Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Habaku

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 53
92
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 02.03.11 - klo: 00.04 »
Joo, se on yks - toinen ettei saa valita tuota isompaa pinjonin kokoa. 23 piikkinen kuulostaa kohtuu isolta useimpiin myllyihin. Ei jaksa kelata huippuja kun pirssiä katoaa horisonttiin  :shocked:

93
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.03.11 - klo: 20.48 »
Jeps, pietään peukkuja että onpi sopiva keli.

Eikö kukaan oo tätä laittanu... tuohon hintaan vois harkita.
http://www.engagerc.com/servlet/the-1974/2-Speeds-Gears-Set/Detail

94
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.03.11 - klo: 19.57 »
Tekihän se joo, mut oli pakko saaha toi  :roll:
Vielä ei ole edes säätöjä haettu, kun oli väljäakselinen kaasari kiinni syksyllä kun ajelin sisään. Nyt ois pränikkä niin vois lähteä kattoon mitä kone sanoo. Jos viikonloppuna on tämmönen lauha keli niin ehkä vois videon tynkää pistää. Jos nyt sitte loppujen lopuksi on kuvauksen arvonen kyyti  :tongue:

Tosin lapakummeja ei ole, voi olla pito ongelmia kelkanjäljellä ainakin lauhalla(soosissa ajoa) eikä liioin nastojakaan.

95
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.03.11 - klo: 19.25 »
Juu, ei ole hinta hajua... onneks löytyy  saman tehonen jo iteltä, ei tartte hötkyillä. Ja lisääkin saa jos jaksas alkaa tuohustamaan.

96
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.03.11 - klo: 18.41 »
Siinä uutta konetta pukkaa bajoihin yms.. vermeksiin. Läppis on tämäkin  :wink:
http://www.bzm-micro.com/

97
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 01.03.11 - klo: 17.48 »
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4506/.f

Siinä vois olla seuraava rojekti kone puolelle. Eihän siitä mitään hirmua saa, mutta tuo vääntö tossa pistää eniiten silmään jo vakiona. 62cc pikkasen tietysti enemmän, mutta ala konversioneen 1200,- alv + tullit maksamaan bajaan istuvasta myllystä.

Ja kun iteä toi hiplaaminen kiinnostaa, niin ite se pitää tehä.

98
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 24.02.11 - klo: 14.35 »
Ei herneitä... mut muistaakseni Bajalla on pistetty rattimiehen toimesta 4wd ukkoja turpiin kisoissa. Ihan sama mikä muuttuu  :wink:

99
Bensa-autot / Vs: Suomen ensimmäinen MCD X4 !!
« : 23.02.11 - klo: 00.44 »
Onhan tuota kateltu sillä silmällä... autoa siis. Pitääköhän tollanen ostaa jos touhutippaakin pukkaa  :shocked:

100
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 21.02.11 - klo: 23.31 »
Hyviltähän noi insertit näyttää... pistä infoa kun oot tekstannu. Muutama telttapatja löytyy täältäkin  :roll:

101
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 02.02.11 - klo: 11.04 »
Juu, en minäkään muista oliko riitaa juuri tuosta koneesta. Ajattelin vaan sitä, että jos ei ite juurikaan tiedä jostain asiasta, ei siihen pitäs luottaakaan mitä näkee yms...
Tuolla palstalla pyörii niitäkin, jotka näistä asioista varmasti tietää.

Cube122 otti näköjään homman hautuun, niin mun ei tartte kellekkään viisoa mitään  :lol:

102
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 31.01.11 - klo: 18.19 »
Heräsi kysymys, onko tukivarret huonot, jos ei kärsi ajaa kiveen yms...  :lol: Kokeileppa speed79 kolauttaa ne alumiiniset, mitä ne sanoo.

103
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 31.01.11 - klo: 16.05 »
Jos tarkemmin, tietää, niin kyseisen kaverin moottoria lunatic testasi dynossa aikanaan. Ja siitähän tuli hirvee vääntö kyseisellä foorumilla, kun käppyrät ei olleetkaan sellasia mitä kyseinen kaveri oli odottanut. Tarkemmin, mitään havaittavaaa ero ei ollu, tehtaalta tulleeseen vastaavaan myllyyn. Siinähän sitte haukuttiin dynot yms...  :lol:

Noh, tää ei tarkota sitä etteikö hän voisi tietääkin, mut ite henk. koht. kyseenalaistan kaiken siihen asti kunnes on faktaa pöydässä. En lähtis pelkkien kuvien perusteella tekemään mitään.


