Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 31
91
Yksityyppirenkaiden ja stanumoottorien testaus on tällä hetkellä hyvässä vauhdissa. Asfalttirenkaita on jo päästy testaamaan Tattarisuolla ja Kuusankoskella, lisätestejä ajetaan vielä mahdollisuuksia mukaan Oulussa.

Sisärenkaita on jo testattu Oulussa ja Vantaalla, tällä viikolla testit laajenevat myös Riihimäelle sekä myöhemmin mahdollisesti Lahteen tai Kouvolaan. Pyrimme ajamaan renkailla eri pito-olosuhteissa jotta saadaan mahdollisimman hyvä kuva renkaiden ominaisuuksista eri matoilla ja pidoilla.

Myös stanumoottorien testaus on jo alkanut.

Lajiryhmä kokoontuu 26.9.2019, jolloin pyrimme tekemään päätöksen valinnoista.

92
Kisarapsaa ja kuvia tulossa jahka saan ne järkkäristä ulos.

Ohessa lyhyt minuutin clippi A1-finaalista, kuvissa pääosin alkuerien top3 Ongaro - Ronnefalk - Baruffolo.

https://youtu.be/YZYP1Q4yTIQ

93
Vantaan avauskisan ajankohtaa joudutaan valitettavasti siirtämään samalla viikonlopulle ajoittuneen AKK:n tilaisuuden vuoksi. Uusi ajankohta kisalle on 2.-3.11.2019.

Työstämme vielä mahdollisuutta siirtää joku kevään kisoista joulukuulle, jolloin 1. ja 2. kisan väliin ei tulisi pitkää taukoa.

Kisakalenteri on luonnos siihen asti kunnes ohjeisto julkaistaan.

T. Mikko

94
Onko minimiosallistujamäärärajoitus myös poistumassa eli riippumatta kuskien määrästä joka kisassa olisi jaossa aina pisteet?

Entä miten koko sarjan osalta ajatus on ensi kautena mennä eli lasketaanko maksimipisteisiin 5:stä ajettavasta talvikisasta 4 parasta tulosta ja ajettavista 3:sta kesäkisasta 2 parasta vai miten?

Milloin saataisiin tietoa moottoreista ja renkaista?

Yksityyppirenkaiden osalta päätöksiä on luvassa syys-lokakuun vaihteessa. Haluamme testata renkaita ja motteja eri radoilla ja eri kuljettajien toimesta ja suurimassa osassa kerhoista sisävuorot alkaa syyskuun alkupuolella. Siinä jää edelleen 1,5kk aikaa ennen ekaa FTT-kisaa hankkia ja testata uutta renkaita/motteja.

Stanun osalta vuoden 2020 sarja tulee olemaan yhdistetty talvi+kesäsarja kuten virissä (ja kuten 2018 ja sitä aiempina kausina), joten kesä- ja talvikilpailuja ei eritellä sarjatuloksia laskettaessa.

Minimiosallistujamäärää stanun osalta joudun pohtimaan, toivottavaa olisi että kuskeja olisi niin paljon että se olisi merkityksetön.

t. Mikko

95
Vantaan avauskisan ajankohta varmistunut, lisäksi ulkokauden avaus perinteisesti Kuusankoskella vahvistunut. Päivitetty kalenteri ketjun ekassa viestissä.

96
Onko päivämääriin tulossa milloin tarkennusta? 

Odottelen kerhoilta lisätietoja/vahvistuksia, ilmoitan tiedot tänne heti kun ne saan.

5+3 kisaa on turhan paljon omalta kantilta katsottuna. En usko että töiden järjestäminen onnistuu siten, että pystyisi kiertämään koko sarjan, kun tähän mennessäkin on jo ollut haastavaa.

Jollekin 5+3 on paljon, jollekin vähän. Vertailukohtana voi käyttää 1/10 krossia, joiden pääsarjoissa ajetaan tyypillisesti 6 kilpailua talvella (Winterjumps) ja 4 kilpailua kesällä (Maastosarja). Joka tapauksessa sarja on "optimoitu" niille jotka panostavat FTT-sarjaan pääluokkana. Jos ajaa rinnalla muita sarjoja, joutuu varmasti priorisoimaan.

