Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - nikoprkl

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 22
91
Sarjasäännöt löytyy liitteenä.

Suurimmat muutokset:
-Ennakkokatsastukseen siirtyminen
-Uudet luokat S2-10 ja S4-10
-Nelivetoluokissa luokissa saa käyttää takarenkaana "Mega Soft" rengasseosta.
-Nelivetoluokissa luokissa saa käyttää myös eturenkaana "Mega Soft" rengasseosta (lisätty 18.8.2014).
Rcm:n mukaan kyseistä rengasta on tulossa valikoimiin tällä viikolla.


Mitä Vattua?? Ootteko ihan selvinpäin siellä taas?


92
Dan Öhmannilla Salon SC kisoissa mukana losin, TeamC:n ja Teknon varaosat, sekä hieman sähköjä.

Danilta löytyy myös RDRP avaimia kaikille, jotka eivät vielä tämän kauden muissa kisoissa ole avainta saaneet.

-Niko

93
Yokomo / Vs: Yokomo BMAX4 3
« : 31.07.14 - klo: 20.23 »
Keskipukin laakereita ei tartte shimmata päittäin, mutta kannattaa laittaa tiepinpala tms shimmiks sinne molempien laakereiden yläpuolelle, jotta saa ylä/ala suunnasta välyksen pois ja auto hiljenee.

Kannattaa tippa lukitetta niihin kardaanien pinjoniruuveihin laittaa ihan suosiolla.

-Niko

94
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 19.07.14 - klo: 07.34 »
Kele. Lapsenvahti petti. En pääse kisoihin paikalle. Pahoitteluni. Jää uuden auton korkkaaminen seuraaviin kisoihin..

-Niko

95
Kilpailukutsut / Vs: SC Summer Cup III ja M8e Nokia
« : 17.07.14 - klo: 11.42 »
Liiteenä aikataulu ja erälistat.
Liiteenä aikataulu ja erälistat.

Erälistoihin tullut päivitystä.

No olipas ärsyttävä päivitys :p

96
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 16.07.14 - klo: 00.02 »
Jätkät kyl ihan tulessa! Loistavaa! 3 Jamppaa aika saletisti jo finaalissa, enää sit huomenna hioo lähtöruutuja korkeemmalle? :)

-Niko

97
Tulokset / Vs: Euro Touring Series R6 Trencin 3-6.7.2014
« : 06.07.14 - klo: 09.29 »
Näyttäähän lista et Juhokin ajais viel TC5 autolla. :)

98
Tulokset / Vs: Euro Touring Series R6 Trencin 3-6.7.2014
« : 05.07.14 - klo: 20.26 »
Jerzi: Yannic ajaa Yokomolla, ei wanhalla tamiyalla..

99
Ikävä kyllä Joudun perumaan huomisen ilmoittautumiseni M8e luokkaan. Pahoittelen, että näin myöhässä, mutta yksi päivä on näemmä vielä puolikuntoiselle tarpeeksi kisailua yhdelle viikolle. :(

-Niko

100
Kiitoksia Tammisaaren porukalle hienoista puitteista ja mukavasta kisasäästä! :)

Kisat meni aika odotetusti, itselle ensimmäinen kerta ikinä tekonurmella ja aamulla kesän kolmas akullinen SC auton ratissa. Siihen nähden meni oikeastaan aika mukavastikin ja kaikki alkuerät tuli hätyyteltyä A-finaalipaikkaa, jonka sitten kuitenkin lopulta hävisin 1 pisteellä paremmalleni viimeisen ae kierroksen huonoksi osottautuneen rengaskokeilun seurauksena ja B-finaaliinhan se matka sitten jatkui.

Finaaleissa olikin jo setupit ja renkaat kohdillaan ja jokaisessa sai ajella lähinnä terveisiä. Pari ekaa ajelin vain varmistellen finaalivoittoa ja pari jälkimmäistä annoin sitten jo vähän kaasuakin rennommalla otteella. Taisi olla ero kakkoseen jo liki kierroksen luokkaa(?)  Hieman jäi fiilis että ois ollut kiva ajaa siellä A:ssakin taas. Mutta tällä kertaa näin. Turha marmattaa kun ei kerran treenaakkaan. :)
Ehkä ensi vuonna sitten menee paremmin kun on rata harjoiteltu valmiiksi.

-Niko



101
Team Losi / Vs: Team Losi 22-4
« : 11.05.14 - klo: 12.08 »
Yokomolla on kans vetarien suojakumit. Sopinee melkein mihin vaan? BM-670DR

-Niko

102
Yokomo / Vs: Yokomo BMAX4 3
« : 25.04.14 - klo: 16.11 »
Moi

Uusi nelkku krossari hakusessa ja tämä vaikuttaa hyvälle. (Kyseessä siis tämä http://fi.eurorc.com/product/5473/yokomo-b-max4-iii-110-4wd-race-chassis ) Miten on auto kestänyt? Varaosien hinnatkaan ei päätä huimaa.. Onko kisoissa varaosa palvelua?

