Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rcoss

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
61
Sähköautot / Akku liian tyhjä
« : 06.10.08 - klo: 08.42 »
No niin en löytänyt sitä oikeaa jo olemassaolevaa kohtaa tälle joten tähän sitten...

Meni akku liian tyhjäksi purkulevyllä (oli siinä ehkä tunnin). Laturi sanoo "Battery error" kun yrittää ladata.

Mitä voi tehdä jotta saisi akun vielä toimimaan ?


62
Polttisautot / Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 03.10.08 - klo: 09.45 »
Mitäs toi diffisetti noin niinkun about kerrallaan maksaa minkä listasit yllä ?


63
Polttisautot / Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 02.10.08 - klo: 13.58 »
Osaatteko sanoa mitkä osanumerot tarvitsee etudiffiä varten ostaa ?

Esim. toi TCD diffi VZW007 mulla on jo entuudestaan (hinta järkyttävä...)

64
Polttisautot / Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 02.10.08 - klo: 09.58 »
jarkko, mitä tarkoitat ajamisen helpottumisella onewayhin verrattuna ? Lähinnä jarrutusta vai myös jotenkin muuten ?

Osaatko muuten sanoa about mutu-tuntumalla kuinka moni ajaa (vaikka yo. listalta) one wayllä ja kuinka moni diffillä ?

65
Polttisautot / Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 01.10.08 - klo: 13.14 »
Jotain kerhokisaa keväällä 2009 ?

Tänä kesänä ei tainnut olla yhtään 1/10 kerhokisaa tattiksella.

66
Sviddu joo...koskas meille tulee jotain vastaavaa...

67
Polttisautot / Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 25.09.08 - klo: 19.59 »
Tänään 1. kertaa lap counterin kanssa Tattarisuolla. Innostuneena tietenkin. Paras aika 21.8s...

-Start Self Loathing-

Ei jumalauta...täytyy kyllä sanoa, että aika p*ska aika ! Eli aika paljon taitaa olla kyllä ajotaidoissa parantamista %#"/

Auto on ns. semi kilpuri (fw-05rr, jolla ei enää kukaan kisaa) ja motti on 5-6 gallonaa ajettu melko lailla (entinen) kisakone. Selityksiä tietysti aina löytyy... mutta silti olisin luullut (tai toivonut), että pystyy parempaan o_O

-End Self Loathing-

No, onneksi tuosta voi sitten lähteä ensi kautena pistämään paremmaksi !


68
Yleinen keskustelu / Vs: Lap Counter
« : 12.09.08 - klo: 11.39 »
Kiinnostaa. Jotain olen valmis maksamaankin jos sen saa toimimaan ;)

69
Yleinen keskustelu / Lap Counter
« : 12.09.08 - klo: 09.20 »
Sanokaas hyviä Lap Countereita (millä saa siis kierrosajat talteen).

70
Polttisautot / Vs: Moottorin säätäminen huippuvireeseen
« : 25.08.08 - klo: 12.23 »
Huomasin, että minulla vuotaa polttoainetankki; tankin kannen tiiviste hävinnyt jossain vaiheessa kokonaan pois. Vuodon huomasin kun roiskii hieman polttoainetta tankin ympärille ajossa.

Mutta toi vuoto saattaa varmaan vaikuttaa myös koneen säätöihin (?)


71
Polttisautot / Moottorin säätäminen huippuvireeseen
« : 19.08.08 - klo: 11.00 »
Askarruttanut moottorin säätäminen todella kohdilleen, varsinkin alaneulan säätäminen. Hommaa vaikeuttaa se, että pääneulan säätö vaikuttaa alaneulaan mutta varsinkin jos alaneula on aika lailla pielessä, vaikuttaa myös alaneulan säätö pääneulaan. Yhtälöstä alkaa tulla liian vaikea toteuttaa...

Ns. perusohjehan menee, että säädä ensin pääneula (vaikka lämpömittarin avulla) ja sitten alaneula. Joo, toimii, paitsi että kun alaneula tuntuu olevan paljon pielessä niinkuin yllä totesin sen säätö muuttaa myös pääneulan oikeaa säätöä. Moottorina on LRP:n .12 spec2.

Toiset osaa kuulemma säätää koko koneen pelkällä korvalla...olisi hauska oppia tekemään se niin.

