Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rubberduck

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19
451
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 27.02.09 - klo: 20.22 »
Tässä samassa ketjussa on ollu juttua noista 09-mallin diffien laitosta sähköversioon ja muistaakseni Atalan hinnaston mukaan niille tulee hintaa Kotimaasta ostettuna ~75€.

Juu täytyy katella mitä kaikkee multa puuttuu niistä metallidiffeistä, ja panna tilaukseen puutteet. Pitäis kuitenkin vielä pitkän aikaa pärjätä nykyisillä. Korjaussarjan ratas toi toisenki diffin takaisin elämään, ja diffit vaihto paikkaansa, niin on vetopinta vielä (toistaiseksi) suora. Eteenpäin mentäessä. Ja onhan ne HD:tkin vielä tulossa, joten kiirettä ei nollaysien kanssa ole.

3Racingin kuuladiffeissä on sekin hyvä puoli että niihin saa korjaussarjoja todella kohtuulliseen hintaan.

Sulta puuttuu enää IH226-1, 227 ja 207.
Kössi on ratkaissut asian mielestäni vähän oudosti, kun tuo IH207 on nimeltään center bulk set, mutta se on ainoa osasarja missä tulee mukana ne kupit joihin diffit kasataan.

452
Sähköautot / Vs: Sähkömittari
« : 27.02.09 - klo: 19.41 »
...
Lisäksi löytyy tällainen: http://www.p-mastech.com/products/04_dm/m830b.html
Jälkimmäinen maksoi muistaaseni 9,90e tarjouslaarista vuosituhannen vaihteen paikkeilla ja toimii edelleen moitteettomasti. Molempia olen vertaillut työpaikan Fluken mittareihin. Tarkkuus on ainakin omaan käyttöön ollut aivan riittävä ja ainakin dc-jännitealueilla yhtä hyvä kuin kalibroimattoman Fluken.

Toi on ihan hyvä perusmittari. Tota mallia on myyty jo ainakin 10 vuotta ja mullakin olis tuollainen käytössä ellei meidän autotalli olisi tulvinut tuossa viime kesänä ja mittari ollut siellä lattialla :roll:. Itse kaipaan mittariin sitä aikaisemmin mainittua johtavuusilmaisinta nimenomaan summerilla ja se onkin ainut puute tuossa mittarissa. Jos ei kaipaa sitä soittotoimintoa niin tuollainen on ihan ok laite ja sen saa varmaankin n. kympillä.

453
Sähköautot / Vs: Sähkömittari
« : 27.02.09 - klo: 18.15 »
Itseasiassahan mitkään hyvätkään mittarit ei ole tarkkoja jos niitä ei ole calibroitu tietyn ajanjaksojen välein. Yleensä 1 vuosi.

Pitää paikkaansa. Siihen itseasiassa viittasin noilla edellisen viestin "tuhansien eurojen mittareilla".

Piti oikein etsiä yhden hyvän halpismittarin tiedot jota uskallan myös suositella:
Itseltä löytyy tällainenkin laite, ja siitä löytyy pari mukavaa ominaisuutta joita ei halvimmissa yleensä näe.
Taustavalaistu näyttö ja näytön "pysäytys"(hold) ovat ihan hyödyllsiä toimintoja. Myös johtavuusilmaisin summerilla on kätevä.

454
Sähköautot / Vs: Sähkömittari
« : 27.02.09 - klo: 17.48 »
Ne kellä on sähkömittareita, onko väliä ostaako ns. halvimman mahdollisen (tyyliin 8€) vai sitten kalliimman esim. n. 50€ mittarin ?

Ei ole mitään kokemuksia mittareista. Käyttö olisi lähinnä akkujen jännitteen mittailua. Tarkkuus on tietenkin hyvä asia.


Ei ~30€ mittareissa ole niin paljon eroa esim. >1000€ Fluken mittareihin, että tavallinen harrastelija sitä huomaa. Jos taas tarvitaan jotain "erikoisempaa", kuten taajuus-, kapasitanssi- true RMS- yms. mittauksia, pitää mittariin sijoittaa vähän enemmän.