Lähtöjärjestystä en haluaisi lähteä sotkemaan. Suurin osa päivästä (alkuerät) kuitenkin menee sen arpomiseen, joten jättäisin sille sen mukaisen arvon.

Kisaformaattiin ei ole luvassa merkittäviä muutoksia. Formaattikokeiluille oikea paikka on kerhokisat, joita käsittääkseni on luvassa myös ensi talvena.

TSS-10 (stanu) ajaville ja harkitseville:

Stanussa osallistujamäärät ovat olleet verrattain alhaisella tasolla pari-kolme viimeistä kautta. Tämän johdosta suunnitelmissa on poistaa osallistumisrajoitukset kaikilta kuljettajilta, eli jatkossa luokka on avoin kaikille kuljettajille. Nuorten Mestaruus -tulokset ja sarja lasketaan erikseen alle 18v kuljettajilta kuten jatkossa.


97
Lisäluokkien osalta en ole vielä tehnyt linjauksia. Formula-luokkaa on ollut tarjolla viime talvenakin useammassa kilpailussa, mutta osallistujia ei ole tullut edes yhtä erää. Mielellään otan vastaan ehdotuksia kunhan niissä jotain taustaa mistä ja ketkä ne kuljettajat lisäluokkaan saadaan.

Eikö voitaisi vain lisätä TSP-10 luokan finaaleja. Esim 3->5.

Sunnuntain kisapäivää ei juuri voi venyttää nykyisestä, jotta kisajärjestäjille jää aikaa purkaa kisapaikka. Täytyy kuitenkin muistaa, että enemmistö kisoista järjestetään tilapäisillä kisapaikoilla ja homma pitää saada pakettiin säädylliseen aikaan. Treeni/alkuerä/finaalikierrosten lisääminen venyttää päivää, koska erien välissä pitää olla kuitenkin nykyisen mittainen noin tunnin väli.

Lisäluokka ei juuri nykyisillä TSP-osallistujamäärillä venytä päivää, koska aikataulussa on eräkierrosten välissä tilaa ajaa helposti 1-2 lisäluokan erää.

98
Lisäluokkien osalta en ole vielä tehnyt linjauksia. Formula-luokkaa on ollut tarjolla viime talvenakin useammassa kilpailussa, mutta osallistujia ei ole tullut edes yhtä erää. Mielellään otan vastaan ehdotuksia kunhan niissä jotain taustaa mistä ja ketkä ne kuljettajat lisäluokkaan saadaan.

Maailmalla kovimmassa nosteessa taitaa olla tällä hetkellä FWD/etuvetoturisti, joka tulee ensi talvena mukaan myös ETS-sarjan ohjelmaan. Suomessa FWD-luokkaa on ajettu perinteisesti Kerhokisa-sarjassa, toki se ei sulje luokan mukaanottamisesta FTT:n jos kuljettajia löytyy.

99
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 09.08.19 - klo: 09.49 »
21.527 Petri Hoffman, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game ?, GRP S4, 27.07.2019
22.303 Mika Niiranen, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game, GRP A (2011?), 27.07.2019

Vaikka ei otsikon alle kuulukkaan, niin referenssiksi kuitenkin.

Eilen (8.8.2019) 19,898s best läpi sähköturistilla samalla polttisprofiililla kuin noi GT8-ajat (kumirenkailla). Testasin myös TP10-auton foumeilla (molemmissa päissä 26mm eturenkaat), joissa ei ollut ihan yhtä hyvä pito mutta BL kuitenkin 20,2s.

Kimi täräytti eilen sähköratakasilla 17.5s, foumeilla luonnollisesti.


100
Eli onko ajatus TSP ja TSM luokkien ajopäivien vaihtamisesta haudattu kokonaan ? 
Muuten tuossa TSS:ssä pelkkään moottoriin siirtyminen on varmasti hyvä asia. Ainakin ajaja määrien kasvun kannalta katsoen.

TSM- ja TSS-luokat tulevat säilymään lauantailla ja TSP (+ mahdolliset lisäluokat) sunnuntailla. TSM on koko sarjan pääluokka SM-arvollaan ja ajetaan lauantaisin myös kesäkisoissa.

