Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Bulvaani

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8
61
Vielä vähän asiaa pohtivana viimeiset kymmenen vuotta harrastaneena taviksena kysyisin vastaavasti että mitä tällä kaikella punnertamisella voitaisiin parhaimmassa tapauksessa saavuttaa (suuren yleisön keskuudessa) ? Parempi maailma ja paikka asua? Mainetta ja kunniaa, kenties rahaakin? Vai pelkästään hyvä mieli?
Asia kun on mulle hieman epäselvä.
Noissa isojen poikien leikeissä kun on edes jotain mikä mahdollista kiinnostaa suurta yleisöä eli teoriassa voit ajamalla kehittyä ja siirtyä isompiin luokkiin aina ralli ja formula -maailman kuninkuusluokkiin asti. Se tietää tunnetusti kauniita naisia ja likviditeettiä millä mällätä. Tai sitten muuten vaan olla "kova jätkä" lähikapakassa tai muissa piireissä.
Mikä tässä R/C:ssä on se juttu noin niinku suuren yleisön kannalta? Saako pienoisautomestarit paremmin "pesää", onko niillä taviksia parempi kunto tai joku muu juttu mikä tekee pienoisautoilijasta edes jollain tapaa henkilönä kiinnostavan?
Yleensähän nää hommat tulee just esikuvien kautta kun miettii mitä tahansa urheilua, R/C taitaa kuitenkin olla lähimpänä urheilua vai kenties jotain erikoista hippikulttuuria (= saa viettää vapaata elämää ja nähdä maailmaa siinä sivussa kun käy vähän treenailee eri radoilla muiden samanhenkisten kanssa).

Provokaatiota tai ei, mutta mielestäni Mika on erittäin hyvin markkinointioppinsa lukenut ja olen hänen kanssaan samaa mieltä: Ellei näitä motivoinnin peruskysymyksiä ole selkeästi jäsennelty, ei yhteistä tahtotilaa voida saavuttaa. Jos jokaisella jampalla on vain oma näkemyksensä, vetää jokainen jamppa silloin omaan suuntaansa. Ei yhtenäisyyttä = ei yhteistä liittoa. Vision tulee olla sellainen, että siihen on mahdollisimman monen helppo yhtyä ja lähteä oman motivoitumisen kautta edistämään yhteisen hiekkalaatikon syntymistä. Rivissä valitettavasti riittää, jos yksi kusee toiseen suuntaan kuin muut; alkaa oma laatikko haista. Think big - get big. Think small - be small.

62
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 06.12.10 - klo: 22.33 »
Onko muilla ollut kisarenkaiden vanteet heti pussista otettua kierossa ja kumit huonosti paikallaan ? En silti valita, parempaa joka tapauksessa kun viimekauden Xenon

On. Neljästä ajetusta setistä löytynyt yhteensä 6 pyöreää rengasta. Ei tämä laadultaan sen kummoisemmalta vaikuta kuin esim. LRP:n CPX, eikä ainakaan paremmalta kuin edellisten kausien ulkorengas VTEC. Liimata saa joka hiitin jälkeen, mutta näin on monessa muussakin renkaassa hyvällä pidolla. Ajettavuudeltaan kyllä oikein miellyttävä tuttavuus ja tuntuu toimivan johdonmukaisesti aika loppuun asti.

63
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 30.11.10 - klo: 22.51 »
Onkos stoc -luokkien 0-ennakkosäädinlistaan tullut päivitystä? Vai kelpuutetaanko listan ulkopuolelta löytyvät "selvät tapaukset" mukaan FTT -kekkereihin? Esim. SP Prostoc 2.1 samalla softalla kuin listalta löytyvät SP 2.0 PRO tai SP 2.0 LPF...

64
Tulokset / Vs: TULOKSET: KyPak Casino Touring
« : 29.11.10 - klo: 13.39 »
Kiitokset jälleen kerran hyvin järjestetyistä kisoista! KyPak osaa.

Rata oli stoc-luokan autoille erinomainen, touring-henkinen ja oikein jouhevasti ajettava: Ei voinut olla tykkäämättä.

