Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - micsa.fi

Sivuja: 1 ... 28 29 30 [31]
901
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 06.09.11 - klo: 10.06 »
Miltä tuleva talvi näyttää SC-kisaamisen suhteen? Ilmeisesti WinterJumps-kisojen yhteydessä ajetaan myös SC-luokkia?

Jos hankkii "postilaatikon" nimenomaan kisaamista varten, niin olisiko järkevämpää hommata tuuppi vai nelkku? Ainakin Turun kisoissa elokuussa näytti olevan nelkut hieman suositumpia...

902
Meniköhän vähäsen radat sekaisin?

Jos kysymys koskee ehdotustani kerhokisan järkkäämisestä, niin ei. Sähkörataa ja sähkökisoja nimenomaan tarkoitin. Vai mitä tarkoitit kommentillasi?

903
Nyt kun sähkörata alkaa olla ajettavassa kunnossa (kiitokset rempalle ja muille talkoolaisille), niin olisiko PKSRCA:lla kiinnostusta järjestää jotain pienimuotoisia kerhokisoja radan "kasteeksi"? Varsinkin, kun talvikauden osalta ei ole mitään tietoa paikasta jossa krossia tai silobaanaa voitaisiin ajaa.

PS. Olkoon tämä samalla lupaus tulla auttamaan järjestelyissä omalta osaltani...

904
Tämä aihe tuntuu olevan sen verran kuuma, että pakko kommentoida omien kokemusten pohjalta.

Itse olen viime vuosina käyttänyt sekä auto- että lennokkipuolella niin Deans-liittimiä, Multiplexin MPX-liittimiä, XT60:sia ja EC3:sia. Näiden kokemusten perusteella olen huomannut, että liittimen juottamisen kannalta tilannetta helpottaa oleellisesti, jos juotettava metalliosa voidaan irroittaa eristemuoveista juottamisen ajaksi jolloin ei ole vaaraa muovin sulamisesta. Erityisen hankala tapaus on MPX-liitin, jossa on 6 kpl ohuita karvoja muovirunkoon valettuna. Lisäksi se, että kutistesukkaa ei tarvita juotoksen eristämiseen, helpottaa ja nopeuttaa asioita. Tässä suhteessa näistä kokeilemistani liittimistä EC3:n on helpoin asentaa.

Traxxasin liitintä ei ole käyttänyt, joten sitä en pysty vertailemaan muihin liittimiin.

Kotikonstein tehdyissä testeissä kannattaa huomioida, että kaikkia yleisiä liitintyyppejä patenttisuojista riippumatta kopioidaan surutta. Toisin sanoen, hyvästäkin liityntyypistä on liikkeelle huonolaatuisia kopioita joista saattaa irrota esim. kosketinpintojen kultapinnoite tai uros- ja naarasliittimien koot eivät vastaa liitintyypin speksejä ja mahdu toleransseihin.

Liitintyypin valinnassa kannattaa myös käyttää maalaisjärkeä. Jos ajokavereilla on sama liitintyyppi käytössä, niin akkujen lainailu puolin ja toisin on helpompaa ilman adaptereilla kikkailua.




905
Kiitokset myös TUA:n porukoille mainioista kisoista. Oli kerta kaikkiaan hauskaa palata kisoihin 18 vuoden tauon jälkeen; vieläpä samalla Futaban 27MHz radiolla jonka pistin aikanaan hyllylle odottamaan seuraavaa kisaa.

Jyrkkälän rata oli teknisesti haastava ajaa, ja silmään pisti myös selvä ero takatuuppareiden ja nelkkujen välillä: Nelkkujen A-finaalissa nähtiin lähes joka kierroksella autojen hyppäävään toiselta isolta hyppyriltä suoraan pöydälle asti, ja taas takatuupparilla tämä ei vissiin onnistunut kun muutaman kerran. Ilmeisesti pomppuun ei saa tarpeeksi vauhtia vain kahden pyörän vetäessä. Sattuiko joku katsomaan paljonko parhaan 2WD ja 4WD kierrosajan välille tuli eroa?

906
Kuinka lähellä varikkoa jyrkkälässä on sähköt? Mulla ei tähän löytynyt kun 2m jatkojohto.

907
Ilmoittautuneet:
....
11 klo 18 Tilanne

Jos tuleviin WinterJumpseihin saadaan vähintään saman verran SC-autoja lähtöviivalle, niin kai tässä pitää sellaisen hankintaa ruveta harkitsemaan.

Ajammeko sunnuntaina myös sateessa jos sellainen sattuu kohdalle?

