Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JuhaS14

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7
31
Jos ei kaveri voi kaljan sijaan juoda alkohoolitonta juomaa kisapäivän aikana niin minun mielestä kaverilla on jonkin sortin alkoholismi.
Ei pikkuauto kisoisoissa sovi alkohooli, näin se vaan on.
Jerzi

Onko siis myös alkoholismi jossei voi katsoa lätkämatsia juomatta selvinpäin? Myös rallissa ja formuloissa katsojat voivat juoda bisseä eikä siitä kukaan itke.

Johan lätkän kotimaisen turnauksenkin nimi on "Karjala turnaus". Lätkä boikottiin Jerzi?

Juha. Ihan tiedoksi vain että ilman alkohoolia voi elää.
Olen elävä esimerkki siitä.
Sen tiedän miksi jengi menee bändejä katsomaan ja juo samalla.
Koska sitä bändin musaa ei kestä selvinpäin.
Eli nyt ollaan tultu siihen lopputulokseen miksi meidän ftt kisat ovat niin paskoja ja tiukkapipoisia.
ME OLLAAN SELVINPÄIN....
Jerzi

Voi toki, ilman punaista lihaakin voi elää. Itse olen elävä esimerkki siitä. Sen tiedän että jotkut vetää pihviä kyllä koko ajan, mutta se tuo vaan huonon olon ja energiaa ei riitä.

Nyt taisit Jerzi missata taas pointin tuolla päihdevouhotuksella :)

33
Jos ei kaveri voi kaljan sijaan juoda alkohoolitonta juomaa kisapäivän aikana niin minun mielestä kaverilla on jonkin sortin alkoholismi.
Ei pikkuauto kisoisoissa sovi alkohooli, näin se vaan on.
Jerzi

Onko siis myös alkoholismi jossei voi katsoa lätkämatsia juomatta selvinpäin? Myös rallissa ja formuloissa katsojat voivat juoda bisseä eikä siitä kukaan itke.

Johan lätkän kotimaisen turnauksenkin nimi on "Karjala turnaus". Lätkä boikottiin Jerzi?

34
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 21.11.14 - klo: 09.41 »
Tommosella M3 E92 toistaiseksi ajellaan.



Jossain vaiheessa varmaan vaihdetaan M4 todennäköisesti lähitulevaisuudessa..

35

AKK on meidän kattojärjestö joka toimii niin hyvin kun harrastajat haluavat sen toimivan. Lajiryhmän ja harrastajien neuvottelupäivä(t) olisi hyvä lisä tiedonkulkuun.

AKK on kattojärjestö joka ajaa lähinnä 1:1 autokuskien asiaa. Kartingia, rallia, yms. Pienoisautoilu ei niitä kiinnosta varmaan pätkääkään muuten kuin tulevien lisenssirahojen suhteen. AKK ei mielestäni pyri kehittämään tai panostamaan pienoisautoilun markkinointiin ollenkaan. Se on yksi syy miksi harrastajamäärät myös vähenee, koska lajille ei saada tarpeeksi näkyvyyttä.

36
No siitä ois ihan hyvä aloittaa. Sitten sitä Currywurstia ja gridgirlejä. Jossain vaiheessa annetaan tuomareille ja katsastajille kenkää ja siirretään vastuuta kuljettajalle. Laaditaan kilpiluihin oheisohjelmaa, vaikka iltatilaisuus jos on kahden päivän kisat. Lisäksi jotain leikkimielistä hommaa mukaan, vaikka kiihdytysautokilpailut. Tilaisuuksien promoamista, jotta saatais edes vähän yleisöä, showmeininkiä, raketteja ja tulta, valkoisia elefantteja ja surmanajoa ihan mitä vaan, kunhan saadaan se helvetin mökötysilmapiiri pois.



+1

37
Tarkoitus ei ole siis mitenkään vittuilla vaan suoraan kysyä, että mitä sieltä ETS:stä kannattaisi tuoda Suomeen kun siellä harrastajamäärä näyttää tosiaan ihan tilastollisesti nousevan ja täällä laskevan.

AKK: Tuoko AKK tällä hetkellä enemmän hyötyä lajin kehittämiselle kun rajoittaa sitä? Henkilökohtaisesti mulla on tullut sekä DHI Cupista että ETS:stä ns. "rento fiilis" ja FinTrackista taas vähän semmonen tiukkapipoisempi meno. Lähinnä mielessä on se että FinTrackissa joka sääntöä on tulkittu kun piru raamattua kun ETS:ssä homma on pyörinyt ns. omalla rennolla painollaan. Jo pelkkä FinTrackin viestintä vrt. ETS on aika tylsää...

