Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Habaku

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 53
61
Bensa-autot / Vs: HPIn uusi bensa peli
« : 30.05.11 - klo: 15.53 »
Niin, ite olen katellu videoista että bajat kestää isojakin ilmoja ottaa, mutta tasamaalle ei varmasti kestä montaakaan loikkaa. Alastulo kun on alamäkeen niin varmasti kestää loikottaa mielin määrin... jos  vaan osaa ottaa auton nätisti alaskin.

62
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.05.11 - klo: 10.52 »
Mites muilla akku kestää tuon kill switsin kanssa ? Itellä "loppu" eilen virtanen ja käytössä 2s life, kotona laturi näytti 3,50/ kenno, eli lähes täyttä. Ja sisäänkään ei siten menny kuin 500mAh, täh.

Onko tuossa kill switsissä joku systeemi, että kun liian tyhjäksi menee vastarin akku, pistetään pelit seis ?

EDIT: Paikallistin vian vastariin, pätkyttää virtoja koko ajan... voi terve !!

63
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 14.05.11 - klo: 10.54 »
Loppu hyvin, kaikki hyvin nyt toimii killeri. 3kanavan epa oli nollassa  :wink:

64
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 12.05.11 - klo: 17.46 »
Niin varmasti pitääkin. On tuossa listaa kanaville, mutta enpä näköjään osaa laittaa. Tai ratti on niiltä osin rikki tai, tai... onhan tässä vaihtoehtoja.

Ja ihmetyttää tuo, että 3 kanava menee aina -100 kun sammuttaa mankan ?

65
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 12.05.11 - klo: 17.31 »
Kyllä tuo tuntuu toimivan, kun kytken killerin ohjaukseen niin toiseen suuntaan valo syttyy, toiseen suuntaan kääntää niin se sammuu.

Mutta miten perkl. sen saan tonne rammariin muistiin, siitä kun ei vieläkään tapahu mitään. Tai tapahtuu sen verran että kun sammutan ration, virrat päällä vastarissa niin vihreä vilkahtaa kerran.

Elikkä joku viisas kun osais tuon ration laittaa kohilleen.

Cube122 sullahan on kans futaba, näissä on varmasti saman tyylinen logiikka, varmasti saisit tän mun mankan laitettua.

66
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.05.11 - klo: 22.11 »
Joo, -100 ja +100 se mullakin on, mut jostain syystä se aina virtojen poiskäytöllä menee ittekseen -100

Punasta valoa en ole vielä nähnykkään, enkä näe jos vielä värkkään tuon kans, pikkasen kiristää ohimoa nyt.

Tämän linkin mukaan tuota ratioa säädin ja sain sen vihreän valon vilkkumaan.

http://www.killerrc.com/forum/viewtopic.php?f=13&t=8

67
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.05.11 - klo: 22.09 »
No toki -100 lähtee 0 kohti menemään, toiseen suuntaan ei tapahu mitään. Meikäläinen on kyllä tuon mankan kans pihalla kun lumiukko, hajuakaan mitä sille pitää tehä. Tai no luulin jo osaavani kun sain hetkeksi valot vilkkumaan. Mut ei vilku enää ei.

68
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.05.11 - klo: 21.45 »
Jaa, jotaki tänne vastailtuki. Siitä 3 kanavan aktivoimisesta se myyjäkin selvitti, minä en vaan ole sitä ikinä tarvinnu, niin enpä osaa näköjään sitä laittaa perkl.

Sain valon vilkkumaan tuosta, mutta kun sammutin radion valo jatko vilkuttamista senhän pitäs jäähä palamaan. Jotaki säätelin ratiosta ja nyt ei taaskaan vilkuta eikä tee mitään muutakaan. On tämä vaikeeta kun ei tajua mistään mitään.

Ei tiiä pitääkö pindata uudestaan jossakin välissä tai jotain... mistään mitään hajua. 3kanavaakaan saa nollille säädettyä, kun sammuttaa mankan se menee aina -100%


Pitääkö se valita mistä napista se 3 kanava pelaa ? Niin ja manka on futaba 3PK manuskaa tuossa tavasin, mutta vissin v......a sen verran, niin siitäkään iloa juuri ole.

Ja mulla ei mitään manuskoja tuolle switsille mukana tullu, enkä löytäny niitten sivuiltakaan mitään. Siis sellasia ohjeita mitä radiolle pitää tehä yms... kyllähän tuon muuten osaa paikalleen laittaa, mutta tää mankan ränkkääminen on hepreaa kun sitä ei juuri ole tarvinnu sen kummemmin ränkätä.

