Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - CluBBaH

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 50
31
Gt Warrior kun koittaa sitten ohjeissaan muistaa että monien vuosien kokemus vs. aloittelijan kokemus tekee asioiden helppoudesta kovin suhteellista.

32
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 27.09.11 - klo: 11.33 »
Okei, eli nyt on autoa purettu sen verran että kytkin on näkyvissä... Mikä tuossa kytkimessä voisi olla vikana? Ja miten tuota kytkintä mahdollisesti säädetään? Noi kytkin palat on aika tiukasti tossa levyssä kiinni, ei liiku mihinkää se levy itsekseen

Hmm, ettet vaan puhu slipperistä nyt?

Mulla ei ole satavarmaan tietoa minkälainen kytkin tuossa on, mutta heti koneen "etupuolella" sen pitäis olla, Eli kytkinkellon sisällä on kytkinpalat jotka keskipakoisvoimalla ottavat kiinni kytkinkelloon.

Kulkeeko auto herkästi edestakaisin jos työntelet sitä maassa? siis ilman että moottori on käynnissä.

33
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 26.09.11 - klo: 20.11 »
Vaikuttais siltä että kytkin on rikki.

Eli ottaa kokoajan kiinni, josta johtuu tuo itsekseen ryömiminen.

34
Ei kannata. En voi suoraan tässä sanoa miksi, kun se aihettaa niin kovasti närää, ota vaikka yhteyttä yv:llä

Noin muuten, selailet vähän foorumia ja tutkit merkkejä ja niiden topikkeja niin selviää ne paremmat vaihtoehdot :)

35
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 07.09.11 - klo: 07.12 »
Tarvis tykkää nappia tuolle audin kuvalle :)

36
Haluaisinpa nähdä miten h*vetin helppoa ja hienoa on tota maailman parasta liitintä juottaa sitten kun noissa piuhan päissä roikkuu vaikka 4 kennonen lipo.

Kyllähän yhden johdonpätkän juottaa ihan mitenpäin vaan vaikka katossa olevaan liittimeen.

En ole edelleenkään vakuuttunut.

ps. deans on vieläkin vikaherkin ja ylivoimaisesti huonoin liitin jota olen käyttänyt.

37
Ideat joita tänne on heitelty, ei millään lailla olisi parantanut luokkaa. Päinvastoin, tekisi harrastuksen kalliimmaksi ja/tai vaikeammaksi.

JA kaikki nk. ideat ovat olleet samanlaisia "kun se toimii muissakin luokissa"

Mun mielestä jos oikeasti haluaa jotain hienoa, mullistavaa ja innovatiivistä keksiä niin vois käyttää kapasiteettinsä lajin oikeisiin ongelmiin joka minun mielestäni tässä kohtaa on autojen korvia riipivä ääni, kun sitä varikolla kiljutetaan turhanpäiten.

Eli tähän joko tiukka sääntö tai mikä parempaa, oikeasti toimiva pilli. Kun nykyisellään sen ainoa tehtävä on luoda vastapaine, ja paine tankkiin.

Toivoisin myös ääntä vaimentavaa ominaisuutta muiden seikkojen kärsimättä.

38
Kaikilla sitä rahaa ei vaan ole laittaa hotelliyöhön.

Eikö tässä ole paasattu pitkin vuotta siitä miten kilpaileminen pitäisi tehdä aloittelijaystävällisemmäksi?

Mulle esimerkiksi kaksipäiväisyys on suoraan seikka joka estää kilpailun. monesti työt osuu niin että viikolla töitä on 2-4pv , la ja su olisi töitä.  Joten jo lauantain kisoihin lähtö ja töistä pois jääminen laihduttaa entisestään kukkaroa.

ja kyllä, leluissa on toista tonnia kiinni. Entä sitten? ei se kuukausittaista menoa ole silti.

39
Kannatan 2 päiväsiä kisoja jos kilpailun järjestäjä tarjoo hotellin.

40
Ainekin minulle on hyvin vaikea ymmärtää miksi pitää väkisin ruutata läpi jotain ehdotusta jonka jokainen näkee toimimattomaksi, ja se on tässäkin topikissa moneen kertaan todistettu.

Kun muissakin luokissa...joo muissa luokissa, missä autot pysyy puhtaampina, pitäkää käytäntönne siellä missä ne toimii, älkääkä väkisin sotkeko toimivaa systeemiä pelkästä muutoksen halusta.

