Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ezmo

Sivuja: 1 [2] 3
31
Sähköautot / Mistäs poijaat ostavat akkujaan
« : 06.03.07 - klo: 13.52 »
Mistä saa hyviä akkuja edukkaimmin? Tarkoitus tehdä itse 7 kennoisia pakkoja IB:n tai GP:n kennoista E-MAXXiin. Saa ehdottaa Suomiputiikkia tai rajan takaa, mut ei rapakon takaa ;).

32
Sähköautot / Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 28.02.07 - klo: 13.43 »
RTFM = Read The Fucking Manual ;=0

33
Sähköautot / Ohjeita LiPo akkuja varten.
« : 28.02.07 - klo: 08.26 »
Lipo akun elinkikä on n.3vuotta. pakan "kuoleminen" alkaa heti tehtaalla valmistumisen jälkeen. Akun kemia alkaa vanheta ja kasvattaa sisäistä vastusta, mikä rajoittaa ulostulevan virran määrään. Eli ladatessa vahna akku saattaa ottaa sisäänsä kaiken sen kapasiteetin, minkä lupaa, mutta antaa virtaa ulos vain muutamia ampeereja.

Kohtaan 5. Ei täytenä säilötä. Lipoakkuja ei saisi säilöä pitkiä aikoja täytenä, tämäkin kiihdyttää sisäisen vastuksen kasvamista. Paras lepojännite on tuo nimellisjännte. Eli n 7.4V 2 kennon pakassa. Lipokennon itsepurkautuminen on todella pientä.

34
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 28.02.07 - klo: 08.21 »
Mitenkäs kulutustakestävät renkaat noi E-MAXXin orkkikset on?

35
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 26.02.07 - klo: 14.41 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Hyvin se kestää tuon kennojen lisäyksen. Kannattaa kokeilla. Kyllähän se jonkun verran tehoja tuo.


Syönee mosaa varmaan vähän enemmän ?

36
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 26.02.07 - klo: 08.40 »
Mites toi E-MAXX 7 kennolla, onko siinä riskiä rikkoa lisääntyneellä voimalla vetareita, vaihteistoja tms. esim. pitävällä alustalla revitellessä? Tarkoitus on pitää auto orkkiksena, mutta ois kiva kokeilla tuota 7 kennon tuomaa teholisäystä.

37
Yleinen keskustelu / Rock crawling?
« : 23.02.07 - klo: 19.20 »
Erittäin hieno, onnea vaan. Sitten videota kehiin.

38
Sähköautot / Akkujen purkaaminen
« : 23.02.07 - klo: 11.58 »
Eli, niin kauan kun kenno on purkulevyssä se purkaa, vaikka olisi saavuttanut tuon tavoite jännitteen? Eli kuinka se sitten tasaa pakan, jos näin on, vai pieneneekö erot kapasiteetin tyhjässä päässä?

39
Vapaa keskustelu / Suuri kännykkä keskustelu!
« : 22.02.07 - klo: 12.54 »
Lainaus käyttäjältä: "nirppu988"
Lainaus käyttäjältä: "Shogunmarui"
Lainaus käyttäjältä: "ladatusta"
Onko täällä muita itseni kaltaisia henkilöitä, jotka ostavat milloin minkämoisen puhelimen, pitävät jonkin aikaa, kyllästyvät ja myyvät pois?
Itselläni viimeisen vuoden aikana ollut jotain 8 eri puhelinta käytössä.
Täälä!  8)

Joo pakko tunnustaa.. 7 puhelinta on muistaakseni vaihtunut nyt vuoden aikana.. Mutta nykyinen n93 säilynyt jo 3kk..


