Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - geswas

Sivuja: 1 2 3 4 [5]
121
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 19.10.07 - klo: 22.21 »
Graupnerin rekoista ei oo hajua, tuon aihio on tamiyan tamiyan knight hauleri johon tein 4 aksulan, apurungot, lavan, vaihdoin kopin yms yms.

Pyöräkuormaajallakaan ei oo mitään tekemistä graupnerin kanssa, se on tehty bruder lelusta johon survoin 4 vaihteistomoottoria, servoja yms. Potku riittää hyvin, välitys on 1:200 ja kauhaan kärsii otta noin 2 kiloa hiekkaa, sit meinaa ruveta nousee perä ilmaan.

Kaivinkone on ainut mikä on graupnerin, just sellanen mitä hobbylinnasta saa. Alkuperäsenä sillä ei kyllä tarvii tehä mitään hommia, joka paikassa on "rajottimet" jotka lyö yli heti kun yrittää jotain tehhä. Mut purin koko höskän ja liimasin kaikki rajotimet jumiin ja laitoin kauhalle erillisen "mekaanisen" hydraulisylinterin. Kyllä sillä nyt voi jo multaa ja hiekkapuhallushiekkaa ainakin mätellä.  :cheesy:

Oli tänään illalla sen verran huono keli ettei hirveemmin huvittanu kuvailla. Pari kuvaa räpsäsin tallissa putsauksen jälkeen.






122
Sähköautot / Vs: Rc työkoneet ja rekat
« : 19.10.07 - klo: 15.42 »
Pitää tänään ottaa vähä kuvia purunajosta.  :grin:

Tossa pari kuvaa..

Liipperi purukasalla.


Ja mesessä lava sovituksessa.

123
Onkos suomen maassa muita näihin hurahtaneita harrastajia olemassa? Itelläni on nyt kertyny graupnerin kaivinkone, pyöräkuormaaja ja nyt alkaa valmistumaan tamiyan pohjalle tehty 4-akselinen mersu actros sora-auto. Jollain tais olla kans täällä foorumilla joku tamiyan rekka? Ois kiva nähhä kuvia ja juttuja jos muilla jotain näitten tyylisiä härpättimiä on.  :azn:

124
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 29.08.07 - klo: 22.56 »
Olisko mitään ideaa koota vähän tätä scale/crawling maasturi porukkaa yhteen joskus johki ajelemaan..Näitä liftejäki alkaa täällä suomen korvessa varmaan oleen jokusia yksilöitä ni vois pitään joskus miitin.  :wink:

Onko jokin hyvä paikka tiedossa lpr:n suunal? Pari lifiä vois tullakin ajelee...

Viine syksynä ajelin tuolla kaukaan tehtaan lähellä olevalla uimarannalla. Sillo vesi oli nii alhaalla että pysty ajelee läheiseen saareen kuivalle jäänyttä kaistaletta pitkin. Siinä oli kyllä aika unelma ajopaikka kun oli kivikkoa, kalliota ja pari mutaosuutta välissä mihin sai pari kertaa hiulaamalla jo kivasti haastetta!  :wink: Nyt kun tuo vesi on vaan nii korkeella että niissä kohin on nyt varmaan 60cm vettä... Mut kyllä siellä kalliota riittää. Pitää vaan pistää tuo oma lifti ekaks ajokuntoon kun tuppaa sähköt puuttumaan tällä hetkellä!  :grin: Ja korikin oottelee uutta väriä vielä...

125
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 28.08.07 - klo: 17.16 »
Olisko mitään ideaa koota vähän tätä scale/crawling maasturi porukkaa yhteen joskus johki ajelemaan..Näitä liftejäki alkaa täällä suomen korvessa varmaan oleen jokusia yksilöitä ni vois pitään joskus miitin.  :wink:

126
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lappeenrannan RC-yhdistys?
« : 17.04.07 - klo: 20.39 »
Tuli tuossa tänään ajellessa hullu ajatus mieleen. Olisko sellasessa rallisprint tyylisessä radassa mitään järkeä? Eli siis rata hiekka alustalla, muttä osa asfalttia. Sellanen rata ois aika pirun paljon helpompi ja halvempi tehä. Sellasenhan vois tehä melkein mihin vaa. Jostain luulis löytyvän pieni asfaltti lämpäre, johon liittäis sitten hiekka radan. Rata kova pohjaseks, eli ei tarviis olla mikään krossi vehe. Tuli tänään vaan tosta omasta subarusta nostettua alusta ylös ja hyvinhän sillä hiekka alustalla päästelee. Hiekalta on  mukava tullla sladissa asfaltille ja kohta takas hiekalle.  :wink: Mutta onko tällä suunnalla nykyään edes harrastajia joilla ois auto ja intoa porukassa pärräillä? Tollasen radan luulis porukassa aika helposti tekevän jos vaan innokkaita muutama olis.

