Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JuhaS14

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7]
181
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 15.01.10 - klo: 00.52 »
Tuota vastaa teippailen vahvistuksia etulokareiden sisä- ja ulkopuolelle. Niistä saattaa olla jopa jotain apuakin... Ainakin psykologista...

En suosittele. Mulla lähti teipit irti ja veti teipin renkaan väliin.

182
Tulokset / Vs: A8 kolmannen osakilpailun kutsu Lohjalle
« : 14.01.10 - klo: 21.07 »
Söderholmilla on ponderi. NUmeroa en vaan nyt just muista.

183
Sähköautot / Vs: Nichimo Luminous 4WD
« : 14.01.10 - klo: 01.13 »
Nostetaas vanha topic ylös. Itselläni tämä oli se ensimmäinen RC-auto joskus -80/-90 -luvun taitteessa. Tietonikkari myi tätä.

JÄnnä juttu sinänsä, että kaikki Luminousin osat tulivat Kyoshon bokseissa. Vetolaitteistohan noissa oli surkea ja rattaat paukkuivat virikoneella.

Ostikos Kyosho jossain vaiheessa Nichimon?

184
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 13.01.10 - klo: 22.59 »
Olisiko kenelläkään vinkkiä auton kippaamiseen? Perussäädöt on aika lailla Stilon vinkkien mukaisesti mutta auto kippaa edelleen (Torpassa siis).

Ootko kokeillut lisätä ohjaimesta expiä?

185
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.01.10 - klo: 22.03 »
Täytyy myöntää et viimeisenä vuonna eniten on tullut ajeltua Kovasen takseilla. Yleensä mustalla A6:lla. =D

Siviiliautona toimii tällä hetkellä 200sx -98 S14a 2.0T joka onkin mulla lymyillyt lähes uudesta asti, nyt tuli tarvis käyttöautolle niin katsellaan jotain Bemaria, Evo-Mitsua, Impreza WRX STi:tä tai jotain muuta uudempaa peliä.

186
Sähköautot / Vs: Touring korit
« : 30.12.09 - klo: 14.30 »
Stanua moni kärkikuski tuntuu ajavan R9:llä.

187
Sähköautot / Vs: World GT
« : 30.11.09 - klo: 08.04 »
Kertokaas kokeneemmat että onko Asson WGT-autossa milliset vai tuumaset työkalut?

188
Sähköautot / RC10R5 saatavuus?
« : 27.11.09 - klo: 20.28 »
Mahtaakohan tuota RC10R5 WGT-autoa saada mistään suomesta hyllystä? RC-pisteelle yrittelin soittaa, mutta en ketään tavoittanut. Nettikaupoista ei tunnu löytyvän. Mikäköhän on suomen hinta about vai onko helpompaa vaan tilata aMainHobbiesista?

189
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 23.11.09 - klo: 00.33 »
JuhaS14: Mustat metallipallot niissäkin?

Ei, eloksoidut pronssiset, metallia ja pallot kylläkin. Se kierrosuus murenee  todella helposti ja pala tuntuu todella pehmeältä. Nämä meidän autot on tosin aikalailla viimeisimmät T2:set mitä on tulleet, eli hyvin todennäköisesti "samat" osat kun ne mustat ainoastaan eri värisinä.

190
Xray / Vs: Team Xray T3
« : 22.11.09 - klo: 23.37 »

Jos jollakin on ollut ongelmia auton vakaajan metallipallojen kierteiden kanssa, yhteyttä RF:n. Niissä osissa on ollut hieman ongelmia, ja vika on löytynyt tehtaalta. Käsittääkseni niitä osia saa myöhemmin tulevaisuudessa uusia epäkuranttien tilalle.



Eipä taida olla pelkästään T3:n ongelma. Ainakin kahdessa loppuvuonna hommatussa T2 009 täysin samaa ongelmaa.

191
Sähköautot / Ultima RB Arr
« : 26.11.02 - klo: 18.17 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
Lainaus käyttäjältä: "JuhaS14"
Joku vanha Losin, Asson, Yokomon tai Schumacherin crossari, tosin tota vikaa miettisin kyllä hieman pidempään


mikäs vika schumissa on :)


1) Schumacherit ei yleensä oo kestävimpiä autoja

2) Ne on yleensä tekniseltään toteutukseltaan sellaisia, että ne kovinkaan aloittelijoille mielestäni sovi -> Vrt. Asso

3) Suomessa _hieman_ hankala saada varaosia niihin (ainakin vanhoista kokemuksista).

