Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Bulvaani

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8
91
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 27.04.10 - klo: 20.48 »
Erityisesti vetareiden nivelet tykkää huonoa pöly-rasva -seoksesta.

Tästä en välttämättä ole samaa mieltä. Kuiva metalli metallia vasten, sekaan pöly niin kiinnileikkaantuminen tulee esiin kulumisen muodossa. Kuivavoiteluaine, grafiitti jota saa lyijykynästä on sopivaa voiteluainetta niveliin jos ei mustaa rasvaa halua käyttää. Itse käytän mustaa rasvaa myös ulkoleluissa, omien havaintojen mukaan säännöllisesti rasvattu/huollettu nivel kestää kulumatta pidempään kuin kuivalla nivelellä kirskuttelu.

No, elämä on valintoja täynnä joten kukin parhaaksi katsomalla tyylillä :wink:

Jepu. Olen kokeillut kumpaakin vaihtoehtoa vetareissa;sekä kuivavoiteluaineita että mustaa rasvaa. Hyvin pestyllä asfaltilla toimii musta rasva ihan hyvin, mutta mitä pölyisempää on, sitä enemmän kallistuu grafiitin tai molybneenisulfidin puolelle.

92
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 27.04.10 - klo: 15.15 »
Ulkoajelut lähenee, niin mitäs pitää ottaa huomioon ulkona ajellessa?
Lähinnä tulee ensimmäisenä mieleen pohjalevyn suojaus. Harrastetaanko sellaista?
Satasen hiilarilevyä on jotenkin ikävä tarjota betonikanttariin sellaisenaan.

-Kaikki ylimääräiset voiteluaineet ja teippi- ja rasvatahrat kannattaa putsata pois osista ja rungosta, pöly tarttuu rasvaan kuin pa*** kuuluisaan Junttilan tuvan seinään. Erityisesti vetareiden nivelet tykkää huonoa pöly-rasva -seoksesta.
-Em. syystä voisi ennen ulkoradalle siirtymistä viimeistään olla hyvä huolehtia siitä, että iskarit eivät vuoda aivan tolkuttomasti... :grin:
-Pohjalevyn reunojen pikaliimauksesta kannattaa huolehtia, paksulla pikaliimalla voi myös liimata "palkoa" pohjalevyn reunan kuluvimpiin kohtiin. Tämä säästää levyn reunoja rispaantumiselta. Naarmuja ei kannata pelätä, eivät ne vauhtia hidasta.
-Laakerit kuluvat ulkona nopeammin vaihtokuntoon.
-Paineilman käytöstä auton puhdistuksessa ollaan montaa mieltä; minä en käytä, sillä paineella saa työnnettyä paljon pölyä ja muuta debristä laakereihin. Pehmeä sivellin riittää myös ulkokäytössä.
-Eri koreja kannattaa kokeilla, korin vaikutus korostuu ulkona, kun tuulta on enemmän kuin sisällä.

-Sateessa ei nykysäätimillä ja koneilla kiinnosta ajella, joten siitä en nyt sano mitään... :tongue:

93
(Touring sarjaa voisi muuttaa niin, että kaikki 3 luokkaa ajaisi talvella 2 päivää. Aloitettaisiin lauantaina puolelta päivin ja lopetettaisiin sunnuntaina kolmen aikaan.)

No way! Yhden päivän on riitettävä yhtä luokkaa kohden: Stoc = yksi ajopäivä, ProStoc = yksi ajopäivä jne. Päivällä ei sinänsä ole väliä, mutta aloittelijoille olisi aina hyvä päästä näkemään myös kokeneempien kuskien kurvailua. Mieluummin ääni sille ehdotukselle, että kaikki touringit toisena päivänä ja mattikset toisena.

94
Hyvältä kuulostaa, vakiosäädin ja entinen 17.5T kone. Mitä tulee huijaamiseen, niin aina se on mahdollista jollain tavalla, mutta kotimaan stanusarjaa ei varmaan voi lähteä rakentamaan siitä lähtökohdasta että epäillään jonkun aina kusettavan ja sen estämiseksi tehdään hankalia ja kalliita ratkaisuja.

Kysehän ei ole huijaamisesta jos softaa muuttaa tai lisää ennakkoa esim piggybackilla, olettaen että säännöt vaan määrittelee että on vakioitu säädin. Sama säädin siinä on vielä käytössä.

Nyt aletaan mennä hiusten halkomisen puolelle. Sääntöihin ei liene ongelmallista kirjata asiaa siten, että säädin on vakioitu ja kaikenlainen ennakoiden tms. manipulointi ja lisäheebeleiden käyttö säätimien yhteydessä tulkitaan sääntörikkomukseksi. Sääntöjen henki on se mitä tulee noudattaa teknisten yksityiskohtien lisäksi. Ei kai nyt ole tarkoituksenmukaista kirjata erikseen sääntöihin kaikkia erilaisia mahdollisuuksia niiden kiertämiseen ja todeta, että se mitä ei ole erikseen kielletty on sallittua.

95
goos: Nimenomaan vakioluokkaan tulisi vakioitu säädin mikä on niin simppeli että nappia painamalla kalibroidaan ajovalmiiksi eikä siihen saa yhdistettyä ohjelmointilaitetta. Prostock olisi sitten niille ketkä haluavat lisää vauhtia ja säätimen konffaaminen kiinnostaa enemmän.

+Pisteet tälle!

96
Sähköautot / Vs: Projekti: Touring-kisailu
« : 26.03.10 - klo: 14.22 »
Vielä kun tietäisi mitä tekisi.

Kopsaat Aaken (tai siis Viljamin) setupin ja lähdet siitä hieromaan omaan makuusi sopivaa, ei voi ainakaan täysin mennä metsään.

Oma tunnelma tällä hetkellä on se, että en koe kovin suureksi ongelmaksi rengassarjojen epätasaisuutta, sillä kisoissa on tultava toimeen sillä yhdellä. Harjoituksissa huomaa aika nopeasti mikä on päivän henki ja sen mukaan sitten hierotaan. Jos pitäisi vielä eri rengassarjoja vertailla samalla, ei siitä enää meikäläisen taidoilla tulisi yhtään mitään. Yleensä nyt on ollut niin, että pitoa on puuttunut joko kaikkialta tai vain toisesta päästä, mutta aina johdonmukaisesti. Tämän vuoksi koko kiesiä ei ole tarvinnut rakentaa uudelleen ja tutuilla ja tiedossa olevilla veivauksilla ajokelpoinen reki on saatu aikaiseksi. Kokonaan toinen juttu onkin, onko autosta sitten tullut nopeampi, jos kuski ei sitä ole...

97
Tulokset / Vs: FTT III KIIMINKI: Tulokset ja jälkipelit
« : 22.03.10 - klo: 13.09 »
Kun ensimmäinen kokemus Kiimingin FTT -kisasta on näin positiivinen, on mukava tulla toistekin. Kiitokset järjestävälle porukalle.

+Juniorin loistavat vedot
+Hyvä valaistus salissa - sopi näin vanhemmillekin silmille
+Tekniikka pelasi mainiosti: XRay, SP, LRP
+Rataprofiili, kun kapeuden aiheuttamasta alkujärkytyksestä oli toipunut
+Matin jorinat
+Stock-kööri mukana runsaslukuisesti
+Arinan aamiaiset ja siellä respassa ollut nätti harjoittelija
+Kentsun kiska

-Omat vähemmän loistavat vedot
-Lievät pito-ongelmat omassa autossa päivän edetessä
-Sumpuksi survottu varikko, tilaa olisi ollut väljempäänkin asetteluun
-Osalla tiimistä huonoa tuuria

Ja paikkallahan oltiin lauantaina ja TSS-luokkaa ajettiin kahden auton voimin.

98
Voit hakea referenssiä mun osaamisesta vaikkapa viime vuoden verotiedoista.

Hei kaikki mukaan tähän, tämä äijien keskinäinen vertailu on vielä käsittelemätön sarka tässä vakioluokan kone- ja säädinargumentoinnissa! :tongue:
-Ensin mitataan veh...t
-Sitten otetaan erä tukkihumalaa
-Seuraavaksi lähetetään omat isäukot meidän isä on parempi kuin teidän isä -kilpailuun
-Vielä käydään huutamassa naapurin postiluukusta, että meidän äiti tekee teidän äitien ruuat ja lopuksi lasketaan pisteet.
-Suurimman pistemäärän keränneen TOSIÄIJÄN mielipiteen pohjalta laaditaan ensi kaudelle sarjasäännöt. Ja siihen on meidän köyhien, pienten, heikkojen, orpojen ja pelokkaiden tyytyminen.

