34
« : 05.04.09 - klo: 13.03 »
Luin tossa turvallisuuskiistanne...
Isommissa lennokeissa on tosiaan tuplavastarit, erillisinä järjestelminä käytössä. Ei varmasti paljon naurata, kun 150.000$ tippuu taivaalta, kun vastaanottimeen sattunut kylmäjuotos ei aiemmin ollutkaan ratkennut. Kaikkein parashan on, että kytkee tosissaankin sytytyksen katkaistavaksi eri järjelmästä. Semmoinen asia tuli kanssa mieleen, että jos se kaasu pamahtaa täysille, niin kuskilla kestää sekunti tai kaksi, ennenkuin ehtii sammuttaa. Auto kerää varmasti siinä ajassa jo vauhtia todella paljon, joten olisiko asiallista laittaa myös jarrulle servo, joka pysäyttäisi auton? Välttyisi juurikin bemarin korjaus... Siinä kun ne sentit tuntuu maksavan niin paljon.
Tuohon arvosanaan antaisin kouluarvosanoilla kiitettävä, eli 9. Mitään paremmin tehtävää en varmasti ole oikea henkilö sanomaan, mutta tosiaan tuo turvallisuuden hoitaminen ennen vahinkoa on tosi tärkeä juttu. Ei varmasti olisi itselläkään tullut mieleen, jos ei viisaammat olisi neuvoneet. Helppo spekuloida, kun ymmärtää itsekin asian juonen :mrgreen: