Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - JuhaS14

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7
61
Kaljaa saat vetää tiettyyn asti ja ajaa autolla.
Mitä itse ajattelet mitä muut ajattelevat sinun ilmapallo leikistä.
Jos ilo on lyhyt eikö silloin kannata jättää nuo hölmöilyt kotioloihin.
Miltä se näyttäisi jos minulla llis sokeritsuti ja piikittäisin ihan keskellä varikkoa ja kukaan ei tiedä että sairastan sitä.
Kyllä siinä muutama kysymys esille tulee.
Jerzi

Jos diabetesta harrastava piikittää varikolla niin ei mua haittaa juurikaan :D Parempi vaan et piikittää koska enemmän mua haittaa ruumiit kun jonkun piikittäminen :D

Tiesitkö et leikkauspotilaankin pitää piikittää joka päivä itteään? Olin jalkaleikkauksessa ja veritulppariskin takia piti piikittää. Aika ahdas maailmankuva jos kuvittelet että joku on heti huumeissa kun piikittää :) Kyl ainakin mun mielestä on parempi et ihmiset hoitaa itseään kun et tulee ruumita. Ja edelleen on parempi et ihmiset vetää luontaistuotteita vaikka OmegaProta kun Diapamia jos se vaivaan auttaa.

Paniikkikohtauksessa ihmisen pitää hengittää pussiin, sekin on varmaan kiellettyä? =D

4–7% on väestöstä on ADHD ja varmaan isommalla osalla migreeni. Lähinnä pointtina on se että on hieman kyseenalaista että aletaan luokittelemaan huumeiksi tai päihteiksi semmoisia aineita mitkä ei niitä ole ja samaan aikaan sallitaan esim. tupakan poltto, kahvi tai energiajuomat. Kaksinaismoralismi huipussaan.

62
En kyllä millään allekirjoita sitä kyllä kun joku väittää ettei ilokaasu ole päihdyttävä aine... Olen kokeillut sairaalassa, ja kyllä: pönttö meni sekaisin.

Joo, mutta et ole tunteja missään tilassa. vaikutus kestää 1-2 sekunttia. Jos pidätät hengitystäkin tarpeeks pitkään niin kyllä pönttö menee sekaisin siihen tuo perustuu ja tosiaan samaa ainetta on ilmassa, joten en ymmärrä miten hengittäminen voi olla mitenkään tuomittavaa. :D Ja mulla se tosiaan auttaa keskittymiseen kun toinen vaihtoehto olis vetää reseptillä käytännössä amfetamiinia (johon repseti löytyy). Mietinkin että minkä viestin lajiryhmä antaa jos on suotavampaa vetää amfetamiinia kun hengittää "lisähappea" tai olla hetken hengittämättä :)

Pointti on se, että hieman tiukkapipoista jos poliisi antaa ajaa ja vetää ilokaasua samalla kun ajaa, mutta pienoisautoilun lajiryhmä ei. :D

Oma mielipide tosiaan on että muutaman kaljan voisi ihan hyvin vetää (niin noi meidän kansainväliset staratkin vetää ihan arvokisoissa - ei ihme ettei hirveesti suomessa näy kisoissa kun ei saa vetää kaljaa) - Varmaan vetäisi enemmän jengiäkin paikalle ja enemmän vanhempia. Isi nyt haluaa vetää sen muutaman kaljan. Selkeästi kovat kännit / häiritsevyys / vaaran aiheuttaminen on sitten eri juttu mihin pitäisi puuttua :)

Pointti on siinä että vaikka tää olis miten "nuorisourheilua" niin FTT-kisojen keski-ikä on varmaan 35v. Enemmän mä oon huolissani miksi siellä ei ole junnuja kun siitä että ne näkee kun joku juo yhden kaljan. Elämä on valintoja täynnä: Viettääkö pikkuviiperin isi mielummin lauantain vetämällä muutaman kaljan kun tulemaan varikolle mekkaamaan.  Voiko lajimme epäsuosion syy olla että vanhemmat ei halua tuoda lapsiaan mihinkään kirkolliskokoukseen?