Yleensä riittää että saadaan mitattua suuruusluokka muutaman prosentin toleranssilla, eikä niinkään millivoltin tai milliampeerin tarkkuudella.
Mulla on vuosien varrella ollut tilaisuuksia vertailla omia halpoja mittareita tuhansien eurojen hintaisiin laitteisiin ja kokemuksieni perusteella voin suositella ~20-30€ hintaluokan mittareita.

Tässä on hyvä esimerkki monipuolisesta ja edullisesta mittarista:


Tarkemmat tiedot löytyy täältä.

Hintaa on 19€ ja ominaisuuksia huomattavasti enemmän kuin 9€ mittareissa.
Jopa tuo lämpömittaus on niin tarkka ettei tarvitse hävetä mittariaan :wink:

455
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 26.02.09 - klo: 20.16 »
Olen ihan itse nähnyt kun lipo kenno on taitettu kaksinkerroin, tai mihin muotoon menikään ja sen jälkeen menty kokeilemaan toimivuutta laturissa, en tiedä onnistuiko, sitä en ollut näkemässä, mutta ihan Sabessa väänsivät asiakkaalle, kun ei löytynyt muuten sopivaa.

En silti uskaltaisi neuvoa kenellekään että kennoja voi muotoilla mieleisekseen.
Perustelut löytyvät täältä.

456
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 26.02.09 - klo: 19.26 »
Mitenköhän toi inline 380 toimii kolmen kennon lifellä kun lukee että kestää 9.6v ja lifepaketti olisi just 9.9v... Eli jos joku tietää miten tarkka toi raja on niin kertokaa.

Ei pitäisi tuottaa ongelmia 3S lifellä, koska täyteen ladattunakaan ei siinä voi olla jännitettä yli 10.8V(eli 3x3.6V), kun taas 9.6V(8S) nimellisjänniteisessä nimh akussa on täyteen ladattuna reilusti yli 11V.

457
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 26.02.09 - klo: 15.39 »
Nyt täytyy ottaa vähän takaisin. Pahoitteluni väärästä informaatiosta.
3Racing keskidiffissä esim. titanium tarkoittaa väriä. HD on oikeasti vähän vahvempi kuin tavallinen.

Heavy duty diffissä onkin erilaiset lähdöt kuin esim. tuossa edellisen kuvan diffissä.
Lähdöissä on kahdet urat vetareille, mutta ei ole kyllä kertaakaan joutunut vaihtamaan urasta toiseen, kun ei kerran kulu niin ei kulu.
Tässä on kuva todella pitkään takadiffinä palvelleesta 3Racing heavy dutystä. Akullisia en ole laskenut, mutta lapset ajeli tolla koko kesän ja itsekin olen tuolla ajellut useita akullisia.
Kuten näkyy, lähdöt eivät ole kuluneet vetarin hankauksesta lainkaan. Ainoat kulumajäljet johtuu pikkukivistä joita silloin tällöin jää tuonne lähtöjen ja tukivarren saranan väliin.
Diffi on irti autosta tuon isorattaan kulumisen takia ja odottaa korjaussarjaa.



EDIT: kirjoitusvirheitä poistelin ja varmaan jäikin vielä...

458
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 26.02.09 - klo: 11.41 »
Tossa aiemmin kirosin tuota diffivikaa, nyt sain jopa tehtyä Aijaa:han tunnuksen, niin kokeillaan toimiiko tää kuvan lähetys.
Onko muilla menny kuuladiffejä tähän tyyliin? Tilasin sitte Heavy Duty -malliset, tiedä sitten onko mitään eroa, samalta valmistajalta kun on, 3Racingilta.

Rok rok.

http://www.aijaa.com/v.php?i=3683104.jpg

3Racingin osat on kyllä yleisesti ottaen parasta kamaa mitä Kiinan suunnalta voi yleensäkin tilata Mini-Infernoon, mutta noi kuuladiffit eivät ole ikuisia. Lähdöt kuluu tuohon malliin ennemmin tai myöhemmin, yleensä vasta myöhemmin. Mulla on ollut käytössä samanlaiset kuuladiffit 2 autossa jo pitkään, ja yhden olen joutunut vaihtamaan tuon ison lautasen kulumisen takia. Siinä vaiheessa alkoikin olla niin paljon kilometrejä takana että melkein koko muun auton oli jo joutunut vaihtamaan siiä kuuladiffin ympäriltä.
Sullakin taitaa olla jo useampi akullinen takana kun lähdöt on noin ruvella?