-Juuso

Olen ehkä jäävi vastaamaan auton hyvyyteen kun niitä itse myyn. Mutta sanotaan vaikkapa niin, että meillä on monta merkkiä mistä valita ja ajan itse tuolla Yokomolla. ;)
Alkusarjan autoissa oli pieniä kestävyysongelmia tukivarsien pinneissä, sekä etuiskaritornissa, ainakin sisäkrossi käytössä. Molemmat osat on nyt jo päivitetty.

Varaosat on kisoissa aina mukana niin maastosarjassa kuin talvellakin wj kisoissa.

-Niko, EuroRC

103
Team C / Vs: Team C TS2
« : 30.03.14 - klo: 21.57 »
Oletko käyttänyt tuota T02147 päivitettyä etupalaa vai vakioita? Ero kestävyydessä on melkoinen. Hiilikuituinen ja kevlari eivät kestä mitään. Ne on tehty vain jäykistämään keulaa kisakäyttöön.

-Niko
vakiota ja kevlaria,pöh,tuo päivitetty versio tietenkin loppu  :undecided:

Päivitettyjä tulee lisää noin viikon päästä.

-N

104
Team C / Vs: Team C TS2
« : 30.03.14 - klo: 21.31 »
Oletko käyttänyt tuota T02147 päivitettyä etupalaa vai vakioita? Ero kestävyydessä on melkoinen. Hiilikuituinen ja kevlari eivät kestä mitään. Ne on tehty vain jäykistämään keulaa kisakäyttöön.

-Niko

105
Kiitos nokialaisille hemmetin hyvin järkätysrä kisasta. Rata oli todella nasta ajaa, hieman tietty tilaa olisi saanut olla enempi, mutta hyvä näin.
Ekkulin tuomarointi oli 10++ ja papukaijamerkki päälle. Kahvio oli myös taas kerran hyvin hoidettu ja kaikki muukin toimi kuin se kuuluisa junan vessa.

Kiitokset myös koko sarjan organisaattoreille ja puuhamiehille!

Harmi että en itse muihin kisoihin päässyt, ollut koko mies liki koko talven pois pelistä.
Oma kisa osoittautuikin aika haastavaksi, kun kuskin koko talven sc ajelut rajoittuivat yhteen akulliseen Tiksissä. Kyllähän se vauhti ja setuppi alkoi päivän mittaan löytymään ja tarpeeksi oli tasoa B-finaalissakin, että sai tosissaan ajaa että huonolta lähtöpaikalta kärkitaisteluun pääsi mukaan.

Erikoismaininnan ansaitsee vielä Väänäsen pojan finaaliajo ja mukava henki varikolla sekä radalla ;)

-Niko

106
Tuolle nelkun hitaimmalle erälle toivoisin ainakin tuomaria kuuluttelemaan tilaa.. :)

-Niko

107
Team C / Vs: Team C TS2
« : 25.03.14 - klo: 22.54 »
Peräpitoa tarvis saada lisää kiihdytykseen suoralle ja loivaan kaarteeseen. Mitä lääkkeeksi?
Takalinkin sisäpää alas ja sisälle?
Ratasdiffiin ajettelin kokeilla reilulla kädellä jäykempää öljyä myös.

Jäykempi öljy ratasdiffiin auttaa ainakin tuohon vetopitoon ihan suoraan. kannattaa myös kokeilla siirtää takaiskareita esim. yläpään kiinnityksistään sisemmäs tai vaihtaa hieman löysempää jousta tai vastaavasti lisätä painoa peräpäähän.

-Niko

108
Yokomo / Vs: Yokomo BMAX4 3
« : 04.03.14 - klo: 23.31 »
Nyt kun on kerennyt vihdoin ajelemaan ja vähän autoakin säätelemään, niin tässäpä hyviä vinkkejä Tikkurilan Tennisradalle setuppia hakeville. Itse kerkesin tuolla jo ihan kohtuu hyvin. Pientä jalostusta vielä vaatii sekä auto että kuski toki. :)


https://dl.dropboxusercontent.com/u/66064270/tiksiniko.pdf

-Niko

Edit: Näemmä jäi sheetistä ruksaamatta nuo iskaritornien reiät. Eli sekä edessä että takana ulompiin reikiin iskarit. (pystyyn).

109
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 22.01.14 - klo: 10.40 »
Supersofteja meillä ei ole edes valikoimassa.

Louisen renkaat esim. ovat softit, jotka kestävät hyvin rälläämistä pidempäänkin.

-Niko

110
Team C / Vs: Team-C Racing TS4 Short course 4x4
« : 21.01.14 - klo: 22.17 »
Jos ohjaus toimii herkästi ilman servoa, niin on servo rikki.

