Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - 4wdkanootti

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 56
91
Kyosho / Vs: Kyosho pureten alpha 1
« : 29.10.14 - klo: 12.41 »
Muutoksia jotka vaikuttavat
- Takapyörien kallstuma
- vasen/oikea takanapa vaihtuneet
- Jo mainitsin vetokuppien pohjissa olevat keskityskumit

92
Kyosho / Vs: Kyosho pureten alpha 1
« : 23.10.14 - klo: 08.11 »
Sulla on takavetareita edessä!  Tappiväli 2mm eri.
PS
Muistithan t-luu vetarien kyseessä ollen keskittää, molempien vetokuppien pohjia kumilla.

-typoja korjailtu

93
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 22.10.14 - klo: 08.52 »
Just rikoin yhden harjattoman, jonka ilmossa mainittiin waterproof, kun annoin olla sellasenaan. Kannattaa katsoa. Onko koneen kiinnitysruuvien reijät yhteydessä sisään asti?
voiko johtojen läpivientiä parantaa?
onko teipillä mahdollista sulkea takalaakeri vesisuojaan?
eteen tein vyöreijittimellä pyöreän reijän teippiin, mistä akseli pääsee. Nyton kestänyt plaanata lätåköissä.

Yhä pitää muistaa antaa aikaa kuivua, et jos on päässyt vettä.

94
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 22.10.14 - klo: 08.12 »
Voit laittaa, ei se mitään rikokaan. Laita sitten myös johdon ulostuloohtaan. Kovasti suosittelen rasvaa servovivun alle.

95
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 15.10.14 - klo: 14.45 »
Pullistuneita, paistettuja, tai haisevia osia jos on, ni mahdollinen kide talteen, loput uutta.
En ole yhdistelmälaitetta Tamiyalla nähnyt, ni kuvakin vähän kiinnostas.

96
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 15.10.14 - klo: 09.19 »
Ylikuumentunut nopeudensäädin, vettä piirikorteilla, tekevät ainakin tuota.

97
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 08.10.14 - klo: 16.58 »
Joo, 20 vuotta sitten kaikki ajo NiXX perusaisilla akuilla, ja tehot rajoittui niitten maximiin antokykyyn. Häärättiin +- 200 watin alueilla.
Yhä alottelijoitten paketeissa on samaa kamaa. VXL harjattomissa valmispaketeissa alkaa sitten olla jo auton puoleltakin ekat osat suoraan päivitelty.

Huomioiden nettiotos ulkomailta, eli perin mahdolliset tullikulut, ei noi silti  pahoja hintoja sun ehdotuksessa ole.

Kone/nopari-paketti on 3s lipoakulla aika tehokas, reilusti yli 500 wattinen. Ei säätelemättä autoa enää tuo teho "siirry katuun", ja vaatii ajopaikaltakin jo tilaa. (ja varaosia)

Akusta: 25c ja 5A tuo 125A kuormituskyvyn 20c lämmössä. Tämä kylmänä voi puolittua, vahtisin silloin.

Tuo akkujen yhtäaikaa lataaminen perustuu enempi ajatukseen, että ne on samaan aikaan, yhtälailla kulutettuja. Ei niin, että toinen on saanut toipua rauhassa, toinen ei. Ei tuu hyvää, tai ainakin balansointi kestääää..
Ainakin2:  pitää tutkia, osaako itse latain vielä 3+3 eli 6S kannosarjaa ladata!

Varattavat "kulutusosat" riippuukin sitten ajotavasta ja paikasta aikalailla.
Ensimmäisenä tulee mieleen kysyä, että onhan moottorinpäähän tulevia pinionrattaista varattuna?
Siihen säätämiseen. Ja iskariöljyvalikoima, diffimuljaa paria laatuaa.
Sspurrit ei tykkää karkeasta hiekasta hampaittensa seassa, poxahtelevat tuolloin.
Hyppivillä ja törmäilevillä menee kaikkea, muillakin vetareita, diffejä, laakereita, slipperien osia, rengassettejä .
Ja mitä paremmat vauhdit, sitä varmemmin auto käyttelee ajopintanaan maahan päin, koria =)

98
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.10.14 - klo: 16.29 »
http://www.castlecreations.com/products/sidewinder3-fan.html

Niitä myydään! Jos kuoressa ei ole mainoksessa mainittuja kynnen paikkoja, ni rautalanka ali auttaa.
Melkein samaan vaivaan laittaa noparin kiinnityspaikasta rungossa parilla pitkällä ruuvilla 5 voltin isomman puhaltimen siilin päälle. Ja kerron suoraan jo, ettei puhaltimien runkojen jäykkyys riitä pitämään sekä puhallinta, että noparia puristuksella paikallaan. Se vääntyy soikeaksi ja ropeli räplättää kiinni, jäähy lakkaa.