99
Sähköautot / Vs: Xray T2 iskarin runkojen erot
« : 13.03.10 - klo: 17.14 »
Mitä eroa on T2/007 iskarin rungolla verrattuna 008 iskarin runkoon?

Käykö nuo ristiin? Eli voiko 007 iskariin laittaa 008 rungon?

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/308330-T2-COMPOSITE-FRAME-SHOCK-PARTS-4-STEP-106242

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/XRAY-XRAY-T2-ja-T3-Varaosat/308331-T2008-COMPOSITE-FRAME-SHOCK-PARTS-4-STEP-SHORT-106243

Alkuperäisessä T2:ssa ja T2´007:ssa on vähän nykyisiä pidempi iskarinrunko, mutta muuten osat käyvät kyllä ristiin. Jos vaihdat niin vaihda sitten samalla kaikkiin se runko että tulee samanlaiset joka nurkkaan.


007 iskarin runko 25mm, 008/009 23mm.Jotakuinkin sama ero on männän varren pituudessa.

100
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 10.03.10 - klo: 15.25 »
Onko SP:llä sellainen tilanne, että tuota "päivityslaitetta(?)" ei voi ostaa vai onko se niin kallis, ettei kannata?

Peitsamo jo osin vastasikin, mutta ei niitä uusia ohjelmistoja nyt niin usein ole tullut, etteikö RF:n erinomainen palvelu olisi riittänyt kattamaan päivitystarvetta. Hinta ei tuon päivityspalikan hankinnan este ole varmasti kenellekään, mutta voihan silläkin rahalla jotain muuta pikku kilkettä hankkia...

Vinkkejä asetuksista otetaan ilolla vastaan.

101
Onko jollakulla omakohtaisia kokemuksia ohjelmien välisistä käytännön (suorituskyvyn) eroista. Eli se ohjelmaversio jossa on ohjelmakortin mukaiset 1-10 muutettavaa parametria vs. uusin 1-15 kohtainen ohjelma?

Täsmennän vielä, että tarkoittamani aikaisempi ohjelmaversio on myös ns. nopea versio, joka tuli saataville noin kuukausi sitten.

Uusi 15-kohtainen ohjelma on tietty säädettävämpi kuin aikaisempi, vauhtia saa selvästi lisää ja mikä tärkeintä, pitää lämmöt huomattavasti alempana kuin aikaisempi versio. Kun jengaa saa säätimestä lisää, voi ajaa lyhyemmällä välityksellä -> mutkasta todella poistutaan... Tällä päivityksellä voitettiin Tampereella stock (TSS)-luokka. Välitys kyllä sitten täytyy olla kahdeksan kantturoilla, muuten tulee käämipuuroa. Niin hyvin en vielä omaa säädintäni ole saanut säätöihin, että asetuksia kannattaisi julkaista. Koneena CS 17.5.

102
Sähköautot / Vs: SPEED PASSION GT 2.0 LPF
« : 09.03.10 - klo: 12.18 »
Olis kiva kuin kerätään kokemukset keskenään jolla tämä säädin on.
Luokkana ajan stanua/VTR ja välitys tällä hetkellä on 8,22

SpeedPassion vai CS?

103
Tulokset / Vs: INDOOR EURO's 2010
« : 26.02.10 - klo: 10.39 »
Ajatuksena oli mennä katsomaan kisoja mutta onko tilanne katsojan kannalta sama kun laitettaisiin asuntovaunuun 45 henkilöä katsomaan lätkämatsia 12" telkkarista joka on takanurkassa?

Äkkiseltään en videosta huomannut yleisölle varattua tilaa?

Ei. Katsojilla on kissanpäivät ajajakorokkeen vastakkaisella puolella olevassa yläkatsomossa, joka ei näy videossa.

104
Tulokset / Vs: FTT II Tampere - tulokset ja jälkipelit
« : 22.02.10 - klo: 11.33 »
Kiitokset TamUA:n väelle kisajärjestelyistä!