+Laurin hienot TSS-10 -ajot koko päivän
+loogisesti päivän aikana kehittynyt pito
+siisti ja äänestämätön ajotapa koko päivän
+loistavasti toimineet tiimin autot
+selkeät ja informatiiviset kuulutukset kaikkissa erissä, tuli fiilis niinkuin olisi ollut kisoissa
+kaikkia kuskeja kannustava ilmapiiri ja hyvä varikkomeininki

-Sorexien liimaukset
-Sorexien satunnainen pyöreys
-ne jotka jäivät pois kisoista eivät tiedä mitä menettivät

65
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 17.11.10 - klo: 14.22 »

Sorexin valinnan puolesta tärkein seikka oli renkaiden laatu, mikä näkyy kyllä myös hinnassa. Viime talvi toimi hyvänä muistutuksena siitä, kuinka tärkeää renkaiden laatu (=tasalaatuisuus) on silloin kun ei saa/voi testata useita settejä, mistä sitten valitsee kisasettinsä.
[/quote]

Mikäs vika kesäkauden renkaassa oli, kun sekin piti vaihtaa? Vai eikö sitä enää ole saatavana?

66
Ok. Eli porukka on irtisanomassa UAU jäsenyyksiään tällä hetkellä?
Ei kait niitä erikseen tarvi irtisanoa kuhan vaan jättää laskun maksamatta. PKSRCA ainaki tarjoo kaikki mitä itse tarvitsen. Lisenssit ja radat :)

Yksi yleisimpiä järjestötoiminnan harhakäsityksiä on ajatus, että jäsenmaksun maksamatta jättäminen automaattisesti päättää jäsenyyden. Kannattaa varmistaa tämä asia yhdistyksen säännöistä. Sieltä löytyy maininta siitä, kuinka jäsenyys päätetään tai päättyy ja miten pitkän maksamattomuuskauden jälkeen yhdistys voi erottaa jäsenen. Automaatiota jäsenmaksun maksamatta jättämisen ja jäsenyyden päättymisen välillä ei ole, ellei näin säännöissä ole määritelty. Tämä tarkoittaa myös sitä, että yhdistyksellä on oikeus periä maksamattomia jäsenmaksuja, ellei jäsenyydestä eroamisesta ole ilmoitettu sääntöjen mukaisesti. Ei sitä maksua kukaan yleensä enää siinä vaiheessa maksa, mutta kuitenkin...
Sorry pieni outsiderin OT...

67
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 27.10.10 - klo: 20.32 »
Mikäs rengas olis hyvä hinta/laatu suhteeltaan sunnuntai ajelialle tourinkiin? Ja mielellään sais olla kulutus kestävät ja ei mitkäät liukastelu kumit.

Jos vain omaksi iloksesi ajelet, niin LRP:n VTEC CPX on touringrenkaiden Pirkka-tuote; halpa ja hintaansa nähden riittävän hyvä. Pitää johdonmukaisesti ja kestää kulutusta. Pienet liimausviat tai muut kauneusvirheet on sunnuntaiajelijalle hyväksyttävissä, kun hintakin on edullinen. Kauppiaita haahuilee tämänkin foorumin bisnesosastolla.

68
Kilpailijoiden kanava / Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
« : 12.10.10 - klo: 21.13 »
Onko seuraavista Alue 8 -kisapäivistä vielä olemassa tarkempaa haisua? Tietäisi sitten vältellä töitä sopiviin aikoihin.

69
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2011 -ennakkotietoja
« : 12.10.10 - klo: 13.00 »
Vielä jos saadaan max. välitykset Stocci luokkiin niin loppuu "Grillaus kisat" ja päästään keskittymään pelkästään autolla ajamiseen.

Joo, ihanaa! Ja kaikille samanmerkkiset autot kiinteillä säädöillä ja vain yksi sallittu kori... :shocked:

0-ennakko ja vakioitu kone riittävät hienosti!
Vapaa välityskin tasaa vauhteja siksi, että koneiden ja säätimien yksilöerot tasoittuvat, kun paras vauhti kullekin radalle haetaan välityksellä. 0-ennakot pudottivat jo vauhdit aivan riittävän alas ja ovat vieneet syksyn aikana säätämisen fokuksen sähköistä alustaan. Ja säätämään ei opi pelkkää akkua lataamalla, välitykset ovat oleellinen osa kokonaisuutta. Liian tiukat säännöt vakioluokissa ohjaavat kuskeja vapaampiin luokkiin ja tämä ei liene sääntömuutosten tarkoitus ainakaan tällä kertaa.