Ihan uteliaisuuttani, miksi niin usein vaihdatte ? Onko markkinavoimat saaneet yliotteen?  Mulla vaihtuu tasan 2 vuoden välein työsuhdepuhelin. Nyt on E70 ja kyllä, silläkin voi soittaa ja vastata ;)

40
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 21.02.07 - klo: 13.59 »
wow. sama vika täällä: Tapiolan Niksulassa tais tommonen komeilla ;)

41
Sähköautot / Re: purkamisesta
« : 21.02.07 - klo: 07.44 »
Lainaus käyttäjältä: "m.e."
"Jos kennojen varaustilassa on eroja latauksen alkaessa (vaikka jännite olisikin sama), korkeammalta varaustasolta lähteneet kennot täyttyvät ja kuumenevat ennen muita.
VesaK"

jos erillispurku pysäytetään tiettyyn jännitteeseen (0,6V, 0,9V) ja akun annetaan tämän jälkeen palautua lepotilaansa, ovat akut käytännössä tyhjiä (NiCd ja NiMH). lepotilassa kennot asettuvat aina 1,1-1,2V:n tasolle. mikäli ne eivät pääse nousemaan tälle normaalitasolle ennen latausta, näkyy se vähentyneessä ajoajassa (ainakin NiMH-akuissa).

VesaK puhui asiaa: aina olisi pyrittävä siihen, että akkujen lataus- ja purkuajat olisivat mahdollisimman lähellä toisiaan. mutta samanlaistenkin akkukennojen lataus- ja purkuajoissa tapahtuu vaihtelua (jopa eri suuntiin) käytössä, joten tämän vuoksi marginaalisilla varaustasoeroilla enne latausta ei ole käytännön merkitystä.

harrastajalle tärkeintä onkin huolehtia siitä, että akku on purettu kennokohtaisesti ennen latausta.


Mutta miten tasapurkulevy käyttäytyy, kun saavutettu katkaisujännte saavutetaan esim 0.8V ja kenno palautuu takaisin lepojännitteeseen 1.2V. Kaikki kennothan eivät ihan samanaikaisesti saavuta tuota katkaisujännitettä, joten pakan on oltava purkulevyssä, vaikka osa kennoista on saavuttanut tuon katkaisujännitteen.

E

42
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 20.02.07 - klo: 16.01 »
Vaihtoehtoja iänikuiselle E-MAXXin bäshäykselle

http://www.euskalnet.net/treewebs/trucktrial/insnow.htm

Kaunista ;)

43
Yleinen keskustelu / Auton osto ulkomailta
« : 20.02.07 - klo: 08.59 »
Ostan aina kotimaasta, kun mahkuja. Täältä ei vaan saa kunnon lennokkisälää nopeuskoneisiin. Potkureita tilaan roppakaupalla Jaappanista, kun toimitus on vaan 2.5€ ja ne on 3 kertaa halvempia kuin suomessa. Joka kolmannessa laskussa kun tuppaavat katkeamaan, kun ei ole noissa koneissa landareita. Autopuolen aloitin vasta 2 viikkoa sitten, sen puittessa asioin vain kotimaisten kanssa, kun ei oo tarve millekkään hipokamalle

44
Yleinen keskustelu / Auton osto ulkomailta
« : 19.02.07 - klo: 18.58 »
RC lennokkitavaroita ei saanut leluiksi, vaikka kuinka yritettiin vääntää tullirouvan kanssa.

E

45
Yleinen keskustelu / Auton osto ulkomailta
« : 19.02.07 - klo: 14.04 »
Lainaus käyttäjältä: "next"
Joku lakipykälä sen sanoo :) Tullin sivuilla tais olla siitä.

Ps. wörkkii hyvin bantami


Hjuva, eiks ookkin kiva nähdä, paljonko akkuihin menee virtaa.

46
Yleinen keskustelu / Auton osto ulkomailta
« : 19.02.07 - klo: 12.40 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Leluista ei mee tullia, vai onko se käytäntö ainoastaan tilatessa?


Kuka niin sanoo??