Alaneulan säätöä on kuulemma hyvä tehdä lämpimällä koneella auto kädessä. Kun huudattaa konetta ja lopettaa kaasun antamisen, tulisi kierrokset laskea aika nopeasti tyhjäkäynnille. Jos jää korkeille kierroksille pidemmäksi aikaa, on alaneula liian rikkaalla (kaasariin jää liikaa polttoainetta "huudatuksesta" ja se pitää kierroksia yllä kun lopettaa kaasun antamisen). Toisaalta, ilmeisesti jos kierrokset laskee hyvin tyhjäkäynnille mutta alkaa sitten uudestaan nousta, on alaneula liian kireällä.

Kaikki tämä kuulostaa periaatteessa ok:lta mutta on käytännössä sitten kuitenkin aika hankalasti toteutettavissa niin, että moottori olisi todella huippusäädöissä.

Kenelläkään hyviä ideoita ja kommetteja ?

72
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 13.08.08 - klo: 13.28 »
En tarkoittanutkaan että ongelma olisi pinnoite. Mutta jos esim. pinnoitetta lähdettäisiin uusimaan niin ehkäpä samaan syssyyn sitä voitaisiin uusia alustaakin.

Paljon voisi auttaa jo se, että alla olisi nykyistä paksumpi kerros soraa. Muuten, onko kellään tietoa paljonko sitä soraa nykyään on siinä alla... ?

73
Vau !

74
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 13.08.08 - klo: 11.12 »
Yksi tärkeimmistä asioistahan olisi radan kaatojen korjaaminen. Ettei vesi jäisi aina järviksi asti majailemaan.

Ajamaan pääsisi sateen jälkeen viimeistään muutamassa tunnissa kun nyt tarvitaan ensi muutaman tunnin radan kuivausoperaatio ja sitten saa odotella vielä sen muutaman tunnin. Usein vain se radan kuivausoperaatio vaatii niin paljon vaivaa, että tuntuu olevan tekijät monesti vähissä, varsinkin loppukaudesta.

Tiedetään, tämä maksaa. Mutta joskushan se pinnoite siinä pitäisi kuitenkin uusia...


75
Polttisautot / Vs: kyosho fazer
« : 04.08.08 - klo: 14.34 »
Kyöstin FW-06T on tästä autosta kehittyneempi versio.

76
Yleinen keskustelu / Vs: mitä mieltä olette kyoshosta?
« : 10.07.08 - klo: 10.22 »
Mielestäni HOKE ilmaisi asian oikein. Eli kyöstiltä löytyy laatua laidasta laitaan. Jos hankit 300€ rtr:n niin laatu on usein sellainen, että toivoo parempaa. Sitten kun pelkkä auto maksaa vähintään sen 400-500€, niin laatu alkaa olemaan kohdillaan.

77
Yleinen keskustelu / Vs: tattarisuo
« : 07.07.08 - klo: 09.42 »
Olin unohtanyt perjantaina sinisen lämpömittarin ja ruuvimeisselin varikkosuoralle. Kiitos kamojen keräämisestä turvaan !

ps: ei tietoa starttiboxin omistajasta.

78
Onkos Tattikselle huomenna perjantaina menijöitä ? Rata vaatinee kuivausta ennen kuin pääsee ajamaan...

79
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 30.06.08 - klo: 21.42 »
Ne jotka lähti tänään radalta siinä 1930, niin olis ollut ihan poikaa ilmoittaa jälkeen jääneille että mistä pääsi ulos !

Meinaan kun carting radan (puu)portti pantiin kiinni jo 1930 (sinänsä aivan ihmeellistä) ja kun myös pienoisautoradan rautapuomi oli kiinni, niin ei ollut ihan selvää mistä sitä ulos pääsee. Jostain ilmeisesti kuitenkin olitte ulos päässeet...


80
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 29.06.08 - klo: 20.30 »
Saman toistoa...oliko tänään sunnuntaina (29.6.) lätäköitä radalla ?

Jos pääsis huomenna ajamaan  :huh:


81
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata
« : 25.06.08 - klo: 11.01 »
Onko kukaan menossa tänään keskiviikkona 25.6. kuivailemaan rataa ?

Voisin tulla mukaan jos siellä on joku muukin...yksin homma on liian työlästä.


