Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mmrc

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13
151
Näin mekaanikon näkökulmasta joutuu vielä kommentoimaan, että kisat olivat selkeästi ihan surkeat ja todella hankalat kun oli kiinteät numerot läpi kisan. Mistään sitä ei kyllä huomannut?  :huh:

Huomasi sen numeroiden ns. puuttumisen finaalin lähtö härdellissä, mikä tosin johtui siitä että lähtöpaikkoja ei ollut numeroitu ja autosta ei voinut katsoa mikä olis auton lähtöpaikka että olisi sen mukaan voinut laskea mihin väliin auton lykkäis. No liikkeelle kai kaikki pääsi.

Siis silti olen samaa mieltä että samat numerot koko kauden tai edes kisan olisi hyvä ratkaisu.

152
Moro

Kiitos hyvistä kisoista.
+Jyväskylän rata on hieno.
+bufetti ja järjestelyt toimi hyvin.
+Oma ajokin meni välillä ihan putkeen tai ainakin pysyi niiden välissä.
+Xray team toimi hienosti.
+8 hyppyri on hieno ja suht vaikea, ja vaati veronsa.
-korokkeella hieman tiivistä.


Olisko tuloksia mahdollista saada niin että näkis myös finaalien kaikki kierrosajat tai edes best lapit. 

153
Moro
Hienoa nähdä ns. vanhoja ja oikeastikin vanhoja sähköpuolen kuskeja polttis puolella.

Tämän hetken osallistuja määrällä voisi olla hyvä jos trukit ajaisi myös lauantaina, tuottaa vaan vaikeuksia pienellä määrällä ajettaessa nuo nostajat ja mekaanikot, mihin tuo paljonkin helpostusta jos kuskeja olisi tuo 9 lisää samalle päivälle vaikka 5 kuskille voi tulla liian kiire pitää kahta autoa kunnossa.
 
23 kuskia riittää kyllä buggyjä mutta jos nuo 9 trukki kuskia jaetaan kolmeen erään on 3 kuskia/erä aika vähän.

154
Tulokset / Vs: M8 PM kisat Tanskassa 4-6.9. 2009
« : 07.08.09 - klo: 15.11 »
Moro
Niko eikö pystyis lähteen jo sunnuntaina pois että ei menis tiistai päivääkin matkaillessa.

155
Ilmoittautumisia odotellaan kovasti lisää, vaikka on tässä vielä huomiseen aikaa ilmo hoitaa eli 5.8-09 klo 19.00 mennessä. KAIKKI MUKAAN.

156
Moro
Lisätään vielä että ei lisenssi vaatimuksia. Eli huippu mahdollisuus treenata SM-kisaa varten tai opetella kisaamista yleensäkin.

157
Tulokset / Vs: FINNISH OPEN SARJA SÄÄNNÖT+ KALENTERI
« : 29.07.09 - klo: 00.45 »
Hieno homma että tuli uusia kisa järjestäjiä Finnin Openiin.

Mitä tuohon monen itkuun tulee kisan siirtymisen johdosta, ajoissa tuo ilmoitus kumminkin tuli. Usein kisailmo ei ole ilmestynyt näinkään aikaisin edes SM-kisoihin, ja aikaa niihin sm-kisoihinkin kaikki osallistuneet ovat saaneet järjestettyä.
 
Mielestäni FO on ihan tarpeeksi erilainen kisa SM verrattuna ja hyvä että pisteet lasketaan tästäkin sarjasta, mielenkiinto säilyy paremmin osallistua joka kisaan, mikä taas auttaa jokaista järjestäjää olemaan ns. samalla viivalla osallistuja määrän suhteen. FO on harjoitusta isompiin kisoihin (sm, pm, em.) ja toiveena on saada mukaan uusia kuskeja rennompien sääntöjen ja hiukan väljemmän aikataulun takia. Jos formaati olisi tässä sarjassa eri kun SM sarjassa ei sarjan opettamis idea toteutuisi.
On hyvä jos tiiviiseen kesän saadaan silti sopimaan vielä Turku Open tyylisiä paljon ajoa suosivia kisoja missä taas uudet kuskitkin pääsee ajamaan sen pitkän finaalin.

Se että kilpailuja on paljon monessa luokassa tekee päällekäisyydet pakolliseksi Suomen lyhyessä kesässä. Eiköhän kumminkin kaikki saa itse päättää mihin luokkaa/kisaan haluaa osallistua. (pois lukien turisti kuskit ketkä joutuu väkisin ajaan kesälläkin kun talvi ja kesä sarja on samaa sarjaa, vaikka ei pitäisi.)

Lahden uudelle radalle olisi hieno päästä kisaamaan vielä tänä kesänä kun vapaita viikonloppuja tuntuu olevan, toivottavasti olisi kisa järjestäjiäkin.

ps.
En ymmärrä mitä rakentavaa on harmitella sitä että kisaan ei pääse kun akvaario pitää pestä just tuona viikonloppuna mihin kisa onkin siirtynyt kuukausi aikaisemmin.

 

158
Tulokset / Vs: M-8 SM3 UAU - LOPPUTUILOKSET ja selitykset
« : 25.07.09 - klo: 22.52 »
Moro

Kiitos Kisan järjestäjille oli tehty hienoa työtä radan suhteen sateen haittojen minimoimiseksi.

Onneksi olkoon voittajille.

Oma ajo meni taas yli odotusten. Yliyrittämistä vielä on mutta eiköhän siitäkin treenaamalla lisää eroon pääse.

++++++Rata oli huippu kunnossa ja onneksi sää suosi.
+++++Xrayn pytty haavi on täysin ylivoimainen tällä kaudella millon minkäkin kuskin käsissä.
+++++Buffetin tarjonta oli mitä mainioin.
++++Tunnelma kisa paikalla oli taas hyvä. Hieno fiilis jäi tästäkin päivästä.
+++Novarossin moottori toimi eikä viikolla tapahtunut kova säätö mennyt hukaan.
++Heinosten ja Josen säätö vinkit toimi hyvin, kiitos.
+Tampereen porukan äärettömän kova treenaaminen ja säätäminen tuottaa tulosta.

Miinusta on kyllä vaikea keksiä, Ehkä se että tällä kertaa ei päässyt palkinto gaalaan mukaan.


Ps. onko mistää mahdollista nähdä finaalin best lapit.

159
Sähköautot / Vs: Xray T2R Pro
« : 24.07.09 - klo: 22.03 »
Olen miettinyt tuon pannan hankintaa, mutta reilun 30€ hinta on ihan posketon. Kaverin kanssa mietittiin tuollaisen tekemistä, pari aluholkkia M3 kierteellä, pitkä pultti pohjasta läpi ja Firestormissakin käytetyt "sormimutterit" pulttien päihin. Niin ja panta 2,5mm hiilikuidusta. Helppo ja halpa toteuttaa! Kaipaiskohan joku muukin jos tedään kaksi settiä...?

Tuolta lopusta muuan kuva lopputuloksesta. CNC-koneella hiilarilatta, M3x30 pultit pohjan reikiin ja siihen 8x20mm holkit päälle. Kiireessä jäi holkista kierteet, joten protoversiossa holkin päässä mutteri. Ja pannan päällä Firestormin sormimutterit. Vielä tarvitaan uudet holkit rosterista (toimii samalla painona) ja niihin osalle matkaa kierteet sekä loveus kiristystä varten, niin rokkaa hienosti!

Jos joku kaipaa tollasta, niin YV:llä tavoittaa, hinta puolet Xrayn vastaavasta...  :wink:

Tomi


Moro
Itselläni oli 007:ssa samanlainen akkun pidike mutta heti alkuunsa siihen piti lisätä pohjaan pienet kynnet että akku ei luista välistä pois akussani olevat omat oli liian pienet akun paikallaan pitämiseen. Kolareissa kun kovakuoristakaan lipoa ei ole hyvä autosta ulos tipauttaa.