192
Sähköautot / Ultima RB Arr
« : 26.11.02 - klo: 17.36 »
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"
eikös kannattais ennemmin ostaa asso käytettynä ku kyosho uutena...


Mähän en mitään asiasta tiedä. :)

Mutta, Kyosho aiheuttaa jo sen verran kylmiä väreitä selkäpiihin, että kattoisin _jotain oikeaa_ kilpa-autoa, tommoseen pihasuditteluun ei ole väliä vaikka olis vähän vanhempikin malli, mutta noista leluista ei oo ilo kellekään...

Joku vanha Losin, Asson, Yokomon tai Schumacherin crossari, tosin tota vikaa miettisin kyllä hieman pidempään, mutta esim. mitä oon katellut niin jengi myy todella halvalla muutaman vuoden vanhoja Assoja ja Loseja jotka pesee kyllä noi Ultimat ja sun muut roskat 10-0.

193
Sähköautot / Re: Pelit ja pessaarit
« : 18.11.02 - klo: 19.26 »
Lainaus käyttäjältä: "TomiM"
Pakilla ja pannuilla voit heittää vesilintua. Eiku, komento takaisin säästä ankkurit moottoreista ja tee pakista katiska!

Quadra on aivan passeli, kun sisältää virtsalähteen. Hinta/laatusuhde on parhaasta päästä, jopa uutena ostettuna.

Akku asia on näin: Millä tahansa paristotyypillä kerkeää stanussa nopeuden puolesta, kunhan ne ovat laadukkaat. Paristotyypit käyttäytyvät hieman erilailla viritetyllä moottorilla kuin stanulla. Pitäis varmaan kokeilla stanulla ajoa, niin vois spekuleerata enemmän. Kenties RC2400:set ovat kestävämmät kuin NiMh-akut, vaikka nekin vaikuttavat olevan tänäpäivänä erittäin pitkäikäisiä.


Millaset nuo RC2400-akut sitten ovat? Nikkelihybridi?

Eli eikö akuilla olekaan muistia tänä päivänä enää? :P

194
Vapaa keskustelu / IRC-kanava
« : 18.11.02 - klo: 19.21 »
Mitenkään keskusteluun näin uutena henkilönä sen kummemmin puuttumatta, niin Qnet kyllä pitäis kieltää lailla. :)

195
Sähköautot / Re: Pelit ja pensselit!
« : 18.11.02 - klo: 19.17 »
Lainaus käyttäjältä: "TomiM"
Asiaa!!


Akut: Tarvitset kisoissa kolme hyvää akkua. Tähän päälle vielä kolme treeniakkua, niin saldo on täynnä. Stanuun käyttökelpoiset kennotyypit ovat Sanyon RC2400, RC3000HV, Pano UMH ja SMH. Kannattaa harkita käytettyjen hankkimista ainakin treeniparistoiksi huippukuskeilta. Paristojen hintahaitari on laaja n.10-120e. Satsi ja ajoaika hinnan mukaan.



Jeps jeps. Toi akkuasia jäi ihmetyttää, eli kummat olis paremmat 2400:set vai 3000:set normikäyttöön? Sanyo vai Pana?

196
Sähköautot / Re: Pelit ja pensselit!
« : 18.11.02 - klo: 19.14 »
Lainaus käyttäjältä: "TomiM"
Asiaa!!

Höpö, höpö! Unohda Hitecit, M'tronicksit ja muut halpisnippelit! Huippulaitteet ovat lähestulkoon edelleen saman merkkisiä nykyäänkin kuin silloin 8-vuotta sitten kun hyväksikäytit Schumacherin GayCar:ia 9-lankaisella koneella!

Huonoista laitteista ei tule kuin pahamieli ja silloin on huono lämmitellä wanhaa harrastusta uudelleen henkiin. Tilannehan on sama kuin käyttäisit 305hv:ssa S14:ssa Bilteman tarvike jarrupaloja tai, että sinulla on käytettävissä rahatollo X. Voit ostaa rahotollo X:llä uuden Fiat Punton tai sitten esim. neljä vuotta vanhan Almera GT:n. Kyse on valinnoista. Minä ainakin suosisin jälkimmäistä vaihtoehtoa!

Parhaimman hinta/laatusuhteen omaavat käytetyt huippulaitteet ja aktiivikisaajat antavat varmasti vinkkejä tekniikasta.