70
Taisi olla BULVAANI joka huusi minulle kesken erän kuin eräs nuori kuski tuuppas minut letkuun ja kaveri ei siitä saannut mitään eikä myöskään pysähtänyt antamaan tietä vaan joku huusi yläkerrasta että miksi ajoin sinne  :undecided:

Oikaistaan nyt nämä räikeimmät fantasiaosaston tarinat: huutaja ei ollut kukaan TiimLahden väestä - ei isä tai kuski, me olimme kaikki joko sinun kanssa yhtä aikaa ajajakorokkeella tai aivan sen vieressä portailla. Ja meillä päin ei ole tapana huudella korokkeelta kenellekään. Kommentti yleisön joukosta oli kyllä ansiokas, mutta menköön kunnia sille kelle se kuuluu.

Lopetan OT:n osaltani tähän.

71
Joo joku taisi ajaa minun päälle  :undecided:
No tämä on minulle vain hauskanpitoa mutta aikas monelle tämä on totisentotta meininkiä kuten huomasin liian paljon viikonloppuna.
Se on sääli se.
Ollaan kokeiltu VTR luokassa 4.5-4.75 välitystä ja se jos joku tasaista kisailua todella paljon. Ehkä tästä olis jotain TSS luokkaan  :wink:
Jerzi

Kaiken sen kouhkauksen perusteella mitä olet tämänkin asian ja Riksun kisan ympärille saanut järjestettyä, on vaikea uskoa kisaamisen olevan sinulle vain hauskanpitoa.
Anna nyt jo sen FTT:n olla ja nauti siitä VTR:stä, kun se nyt kuitenkin näyttäisi kirjoittelusi perusteella olevan enemmän sinun juttusi. Tai jos ajat jotain muuta luokkaa, niin tyydy muiden laatimiin sääntöihin.

Mutta Aaken aikaisempaan kysymykseen vastausta: Kyllähän noissa viime kauden TSS-koneissa ja LRP:ssä silmin nähtävä vauhtiero on, mutta onko sillä merkitystä aluekisoihin: ei minun mielestäni. Eli kelpaa säännöksi, emme tule aluekisoja varten hankkimaan eri koneita.

Pepess: Riksussa TiimLahden TSS:n sijat 3./4. ja 6. ajettiin SP:n nollasoftalla ja viime kauden CS:llä. Jos kerran Jerzikin ajoi CS:llä sijalle 2., niin siinähän vähän jo osviittaa onkin...

FTT:n konevalinta on lajiryhmän käsissä, pääasia on että ajetaan yksityyppikoneella..


Olen joo huomannut että turisti luokassa pipo kiristää jollain  :lol:
Joo valitan että ajoimme stanuluokassa, kysyimme että olisko mahdollista ajattaa VTR.ää riksussa mutta se kuin ei käynnyt niin päätimme osallistua muiden harmiksi stanuluokkaan.
Joo ja kyselin että olisko minulla ollut mahdollista ajaa camaron kopalla mutta se ei käynnyt. Milläköhän sijalla olisin ollut jos se olis ollut kiinni. Ei nyt vika mutta ei kylläkään kaukana myöskään.
Minusta vain tuntuu että tämmöinen vanha bashkaparta kuin tulee ja ajaa eräitten isäpappojen poikien ohi joka treenailee ihan sikana papan ostamilla kalleilla laitteilla niin pipo alkaa kiristää liian paljon.
Minun ote kisat kuin kisat on aina se sama nykyään, ei paljoo kiristä mutta jos minä esitän hienoa ajokulttuuria enkä ajele muitten päälle niin minäkin haluan että niin myös tehdään minulle.
Ajokulttuuri oli aika sikamaista finaaleissa mitä tuli todettua ja mitä näin.
Mutta kaiken kukkaroksi tämä antaa minulle vain lisää potkua ja voi olla että tuo kireämpi kone hommataan koska se on sallittu niin ei jää mitään hampaan koloon.
Pyydän kaikilta pikkupojilta jonka sijoituksia tiputin niin anteeksi, en yrittänyt muuta kuin ajaa rataa ympäri parhaalla tavallani ja onnistuin paikkapaikoin.
Ja HUOM, minulla oli sitten niin sallittu auto kuin vaan voi olla ja oli jopa ylimääräistä painoa jota liikutin ympäri rataa turhaan.
Seuraavaa kisaa odotellen jo  :p

Kun on tarpeksi syvälle suohon itsensä reuhtonut, ei sieltä enää huutamalla pääse irti...

