Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RacingFactory

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13
331
Olen tutkinut paikallista sääntökirjaa.
Säännöt poikkeaa jonkun verran kotimaisesta!

Huomioitavaa:

Nostaja: ei erillisiä nostajia, mekaanikko nostaa. Jonkun pitää jäädä B-finaaliin, niin saadaan mekaanikko :mrgreen:

Moottori: 2kpl moottoreita merkitään kisoihin joista toinen erillinen sadekelimoottori.

Tankkaus: Finaaleissa lämmittelyn jälkeen saa mennä varikolle täyttämään. Kone sammutettava ja tankkaus suoritettava ennen kuin 30 sek. lähtöön kuulutetaan.

Pitoaine: sallittu kunhan on ympäristöystävällinen versio.

Takasiipi: max 60mm korkea ja 60mm syvä. Säännöissä EI mainita suomessa olevaa kohtaa jossa siiven jänne ei saa ylittää auton katon korkeuden!! Toki täälläkään siipi ei saa ylittää takalinjaa, eikä siipi saa ylittää auton leveyden



Kilpailun kulku suht samantapainen kuin suomessa, 4 alkuerää a'10min jonka tuloksen jälkeen kuljettajat asetetaan finaaleihin.
Pienet finaalit 20min, A-finaali 30min.
Tämä on siis formaatti 2-päiväisissä kilpailuissa.


Säännöt täällä: http://web.sbf.se/regler/up/6/RB_TK.pdf ja kilpailuformaatti täällä: http://web.sbf.se/regler/up/6/RB_TL.pdf
Siellä näkyi olevan myös hyviä vinkkejä :shocked:

EDIT 1. Kilpailuformaattia päivitetty
EDIT 2. Takasiipi

332
Teen kilpa-ilmoituksen tulevana maanantaina 21.7.2008.

Mukaan lähtijöiltä kaipaan seuraavia tietoja ilmoitukseen.
         
Lisenssi numero/luokka   
Transponderi numero
Tiimi
Seura       
Taajuudet / 2.4GHz        
Syntymäaika
Etunimi   
Sukunimi       
Katuosoite       
Postinumero /toimipaikka       
Maa
Puhelin       
Email   
Mekaanikko       

Eli ilmoittakaa kyseiset tiedot minulle maanantaihin mennessä, sähköpostilla osoitteeseen mhellbom@racingfactory.fi
niin hoidan kaikkien ilmoitukset perille keskitetysti.

Tällä hetkellä matkaan on lähdössä:

Pekka Heikkilä
Erkki Kantanen
Mikke Hellbom
Toni Pernu


Tiimin mekaanikoksi tulee kokenut 1/5 kilpailija Pasi Nevalainen.
Tervetuloa joukkoon.

t.Mikke

333
Lisenssi asia selvisi juuri.
Meidän suomalainen lisenssi riittää!

Kuulemma tekevät pohjoismaista yhteistyötä niin, että kaikki pohjoismaan lisenssit käyvät ainakin LS-5 luokissa!

Hieno juttu!

-Mikke

334
Kuvia radasta: http://peking-rb.se/Gallery/Peking-park/album/index.html

Torstai-Perjantai on treenipäivä ajanotolla, klo 08-20.
Koska rata on aivan uusi, ruotsalaisilla ei ole tällä radalla merkittävää etulyöntiasemaa.

Muutama kiinnostunut on jo ollut yhteydessä, vielä mahtuu 1-2 henkeä mukaan.
Majoitus järjestyy osalle minun vaunussani, tai jos sinne lähtee iso kööri matkaan niin kohtuu hintaista majoitusta löytyy järjestävän seuran tiloista kohtuu hinnalla (50kr/5€/yö).

335
Olen ollut tällä viikolla yhteydessä Ruotsin LS-5 lajiryhmän vetäjään.
Hän toivottaa kaikki kynnelle kykenevät osallistumaan heidän seuraavaan LS-5 luokan osakilpailuun, Norrköpingiin.
Kilpailu ajetaan Elokuun 2-3pvä.

Rata on ihan tuli-terä, valmistunut tälle kaudelle.
Linkki seuran sivuille: http://www.peking-rb.se/wordpress/

Kilpailukutsu: http://www.peking-rb.se/wordpress/wp-content/2008/07/inbjudan-lilla-stcc.doc

Mukaan tulee kuulemma myös muutama Norjalainen kuljettaja.