127
Sähköautot / Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« : 12.04.07 - klo: 15.20 »
Menee kyllä off topic tänne sähkis puolelle, mutta tuli tossa viime kesänä laitettua vanhaan
pureten mantis 2wd polttikseen giga crusherin .26 kone ja 19 hampainen kytkin kello. (orkkis kone .12 ja kykin 14T) ja aika vauhtia meni. Takaveto ei vaan enää oikeen ajanu asiaa kun tuppas alkaa sutimaan kun yritti kiihdyttää. Muutaman kerran kuitenki sain melkein täydet haipakat ja kyllä se varmaan siellä satkun päällä hyvän matkaa alko olla. Renkaan halkaisija, koneen kierrokset ja välitykset kun laskeskelin huiput teoriassa ois ollu jotain 130-140kmh. En sitte tiijä. Nyttemmin ostin pureten alpha 3:sen ja ymppäsin ton saman moottori/kytkin paketin siihen ja sen verran näyttäs lepattavan ettei kyllä gigalla kaksin .26 moottoreinkaan oo mitään jakoja samoihin lähtöihin!  :grin: Nyt kun tota voimaa kärsii hyödyntää kun on tuo neliveto alusta, niin ei heti pyörähtä ympäri kun hipasee kaasuun.  :wink:

128
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 05.04.07 - klo: 17.13 »
Tossa kuvassa on vaan kaksi lehteä käytössä, norra ja lyhyin lati ja iskareissa ei ole niitä jousia ollenkaan. Tuohon kuvaan auto on totta kyllä asetettu, mutta ei tarvinnu kyllä painaa. Ton verran se joustaa, mutta käytännössähän takarengas on jo ilmassa koska eihän sillä enää mitään painoa ole. Alusta muuttui paremmin eläväks kun vaihdoin alle 2,2 geolanderit ja reilummin levittävät vanteet. Renkaan ulkoreuna kun on nyt ulompana, tulee
enemmin "vipuvartta" ja jouset painuu paremmin. Mutta ei se noilla lehtijousilla tod. mikään crawleri oo eikä tarviikkaan, skaala maasturihan se on! 

129
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 05.04.07 - klo: 11.26 »
Orggisjousitus jäykähkö.
Miten jäykkä? Ku ois tossa suunnitteilla yks projekti mihin nimenomaan tarvis jäykät lehtijouset...  :roll:

Kyllä se jotenki lehtijousillaki joustaa skaala vekottimeks, laittaa vaan pari lehteä pakkoihi ja jättää iskareista jouset pois. Iteltä kyllä katkes taka "norra" pari päivää sitten varmaan just siks ku on niin vähän noita lehtiä. Mut on sillä kyllä aika ultimate offia ajettukkin jo syksystä asti ja eka juttu mitä hajos.


Tossa joustoa vakio kuosissa.


130
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lappeenrannan RC-yhdistys?
« : 31.03.07 - klo: 22.37 »
Rata on vasta paperilla (tosin hyvällä mallilla), lupa paikalle on! ja RY valmis :) Enää vaan kahisevaa x-määrä asfalttia varten.


Siinäpä se kompastus kivi sitten onkin!
Anteeksi negatiivinen suhtautuminen asiaan, mutta kun se näyttää olevan tosi!
Sama mikä laji on kyseessä, pari kolme ketkä puurtaa asian eteen 20 jannuu huutaa hurraata vieressä et nyt jotain tapahtuu ja nyt ei ryssitä tätä hommaa, mutta kun joutuu pummii kolehtii, vaikka x määrää pienemmän, nii johan porukka vaikenee! Tai ei tartte ku pyytää tekee jotain todella mitätöntä hommaa, nii siihenkään ei löydy tekijää!

Itellään on nyt mielenkiinto ollut muualla ja 99% varmuudella tulee pysymään muualla!

Niinpä se taitaa valitettavan usein olla.  :cry: Rahastahan kaikki aina on kiinni. Eikä
sponssaajia liikaa tollaseen hankkeeseen taida olla. Jossain kun olis valmis asfalttialue niin kustannukset tollaseen rataan jäisi murto osaan. Asfaltti kun on aika
hinnakasta. Tiedossa on että imatralla ajetaan, mut kun molemmat touringit on polttiksia niin eipä niillä sisätiloihin taida olla asiaa. Ja ulkona olevalle krossiradallekkaan ei oikeen noi härvelit sovellu. Täytyy ilmeisesti jatkaa parkkipaikka cruisailua.  :grin:     
   

131
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lappeenrannan RC-yhdistys?
« : 29.03.07 - klo: 23.20 »
Mikähän mahtaa olla tämän radan ja kerhon tilane tällä hetkellä? Onko asia edistynyt vai unohdettu jo? Mielenkiintoa asiaan olis ja kaks tourinkiakin löytyis. Polttelis päästä radalle ajamaan kun ei noilla parkkipaikoilla jaksas enää pörräillä. Onko tilanne todellakin niin huono että lähin lappenrantaa oleva asfalttirata on kouvolassa? Harrastajia kuitenkin akselilla imatra-joutseno- lappeenranta ilmeisesti olis jos ois vaan kerho ja rata. Itse olen valmis asian edistämiseen osallistumaan jos joku sais vaan homman aluille.