Tässä malliksi kuva kuuladiffistä joka on ollut takapäässä ~30 akullista >300W moottorilla.

Diffin vieressä samaan settiin kuuluva pinjoni joka pyörähti tyhjää kun käytin sitä ST mallin ratasdiffin kanssa. 3Racingin pikkuratas on vähän kapeammilla hampailla varustettu kuin alkup.

Noissa kiinandiffeissä on kestävämmät lähdöt kuin esim. monien ylistämän Atomicin tekemät titaaniset lähtökupit.
Mitä taas MIP:n diffeistä on kokemuksia, niistä kuluu kuulat niin nopeasti, että ostan mieluummin 3kpl kiinalaista kuuladiffiä kuin samalla hinnalla yhden MIP:n tekemän.

09 diffit taitaa tosiaan olla ainoat jotka tuossa autossa kestää.

Pietari: Se heavy duty tarkoittaa väriä :roll:

459
Täällä on hobbywingin 540 kokoinen 5.5T kannu ja en itse huomannut, että olis huonot kierteet. Ei oo ainakaan vielä korkannu takatuupparista vaikka sillä on hypitty aika hurjia voltteja ja droppeja suoraan tasaiselle betonille.

Onko siinä ihan kunnolliset M3 kierteet vai onko jotain tuumakokoa?

460
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.02.09 - klo: 17.24 »
Futaba R152JE on 40MHz am vastari...

Edit: siinä vastarin päällähän lukee 40MHz AM....

Siitä on olemassa 27MHz ja 40MHz versiot.
(Saattapa olla vielä 75MHz versiokin)

EDIT: Pitihän se tarkistaa ja kyllä löytyy 75 versiokin.

Tuli vaan mieleen et pystyyköhän tuo malli ottamaan virran ajoakusta? Eihän nykysin kai pitäisi löytyä enää vastareita jossa ei olisi BEC:iä?
Vastarissa ei tarvi välttämättä olla BECiä, koska noparissa on (yleensä) BEC ja kun kytket noparilta johdon vastariin, tulee samaa piuhaa pitkin vastarin virransyöttö. Jos homma ei jostain syystä toimi, voi noparin johdosta haaroittaa + ja - johdon vastarin BEC liittimeen.

EDIT2: ...ja vielä vastaus kysymykseen: tossa vastarissa ei ole BECiä.

461
Tai jos kannun ruuvaa heti auki ja pyöräyttää tilalle 4mm:n kierteet hyvällä tapilla tentun kanssa jo ennekuin alkaa ajamaan pinjonin/spurrin tuhoutumisen riskillä.

Tenttu on ainoa kunnollinen harrastajaystävällinen leikkuneste alumiinille.

Tota mäkin mietin että tekee itse paremmat kierteet tilalle ennen kuin tulee ongelmia, niin ei tarvi painia huonojen kanssa.
Jos käsiräikällä vääntää rauhallisesti niin leikkuuneste ei ole pakollinen. Jotkut kun tekee kierteitä esim. akkuporalla niin siinä saakin jo olla litkua välissä.

Kyllä mullakin kaikenmaailman KD:t tai DY:t yms. 1/18 toimii, mutta nyt onkin nuo Janin kokemukset tiedossa ja fakta että ruuvit on todella väljät tuossa 1/10 koneessa. Ei kai se auta kun vetää noilla M3:lla kiinni ja korjata sitten kun korkkaa. Kyse kuitenkin Drifteristä eli ei saa ihan niin pahaa settiä kun hyppivä auto.