-Niko

111
Team Losi / Vs: Losi Micro SCT 4WD 1/24
« : 17.01.14 - klo: 20.20 »
Ei oo välii miten sensorittomassa ne laitat. Jos pyörii väärinpäin, niin käännät vain kaksi keskenään ja homma toimii.

-N

112
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 07.01.14 - klo: 16.14 »

Oho, tuli tuplana

113
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n Tikkurilan RC-keskus
« : 07.01.14 - klo: 16.13 »
Mahtaisko huomenna keskiviikkona olla joku avaimen haltia paikalla jo päivällä? (12 aikoihin)

-Niko

114
Minusta olisi helppo ratkaisu, että sallittaisiin 2-3 kierrosta renkaita / kisa. Oikein mikään ratahan ei kuitenkaan suosi ihan uusia kumeja, jolloin ei voida puhua edes kustannuksien kasvamisesta, olisi vain paljon helpompaa kaikille, kun ei tarvitsisi aamulla arpoa sitä väärää rengas sarjaa autoon ja hävitä kisoja jo ekassa alkuerässä.

-Niko

115
Eurorc.com / Vs: EuroRC Tikkurilassa
« : 06.01.14 - klo: 00.00 »
Moikka.oisko huomenna aamupäivällä myyjää paikalla?tarvisin hybridi ponderin..

-Toni-

Olen tosiaan huomenna ainakin iltapäivän paikalla, niinkuin jo sähköpostissa puhetta olikin.

-N

116
Yokomo / Vs: Yokomo BMAX4 3
« : 05.01.14 - klo: 23.59 »
Ei ole yokomolta vielä omaa tullut. Enkä tiedä onko tuo nyt kauheasti heikompi kuin muissakaan? Ainakaan omaani en ole katki vielä saanut. Jos tuon kestävyys on ongelma, niin kannattaa tehdä joku pieni välilevy iskarin kiinnikkeiden väliin (xray style) tai vaikkapa laittaa kaksi tornia päällekkäin. Luulen että viripajojenkin tornit perustuvat enempi siihen iskarin paikkojen muutokseen, kuin vain parempaan kestävyyteen.

-N

117
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU & TULOKSET: WJ III Nokia PRCA
« : 16.12.13 - klo: 10.30 »
Kiitokset ensiluokkaisista kisoista. Rata oli loistava, tosin 20cm lisää leveyttä ei olisi ollut haitaksi finaaleissa.. ;)

Oma ajo oli ruosteessa ja autokin uusi, joten päivä tulikin otettua enempi treenin kantilta. Setupit alkoivatkin jo loppua kohden löytymään. Siis auton, ei kuskin.
Pieni mystinen sammuilu haittasi nelkulla ajoa koko päivän. Ennenkin ollut nimenomaan nokialla mulla samaa ongelmaa, ei koskaan muualla. Tiedä sitten mikä siinäkin..

Erityismaininta vielä kahvion sopuhinnoista. :)

-Niko

118
Täältä myös kannatusta kisapaikalla jaettaviin renkaisiin. Mieluusti myös vakio insertti. Näin jää paljon turhaa arpomista ja spekuloimista pois.

Vikan finaalin tapahtumista sen verran, että minusta kahden ekan finaalin voittaja saa ajaa myös viimeisessä, ei se ole keneltäkään pois. Myöskin ajamatta jättäminen tekee vikasta finaalista muille arvokkaamman kuin kahdesta edellisestä kun jaossa on käytännössä 1 sijan parannus ilmaiseksi. Tästä voi kärsiä hyviä sijoja kahdessa Ekassa ajanut ja viimeisessä epäonnistuva hyvinkin paljon.

Hoke kyllä ansaitsi voittonsa jälleen puhtain paperein. Turha siitä kinata jälkikäteen. :)
(Ja voittanee yhtälailla kisoja vaikka renkaat kisapaikalta ostettaisiinkin)


-Niko

119
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT ohjeisto 2013 (2012-)
« : 27.11.13 - klo: 21.46 »

Olisiko oikeasti mahdollista se rangas ottaa uudelleen kilpailutukseen ja valita joku iso toimittaja tai sama mitä käytetään ETS:ssä ne tuskin loppuu tai vaihtuu ilmoittamatta ennen kisaa.


Jiri

Olisihan se liian helppoa ja mutkatonta, jos suomessa ajettaisiin samoilla kamoilla kun muualla euroopassa.  Suomessa tiedetään aina paremmin mitkä renkaat ja sähköt ja jopa radan pinnat toimivat paremmin kuin esim ETS/EOS kisoissa. siitä se on sitten kiva suomipojan lähteä isoihin kisoihin ajamaan kylmiltään uusilla kamoilla joka kerta. Ja niitä kamojakin voisi tosiaan olla helposti saatavilla. Sehän nyt ei ainakaan käy laatuun!

-Niko

120
Yokomo / Vs: Yokomo BMAX4 3
« : 17.11.13 - klo: 21.27 »
Naoton setupissa ei ole prikan prikkaa iskareita pilaamassa. ;)

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 22