Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Nege

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 16
121
Sehän se. Kuhan aikaa riittää.
Itsellä projekti muhinut jo vuodenpäivät kunnes sain kipinän.

Esitutkimusta:
106 widebody:n kori toi haasteen heti hankittaessa.
237mm akseliväli on hilppasen lyhyt normi turistiin.
Niinpä ajatuksena oli heivata minin runko kannattelemaan pikkupössykkää.

Homma kaatui aikoinaan minin kapeeseen raideväliin.
Tarkoituksena oli leventää miniä 26mm tekemällä uudet tukivarret.
Teknisen monimutkaisuuden vuoksi asia ei edennyt.

Eräänä päivänä kävi ilmi että yhdellä lippiksen vakikävijällä olisi HBX:n turistiauton runko.
Aikaisemman tutkiskelun seurauksena tiesin että kyseinen runko on kopio Tamiyan TL-01 autosta.
Saatuani lahjoituksena (suuri kiitos) kyseisen pelin oletukseni kävi toteen.
Alusta on juuri sopivan levyinen 106 korin alle.
Tukivarrethan on samanlaiset kuin minissä paitsi pidemmät.

Seuraava ongelma oli pituus.
Normi minin akseliväli on bout 207mm pitkä. (ja tarvitaan 237mm)
Hetken tutkiskeltuani intterwebin syövereitä löytyi mielenkiintoista faktaa.
Tamiya M03L on minin runko pitkillä jatkopaloilla ja akseliväli on 239mm. (2mm otetaan tarvittaessa pois vaikka viilalla.)

Tästä yhteenlaskettuna:
M03L runko + TL-01 tukivarret = juuri sopiva alusta 106 kuoren liikutteluun.
(106:han on etuveto joten M03 oli luonnollinen vaihtoehto)

Hyvä tsägä kävi myös sen suhteen, että minin runko oli ottanut kipeetä lukuisten romurallien seurauksena.
Josta syystä joudun hankkimaan uuden rungon.
Tsägä sinäänsä että metsästettyäni hetken pidennyspaloja bongasin että uuden rungon mukana tulee kaikki pidennyspalat.
Eli Sekin ongelma on ratkaistu. Ainoastaan toteutusta vailla.

Kuvia illemmalla kuhan saa napsastua.

Edit:
Maalausteemaa mietiskellessäni olen ajautunut umpikujaan.
Maalaanko molemmat pösöt samalla teemalla vai eri teemalla.
Ja millaisella teemalla. (tuning, ralli, normi vaiko erinäiset yhdistelmät)
Saa heitellä ehdotuksia ja ideoita.

122
Nyt se hulluus iski.

Tässä lähtökohtaa:






Näistä olis tarkoitus tehdä 3 autoa erinäisin risteytyksin.

Yokomo MR-4:
406 Coupé:n kori.
Pysyy muuten originaalina paitsi peräpäähän rakennellaan vetokuula.
Koriin tulee tietenkin valot ym. detaljit.

Tamiya mini:
Vain iskarit ja pyöräntuenta jää originaaliksi.
Vieressä seisova TL-01 runko lyhennetään ja rakennetaan siitä 4WD runko miniin.

TL-01:
Otetaan minin runko ja pidennetään sopivaksi.
Istuttetaan 106 Widebody päälle.
Valot ym. detaljit.

Suunnitelmaa:

Yokomoon laitellaan vetokuulaa ja suunnitellaan traileri perään jolla 106 sit matkustelee.
Päämääränä on saada Pösö yhdistelmä näyttelykäyttöön ja ministä tehdä oikea keppiveto jokanurkkarepijä.

Tarkoitus olisi saada yhdistelmä Expoon mennessä ja mini tuossa sivussa värkättyä.
Lisää kuvia kuhan päästään vauhtiin ja etiäpäin. (mikäli päästään :grin:)

123
Sähköautot / Vs: 1/18 touring
« : 05.01.09 - klo: 22.57 »
Onpahan tuota tullu riftattua.
Suht ok luisuu.

Eipä ollut kovin kehuttava vehjes tuolla lippiksen pikkuradalla turistina.
Oikealle käännyttäessä puski ja vasuriin spinnaili.
Liekö hyrrävoimat päässeet valloilleen helimotilla.
Niinpä heivasin teippiä renkaisiin ja luistelemaan.
Eipä se isoa rifteriä voita.

124
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 04.01.09 - klo: 19.31 »
Lexanista leikattu prikka on mulla toiminu vallan mainiosti.
Porasin vielä runkoon reijän niin että pääsee diffin ruuveja säätämään lennossa.

125
Vapaa keskustelu / Vs: Netin nopeus
« : 04.01.09 - klo: 19.28 »


Ja 2/0,5 muistaakseni
Eli ihan ok.