69
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 11.05.11 - klo: 19.25 »
Tuossa nyt värkkään tuon killerin kans... Ei tunnu toimivan  :roll: V1 pitäs siis toimia tämän mun futaba 3pk spektrumilla, tai näin annoin itseni ymmärtää tilatessa.

Valo ei syty kun laitan ration päälle ja toi yksikkö on vastarissa ja tietysti akku pukkaa virtaa. Mutta kun virtapäällä laitan ration kiinni, vihreä valo vilkahtaa.

Mitään ohjeitakaan ei mukana tullu ja yrityksen videoiden perusteella, mitään säätöjä rattiinkaan tarvi tehä, eli johot kiinni jne...  Voisko joku helppiä joka näitä on asennellu ??

70
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 10.05.11 - klo: 23.07 »
Tänään ne killerin hilut sitten tulikin, viikonloppuna ajamaan. Putkenkin sain tänään kotiin sovitukseen, pari muokausta pitää tehä niin on kaikin puolin hyvin paikassaan.

71
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 09.05.11 - klo: 22.47 »
Voi, voi ei killerin tilausta kuulu, ajamaan ois himot kun uusi putkikin ois huomenna valmis. Tai no sovitelua vaille, mutta eiköhän se istu ihan nätisti.

Kyllä se tigillä tulee nätti jälki, tämän tekasin vielä tavallisesta 1mm mustasta pellistä. Pääsääntösesti selvis ilman lisäainetta ja sinne mihin tarvi, niin käytin 1,2mm mig umpilankaa (hyvä konsti)

Jos tämä pelittää omaan makuun, teen saman rosterista, kaasutan sisältä niin tulee sisäpuolikin nätti. Kiillotuksen jälkeen kun vielä käyttää lämpimänä saa enimmät rosteriputkien vaivat, eli kohtuu kimeän äänen tapettua. Ja samalla nätti (värjäys tulee )

72
Tässä ootellu Killer RC tilausta 3vk ,eikä ole vielä ainakaan suomessa. Joku joka ois tuolta tilannu niin vois vastailla, että pitäskö olla vielä huolissaan ?

Seurantakoodilla löytyy yks merkintä, että on sieltä ja sieltä lähteny sillon ja sillon.

73
Bensa-autot / Vs: keskustelua bensakoneista
« : 05.05.11 - klo: 16.45 »
29cc on 35mm mäntä. Vakio 26cc ei voi noin vaan vaihtaa pidenpää kiertokankea, kun pitää koneistaa sylinteristä tavaraa pois.

74
Bensa-autot / Vs: keskustelua bensakoneista
« : 04.05.11 - klo: 15.54 »
Joo, sulla on S.H siinä 28,5cc vakio kampura, eli 28mm iskulla. 29cc on 35mm mäntä ja pitää käyttää 30mm iskulla olevaa kampuraa.

28.5cc siis enemmän kierroskone, 29cc taas vääntää  :wink:

75
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 02.05.11 - klo: 22.05 »
Joo, en minäkään ihan heti suosittele tehokkaimpia ostamaan. Kenenkään ajotaitoja epäilemättä, tää mun härveli ei suorassa menny (soralla) kun syksyllä pikkasen kerkesin kokeilemaan. Lapasestahan tuo tahtoo koko ajan lähteä, ennen kun on täysvauhti päällä.

Mut onhan sekin kivaa ettei tarvi koko ajan olla hanat kaakossa ja sonta lentää silti  :wink:

29CY oli itelläkin kunnes tämän laitoin, tai onhan tuo kaapissa edelleenkin odottelemassa jotain. 29cc saa kans kutiteltua kivasti lisäpuhtia. Tuli harjoteltua niillä uusista puretuilla halpis sylkyillä mitä davesmotorsista saa.


76
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 02.05.11 - klo: 20.56 »
Jos uutta nyt niin samat koneet olis mielessä kuin syksylläkin. Eli tämä nykysiin lohkoihin pohjautuva ehkä eri sylkyllä. Tai CC Racing:n porttaama joka on ainakin eräässä testissä ollut tehokkaampikin kuin tämä T.S domonaattori putkilla testattuna.

Mutta omassa päässä tämän valitsin kun onhan nää sairaan hienosti tehty nämä lohkot yms... ja erilainen kun on nuo läpät, äänikin hiukan eri  :cool:

Pieniä yksityis kohtia tulee mieleen esim. moottorinalta ei vauhtikselle pääse kiviä yms... kun on rosteri verkosta tehty uoja, joka laitetaan jyrsittyyn koloon lohkossa. Ei siis tarvi mitään erillisiä suojia ostaa, tai väsätä.
Ja kampuran laakereille on voitelukanavat porattu lohkoihin, pikkasen parantaa lakujen kestoa. Tai ainakin sitä on haettu.