+jouhea ja tarpeeksi vaativa rataprofiili
+yleiset kisajärjestelyt
+Xray ja SP - koko päivä ilman yhtään teknistä ongelmaa
+oma ajo alkuerissä
+juniorin onnistumiset omassa ajossaan koko päivän
+letkeä meininki varikolla

-- Porojokkismeininki TSS-luokan B-finaaleissa. Ajoittain mentiin surutta satasta sumuun ja tietysti silloin joihinkin sattuu aina enemmän. Tässä suhteessa junnut näyttivät isommilleen hyvää esimerkkiä. T. nimim. "ajamalla on aina kivempi hävitä"

105
Täydet pisteet:
Osallistujamäärä
Rata (ei vaikea, muttei liian helppo)
Aikataulussa pysyminen, sekä kuskit ja järjestäjä
Kunnon ruoka kisapaikalla
Ajanotto ja kuulutukset
Ajokäytös
Ajajien korokekäytös
TSS-10 -luokka

+hyvä meininki varikolla
+varaosakauppiaiden presenssi heti 1. kisapäivän alusta alkaen
+renkaat kisan järjestäjältä; ei tarvitse jännittää saako renkaita varmasti
+oman tiimin autojen ehjänä pysyminen
-oman tiimin autojen radalla pysyminen (ajoittain) :wink:

Jälleen korkean KyPak -standardin mukaiset kisat kaiken kaikkiaan. Kyllä voisivat muutkin sisäkisojen järjestäjät kopioda KyPakin reseptin mm. valmiiden pöytien ja tuolien osalta.

Pito ja sen kehittyminen päivän mittaan olivat mainio osoitus siitä, että äänekkäitä johtopäätöksiä renkaiden ominaisuuksista ja käyttäytymisestä on vaikea ja osittain turha tehdä etukäteen sillä perusteella, kuinka gummi toimii treeniradoilla, joilla samaa profiilia hinkataan viikosta tai kuukaudesta toiseen.

Kiitos KyPak!

106
Niin se on jo tullut selväksi että kaikki papat haluais ajaa stanua...  ;)
Mutta minua kyllä kiinostais tietää mitä mieltä nämä nuoret on jotka stanua ajaessaa nyt "joutuvat" ajamaan pappojen kanssa kilpaa.
Nuorten kuskien ikä haarukka stanu kisoissa on osittain aika alhaalla joten 3 kymppinen kuski vieressä on aika pappa ja hmmm ... ehkä vähän pelottavankin ISO ... 

Vastaan 10-vuotiaan juniorini huoltajana-mekaanikkona-kannustajana hänen puolestaan. Hän lähtee nyt ajamaan toista FTT-kauttaan, joten vähän kokemusta jo on taustalla. Asiasta hänen kanssaan keskustelleena häntä huolettavat seuraavat asiat(lähes suorat lainaukset):
-"Kuinka sieltä korokkeelta näkee radalle isojen välistä"
-"Mitä sitten jos tekee virheen ja joku aikuinen hermostuu ja alkaa huutaa"
-"On kyllä paha kun ei tiedä mitkä autot samassa erässä on niitä nuoria...että kenen kanssa ajaa kilpaa (...vaikka pisteet lasketaankin NM-kuskeille erikseen) 
-"Mitä tulee omasta ajosta, kun erät tehdään kaikkien kuskien nopeuden mukaan ja jos vaikka sen takia joutuukin sellaiseen erään, jossa on kaikki aloittelijat" (...tarkoittaen niitä aivan ensikertalaisia, joiden ajotaidot ovat vielä omaakin heikommat)

Eli summa summarum, eniten tuntuu jännittävän ajajakorokkeella tapahtuvat asiat ja se, millaista ajaminen sekaerissä on. Itsekin olen lähdössä aloittelevana ~40v. pappana TSS-viivalle ja meillä papoilla on nyt todella suuri vastuu, jotta emme sössi meille annettua mahdollisuutta omalla käytöksellämme. Ja kyllä, heti jos alan pärjäämään, siirryn pro stocin puolelle. Ei meidän ikäisten paikka pysyvästi saa olla NM-sarjan kuskien joukossa. Aluekisoja nähneenä vielä sellainen huomio, että Alue 8-kisoissa TSS-sarjaa nyt dominoineet papat ovat heittämällä viiden sakissa FTT-tourilla. Joillakin ratti pysyy paremmin kädessä kuin toisilla - riippumatta kilpailijakokemuksen laadusta tai määrästä.