63
Jos en väärin muista niin kisa-aamuna on puhallettu kuskit ja muistaakseni laji oli M8.
Minun mielestä tämä pitää olla säännöissä myös ei kansalliset lajit.
Jerzi

Ilokaasu ei ole lääkeaine eikä se myöskään näy minkäänlaisissa testeissä, se ei myöskään kuulu doping-aineiden listalle eikä aiheuta päihtymystä :)

Eli voit turvallisesti vetää sitä ja ajaa ihan oikeaa autoa tuolla liikenteessä, mutta pienoisautoa ei :)


Googlesta löytyy lisää aiheesta.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194796472618/artikkeli/laakari+tuomitsee+ilokaasun+paihdekayton+vakava+terveysriski.html

"-   On periaatteessa mahdotonta, että ilokaasuun voisi kuolla. Jos henkilö pyörtyy hapenpuutteeseen, niin ilokaasun hengittäminen ei voi jatkua, Helsingin yliopiston päihdelääketieteen professori Hannu Alho selostaa."

Eli ei vaarallista: Ei päihde tai huume toisin kun tupakka, kahvi tai energiajuomat.

64
Katoin tuolta Päihdelinkistä niin tupakka on siellä mainittu mutta ilokaasua ei:

http://www.paihdelinkki.fi/pikatieto/?c=Tupakka

Koska kyseessä on siis ihan virallista tahoa edustava niin voimmeko katsoa että erityisesti tupakka määritellään tämmöiseksi "Vaaralliseksi päihteeksi" mistä tässä puhutaan?  :afro:

65
Jos en väärin muista niin kisa-aamuna on puhallettu kuskit ja muistaakseni laji oli M8.
Minun mielestä tämä pitää olla säännöissä myös ei kansalliset lajit.
Jerzi

Ilokaasu ei ole lääkeaine eikä se myöskään näy minkäänlaisissa testeissä, se ei myöskään kuulu doping-aineiden listalle eikä aiheuta päihtymystä :)

Eli voit turvallisesti vetää sitä ja ajaa ihan oikeaa autoa tuolla liikenteessä, mutta pienoisautoa ei :)

66
Mitenkään vänkäämättä niin tuo sääntö tarkoittaa käytännössä sitä ettei kisapaikoilla saa hengittää, koska typpioksiduuli (eli ilokaasu) on Suomen toiseksi yleisin kasvihuonekaasu ja sitä on siis hengittämämme ilma täynnä.

Se ei siis ole mikään päihde tai päihdyttävä aine. Enemmän päihdyttävä on esim. tupakka tai energiajuoma :) Tarkoittaako siis sääntö että nämäkin on kielletty ettei kukaan ala pärisemään? =) Rentouttava ja keskittymiskykyä lisäävä siinä missä tupakka. Ero ehkä on siinä että Stockmannilta alaikäinen voi ostaa ilokaasua muttei tupakkaa ja energiajuomienkin käyttöä on useimmissa kaupoissa rajoitettu. :) mm. synnyttäville äideille annetaan ilokaasua rentouttamaan suoritusta, joten jos kyse olisi jostain "huumeesta" niinkuin tässä verrataan niin tuskin teidän jokaisen äidit saisivat sitä silloin kun puskivat teitä maailmaan :) Kahvikin tuottaa useimmille ihan samanlaisen tilan, joten sekin on varmaan listattu tähän "kiellettyjen aineiden listalle".

Itse käytän tuota ADHD:hen ja migreeniin (molempiin on lääkereseptit), joihin se tutkitusti auttaa koska ei kiinnosta vetää lääkkeitä jotka ovat ihan hirveää myrkkyä (ADHD-lääkkeet ovat käytännössä amfetamiinia).

Homma menee siinä vaiheessa ehkä IMHO kukkahattutäteilyksi Suomen kamaralla kun oikeaa autoa saat liikenteessä ajaa vaikka vetäisit maailman kaikki ilokaasut, mutta pienoisautoa ei :) 

Eli huumoristisesti voisin kysyä että tuleeko kaasunaamarit ensi kisaan lajiryhmän puolesta vai joutuuko hommaaman oman? =D


Nimim. huolestunut kansalainen ettei kukaan ala pärisemään tai kisapaikoilla 1km säteellä ei polteta tupakkaa.