72
Tulokset / Vs: A8 Riihimäki tulokset ja jäkiajot
« : 05.10.10 - klo: 22.17 »
Kiitokset Riksun väelle tosi hienosti hoidetuista kisoista. Rata ja varikkotilat olivat tosi hyvät. Erityisen ilahduttavaa oli TSS-luokan hieno osallistujamäärä ja uusien naamojen näkeminen lauteilla. Vakioluokan vauhdit olivat tasaisia niissä erissä joissa pitääkin ja tämä tietää hyvää tulevalle FTT-kaudelle. Voidaan keskittyä ajotaitojen ja säätämisen opetteluun, ei tarvitse arpoa säätimen asetuksia ym. hassutuksia. Kerrassaan hieno aloitus aluekisasarjalle!
Ja niin, hyvä TiimLahden junioritiimi!

73
Joo joku taisi ajaa minun päälle  :undecided:
No tämä on minulle vain hauskanpitoa mutta aikas monelle tämä on totisentotta meininkiä kuten huomasin liian paljon viikonloppuna.
Se on sääli se.
Ollaan kokeiltu VTR luokassa 4.5-4.75 välitystä ja se jos joku tasaista kisailua todella paljon. Ehkä tästä olis jotain TSS luokkaan  :wink:
Jerzi

Kaiken sen kouhkauksen perusteella mitä olet tämänkin asian ja Riksun kisan ympärille saanut järjestettyä, on vaikea uskoa kisaamisen olevan sinulle vain hauskanpitoa.
Anna nyt jo sen FTT:n olla ja nauti siitä VTR:stä, kun se nyt kuitenkin näyttäisi kirjoittelusi perusteella olevan enemmän sinun juttusi. Tai jos ajat jotain muuta luokkaa, niin tyydy muiden laatimiin sääntöihin.

Mutta Aaken aikaisempaan kysymykseen vastausta: Kyllähän noissa viime kauden TSS-koneissa ja LRP:ssä silmin nähtävä vauhtiero on, mutta onko sillä merkitystä aluekisoihin: ei minun mielestäni. Eli kelpaa säännöksi, emme tule aluekisoja varten hankkimaan eri koneita.

Pepess: Riksussa TiimLahden TSS:n sijat 3./4. ja 6. ajettiin SP:n nollasoftalla ja viime kauden CS:llä. Jos kerran Jerzikin ajoi CS:llä sijalle 2., niin siinähän vähän jo osviittaa onkin...

FTT:n konevalinta on lajiryhmän käsissä, pääasia on että ajetaan yksityyppikoneella..

74
Tulokset / Vs: Kilpailukutsu A8 Riihimäki 3.10.2010
« : 01.10.10 - klo: 20.43 »
Voikos paikan päällä ostaa renkaita - eli onko kauppiaita paikalla?

75
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.09.10 - klo: 09.35 »
Teillä jäbät on hyvä pössis tossa. Tulkaa nyt joka tapauksessa kiertämään A8-sarjaa sinne stanujen sekaan.

tuukka

Eiköhän anneta kilpailujen järjestäjien päättää, millaiset autot mihinkin luokkaan otetaan mukaan.

76
Toivottavasti näitä vakioluokan kone- ja säädin vaihtoehtoja ei ratkaista pelkästään tällä foorumilla käytyjen keskustelujen perusteella, kun tuntuu, ettei näistä kirjoittajista kauhen moni edes aja/ajata kyseistä luokkaa.Eikö aiheesta voida tehdä mielipidekyselyä vaikka sähköpostin välityksellä, niiltä jotka luokkaa ajavat?
T.Harri Valander
Juurikin näin ja vaikka sellainen rajaus että ketkä ovat sarjaa kiertäneet enemmän kuin sen kuuluisan yhden kisan.

Edellisiä komppaan. Eipä ole meidän tiimin lisäksi kukaan viime kauden kisat kiertäneistä TSS -kuljettajista kommentteja ja kokemuksia tänne kirjoitellut. Mutua ja spekulointia on kyllä tullut senkin edestä. Kolmen auton ja kuskin voimin on viime kauden koneilla ja 0-ennakkosoftalla jo ajettu ja kokemukset tännekin kirjattu 5./6.9. http://rc10.fi/index.php?topic=45191.180

77
Onko jollain vertailudataa 0-ennakkosäätimillä ja stanukoneella vs. nyt kaavaillut poro säännöt (Nykyiset stanukoneet + vapaa säädin (=2009 TSS-10)) vs. viriluokka?