160

Lainaus

Voisi kuvitella että pääruuvia laitettiin auki ennemmin kuin kiinni. Olikos näin Mikko :huh:
Jerzi
No Jose itse sitä väänsi ja muistaakseni kiinni päin, mutta vain sen maximissaan 5 min. eli hyvin pieni muutos, oli suunta sit kiinni tai auki. Alaneulaan eikä tyhjäkäyntiin koskettu ollenkaan. Koitin lähinnä kertoa että tuolla 5% polttoaineen muutoksella ei ollut suurta merkitystä säätöihin.

161
Kokemusta on itselläni hyvin vähän mutta JQ EM finaaleihin vaihtui polttoaine 25%:sta 30%:een kun 25% oli loppu eikä samaa ainetta saanut äkkiä. Säätöä tarvittiin ja yläruuvia väännettiin noin 5min. kiinni ja auto toimi kuskin mukaan ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin eli suuresta muutoksesta ei ole kyse.
Tankkin kestoa ei kellottamaan pystytty mutta isoa eroa ei siinäkään tuon säädön perusteella ollut. Mahdollisesti hieman tarkemmalla säättämisellä ja hakemisella saattaa eron jo huomata mutta pieneksi se joka tapauksessa jää.
45% tai 60%:lla aineella luulis jo huomaavan mihin suuntaan kulutus muuttuu. Niistä vaan ei ole tietoa että voisi asiaan sanoa yhtään mitään. Kai Vene miehet osaisi kerto paremmin esim. 60% polttoaineesta, sopiiko se sitten autoon ja kuinka hyvin on vielä eriasia.

162
Kiitos hyvästä vastauksesta.
Onneksi tuo M-8 EM joukkueen tulos oli kumminkin sen verran hyvä että esim. Ruotsi voitettiin ja useampia paikkoja on helpompi vaatia.

Onko AKK:lla M-8 katsastuksessa tarvittavat laitteet esim. mittalaatikko, tankinmittaus välineet (mitta lasi ja polttoaine pumppu), ja vaaka. Niin kait on sähköturisti puolella. Vai onko nämä kilpailun järjestäjän hommattava. Mikäli laitteisto löytyy niin mistä/kuinka ne saa, Tampereella tarvetta kumminkin on.
 
Joo on totta että katsastuslinjassa ei ole ollut ongelmaa tänä vuonna, eikä sitä tule jos katsastuksessa tarkistus kohteet on vain auton paino ja leveys.

Tuomarointiin on treellä tulossa ainakin tuomarin kilpailun seuraamiseen auttava parannus, hänelle tulee korokkeella omapaikka.


163
Tuossa aikaisemmin Matti sanoi että yhtään sääntömuutos ehdotusta ei ole tullut. Siitä tuli mieleen että mites sen painorajan kanssa, täällä foorumilla kun moni on toivonut samaa painoa efran kanssa eli 3200g.
 
Tuosta nitron määrästä en ala vääntään kun 25% muutos 30% ei vaikuta juuri ollenkaan säätöihin. Toivottavasi vaan sääntö on sama kuin efrassa oli raja mikä tahansa.
 
Hyvä asia suomen sääntöjen poikeamisesta oli viime kaudella se pilli homma koska efrakin joutui mokansa korjaamaan. Siipi asia taas meni miten meni ja tuskin kukaan oikeasti kilpaa ajava lopettaa jos joutuu ostamaan yhden siiven lisää, mutta säännön takia hylkääminen onkin pahempi juttu.