Käytä ennemmin aikasi yhtä virtaavan kuin nykyinen, mutta hiljaisemman pillin suunnitteluun.

41
Kyllähän siinä YKSI numero näkyy, puhtaalla turffilla helpostikin.

Sitähän tossa on toitotettu jo monet kerrat. Mutta kun huutogrossit kulkee joskus myös likaisella baanalla, ja monilla kuskeilla ajoittain myös siipensä varassa niin ongelmia tulee toisiaan lähellä olevien numeroiden kanssa.

42
Tuli tuosta edellämainitusta mieleen ratakäyttäytymisen ja korokekäyttäytymisen lisäksi varikko käyttäytyminen.

Välillä meinaa pienikokoisena olla työn ja tuskan takana päästä "oman" kuskin kohdalle kun 2kpl jääkaappipakastinta vie 4 mekkarin tilan jotta varmana saa tankattua.

Onhan siitä huomauteltu ettei siinä roikuttais ja nojailtais, mutta ei tunnu pysyvän mielessä kun sen 3 kierrosta kerrallaan.

43
Mulla ei ainenka riitä resurssit, enkä edes viitsis ajaa kahtena päivänä kisapaikalle. lähimmälle radalle lavankoon se tekis lähemmäs 600km vkl aikana.

Ja toivottavasti ennakkomaksu ei tule tavaksi, nytkin jäi kisat väliin kun ei persaukisella ollut juuri siihen väliin rahaa kun maksu piti hoitaa.

44
Polttisautot / Vs: Muutama kysymys koskien MG10:ä.
« : 03.08.11 - klo: 01.55 »
Kerro mieluummin mistäpäin olet, ja jos joku lähellä asuva harrastaja viitsisi auttaa.
Ei tarvi katalaan viedä kalliiseen huoltoon.

Kone tosiaan todennäköisesti jumissa vanhasta fuilista, ja ruuveihin auttaa kunnon avaimet ja se tietty asia joka tulee älyn jälkeen :D

Tankin voi putsata ihan millä se nyt sattuu puhtaaksi lähtemään, eikä syövytä muovia. Kunhan sitten huuhtelee pesuaineen pois.

45
Kyllä täältäkin lähtee ääni käytetylle kisapirssille.

Ihan kokemuksesta voin sanoa, ostin ensin halvan..siihen kalliita varaosia
 ja sen jälkeen ostin vielä hyvän auton jolla ajo onkin maittunut jo pitkään ilman tekniikkamurheita.

Tässä harrastuksessa olen huomannut hyvin päteväksi sananlaskun "köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa"

Toki vaihtoehtona on että pistää vähän rahaa sivuun, tai ostaa palikka kerrallaan.

Mutta ehdottomasti suosittelen laatumerkkiä, joita löytyy
lähialueen harrastajilta. Eipä lopu ajot kesken jos sattuu auto särkymään :)

46
Tommosen värkkäsin

VIDIO

47
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 28.07.11 - klo: 09.43 »
Ei heikennä, jäykistää tasauspyörästöä.

Löysä öljy etu tai takadiffissä siis määrittää kuinka "lukossa" tasauspyörästö on. Löysällä öljyllä sutii aina se rengas jolle on vähemmin painoa (sisäkurvi) ja näinollen auto ei lähde luistoon niin herkästi, mutta ei myöskään kiihdy niin hyvin voiman karkaamisen yhden pyörän kautta. Etu ja takadiffin jäykkyys eroilla saa vähän säädeltyä kuinka helposti perä lähtee alta, tähän vaikuttaa myös keskidiffi.

Tälläisellä tasauspyörästöllä et saa keskelle kiinteää välityssuhdetta esim 40-60, käytännössä menee niin että öljyn jäykkyydellä säädetään sitä kuinka paljon perään menee vetoa johtuen painonsiirrosta kiihdytettäessä. Löysällä öljyllä etupää vetää reilusti enemmän, jäykällä taas pääsee lähemmäs 50-50 vetosuhdetta, jolloin auto myös keulii turhan herkästi  Jos taas haluat takapään vetävän enemmän pitää vaihtaa lautasratas tai pioniratas diffiltä. Tätä harvoin tavoitellaan koska auto on silloin "mahdoton" hallita.