101
TSM-10. Olisikin kiva, jos micsa.fi perustaisit ennakkoilmoittautumis -ketjun, niin saisi vähän ennakkotietoa

Kilpailijanumeroita ruvetaan jakamaan syksyllä jossain vaiheessa, se on "ennakkoilmo" FTT-sarjan osalta.

Kuluneen kauden tuloksista saa varsin luotettavan kuvan miten eri luokissa on osallistujia ja kuka missäkin on ajanut. Toki toivon aina että saamme uusia kuskeja mukaan:

http://finrc.com/tulospalvelu/fintracktour/2019

Oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että viri ja stanu on kyllä niin eri luokat ajamisen kannalta että ajettava luokka kannattaa valita ihan omien ajotaitojen ja mieltymysten mukaan.

102
Kilpailijoiden kanava / Fintrack Tour 2020 alustavaa infoa
« : 08.08.19 - klo: 12.10 »


Fintrack Tour 2020 -kauden suunnittelu on käynnissä. Lopullinen ohjeiston julkaisu mennee lokakuulle, mutta pyrin päivittämään tähän ketjuun alustavaa tietoa siltä osin kun asiat etenee.

Alustava kalenteri (ei kannata suunnitella lomia vielä tämän mukaan)

Sisäkisat (suunnitelmissa 5 sisäkisaa)

- FTT1: Vantaa / Fullspeed RC, 7.-8.12.2019 2.-3.11.2019
- FTT2: Kuusankoski, Kypak, 25.-26.1.2020
- FTT3: Äänekoski, ÄkpäRC, 15.-16.2.2020
- FTT4: Oulu, Ospa, maaliskuu vko 10-12 (vahvistamatta)
- FTT5: Raisio, RSRCA, 11.-12.4.2020

Ulkokisat (kesän kalenteri lukitaan vasta talvella yhdessä muiden luokkien kanssa)

- FTT6: Kuusankoski, Kypak, toukokuu
- FTT7: Oulu, Ospa, heinäkuu?
- FTT8: Laukaa, LMM, elokuu?

Kuten Laukaalla mainitsin, sekä ulko- että sisärenkaiden että stanumoottorien osalta on menossa kilpailutus josta päätöksiä olisi tavoitteena saada syyskuun lopussa. Eli isoja investointeja näiden osalta ei kannata tehdä.

Formaatin osalta ei ole luvassa merkittäviä muutoksia. TSS-10 luokan osalta tulemme todennäköisesti palaamaan täyden kauden mittaiseen sarjaan jossa myös kesäkilpailut ovat sarjassa mukana TSM-luokan tavoin. TSP-10 luokka ajetaan talvisarjana kuten aiemmin.

Korien osalta on suunnitelmissa jäädyttää korilista syksyllä ennen kauden alkua. Tällöin tulevan kauden aikana julkaistavat korit eivät tule olemaan sallittuja. Listaan tulisi kaikki siihen mennessä julkaistut korit, eri EFRA 2019 listassa olevat korit ja sen jälkeen julkaistut korit. Muutoksen tarkoituksena on rauhoittaa varsin villiksi räjähtänyt koripeli ja hillitä kustannuksia.

Kommentteja, ehdotuksia tai vaikka peukkuja ylös/alas voi laittaa julkisesti tähän ketjuun tai yksityisesti minulle sähköpostilla micsa@iki.fi.

Terveisin,

Mikko, FTT-sarjavetäjä

Edit: Lisätty Oulun sisäkilpailu maaliskuulle.

103
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.08.19 - klo: 19.26 »
Vähän sama kun kinasteltaisiin minkälaisen laiva Sveitsin laivastoon ensi vuonna ostetaan. Ajakaa nyt hyvät miehet niillä autoilla spekseistä huolimatta kun harrastajia on kokonaiset 7kpl. :laugh:

Aamen!