0-ennakolla nykyinen 17.5 kone on aika lailla samanvauhtinen kuin Novak 13.5 oli viidellä Nimh-kennolla aikanaan. Muistan sen hyvin, sillä aikanaan meillä oli tiimissä yhtä aikaa ajossa kumpikin kombinaatio. Eli vauhti on huomattavasti alhaisempi kuin vapaalla säätimellä. Esitetyllä säännöllä vauhtieroa stocille ja prostocille voidaan saada mielestäni riittävästi ja ihan silmämääräisen tarkastelun perusteella myös prostocin vauhti laskee huomattavasti. Sopii siis jälleen paremmin niille keski-ikää lähestyville näkörajoitteisille, jotka siellä porossa pommittelevat...  :wink:

78
Varmaan kauden 2010 stanukuskit voivat kertoa kuinka paljon heillä meni moottoreita ja säätimiä kauden aikana?

Kahden auton ja kahden kuskin TSS-10 -tiimi:
Investoinnit kaudelle: kaksi säädintä (SP), kolme konetta (CS)(joista yksi varakoneena), varasensori, vararoottori, yht. noin 500€
Inventaariossa kauden jälkeen: kaksi toimivaa konetta, kaksi toimivaa säädintä, käyttämätön vararoottori
Rikot/tapiot kaudella: 4kpl moottorin laakereita, 4 kpl sensoriyksiköitä, 1 kpl sensorin johto, 1 kpl loppuun ajettu kone (käämivaurio)

Ja koko sarja kierrettiin. Referenssiksi vielä kulupuolelle, että kauden aikana ostettiin sisälle 13 sarjaa renkaita ja ulkokaudelle 16 sarjaa ja näistä tuli kustannuksia reilut 700€ - nyt niistä on jäljellä muisto vain eri ratojen pinnalla.

Eli tietovisailukysymys kuulukin: Huvittaisiko minua ostaa uudet säätimet alle vuosi sitten ostettujen, juuri 0-ennakkosoftalla päivitettyjen ja täysin toimivien tilalle?

79
Tappaako SM-statuksen pois vienti sarjat vai onko tuo kerta-SM + kansallinen sarja todellinen vaihtoehto korvaamaan nykymuotoiset SM-sarjat?

Kommentti sähkötouring -osastolta: Tappaa. Ei ole.

En ajattele asiaa oman ajankäyttöni tai mukavuuden näkökulmasta, siinä tapauksessa toivoisin mahdollisuutta ajaa kisat videoneuvotteluna kotisohvalta.

Tämä erilaisten sisä- ja ulkoratojen sekametelisoppa kaudella tammikuusta elokuuhun takaa sen, että sarjamuotoisen SM:n voittaa monipuolisin, mukautuvin ja taitavin kuljettaja. Eli pitkä sarja, tänk juu. Vaihtoehtoina esim. 3+3 tai 4+4/4+3, ehkä mieluummin jälkimmäinen.

Vaikka nuorten mestaruussarjalla ei virallista SM -arvoa olekaan, myös junioreiden on hyvä oppia siihen, että vielä yhden putkeen menneen kisan jälkeen ei kannata alkaa leijumaan. Pitkäjännitteisyys palkitaan ja näin kasvatetaan kilpailemiseen nöyrästi suhtautuvia kuskeja, joilla on menestymisen edellytykset myös kv-kilpailuissa.

80
Asia joka on myös hyvä ottaa huomioon on se, että mikäli päädytään siihen että meillä on joku ROAR tms tyyppinen "hyväksyttyjen säätimien lista", niin se ei sulje pois tätä mainittua edullisempaa "stock spec" säädintä. Tarkoittaen sitä, että aloittelija voi hankkia sen edullisen säätimen ja olla sen kanssa kilpailukykyinen vaikka muilla on kalliimmat pelit.