Sitten hieman eriasiaa vaikka sääntöihin tämäkin kuuluu. Miten haen ensivuoden paikkaa EM-kisoihin (tänä vuonna paikat meni ajoissa, itse myöhästyin kuten aina)onko kitissä joku kaavake vai lähetetäänkö anomus sähköpostilla johonkin ja odotetaan jostain vastausta?. Tänä vuonna lisäpaikkoja ei oltu anottu vaikka hakijoita olikin ollut enemmän(9kpl) kun paikkoja (6kpl) miksi?(asiasta vain kuulopuheita kuulleena).
Itse kävin kokeilemassa josko olisin kisaan mukaan päässyt mutta vastaukseksi sain että Suomi ei ole hakenut lisäpaikkoja ja siksi ette lisäpaikoille pääse. EM-kisoissa kun on +40 finaali koska pitää täyttää tuo 40 että saa osallistua kyseiseen finaaliin riittääkö jos samana vuonna täyttää?.

Sitten vielä mitä sm katsastuksiin tulee, kaikki on oltava sääntöjen mukaisia mutta on monta asiaa mitkä ei vaikuta tulokseen(pillin numero, siiven kulma ,nitron% lukema) ja monta asiaa millä taas tulosta voidaa parantaan helposti esim. tankin koko mitä seurataan isoissa kisoissa hyvin tarkasti, mutta suomessa taas ei. 

164
Tulokset / Vs: LOPPUTULOKSET - M8 SM2 Salo 27.06.2009
« : 28.06.09 - klo: 16.51 »
Moro
Hienot kisat oli Saloonkin saatu aikaseksi ja rata on tällä kertaa hyvässä kunnossa. Kiitos järjetäjille.
Onneksi sade ei yltynyt pahemmaksi ja ylimääräiseltä puhditus hommalta vältyttiin.
 
Taas pyttyhaavi Xray 808 spec 2009 toimi, ja ikeaan on kohta lähdettävä hakeen lisää hyllyä.

Tipsiksi voin sanoa että Reiskassakin pitää olla pultit kiinni hyvin, ettei muut tee samaa mokaa kun minä. Harmittavasti kun oli löystynyt takalinkin kiinnitys ja finaalissa se sitten irtosi kokonaan ja pilasi ehkä jonkun sijoituksen verran lopputuloksessa.

Plussat ja miinukset
+++Reiska toimi hienosti finaaliin saakka
+++Novarossin kone käy kuin kello
++rata oli oikein rata eikä perunapelto
+Uudet nuoret finaali voittajat, onnittelut vielä heille

--Kierroslaskenta, auton kanssa juoksemallakin sai kierroksen. Mikä on jäänyt lopputuloksissa huomioimatta.
-Viimeisen alkuerän tuloksia ei koskaan tullut esille niin että olisi pystynyt tarkistamaan finaaleiden oikeellisuuden. Tuossa Lapfree ohjelmassa kun on ongelmia sen järjestyksen suhteen, itse en sitä osaa käyttää mutta niin on kerrottu ja samanlainen vika oli Tampereen Finnis Openissakin missä tulokset saatiin sentään tarkistettua.
 
-Mikko-



165
Koska ilmoittautuminen tuonne PM-kisoihin aukeaa. Onko minkälaisia matkasuunnitelmia lentämällä vai millä porukka on kisoihin ajatellut menevänsä.

166
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 09.06.09 - klo: 08.24 »
No niin nyt tuli testattua tuo aktiividiffi 5000 öljyillä ja tietyillä osa-alueilla nopeus kasvoi huomattavasti ja näillä kohdin myös sektoriajat näytti selvää parannusta. Auto rauhoittui hieman entisestään vaikka edessä oli 2.2mm kallistuksenvakaaja. Ja kääntyvyys veto päällä parani.
 
Overdrive ja norm. diffin testaus jäi vielä kellottamatta mutta silmin huomattavaa parannusta oli siinäkin ja lähinnä vakauden suhteen. Kääntyvyys muuttui hieman, mutta testin tulos kun ei vielä tiedonkeruun kanssa selvinnyt ei kaarrenopeudet ole vielä tiedossa.