Ja laakereiden kestoa voi parantaa kaikissa koneissa kun ostaa o neill brotherssilta sen koneistetun kytkinkopan. On o-renkaat yms... ja vissin voi käyttää kolmatta laakeria, niin luulis paikkojen pysyvän hyvänä tehokkaimmissakin koneissa.

P.S Tarkotus ois ottaa videotakin laitteesta, jos sais tehot yms... ominaisuudet esille  :wink:

77
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 02.05.11 - klo: 16.48 »
High Voltage, olen t.s lohkoihin oikein tyytyväinen, mitä nyt sisään ajot ja piekkasen ruuveja kerkesin viime syksynä tiukata. Eron aikasempiin huomasi jo siinä vaiheessa.

Tehoista sen kummemmin tiiä... mulla on ESP:n fiilaama 27.2cc zenoah, oisko jotain 6 - 6.5hp putkesta riippuen max. teho + männän kevityksen tuomat hyödyt, se piti tehä ite. 4-pulttisista 30.5cc saadaan sitte  + 7hp

Nämä luvut siis jenkki dynomiesten laitteista saatua rapottia.

Sen verran olen jo perehtyny tuohon omaan, että jos/ kun alkaa laiskalta tuntumaan, saadaan lisää tehoa vielä puristeltua helposti.

78
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.05.11 - klo: 20.56 »
Juu, olen kyllä taustalta täällä seuraillu topiccia yms... ja pirssiä laitellu kuntoon. Rungon tuossa keventelin jokunen viikko sitten. Ja tukivarret + muuta pientä laittelin ja oottelen nuo sähkö himmelit vielä ennen kun alan ajeleen. Kohtuu arvokas lasti mällättäväksi  :roll:

79
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.05.11 - klo: 18.17 »
Nätti on pirssi.

Oma härpätin oottelee Life vastarinakkua ja kill switsiä, ens viikolla pitäs olla käsissä. Sitten vois korkata kesäajot alkavaksi. Niin ja pääsee antaan kunnolla hanaa tolle moottorille, kaasarikin on nyt uusi niin ei sekään pitäs olla vaivana.

Töiden lomassa olen taas pakariakin väänäny, tulee hieno kun tigillä saa voidella kasaan. Ei tartte kun putsata saumat ja täts it. Ja sitten kun on valmis, niin se jännitys mitä on saanu aikaan.


80
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.04.11 - klo: 16.01 »
Ok, ja tattis  :wink:

81
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 17.04.11 - klo: 13.41 »
Ens viikolla pitäs tulla päivitys palikkaa bajaan. RPM tukivarret, Team Chase takaiskari tornit, turtlen taka jäykkäri levy ja muuta pienempää nippeliä.

Onko kukaan tilannu Killeriltä suoraan mitään, ihan vaan että onko luotettava paikka ?
Tarttis kill switsin ja life vastarin akun, sieltähän ne tulis kätevästi kun tuota akkua en ole muualta löytäny  :roll:

Nää kun saa kuntoon, niin ajamaan taas :wink:

82
Tota noin, eihän servovarsi ole täysin pystyssä kun laitat virrat päälle ? Sen pitää olla edestä katsottuna oikealle päin kallellaan, kun laitat virrat päälle... en nyt muista kuinka paljon mut kuitenki.

83
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 19.03.11 - klo: 21.07 »
NGk:ta on mulla ollu, ja toimineet hyvin. Kesällä 7, talvella 6. Iridiumit on jääny kauppoihin juurikin häikkä ilmiöiden takia, lukenut siis niistä.

84
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 19.03.11 - klo: 14.23 »
Sellanen asiakin tuli tässä mieleen, mitä näihin koneisiin tulee. Että nämähän kiertää suht korkealle, niin varmistaakseen kipinän voimakkuuden sinne ylös asti, kannattaa tulpan kärkiväli tarkastaa.
Eli pienempi kärkiväli = voimakkaampi kipinä suurilla  kierroksilla  :wink:

Mulla on tuossa uusia tulppia 4 kpl ja kaikissa väli on 0,60- 0,62 ja se on turhan iso, kannattaa kokeilla 0,55-0,50. Ite ajan 0,50


85
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 18.03.11 - klo: 21.51 »
Jos englannista tulloo, niin ku rahasta voi päätellä, mitään alv. hommiahan ei tuu.

Juha matille vielä edellisen sivun alutukivarsista yms... itellä ei ole 3v aikana käyny mielessäkään tuohon paikkaan alumiini. Yhtään alkuperästäkään en oo saanu rikki.