Nyt kun monesti puhutaan siitä, että junnuja ei lajiin tulee niin voiko myös tuo kaljanveto kielto olla osasyynä siihen? Isit tykkäisivät mekata niitä autoja vapaina viikonloppuina kun voi pari bisseä ottaa siinä sivussa vapaapäivinään?

Lajiryhmällä pitäisi olla sähköpostiosoitteet kaikista 3 vuoden aikana kisoihin osallistuneista tyypeistä ja viestintää tulisi kehittää hyvissä ajoin ennen kisaa ennakkohehkutuksella kuten ETS tehdään. 

38
Esim. tämä kertoo hyvin ETS tilanteen.......

39
Noniin... Nyt faktat kuntoon ennen kuin aletaan lietsoa.

Ensinnäkin, harrastajamäärät ovat olleet laskussa viimeiset kaksi vuotta ympäri maailmaa liki pitäen kaikissa maissa. Niin jenkeissä, meillä Euroopassa kuin japanissakin, hieman eri tahdissa. Syitä on monia. Ja koskee kaikkia luokkia. Itseasiassa touringissa meillä on porukkaa vähentynyt muita luokkia vähemmän, suurimpia kärsijöitä ovat olleet m-8 ja m-10 mutta molemmissa silti kuskimäärät vielä hyviä per kisa.

Ilmoittautuminen on vielä ftt avaukseen auki, näytti olevan n80 ilmoittautunut joten tässäkin olkaa hakoteillä.
Akk ei syö osallistumimaksuja millään tavalla.... En ymmärrä koko väitettä.
Kilpailulupa on noin 100€.

Kilpailunjärjestäjälle jää ennen kuluja per osallistuja noin 30€.

Tuossa siis faktoja keskustelun pohjaksi.

Millä perusteella sitten ETS ilmoittautumisia on enemmän kun koskaan? Yli 400 kuskia on mun mielestä kohtuullinen saavutus kun ETS-kuskien maissa on vielä pahemmin talouskurimuksessa olevia maita: Kreikka, Italia, Espanja, Ranska...

80 kuullostaa jo vähän lupaavammalta, mutta jos Kiti on tänään viimeistä päivää auki ja poron ilmoittautumisia oli eilen kasassa 11 niin aika huonolta se näyttää sarjaa ajatellen. Mutta jo warmup-kisa näytti että kuskeja on todella vähän touringissa suomessa tällä hetkellä.

Korjaa toki jos olen väärässä mutta esim. lisensseistä kaikki menee AKK:lle lyhentämättömänä ja myös kisojen osallistujamaksuista ainakin osa? Mä en oikeen ymmärrä mitä AKK lisäarvoa tuottaa tällä hetkellä pienoisautoilulle,    lähinnä tuo lisäbyrokratiaa, tämä ei liene pelkästään AKK:n ongelma vaan myös EFRA:n - EM-kisoissa kilpailijamäärät vähenee, mutta ETS-sarjassa ne nousevat.

Mä kyllä ymmärrän sen, että voidaan tyytyä siihen tosiasiaan että "harrastajamäärä vähenee" riippumatta mitä tehdään, lähinnä mua kiinnostaisi mitä AKK yrittää tehdä jotta harrastajamäärät eivät vähenisi? Mun tietääkseni pienoisautoiluun niiden kohdistamat resurssit on aika 0, sen takia sylettää maksaa lisenssimaksuja tälläiselle järjestölle joka pumppaa meidän rahat lähinnä kartingiin.

Ihan suoraan sanottuna mun mielestä ETS sarjaa suunnitellaan huomattavasti pitkäjännitteisemmin kun FTT:tä ja se näkyy kaikessa: Viime vuosien osallistujien sähköpostit on kerätty esim. talteen ja sieltä tulee joka kilpailuun erillinen kutsu ja vielä muistutus sähköpostilla - Tämäkin varmasti nostaa aktiviteettia verrattuna Suomalaiseen sarjaan jossa ainoa tiedotuskanava tuntuu olevan RC10 foorumi.  Koneet, moottorit ja pitoaineet on tiedossa hyvissä ajoin, niitä ei ilmoiteta viikkoa tai kuukautta ennen kun sarja alkaa.