104
Sähköautot / Vs: JQ Racing The E Car
« : 03.08.19 - klo: 19.22 »
Uusi versio sähköautosta. Kuvista voi arvailla muutoksia, tekniset detailit vielä hämärän peitossa:

https://circusrc.com/2019/07/first-look-at-the-new-jq-racing-ecar/

105
Tulokset / Vs: FinTrack Tour 2019 lopputulokset
« : 28.07.19 - klo: 20.15 »
FinTrack Tour 2019 TSM-luokan lopputulokset löytyvät finRC:n Tulospalvelusta:

http://finrc.com/tulospalvelu/fintracktour/2019/tsm-10

Mestaruuden voitti viime vuoden tapaan Miko Teponoja, hopealle nousi Georgy Schmigal ja pronssia nappasi Karri Salmela. Onnea voittajille!

t. Mikko, sarjavastaava

PS. FTT 2020 -sarjan suunnittelu on jo käynnissä, lisäinfoa syyskuussa.

106
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.07.19 - klo: 20.12 »
Joo radalle vaan kaikki vähänkään gt-8 autoa muistuttavat viivalle 27.7 Tattikselle,muistaakseni ratamaksuakaan ei tarvitse tuona päivänä maksaa eli siitä ei einakaan ole kiinni ajaminen.

Itse olen FTT-kisoissa Laukaalla tuolloin, joten en pääse tällä kertaa mukaan. Elokuussa sitten uus yritys, joska vaikka saatais Gimarin auto sitten baanalla kovaan testiin.

107
Hakuaika on päättynyt ja ehdokkaat kausien 2020-2021 renkaiksi ja TSS-moottoreiksi ovat selvillä. Kandidaadit ovat seuraavat (aakkosjärjestyksessä):

TSS-10 yksityyppimoottori:
- Hobbywing Xerun Justock 3650SD G2.1 21.5T
- LRP X10 Outlaw 21.5T (520020)

Sisärenkaat:
- LRP VTEC CPM-V22 Pre-Glued TC Carpet (65050)
- RUSH PreGlued Carpet Tyres 30CPM (RU0445)
- Sweep Exp Evo-r2 Pro Comp Glued Tc Tyres 24mm 24deg (EXP-24R2PGL)
- Sweep QTS Pre-Glued Touring Car Rubber Tires (32deg·Indoor carpet/asphalt·4pcs) (SQT-32PGL)
- Volante V5 1/10 TC 28CP Indoor Carpet Rubber Tire Preglued "ETS" (V5-PG28CP)

Ulkorenkaat:
- LRP VTEC G32 Pre-Glued TC Asphalt (65040)
- RUSH Premium Grip Rubber Preglued set 32M (RU0569)
- Volante V6 Tough Gold Rubber Tire (V6T-PG32FT)

Seuraavaksi alkaa armoton testaus testiryhmän toimesta, johon haetaan vielä yhtä lisätestaajaa. Laita siis viestiä jos olet kiinnostunut.

Päätös valinnoista on tavoitteena tehdä syyskuun loppuun mennessä.

t. Mikko

108
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 10.07.19 - klo: 10.50 »
Kelin satuttua mukavasti kohdalleen tänään iltapäivällä GT8-juonittelua Tattiksella. Saattaapi olla että nähdään joppa Rodderin auto radalla.

109
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 09.07.19 - klo: 12.03 »
Ehdottaisin GT8-kokoontumisajoja Tattikselle elokuulle. Koska ajo-aika arki-iltana jää aika lyhyeksi, voisi olla järkevämpää pitää lauantaina/sunnuntaina. Myös Hyvinkää voisi olla vaihtoehto, jos siellä on rata auki ja ajokunnossa.

110
Maahantuojille tiedoksi, vielä viikko aikaa toimittaa testirenkaat ja moottorit minulle. Erityisesti ulkorenkaiden osalta aikataulu on tiukka jotta ehdimme testaamaan renkaat elokuun aikana.

111
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 07.07.19 - klo: 01.11 »
Hyvä Riku, tästä se lähtee.