Olen kuitenkin erittäin iloinen että tälläinen KYMMENIÄ harrastajia vaivannut asia saatiin hoidettua näin ripeästi verrattuna  TSS-10 -luokkaa ajavien moottoriongelmiin :)

67
Kilpailijoiden kanava / Lisenssin osto?
« : 23.01.13 - klo: 11.20 »
Onko kellään mitään hajua miten lisenssin ja jäsenmaksun pystyy maksamaan Kitin kautta, koska siellä on lisenssin osto suljettu ja jäsenmaksun osto harmaana?

Pari päivää enää aikaa ostaa lisenssi :(

68
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 17.12.12 - klo: 23.35 »
Niin ETS:ää ja DHI Cupia ajavista osa on kyllä ihan aloittelijoita. Mielestäni molempien hurja suosio kertoo jostakin....  DHI:ssa on edelleen vapaat säätimet, mutta uskon tämänkin tulevan muuttumaan....

ETS:ää ajetaan 45€ perussäätimellä ja koneen hinta on ~40€ - Säätimen joutuu ostamaan kerran ja koneen kerran kaudessa. Ainakin itselläni menee touhuun sen verran enemmän rahaa, että en usko että ketään jättäisi tuosta syystä kisoihin osallistumasta - Vaan päin vastoin.

Toinen vaihtoehto on sitten koneen vapauttaminen jenkkityyliin kunhan pysytään sallituissa käämimäärissä. Tämäkin on vaihtoehto.

69
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 17.12.12 - klo: 17.56 »
Myös mun mielestä edelleen se vakiotu säädin+kone vaihtoehto olis kaikista paras.

Ratkaisisiko se tämän nyt olevan tilanteen, jossa vakioidun koneen eri vuosimallit ovat sallittuja mutta erilaisia? Itselleni tuli mieleen, että pitääkö tuota konetta nyt alkaa vaihtamaan joka vuosi, kun ei voi luottaa siihen, että tehtaalta tulisi samanlaisia peräkkäisinä vuosina. (Mutta siis minä en ole oikea kisaaja, joten älkää nyt ottako herneitä - saatte ihan itse päättää ja minä sitten ostan sen, mitä sovitte.)

Organisaation jakamat vuosittaiset koneet ratkaisisi tuon ongelman. Ja ykstyyppisäädin.

Mielestäni ETS:ssä homma toimii sen verran hyvin, että turha keksiä pyörää uudestaan.

70
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 17.12.12 - klo: 01.27 »
Handout koneista ja max välityksestä on ennenkin puhuttu. Handout koneet on ihan teknisesti tehtävissä ja sitä varmasti tullaan harkitsemaan kaudelle 2014. Välityksen suhteen sitäkin on useampaan otteeseen mietitty aikaisemmin, mutta ongelma sen kanssa on katsastuksessa. Kuinka ruuhkauttamatta katsastusta pystyttäisiin nopeasti toteemaan että auton välitys on laillinen?

Nykyään autoissa on niin monta eri tekijää välityksien suhteen, että pelkästään auton mallin + spurrin + pinionin tarkistaminen ei riitä, vaan pitää tutkia myös auton sisäinen välitys.

Toki se tutkimalla / pistokoe luontoisesti saadaan todettua ja muuten luotetaan kuskiin.

Eiköhän se näe vauhdista. Jos joku auto selkeästi muita nopeampi voidaan pyytää katsastuksen tarkistamaan auto -> Näin ETS:ssä toimitaan.

Myös mun mielestä edelleen se vakiotu säädin+kone vaihtoehto olis kaikista paras.

71
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 16.12.12 - klo: 20.51 »
Miksi toisella säätimellä kulkee kovempaa ja lämpenee enemmän kuin toisella, jos nollaennakot molemmissa?

Säätimillä on aika isoja nopeuseroja mitä nyt itse testannut. Vaikka olis 0-ennakko.

Myös koneet lämpiävät ihan eri tavalla eri säätimillä. Myös tuntumassa isot erot -> Miten helppo säädin ajaa.

72
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 16.12.12 - klo: 20.13 »
Jos kone kuumenee hobbywingin säätimellä niin hanki jo sitten toinen säädin joka ei niitä polta rikki.
Menikö Westeenillä 3 konetta ftt kisan aikana?
Jerzi

Ps Jos Juha noita koneita menee noinkin paljon niin eonös olis parempi vaan keskittyä tuohon poroluokkaan.
Westen ajoi myös varmaan 5minuuttia kaasupohjassa, se ei varmasti vaikuta mitenkään asiaan...