Kyllä mä sen uskon oikein hyvin, että ne on huonoja mutta mun pointti olikin, että on se kumma jos isommissa on kierteet mitä sattuu kun kaikissa pikkumoteissa on ollu ihan kelvolliset kierteet. :roll:

462
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.02.09 - klo: 15.57 »
Kuten jo kirjoitin, olen väännellyt/muotoillut niitä reunoja ja nurkkia vähän siistimmiksi, eikä tähän mennessä ole ollut mitään ongelmia.

EDIT: Aiemmin mainituista terävistä reunoista pääsee eroon kun laittaa lopuksi kutistemuovin koko satsin päälle.

463
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.02.09 - klo: 13.07 »
Kyllähän niitä liuskoja jonkin verran uskaltaa pätkäistä ja tina tarttuu ihan hyvin koko matkalle. Kannattaa silti helpottaa juottamista esim. juotostahnalla tai vastaavalla.
Ainakin niitä kennojen reunoilla olevia taitoksia olen liikutellut/väännellyt tarpeen mukaan, mutta tuohon kennon muotoiluun en uskalla ottaa kantaa. Voisin kuvitella ettei kennoa saisi muokata eri muotoon jos sitä ei saa kolhiakaan.

464
Sepä kumma ettei kierteet kestä. Olen käyttänyt muistakseni 7-8kpl eri valmistajien 1/18 autoihin sopivia "kiinanmotteja", eikä vielä tähän mennessä ole tullut yhtään huonoa kiinnitysreikää vastaan. Kokeilin äsken vielä kahdella juuri paketista otetulla hobbywingillä, että M2.5 ruuvi sopii todella napakasti reikään, eikä minkäänlaista välystä tunnu mihinkään suuntaan.
Moottorin pääty sensijaan saattaa korkata helpostikin ja jos kone kuumenee ajossa enemmänkin, ei pikaliimat tai ruuvilukitteet oikein riitä pitämään päätyä paikoillaan. Melkein kannatta liimata pääty kiinni kannuun noista joissa on pääty kierteillä kiiinni.

465
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 25.02.09 - klo: 00.40 »
Tilasin Micro-T:hen irtonaisia lipokennoja uusiksi akuiksi.
Siis tuollaisia: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7568

Onko noiden kokoontinaamisessa jotain johon pitäisi kiinnitää erityistä huomiota?

Olenko ymmärtänyt oikein jos luulen ettei kennon alumiinifoliokuoreen saa missään tapauksessa tulla reikää?

Nuo kennot ovat hyvä valinta Microon, koska tuosta suurempia Microon mahtuvia kennoja ei taida olla markkinoilla ainakaan kohtuuhintaan.

Kennojen yhdistäminen riippuu siitä teetkö sarjaan- vai rinnankytketyn satsin. Jos kytken ne sarjaan, saat pirunmoisen vauhdin ja jos kytket ne rinnan, saat todella pitkän ajoajan. Sarjaan kytkettäessä ei tarvitse ottaa huomioon mitään sen ihmeempää kuin esim. nimhejä kolvattaessa, kunhan ei kuumenna kennoja liikaa. Rinnankytkettäesä olisi hyvä mitata ja tarvittaessa tasata kennojen jännitteet ennen kuin laittaa kennojen liuskoja yhteen. Jos kennoissa on eri jänniteet ja ne kytkee yhteen, alkaa korkeamman jännitteen kenno "lataamaan" matalampaa jännitettä ja jos ero on suuri, on mahdollista että kennot vaurioituvat(tai ainakin se matalamman jännitten kenno).

En ole koskaan puhkaissut lipon foliokuorta, mutta en uskaltaisi enää akkua käyttää jos siinä olisi reikä.
Lipoja ei saisi käyttää enää kolhiintumisenkaan jälkeen...

Lipojen hävitysohjeista lainattua:
-pura kennot minimijännitteeseen
-puhkaise kennojen kuori
-uita suolavedessä väh. 24h
-heitä pois

466
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 24.02.09 - klo: 23.33 »
Onpas hyvä että on vielä ostoskorissa eikä maksettu. Yritän löytää säätimen jostain muualta, tuolta ei saa kuin kombona.