Markkinoillehan on tullut mm. nämä uudet autot:

Xray GTX8.2
https://fi.eurorc.com/product/23909/xray-gtx82---18-luxury-nitro-on-road-gt-car-kit

Mugen Seiki MGT7 1/8 GT
http://www.future-rc.fi/product_details.php?p=67488

IGT8 GT2019
http://www.igt8.com/gtnitro19/

Serpent Cobra SRX8 GT 1/8
http://promo.serpent.com/srx8-gt/

HB Racing RGT8 GT
https://hbracing.com/en/hb-racing-rgt8/

Kyosho Inferno GT3
https://rc.kyosho.com/en/33010.html

Tuohon listaan voipi sitten lisätä myös Sworkzin, eli ässältä löytyy myös GT-autot niin sähkö kuin nitroversioina.

https://sworkz.com/gas-powered-cars/sworkz-s35-gt-18-scale-4wd-nitro-power-on-road-gt-car-2?lang=ja

Näyttäisi olevan niin, että lähes kaikki uudemmat autot on suunniteltu noin 325millin lyhyelle akselivälille. Ilmeisesti joku siis tullut siihen tulokseen että tuo on parempi kuin pidemmät rungot.

112
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 07.07.19 - klo: 00.31 »
Siirrytääs menneiden vuosien muistelusta tulevaisuuden suunnitteluun, jotta ensi kesänä olisi jotain kisojakin mitä ajaa.

Erillinen GT8-sarja/kilpailut olisi tietysti mahtava juttu, enkä haluaa ideaa torpata jos Enderillä on jotain ässiä hihassa noiden järjestämiseksi (ml. kisaorganisaatiot). Useita kisoja vetäneenä ja muutamaa luokkaa luokkayhteyshenkilönä ohjanneena voin kuitenkin todeta, että kerhoilta tuskin löytyy hirveästi innostusta järjestää erilliskisoja 10-15 kuskin porukalle. Syy on yksinkertainen: Noin pienen kisan järkkäämisestä ei jää mitään käteen jolloin vaiva suhteessa hyötyyn on kohtuuton. Juuri tästä samaisesta syystä LS-5 ja nitrorataluokat (Ratakasi, TP10) kisaavat samoina päivinä tänä kesänä. Edes kasikrossissa, jossa osallistujia on sentään 50-70 per kisa, kerhot eivät ole halunneet ajattaa nitroja ja sähköjä erillisinä päivinä vaikka sarjasäännöt tämän mahdollistaisivat ja yhden päivän tunnit alkaa loppua kesken. Ei ole tekijöitä kahdelle päivälle.

Siksi edelleen vahvasti suosittelen, että henkiin herätys aloitettaisiin Nitro Power Tourissa uutena kansallisena luokkana jolloin lisävaiva kerhoille olisi minimaalinen ja myös mekkariongelma olisi paljon pienempi. Ratakisoissa kun on aika helppoa mekata ristiin eri luokkaa ajavan kaverin kanssa kun ajot ei osu koskaan päällekkäin.

Muita ajatuksia kilpailuformaatin ja sääntöjen suhteen:

- 1-päiväiset kilpailut, jo ihan sarjastakin johtuen. Pitkät, vapaat treenit jokainen voi ajaa koska tahansa kesän aikana. 2-päiväinen kisa nostaa osallistumiskynnystä aika paljon.
- Formaatin osalta vanhoihin kaavoihin ei tarvitse jumiuta, kunhan ne on sovitettavissa kaikkien luokkien yhteisaikatauluun. Lisäksi formaateissa pitää käyttää järkeä ja miettiä ne sellaiseksi, että ne voidaan toteuttaa nykyisten ajanottosoftien (käytännössä RCM Ultimate) puitteissa automaattisesti. Tämä vähentää kilpailujärjestäjän tuskaa oleellisesti kun jokaista speciaalifinaalia varten ei tarvitse perustaa erillistä kisaa ja tehdä hemmetisti lisähommia ajanotossa.

Mahdollisimman vapaat tekniset säännöt, ainakin alkuun. Ainakin alussa kynnys pitää olla mahdollisimman matala jotta kaikki potentiaaliset kisaajat saadaan mukaan eikä esim. vanha kalusto saa olla osallistumisen este.

- kardaaniveto
- GT-auton kori (jotkut karkeat säännöt voisi lainata EFRAlta)
- vapaa .21-.28 moottori
- vapaat, kuvioidut  GT-renkaat (ainakin alkuun)
- buggy/truggykonversiot sallittu
- Ei pakollisia INS-BOXeja
- Jne

T. Mikko

PS. Fiksu tapa koeponnistaa luokan elinkelpoisuus olisi järkätä yhteistreenit jonnekin loppukesällä/alkusyksylle. Samalla voisi ajaa muutama treenilähdön ja ideoida ensi kautta. Jos paikalle saadaan 8-10 autoa, saisi jatkon valmisteluun huomattavasti lisäpontta.