107
Yleinen keskustelu / Vs: lempi korinne
« : 11.01.10 - klo: 17.32 »
Se on yks Corinne, kotoisin Stutgartin suunnalta... :wink:

108
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 04.01.10 - klo: 11.27 »
Ovat varmaan paremmat valaisuteholtaan....ja vastaantulija näkee hetkenaikaa valkoista kun ne ite asennetut tuikut on suunnattu yleensä päin p:tä :wink:

Eikös se autokoulussakin opeteta että katse pitää suunnata tien oikeaan laitaan eikä vastaantulijan valoihin :roll: No oli miten oli itse aijon jatkossakin käytää xenoneita häikäsee ne tai ei

Eikös autokoulussakin opeteta, että tieliikenteessä käytettävän ajoneuvon tulee täyttää tieliikennelain ja -asetuksen mukaiset katsastusmääräykset. Taas malliesimerkki siitä, kuinka ainoa napa jota ajatellaan on oma napa. Vaikea on lapsille ja nuorille perustella lakien noudattamisen periaatteen tärkeyttä, kun kaiken maailman amisanterot missaa pointin. Kysymys ei varmaankaan ole siitä, ovatko tallituunatut valot käyttäjälleen hyvät vai eivät, vaan siitä, ovatko ne muille tielläliikkujille turvallisuusriski ja vieläpä laittomat. Veikkanpa, että xenon-Matti kuuluu siihen ryhmään, jonka mielestä turvavyön käyttökin on turhaa vouhotusta.

Ja jottei topic vesittyisi täysin; ajan Pösöllä.

109
Tulokset / Vs: Alue-8 toisen kilpailun kutsu
« : 10.12.09 - klo: 11.24 »
Mitäs jos aikataulun rakentelisi siten, että eräharjoitukset alkaisivat rullata vasta klo 10.00 alkaen? Voisi noita pikkujoulujen ylensyönnistä kärsiviäkin jaksaa tulla mukaan. Ainakaan Torpan aluekisassa ei myöhempi aloittamisajankohta saanut aikaan muuta kuin kiitosta. Koko päivä on varattava joka tapauksessa, joten myöhäisempi aloitus olisi kaikille mukavampi.

110
Tulokset / Vs: Alue-8 toisen kilpailun kutsu
« : 09.12.09 - klo: 20.56 »
Oishan se kiva tulla kisaamaan, mutta voi tärinä olla turha kova sunnuntaiaamuna, niin paras jättää väliin.

Sama täällä. Firman tunnetusti kovaa kuntoa vaativat pikkujoulut lähestyy uhkaavasti joten täytyi priorisoida asioita.. ja tuskin kukaan olisi halunnut ottaa kyytiin su aamuna :mrgreen:

Minä jätän pikkujoulut väliin, jotta päästään juniorin kanssa kisoihin... :shocked:

111
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 26.11.09 - klo: 13.24 »
Mitä ero on jos kisat viedään läpi nimellä SM,alue8,casino gp tai "vain" kerhokisat. Samat naamat ovat lauteilla erona ovat pytyt jota ne parhaat saa, toimitsijat eivät ole ne samat,kisakutsussa on eri otsikko.
Kisat kuin kisat ne ovat.
Sori piti mainita että jos on SM kisat silloin mennään AKK sääntöjen mukaan ja jos on kerhokisat järjestäjä tekee säännöt.
Jerzi

PS Taas me lähdetään kisailemaan Kouvolaan koska siellä on vain kerhokisat ja lupaan jo etukäteen että samt naamat,samat pytyt, samat säännöt on siellä.
Varsinainen pointti ei nyt ollu se että se on kerhokisa, vaan kustannukset/ajankäyttö jos joutuu lähtemään kauemmas kisaan. Toki siitä voisi vääntää, että kuinka mukavaa se on sijoittaa 250 euroa kisaan näin harrastelijana, mutta en nyt jaksa.