Toi säädin käy kyllä hyvin melkein kaikille moteille jotka vaan M-I:n kyytiin mahtuvat kun ajelee 2S lipoilla,
mutta jos joskus on tarkoitus ottaa autosta vähän enemmän irti, niin silloin kyllä suosittelisin esim. tätä säädintä:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7186
Siitä löytyy kaikki samat toiminnot, sama prog boxi käy ja se kestää lämpeämättä 3S lipon.

Hobbycityssä sitä ei juuri nyt näytä olevan, mutta sinne tulee tota tavaraa melko tiuhaan.
Jos ei huvita odotella niin sen saa yllättävänkin halvalla myös esim. eBaystä.

EDIT: Näköjään se kannattaakin ostaa ebaystä. Kuluineen n. 40USD kun taas hobbycityssä kuluineen n. 51USD.

467
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 24.02.09 - klo: 22.17 »
Kiitos rubberduck pinjonilinkeistä.
Helpotti kummasti kun tajusin RC18:sta pinjonien käyvän  :azn:
Jep, tosiaan 2mm akselilla ovat nekin. Jos kaipailee oikein isoja pinjoneita
2mm akselille niin kannattaa tsekata Mini-LST:n osasto. Löytyy ~20T-28T rattaita
niin riittää vähän erikoisempaankin Mini-Inferno projektiin.

RCMart:ista lähtee pinjonien lisäksi harjaton kombo tännepäin.
http://www.rcmart.com/catalog/rc-brushless-hobbywing-ezrun18aslh18t-motor-5200programcard-combo-16ca-p-27592.html?cPath=293_1021
Vielä kun oppisi ajamaan...
Tuolla setillä on ainakin hyvät edellytykset oppia ajamaan jos motissa riittää vääntö.
Laita sitten ainakin niin pieni pinjoni kun vaan löydät.
Toi nopari on loistava vehje, motti vähän turhan kesy ja ohjelmointiboksi tekee ohjelappusen turhaksi.

Onkin tullut todettua moneen kertaan että tuo motti riittää ~½kg autoille mutta ei esim. Sharkille, Mini-Infernolle tai vastaavalle. Kokeilin tuollaista mottia mm. Anderson MRX4:n kyytiin ja kyllä sillä jotenkuten ajamaan pystyi kun vähän potkaisi autolle alkuvauhtia, mutta aika tuskallista touhua se kyllä oli.

468
1/18 Hobbywingin koneet kiinnitetään M2.5 ruuveilla.

Tosta 1/10 motin kuvasta kun kattoo, niin akseli on 3.17mm ja kiinnitysreijät vähän pienempiä.

469
Liquidrc.com tarjoaa kohtuullisen halpaa -0.01$ postitusta.
Kampanja taitaa tosin loppua kun seuraavan kerran paikallinen vuorokausi vaihtuu,
mutta jos tänään vielä tilaa niin saa tuon 1c alennusta tilauksesta.

470
Vapaa keskustelu / Vs: vitsipalsta!!!
« : 24.02.09 - klo: 19.23 »
Brunette: My boyfriend had dandruff, so I gave him Head and Shoulders.
Blondi pikän miettimisen jälkeen: How can you give shoulders?

471
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 24.02.09 - klo: 18.25 »
Juu näin olen kanssa ymmärtänyt mutta eikai hirveesti 10 pienempää pinskua tarvitse? tai makunsa kullakin

Kyllä täältä foorumilta löytyy melko monenkirjavaa rakennusprojektia, ettei sitä koskaan tiedä mitä joku toinen haluaa :wink:. Itsekin olen kyllä aikoinaan kaipaillut pieniä pinjoneita esim. Mini-Infernoon kun korkean kv:n motti(7200) ei jaksanut sitä liikutella kunnolla ja lämmöt nousi motissa ja noparissa turhan ylös. Silti pienelläkin pinjonilla huippuja oli ihan riittävästi...
Samaten kun 7200 motilla ajelin Mini-T:llä sisätiloissa niin saipahan ainakin lisää ajoaikaa kun 10T rattaalla kevensi välitystä.

472
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 24.02.09 - klo: 16.41 »
...
Pinsku on jo hankittu ja toimii hienosti.