908
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stadium Truckit (T2-10)
« : 18.08.11 - klo: 21.49 »
Isompi "ongelma" tai pikemminkin haaste on että monet eivät halua käyttää koko päivää kisaan eivätkä varsinkaan lähteä mihinkään pidemmälle (lue >50km). Hyllyissä on varmasti trukkejakin, täällä pk-seudulla niitä ei ole radoilla näkynyt.

Tuo kisapäivän pituus ja etäisyydet ovat varmasti ongelma varsinkin junnuilla, kun pitää saada kotoa kuskit/huoltojoukot koko päiväksi/viikonlopuksi mukaan.

PK-seudun trukeista vielä sen verran, että ainakin tänään iltapäivällä nähtiin Vantaan juuri valmistuneella/korjatulla sähköradalla yksi sellainen, kun kävin T4:lla hakemassa tuntumaa viikonloppua varten.



909
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 18.08.11 - klo: 21.38 »
Onko muilla ollut seuraavia ongelmia B4/T4:ssa:

1. Vasemman takarenkaan akselille lukitseva lukkomutteri löystyy itsestään jopa yhden akullisen aikana. Tämä siitä huolimatta, että mutteri on kiristetty about niin tiukalle kun sen saa Asson kitin mukana tulevalla muovista valetulla mutteriavaimella.

Auttaako tuohon mutterin vaihto uuteen vai kannattaako lähteä lisäilemaan jotain prikkoja? Noita muttereitakin on kahta mallia, sekä #6943 että matalaprofiilinen #3438.

2. Mulla T4:n puskee (aliohjaa) aika rankasti ainakin Vantaan sähköradalla. Heti mutkaan sisäänajettaessa (~jarrutettaessa) auto kääntyy vielä siedettävästi, mutta mutkan keski- ja loppuvaiheessa pintakaasulla ajettaessa auto ei meinaa kääntyä millään. Tiedän että painon siirtyminen eteen lisää etupään pitoa mutta voisiko tuota yrittää muuttaa alustaa säätämällä?

910
Minkäslaisia valmisteluja koriin kannattaa tehdä ponderia varten? Mikä on reiän halkaisija ja kuinka paljon ponderille pitää varata tilaa?

Vai laitetaanko ponderit nykyään mielummin korin sijaan runkoon kiinni?

Selvyyden vuoksi tarkennuksena vielä, että kysymykseni koski siis kisajärjestäjän tarjoamia vuokrapondereita. Vai onko ne samanlaisia kuin myytävät personal ponderit?

911
Minkäslaisia valmisteluja koriin kannattaa tehdä ponderia varten? Mikä on reiän halkaisija ja kuinka paljon ponderille pitää varata tilaa?

Vai laitetaanko ponderit nykyään mielummin korin sijaan runkoon kiinni?

912
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stadium Truckit (T2-10)
« : 16.08.11 - klo: 10.56 »
Viimekaudella oli trukeille omia luokkia winterjumpsin Kiimingin osakilpailussa ja Nokialla oli omat loistavat corr kisat missä OMANA luokkana oli myös trukit. Myös kesän kerhosarjassa (Summerjumps , Joensuu -

Okei, toivotaan että Nokialla ajetaan myös ensi talvena Truggy Open -luokka niin voisi tulla T4:lla kurvailemaan mukaan. Miksei Ouluunkiin asti voisi tulla, kun kerran suurin osa jäljelläolevista trukkikuskeista on vissiin OSPAlaisia.

Onko mitään tilastotietoa siitä miten samalla radalla buggyn, truggyn ja SC-trukin vauhti eroaa (takatuupparina)?

913
Kilpailijoiden kanava / Stadium Truckit (T2-10)
« : 14.08.11 - klo: 23.29 »
Onko stadium truckeille kisoja järjestetty viime vuosina ollenkaan? Ainakin jostain vanhemmista keskusteluista löysin maininnan T2-10 -luokasta, joka lienee ollut jonkinlainen takavetoisten trukkien luokka?

Ilmeisesti short course -autojen suosio on vähentänyt kiinnostusta stadium trukeilla kisaamiseen?

914
Jos kuskeja ei tule tuon enempää mitä nyt on ilmoittautunut, niin minun puolestani voidaan yhdistellä vaikka kaikki luokat yhteen jos se auttaa kisojen toteutumiseen.

915
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 11.08.11 - klo: 02.31 »
Kyllä pystyy kiristämään luukun kautta. Jos se mutteri ei kiristy vaikka pitää molemmista takarenkaista kiinni/painaa niitä jotai pintaa vasten, diffi luistaa. Se Slipperin akselihan on suorassa rataskontaktissa Diffiin joten jos sielä välillä ei tapahdu luistoa niin pitäisi kyllä kiristyä.