Esim. tää jokavuotinen rengaspelleily. Niin kauan kun mä oon ajanut niin aina ekaksi sieltä on tullut "Huono erä" FTT-renkaita, sen jälkeen on saatu "korjattu versio". Mä en ole esimerkiksi tämän vuotisesta renkaasta kuullut yhtään positiivista palautetta vielä tuolla radalla ja olen siellä lähes joka päivä useamman tunnin istunut, negatiivista sitäkin enemmän. Voisiko rengastoimittajan valita esimerkiksi kahdeksi vuodeksi? Voisiko renkaaana käyttää jotain kansainvälisesti käytettyä rengasta - Esim. ETS rengasta jolla on ajettua kymmeniä tuhansia akkuja "testiä" ja jonka saatavuus/laatu/toimitusmäärät ovat sellaisia että niitä riittää kaikille hyvälaatuisina.

Siitä kyllä plussaa että tämän vuoden prostock-kone vaikuttaa oikein hyvältä, toki ETS-sarjaa ajavia / sinne siirtymistä olisi palvellut myös se että suomessa olisi ajettu samalla kalustolla (stokissahan tosin säädin on sama).

Voisiko kenties tuosta hyvin menestyneestä sarjasta ottaa jotain mallia tänne Suomeenkin?

40
Kummalta tuntuu kun ETS ilmoittautuneita on yli 400 (ennätys) ja FinTrackissa 50 luokkaa kaikissa luokissa avauskisassa - Historiallisestihan Fintrackin osallistujamäärät ovat tippuneet mitä pidemmäks sarjaa on ajettu.

Huonolta vaikuttaa Suomen oman sarjan tulevaisuus jos osallistujamäärät tästä vielä tippuvat. Esim. porossa 10 kuskia - Tää on ETS:n suosituin luokka.

Ei tää nyt varmaan ihan pelkillä taloudellisilla aspekteilla ole selitettävissä, kun monessa maassa vielä huonompi tilanne kun Suomessa.

Olisiko ratkaisu kenties jonkunlainen yhteis-pohjoismainen sarja: Suomi, Ruotsi, Tanska, Viro - Miksei jopa venäjä jos viisumiasiat saadaan järjestettyä?

Toinen kysymys onko AKK:n alaisuudessa toimimisessa enää mitään järkeä, jos kerran se syö suurimman osan esim. osallistumismaksuista, niillä rahoilla voisi ihan hyvin kehittää sarjaa ja olisivat jonkunlainen porkkana myös kerhoille. Esim. lisenssijärjestelmä AKK:lla on järjettömän byrokraattinen ja kisojen järjestäminen hankalaa.

41
Myös Jarkolle ilmoitattaunut, mutta nimi uupuu :)

42
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 17.11.14 - klo: 01.21 »
Renkaita joutuu liimaamaan aiempaa enemmän tuon huonolaatuisen liimauksen vuoksi, mutta lisäksi renkaita joutuu liimaamaan koska liimauksesta huolimatta rengas repeää edellisen liimaukset vierestä.

Liimausta huonompi piirre on renkaat repeäminen ilmeisesti tuon vyömateriaalin vierestä pitkittäin. Noita repeämisiä on ollut treeneissä ja LTCC:ssäkin useampia.

Renkaiden liimaus ei kestä ainakaan itselläni yli 2 minuuttia erässä vaan liimaus irtoaa ja pito alkaa hävitä. Samaa ongelmaa tuntui olevan aika monella porokuskilla ainakin warm-up kisassa. Lisäksi uuden renkaan ero 2 erää ajettuun ihan älytön.

43
Ihan mielenkiinnosta että onko noita stanukoneita edes testattu ollenkaan kun kukaan lajiryhmästä ei osaa antaa mitään suositusvälitystä niille?

44
Ihan mielenkiinnosta, mutta millä välityksillä testiryhmä testasi noita stanukoneita?

45
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 20.09.14 - klo: 22.00 »
Semmoinen pointti tuli myös mieleen, että jos virissä ajettaisiin kerta-SM -periaatteella niin siellä olisi oikeasti ajamassa suomen parhaat kuskit (joita ei tällä hetkellä hirveästi suomen karkeloissa näy).

Ylistaro: Toi on varmaan ainoo ulkorata millä en ole ajanut niin varmaan näin voi olla, mutta jos nyt mietitään jotain kisoja missä radassa on ollut niin isoja kuoppia tai se on ollut niin epätasainen että pohjasta on kulunut lähes puhki kisan aikana tai siellä on joutunut ajamaan 6-7mm maavaroilla....