Ja uskoisin, että mm. SM-sarjaa ajavilla kuskeilla on muutenkin suurempi budjetti lajin harrastamisessa, kuin harrastelijalla. Vaikka se SM-sarjaa ajava osallistuisikin "vain" kerhokisaan.

Mikäpä harrastus ei aikaa ja/tai rahaa veisi. RC-autoilussa kilpailutoiminta muodossa tai toisessa on koko harrastuksen suola - pelkkään ajeluun kyllästyy ennen pitkää aivan väistämättä. Juuri näin kävi meilläkin.
Vaikka meillä juniori ajaa FTT-sarjan läpi, ei meidän vuosibudjetti kovin huima ole. Jääkiekkoa pelaavat luokkakaverit maksavat harrastuksestaan vuositasolla vähintään yhtä paljon. Alue- ja kerhokisoja ajetaan juuri siksi, että välineisiin tehdyt panostukset muuttuvat sitä mielekkäämmiksi, mitä enemmän ajominuutteja / sijoitettu euro saadaan kasaan. Enemmän rahaa laitteisiin menee kuin matkakuluihin, ruokailuihin tai majoituksiin. Saman verran olisi kamppeissa rahaa kiinni, vaikka ei osallistuttaisi yhteenkään FTT-sarjan kilpailuun.
Raha ja aika ovat välillä kortilla varmasti melkein kaikilla. Näin itselläkin. Mutta aika tylsää harrastaminen olisi, jos vehkeitä olisi varaa pitää vain kotona hyllyssä.

112
Edelleenkin kannattaa seurata tuota otsikkoa...alkaen sivulta 1 lähtien. Löytyy monta vastausta ihan siinä samalla...

Huomasin, onko se GSX-R merkki vai malli kun pistän googleen niin tulee moottoripyöriä ainoastaan

Sedistä nyt vaan on kivaa ja vitsikästä kiusata 14-vuotiasta, unohda googlettelut noilla koodeilla.
Käy neuvotusti koko viestiketju läpi alusta alkaen. Jos sen jälkeen tulee vielä kysyttävää, palaa sitten asiaan.

113
Kilpailijoiden kanava / 2010 kilpailukalenteri
« : 18.11.09 - klo: 10.54 »
Hei!

Alkaa taas olla käsillä se aika vuodesta, kun ensi kauden FTT kilpailukalenteri on joka pojan toivelistalla. Tuppaa tällaisella taviksella olemaan muutakin elämää, joten olisi kiva saada päivämäärät ajoissa kalenteriin. Eli milloin saadaan tieto sisäkauden FTT osakilpailuista 2010?

114
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 17.11.09 - klo: 13.43 »
Renkaan käyttäytymisestä ei omilla ajotaidoilla vielä osaa sanoa oikein mitään, mutta muutaman sarjan kokemuksella uskaltaa jo sanoa, että kovin tasalaatuisesta tuotteesta ei ole kysymys. Viidestä ostetusta sarjasta kahdessa oli liimaukset unohtuneet sisäreunoista kokonaan, kaikki renkaat eivät olleet pyöreitä ja renkaiden pintaan tule kuluessa joskus tosi oudon näköisiä viivoja, halkeamia ja muita kulumajälkiä. Noilla jälkimmäisillä tarkoitan jälkiä, jotka eivät ole peräisin pommituksista tai muista kolaroinneista, vaan aivan normaalista ajosta. Kulutuspinta tuntuu kyllä kovinkin hyvin kulutusta kestävältä, eivätkä vanteetkaan ole aivan yhtä herkkiä rikkoutumaan kuin FTT-Sorexissa.

115
Jos ei -80-luvun Atcomi -Porschea lasketa mukaan, niin ehdottomasti eniten harmia ehti aiheuttaa K***** M*n* **fern* RTR, joka puolentoistavuoden omistusaikana imi rahaa kuin teini energiajuomaa. Auto ei hajonnut pommituksen vuoksi vaan siksi, että voimansiirron, ohjauksen ja jousituksen osat olivat yksinkertaisesti niin heikkolaatuisia, että niitä sai vakiomoottorilla ja vakioakuillakin ajettajessa olla uusimassa vähän väliä. Onneksi lähdimme tutustumaan paikallisen kerhon toimintaan ja tätä kautta avautui toiminnasta täysin uusi laji. Halvaksi ei homma muuttunut senkään jälkeen, mutta nyt rahalle saa myös vastinetta.