Tutkisin tuota slipperiä vielä tarkemmin ja totta tosiaan, diffi pääsee luistamaan kun kiristän slipperiä. Päätinpä siis pelkän kiristämisen lisäksi huoltaa koko diffin, kun mulla oli siihen rebuild-sarja valmiina ja muutenkin diffin vetopäät olivat kuluneet ja vaihtoa kaipaavat. Boksin avattuani huomasin, että koko laatikko oli edellisen omistajan jäljiltä täynnä mustaa, kuivahkoa rasvaa jota oli kaikissa kolmessa rattaassa, boksin kansissa, ja jopa diffikuulissa. Ilmeisesti Asson Black Greasea.

Onko todella tarkoitus rasvata kaikki kolmet ratasta ja laakerit black greasella? Ohjeen mukaan sitä pitäisi laittaa vain diffin thrust balleihin ja itse rattaa pitäisi jättää ilman voitelua. Tämän lisäksi tietysti itse diffiin kiekkoihin ja kuuliin diff lubea.

2. Kyllä niissä akseleissa on päättäisvälystä sen verran että välissä oleva iso prikka pääsee jopa hieman heilumaan. Ennemmin tuntui siltä, että mun pakissa olevat roll pinnit on muutaman kymmenesosamillin liian paksuja akseleissa oleviin reikiin ja näin ollen vaativat vasaraa paikalleen laitettaessa.


916
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 10.08.11 - klo: 18.55 »
Saisin tollasen combon havalla, mutta onko tuo sallittu kisoihin? Tiedän että tuo ei mikään laatu setti ole, mutta mahtaisko se käydä tohon m4 sarjaan?

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330
Itsellä sama setti ollut jo toista vuotta käytössä turistissa. Tosin motti vaihdettu stanuun jo alkumetreillä.
HK. lupaa ja kehuu tuotteitaan, mutta ko. nopari jää nykyisille stokki 60A laatunopareille toiseksi ellei jopa kolmanneksi.

Perus nopari ilman ylimääräisiä säätöjä. (Mainostavat, että olisi ajoituksen säätö, mutta kokemus sanoo, että se on tässä tapauksessa vain vapaa valintainen numero ohjelmointi palikassa)

Itselläni on myös tuo Hobbykingin 100A combo, tosin motti kärähti eilen noin vuoden satunnaisten pihasudittelun jälkeen.

Rizardi, miten tuo nopari eroaa esim. 60A laatunopareista? Ohjelmoitavuus toki varmasti parempi, mutta jos ajelee esim. 50A virroilla niin onko mitään merkitystä ajaako 100A halpiksella vs. laatusäätimellä? Toki halpissäätimissä tuo virrankestävyys ei ole ihan luvatun mukainen, mutta lennokkisäätimien kokemusten perusteella jos on esim. 30% turvamarginaalia niin yleensä savuja ei paljon näe.

En yritä tässä puolustella HK:n tuotteiden laatua, vaan yritän lähinnä oppia mitä eroja laatu vs. halpissäätimissö on... ;-)

917
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 10.08.11 - klo: 07.37 »
Muutama peruskyssäri B4/T4:n tekniikasta auton paremmin tunteville:

1. Pitäisikö slipperin kireyttä pystyä oikeasti säätämään sen avattavan "luukun" kautta irroittamatta aina sitä spurrin suojakantta? Itse kokeilin kiristää diffiä luukusta pitämällä samalla takapyöristä kiinni silti mutteri ei kiristy koska spurri pääsee pyörimään siellä.

2. Vielä kerran, mites nuo taka-akseleiden lukitukseen tarkoitetut roll pinnit on tarkoitus asentaa ja tarvittaessa poistaa siististi? Mulla katkesi T4:sta pari viikkoa sitten toinen pinni ja jouduin uutta asentaessa lyömään sitä ihan reippaalla voimalla paikalleen vasaran avulla. Tuskin laakerit tykkää...

3. Vaatiiko diffin kireyden säätö koko ratasboksin avaamisen vai pääseekö sitä säätämään jotenkin vähemmällä purkamisella?

918
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 05.08.10 - klo: 23.50 »
Kysytääs näitä samoja myös täällä B4-ketjussa, kun tuo T4 threadi onpi vähän hiljainen. Taitaapi olla monilta osin B4 ja T4 samoja autoja, joten ehkä B4-gurut osaa auttaa:

1. Onko Assolla jotain yleistä ruuvisettiä jossa olisi muutama ruuvi kaikkista eri koosta? Tuo voisi olla hyvä olla pakissa jolloin voi korvata ruostuneet/hävinneet ruuvit tarpeen mukaan. Yksittäisten kokojen ostaminen on vähän liikaa, kun kokoja on niin pirusti erilaisia.

