Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rcoss

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]
211
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 16.03.06 - klo: 19.54 »
Mulle tuli muuten juuri teoria mieleen tosta mun moottorin käynnistysongelmista. Luin juuri Kyoshon esitettä ja siinä on nimenomaan eri polttoaineille omat tulpat ! Eli siis Qwikfire polttoaineelle on Qwikfire tulppa. Qwikspeed polttoaineelle on oma Qwikspeed tulppa jne.

Ja tuosta Qwikfire tulpasta sanotaan nimenomaan, että helpottaa merkittävästi käynnistymistä....ja ei kun kauppaan !

212
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 16.03.06 - klo: 19.51 »
Jos sulla bagin on vain kaksi neulaa, ei meidän GXR15 koneet ole samat. Mulla on nimittäin 3 neulaa. Ja jos nää koneet ei oo samat, eipä noita säätöjäkään kandee sen enempää vertailla tarkasti...

213
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 16.03.06 - klo: 18.53 »
ok. on muuten aika eksoottisen oloiset säädöt sulla kun suositus on 2.5 auki kumpaakin. Mutta täytyy kokeilla ilman muuta.

214
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 16.03.06 - klo: 18.42 »
jos siis palataan itse aiheeseen termeillä pääruuvi (joka säätää karkeasti ottaen maksimikierrokset), seosruuvi (joka säätää alakierrokset) ja tyhjäkäyntiruuvi.

Bagi, millä asetuksilla sinun GXR15-koneesi pelittää hyvin ? Lähinnä kiinnostaa seos- ja pääruuvit.

215
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 16.03.06 - klo: 18.28 »
ainakin minun gxr 15:ssa on pääruuvi, seosruuvi ja tyhjäkäyntiruuvi. Seosruuvi siis säätää alakierrokset kun lähdetään paikalta liikkeelle.

Eli pääneula oli auki 3 kierrosta vai seosruuvi ?

216
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 16.03.06 - klo: 17.53 »
Seosruuvi 3 auki ok, paljonkos sulla on pääruuvi auki ?

217
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 16.03.06 - klo: 16.54 »
Onks kellään ja toimiiko hyvin ?

Mulla ollu viimekesästä ja jatkuvia käynnistysongelmia. On ajettu sisään mutta kokonaisuudessaan alle gallona löpöä kulunut.

Ei lähtenyt ollenkaan käyntiin mukana tulleella tulpalla (kaupan heebokaan ei saanut käyntiin) mutta lähtee vaikeasti kuumemmalla tulpalla, nyt Model Technics Fire Power F7 eli kuumin tuon sarjan tulppa.

Löpönä Model Technics Qwik Fire 10%.

Jos jollain toimii ja lähtee käyntiin hyvin, olisin kiinnostunut mitä tulppaa ja löpöä käytät ? Tai muita vinkkejä.

218
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 14.03.06 - klo: 19.56 »
Jatkan tätä kysymysten sarjaa... mikäs toi 'perusdiffi' on ? Ei kai esim. oneway mitään öljyä tarvii (?)

219
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 14.03.06 - klo: 15.36 »
Mihinkäs tuota 'tavallista' diffi-silikoniöljyä sitten käytetään ?

220
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 14.03.06 - klo: 12.50 »
Diffin öljyistä.

Ostin juuri eteen TCD-diffin (planetaaritasauspyörästö) ja siinä mukana tuli Kyoshon diffi-öljy, jonka hinta erikseen ostettuna on n. 30€/pieni pullo. Kyosho myy myös hieman toisenlaiseen pulloon pakattua diffiöljyä hintaan 8.9€/pullo.

Onko kellään käsitystä miksi kaksi näin erihintaista diffioöjyä ?!

221
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 24.02.06 - klo: 11.04 »
Kallistuksen vaimennin taakse: onko käsitystä kuinka paljon on vaikutusta ? (autossani FW05-T ei niitä ole)

222
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 22.02.06 - klo: 16.42 »
Jousien puristuksen säätö (=maavaran säätö). Yleensä näkyy ohjeissa olevan, että maavaraa säädetään poistamalla joko klipsejä iskareista/jousista tai ruuvaamalla (parempien) iskarien mukana tulevaa ruuvia alaspäin jolloin jousi lyhenee ja maavara kasvaa. Vastaavasti löysentämällä ruuvia saadaan maavaraa pienennettyä.

Omassa autossani on klipsit ja maavara tällä hetkellä jotain 8mm. Ajattelin poistaa klipsit jolloin maavara olisi lähempänä 5-6mm.

Onko tästä mitään haittaa, että jousia ei enää puristeta yhteen klipsien avulla ? (maavaran pienentyminen tietysti alentaa painopistettä positiivisesti) Kysyn tätä siksi, että yleensä näkyy ohjeissa olevan melkein aina jonkinverran jousia puristettu kasaan.

223
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 22.02.06 - klo: 09.41 »
Toisen vaihteen keskipakokytkimen säätö. Jos rata on isohko (niinkuin vaikkapa Tattarisuo on) niin kuinka toisen vaihteen kytkin tulisi karkeasti säätää: ottamaan aikaisin vai myöhään ?

224
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 21.02.06 - klo: 17.47 »
Kiitos tiedosta. Mitä muuten tarkoitat kun mainitset että toimintavarmuus paranee ? Siis vähenevätkö esim. radiohäiriöt jos käyttää akkua vs. pattereita ?

225
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 21.02.06 - klo: 16.32 »
Kandeeko vaihtaa vastaanottimen patterit (4xAA) 6.0V akuksi ? Tuleeko lisää tehoa ohjaukseen tai muuta hyötyä ? (auto Kyosho FW05-T)

226
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 14.02.06 - klo: 09.29 »
Jees, minulle on selvää, että one-way ja kiinteä akseli ovat täysin eri asiat. Ainoa mikä ei ollut selvää oli se, että kiinteää akselia kutsutaan spooliksi.

Mutta vastaus tuli yllä, että siis jarrutus vaikeutuu one-wayllä jonkun verran.

227
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 14.02.06 - klo: 08.43 »
Osaatteko Jarkkom tai Toni sanoa muuttuuko jarrutus paljonkin vaikeammaksi hallita jos vaihdan eteen tuon yksisuuntatasauspyörästön (spool ?) ?

228
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 13.02.06 - klo: 19.51 »
Katselin tässä noiden kovempien kisa-rassien tietoja (vaikkapa V-one RR tai RRR) ja näyttää siltä, että yksisuundiffi on melkein sääntö edessä. Onko siis kuitenkin kokonaisuutena parempi ? Ja vaikeampi ajaa ?

229
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 13.02.06 - klo: 12.48 »
Teillä joilla on edessä yksisuuntatasauspyörästö, jarrutettaessa jarruttaako etupyörät ollenkaan vai onko jarrutusteho pelkästään takapyörien vastuulla ?

230
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 30.01.06 - klo: 17.05 »
On tullut hankittua tuo FW-05T jossa siis keppiveto ja taitaa olla näistä FW-sarjan autoista se mopoin...

Tuli mieleen, että minulla on edessä jäykkä akseli kun taas ilmeisesti ainakin noissa V-one autoissa on edessä yksisuuntalaakeri. Molemmilla on käsittääkseni omat hyvät puolensa mutta kannattaisiko minunkin vaihtaa eteen tuollainen yksisuuntalaakeri ?

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8]