47
Yleinen keskustelu / Auton osto ulkomailta
« : 19.02.07 - klo: 09.18 »
Tullin joutuu maksamaan, jos tulliveron määrä ylittään 10€. Tuotteliden tulliveron määrä vaihtelee tuotekoitaisesti. Tullilla on paksu kirja, jossa on eritelty sitten lähes kaikki maan ja taivaan väliltä, myös rc vehkeet.

Esim. Jos tuote maksaa 52€ siitä peritään ensin alv. 22% ja sen päälle tullivero, joka voisi olla tässä esim 3%

52€*1.22=63.44€

63.44€*1.03=65.34€

65.34€-52€=13.34€, eli ylittää 10€ rajan ja tullivero ja alv tulee maksaa.

48
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 16.02.07 - klo: 09.09 »
xxx

49
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 15.02.07 - klo: 21.02 »
Johan oli ero autolla, kun vaihdoin tänään orkkis ohjaus-servon BlueBird 630MG servoon. Jo löytyy riittävästi nopeutta ja voimaa. Orkkis tuli vähän, kuin jälkiajatus, eli korjausliikkeet myöhässä. Niin ja ei siinä orkkiksessa tehoa tuntunut olevan tarpeeksi. Ehkä näin aloittelijalle vois olla vähän expoa keskialueella, ettei ole niin herkkä.

50
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 14.02.07 - klo: 14.18 »
Mitens ton liukukytkimen säädön kanssa. Milloin tietää, että se on kohdallaan ja mistä sitä säädetään, jos on tarpeen?

Ai niin, onneksi mielenkiinto voitti ja purin vähän autoa. Toisen moottorin pinioni (eli se mosan akselissa oleva ratas) oli irti. Oli hangannut hieman suojakoppaa. Nyt on lukitteella kiinni ja pistin hieman paksua vassua noihin rattaisiin. Johan hiljeni se rattaiden urina, vaikka vassun määrä oli hyvin minimalistinen.

Vielä kun vaihteiston saisi purettua ;)

51
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 12.02.07 - klo: 12.46 »
Ei taida onnistua raottamaan tota vaihteiston kuorta ja suihkimaan raosta sinne rasvaa. On aika työ purkaa, kun räjäytyskuvaa katsoo

52
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 12.02.07 - klo: 10.17 »
Lainaus käyttäjältä: "jeejee"
Aijaa että siellä on ollut jotain... Eipä siltä näyttänyt.  :mrgreen: Rattaat olivat aivan kuivat ja niinkä koskaan ei olis ollu mitään liukastetta siellä kun nurkissa tai missään ollut tippaakan.  Noh nyt pesin rattaat ja kuivasin laakerit hiustekuivaajalla ja pistin wd:tä laakereihin. Huomenna kasaan. Käykö mikään muu vaseliini? Toinen noista pienistä rattaista on melko kulunut niin vaihan 2 vaihteen rattaan tolla ykköselle joka on vähemmän kulunut kun crawlerissa harvemmin 2 vaihetta käytetään.


Eli pitääkö nyt koko vaihteisto purkaa ja katsoa, että saa mielenrauhan. Tuossahan on aikas paljon tekemistä, että saa noi rattaat näkösälle. Mites moottorien akseleissa olevata rattaat ja niiden vastaratas, sen näemmä saa paremmin auki ja rasvattua.

Onko paree olla vähän paksua rasvaa, vai paljon ohutta. Ohut luulisi lentävän kierroksilla irti rattaista, kun taas paksu pysyy mukana kyydissä. Mulla on fillarin takanavan vapaarattan kynsille tehtyä rasvaa, paksua on mutta sitä pannaan todella vähän.

53
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 11.02.07 - klo: 20.39 »
Mitens noiden orkkis mosien sisäänajo? Jossain foorumeissa keskustellaan, että kannattaa, mitens te olette tehneet, kun ajatellaan, ettei tämä mikään kisakone ole kuitenkaan.

E

54
Sähköautot / IB3800
« : 11.02.07 - klo: 12.30 »
Hei

Onko koemuksia näistä IB3800 kennoista ilman käsittelyä

Tulisi E-MAXXiin. Teen itte pakat. Ovat halpaa kamaa aircraft-worldissa (muistaakseni 4.95$/kenno)

55
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 11.02.07 - klo: 12.27 »
Lainaus käyttäjältä: "Paras90"


Ps.  ezmo, käännä ne renkaiden kuviot toisin päin, niin menee huomattavan paljon paremmin lumella.. :wink:


Kiitos vinkistä. Tänään toinen setti tuli pyöriteltyä poikani kanssa kääntiksellä. Meikä hoitaa kaasun ja 3.8V poika ohjaa. Hyvin se alkaa mennä. Vielä ois tekemättä 3 ajoakku sarjaa.

56
Traxxas / Kokemuksia ja mielipiteitä traxxas E-maxx:sista
« : 10.02.07 - klo: 21.13 »
Nyt tuli hankittua hieman herätteenä tää E-MAXX, kun kyllästyin odottamaan Stampedea. No en voi valittaa, hyvin menee 4 vedolla ;). Tuo ohjausservon hitaus ja heikkous vähän harmittaa. On aikas surkea esitys. Hyytyy pakkasesa todella hitaaksi ja tehoton, kun auto ei liiku.

E

57
Sähköautot / E-MAXX sähköistä kysymys
« : 10.02.07 - klo: 14.29 »
Mulla on lennokkipuolelta itsekasaamia 12kennon GP2000AFHR pakkoja. Voiko noi kytkeä suoraan E-MAXXiin kiinni kustomoidulla välikaapelilla, jossa akusta lähtee yksi pari + ja - ja välikaapeli jakaa sen noparin molemmille johdoille, vai nouseeko savu??

Onko muita ehdotuksia, kuin pätkiä 12 kennon pakka kahtia??

Esa

58
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 09.02.07 - klo: 11.27 »
Mazda 6 GT farkku -05.

59
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 02.02.07 - klo: 10.28 »
XL-5 spekseistä tuossa alla, vakkarinahan tulee toi 12-turn mukana.  Kaippa se halu menee ton väännön puolelle, tai mene ja tiedä, kun en oo vielä stanuakaan ajanut ;) Onkos jotain ei niin surkeaa harjamosamerkkiä, mitä suosittelette? Mulla on lennokkipuolen kokemuksia vain harjattomista (Mega, Hacker, Kontronik), mutta en ajatellut tähän "leluun" investoida toista mokomaa pelkästään mosaan ja säätimeen.

New XL-5 ESC Features

    * 15-turn motor limit for 540 size motors
    * 12-turn motor limit for 550 size motors

60
Traxxas / Traxxas Stampede
« : 02.02.07 - klo: 10.13 »
Pistinpä tässä Stanuspeden (siis sen uuden XL-5:n) tilaukseen, kun sitä niin on kehuttu. Isälle ja pojalle auto (isälle 50% tehosta ja pojalle täydet ;)).  Nyt pyytäisin sellaista helppiä, että minkä kokoinen on tuo akkutila Stampedessa (pituus, leveys, korkeus)? Mulla on nopeuslennokeista jäämässä yli hieman lötkistyneitä 4kpl 12kennon GP2000AFHR päittäinjuotettuja itse kasaamia pakkoja. Niistä ajattelin rakentaa 6kennon ajopakkoja. Niitä tulisi yhteensä siis 8pakkaa. Nuot kun kestävät 50-60A notkahtamatta, ainakin mun F5D nopeuskoneessa, niin luulisin kestävän hyvin myös Stanuspedessä. Sit kun niistä aika jättää vois hommata IB3800 halvalla jaappanista (3.8€/kenno). Hetkonen, kävin just Traxxas sivulla joka kertoi, että XL-5 nopari kestää 8 kennoa ;). Onkos jolla kulla tietoa orkkis mosan kestosta tällä setillä ja kuinka paljon vaikuttaa jännitteen lisäys suorituskykyyn?

E

Sivuja: 1 [2] 3