Ja aivan sama ostaako RTR vai SS kitin, paljon on paikkoja mitä pitää parantaa + tehonlisäys operaatio on edessä ennemmin tai myöhemmin.


86
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 18.03.11 - klo: 12.02 »
Eilen kävin koittaan pirssiä pitkästä aikaa. Ei tullu lapa kumeilla ajamisesta mitään. Ostin hätäpäissään HPI:n pad ladsit, vaikka tiedossa onkin että sand stormit olisi paremmat. Mutta niille tarvis vanteet ( kaventavat autoa) eli levittävät hexitkin ois pitäny hommata... inte pengar  :wink:

Odotettu ilmiö oli ettei sivupitoa ollu juurikaan, joten ajaminen oli sellasta pintakaasu kurvailua, kelkan jäljelläkin. Ei ollu kivaa, joten oottelen paikkojen kuivumista kaikessa rauhassa. Tai ruuvaan hostilen MX renkaisiin ruuvit, jos jaksan.

87
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 16.03.11 - klo: 11.29 »
Joku aika sitten kaipailtiin porttaus vinkkejä... niitähän kyllä löytyy ulkomaan foorumeilta yms... Tässä nyt kuitenki omia kokemuksia, joilla auto on kulkenut hyvin. Oma viilailu on koskenut vain 29cc sylintereitä, mutta perusohjeet koskee tietysti kaikkia koneita.

Perus asioihin kuuluu tarkistaa seuraavat hommat.

* Kun mäntä on alakuolokohdassa, männän laki pitää olla pakokanavan alareunan tasolla. Pykälät haittaa kaasujen virtausta putkeen jne... Yleensä mäntä menee alemmas kun pakokanavan alareuna, eli tavaraa pois.

* Männän ollessa yläkuolokohdassa, imukanavan ja männänhelman pitäisi olla mahollisimman tasalla toisiinsa nähden. Jos ei ole imukavasta poistetaan" YLHÄÄLTÄ " tarpeellinen määrä tavaraa.
Parantaa bensa/ ilma seoksen virtaamista moottoriin.

* Sylinterin huuhtelukanavat ja lohkot pitää kohdistaa kanavien kohdalta. Yleensä aina tarpeen.

Nämä toimenpiteet jo parantavat moottorin tehokkuutta. Ainakin Cy 29cc tehdasportattuun sylkkyyn nämä toimenpiteet pitää tehdä, moneen kertaan tutkittu juttu.

Nämä temput ei vaikuta kanavien ajoitukseen, vaan moottorin virtauksien parantamiseen.

* Pako/ imu kanavien suurentaminen kannattaa aina aloittaa leventämällä niitä. Silloin ei menetetä alarekisterin vääntöä juurikaan, kuitenkin keski/ ylä rekisteriin saadaan lisää tehoa.


Edit: Tekstiä korjattu pakokavana asiasta. + lisätty asiaa  :wink:


88
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 16.03.11 - klo: 11.01 »
Toimii

89
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 13.03.11 - klo: 22.58 »
Hienoja pirssejä.  Itelläki ois nyt sitte lapakummit paikallaan näin lopputalveksi, josko tässä ensviikolla pääsis pirssiä ulkoiluttaan.

Pari modausta tuli taas tehtyä. Etuhexit on nyt pultikiinnityksellä, helppo tehä kun hexseissä on reikäkin valmiina.
E-sokan uloke pois, 5mm kierretapilla kierre ja tasakantapultti + lukitetta ( prikka väliin ) kiinni. Lähtee klapit kertaheitolla pois. Ja pikkasen tukevampi muutenkin tolleen.

Toinen modi koski takajarrua. Elikkä jarrupalathan liukuu 2 pinin varassa, laitoin pinneihin (palojen väliin ) sopivan mittaset jouset. Ei jää jarru laahaamaan päälle, kuten viime kesänä.

90
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 02.03.11 - klo: 22.18 »
Vakiona se 10hp ja onb virittämänä + noi putket enemmän... ite en tiiä paljonko on, ei oo silmiin osunu missään lukuja.
Mutta villi veikkaus on, että lähelle 1hv/1kg menee  :cool:

Ainoa mikä tossa on sellanen miettimisen asia, siis muu kuin hinta, että toinen sylkkyhän ei saa jähytystä. Siitä johtuen, ainakin osin, eivät ainakaan heti ole laittaneet isompia sylkkyjä kiinni. Varaahan noin muuten ois. Mutta luulempa, että ajan kanssa sekin asia hoidetaan kuntoon.

Ja joo, makee on soundi perskeles !!

Tulee vaan mieleen, mitä esim. 5v päästä on autoissa kiinni  :wink:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 53