2. Mikä olisi hyvä yleisrengas pihasuditteluun jolla voisi ajaa niin asvalttilla kun irtosoralla? Ostin kiireissäni talvella manuaalin mukaiset Hole Shotit, mutta ymmärsin että tuo on enemmän kisarengas savipohjaradoille.

3. Miten nuo taka-akselien lukitsevat roll pinnit (#7369) pitäisi asettaa ja poistaa? Jouduin uusia akseleita asennettaessa lyömään pinnit paikalleen kevyesti vasaralla, pitäisikö niiden todella olla noin tiukat?

919
Team Associated / Vs: Team Associated T4 + kuvat
« : 04.08.10 - klo: 00.56 »
Tässä hieman lisää kommentteja ja kokemuksia T4:sta:

Ostin talvella käytettynä T4:n RTR-rungon rullaavana (ilman sähköjä) pihasudittelua varten. Löin sähköiksi 90-luvun aktiiviajoilta kaappiin jääneet harjalliset tekniikat sekä 27MHz AM -vastarin. Noilla pääsi hyvin alkuun, mutta alle kymmenen akullisen jälkeen LRP:n ikivanha motti sanoi sopimuksen irti ja upgreidasin tuon HobbyKingin 100A ESC + 6.5T/5200kv -combolla. Kulkee tajuttomasti 2S akulla ja ainakin Hyvinkään radalla tehoa on aivan liikaa.

Yllättävän helposti tuon saa rikki varsinkin pihalla jossa kovia esteitä riittää. Tähän mennessä on tarvittu:
- etu- ja takapään koritolpat
- tukivarret taakse
- ohjauspalat
- etupään tukivarsien kiinnityspukki (#9563)
- etupään tukivarsien saranatappien kiinnike: päivitin tuon alumiiniseen (FT #9665), katsotaan kestääkö paremmin
- takaiskarin tappi/akseli (kiero jo autoa ostettaessa)
- ruuveja, muttereita ja prikkoja
- takarenkaiden akselit

Lisäksi pistin juuri tilaukseen sormiruuvit jolla voi korvata akkupidikkeen lukiteclipsit (nuo clipsit on minun akuilla erittäin hankala saada paikalleen) sekä uudet diffin ulostulot kun alkuperäisissä on millitolkulla klappia kulumien johdosta.

Välityksenä tuossa HobbyKingin 6.5T-moottorissa mulla oli alunperin 20T/vakiospurri (87 ?), mutta tuntui käyvän aika kuumana rajumman sudittelun jälkeen joten tiputin tuon pinionin 16-piikkiseen.

Pari kyssäriä enemmän ajaneilta:

1. Onko Assolla jotain yleistä ruuvisettiä jossa olisi muutama ruuvi kaikkista eri koosta? Tuo voisi olla hyvä olla pakissa jolloin voi korvata ruostuneet/hävinneet ruuvit tarpeen mukaan. Yksittäisten kokojen ostaminen on vähän liikaa, kun kokoja on niin pirusti erilaisia.

2. Mikä olisi hyvä yleisrengas pihasuditteluun jolla voisi ajaa niin asvalttilla kun irtosoralla? Ostin kiireissäni talvella manuaalin mukaiset Hole Shotit, mutta ymmärsin että tuo on enemmän kisarengas savipohjaradoille.

3. Miten nuo taka-akselien lukitsevat roll pinnit (#7369) pitäisi asettaa ja poistaa? Jouduin uusia akseleita asennettaessa lyömään pinnit paikalleen kevyesti vasaralla, pitäisikö niiden todella olla noin tiukat?

Muutama foto:




920
Okei, siis ymmärsinkö oikein ettei tuota sähkökrossirataa ole enää ollenkaan? Luin kyllä nuo kommentit tuosta maavallin rakentamisesta, mutta tuossa ei ollut mitään tarkkaa ajankohtaa jolloin rata poistuisi käytöstä. Ilmeisesti näin on siis jo tapahtunut?

Jos Lavangon rata on poissa pelistä, missä pääkaupunkiseudun sähkökrossaajat käyvät treenaamassa? Hyvinkäällä?

921
Onko jotain tiettyjä päiviä/ajankohtia näin kesällä jolloin Lavangon sähkökrossiradalla ajellaan? Onko radalla esim. kerhokisoja tai vastaavaa jonne voisi tulla leikkimielisesti ajamaan?