Jep ja vielä tuulettimen kanssa. Mulla ja Westenillä taidettiin myös tutkata kovimmat vauhdit pääsuoralla.

Lisäksi koneissa on aika tosiaan aikamoisia nopeuseroja, jolla perustelen tuota välityksen vakioimista ja koneiden jakamista organisaation toimesta.

Esim. 4.5 olisi varmasti aika sopiva maksimivälitys, jonka jälkeen koneita ei tartte enää välittämällä tuhota.

73
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 16.12.12 - klo: 01.12 »
Tätä nyt tutkittiin kisassa Artsin toimesta, koska Westenillä ja mulla oli lämpöongelmia:

Muilla ei tosiaan ei lämpeä, mutta meillä Hobbywingillä ajavilla koneet käyvät varsin kuumana (joskin ne myös tutkan mukaan olivat nopeimpia).

Se on kuitenkin tullut jo selväksi, että vanhat koneet ovat nopeampia kun nämä uudet.

Ehdotankin että ensi kaudeksi siirrytään ETS-tyyliseen konejakoon jossa jokaisen pitää ostaa uusi kone kauden alussa ja kilpakone pidetään organisaatiolla. Onko tämä ihan pois suljettua?

Muuten ikävä kyllä ei ole kovin tasaväkistä, koska kaikilla ei ole mahdollisuus hommata vanhoja nopeita koneita.

Se mikä on huomioitavaa kuitenkin, että Westenillä puhallin oli ja silti hän poltti 4:n välityksellä 3 stanukonetta.

Edelleen mielestäni ykstyyppisäätimeen/maksimivälitykseen siirtyminen olisi varsin perusteltua, koska näiden ongelmien selvittäminen on B-aukosta. Aloittelijaluokasta kun on kyse tulisi välitys määrittää sellaiseksi, että sillä pystyy huoletta sen 10-minuuttia suhaamaan (Jolloin pystyy myös treenaamaan paremmin pidempiä vetoja).

Tuo yllä oleva siis on heti ensimmäisistä kierroksista lähtien (jolloin lämmöt eivät pitäisi olla kovia).

74
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 03.12.12 - klo: 03.17 »
Ja yksi Nosram puutui jälleen... Kone puutuu... Vauhdissa eroa ehkä 0.2-3s per lappi (tämä siis minun ja toisen henkilön ajamana toiseen koneeseen verrattuna).

75
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 22.11.12 - klo: 16.32 »
Koko tämän keskustelun aikana ei ole palautettu yhtään konetta, eikä moneen kuukauteen muutenkaan. Eikä tehtaalle ole lähetetty yhtään moottoria takuukäsittelyyn. Vaikeaa on antaa palautetta tehtaalle, kun ei ole tuotetta mitä tutkia.
Myöskään JuhaS14 ei ole palauttanut konetta tai ollut yhteydessä ko asiassa.
Kisoissa on koneita mukana, joten yksi(kään) kuski ei keskeytä kisaa moottorivian sattuessa.

Viime vuoden FTT1 kisassa sanoit mulle että moottori pitää lähettää johonkin tutkittavaksi.

Eli vahvistaisitko onko nyt niin että voin tuoda kaikki rikkinäiset moottorit vaihdettavaksi ja saan VÄLITTÖMÄSTI uuden tilalle? Minulla on LRP ja Nosram -moottoreta.

76
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 22.11.12 - klo: 15.06 »
Maahantuojat voivat vastata tuohon.

Odotan myös lajiryhmän vastausta siitä mikä roottori koneessa pitää olla jotta se on laillinen. Minkä värinen? Muut tuntomerkit? Mikä on siis tämä ns. "ykstyyppiroottori" jolla ajetaan?

Ihmettelen jos lajiryhmä ei pysty näitä kertomaan niin kuka pystyy? Eli onko Aaken linkkaama roottori nyt se ykstyyppiroottori ja esimerkiksi vanhat mustat roottorit ovat laittomia?