46
Mitenkään nyt nillittämättä niin hieman yleistäen tässä ketjussa kansainväliseen suuntaan / sääntöihin menemistä vastustavat vaan ne jotka eivät ole ikinä kansainvälistä kisaa ajaneet.

47
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2015 keskustelua
« : 20.09.14 - klo: 21.22 »
Mä olen kanssa sitä mieltä että ulko- ja sisämestaruudesta voisi ajaa erikseen. 80% kuskeista ei kiinnosta kiertää huonokuntoisia kesäratoja Suomessa vaan ovat keksineet jotain järkevämpääkin tekemistä kuten nyt vaikka sadomasokismin, crossin tai polttisluokat.

Karu totuus on että sähkötouringille ratoja on suomessa tasan kaksi: Kuusankoski ja Laukaa. Muut ovat sitten liian isoja, liian kuoppaisia tai liian huonpitoisia eivätkä kovin nautittavia ajettavia.

Kerta-SM on hyvä ratkaisu kaikkeen muuhun paitsi stanuun: Myös porossa voitaisiin ajaa epävirallinen kerta-SM ulkona.

Jos ulkokisoja pitää ajaa niin mä ehdotan ettei niitä ajeta muualla kun Kuusaalla ja Laukaalla.

48
Nyt kun puhutaan näistä maksimivälityksistä niin montako erilaista autoa siellä kisoissa oikeestaan ees pyörii, mulla tulee mieleen seuraavat:

Xray T3/T4 -mallit
Yokomo BD5/BD7 -mallit
Tamiya 416, 417, 418 -mallit
Awesomatixit
Hot Bodies
Sakura
Schumacher
Associated TC6
Team C TC

Käsi pystyyn jos on bongannut kisoista viimeisen 3-vuoden aikana jonkun muun auton. Keskustelusta kun saa sen kuvan että näitä kisoissa käytettäjä malleja olisi satoja :D

Joku saattaa siis puuttua, mutta enpä itse muista viime vuosina kun näitä nähneeni kisoissa, joten lieneekö "Mikä pinioni / mikä isorata" -tyyppisen listan tekemisen niin hankalaa toteuttaa? :)


49
ETS:ssä ainakin kuskeihin luotetaan ja tarkistetaan sitten jos joku auto on selkeästi muita nopeampi. Eiköhän riitä kun kärkipään autot katsastaa. Yleisolettamus nyt on kun stockissa kukaan ei aja rahasta että tässä nyt erityisemmin lähdetään huijaamaan.  :laugh:

Muutenkin suomessa tunnutaan lukevan sääntöjä välillä niin kuin piru raamattua: Esim. pienet siipien nousemiset mälläyksen jälkeen stockkiluokissa ja niistä hylkäykset on ihan absurdeja (näitäkin tapahtunut muutamia vuosia sitten) ja toinen juttu on että suomessa ajetaan ihan liian kiltisti, pitäisi opettaa semmoista tietynlaista röyhkeyttä että vähän saa kopisuttaa, koska ikävä kyllä näin tunnutaan ajavan ainakin isommissa eurooppalaisissa stock-luokan kilpailuissa. Kyllä hieman pelivaraa täytyy olla että opitaan yleiseurooppalaiseen "tieliikennekulttuuriin".

Muutenkin keskustelun sävy on sellainen että tuntuu kun puhuttaisiin vähintään olympiatason sponsoriurheilijoista joita ei tietääkseni stock/pro stock juurikaan suomessa esiinny.  :roll:

Itse siis olen myös max. välityksen kannalla, eipähän kenenkään tartte ylivälittää tai sahailla autoa että sen välityksen saa.

Fakta on että jos siellä ajaa 17.5T koneilla ajaneita kuskeja vielä niin nämä kuskit todennäköisesti polttavat niitä koneita vetäessään välitykset tappiin. Meinaan jos se 17.5T pysyy ladukka niin uskoisin että 21.5T:stä otetaan "Kaikki ulos" ja näitä palaa. Selkeempi vaan kun kaikilla sama välitys niin ei tarvitse arpoa vaan voidaan keskittyä ihan siihen ajamiseen ja auton muuhun säätämiseen (mihin mun mielestä stockkiluokissa tulisikin keskittyä, kyllä sitä autoa ehtii sitten välittämään muissa luokissa). Yksi muuttuja pois niin aloittelijoille helpompaa.