Iskarit joka testin aikaan samat eli edessä 6x1.4mm reijät öljy ultimaten 40 vakio jouset ja takana 6x1.3mm reijät ja ultimaten 40 harmaat jouset. Takana aurausta 2 astetta/tou in 3 astetta ja edessä vakio set up.

Rata Lahdesjärvi ja just huollettu eli pinta tasainen ja pito erittäin kova.

 

167
Polttisautot / Vs: Xray 808
« : 08.06.09 - klo: 10.48 »
Hyvin toimii tuo Tempan laittama Kauhavan set uppi tuolla Lavangossakin. Mitä nyt vesisuojaukset pitää lisätä ja hieman kääntää eteen lisää haritusta vesikelille. Muita eroja oli myös 2.2mm etuvakaaja mikä on sateella myös hyvä ellei jätä koko vakaajaa pois.
Etuvakiodiffin overdrive on vielä testaamatta, mutta eiköhän sen ehdi tällä viikolla kokeileen muuttuuko kääntyvyys kuinka. Testata pitää myös tuo Josen suosittelema Aktiividiffiin 5000 öljy, nyt kokeillut 3000 ja 2000 ero vakio diffiin on pieni mutta kääntyvyys paranee vetopäällä jonkin verran.   

168
Tulokset / Vs: TULOKSET JA LÖPINÄT FINNISH OPEN 2 VANTAA
« : 08.06.09 - klo: 10.25 »
Lisäksi se paljasti Mäkisen autosta laittomuuden. Kuunnelkaapa siinä 3:50 ja 4:00 kohdilla miten "tasauspyörästö" toimii. Se on selvästi kopioitu, jostain wrc-autosta!


Mitä onko Tuukka tasauspyörästö kielletty ?

Sitten itse kisaan. Kerrankin tai itseasiassa toisen kerran jo pääsi ajaan yksin niin että nostajat oli valppaina, Kiitos heille. No oman kylän mies nyt tietysti kaatoi vaikka rivakasti liikeelle nostaan lähtikin Hude prkle :cheesy:. Edellisen kerran PM-Ruotsissa satoi ja radalla olin ainoana silloinkin nostajat pääasiassa Ruotsista :evil:.
Ihmettelen kyllä sitä ajamattomuutta sateella vesihän on vanhin voiteista eikä ole ikinä rikkonut mitään. Työtähän se hieman lisää sateella ajaminen mutta ilmoillehan ei voi mitään edes Heinosen Ari.
Auto toimi siis täysin moitteetta eilenkin Lahdesjärvellä treenaillessa eli ensimmäistäkään laakeria ei hajonnut ja kone toimi täysin moitteetta lauantain sateessa ajelusta huolimatta.
+++Lavangon buffeti oli taas parasta A:ta vaikka ei A:ta saanutkaan.
++Rata vaikuttaa suht hyvältä, paitsi ne muutemat kohdat mihin korokkeelta ei näe. Ja olihan talkoissa porukkaa kuten kisa kuvista näkee.
+Auto toimi taas hyvin. Sade set uppia ei juuri pro kuskeilta saa eli nyt mentiin ihan omalla.

-Kuivalla olisi ollut mukavampi ajaa.

nim.merk. Se hörhö mikä piti nostajat sateessa kun yksin ajeli.


169


On ollut spekulaatioita radankunnosta. ei hätää rata on aamulla kuiva ja hyvässä kunnossa.

t
Ari Heinonen


Hieno homma kun tietää talkoiden vaikeuden. Lainatkaa siitä lentokentältä helikopteri niin sillä kuivuis hyvin kun leijuttaan vaan radan päällä. Onneksi teillä on jyrä nyt kunnossa sillä saa veden pintaa mistä se voi hyvin vaikka imuroida pois jos ei kopteri miehiä löydy.
 :grin:

170
Tulokset / Vs: Kauhavan M8 SM Lopputulokset
« : 24.05.09 - klo: 01.25 »
Moro

Kiitos kisan järjestäjille.
Oli todella hienot puitteet saatu aikaan.
Seuraavilla SM-kisa järjetäjillä onkin paljon tehtävää että näin hyvät järjestelyt olis seuraavissakin kisoissa mm. katettu varikko, pöytineen, sähköineen olis hieno juttu useamminkin.