77
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 22.11.12 - klo: 13.19 »
Mulle ainakin sanottiin viime kaudella, että ne lähetetään tehtaalle ja sit katotaan. LRP:n tehtaan takuuasioiden hoito (täällä myös vahvistettu että konetta joutuu oottaa noin 6kk takaisin) ei ole tunnetusti maailman nopeita vaan yleensä kamoja joutuu oottaa puoli vuotta takaisin - Ongelman ollessa akuutti se ei siis ratkaise oikeastaan mitään vaan joudun ostamaan joka tapauksessa uuden koneen. Kun ei ole myöskään tietoa ajetaanko seuraavalla kaudella ko. koneella tai ajaako itse edes ko. luokkaa niin on vaan helpompi ostaa uusi kone jos se kerran ratkaisee ongelman.

Onko nyt sitten niin, että kaikkien rikkinäisten koneiden tilalle saa välittömästi uuden toimivan koneen koska mulla niitä on pakissa aika paljon?


78
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 20.22 »
Jos nyt viikon aikana on mennyt satapäin koneita rikki, niin sitten on todella ongelma. Jos jotain hälyyttävää ois ollut koko kevään, niin oisin siitä ihan varmasti kuullut muiltakin, kuin toisilta kauppiailta. Intressejä kun on monenlaisia.
Ja ettei jää epäselväksi, niin Juha Söderholm puhuu täysin yksityishenkilönä koska hänellä ei ole tekemistä yrityksen päivittäisissä asioissa. Eikä Juhan kommenteja missään yhteydessä tulisi liittää että ne olisi EuroRC:n virallista kantaa Juha on aikasemmin ollut toiminassa mukana mutta ei ole sitä tällä hetkellä. Threadiin on kommentoinut 3 henkilöä jotka ovat yritysten palkkalistoilla. Hoke, Aake sekä Goos(eli minä).



Voin sanoa, että mun intressi on ainoastaan saada toimiva kone, jota ei joudu joka akun jälkeen vaihtamaan. En tiedä mitkä lajiryhmän intressit ovat, jos kerran roottoreita vaihdettiin kymmennittäin viime kaudella ja samassa koneessa pysytään edelleen.

Mä hyväksyn sen, että mun ajomäärillä (jotka on tänä syksynä olleet varsin isoja) koneita pamahtaa 2-3, mutta sen että niitä kajahtaa 5-10 akun välein alkaa olemaan liikaa varsinkaan kun en ylivälitä konetta. Mä siis olen polttanut tähän astisen 4-stanukauden aikana ennen tätä ja viime kevättä yhteensä 1 koneen (ja se oli jumalattomilla ennakkoilla/Kerseillä paljon ajettu kone 3.1 välityksellä).

Väitän, että kukaan stanun a-finalisteista ei aja 4.5 välityksellä, vaan kaikki ajavat 3.8-4.2 välillä olevilla välityksillä.

Ja mä tosiaan ymmärrän maanantai-kappaleet enkä nyt valita varmaan ihan turhasta, jos näitä on paukkunut muillakin tätä määriä. Mun mielestä kyse on laatuongelmasta.

79
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 13.36 »
Kuinka moni muu kuin Juha on polttanut tämänvuoden koneita :wink:
Onko kaikilla nyt selvä se tosiasia että tää juttu mistä nyt puhutaan on viimekauden koneista.

Jerzi

Siis monihan on tässä maininnut (Hilpi, Laipio, yms), että koneita joiden roottorit on vaihdettu  (lue "pomminvarmaroottori") on poltettu. Vai onko näissä vaihtoroottoreissa jotain eroa "pomminvarmoihin koneisiin" jota mä en ole ainakaan saannut enkä tiedä mistä saa.

Mun käsittääkseni roottoreille tehtiin jotain viime kauden katastrofialun jälkeen ja ne ei ole kuitenkaan kestäneet ne vaihtoroottoritkaan. Joten onko tänä vuonna tullut joku mystinen versio 567xyz roottori joka oikeasti kestää ja onko nämä roottorivaihdetut koneet laillisia? Mielestäni ei ole jos sääntöjä luetaan. Moni ajoi siis viime kaudella laittomilla koneilla.

80
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 12.16 »
Erän pituus on 5min, jos koneet hajoaa kun ajetaan 10min vetoja, on ihan eri ongelmasta kyse.

Joo ja yleensä erän alussa pyöritellään 1-2 minuuttia. Eli sen koneenko pitää kestää just 7 minuuttia ei edes kovin kovalla välityksellä ennen kuin se hajoaa?