132
Sähköautot / Vs: Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 23.03.07 - klo: 00.10 »
Morjens! Eipä ole tullukkaan seurailtua tätä aihetta vähään aikaan kun näytti menevän jossain vaihessa jenkkikateudesta vääntämiseksi koko touhu.  :grin: Mutta joo tosiaan tossa  syksyllä tuli toi etulukko omaan liftiin rakenneltua ja servolla se toimii. Perään on tehty
ns. kytkentäholkki jota haarukka siirtää toisella vetarilla ja näin kytkee/avaa vetarin irti diffi murikasta.  Servolta tulee karhunlanka joka kulkee antenni pillin sisällä ja vetää lukon tarvittaessa päälle, eli vastaava systeemi kun oikean auton vaijerikäyttöinen lukko.

Sen verran systeemin tekemisestä, etten kyllä taakse enää kehannu samanlaista käydä tekemään, aikaa meni noin 20 tuntia pelkkien osien tekemiseen ja varsinkin kun ohjauksessa on nykyisin 9,6kg voimaservo jolla pyörät kääntyy oli lukko päällä tai ei. Kaikki osat piti tehdä käsin tyylin "metalliköntistä" viilaamalla kun en omista sorveja enkä jyrsimiä yms. Mutta tulipahan tehtyä ja onhan sillä kiva kikkailla kun saa päälle ja pois ohjaimesta käsin.  :smiley:

 

133
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 09.01.07 - klo: 21.02 »
Kyllä se sukeltelu on mahdollista ilman jatkuvaa sähköjen uusintaa. Viime kesänä varustelin oman XC Hiluxin vesitiiviiksi ja kyllä sillä tuli samalla tavalla ajeltua vedessä.   :P Ei vaan meinaa saada enää pitoa pohjasta ku on muovia kaikki ja meinaa ruveta kellumaan. Liftissä ei varmaan oo sitä ongelmaa kun on sen verran metalli osia ja painoa.

Viime viikolla alkoi fordin lisä rakentelu, otin korin korotuksen pois ja korotin koko alustaa 20mm. Nyt on ilmaa reippaammin vaihteistonkin alla eikä jää kaikkien kivien päälle killumaan. Samalla siirsin akun pitkittäin rungon päälle, nyt on kaikki sähköt korkeemmalla ni voi kahlata syvemmällä.   :wink: Ja lopuksi heitin vinssin mäkeen ja 4 kanava käyttää nyt kytkettävää etulukkoa! Nyt on parempi käännellä ahtaissa paikoissa, mutta tarvittaessa lukko päälle ja taas mennään. Tarkotus oli tehdä kytkettävät molempiin akseleihin, mut sen verran oli v-mäinen homma että taka-akseli saa olla lukossa koko ajan.

134
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 08.12.06 - klo: 12.34 »
No kun se onkelma onki just päin vastanen eli kardaanit on liian pitkät!  :shock:  Ja liukujen välisssä ei oo mitään p****a eli menee kyllä pohjaan asti mut silti jäävät liian pitkiks.

135
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 03.12.06 - klo: 22.54 »
Lainaus
On siinä niitä riippuja jatkettu 1/2" . Iskarit kanssa pudotettu saman verran alemmas.


Näkö siis reistailee! :roll: Mites kardaaneitten liu`ut? Onko ihan sisässä? Jos jatkaa pelkkiä riippuja ni mulla ainakin rupes kardaanit ottaa vastaan.

136
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 01.12.06 - klo: 15.14 »
Lainaus
Itseasiassa Fireline on kuitusiimaa, joka ei juurikaan veny.


No sittenhän tuo siimakin varmaan toimisi vinssissä hyvin. Karhulanka ois vaan enempi oikean vinssinarun näköstä, ni taidan laittaa sitä. Hieno Lifti Assoracingillä! Miten korotit alustaa? Riiput näyttäs ainaki vissiin olevan vakiot?

137
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 18.11.06 - klo: 15.50 »
Juu kyllähän sellasta siimaa löytyy mikä kestää vaikka 20kg mutta ku ei oo tuo siima oikee hyvä muutenkaan ku tuppaa joustamaan niin paljon... Hyvä karhunlanka kestää kyllä tarpeeks, eikä venykkään niin paljoo.