+++Sää oli mitä parhain. (vaikka ennusteet ei sitä luvannutkaan ja järjestäjillä oli ollut todella suuri työ ennen kisoja sään takia)
+++oma ajo onnistui. (Ei mennyt talvella treenaaminen hukkaan.)
+++Xray toimi todella mahtavasti, Kiitos säätö vinkeistä Bros. Heinonen ja Teemu Leino.
+++Auto on helppo ja nopea ajaa.
+++Säätö apu koneelle Saarisen Teemu laittoi Novarossin hienosti laulamaan.
+++Kone kävi kuin kello ja oli hyvä ajettava.
+++PRCA:n tiimi toimii ja auttaa miestä mäessä ainakin alamäessä.
++Rata kesti todella hienosti.
+radan profiili on hieno.

Jos jotain miinustakin pitää keksiä niin
- A-oikeudet puuttui :afro: (Puffetti oli kyllä erinomainen)
- Radan hypyt voisi ehkä olla vaikeampiakin. (tosin oman tuloksen kannalta hyvä näin)

-Mikko-

171
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 27.04.09 - klo: 08.54 »
Moro
Jyrä asiaa Tampereen ja Turun jyrät muuten painavat vain 750kg ainakin jos paino on mallin mukaan Bomag 750. Isommalla on jo vaikea tehdä hyppyreitä kun tuo 750 kiloinenkin tuppaa oleen jossain paikoin liian iso. Ja tasaisillekin riittää vallan mainiosti tuo 750 kiloa. Kuullostaa vaan niin painavalta savelle tuo 1500 kiloinen, sen savenhan tarvis olla rutikuivaa noin painavalle jyrälle ja sitten ongelma on että ei sitoudu enään niin kuivana.

Köysi mitä olette hommannut vaikuttaa just samalta kuin mitä treelläkin on ja kiinnitys on tampereella tehty isoilla nauloilla köyden läpi lyömällä. Siis noin 10-12mm halk. 300mm pitkä akseli mikä toisesta päästä teroitettu ja toiseen päähän hitsattu korinalus prikka. Eikä tarvi olla kuin noin 3 metrin välein kiinni.

172
Voin minäkin ja muutama kaveria ilmon lyödä sisään, että saadan 20 nimeä sunnuntaille täyteen ja sillä pojat pääsee ajamaan. Trukkia ei kyllä enää löydy, mutta jos kerran muutamalla lisäilmottautumisella ajamiset/ei ajamiset ratkaistaan. Sunnuntaina tuskimpa paikalla näkyy..

Osallistumismaksu ilmottautumismaksuksi niin ei tarvii tälläistäkään kikkailua miettiä ja jää muutenkin turhat ilmottautumiset pois.

Moro
Älä Nyt edes ehdota mitään noin tyhmää että ilmoittaudut, vaikka et olis edes tulossa.
Ilmoittautumis maksua ei nyt tarvita, koska sekin kun vaan hankaloittaa muutenkin tätä vähäistä osanottoa ja lisää järjestelyjä.

Sanompa nyt vielä että ei todellakaan ole järjestäjän vika jos Trukki luokaan osalistuminen on vähäistä.

173
Selvä homma sitten tuo T-8. Nyt näyttää että trukkia ei ajeta ollenkaan kun osallistuja määrä on noin paljon vajaa, onhan tässä vielä pari päivää aikaa ilmoittautua. Toki pitää yrittää saada muutema järjestäjä motivoitua tuleen järjestään kisa vaikka kuskeja ei täyttä määrää tuliskaan. 
Mutta unohdetaan trukeilla launataina ajo mahdollisuus jo nyt.