Säädin: Novak Cyclone, LRP V6 tai V7.1, LRP Quantum, CS Rocket MAX, GM V12... Hl käytettynä n.85e Mikä tahansa alle 6-vuotta vanha kisasäädin antaa rahalle paremman katteen kuin saman hintainen upouusi hilavitkutin!

Servo: Metallirattainen Sanwa, Futaba tai KO. Ei ole muita vaihtoehtoja! Mikä tahansa alle 10-vuotta käytetty on parempi, kuin saman hintainen uus halpis! Hl käytettynä n.20-50e

Laturi: Vaikeaa löytää kunnollista käytettynä. Pitää olla sellanen mikä lataa uusia NiMh-akkuja. Robitronic PRO2000+, CS, Orion, LRP tms. Hl käytettynä n.50e->

Radiot: Eivät ole hirveän oleelliset auton hallinnan suhteen, kunhan eivät ota häiriötä. Suosittelen Sanwan, Futaban ja KO:n kisamalleja viimeisen 10-vuoden ajalta. Hl. n.50-250e Vaikeahko löytää..

Akut: Tarvitset kisoissa kolme hyvää akkua. Tähän päälle vielä kolme treeniakkua, niin saldo on täynnä. Stanuun käyttökelpoiset kennotyypit ovat Sanyon RC2400, RC3000HV, Pano UMH ja SMH. Kannattaa harkita käytettyjen hankkimista ainakin treeniparistoiksi huippukuskeilta. Paristojen hintahaitari on laaja n.10-120e. Satsi ja ajoaika hinnan mukaan.

Auto: Kärryyn kannattaa panostaa. Loppupelissä se on se tärkein työkalu, millä ajetaan kovaa ja muodostetaan parhas mielihyvä.

Mitä välineitä Juha sulta vielä löytyy varastosta? Voitaisiin kasaa sulle sellainen paketti, niin uusista kuin vanhoista palikoista, että junnukuskien niskat taittuu;)


:)  Ei voi muuta taas todeta Tomin viestiin. :) Sieltä tuli kylmää faktaa. :)


Kaikki männö, paitsi pakki ja muutama uus East Coastin kone. :P

Mites nuo Keilin servot? Toi GM V12 -säädin tuntui aika jees vaihtoehdolta. Mites toi LRP Quadra -laturi? Mielelläni kuitenkin ostaisin sellaisen laturin jossa "kiinteä" muuntaja, eli sais suoraan verkkovirtaan kii.

Asso taitaa olla ainoa vaihtoehto autoista. :)

197
Sähköautot / Re: Turisti
« : 18.11.02 - klo: 19.10 »
Lainaus käyttäjältä: "mustavihannes"
Senverran ohjaimesta ainakin että itselläni on ollut jotain 5-8 vuotta Futaban ikivanha perusrattiradio, jossa on ne "pakolliset" säädöt(ohjaus/kaasutrimmi, ohjauksen liikeradan rajotus) ja aivan mainiosti olen toimeen tullut. Henk. koht mielipiteeni on, että ekaksi radioksi ei kannata ostaa hirveää nappulaviidakkoa, vaan yksinkertainen ja käteensopiva matolaatikko... silloin hintakaan ei yleensä hirvitä. Aloittelija(eikä jonkun aikaa harrastanutkaan) tee miljoonalla piipittävällä toiminnolla mitään.


Juuh, eli tavallaan olen jonkun aikaa harrastanut. :) aikoinani lähes kymmenen vuotta, nyt kuitenkin mieli on alkanut tehdä uusia vehkeitä ja sen päätin, että ainakaan mitään p****a en viitsi ostaa. :)

198
Sähköautot / Tarpeet turisti-stanuun.
« : 18.11.02 - klo: 05.36 »
No niin, täytyypä hieman kysellä kun mielenkiinto taas heräsi ks. vekottomia kohtaan, elikäs:

-millainen säädin kannattaisi ostaa turisti-stanuun? Ei mikään kaikkein paras, mutta hyvällä hinta/laatusuhteella varustettu.

-millaisia akkuja stanussa käytetään nykyään? Mistä kannattaa ostaa?

-Millaiset radiot? Eli varmaankaan Sanwan M8-radioita en ihan ekaksi tarvitse, mutta mitä vaihtoehtoja on joita kannattaisi järkevästi ajatella?

-Laturi? Millainen? Mistä?

-servo mikä / mistä?

Kiitos vastauksista jo valmiiksi. :)

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7]