50
Tuleeko maksimivälityskin kuten ETS stock / prostock?

51
Sähköautot / Vs: RC FORMULA 1 Autot
« : 07.09.14 - klo: 23.58 »
CRC:n uusi WTF-1 on voittanut jenkeissä Snowbirdsin ja Las Vegasin IIC-kisat.

http://www.teamcrc.com/

Sen saanee tänne Futuren kautta noin 2 viikossa.

Ajetaanko noita rubbereilla jenkeissä vai foameilla?

53
Kyllä se on semmonen juttu että jos sinne tulee joku ville 5v isänsä kanssa katsomaan kiikkostuneena lajia kohtaan, niin ei tule toista kertaa jos näkee että siellä joku imee ilmapalloa. Ja hehkuttaa ilokaasun iloista. Tätäkään sääntömuutosta ei varmaan olisi tullut jos palloa olisi imetty poissa muiden silmistä ja hiljaa hissukseen.

Ehkä isompi ongelma on että siellä juurikaan ole niitä 5v isänsä kanssa kiinnostumassa lajista koska ne 5-vuotiaiden isit noin niinku keskimääräisellä 32v elinkokemuksella sanottuna rentoutuu mielummin kotona muutaman oluen kanssa kun tulee Pienoisautoilun lajiliiton viikonloppuhartauteen pelkäämään että sieltä tulee joku puhalluttamaan että onko veressä 0.3 promillea alkoholia jollon tulee vähintään elinikäinen tuomio ilman pienintäkään mahdollisuutta koevapauteen.

Yleensä myös tossa 15-16-vuoden ikähaarukassa jostain kumman syystä "katoaa harrastajia" kun ne on vaihtanut hiippakuntaa.

Kummallista on että ETS-kisoissa ja DHI-Cupissa näkyy paljon enemmän suhteessa junnuja kun Suomessa vaikka siellä saa ihan alkomahoolia nauttia.

Mulla oli yläasteaikana kaveri jonka vanhemmat oli helluntaiseurakuntalaisia ja niiden mielestä alkoholi oli s*****asta. Näin tuossa 3 viikkoa sitten tämän kaverin pitkästä aikaa eikä tunnistanut mua kun tuli multa silmät teevadin kokoisena 10€ pummaamaan. Se kun ne lapset ei näe ei kuule mitään pahaa tulee mun käsityksen mukaan johtamaan siihen että ne tulee tekemään kaikkea sitä pahaa mihin ei ole suhtauduttu kovin aikuisesti ja terveellä tavalla esim. kotona.

54
Ja jos maan arvostetuin lehti voi kirjoittaa 4 sivun posiitiivisen artikkelin asiasta:
http://nyt.fi/20130308-ilokaasusta-tuli-muotipaeihde-paljon-hauskempaa-kuin-alkoholi/

Niin kuullostaa aika oudolta että pienoisautoilun lajiryhmä kukkahattutäteilee enemmän varsinkin kun jenkeissä jengi polttaa pienoisautoilukisoissa pilveä ja euroopassa "ryypätään". :)

Onneksi ei olla ahdasmielisiä.

55
[
Edelleen toivon, että puhuttaisiin siitä, mistä on kysymys. Jos tärkeän nuorisonäkökulman kannalta haitallista tai muuten epäsovinnaista käyttäytymistä ilmenee, niin suoraan vaan sen asian kimppuun.

Pisteet Jarkolle tästä olen ihan samaa mieltä, jos jotain oikeasti häiritsee niin voi tulla ihan nätisti sanomaan asiasta. Tuskin kenenkään tupakanpoltto, energiajuoman juonti, epilepsialääkkeen käyttö, ilmapallosta happivaajen paikkaaminen tms oikeasti vaikuttaa kenenkään psyykkeeseen. :) Mutta se on jo aika koomista jossain mielessä että annetaan kirjallisia varoituksia asioista jotka ei ole kielletty missään säännössä. Silmätippojakin taitaa aika moni kv-huippu käyttää saadakseen silmät olemaan räpyttelemättä.

20v sitten kun mä ajoin jolloin mukana oli paljon enemmän junnuja siellä osa oli aikamoisessa kännissä välillä kisoissa eikä se silloin nyt juurikaan oikeasti ketään häirinnyt.

56
5. Tietääko normaali harrastaja päätöksien tekijöiden kaupallisista intresseistä - Tähän voi kommentoida muutkin että tietääkö lajiryhmän sponsorisopimuksista / kaupallisista omistuksista.