174
Moro
Nyt keskusteltiin Finnis Open johdon kanssa tuosta hankalasta tilanteesta Trukkien osalta.

Tulimme sellaiseen päätökseen että trukit ajetaan LAUANTAINA jos 20 kuskin osallistuja määrä ei täyty. Mikäli Byggyyn ei tule enään hirveän montaa kuskia lisää eli että ehditään päivän aikana kisa läpi viemään.

No kiirettä pitää meille ketkä ajaa molempia mutta pääsis kaikki ajaan.
Nyt olis vielä sellainen toivomus että ne Trukki kuskit ketkä ei Lauantaina pääse ilmoittais ajanotto päällikölle Rikulle samaan osoitteeseen kuin ilmoittauminen on että saadan erät järjestykseen.

Erät olis tarkoitus saada vietyä Trukkien osaltakin niin että ajoa tulee sama määrä kuin Buggy luokillekin.

175
Truggykuskeja on vaikka kuinka paljon tuntuu toi kisoihin osallistuminen olevan aikamoinen kynnys. Meitä aktiivisia kilpailijoita arvioisin olevan noin 15-30 suomessa niin tuntuu toi 20 kilpailijan raja aika korkealta.

Moro
Yleisimmän merkin maahantuoja sanoi että Suomessa on trukkeja myytynä lähes yhtä paljon kuin Buggyjä tänä vuonna ??.
Joten ei tuo 20 tunnu yhtään paljolta.
Toiseksi on aika turhauttavaa järjestää kisoja pienemmälle määrälle kuskeja kun mitä järjestelyt vaatii henkilökuntaa. Suurin osa Tampereenkin kisajärjestely porukasta tulee Tampereen lähi kaupungeista, eli vaivaakin on monenlaista. Miksi järjestää kisaa pienemmälle porukalle kuin mitä on kerhoilloissa, ja kun jo palkinnotkin maksaa enemmän kuin osallistumismaksuista saa, Finnis open on sentään kyseessä.

Suurin ongelma lienee kumminkin se että paikkakunnat missä Trukkeja paljon olis ei ole juuri mukana kilpailu toiminnassa. Sitä myöten jää tieto mahdollisista kisoita saamatta ehkä. Helposti luullaan että kisoissa olis jotain mitä ei osata ennen sitä ensimmäistä kisaa, kunnes homma helpottuukin paljon kun huomaa että ei kilpailu juuri muuta treenailua kummempaa olekaan.

Finnis Open on kumminkin aloittelijoille tarkoitettu ja ainut mahdollisuus ajaa Trukilla kilpaa. Eli paikanpäällä yleensä selviää kaikista ongelmista kysymällä ja kuuntelemalla, mekaanikko todennäköisesti löytyy kun vaan kysyy ja jos ei löydy niin tankkaa itse niin minäkin tein Hong Nor Challengessa ja hopeaa voitin.

Hieman OT:eetä
Ei kisaamista tarvi ottaa niin vakavasti kuin Lavangon talkoita. Kaikki mukaan toisin kun Lavangon talkoissa on oltu, kisoissa pääsee ajaan varmasti toisin kun Lavangossa vielä. :afro:

Tässä välissä ehtikin tulla juttua noista osallistumis maksuista. Jollain kai on katettava ne kulutkin. Toinen asia mikä pisti silmään on se että minäkin jonkin verran käyn radalla enkä juurikaan ole siellä nuoria nähnyt eli viikkorahoilla ostettuja autoja ei taida juurikaan olla siis polttis luokkiin. Polttisautot taitaa muutenkin olla sen verran monimutkaisia laitteita että ihan nuori ei sen kanssa yksinkertaisti pärjää yksin, vaan milläs kaikki isät saadaan ostaan pojilleen autoja ja sitä kautta kuskaan poikiaan radalle ja tutustumaan lajiin.