82
Polttisautot / Vs: kyosho fw-05t pinjonien kiinnitys?
« : 19.06.08 - klo: 09.11 »
Itse ostin aikoinaan kyosholta sopivat palat. Ja sopivat myös suoraan. Ja tosiaan alkuperäisessä rattaat on kiinni kellossa.


83
Polttisautot / Vs: harmilliset tilanteet
« : 17.06.08 - klo: 10.29 »
Joskus aikoinaan mulla kulu rengas tosi pahasti !


84
Polttisautot / LRP:n kiertokangen alapää rikki
« : 06.06.08 - klo: 23.14 »
Meni juuri LRP:n Spec 2:n kiertokangen alapään laakeri rikki (siis liukulaakeri). Kone jumittui kokonaan. Oli jumittunut niin, että alapään laakeri oli kasaantunut kangen reiän sisään ja pullistui ulos niin, että jäi koko höskä kiinni koneen runkoon. Sain kuitenkin irti sen naputtelemalla mäntään (oli jumahtanut sopivaan kohtaan että kampiakseli pääsi pyörimään alaspäin kun mäntää koputti ylhäältä).

Olen koittanut olla tarkka lämmöistä. Mutta sen huomasin, että alaruuvi on ollut liian kireällä. Tyhjäkäynti jäi liian korkealla kun pysähtyi. Lämmöt ovat olleet siinä 100-110C. Auto on muuten FW-05RR (eli se keppivetoinen...). Motilla ajettu vajaa 3 gallonaa.

Mäntä ja sylinteri näyttää hyviltä. Männän ylälaidassa, topin ja helman liitoskohdassa, ihan pieniä rupuja, muutama (todella pieniä). Sylinteri näyttää aika täydelliseltä.

Kysymys 1: Syy hajoamiseen ? A) kiertokangen alapään laakeri oli vain tiensä päässä ? B) Kone on kuitenkin käynyt liian kuumana ja männän ja sylinterin välinen kitka on ollut sitä luokkaa, että alapään laakeri ei ole kestänyt ? Itse valitsen A:n. Voi olla tietysti myös vielä jokin syy C) ...

Kysymys2: kandeeko vaihtaa muuta kuin kiertokanki ?

ps: sellainen havainto, että tulpan ympärys kannessa ja männän yläpinta ovat hieman rosoisia. Mikäköhän on tehnyt niiden pinnoista tuollaisia ?

85
Olenko ollut radalla vain väärään aikaan vai onko IGT kuskien määrä jotenkin vähentynyt tässä muutaman viikon sisällä ? Onko tapahtunut ns. "alkuinnostus ohi" tyyppinen ilmiö. Vai ovatko reenit siirtyneet parkkipaikoille yms mestoille...


86
Tää on aidosti no hard feelings mutta kandee ilmoittaa jos auto pysähtyy pääsuoran loppuun radan keskelle. Mutta tämä asia taisikin jo tulla sanottua...

87
Polttisautot / Vs: Pillin päähän kumiputki
« : 28.05.08 - klo: 21.46 »
Toimii loistavasti käytännössä. Skeida auton kopan sisällä sekä ulkopinnassa väheni oleellisesti.

88
Polttisautot / Vs: Pillin päähän kumiputki
« : 28.05.08 - klo: 11.15 »
Hankin äsken Etrasta silikoniputkea. Metrihinta on julma mutta kun ostaa muutaman kymmenen senttiä niin eihän se paljoa maksa. Lisäksi valikoima oli laaja: paljon erilaisia sisähalkaisijoita ja seinämävahvuuksia. Äkkiseltään 8x2mm vaikutti lupaavalta (sisähalkaisija 8mm ja seinämäpaksuus 2mm). Tämä riippuu tietysti pillin ulostulon ulkohalkaisijasta joka omassani on n. 9mm. Katsotaan miten toimii käytännössä.

89
Polttisautot / Vs: Pillin päähän kumiputki
« : 27.05.08 - klo: 10.43 »
Kiitos vinkistä. Toi vaikuttaa lupaavalta.

90
Polttisautot / Vs: Pillin päähän kumiputki
« : 26.05.08 - klo: 22.56 »
Tommonen 1/10 ratapeli. Vois auttaa jos laittais sopivan putken pilliin kiinni. Kai se on rautakauppaan marssittava.

Silikoniputki kuulostaa siitä hyvältä että se joustaa.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8