113
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.07.19 - klo: 09.19 »
Onkos kokemusta siitä kannattaako 1/8 buggystä lähteä modaaman GT8-autoa? Jos vaikka tekisi ensi jonkun kevytmodin pelkillä GT8-renkailla ja korilla (1-vaihteisena) jotta ylipäätänsä nähdään saadaanko kisoja ensi kaudeksi?

114
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.07.19 - klo: 23.40 »
GT-8 2020

Tämähän näyttää hyvältä. Alustavasti mukana jo:
•   Mika Niiranen
•   Riku Forsström
•   Mikko Korhonen
•   Mika Rinne
•   Veli-Matti Jämsen

Kuulisin mielelläni näiltä alustavasti ilmoittautuneilta vaikka YV:llä miten he haluavat kisaformaatin menevän. Näin saadaa kerättyä toiveita ja varmasti hyvä kompromissi aikaiseksi. Nythän emme ole sidottu mihinkään vanhoihin kaavoihin.

Allekirjoittaneen voi laskea myös mukaan ensi vuoden kuvioihin. Jäi oikein kaivelemaan kun tuli missattua luokan "kultaiset vuodet" 10 vuotta sitten, toivottavasti saataisiin luokkaan uutta puhtia.


115
Kiitokset Jyväskylän tiimille hyvin vedetyistä kisoista. Oli kiva tulla kisaamaan Jyskälän radalle parin vuoden tauon jälkeen. Päivä oli pitkä, mutta aikataulu piti hienosti. Goldin uberhyvät selostukset eivät varmasti jättäneet ketään kylmäksi!

Ehdin räpsyttelemään järkkäriä siinä omien erien välissä, tuolta löytyy randomisti valitut 87 kuvaa:

https://photos.app.goo.gl/jf1WrfG2WgMFMuhj9

Ohessa muutama maistiainen.

1. Jäykempää öljyä Losiin?



2. Kuka sanoo ettei Mugenit keuli?



3. Finaaleissa kukaan ei kelpuuta lyhyttä linjaa triplaan



t. Mikko

Disclaimer: Kuvia saa käyttää, kunhan vesileimaa ei poista ja kuvaajan nimen mainitsee jatkojulkaisuissa.

116
Muistutuksena vielä kaikille kiinnostuneille maahantuojille että testirenkaat ja -moottorit tulee olla toimitettuna 15.7.2019 mennessä.

117
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 17.06.19 - klo: 12.48 »
Pari kommenttia tähän. Itselläni oli yhden kesän GT8 -auto (Ofna GTP2) ihan höntsäilyautona ja siksi aihe kiinnostaa.

Nitroautot on tietysti aina parasta motorsporttia, mutta niiden kanssa aina painitaan tuon ikuisen mekkariongelman kanssa. Ja varsinkin pienissä luokissa korostuu, kun osanottajia ja eriä ei ole niin paljoa että kuskit voisivat mekata toisiaan ristiin. Suosittelisin harkitsemaan GT8e-luokkaa, kun siihen löytyisi valmiita runkojakin markkinoilta. Ihan yhtä pitkiin finaaleihin ei noilla pääse, mutta luokkaan mukaan tulemisen kynnys on 10x matalampi.

Kukaan ei lähde järjestä laadukkaita kilpailuja 5-15 kuskin porukalle, joten erilliset GT8 -kisat kannattaa unohtaa. Järkevintä olisi mennä mukaan nykyiseen Nitro Power Touriin kansallisena luokkana ja luoda pohja luokan uudelle tulemiselle sitä kautta.

t. Mikko


118
Kilpailijoiden kanava / Vs: M8 Kaudella 2019
« : 14.06.19 - klo: 12.18 »
Ihan asiasta minusta keskustellaan.

Patterikasi (M8e) on noussut osallistujamäärältään nitron kokoiseksi luokaksi, koska sen ajaminen on paljon vaivattomampaa, edullisempaa ja ennen kaikkea koska mekkaria ei tarvita. Vaikea sanoa olisiko nitrossa 50-60 kuskia jos sähköluokkaa ei olisi. En kuitenkaan usko näin, vaan veikkaisin että silloin osa kuskeista ajaisi kymppikrossia tai SC:tä. Itse olen ajanut vuorovuosin molempia luokkia, molemmissa on omat hyvät puolensa.