Ps. Olisko jokin 1 treeni ja 1kpl 30min. finaalia hyvä Trukki kuskeille, ketkä on ilmoittautunut. Siis jos ei tule edes täyttä korokkeellista kuskeja ja se ajettais Lauantaina ruokatunnin aikaan mikäli Buggy aikatauluun saadaan se sovitettua. Pääsis edes vähän kisa tunnelmaaan mukaan Trukki kuskitkin.

176
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 23.04.09 - klo: 10.04 »
Moro
Joku kyseli parempaa reuna putki ainetta.
Tampereella on käytetty Isohkoa köyttä jo kolmatta vuotta eikä poikki ole mennyt kun tarkoituksella. Koko on ainut ongelma, tarpeeksi isoa köyttä ei ole meilläkään joka paikassa, vain tarpeellisissa kohdin. Löytyyhän Helsingistäkin satama ja varmasti sopivaa käytöstä poistettua köyttä sieltä joltain varustamolta ilmaiseksi. Tuo salaoja kun on todella heikkoa ja kiinnittäminen ongelmallista, toisin kun köydessä. Köysi kestää ajella esim. jyrällä yli, joka taas helpottaa talkoissa paljon.
-Mikko-

177
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tampere Lahdesjärven rata
« : 11.04.09 - klo: 20.31 »
Nyt talkoiltiin radalla hieman. Vielä ei ihan pääse ajamaan, mutta ei siihenkään pitkään mene ennen kuin koko rata on tarpeeki kuiva ajamiseen. Noin 2/3 osaa radasta on jo jyrätty loppuilla kohdin vettä sen verran että ei kestänyt vielä jyrää.
-Mikko-

Ps. pitää kirjoittaa tänne kun tuo PRCA:n foorumi on jotenkin rikki eikä suostu viestejä ottamaan vastaan. Moderaattori Ekkuli saanee sen kumminkin kuntoon pikaisesti tai kaataa koko internetin.

178
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 06.04.09 - klo: 14.49 »
Hienoa luokaa näköjään olette tekemässä. Näyttääkin siltä että on hommattava turistiauto taas. Poro luokka kun oli liian vaativa ja vaikea minulle niin tuo näyttää oikein hyvältä että ns. stanu tehoilla pääsis tälläinen veteraanikin ajaan ja vielä hienoilla autoilla kun on tarkoitus kisata.

179
Moro
Viime kesän ajoin tuolla Futaban vastarilla ja lipolla diodit välissä eikä ongelmia sen takia ollut. Edellisen kesän ajoin Spektrumin kanssa ja hyvin toimi sekin samoilla Diodeilla. Voltit tippuu 2 diodilla noin 7.6V kun Lipo on täynnä siis 8.4 Voltista.

LiPon virta loppuu kun seinään on hyvä olla palautin jousi kaasussa karkaamisen varalta.

180
Tulokset / Vs: FINNISH OPEN KALENTERI + M8
« : 31.03.09 - klo: 19.24 »
No eipä se ainakaan rohkaise ketään varailemaan päivää kalenterista trukki-kisalle, jos jokapaikassa toitotetaan että ajetaan mikäli jaksetaan. Edelleen toi trukki on mun mielestä aloittelijalle se paras mahdollinen luokka, kun samalla autolla millä ajat kisaa pystyy röytyyttämään myös muualla -> satsaukselle tulee enemmän käyttöarvoa. Ymmärtääkseni esim. Lahdesta on tulossa 5-6 uutta kuskia, joten ei nyt torppailla tätä heti lähdössä. Parempi että päätetään jotta ajetaan ja sitten jokainen toimija tahollaan keskittyy siihen, että saa mukaan edes yhden uuden kuskin. Kalustoa kun on suomi täynnä joten on niitä potentiaalisia kuskejakin.   

Joo ihan totta että trukki on trukki ja osallistujia oli pahimmassa Finnish openissa 5kpl että järjestetäänkö koko viikonlopun kisa tälle ryhmälle.
No itse osallistuin joka trukki kisaan että osallistujistahan se on pitkälti kiinni kannaattaako järjestää.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 13