99
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 04.10.14 - klo: 12.49 »
Kyselemäsi HPI Flux Vapor wp on samalla tekniikalla kuin CastleCreationsin Sidewinderin vesitiivis versio.
Jopa castlelinkillä ohjelmoidaan.
Ilman puhallinta voi olla kinkkistä pitää lämmöt kurissa, mutta teknisesti

sitä cc:n versiota myydään vielä 7700kv koneen kanssa pakettina 2s käyttöön.

Julmasti se alkaa tarvita ilmaa ripansa ohitse tuollaisella setillä. Ja laakerit jää lyhyt ikäisiksi.
Enkä usko sen säätämättä tosi pehmeälle lähdölle, selviävän kiihdytysvirroista kuumenematta liikaa.
Koita, ja kerro kuin kävi!

100
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 02.10.14 - klo: 21.10 »
En nyt lukenut sitä riviä, missä kerrottiin, tarkoititko kuormitusmäärää, vai lopetusjännitettä akun s- määrän mukaan.
Ekaan käypi kun pistää aukasun tekevän esitrankun syöttövastuksesta osan potikalla säätyväksi.
Tokaan muutama kytkin, joka porrasvälissään samanlainen 3v zeneri sarjassa. 3 6 9 ....
 Ihan yli: Kohta siihen ollaan jo ynnäämässä älykästä vahtia, näyttöä, ja digitekniikkaa, jos ei rajotella.


101
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 01.10.14 - klo: 18.57 »
Jos tuota pikapurkua tahtoisin, taitaisin laittaa ripaan lämmön parilla isolla trankulla. On vaan yli 20 vuotta edellisestä, ni pitäs tuumia. Sen aikasina osina esim:
ZENER-DIODI 0,4W 3,0V takaisi lopetuksen. Pieni esisyöttö pitämään auki, jos zeneri ei liipaise.
Jotain 3055 markkatrankkuja tekemään työtä siiliin
vaikka kummallekkin pentium-pron tms kierrän siili puhaltimella viemään lämmöt pois, 60-80 wattia lämpöä kirvelee muuten ku kolvi. Kylmällähän tolla voi lämmitellä jos ulkona puuhaa!
tuulesta muistelisin vaikka tip31 avaamaan noita
pari vastusta asettamaan virta; numeroita en jaksa laskea.
ja zeneri poikkasemaan auki-pito, nollaamalla pikkutrankun syöttöjännite maihin.
         Varmasti joku kouluikänen laatisi tän hetkessä.

102
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 01.10.14 - klo: 11.39 »
Summitin servo teki tota saatuaan vedet sisäänsä. Avaa ja tutki.
Viikko lämpöpatterin päällä avattuna sai sen kuivaksi sieltä jostakin ja toimimaan. Tosin lakkasin piirikortin kun kerran tiivisteet yhden kerran oli vuotaneet.

103
Sähköautot / Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« : 28.09.14 - klo: 21.48 »
Tänään rääkättiin 6 akullista näitä, eikä mitää muuta saatu rikki, ku akuille menevä Y-haara.
Se oli HK tekele EC5 liittimin.
Huoltoa tartti löystyilevät ruuvit, pitänee laittaa pykälää kovempaa ruuvilukitetta ensi purkukerralla.
Ja jos ens kerraksi jo laittas insertilliset etukumitkin, unohtui. Ajettavissa noinkin, kiitos kohtuu jäykänkumin kyljen.

104
Sähköautot / Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« : 28.09.14 - klo: 01.24 »
Testikaahailussa havaittua:
Auto näyttää kestävän hyvin tarkoitetulla 4s jännitteellä, mutta vaatii laadukkaat lipot täyteen rähinään.

6S ajelut toisella, mm2 wp nopalla tuo seuraavia lisähuomioita:

Täystörmäys kiveen saa etupuskurin irti, ja alakeinun repeämään. Selitin kuskin syyksi.

