja sisällä. Mutta nythän ei selvästikkän ole niistä kyse.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 9