Halusinkin nyt tietää, että mikä välitys pitää olla, että vedetään varman päälle. Vanhoissa LRP-koneissa ongelmia kun ei ollut 4 välityksellä edes 10-minuuttia ajaessa.

Mä edelleen väitän, että näitä koneita ei ole polttamalla poltettu vaan vika on laadussa. Lohjan kisoissa mun autosta alkoi tulemaan treeneissä 2 minuutin jälkeen semmoinen mahtava haju jonka varmaan kaikki haistoi. Kone siis kiehahti vaan yhtäkkiä.

Odotan edelleen kysymyksiini vastauksia....

81
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 12.12 »
Mulla on Aakelta ja Artsilta tänä syksynä ostettuja "uusia" koneita kuten sanoin, joissa ihan sama esiintyi. Nosramiin vaihdettiin vielä mukana tullut sääntöjen mukaan "laiton" roottori ja ei auttanut....

Joko siis mulle on myyty molemmissa tapauksissa "vanhaa erää" tai ongelma on edelleen.

Myöskään näillä takuu-roottoreilla (jotka muuten taitaa olla laittomia FTT-sääntöjen mukaan) ongelma ei ole ratkennut (kuten jengi monesti todennut tässä topicissa).

-> Ongelma on siis edelleen olemassa ja ainakin minulle se on hyvin todellinen.

A) Millä välityksellä tulisi ajaa että kone kestää edes 10-minuutin hiitin?
B) Millä roottorilla tulisi ajaa jotta kone on laillinen

82
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 10.56 »

Myös Hobbywingilla on kone.

Tulihan se sieltä  :laugh:

Mulle on oikeastaan ihan sama millä koneella ajetaan kunhan ei tartte joka päivä vaihtaa konetta.

83
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 10.52 »
Painotan nyt edelleen aiemmin tänne kirjoittamaani tekstiä, eli jos ongelma todella olisi ollut koko viime kevään, niin siitä olisi edellisenkin luokkayhteyshenkilön tiedossa ollut selkä suuri ongelma. Ongelma ei poistu sillä että siitä ei puhuta, mutta jos asiasta ei ole ollut keskustelua edellisten 10kk aikana ja kisoihin on reilu 2 viikkoa, on hieman erikoista sekin.
Olen kyllä tuonut asian monestikkin esille viime keväänä, kesällä ja viimeisenä kun valinta tehtiin ilman kilpailutusta.

Olet myös Vesa tsekkin ollut tietoinen asiasta kesällä kun keskustelimme asiasta.

Kyllä tästä on mun mielestä tiedetty ihan laajasti että niitä koneita on paukkunut.

Mua nyt kiinnostaa tuo, että mitä kisoissa tapahtuu jos mä teen protestin heti ensimmäisen alkuerän jälkeen että osalla jengillä on laittomat roottorit? :D Ja mikä niistä roottoreista on se "virallinen roottori" vai luovutaanko koko roottorisäännöstä ja sinne saa tosiaan tunkea minkä vaan roottorin? Koska jos näin on, niin mä tilaan huomenna 200 roottoria ja alan testaa että millä sen laitteen saa liikkuu ja kestää.

Pystyykö joku nyt validoimaan että mitkä ovat nämä 1-tyyppilailliset roottorit: Miltä ne näyttävät ja minkä värisiä ne ovat, että tiedän koneissani sellaiset olevat.

84
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 05.26 »
Semmoinen muuten tuli mieleen, että nyt kun näitä moottoreita on boostattu ilmeisesti ainakin 3 erilaisella roottorilla niin FTT-säännöthän sanovat seuraavaa:

Moottorien muokkaaminen laakerien vaihtoa lukuunottamatta kielletty, Roottorin saa vaihtaa täysin alkuperäisen kaltaiseen

--

Nythän roottori ei ole täysin alkuperäisen kaltainen jos kerran valtaosalla on erilaisia roottoreita, eli onko tästä säännöstä luovuttu? Vanhoissa koneissa roottori oli täysin eri värinenkin ja ilmeisesti eri tyyppisiä vaihtoroottoreitakin tuntuu olevan vino pino eri maahantuojilla. Ainakin Nosramissa tulee 2 eri roottoria mukana. Periaatteessahan tuon roottorin vaihtaminen siihen toiseen joka ei pala (mutta palaa sittenkin) on sääntöjen vastaista.