126
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 25.12.08 - klo: 15.09 »
Laitoin Miniin 16lankaisen koneen, saas nähdä liikkuuko se paremmin kuin Tamiyan omalla =)

Mulla oli joskus firestormin 15 lankanen kone ja 21 pinjoni minissä.
Menihän se ku pieni eläin ku sai tarpeeksi suoraa et pääs kiihtymään.
Lippiksessä ei hirveemmin ollu hyötyä ku suti vaan kahta kauheammin mut vauhtia ei saanu kelattua.

127
Sähköautot / Vs: 1/18 touring
« : 24.12.08 - klo: 09.07 »
Tuohan näyttää hyvältä baanalta.

Eilen sain vihdoin viimein teräsvetarit omaan kilpuriin.
Nyt  ois pari päivää aikaa viilata vehjes kuntoon ja lauantaina kunnon suhinat lippikseen.
Ottakaahan poijjaat pikkuturisteja mukaan että saadaan kunnon ajot aikaiseksi.

Ainut mietityttää... Vakiosähköt vai helimotti, kas siinä pulma.

128
Erittäin hyvää Joulua ja Onnellista uuttavuotta kaikille.
Syödään hillitysti ja leikitään raketeilla kiltisti.

Ja se joka rikkoo kätensä rakettien kanssa eikä pääse ajamaan saa kunnolla selkäänsä.  :grin:

129
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 23.12.08 - klo: 10.12 »
Itsellä oli aikaisemmin samainen ongelma kahdessa samanlaisessa noparissa.

Nappasin ne auki ja varovasti ohjelmointinappuloiden kuoret pois, ja napin alla oleva kosketin levy putsaten.
Johan rupes ojelmointi onnistumaan kun sai kontaktia.

130
Olikos Nege liikaa pitoa edessä jolloin teit ne kuuluisat kahvaedellä jutut :p
Jerzi

Näinpä juuri. Tai liian vähän takana. Miten sen halua tulkita.
Kahva edellä mentiin kuin pahainen kauhukakara.  :grin:

131
Sähköautot / Vs: 1/18 touring
« : 14.12.08 - klo: 21.32 »
varo vaan ettei meil oo kohta minituristienkin kanssa kohellusta lippiksessä.
Oma tc odottaa vetareita.

132
Kiitoksia kaikille hienosta kisapäivästä.

Tänäänkään ei sujunut oma ajo olleskaan.
Oliko liika yritystä vai mistä lienee.
Vaikeata se on käärmeellä ajaa vaikka haiksi itseään väittää.

133
Yleinen keskustelu / Vs: Kopan korjaus
« : 14.12.08 - klo: 09.41 »
On aiheita muuallakin.

Mutta kuitataan nyt kuitenkin.

Lasikuituteipillä pystyy karsimaan helkeamia kasaan.
Kittiä en suosittele.
Ensimmäisessä kaadossa varisee pois.
Helpoin konsti ostaa uusi koppa.
Ne kun ei paljoa maksa.

134
Vapaa keskustelu / Vs: itsensä esittely
« : 09.12.08 - klo: 21.32 »
Heppulis.

Moni tietää ja tuntee jo mutta niille jotka ei tiedä.

27- vuotias ajoneuvoasentaja (vielä 8 työpäivän ajan, tuleva myyntiedustaja).
Asustellut Kirkkonummella koko pienen ikäni. (eikä varmaan lähde kulumallakaan)
Harrastellu tätä lajia kait kolmisen vuotta. Ei pysy enään laskuissa.
Kavereillakin oli autot niin piti itsellekkin saada.
Aloitin polttiksella ja nyt on sähköautoja 5 ja muutama käyny niiden lisäksi kääntymässä.

Minut löytää usein lippiksestä rataa potkimasta ja hillumassa päättömästi. (varokaa sitä maton alla olevaa möykkyä, saatan olla päiväunilla)
En ole konkari mutta silti saa tulla kyselemään. Niin minäkin teen.

Ja minut tunnistaa  :afro: tosin hieman lyhyempänä versiona.

135
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 02.12.08 - klo: 11.05 »
Heh.
Otin vähän kaukokiikarointia ja bongasin sun bilikkas.  :lol:

Kuva on selkeästi viime kesältä kruisingeista.
Näkyy olevan nuorison vanha bemu taustalla. Millä olin itse liikenteessä.

(sori OT osu vaan sopivasti kohdalle)

136
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 25.11.08 - klo: 23.03 »
Mä tuun pätkimään (älä nyt nauruun kuole) sut vakiopadalla.

Sharkki lepää hetken voimanpuutosongelmien takia niin täytynee keskittyä Minin ulkoiluttamiseen.

137
Näinpä.
Silti olisi saanut olla hieman ruutia enemmän jotta hypyt ois onnistunu helpommin.

Sai hakea laveilla linjoilla vauhtia tai körötellä hissukseen hyppyjen yli.

Täytyy käydä taas moottorikaupassa. Taisi kone otta kyttyrää omasta hölmöilystä.  :shock:

138
Kiitoksia haastaville kisakumppaneille.
Ja kiitoksia Koheltajalle renkaiden lainasta.

Oma kisa meni vähän läskiks tekniikkamurheiden takia.
Mikä nyt ei ole mitään uutta.
Viimeinen B-finaalilähtö onnistui viimein vaikkakin vajaatehoisella hieman kärvähtäneellä koneella.