Nyt aletaan olla "alueella". ROAR -listalta löytyvät merkittävimmät viime kaudellakin käytössä olleet säätimet 0-softineen.  :wink:

81
Tänään avattiin Riihimäellä sisäkausi ja pääsimme ensimmäistä kertaa testaamaan 0-ennakkosäätimiä vakioluokan 17.5 koneiden kanssa. Koneina oli 3 x CS ja 1 x LRP. Säätiminä SP:n 2.0 GT LPF, 2.0 GT Pro, 2.1 GT Prostoc ja vanha kunnon LRP TC Spec. Kolmessa ensiksi mainituissa oli SP:n uusin 0-ennakkosofta.

Vauhtia oli luonnollisesti huomattavasti vähemmän kuin ennakonsäätösoftalla, mutta kuitenkin ehdottomasti riittävästi vakioluokan autoille. Kokemus oli kaikin puolin miellyttävä, ahdistusta ei kiihtyvyyden tai huippunopeuden rajallisuuden suhteen ainakaan Riksun Uramon salissa päässyt syntymään. Ajettavuus ja autojen käyttäytyminen nousivat välittömästi kolmanteen potenssiin - ai että oli mukavaa!

Oleellisin huomio oli, että neljän eri auton huippunopeudet tasaantuivat viiden-kuuden ajetun akun jälkeen käytännössä identtisiksi kun kunkin auton välitykset hierottiin kohdalleen. Kaikissa autoissa oli eri mallinen nopeudensäädin - tosin kolmessa SP. Tämä on mielestäni selvä osoitus siitä, että eri säätimet ja moottorit ovat varsin samavauhtisia, kun ennakoihin ei tarvitse koskea. Eli tämän ei-akateemisen testin perusteella ainakaan yksityyppisäätimen käytölle ei perusteita löydy. Erot radan kiertämisen nopeudessa olivat autojen säädöistä ja kuskien taidoista riippuvaisia. Juuri niin kuin vakioluokassa pitääkin olla!

Vielä vähän täydennystä: Autot 1 x XRay T2 008, 2 x T2 009 ja 1 x T3. Välitykset testauksessa 5.xx - 3.60. Tästä pisimmästä päästä löytyi paras suorityskykykombinaatio. Ei ongelmia välitysten fyysisessä mahtumisessa, spurrit 72/76. Jos olisi ollut, olisi hihnapyörät vaihdettu; no problem. Lämmöt viiden minuutin erissä välityksestä riippuen 45 - 81 astetta. Siirryttäessä kohti pitempää välitystä alkoivat lämmöt välillä laskea, kunnes taas nousivat siirryttäessä reilun kolmen ja puolen välityksiin ja varaa olisi ollut vielä vähän pidentääkin. Eli lämpöä kyllä - lämpöongelmia ei.
Ylivälittämisestä aiheutuvat lämpöongelmat ovat aina mekaanikon aiheuttamia, ei osaamattomuuden vuoksi poltetuista koneista voi teknisiä sääntöjä mennä syyttämään.

Komppaan täysin Kaasukaken kommenttia siitä, että reilun pelin hengessä pitäisi pystyä tämäkin homma hoitamaan. Vilunkia voi tehdä aina jos niin haluaa, mutta kiinnijäämisen häpeän ja kilpailukiellon pitäisi riittää normaalilla moraalilla varustetuille kilpailijoille ohjenuoraksi sääntöjen noudattamiseen. Ei meidän yksittäisinä kilpailijoina pitäisi yöuniamme menettää yhden tai kahden sellaisen urpon vuoksi, jotka ottavat voittamisen pakkomielteekseen silläkin uhalla että maine menee.

Ja pliis, ei paniikkinappulaa säädinten osalta; yksityyppisäätimeen siirtyminen olisi lähinnä kauppiaiden laulujen laulamista. Eivätkös säädinvalmistajat myös tämän muuttuvan sääntömaailman vuoksi ole tehneet säätimistään ohjelmallisesti päivitettäviä.

82
Tänään avattiin Riihimäellä sisäkausi ja pääsimme ensimmäistä kertaa testaamaan 0-ennakkosäätimiä vakioluokan 17.5 koneiden kanssa. Koneina oli 3 x CS ja 1 x LRP. Säätiminä SP:n 2.0 GT LPF, 2.0 GT Pro, 2.1 GT Prostoc ja vanha kunnon LRP TC Spec. Kolmessa ensiksi mainituissa oli SP:n uusin 0-ennakkosofta.