104
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 30.01.11 - klo: 20.36 »
Niin, muutin smootista normaaliin, eli lisäsin punchia  :wink:

Eilen illalla vielä itteksi ihmettelin tuota punchi hommaa ja aattelin, onko noparin tarkotus edes toimia 0-ennakkosoftalla smootilla, kun aikas smoottihan toi 0-ennakko on muutenkin. Että oisko se viri hommissa käytettävämpi.
Mene ja tiedä, normaalille kun laitto niin hävis viiveet/ pätkimiset.

105
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 29.01.11 - klo: 16.57 »
No niin, ajamassa käyty. Kaikki hommat tein, mitä täällä kehotettiin ja ekaakulla homma ei toiminut.
Säätöpalikka kiinni ja ihmettelemään... muutin ainoastaan DRRS modesta smootin, normaaliin level 3:lle ja tällä hommalla laitteet alkoi toimimaan. Eli kaasuun vastaavuus oli sitä mihin totunutkin, ilman mitään viiveitä. Ja kivaa oli  :p

Mutta, mitään hajua ei oo, pelaako vermeet kuitenkaan niin kuin pitäs. Oikeen saanu selville mikä tämä DRRS homma on ede ?


106
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.01.11 - klo: 21.40 »
Apropoo, Habaku sulla kun on tuosta koneen viilauksesta kokemusta enemmän kuin tarpeeksi niin saiskos yv:nä sulta hyviä vinkkejä tuon 29 pytyn kiusaamiseen. Tarkoitus ei ole tehdä mitään ultrahyperrookeria, mut jotain ihan pientä kutitusta olis kiva harrastaa.

Siitä kokemuksen määrästä yms... niin varma olis, yritäs ja erehdys periaatteella on tietoa ja ehkä hitusen taitoa hommattu. Ja ihan mopoaikasilla pohjilla vähän muisteltu, mikä niinku meni mettään ja mikä taas toimi  :wink:

Toki näitä perusjuttuja voin laitella, jos saan järkevään muotoon kirjotettua.
 
Mitään spesiaalia en ole itekkään koittanu, ne kun on sitte niitä ihan viimisimpiä tehon rippeitä mitä niillä tempuilla saa otettua ja vaati enemmän myös työkaluilta. Mulla on dremeli + muutamat hyväksi havaitut terät ja käsiviiloja (hyviä) karhunkieltä kiillotukseen ja niillä on saanu itelle tarpeelliset hommat hoidettua.

Otin toissa syksynä videonkin, paikallaan oli nimen omaan 29cc Cy sylkky, 19/55 välitykset, kunnon tehari 80-90km/h se kelaili, en sen kummenmin mittaillu, videosta sen kyllä laskin. Eikä kihdytysmatka mikään toivoton. Ainakaan omasta mielestä.

Tässä topicissa se on jossain siVulla 50 tai jotain, jos kiinnostaa.

107
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 28.01.11 - klo: 20.01 »
Joo, näin olen käsittäny ja muissa nopareissa se on ollu valmiina... ei osannu heti tarpeellisuutta tajuta.
Huomenna mennään taas koittamaan, josko nyt ois kaikki jees  :wink:

108
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 28.01.11 - klo: 18.02 »
Omassa tuntuu olevan kans välystä, sanosin että 1mm - 1,5mm yhteensä, eli 0,5 - 0,75 suuntaansa. Enpä itekkään tiiä on se hyväksyttävä määrä.
Mut kone on vasta sisään ajettu, et sinäänsä luulis olevan hyväksyttävä. Eikä mitään shimmejä ole missään käsketty/ kehotettu laittamaan.

Niin ja näillä välyksillä toi kone pelittää kyllä hienosti. Luulisin liiallisen välyksen aiheuttavan jotain ongelmia käynnissä ja kenties ylim. ääniä myös. Mut tää oli lähinnä mutuilua.


109
Sähköautot / Vs: kuinka muutan fg sähö autoksi
« : 27.01.11 - klo: 21.50 »
3hp niissä vakiona suunnilleen on, siis bensamyllyssä. Sähköistämisessä on hyvät ja huonot puolet, kuten kaikessa. Siitä vaan rassaamaan jos intoa on.

110
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 27.01.11 - klo: 17.09 »
Jeps, kokeilin ilman sensori johtoa. Auto kyllä liikkuu, muttei läheskään täydellä teholla. Elikkäs voi olettaa seillä puolella olevan kaikki kunnossa.

Ja eilen kun olin ajamassa, ainoa ihmettelyn aihe oli tuo hiljasesta vauhista, täyteen vauhtiin lähtö. Muuten oli kulkupuoli kohillaan.

Manuska suosittelee varauksetta tuon konkan käyttöä, kolvailin sen nyt samalla kyytiin. Ole siitä kiinni taas seuraavalla ajokerralla.