Kilpailu sopisi mainiosti meille koska täällä on kohtalaisen pitkä kilpailutauko edessä.
Minä olen valmis lähtemään kunhan saan matkaseuraa, löytyykö?

t.Mikke

336
Tulokset / Vs: Vantaa LS-5 SM 12.7 tulokset ja jälkiajot
« : 17.07.08 - klo: 00.43 »
Hienoja tilannekuvia Nappe!

Kärkikuljettajilla ei taida olla missään kuvassa yli 1 metrin eroa :shocked:

337
Tulokset / Vs: Vantaa LS-5 SM 12.7 tulokset ja jälkiajot
« : 15.07.08 - klo: 15.27 »
Meikäläisen kisa ei olisi voinut mennä paremmin.
Perjantaina oltiin aamusta lähtien radalla treenaamassa Tony Toomingin kanssa, ja sain kokeilla erilaisia säätöjä ja renkaita autooni ihan itsekseni.

Lauantai aamuna rata oli märkä/kostea, mutta kuivui koko ajan.
Tämä teki alkuerät haasteelliseksi jotta rengasvalinnat saisi osumaan oikein.
Alkuerissä olin myös Jonnin jälkeen viides.

Elämäni ensimmäinen ajettu A-finaali alkoi aikamoisella sählingillä ja kolinalla, osuen kaikkeen mikä liikkui.
Sain stopparinkin ihan aiheesta.
5min jälkeen sain ajon rauhoitettua ja nousin viimeiseltä sijalta lopuksi 5 paikalle.

Onnea voittajalle ja HARM tiimin ensimmäiselle kolmoisvoitolle.

Viikonloppu oli kyllä omalta osaltani ihan huippu suoritus. Kisapäivä erittäin mielenkiintoinen muuttuvine olosuhteineen.
Nykyinen auto kestää kyllä huomattavasti enemmän kolhuja ja kontaktia verrattuna edelliseen autoon.

Viikonlopun ainut miinus tulee buffetin puuttumisesta.


Mikke

338
Yleinen keskustelu / Vs: Onko Pietarsaarelaisia
« : 25.05.08 - klo: 00.19 »
Kiitos Austin / Divi kuvista ja videoista.
Radan profiili aika simppeli.
Pitää tulla kokeilemaan ajamista joku viikonloppu.
Asuntovaunun katto saa luvan kelvata ajo-korokkeeksi  :shocked:

339
Yleinen keskustelu / Vs: Onko Pietarsaarelaisia
« : 24.05.08 - klo: 00.03 »
Jaahas, lähetin Austin sinulle jo samanlaisen ehdotuksen YV:nä.
Sillä aikaa te olette jo sopineet asiat täällä, hienoa!

341
Yleinen keskustelu / Vs: Onko Pietarsaarelaisia
« : 23.05.08 - klo: 23.25 »
Mikke, Kauhavan lentokenttä on hyvä ja jos tarttis parempaa, niin härmien välinen KURJENLUHTA :grin: :laugh: :police:

Kiitos ehdotuksesta, kumpikaan ei riitä meille :mrgreen: Olen tässä asiassa tosi nirso.

Tuo Pietarsaari kiinnostaa:
tehty alunperin mikroautoille, mutta on siihen alimitotettu joka suhteessa

Kuulostaa ihan 1/5 radalta :wink:

Mä voin käydä kattomassa sielä joku viikonloppu, meidän mökki on tuosta parin kilometrin päässä. :wink:

Juu, tee se. Kamera mukaan!

342
Yleinen keskustelu / Vs: Onko Pietarsaarelaisia
« : 23.05.08 - klo: 22.48 »
Moro Austin.
Siis onko siellä asvalttirata jolla voisi ajaa 1/5 kokoisilla autoilla?
Voiko olla totta että löytyy treenipaikka 1/5 autoille alle 400km säteellä :shocked:

Onko sulla kuvia, ajo-ohjeita radalle yms.
Tahtoo tietää lisää.

Täältä tulee heti pari 1/5 autoa testaamaan jos rata sopii näille autoille.

t.Mikke

343
Kiitokset UAU:n porukalle hienosti järjestetystä kilpailusta.
Samoin kiitos ja kumarrus LS-5 luokan kanssakilpailijoille, oli taas tosi hienoa päästä ajamaan viitosautolla.
A-finaaliin en ihan päässyt mutta kohtuullisen tyytyväinen olen omaan suoritukseen. Seuraavat treenit taas ens kisassa...