48
Kivi paloina, ototellaan että ekami käy rouhimassa palaset syrjään ja saa montun peitettyä.

49
Tai jos tehtäisiinkin uusi rata ettei kellään ole kotikenttä etua.

Jokaisella paikkakunnalla on aina jollakin se etu, mun mielestä koko tuplakisa on huono idea rajallisten resurssien takia.Tuskin olen ainoa jolle ei ole itsestään selvää joko yöpyä jossakin hotellissa, tai ajella edestakaisin kahtena päivänä.

50
Mölytäänpä tännekin välillä.

Tänään, (jos kaikki menee kuten suunniteltu) päästään vihdoinkin kivestä eroon...

Tehtävää sen jälkeen.

-Kivien potkiminen sanan varsinaisessa merkityksessä, sateet paljasti yllättävän paljon kiviä radan pinnassa. Näitä voi jokainen ihan omatoimisesti nakella pois aina kun alueella käy :)

-Vedenpoisto kaivantojen tjsp. siistiminen.

-Radan tärytys, ja varmaan saa lapiohommiakin tehdä monttujen tasoittamiseksi.

-Ajaja koroke. Ei vielä täysin selvää saadaanko kontti, vai tekeekö rakennusmestari meille korokkeen ;)


Nämä asiat mun ajatuksissa pyöriny, sopii lisäillä ja kysellä jos jotain on.

51
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Huijari Liikkeellä!
« : 22.07.11 - klo: 00.31 »
Sinisalo liikekannalla useammalla foorumilla.

045-8759560

52
Kone voi olla väärin säädetty vaikka savua tulisikin putkesta. youtubesta löytyy videoita mutta paras keino on mennä lähimmälle radalla ja nykästä jotain hihasta :)

Autojakin löytyy kestäviä kun valkkaa jonkun muun merkin, tai sitten kyseisen merkin kalleimman mallin :)

53
Vapaa keskustelu / Vs: Varokaa!!!
« : 20.07.11 - klo: 13.45 »
Eipä ole tullu tännekään.

54
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 20.07.11 - klo: 03.12 »
No ei. varsinkin kun todenperää on sen verran että enemmän pelkään nimhin lataamista kuin lipon.

Mutta asiaan..sovinistivitsit on omaan mieleen, vaikken koe kauhea sovinisti olevanikaan.

Mitä pitää sanoa naiselle jolla on molemmat silmät mustana?
- Ei mitään, on sanottu jo kahdesti.

Miksi morsiuspuku on valkoinen?
- kaikki muutkin kodinkoneet on valkoisia.

55
Polttisautot / Vs: Monsteria hankkimassa
« : 18.07.11 - klo: 15.47 »
Oikeilla linjoilla olet, kyosho armottomasti pois listalta. Ei riitä huono varaosasaanti, vaan myös varaosamenekki on erittäin suuri.

Savagen tai traxxasin kanssa et joudu pettymään, revo näistä lienee vähiten monsteri.
Jonkunlainen monsterin ja krossarin risteymä :)

56
Vapaa keskustelu / Vs: Youtube Jugeboxi
« : 16.07.11 - klo: 22.32 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=z1AABkIGTXA&feature=related[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ecgna93M_mc&feature=related[/youtube]

57
Rata on tehty täyttämään m8 luokan kriteerit, sen takia "polttiskrossirata"
Mikään ei estä ajamasta radalla sähköautolla, se ei vaan välttämättä ole niin mielekästä kuin polttiskrossilla.

Jahka rata on valmis niin tervetuloa kokeilemaan, sillähän asia selviää parhaiten.

58
Voi ajaa vaikka veneellä kunhan se on korkeintaan 1/8 kokoinen :) 

59
Vapaa keskustelu / Vs: Autohifi
« : 11.07.11 - klo: 22.44 »
Autosound.fi foorumin näkisin yhtä varteenotettavana tiedonlähteenä kun suomi24.

Jos valot vilkkuu ja laittaa konkan, eikä ne sitte enää vilku. Niin eikö se silloin korjaa ongelman vai tä?

Hyvin usein riisikipoissa on ihan alimittanen laturi, ja siinä kylessä se papalta peritty akku.
Konkka tässä tapauksessa pelastaa tilanteen, kun ei se amistero musiikin hienouksista kuitenkaan mitään ymmärrä, kunhan ei valot vilku ja auto pysyy käynnissä kun petri nyykoordi laulaa rekeerekkaa.

60
Ja sopii mu-keskukseenkin sc-autolla ajamaan, jahka tuo valmistuu :)

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 50