Vielä 100 000 limalla keskidiffissä etukumit on kuin veitset pitemmän lätäkön ylityksen aikana.
Samoihin aikoihin ekat etukumit ampui silppuna ilmaan inserttinsä keskelle kulahtaneesta pikku repeämästä.
Päällikumin liimaus vanteille näyttää yhä moitteettomalta.

Riemu päättyi esiasennetun koneen imastua vedet, vaikka koneen specseissä suluissa mainitaan waterproof.
2 ruuvinreikää etulevyssä oli auki sisään. Se hilikuitupinnoite millä magneetit pidetään kehällä, antautui.
Kone sähkömiehen teipillä koekasattuna vikisee normaalisti pikkukiekoilla, joten tekis mieli saada uusi pinnoite...

105
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 28.09.14 - klo: 01.14 »
Mullakin on kinkkinen kyssäri.
4-pole koneen ankkuri näyttää tehdyn 4 kpl magneetista muoto-rauta-palan päällä hiilikuitupinnalla kiinni.
Onnistuin saamaan sen hiilikuidun silpuksi! *)

Osaisko kukaan suomessa tehdä uutta "kanvastia" ko ankkuriin?
Kuluilla?

*)
Kävi ilmi, ettei ko kone olekaan mainoksen mukaisesti "1845KV Brushless Inrunner Motor (Waterproof)"
vaan viimenen suluissa oleva sana perustuisi omatoimisuuteen. Pitäisi kannun 6:sta kiinnitysruuvin reijästä näkyviin jääviin kahteen ruuvata ruuvit, ettei vesi mene niistä sisään. Tuli koiteltua tunnin verran eestaas vesiliirtoa, vaihtelevalla menestyksellä, ja lopulta vesi teki tekosensa. Kone käy ja kukkuu pienillä kierroksilla perus sähkömiehen teipin varassa kiltisti ja kuumenematta, muttei siedä kiljuttaa 6s.....

106
Harjallinen kone, jossa vain 2 johtoa, pyörii eri suuntaan johdot väärinpäin. Mitään ei hajoa. Auto vaan pakittas kaasusta.
Niissä harjattomissa joisen hiilipääty on ruuveilla,  ennakko säädetään tästä mekaanisesti.
Ennakko väärinpäin pyöritys-suuntaan nähden saa koneen heikoksi, joten heitettävä nollan yli.

107
Mulla on käytäntönä ensisijaisesti kysyä suomalaiselta suosikkikauppiaalta.
Jos ei päästä sopimukseen, saan usein jo häneltä edotuksen toisesta suomalaisesta ehkä tarjoavasta. Tai kysyn.
Vasta sitten lähden pitemmän toimitusmatkan, ehkä tullimenettelynkin, sisältäviin sopimuksiin.
Vain näin voi edes joskus olla varaosa nopeasti läheltä saatavana. Ja usein onkin, kiitos ammattitaitoisen yrittäjän.

108
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 15.09.14 - klo: 13.54 »
Just äsken oli hobbyking.comin euroopan varastolla sähkö 1/8 truggy parisataa mootttorilla, noparilla, ja servolla. Päälle hlpis 2.4ghz rattiradiot ja 2s akkuja 2 kpl, sekä niille latain. Liki ollaan hintamaksimia, mutta auto pärjää huonommassa maastossa. Ostin ittelle muutama viikko sitten, vielä tyytyväinen.

109
Sähköautot / Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« : 12.09.14 - klo: 19.29 »
Hobbyking oli saanut tätä eurooppan varastolleenkin!
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=53916
   
EU202.63 ja
Shipment: Registered (Tracking) Parcel - Netherlands to Finland $14.19

Lisää oman radion, haluamansa 2kpl 2s akkua, (sopivat liittimet) ja kaahaa. Väittäsin kokoonsa nähden edulliseksi.

110
Sähköautot / Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« : 12.09.14 - klo: 19.21 »
Taas on rääkätty 3 akullista per auto. Toinen kukkuu vakionoparillaa, monsterin saanuttta rankastiin lisätehostaan yrittämällä hulluista paikoista. Seurauksena, että
sain korin rikki katon kohdalta hämähäkkikuvoisena. Hiekkakasalla leikkiessä ryssin: se putos 4 metriä korkean pystynousun mentyä pieleen, ensikosketuksena katolleen kivelle.
Muu auto toimii, ja korikin hoitaa yhä työnsä hiekan ohjaimena. Toistaiseksi liimaa ja vahvike alle.