Eli voisiko tehdas käytännössä toimittaa "Matched"-roottoreita haluamilleen kuskeille? Ei mielestäni ihan stanuluokan hengen mukainen, jos kone kerta on "lukittu".

Kysymys siis kuuluu jos joku päättää esimerkiksi ensimmäisen eräkierroksen jälkeen FTT:ssä tehdä protestin erilaisista roottoreista niin aletaanko koneita availemaan ja vertailla roottoreita? Vai onko tässä joku "sovellettu" sääntö mistä en itse ole ainakaan tietoinen.

Saanko siis vaihtaa koneeseen minkä tahansa roottorin? :D

Vai pitäisikö maahantuojien toimittaa kaikille tasan samanlainen roottori joka vaihdetaan jokaiseen koneeseen ennen ensimmäistä alkueräkierrosta? Nämä saisi vaikka ilmoittautumisen yhteydessä järjestäjien toimesta joten minkäänlainen "matchaaminen" ei tule edes kysymykseen.

85
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 05.17 »

LRP/Nosram (Power Racing/Hobbyfactory, testattu aiempina vuosina)
CS (RCM, myöskin ollut ajossa aiemmin, uutta sukupolvea prostock-puolella)
Speed Passion (Racing Factory, myöskin ollut "yksityyppikoneena")
GM ? (lasketaanko samaksi, kuin CS, ainakin joskus kuulin juttua että olisivat samasta tehtaasta...)
Vampire Racing (Racers RC Shop)
Tekin ? (EuroRC)


Myös Hobbywingilla on kone.

Äkkiseltään selasin jenkkejä jossa käytetään vapaata konetta:

http://www.rctech.net/forum/radio-electronics/576917-best-17-5-motor-blinky-period.html
http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=159226
http://www.socal-rc.com/forum/showthread.php?t=17137

86
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 21.11.12 - klo: 05.12 »
Nykyisessä tilanteessa jos konetta ei kerran voida vaihtaa alan olla itsekin taipuvainen vapaaseen 17.5 moottoriin ainakin poikkeuksella täksi kaudeksi. Ensi kauden moottorisääntöä miettissä täytyisi ottaa ainakin muutama yhtä vahva vaihtoehto, koska ei voida olla tälläisessä tilanteessa että koneita joutuu vaihtamaan viikottain.

87
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 20.11.12 - klo: 07.17 »


Itse ajan prostockia ja kun vauhtia tulee lisää, tiedossa on lämpöongelmia, niin lisään moottorin jäähdytystä. Tai kevennän välitystä. Suosittelen samaa myös ko stanu-koneelle.
Kun ajoin stanua aikaisemmin eri koneella, niin siinäkin oli sama homma, kun pelit kuumenee, niin lisää jäähdytystä.

Siinä missä vanhemman CS-moottorin lämmöt kahdeksan minuutin ajon jälkeen ovat n. 38 astetta meni nykyinen Nosse yli kahdeksankympin, ja nytkyttely liikkeellelähtiessä alkoi.. Ja tämä nimenomaan sillä 14.25-merkityllä "bombproof"-roottorilla joka toimitettiin pakkauksessa mukana ja piti vaihtaa paikalleen ennenkuin koneella uskalsi ajaa ollenkaan.

Millaistakohan välitystä nämä nykykoneet sitten kestäisivät, kun VTR-luokan 5 on jo liikaa..

Joo oli mukava tietää millä välityksellä nyt pitäisi ajaa, sinällähään luokka nyt ei ole kovin tasainen kun on ainakin kolmea eri moottoria - ainakin käytökseltään ja vuosiluvultaan.

88
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 20.11.12 - klo: 06.44 »
Mä kyllä uskon, ettei kenellekään stanuluokkaa viime vuonna ajaneelle nämä koneongelmat ole "uusi tieto". Mielestäni niissä mainittiin myös FTT-kehitysehdotuksia topicissa ja uskoisin, koska lajiyhteyshenkilö sattuu olemaan kyseisen merkin maahantuoja tietävän montako konetta on mennyt, joten siitä ei liene erikseen tarvita mainita.