A-finaalissa oli todella hienoa ajamista, kun yli puolet finaalista kärkiryhmä ajoi tiiviisti puskuri puskurissa kiinni, ilman kosketusta.
Kelpaisi opetusvideoksi moneen luokkaan :wink:

t.mikke

344
Saisiko joku hankittua sponssina radan maalaukseen valkoista maalia n.20 litraa.

Minä (RF) voin sponssata maalit.
Ostokuitti minulle niin hoidan maksun.

Vastapalveluksena jos saan treenata radalla 1/5 autolla muutaman kerran ilmaiseksi :grin:

345
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.04.08 - klo: 13.51 »
Saimme eilen lisää isoja bensa-autoja valikoimiimme:



Lisää omassa topicissa: http://rc10.fi/index.php?topic=24706.60

t.RF

346
Sähköautot / Vs: Tamiya palsta
« : 04.02.08 - klo: 22.39 »
Nostetaan vanhaa aihetta ja kysytään tämmöisestä autosta: Tamiya DT-02 MS - Limited Edition
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2198 kokemusta kellään? Olisko kannattava hankinta ihan VAIN pihasudittelucrossiksi? Kun ei aina jaksais tuon polttiksenkaan kanssa värkätä (ks. allekirjoitus). Vai olisiko pihasuditteluunki parempi hommata joku asson, losin tms. 1:10 sähkiscrossi, vaikka siten käytettynä?
Vastataan nyt kun kukaan muu sitä ei tee.
Auto on ihan uusi versio, näitä ei vielä ole montaa kappaletta ajossa (talvi kun on :wink:).
Perus versiota, eli DT-02:sta on varmasti suomessakin myyty paljon.
 
Kelpaa kyllä hyvin pihasuditukseen ja onhan tuossa MS versiossa myös sinistä blingiä.

347
Saatiin vihdoin keskustelua aiheesta, tai no vähän sen vierestä.

Mutta eikö se Jupe oo niin että ei täällä nyt niin nuukia olla, tuhat vuotta sinne tai tänne :mrgreen:



348
Olemme saaneet ylä-asteen liikuntasalin käyttöömme 27-28.12. välipäivien treenipaikaksi.

Salin noin mitat: Leveys 30m syvyys 17m, huippuhyvä ajokoroke!

Tapahtuma on jo muodostunut perinteeksi Ylistaron pienoisautokerholle (http://www.pienoisautokerho.com).
Tarkoituksena on joka vuosi ajaa välipäivät uudella paikkakunnalla ja täten tuoda lajiamme laajemmin ihmisten tietoisuuteen etelä-pohjanmaan alueella.

Pääsemme rakentamaan rataa 27.12 kello 9.00.
Purku 28.12 kello 21.30 mennessä.
Liikuntasaliin tuodaan paikalle ajomatot ja kanttarit ylistaron alapäästä.
Myös ajanotto on mahdollista saada paikanpäälle.
Vähänkyrön kunta sponsoroi tapahtumaa antamalla liikuntasalin täysin ilmaiseksi käyttöömme!

Tilaisuus on avoin yleisölle.
Yleisöllä on myös mahdollisuus tuoda omia sähkökäyttöisiä rc autoja paikalle ja kokeilla radalla ajamista.
Paikalla mahdollisesti (pitää vielä sopia vaimon kanssa :wink:) kahvitarjoilua ym.

Voimme ajaa esim Turisti kilpailun ja Mini cupin, porukan niin halutessa.

Tässä vielä ajo-ohje paikanpäälle:




Tervetuloa ajamaan ja tutustumaan pienoisautoilu harrastukseen Vähäänkyröön!




t.Mikke

349
Sähköautot / Vs: Ehdotuksia mini-sarjan säännöille
« : 26.11.07 - klo: 23.15 »
Huutoäänestys loppu, ääni Calelle!

350
Sähköautot / Vs: Ehdotuksia mini-sarjan säännöille
« : 26.11.07 - klo: 17.09 »
Johan se todettiin että alupalikoilla ei ole vaikutusta nopeuteen, näinollen jos kuljettaja haluaa blingiä se sallittakoon.
R-versiossahan on hubit ja ohjauspalat alumiinia joten tästäkin syystä sallisin nämä.
Itse tykkään alu palikoista koska niillä saadaan kestävyyttä.