57
Esim minun tyttöystävä ei piikitä niin että kaikki sen näkee jos ollaan esim nyt radalla.
 Kyllä se niin piilossa sen sen tekee
Ei tuo kovin hyvää kuvaa jos joku pikku napero on vieressä.
Kyllä hänellä herää monta kysymystä.
En itsekkään tykkää katsoa kuin hän piikittää itsensä ruokailun yhteydessä.
Jerzi

Itse en tykkää tupakoinnista tai kahvista myöskään ja sitä on kyllä tehty ihan kisapaikkojen välittömässä läheisyydessä. Toisaalta en ala itkemään asiasta myöskään missään, muut tehkööt mitä lystäävät.

58
Hei,

Minua on kiinnostanut tämä ja nyt kun en enää omista mistään alan yrityksestä osuuksia haluaisin kysyä tästä "tabusta", eli miten:

1) Lajiryhmän kaupalliset intressit on tuotu esille
2) Jäävääkö lajiryhmän jäsen itsensä jonkin ykstyyppituotteen valitsemista koskevasta päätöksenteosta jos hänellä on kaupallisia intressejä kyseiseen tuotteeseen tai ylipäänsä mihinkään  (Sponsorisopimus/myyjä/maahantuoja/muu)?
3) Onko tuotteiden valintamenettely täydellisen läpinäkyvä / kauanko valinnat on voimassa
4) Kysytäänkö sääntömuutoksista tarpeeksi harrastajien mielipidettä / otetaanko nämä huomioon?

En siis syytä ketään oman tuotteen suosimisesta vaan lähinnä siitä että miten nämä jääväämiset on tehty / tullaan tekemään näiden asioiden osalta mitkä vaikuttavat kalustoon?

59
Halusin vaan korjata vääriä väittämiä mitä tässäkin oli esitetty.
Ennen kirjoittamaasi "ettei kisapaikoilla saa hengittää" -viestiä niitä vääriä väittämiä ei tainnut tulla yhtäkään?

Huumoriarvoltaan vallan loistava ketju, vaikka se ei tainnut olla tämän tarkoitus.

Mun mielestä se on väärä olettama että joku mitä ei oo kukaan määritellyt missään laissa päihdyttäväksi aineeksi on väärä käsitys :)

No huumorina mäkin tän käsittelen ja sen puolesta vastaan kun on tylsää :) Edelleen kuitenkin ihmettelen miten kansainvälisissä kisoissa saa vetää bisseä ja suomessa ei saa kun kerran muka euroopan unioonin kuulutaan :)


60
Jep. Ja mitkä ne kaupalliset intressit oli joita aiemmin mainittiin sinulla olevan asiassa?

En tietääkseni ole kenellekään myynnyt mitään / enkä edes mainostanut tässä, joten se omistanko osuuksia kyseisestä yrityksestä joka myy tuotteita ei tietääkseni ole missään kielletty. Tää on vähän sama kun että myisin xylitol-purkkaa ja söisin itse myymiäni tuotteita. Halusin vaan korjata vääriä väittämiä mitä tässäkin oli esitetty.

Tuntuu olevan lajiryhmän yhteinen intressi hyökätä jotain kohtaan sanomalla että on kaupallisia intressejä mikä on jotenkin surkuhupaisaa. Surkuhupaisinta oli TSS-10 moottoritopicissa kun minulla väitettiin olevan kaupallisia intressejä henkilöiden toimesta jotka itse taitavat ajaa kyseisessä topicissa mainitun valmistavan sponssilla ja tätä siis käytettiin vasta-argumentointina siihen että koneessa ei ole mitään vikaa :) Jos puhutaan kaupallisista intresseistä niin mielestäni esimerkiksi lajiryhmän sponsorointisopimuksia / kaupallisista yhteyksistä voitaisiin puhua enemmänkin ja julkisemmin. Tämä siis nykyisin RC-bisneksestä täysin ulkopuolisena henkilönä mainittuna ja niiden vaikutuksista siihen millä ykstyyppiluokissa ajetaan. Kaupallisissa intresseissä siis sinänsä ei ole mitään vikaa, mutta kovin avoimesti ei ko. tapauksessakaan tuotu esille että mitkä on ko moottorin valintaperusteet, koska aika usealla harrastajalla tuntui olevan negatiivista sanottavaa ko tuotteesta ja sen laadusta.


Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 7