111
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 27.01.11 - klo: 15.06 »
Jaha, kiitti. Tämä ongelmahan alkaa ratkeamaan. Jäähyelementti oli itelläkin kuumana n.5min ajon jälkeen, lämpökatkasu oli päällä, mutta ei kerenny niin kuumaksi näköjään mennä ja käsitin ite alkaa ihmettelemään asiaa. Ja tietysti jokunen ärräpää tuli päästeltyä niinku varmistukseksi.
Softaa tosiaan en saa laitettua uusiksi, kun täällä hevonkuusessa noita kanssa eläjiä ei oo, tai on mutta eri vermekset käytössä.
Myyjä sen softan sinne laittoi, kun kerkesin ja älysin sitä pyytää ennen kuin pisti tulemaan.

Tarttee käyä viikonlppuna kokeilemassa taas. Johot kävinkin jo läpi, ration ja noparin paritin kans. Tarttee viikonloppuna käyä vielä koittamassa mitä sanoo nyt.

112
Bensa-autot / Vs: MCD OFFROAD PROJEKTI
« : 27.01.11 - klo: 14.54 »
Joo, sekoilin taas... tää oli offiroad projekti  :p   Noh, eni vei tämäkin testitulos selvitti monta kysymysmerkkiä päästäni.

113
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 27.01.11 - klo: 14.49 »
Muut hommat olen jo tehny, mutta softaa en saa laitettua, kun ei ole tuota usb palikkaa.

114
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 27.01.11 - klo: 14.10 »
Juu, 10,5 + 0-ennakko onpi. No voi veljet, taas pitää opetella ajamaan. Tuli turhia mollakosketuksia, kun aatteli auton menevän silleen niin kuin ennenkin.

Eikä tuntunu kyllä hauskalta ootella koska vermes lähtee taas menemään, sellanen 1s viiveitä ilmeni...kaiken lisäksi ei edes säännöllisesti. En ihan usko olevan normi homma... eihän se toki uskon asia olekkaan  :lol:

115
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 27.01.11 - klo: 13.40 »
Joo, kiitti kutsusta. Pitäs nyt ensin saaha vermeet pelaamaan. Tässä ilmeni eilen eka testeillä tolla uudella sp säätimellä pieniä ongelmia.

Tiiä voiko johtua softasta, liian pitkistä välityksistä vai konkan puutteesta... muuta ?

Ongelmana siis seuraavaa.

Täyskaasulla pääsuora loppuun, pieni löysäys että pysyy sisälinjalla, sitten kokonaan kaasu pois tiukkaan mutkaan. Mutkan jälkeen pitäs olla taas antamassa kaasua muttei oikeen tunnu mitään tapahtuvan ? Miten sen nyt parhaiten kuvais, hyytyy, ei lähe silleen kön pitäs.
Eli voiko ongelma olla mikään noista mitä kirjotin ? vai kaikki  :p

Muuten on samat muuttujat, paitsi nopari(aikasempi lrp spx) ja akut on uudet.

SP lämpes kyllä enempi kuin lrp

116
Sähköautot / Vs: 1/12 mattorata-autot - Tech talk
« : 27.01.11 - klo: 12.30 »
Heps ! Nyt ois nopariksi tullu SP 2.1EX ja stockkia pitäs veivata. Tuli taas välitys asiat mieleen... minkäslaista etenemää sais tuupata. Kone CS 10.5t ja akut on tuoreita IP 6000 60C

Onko 70-80 edelleen se haarukka mistä löytyy ? Kun noparikin siihen kuulostaa vaikuttavan niin pitihän sitä nyt alkaa selvittämään  :roll:

Joko porukalla ois heittää tähän kommenttia ?

117
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 25.01.11 - klo: 16.01 »
Jeps, enpä elconia oo tuolta kantilta tutkinukaan  :roll: Tämä tarttee tutkia... hyvin on sakut asian hoitaneet, ei voi moittia.

118
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 25.01.11 - klo: 14.42 »
En aivan ymmärtäny tuota selostusta... se ei oo uutta  :wink:

119
Bensa-autot / Vs: MCD OFFROAD PROJEKTI
« : 25.01.11 - klo: 13.17 »
Ilman nosseja vai ?

120
Bensa-autot / Vs: HPI Baja 5B
« : 22.01.11 - klo: 12.25 »
Kiitokset DIY-Mannille ! Nyt on diffi kunnossa ja oikein herkästi pelittää. Diffin kuorien 1-1,5mm väliin tuuttasin silikooniliimaa, pysyy liemet kyytissä. 30000 ööliä laitoin sisään.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 53