Ja seuraaviin kisoihin en ota 3-racingin halppisrenkaita.
Kumit oli ok mutta vanne ei kestä.

139
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 20.11.08 - klo: 07.16 »
Sitä itsekkin katselin et miksei tuossa ole diffikoteloiden alapuolskoja.
Toisaalta polttismallin diffikopan puoliskojen luulis käyvän.

Ja miksei siinä voisi olla nimhin koloja.
Kyllähän niilläkin vielä ajetaan.  :azn

LRP sivuilta lainaten:

The Conversion kit includes:

 •   Carbon plate chassis
 •   Carbon plate topdeck
 •   Carbon battery mount
 •   Blue anodised motor mount
 •   Blue anodised battery posts
 •   All hardware needed, screws etc…
 •   Lower gearbox cover

140
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 20.11.08 - klo: 00.04 »
Asiaa.
Sit voinkin heivaa yhden projektin pois mielestä.

Kehitteillä on ollut vastaavaa jo jonkin aikaa.
Nyt unohdan sen vipsvaps.

141
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 18.11.08 - klo: 23.05 »
Senpä verran se oli kun itselleni viimeeksi tilasin.

142
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 16.11.08 - klo: 20.24 »
Tuo saattaa olla selitys asiaan.

Itse olen ajanut harjattomalla toissa keväästä asti.
Viime kevät talvena n.2-3 kertaa viikossa ja nyt saman verran viimeisen parin kuukauden ajalta.
Viime keväästä asti ollut 250w mylly kanssa kiinni tosin en ole rääkännyt 3s lipolla.
Edelleen alkuperäis diffit kiinni.
Toiseen on vaihdettu aikaisemmin mainittu painelaakerin prikka.

Ja kerran molemmat avattu ja huollettu. (viime kesänä kun oli sharkki lomilla)
Vielä toimii ja kulkee.
Eli ei ne huonot ole se vain riippuu käytöstä.

143
Sähköautot / Vs: Tamiya Mini Cooper - M03 Rally Chassis
« : 16.11.08 - klo: 20.03 »
Näinpä.
Välillä tuntui että ohjain viedään käsistä.  :cheesy:

Kyllä nämä on hulvattoman hauskoja vermeitä kun ei tarvitse varoa joka osumaa.
Se tuo sen suolan kun voi hieman tuupata kaveria.  :grin:

Näillä ei voi ottaa edes romuralli kisaa.
Kaikki liikkuu niin kauan ku akussa on virtaa.  :embarrassed:

144
Sähköautot / Vs: LRP Shark RTR krossari 1:18 luokkaan
« : 16.11.08 - klo: 10.46 »
Sharkin voimansiirto ja diffit on auton heikoin lenkki. Kuuladiffi on ainoa joka takana kestää, ja se kestää noin kuukauden kovaa ajoa. Edessä kestää ratasdiffi ihan hyvin kun liimaa teräksiset-vetarin ulostulot niihin sinisiin (tai vihreisiin) rattaisiin kunnolla kiinni. Edessä ei kuuladiffin lautaspyörät jostain syystä kestäneet minulla, mutta takana kesti. Ajettavuuden kannalta ratasdiffi edessä ja tiukalle vedetty kuuladiffi takana ei ole paras, mutta kestää parhaiten.

Kuuladiffit kestäny viime syksystä asti.
Ainoastan yksi painelaakerin prikka pettänyt.

Vanhassa autossa meni etudiffin lautaspyörä (atomic)
Syynä kulunut kardaanin pinjoniratas.
Ne on syytä vaihtaa kun vaihtaa kuuladiffit.

145
Löytyy.

Mut ei 27.
Niitäkin on vain kuus taulussa.

Siksipä käytän mielummin 40. kun mahiksia on 20.  :grin:

146
Psst Mikko. Huitaise taajuuden kohdalle 40,xxx kitoz

147
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 12.11.08 - klo: 22.04 »
Ei huono kilikalilla suihkituksi.  :azn:

148
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.11.08 - klo: 11.48 »
Kiitoksia.

renkaat on Hpi:n Radial m-compound.
Ja toimii lippiksessä mielestäni erittäin hyvin.

149
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 10.11.08 - klo: 08.36 »
Ja sharkille taas uusi takki päälle.
Tuppas olemaan vanha niin repaleinen



150
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 06.11.08 - klo: 20.18 »
Itse pelastanut pari koria pahalta maalausvirheeltä Tolun hetivalmiilla.
Toimii ainakin vesiliukoisten maalien kanssa.
Saatavana lähikaupasta päälle 3€ hintaan.
Suihkii maalin päälle ja antaa vaikuttaa, jonka jälkeen harjaa tiskiharjalla pois.
Tarvittaessa toistaa käsittelyn.

Ja korit ei nähtävästi ole ottaneet hittiä kyseisestä toimenpiteestä.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 16