Vauhtia oli luonnollisesti huomattavasti vähemmän kuin ennakonsäätösoftalla, mutta kuitenkin ehdottomasti riittävästi vakioluokan autoille. Kokemus oli kaikin puolin miellyttävä, ahdistusta ei kiihtyvyyden tai huippunopeuden rajallisuuden suhteen ainakaan Riksun Uramon salissa päässyt syntymään. Ajettavuus ja autojen käyttäytyminen nousivat välittömästi kolmanteen potenssiin - ai että oli mukavaa!

Oleellisin huomio oli, että neljän eri auton huippunopeudet tasaantuivat viiden-kuuden ajetun akun jälkeen käytännössä identtisiksi kun kunkin auton välitykset hierottiin kohdalleen. Kaikissa autoissa oli eri mallinen nopeudensäädin - tosin kolmessa SP. Tämä on mielestäni selvä osoitus siitä, että eri säätimet ja moottorit ovat varsin samavauhtisia, kun ennakoihin ei tarvitse koskea. Eli tämän ei-akateemisen testin perusteella ainakaan yksityyppisäätimen käytölle ei perusteita löydy. Erot radan kiertämisen nopeudessa olivat autojen säädöistä ja kuskien taidoista riippuvaisia. Juuri niin kuin vakioluokassa pitääkin olla!

83
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 22.08.10 - klo: 17.40 »
Bondshus, Wiha ja muut oikeiden työkaluliikkeiden hex-avaimet tuli kokeiltua harrastuksen alkumetreillä, mutta parasta referenssiä oli lainata kokeneempien harrastajien työkaluja, kun oli ensin em. merkkivehkeillä pilannut pari kourallista pinjoniruuveja ja muita kiinnittimiä.

Käytössä on nyt pääasiassa Team Integyä, joku Hudy ja Asson Factory Team -brandilla myytäviä avaimia ja kaikki on ostettu kotimaisilta kauppiailta. Toimii!

84
Tulokset / Vs: FTT VIII 2010 UAU@Tattarisuo Lopputulokset
« : 16.08.10 - klo: 21.25 »
Ihan mielenkiinnosta kyselen STANU kuskeilta että ajoiko kukaan NOLLAENNAKKO säätimellä  :huh:
Jerzi
Olisiko pitänyt? Mikähän pointti siinäkin sitten olisi ollut? Nyt ajettiin kilpaa tämän kauden säännöillä, tämän kauden vehkeillä ja tämän kauden pisteistä. Kyllä ne watever-ennakot sieltä ehtii tulemaan ilman jatkuvaa vatvomista. Mutta pois OT:sta:

Kiitos järjestäjille kisasta, pientä jännitystä järjesti ukkosenjumala tälläkin kertaa. Rata on mainio ja mittasuhteiltaan erinomainen 1:10 -autoille,  reunamakkarat ovat vähän korkeat mutta autoa säästävät - eikä niihin tietysti tarvitse ajaa...

+juniorin kokonaissuoritus
+SP: koko kausi ilman yhtäkään vikaa
+Askon voimala; sähkö oli hyvää ja sitä oli riittävästi
+hyvä vääntö tiimin sisällä ja koko junioritiimin menestys (Juha, Eetu P., Lauri)
+Tiim Lahti -varikkokasauma

-oman ajon ailahtelevaisuus ja pienet tekniset haasteet
-CS:n sensorit
-hermoja raastava taustamelu karting-radalta

85
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 02.08.10 - klo: 17.22 »
En saannut uusia kavereita kuin olin ajamassa radalla eilen koska pidin huolen siitä että kaikki pääsivät ajamaan yhtä paljon.

Onkos Tattiksella jotain kirjoittamattomia sääntöjä siitä, minä päivinä minkäkinlaisilla autoilla on radalle tervetullut? Meinaan tuleeko karjakkokatseita tai muita vastaavia, jos tiistai-iltana tarjoutuu sähkötouringeilla treenaamaan...Aina ei voi itse valita sitä iltaa mikä sopii. :shock:

86
Sit kait perinteinen +/- arvostelu
+ Radan profiili
+ Tiimi teltta
+ Tiimin suoritus
+ Oma ajo
+ Hotellin ilmastointi

- Turha sadesuojauksien rakentelu
- Tihkusade mikä siirsi aikataulua

Kompataan Juhaa muutamin lisäyksin:

Kiitokset järjestäjille, perusjärjestelyihin oli selvästi panostettu.

