Ok - eipä varmaan kannata rynniä hankkimaan "päivityksiä", elleivät osoittaudu ensin tarpeellisiksi. Pitänee varmistaa tuo slipperin säätö, vaikka oma peli ei lähdenkään keulimaan oik. muuten kuin ensin peruuttamalla tai jarruttamalla ensin lähes pysähdyksiin ja linttaamalla sitten "kaasun" auki. Taidanpa vain hankkia alkuperäistä vastaavan muovisen idlerin varaosaksi ainakin näin aluksi. Kuinka tuota alkuperäistä laatikkoa muuten pitäisi / kannattaisi rasvata? Mitä öljyä laittaa ja kuinka usein tarkastaa / vaihtaa?
Tässä kun nyt kyselemään alettiin, niin entäs noiden iskareiden öljyt? Armotonta bashia ei ole autolle tiedossa, vaan vauhdikasta kurvailua ja hillittyjä hyppyjä. Jos nyt hillitön loikkimisinto iskee, niin hankin sitten siihen hommaan omat öljynsä...
Olenhan minä näistä jotain lukenut, mutta näin nyybille suora linkkin kotomaasta saatavaan sopivaan tuotteeseen olisi aika suuri apu, kits
[/quote]
Alkuperäisessä voimansiirrossa on sellainenkin hienous, että sitä ei juurikaan tarvitse rasvata säännöllisesti, sillä vetopyörästössä ei ole öljyä. Muovirattaat eivät rasvaa tarvitse, ainoastaan diffin sisällä tulee olla vaseliinia, samoin vetopyörästön laakereissa. Laatikkoa ei kovin usein tarvitse avata, meillä avaus on tehty ajomäärästä riippuen kerran tai pari vuodessa. (Tämä siis koskee sitä vakiota).
Traxxasin oma iskunvaimenninöljy ja vakioiskarit ovat pihasuttaukseen aivan käypäisiä. Vaimennuksen ominaisuuksia voi auton asettamissa rajoissa säätää mäntiä vaihtamalla. Iskarit itsessään ovat todennäköisesti yhdet parhaimmista muovisista vakioiskareista, mitä RTR-pakettien mukana yleensä tulee. Lisäksi korjaussarjat ovat edullisia. Yhden törmäyksessä taipuneen männänvarren olen vaihtanut, mitään vuotoja ei ole ollut. Vertailun vuoksi olemme käyttäneet myös alumiinisia BigBore -iskareita, mutta ajossa ei eroa vakioiskareihin kyllä huomaa.
Meillä on käytössä FastlaneMachinen iskaritornit, jotka antavat enemmän mahdollisuuksia jousituksen säätämiseen: esim. jousituksen laskeminen painopisteen madaltamiseksi on helppoa.
Konservatiivisuuteen taipuvaisena "iskänä" olen tilannut lähes kaikki varaosat TowerHobbies.com -osoitteesta. Suomesta osia saa hyvin mm. Sabesta, mutta hinnat ovat luonnollisesti vähän korkeampia. Toisaalta Ameriikasta ei kannata tilata aivan pientä nyssäkkää kerralla.
Kuriositeettina mainittakoon laakereista vielä, että sen jälkeen kun viime kesänä siirryimme käyttämään pyöränlaakereina ns. laatulaakereita (Ina), ei yhtään ole tarvinnut vaihtaa. Ja kyseessä ovat alkuperäisen kokoiset laakerit.