Eipä korvaavan korin hinta päätä huimaa:
maalattuna teippisarjan ja 4:n korisokan kanssa EU11.21 , international listan hinnalla.
Kalliinpaa varmaan on sen postitus?

111
Sähköautot / Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« : 09.09.14 - klo: 22.22 »
Hobbyking Sabertooth Basher Jumps 1

Ja kiitokset nim. solomaniac:lle.

112
Sähköautot / Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« : 07.09.14 - klo: 22.30 »
9 akullista myöhemmin autot pelaa yhä hyvin.
Toisesta tuli ruuvien läpi takaspoileri, rikkojen kartioreikä senkkiruuveille oli sulake. Ruuvattu takasin ja kestää kärrinpyörää, kattolaskuja, taas.
1 vetoakseli meni kieroksi, kun väliin kiilautui teeluskallisen kokoinen kivi. Piti vähän tapella irti. Autolla ajettiin silti 1 koko akullinen sellasenaan. Oikaisen kotona, kun ehdin. (Tai laitan suoran heti ja ajan kanssa työt)

Kokeiltu ajaa 5s ja 6s setein. Vakiosäädöt ei riitä niin paljon painavampiin akkuihin siirtyä pelkällä esijännityksen säätelyllä. 6S kokeilu pölytti muovisen kyohon isomman spurrin hampaat jonnekkin, joten palasin teräksiseen vakiokokoon. Eipä kone yli käden sietokyvyn lämpene niinkään.

Jahka kaveri saa ladattua Youtubeen, nii olis muutama hyppyyttelyvideopätkä. Ensin ARR noparilla, perään 5s akulla ja mambamonsterilla, vakiokone yhä.

113
Katso nyt vielä, etten minkään noista reijistä pohjalla ole mitään lukitusta tms.

Mulla on vähän toista kymmentä pinkkiä hobbykingin KD-sarjan konetta ollut, hiukan eri näköinen niissä tuo laakerin paikka, mutta ehkä sama tekotapa. Ne on ainakin molemmista päistään liimatuilla kansilla. Jotain lukietta/liimaa, joka irtoaa hauraaksi kun lämmittää.
Aukeavat sivistyneiten, kun kuumentaa varovasti takakannen liimauskynttä rummun puolelta.
Pistän paksut nahkahanskat käteen, ja juotoskolvilla kohta kerrallaan kuumennan kulman jonnekkin parinsadan arvauslämmölle.  Jo kuumennettu saa rauhassa jäähtyä, ei vaikuta.
Jos koko kone menee yli sadan, menee akseli taatusti pilalle.
Pidän taukoja jos tarttee kättä jäähdytellä, ei liimaus niin äkkiä kovetu takasin.
Sitten kopautan akselinpäätä lankunpalalla, tai puuvartisen vasaran varsipäällä sisään. Se työntää takakannen akselin mukana pois. Pinionin pään kantta en ole poistanut edes laakerin vaihdon vuoksi, kun siitä menee sekä painon, että voiman vääntelyt läpi.
Kasatessa putsaan uran, mutta ennen lopullista liimausta etsin oikean päittäisvälyksen, jos muutin mitään.
Putsattuun uraan kierrelukite kasatessa, ja vajaa vuorokausi aikaa kuivua.

114
liimaa, akkuja, mm2 waterproof-noparin sain jo.
Seuraavaksi lisää EC5 liitinpareja pitää hommata

115
Sähköautot / Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« : 31.08.14 - klo: 21.20 »
Eilen 1 säätöjen etsimisessä kului akkusetillinen. Eli jousien esikiristys melkein täysille, ja odotellaan kaupasta eri iskariöljyjä.
4s on auton liikkumiselle silmämääräisesti ratakelpoista, 3s akuilla pitää tyytyä pienempään "rataan", et on kivaa. Silti 3s:akullakin nopein/kiithyvin arr mitä kohille on asttunut.
Tänään 2 sabertoothia liikkui, 4 akkusetillistä per auto. Siis jonkun parin tunnin ihmettelysessio.
Alustoina hiekkapohjainen ulkoilutie, juurakkoinen kallio, nurtsilta asfaltille ja toisinpäin loikkiminen ojan reunalta.
Damaget: 3/8 iskaria yläkorkki tarjoaa öljyvuotoa yli metrinkorkeista hypyistä sarjatulella tohistessa. Tutkitaan.

Kärrinpyörää kallioilta pyöriessä 1 taka-alatukivarren pinni vääntyi. Kesti taivuttaa takasin.
Koneet pysyi kylminä, nopat viileinä.
Varaosat, mitä otin, ei ole tulleet käyttöön. Epäilemäni yläkolmiotkin on kestäneet.

Ehkä einiten harmitti, kun zippyn ylikokoset halpisakut ei oikein mahtuneet vakiomallin akkutelineisiin. Toiseen autoon on jo porattu uudet reijät akkutelineen etukiinnityksille, mut toisesta akut pursui, aina kaaran lähtiessä lapasesta. Myyntisivun linkittämät ROAR muotoset kovakuori 6600 akut mahtuu ja pysyy hyvin. Toiseksi eniten arveluttaa syksyn sadekelit, kun tuossa ei ole radioboxia ollenkaan. Kehitellään oma.

Toistaiseksi tuntus et kannatti uhrata about 290 arr setin saamiseen per auto.

116
Yleinen keskustelu / Vs: Mistä levittävät hexit
« : 28.08.14 - klo: 08.07 »
Jossain niillä main alkaa tulla ongelmaksi pyörän akselin kierteen pituus. Aika usein se akselileveys näkyy säädetyn ostamalla vanteet, joissa on tuo offset-arvo mieleinen. Tai irtokeskiöllä, ja hienosäädön voi tehdä itse.

117
Yleinen keskustelu / Vs: Golf kärry projecti
« : 28.08.14 - klo: 07.16 »
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__26361__Aluminum_Cross_Universal_Servo_Arm_JR_Futaba_HITEC_Blue_.html

Luulis tuollaisen risti- tai kiekko-muotosen aluvarren ymmärtävän riittävää laippaa isommankin vanteen kiinnittelyn puolesta.
Kaksoiskuulalakeroitu servon ulostulo kestää, mutta takalaakerinsa petikohta on heikoin. Tulee vastaan, jos pyöräulkona servosta. Painoraja, jonka jälkeen pyörä itse tarttee erillisen ripustuksen siis. Arvelisin että servo ei enää jaksa kun laakeripistekään kestä.

118
Sähköautot / Vs: Basher Sabertooth 1/8 truggy
« : 27.08.14 - klo: 22.05 »
Piti ehkä tunnin toi sade taukoa. Pääs märällä sora- ja hiekkakasalla ottamaan tuntumaa. Odotukset täytti sekä auto, että kone & noppa. Ihmeen vilkas vaikka vain 100 A noppa.
Jos vielä ajelis noin jokusen kerran, ja haeskelis jousitusta mieleiseksi. Sitten pitää saada teho ylittämään taidot  :evil:

119
Sähköautot / Vs: Nopeudensäädin temppuilee
« : 27.08.14 - klo: 21.59 »
Tee sille setuppi uudestaasn aluksi. Jos ei auta, ni Tuote on tod.n. roska.
Kuumeneeko se jos hyödytöntä kaasua pitää päällä vaan?
Koita hetki ajaa koneen piuhat vaihdettuna, että saat ajaa edes auto eteenpäin, sormella pakkia tarjoten. Oletuksenahan pakilla ei ajeta "useita ratakierroksia". Silti näkee et antaako se ihan kuormallakin ajaa, vai kuumeneeko julmasti heti työstä tähän suuntaa virtaa otettaessa. On ollut noppa joka toipui näin toimimaan molempiin suuntiin. Eteenpäin se oli vähän vaisumpi jos huippuja koitti, ku ennen. Esim crawleroinneissa ei haitannut käyttöä.

120
Sähköautot / Vs: PROJEKTINA TAMIYA TOYOTA TUNDRA
« : 27.08.14 - klo: 09.45 »
Olen tainnut tässäkin säikeessä jo epäillä, että virran loppumisen lisäksi, maadoituksen linjan taso vaeltelee suurimman, eli ohjausservon, virranvaihteluiden mukana!
vaikka laittas 10a becin tuottanaan plussaa, ni miinukset läpäsee saman. Silti miinukseen verrataan toimintoja.
Numeroina: 5v10a on 50 wattia. Halvemmista servojen jatkojohdoista tolla kuormalla häviiä monta wattia, aikaansaaden merkittävää volttien muuttuilua miinusjohtoon pitkän piuhan eri päissä. Siitä sekoilu ja resetoinnit mun mielestä johtuu.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 56