Toivotaan että linkeistä on sitte jollekin muulle hyötyä.
Noita pienimpiä ~9T 2.3mm reikäisiä pinjoneita kun ei ole tarjolla mitenkään riesaksi asti...

473
Yleinen keskustelu / Vs: Servotesteri
« : 24.02.09 - klo: 16.17 »
Viikko sitten tilasin tällaisen servotesterin ja tänään se löytyi postilaatikosta. Hintaa hankinnalle tuli kuluineen 9.85USD, eli 7.7€.

Kuva kertoo kaiken oleellisen tiedon laitteesta, eli ulostulot 3 servolle/ESC:lle, 3 toimintamoodia(keskitys, manuaali ja "tuulilasinpyyhkijä"), 1 potikka manuaalisäätelyä varten ja 1 painonappi jolla valitaan toimintamoodi. Laite on aavituksen isompi kuin tulitikkuaski ja kuoret on jotain kevytmetalliseosta. Kokeilinkin jo testeriä vähän ja kyllä se kolmea pikkuservoa jaksoi väännellä samaan aikaan, eikä ainakaan vielä tullut vastaan mitään ongelmia.
Mielestäni aika fiksun oloinen laite todella kohtuulliseen hintaan.

EDIT: Mulla oli tarkoitus itseasiassa laittaa tämä kuva,
mutta ei tuosta aikaisemmastakaan haittaa ole :angel:

474
Jos sulla on oikein iso paketti tulossa niin tolla voi koittaa huijata sitä ohi tullin. Mulla on tyypillisesti lukenut jotain 8-20USD sen paketin arvona, vaikka olen välillä valinnut listasta jopa 100% jos tilaus on ollut pieni. Se on ihan oma asia mitä tuohon valitsee, mutta itse olen yrittänyt pitää huolen siitä ettei jo paketin päällä lue niin isoa summaa että satsi menee automaattisesti tuliin. Sekin vaihtelee niin paljon tuurista että minkä paketin joutuu hakemaan tullista ja mikä tuodaan postiin/kotiin. Välillä on saanut hakea tullista sellaisia vhs-kasetin kokoisia vain muutaman kymmenen gramman paketteja, ja välillä yllättää postinkantajan tunkemasta jotain RTR-settiä postilaatikkoon :grin:
Siitä ei kukaan voi rankaista asiakasta jos myyjä merkitsee paketin arvon päin seiniä, mutta jos se paketti tosiaan menee tulliin ja sen oikea arvo on yli tuon tullausrajan niin siinä vaiheessa ei kannata miettiä mitään laskun kanssa kikkailua. Saa vielä huonolla tuurilla syytteen veropetoksesta tai väärennöksestä.

475
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 23.02.09 - klo: 23.51 »
2mm pinjoneita on monessa kaupassa paremmat valikoimat kuin 2.3mm rattaita, mutta tietty oman harrastuspakin sisältö vaikuttaa moottorin valintaan aina jonkin verran :wink:
Yritin etsiä 2mm pinjoneita mutta ei vaan löydy.
Joten missäs noita olisi?

Muutama esimerkki...

Tässä on aika hyvät valikoimat 4 rattaan paketteja 9T-20T:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10321
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10322
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10323

Koko lista on 2mm:
http://www.rcmart.com/catalog/rc18t-motor-gears-c-595_747_621_834.html

Sivulla 9 ekaa on 2mm:
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0093p?&C=CLC&P=7

476
...kun teen tilausta niin siellä kysytään "Declared Value" eli tullattava prosentti määrä. Niin mitä tuohon pitää/ on hyvä laittaa?
Kyllähän siellä tosiaan prosenttia kysytään, eikä summaa. 19 tilauksen jälkeen voin sanoa, että kertaakaan ei paketin päällä ole lukenut sitä summaa minkä tuosta valikosta nappaa.


Eli alle 50USD paketeista ei mee lisämaksuja (tulleja, alvia) ellei tulli epäile asiaa ja käske tulemaan paikalle ja avaamaan pakettia?
Raja maksuille ei varsinaisesti ole 50USD, vaan alv peritään jos ostoksen arvonlisävero ylittää 10€.
Aina kun paketin hakee tullista, virkailija laskee arvonlisäveron määrän ja tekee sen perusteella päätöksen verojen maksusta tai verovapaudesta.
Dollarin kurssi on heitellyt niin paljon että jokin aika sitten se "raja" oli reilusti yli 60USD.

477
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 23.02.09 - klo: 22.13 »
Mites tuo liikahtaa tuolla 1600mAh 7.4V lipolla verrattuna 9.6V nimh akkuun ?

Kiihtyvyyttä tuli lisää reilusti, koska liposatsi on puolet kevyempi ja nuo nimhit notkuu rajummassa rasituksessa aika lailla.
Vaikka nimhillä ajaessa kiihtyvyys on huonompi, ei huipuissa kuitenkaan ole mitään mahdotonta eroa,
ja se vähäinenkin ero melko varmasti tasaantuisi jos noita akkuja kokeilisi jollain vähän kesymmällä motilla.

11.1V lipolla tarina onkin sitten ihan toinen.

478
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 23.02.09 - klo: 22.04 »
...
lähinnä kiinnostaa 9,10,11 pinskut ja mieluiten terästä vaima mitä ne kovemmat yleensä ovatkaan.

Tämä on aika sopiva setti tuohon tarpeeseen:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=9959&cat_name=MINI%20INFERNO
Eivät ole terästä, mutta ihan hyvin kestävät käyttöä silti. Materiaali taitaa olla messinkiä tai vastaavaa.
Sama satsi löytyy monesta muustakin kaupasta.

479
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 23.02.09 - klo: 18.06 »
Kyllä niitä vanteitakin keitellään.
Kiitoksia tiedosta. Taidan kokeilla noilla lopuilla 7 renkaalla jotka on vielä toistaiseksi ehjänä :roll:

Juu kyllähän niitä, mutta kokeilin tuota keittämiskikkaa irroittaakseni renkaat vanteilta. Tuloksena oli renkailtaan irronneet vanteet, sekä muodottomiksi venyneet renkaat. Eivät enää sovi vanteille, paitsi järkyttävällä määrällä liimaa, ja silloinki hyvin huonosti.
Saunakikka toisaalta taas toimi ihan hyvin, renkaat lähti irti venymättä kuitenkaan.
Itse olen lämmittänyt uunin siten että yleismittari näyttää n.85-90 astetta ja antanut olla niin kauan että liima irtoaa.
Sama onnistuu varmasti saunassakin, mutta jostain syystä itselle ensin tuli mieleen uuni eikä sauna.

Noi kössin vanteet on kyllä todettu todella huonoiksi kestävyytensä puolesta. Toki toi keittely saattaa auttaa asiaan. 3Racingin 5puolavanteet on kestäny olosuhteet, millä kössin vanteet alko hajoon erittäin nopeesti.
Olen itsekin ajellut muutaman sarjan em. 3Racingin 5-puolaisilla ja niissä vaikuttaa olevan paljon parempi hinta-laatu suhde kuin kössin omissa vanteissa.
(Sama asia on jo tullut todettua monessakin yhteydessä että kössin hinta-laatu ei ole kohdallaan :grin:)

Nämä 1/10 kokoluokan on-roadit(näillä adaptereilla) kestävät mm. betoniseinään nokka edellä törmäämisen 60km/h vauhdissa ilman mitään lohkeilua. Harmi kun sekään ei tullu videolle. Koko auton sai kerätä harjalla ja rikkalapiolla siitä seinän vierestä, mutta vanteet eivät ottaneet nokkiinsa.


Tosta kuvasta näkyy että kilometrejä on takana jo aika paljon. Hyppyreitäkään ei ole väistelty...

480
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 23.02.09 - klo: 16.28 »
eikös monet näitä vanteita keitä vedessä niin vähän alkaa antamaan periksi enempi, eikä murru tuolla tavan...

Voi olla että vanteitakin keitellään kun kerran autojen muitakin muoviosia jotkut keittelevät että osista tulisi sitkeämpiä. En kyllä ole törmännyt tuohon vanteiden keittämiseen kuin pikaliimoja irroiteltaessa.

Sivuja: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19