Nämä kirjoitan sekä kauppiaana että mini harrastajana.

Laakerit, iskarit, moottorit ovat päivän selvät.
Vakio moottori on todella hyvä, ei hajota eikä kuluta autoa.
Jos haluaa öljyiskarit sen kun, mutta normi iskareillakin pärjää.

Sensijaan teidän tulisi päättää:

* Diffi
* Rengas (malli ja pitoaine kyllä/ei)
* välitys?
* muut mitat: painot ja maavara

3Racingin renkaassa on enemmän pitoa. Kulutuskestävyys on myös hyvä. Ainut huono puoli on se että sen profiili on hieman korkeampi, tämä yhdistettynä pitoon - auto kippaa helpommin.

Nämä kaikki ovat suoraan yhteydessä vauhtiin ja ajettavuuteen.
Näillä valinnoilla hinta pysyy aisoissa menettämättä vauhtia, eli rahalla ei saada lisävauhtia.






351
Tässä kannattaa pitää mielessä moottoreiden erot, toisen sallitun koneen valmistajan mukainen ideaali välitys on nimenomaan 5.8 ja Mäntsälän Kapinoiden voittajan välitys oli 5.5
Toisella moottorilla välitys on huomattavasti pidempi jopa alle 4.

352
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 10.11.07 - klo: 00.47 »
http://www.t-pairat.net/kerho/pages/Kaatuuuuuu.htm

Treenattiin vähän 2-renkaalla ajoa, kun ei kerran päästä kilpaaluihin mukaan.

Kierrosaika 11.72 :wink:

353
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 05.11.07 - klo: 21.56 »
Kyllä on hienoja autoja.
CAi:n M03R kori on V-dezignin käsittelyn jälkeen aivan helmi.
Tänään lähetin puuttuvat tarrat :wink:

Vaimo harvoin kommentoi näitä asioita mutta piti bluebeetlen miniä kaikista hienoimpana.
Että yksi ääni kummallekin täältä pohjanmaalta.

t.mikke

354
Tulokset / Vs: SyysCruising Vaasassa 8-9.9.2007
« : 08.09.07 - klo: 22.09 »
Onnittelut voittajille täältäkin.

Huomenna sama aikataulu kun tänään.
Jussi puhui että ajanotto/kilpailunjohto tulee paikalle sopivasti ennen klo 11.00 :p

Me tullaan pojan kanssa treenaamaan uudella Subaru Led RTR (tosi upee auto) + Minillä ehkä tuntia ennen.

355
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 21.08.07 - klo: 22.58 »
Nyt sitten kaikki minikuskit kilpailemaan Vaasaan.
Lue aiheesta lisää: http://rc10.fi/index.php?topic=23048.0


-mikke

356
Tulokset / Vs: Sähköcrossin EM kilpailu Vaasassa 2007
« : 24.07.07 - klo: 23.34 »
Hienoa Kribe.

Tämä kuva tuo jostain kumman syystä (myöhäinen aika)mieleeni luonto dokkarit  :mrgreen:

http://khendricksson.1g.fi/kuvat/Luoman+Supercross+2007/Tuesday+2WD+Qualifying/_DSC1625+%5B%25P%5D.JPG

Hienot kisat meillä käynnissä, kannattaa tulla katsomaan kauempaakin.

357
Tulokset / Vs: Sähköcrossin EM kilpailu Vaasassa 2007
« : 23.07.07 - klo: 22.26 »
Ooplella myös juttua EM:stä http://www.oople.com/rc/photos/euros2007/

358
Sähköautot / Vs: Nelivedot krossipuolelle
« : 09.05.07 - klo: 22.25 »
LISÄYS: Tuomme kisapaikoille Tamiya TRF501X lisäksi myös Predator varaosat.

t.Mikke/Racingfactory

359
Yleinen keskustelu / Vs: Tamiya spray maalit
« : 08.05.07 - klo: 10.41 »
Minäkin muistaisin että niissä on käytetty jotain eu:ssa kiellettyjä aineita, ja tämän takia niitä ei ole suomeen tuotu.

Euroopassa olen kyllä niihin törmännyt, muissa maissa "tulkitaan" näitä sääntöjä vähän erilailla.

360
Sähköautot / 1/12 mattoautot
« : 08.03.07 - klo: 21.50 »
Lopetan mainostamisen tähän, mini-mattista löytyy heti http://www.rc10.fi/viewtopic.php?t=20463

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13