138
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 18.11.06 - klo: 14.08 »
Juu hiljaista on ollut. Eikö muita lifti harrastajia ole palstalla?  :|  Vinssi on ollut paikallaan jo pitemmän aikaa. Hyvin toimii, laitoin lavalle vinssin "päävirtakatkaisijan" ettei vahingossa tule vinssailtua. Naruksi pitää varmaan  laittaa karhunlankaa. Siima ei näytä kestävän vaikka pitäs kestää 8,1kg! Korotin koria 15mm ja alla pyörii nyt HPI:n 2.2 Yokohama Geolanderit ja Split 5 vanteet. Nyt pystyy jatkamaan offailua talvellakin kun kantaa nuo isommat pyörät hyvin umpihangessakin. Ois kiva nähdä kuvia muitten lifteistä, ketkä niitä nyt sitten tilaskin. Tuolta löytyy kuvia mun vekottimesta, tosin vakiokuntoisena.

http://petrisimolin.com/ThePalsta/pop_profile.asp?mode=display&id=3355

139
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 23.10.06 - klo: 19.27 »
Tänää tuli sitten koeponnistettua liftiä vähän reilummin. Missään ultimate kivikossa sillä ei kyllä vakio kunnossa tarvii ajella. Auto on koko ajn jonkun kiven päällä joko akseleistaan tai pohjapanssarin päällä killumassa. Kovin kallellaankaan ei kannata näköjään ajella, kaks kertaa katon kautta kivikkoon kyljelleen koko 3kg komeus ja maalit ketullaan monesta paikasta.  :evil:  Kallio nousuissa on kyllä pitoa aika uskomattomasti varmaan painon ansiosta. Sitten löysin paratiisimaisen mutapaikan puol kuivuneesta rannasta ja siellä vierähtikin oikeen pari tuntia. Pieneen rengaskokoon ja painoon verrattuna menee kyllä uskomattoman hyvin mudassa vaikka olisi akseleita myöten upoksissa. :shock:  Ja XC:ssä ilmennyt puutuminen mutaleikeissä on mennyttä aikaa. Potku riittää 2 vaihteellakin porskuttamaan
täysrähinällä mutalentäen! Akku (Nosram 4000) kestää näköjään tolkutoman kauan, 2,5 tuntia ajoin tänään eikä mitään merkkkejä loppumisesta.

140
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 22.10.06 - klo: 19.51 »
Eilen illalla sain liftin vihdoin kasaan ja akullinen on nyt ajettu. Aika hauska härveli, ainakin XC alustaan verrattuna täysin erillainen ajaa. Paino tekee autosta raskaamman ja rauhallisemman ja käytös on paljon aidompaa. Vaihteet toimii hyvin ja 2 riittää joka paikkaan mut 1 on kuningas rock grawlingiin. Joustoja pitää saada lisää vaikka en laittanut kun yhdet lehdet alusta on aika kankea. Traction barin laitoin jo taka akselille ja eteen täytyy
vielä laittaa koska lehdet  tuppaa ruveta vääntymään tiukassa paikassa ja auto alkaa telkkimään. Vinssi täytyy vielä virittää paikalleen joka vaatii uuden etupalkin tekemisen.  Korotus ja isommat renkaatkaan ei olisi myöskään  pahitteeksi ja ja...  :lol:  Taitaa sama kierre alkaa kun oikeessakin offihärvelissä!  :wink:

141
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 20.10.06 - klo: 02.25 »
Laakereita odotellessa, kori on kyllä jo valmis. Jos viikonloppuna pääsis kasaamaan...  :)

142
Yleinen keskustelu / Servosta vinssi...
« : 10.10.06 - klo: 11.56 »
Kiitos neuvoista, laitan varmaan sitten katkaisijan siihen punaiseen johtoon.
Ei ole vielä autoa, ens viikolla pitäs tulla. Odottavan aika tuntuu olevan pitkä..  :)

143
Yleinen keskustelu / Servosta vinssi...
« : 09.10.06 - klo: 19.31 »
Katselin haulla vanhoja juttuja mutta pahemmin en aiheesta löytänyt joten tein uuden. Eli tarkoitus olisi laittaa tamiyan high liftiin servosta tekemäni vinssi jota käytetään ohjaimen 4:nellä kanavalla. Ongelma on, että vinssille pitäisi saada joku katkaisija ettei sitä tulisi pyöriteltyä vahingossa autoa ohjatessa. Ajattelin normaali katkaisijan laittamista servon yhden johdon väliin, mutta mihin piuhaan se pitäisi laittaa valk,pun vai musta? Vinssi on tehty normi Futaban 3003 servosta. Vai olisko mahdollista laittaa jokin kytkin ohjaimeen jolla 4 kanavan saisi pois ja päälle?

Sivuja: 1 2 3 4 [5]