116
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 05.11.09 - klo: 11.16 »
Olisko jollain heittää vinkkiä millä Xray T2 007 auton keulan sais tarpeeks korkeelle? Jouset on ruuvattu päähän asti niin 8mm mitta ei meinaa mennä auton alle kunnolla. Jos auton nostaa tuohon mitan päälle niin pystyy juuri ja juuri työntämään mitän yli, mutta mitän päälle ei pysty rullaamaan.

Suurempi ongelma on servon, noperin ja moottorin puolella. Voisko jäykemmistä jousista olla jotain apua?
Jotta ulosjoustovaraa jäisi, voisit myös kokeilla pidempia alalinkkejä iskarinvarsiin. T1:ssä oli juuri näin takana, koska jousitukseen tarvitaan etupäätä enemmän liikevaraa ulospäin. Pituutta tulee lisää myös ruuvaamalla alalinkkiä ulospäin muutaman kierroksen. Kyllä pallo yleensä paikallaan pysyy vaikka ei olisikaan aivan loppuun asti kierretty. Vähän siellä ja vähän täällä, niin tarvittavat millit saa kasaan.

117
Jos en väärin muista niin muovikassit maksaa kaupalle jonkun verran enemmän kuin mitä ne asiakkailta pyytävät. Olisko ollut yhden tavaratalon vuosittaiset muovikassiostot kymmeniä tuhansia euroja vuodessa...
Säästö se pienikin säästö on, ja säästäminenhän alkaa ÄSSÄLLÄ  :mrgreen:

OT jatkuu...muistat väärin. Perusmarketissa (Prisma, CM, yms.) paraskatteisin tuote on muovikassi. Jos kateprosentteja tarkastellaan, ei oikeastaan mitään muuta kuin muovikasseja kannattaisi myydä.  :wink:

118
RC MINI -PIENOISAUTOKERHO ALOITTAA TOIMINTANSA LAHDESSA 28.10.2009

10-14-vuotiaille lapsille ja nuorille aikuisen kanssa

RC MINI -pienoisautokerhon toiminta käynnistyy syysloman jälkeen. Kerhossa opetetaan perustietoja ja taitoja RC-harrastuksesta. Kerhossa 10-14-vuotiaat lapset ja nuoret ovat yhdessä aikuisten kanssa. Mukana ovat asiantuntevat ohjaajat ja kerholaisen oma aikuinen: isä, äiti, mummi, kummi tai muu aikuinen.

Kerho kokoontuu keskiviikkoisin klo 16.30-19.00 Joutjärven seurakuntakeskuksen monitoimisalissa, Ilmarisentie 1.

Kyseessä on maksullinen kerho. Maksuttomat tutustumiskerrat 30.9./7.10. ja 14.10. Varsinainen kerhotoiminta alkaa 28.10.2009, jonka jälkeen kerhon tarvikemaksu on 25€/kausi/kerholainen (syksy 25€+kevät 25€). Kerhoon ilmoittaudutaan tutustumisilloissa ja mukaan voidaan ottaa 12 kerholaista aikuisen kanssa.

Lisätiedot http://www.mll-lahti.fi/files/61731253279639RC-Minikerhotiedote16.9.2009.pdf

119
RC-kerhot ja -radat / Vs: Oma Rata..
« : 02.10.09 - klo: 10.37 »
Jep jep ja sisätiloissa mennään... Joensuun topikista löytyy lisää.

Kyllä tuo sahanpuru taitaa jäädä pois. Ilmeisesti jotain soraa sen on oltava, hiekasta tulee painoa paljon.

Jos täyte on tarkoitus joskus saada myös pois, on hiekkapuhallushiekka oikein hyvä ratkaisu. Painoa toki tulee, mutta letkut pysyvät hyvin paikallaan.

120
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 28.09.09 - klo: 18.49 »
Kysy Eskelisen Matilta Medasecista. Voi löytyä hyllystä vaikka ei kotisivulla olisikaan mainittu. Häneltä löytyi lipo-vahteja noin viikon toimitusajalla tässä aivan taannoin.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8