Mulla on lohjan A8-kisasta Power Racingilta ostettu kone, joka kesti tasan  sen vajaan kisan verran (6 akkua) - itseasiassa auto ei suostu edes käynnistymään Hobbywingin kanssa ko. koneella. enää vaikka se kaikilla muilla moottoreilla hyvin käynnistyy, kokeilin myös 2 uudella eri Hobbywingilla ja sama efekti, toinen kone tilalle ja koneongelmat katos - Tällä yksilöllä ajettu siis 6 akkua. Mulla on myös noin 5 päivää sitä ennen ostettu Nosramin kone joka kesti ehkä 15 akkua ja hajosi Lohjalla (HF:n Artsi vaihtoi siihen omin kätösin ankkurin (kun paketissa tuli kaksi ankkuria mukana), mutta ei auttanut). Joko siis mulle myydyt koneet ovat "vanhoja" tai sitten ongelma ei ole edes ratkennut. Sitten toinen asia on se, että miksi myydään "vanhoja" koneita jos tiedostetaan että niissä ongelma on.

Itse ajan prostockia ja kun vauhtia tulee lisää, tiedossa on lämpöongelmia, niin lisään moottorin jäähdytystä. Tai kevennän välitystä. Suosittelen samaa myös ko stanu-koneelle.
Kun ajoin stanua aikaisemmin eri koneella, niin siinäkin oli sama homma, kun pelit kuumenee, niin lisää jäähdytystä.

Vanhoilla koneilla mä oon ajanut ulkona 30-asteen helteessä 3.5 välityksellä, muistaakseni Louhi taisi testata jossain 3 välitystä ja ei ne niilläkään palaneet. Kuten kerroin niin nyt on käytössä 4-4.1 välitys. Kyse ei ole varmastikaan ylivälittämisestä koska tämä on se välitys millä lähes kaikki stanukuskit ajaa. Mä ehdotan oikeasti että aletaan käyttämään sitä FTT-vakiomaksimivälitystä (minkä muuten ehdotuksistani torppasit), jos kerran kaikki kärkipään stanukuskit ei osaa välittää moottoreitaan oikein.

LIsäksi kun "peli" ei kuumene, vaan kiehahtaa yhtäkkiä.

89
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 20.11.12 - klo: 03.46 »
Mä kyllä uskon, ettei kenellekään stanuluokkaa viime vuonna ajaneelle nämä koneongelmat ole "uusi tieto". Mielestäni niissä mainittiin myös FTT-kehitysehdotuksia topicissa ja uskoisin, koska lajiyhteyshenkilö sattuu olemaan kyseisen merkin maahantuoja tietävän montako konetta on mennyt, joten siitä ei liene erikseen tarvita mainita.

Mulla on lohjan A8-kisasta Power Racingilta ostettu kone, joka kesti tasan  sen vajaan kisan verran (6 akkua) - itseasiassa auto ei suostu edes käynnistymään Hobbywingin kanssa ko. koneella. enää vaikka se kaikilla muilla moottoreilla hyvin käynnistyy, kokeilin myös 2 uudella eri Hobbywingilla ja sama efekti, toinen kone tilalle ja koneongelmat katos - Tällä yksilöllä ajettu siis 6 akkua. Mulla on myös noin 5 päivää sitä ennen ostettu Nosramin kone joka kesti ehkä 15 akkua ja hajosi Lohjalla (HF:n Artsi vaihtoi siihen omin kätösin ankkurin (kun paketissa tuli kaksi ankkuria mukana), mutta ei auttanut). Joko siis mulle myydyt koneet ovat "vanhoja" tai sitten ongelma ei ole edes ratkennut. Sitten toinen asia on se, että miksi myydään "vanhoja" koneita jos tiedostetaan että niissä ongelma on.

90
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT-stanukoneiden laatu
« : 19.11.12 - klo: 22.31 »
Minut voi lisätä listaan viimekaudella 2 konetta vtr:ssä ja nyt takuu moottorin laitoin stanuun tänään kiinni jolla ajettu 1vtr kisa aikasemmin, niin erän(5min) jälkeen haisee ihan kiukaalle ja on noin 86-90#%astetta kun mun  ikivanha lrp(niitä ekoja X12 17.5) yhtä nopea ja vain 60-65 astetta.

Takuu hommat hoitunu hienosti Aaken kanssa kyllä mutta harmittaa se silti.

-Hilpi

Joo siis mä epäilen että ajan nyttenkin hitaammalla konella, eli en oo ees varma toimiiko se kone oikeasti vai ei........

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7