922
Sähköautot / Edullinen brushless-setti pihasuditteluun?
« : 17.05.10 - klo: 00.05 »
Tulipa talvella hommattua käytetty Asson T4 truggy pihasuditteluun. Kun nälkä kuitenkin jossain vaiheessa kasvaa niin kertokaapa mistä saisi edullisesti sopivan harjattoman ESC+moottori -paketin tuohon?

Hobbyking näyttäisi myyvän 100A/5200kv -kittiä (linkki alla) hintaan 109 USD, ja ainakin lennokkipuolella nuo Turnigyn kamat ovat hyviä. Onko muita ehdotuksia?

http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10330&Product_Name=Brushless_Car_Power_System_5200Kv/100A

923
Sähköautot / Vs: Marui Shogun 4wd
« : 25.08.09 - klo: 10.26 »
Tietonikkarista ei enää löydy kyseisiä kartio/hexa-sovittimia. Epäilivät että Kyoshon sijaan saattavat olla myös ranskalaisen T2M:n tuotteita.

Olisiko kenelläkään ideoita mistä noita voisi (ml. ulkomaat) voisi kysellä ja minkä automallin varaosasta on tarkalleen kyse? Haluaisiko joku luopua omistaan jos on ylimääräisiä?

Samaan hengenvetoon kysymys, että meneekö Shoguniin mikä tahansa sopivan pituinen ruuvikiinnitteinen iskari? Omasta halkesi jo vuosia sitten yläkiinnikkeen lenkki, ja muutenkin nuo alkuperäiset muovi-iskarit olivat huonot.

924
Sähköautot / Vs: Marui Shogun 4wd
« : 24.08.09 - klo: 09.12 »
Okei, pitääpä ajella Tietonikkariin kyselemään noita Kyoshon sovittimia ja sopivia vanteita.

Ilmeisesti tuo Maruin käyttämä muovilaatu on ajan myötä hapertunut, koska pienen Googletuksen perusteella aika moni on valitellut vanteiden rikkoutumista. En nimittäin muista että vanteiden kanssa olisi ollut ongelmia silloin 15-20 vuotta sitten kun näillä oikeasti ajettiin joka kesä. Aika kultaa muistot...

Onko jolloin muuten kokemusta uskaltaisiko tuohon vaihtaa Mabuchin tilalle jonkun harjallisen virikoneen? Nurkissa olisi vielä joku LRP:n Yellow-E paksun pölykerroksen alla... taitaapa olla joku 17-18 kiekkanen jolla on ajettu aikanaan C-12 -mattoluokkaa.

925
Sähköautot / Vs: Marui Shogun 4wd
« : 23.08.09 - klo: 18.30 »
Olisiko jotain tuotelinkkiä johonkin suomalaiseen liikkeeseen? Mikä on 12mm hexi?

926
Sähköautot / Vs: Marui Shogun 4wd vanteet
« : 23.08.09 - klo: 16.45 »
Herätetäänpä tämä vanha ketju henkiin.

Olisiko tarkempia ohjeita mitkä vanteet ja sovittimet yhdistämällä saisi korvikevanteet aikaiseksi Shoguniin? Ja mistä moiset osat saa?

Kaivoin 15 vuotta naftaliinissä olleen Shogunin henkiin ja heti ekalla akulla takaventeet alkoivat murtua... muuten auto näyttäisi kestävän. Olin varma, että ensimmäisenä hajoaa voimansiirron nylon-rattaat.


927
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 29.07.07 - klo: 19.02 »
Aivan upea homma tämä asvalttiradan saanti Raisioon. Hieno homma ja onnittelut radan puuhamiehille!

<nostalgista muistelua>

Itse aikanaan Raisiossa 20 vuotta asuneena ja seurakunnan RC-kerhossa joskus 91-93 aktiivisesti kilpailleena täytyy kiitellä, että kaupunginsediltä on herunut rahaa tähän.

Näitä ratoja on itse asiassa ollut vuosien varrella Turun seudulla aika monta:

- Raision lukion mattorata (ei kiinteä)
- Runosmäen nuokkarin mattorata (vieläkö ajetaan)
- Jyrkkälän krossirata (nykyään myös polttiskäytössä?)
- Raision seurakuntatalon takana ollut krossirata (?)
- Impivaaran asvalttirata
- Kaarinan Bilteman parkkipaikalla ollut asvalttirata
- sekä uusi Kerttulan asvalttirata


Sivuja: 1 ... 28 29 30 [31]