+Juniorin kauden parhaat ajosuoritukset
+Ihan kivasti kulki itselläkin
+tekniikka pelasi loistavasti

- Mikä oli tämä "lätsäpekka", joka lauantaina järjesteli autoja lähtöruutuihin finaaleissa samalla tupakkaa polttaen? Tämä toistui käytännössä ennen kaikkia finaalilähtöjä. Sääntökirja ei tietysti suoraan kiellä tupakointia rata-alueella, mutta eikö nyt järkikin sano, että juniorilajiin ei moinen sovi. Oliko kyseessä niin kurko henkilö, että edes kilpailun muu johto ei asiaan halunnut puuttua, johonkin jokkiskisoihin moinen menettely ehkä sopii, mutta ei pienoisautoiluun. Miettikää nyt hyvät aikuiset, millaista mallia näytetään junioreille.

87
Yksi yö hotellissa 200e
Kaksi yötä hotellissa 400e
Paljonkohan siinä femman alennus näkyy?
Kaksi eri autoa ym kamaa .

hoh hoijaa poijaat.

Asutko morsiussviitissa? :)

Itse esim kävin Helsingistä ajamassa Oulun osakilpailun noin 160e rahalla ja se sisälsi KAIKEN. ruat, kuljetukset, majoitukset, renkaat ja osallistumismaksut

Mut jos sulla on ylimäärästä rahaa voidaan sulle pitää sit vaikka 30e maksut kaikesta ku kerran rahaa ON :)

Aina löytyy nasevat vastaukset teräviltä, nokkelilta ja kaiken tietäviltä nuorilta miehiltä. Ilmiö taitaa kuulua joka lajiin...mutta kun: Kaikilla ei ole mahdollisuutta käyttää opiskelija-alennuksia, kaikki eivät ole enää niitä alle thirtysomething -ihmisiä, jotka nukkuvat junanpenkissä tai kimppamajoituksissa, joillain suattaapi olla myös perhettä mukana, joskus roiskeläppien syömiseenkin kyllästyy jne. Ei tämän harrastamisen mitään interreiliä tarvitse olla, mutta on aivan tosiasia, että kun vuosia kiertää kisoja, alkaa osallistumismaksu olemaan aika lailla pikkujuttu kokonaiskulujen joukossa. Ja mieluusti maksan vähän nykyistä enemmän hyvin järjestetyistä kisoista ja nukun yöni kunnon sängyssä hyvin syöneenä.

88
Tulokset / Vs: Laukaa Touring keskustelut ja tulokset
« : 13.06.10 - klo: 13.04 »
Joillain ne sadesuojaukset vaan näyttää toimivan paremmin kuin toisilla. Kaksi täyttä viisiminuuttista koko päivänä - olisi kieltämättä ollut mukavampi ajaa kuivassa kelissä - mutta minkäs teet. Järjestelyt toimivat rutiinilla ja täsmällisesti aikataulussa, mikä olosuhteet huomioon ottaen ei ollut lainkaan itsestäänselvää.

+toimivat kisajärjestelyt
+leppoisa tunnelma
+juniorin auton toimivuus silloin kun sähköt toimivat
+juniorin 1. finaaliajo
+oma auto pysyi kuivana - kassissa
+sääennuste piti

-vesi
-sade
-märkyys
-epäonnistunut sadesuojaus
-ei päässyt itse viivalle, kun piti yrittää pitää edes tiimin toinen auto liikkeessä
-sääennuste piti

89
Alkaa näyttää siltä, että valmistajat ovat nyt aktiivisesti mukana hakemassa ratkaisua tähän eripuolilla havaittuun ongelmaan.

Kun tuo toinen linkki jo on esillä, niin laitetaan sitten tämäkin tänne
http://www.speedpassion.net/en/productDetails.asp?p=113

SP:llä on jo olemassa myös softa, jolla GT 2.0 Pro/LPF ja GT ProStoc 2.1 voidaan päivittää 0-ennakkoiseksi ja dynaaminen ennakon säätö elimoidaan käytöstä. Eli toivottavasti ensi kauden säännöt tehdään sellaisiksi, että ne eivät automaattisesti edellytä uusien säätimien hankintaa (ainakaan kaikilta).

90
Vapaa keskustelu / Vs: Vappua!!!
« : 29.04.10 - klo: 15.26 »
http://www.lastenseurassa.fi/

Hauskaa ja vastuullista vappua kaikille!

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8