Mitä tulee Lavankoon, niin Enderin havainto on kyllä oikean suuntainen. Kevät ja alkukesä on ollut hiljaisempaa kuin aikasempina vuosina. Toisaalta Turun avauskisassa oli hyvin porukkaa, ja myös Jyväskylään näyttäisi olevan tulossa hyvät skabat. Ehkä kerhotasolla innostusta vois herätellä kerhoskaboilla, joista käsittääkseni onkin ollut jotain juttua.


119


Sähkötouringin FinTrack Tour -sarjaan haetaan sekä talvi- että kesäkauden yksityyppirenkaita että TSS-10 luokan osalta yksityyppimoottoria kausille 2020-2021. Nykyisen, pitkään palvelleen TSS-10 combon (Muchmore) osalta maahantuoja on ilmoittanut, että comboja ei ole enää saatavilla. Renkaiden osalta aiempi valintakausi on päättynyt.

Pyydämme kiinnostuneita maahantuojia ehdottamaan itse parhaaksi katsomiaan renkaita ja moottoreita vaatimusten pohjalta. Kilpailutukseen voi osallistua joko yksittäisen kategorian osalta tai osallistua kaikkiin kategorioihin.

Lisäksi todettakoon, että nykyinen TSP-10 yksityyppimoottori on myös elinkaaressa päässä ja se tulee vaihtumaan kauden 2020 jälkeen.

TSS-10 moottori

- Aiemmasta poiketen haetaan vain moottoria, ei moottori-säädin -comboa
- 21.5T käämitys
- Kiinteä ennakko
- Jälleenmyyntihinta 50-80€
- Oltava saatavilla vähintään syyskuuhun 2021 asti, mielellään pidempään
- Tasalaatuinen, kestävä moottori joka sopii aloittelevien sähkötouringharrastajien käyttöön

Testaamista varten tarvitaan vähintään 2 samanlaista testimoottoria.

Talvikauden renkaat

- käyttövalmis, valmiiksi liimattu 4 renkaan setti
- Mattoradoille tarkoitetut
- Levyvanne
- Oltava saatavilla vähintään toukokuuhun 2021 asti, mielellään pidempään
- Jälleenmyyntihinta noin 30€/setti

Kesäkauden renkaat

- käyttövalmis, valmiiksi liimattu 4 renkaan setti
- Asfalttiradoille tarkoitetut
- Levyvanne
- Oltava saatavilla vähintään syyskuuhun 2021 asti, mielellään pidempään
- Jälleenmyyntihinta noin 30€/setti

Testaamista varten tarvitaan vähintään 9 settiä samanlaisia testirenkaita. Renkaiden osalta testauksessa tullaan kiinnittämään erityistä huomiota tasalaatuisuuteen, pidon määrään uutena ja renkaan kuluessa, liimauksen pitävyyteen ja renkaiden ajettavuuteen.

Maahantuojien tulee toimittaa ehdottamansa renkaat ja/tai moottorit 15.7.2019 mennessä allekirjoittaneelle. Pyytäisin olemaan yhteydessä viimeistään viikkoa ennen taka-rajaa ja ilmoittamaan millä tuotteilla kilpailutukseen osallistutaan ja sopimaan toimituksesta.

Päätös valittavista moottoreista ja renkaista pyritään tekemään syyskuun aikana.

Terveisin,

Mikko Mäkelä
FTT-sarjavastaava

120
Jos ottais hotellimajoituksen tulevaan kisaan (SM2) niin mitä ehdotatte?

Jyväskylään viime vuosina paljon työreissuja tehneenä keskustan hotelleista Hotelli Verso, Scandic ja Sokos Alexandra varmoja valintoja. Yliopiston vieressä Alba ja keskutassa Milton vähän askeettisemmat, mutta ajaa asiansa ja aamupalat OK. Myös Laajavuoren Scandic on ok, ja siellä ei tarvitsee maksaa pysäköinnistä kun on keskustan ulkopuolella.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 31