Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Heuli

Sivuja: 1 ... 105 106 107 [108] 109 110 111
3211
Sähköautot / Asso Talk
« : 30.07.03 - klo: 18.35 »
Mää oon ajellut tämän kesän suurimmalta osin tuolla 4 droopilla edessä ja takana. Huomioi kuitenkin se, että etupäässä on se ns. "uusi" etupää jolloin nuo droopitkin taitaa hieman vaihdella tavalliseen etupäähän verrattuna. Jos auton alusta on suora ja painonjakauma kohdillaan niin droopitkin pitäisi olla molemmilta puolilta samat.

3212
Sähköautot / Asso Talk
« : 29.07.03 - klo: 17.39 »
Tuure: Mulla oli lähes täsmälleen samat säädöt kuin sulla alustaa ja iskareita myöten. Drooppia oli tosin 4/4 - liian vähän Laukaan radalle? Ajoitko Echon softeilla? Parhaan tuloksen tein TO:n vakioinserteillä, loppupäivän ajoin Echon mediumeilla.

3213
Kilpailijoiden kanava / Laukaan jälkipelit
« : 27.07.03 - klo: 10.13 »
+ Kankaisen Seppo kilpailunjohtajana ja kuuluttajana
+ kisafiilis
+ aikataulu
+ tulospalvelu
+ puffetti
+ sää

Mitään miinuksia en oikeastaan keksi, erät tosin virissä oli hieman liian suuria. Aikatauluun olisi mahtunut erinomaisesti yksi tai jopa kaksi lisäerää TS-10 luokkaan.

Perjantain harjoittelu Laukaan radalla teki kyllä terää. Hyvinkään SM-kisoihin säädetyllä autolla ei kyllä kylmiltään olisi ollut paljon asiaa Laukaan täysin erilaiselle radalle.

3214
Vapaa keskustelu / Tikkuradio VS rattiradio
« : 15.07.03 - klo: 17.35 »
Mää ajoin tikkuradiolla kisaa noin viisi vuotta ja nyt ratilla vajaan vuoden. Paha sanoa kumpi on nopeampi, mutta jotenkin tuntuu että ratti sopisi paremmin RC-autoiluun. Esimerkiksi jarruttaminen on huomattavasti nopeampaa ratilla kuin tikulla - tuli todettua C-8 polttiksella Hyvinkään pääsuoran lopussa...

Tosin ajaahan yhdet 90-luvun parhaista kuskeista eli Masami ja Davidi tikkuradioilla, joten mene ja tiedä  :wink:

3215
Kilpailijoiden kanava / SM/NM-kisojen jälkipelit
« : 14.07.03 - klo: 20.53 »
:wink:
+ Sää sunnuntaina
+ Kisafiilis
+ Seppo Kankainen kisatunnelman nostattajana
+ Mestareiden ajo. Onnittelut Jonille, Simolle ja Teemulle!

 :cry:
- Sää lauantaina. Ei olis tarvinnut ajaa ja pilata kalustoa jos sunnuntainakin olis ollut yksi alkueräkierros.
- Tulospalvelu
- Aikataulu

Eipä jäänyt tästä kisasta paljon mitään käteen, Laukaalla sitten uudestaan auringon paisteessa...

3216
Tulokset / Kuvia SM-treeneistä, tai oikeasti odottelusta
« : 11.07.03 - klo: 19.43 »
Jep eipä siellä pahemmin ajettu päivälläkään kun rata ei kuivunut lainkaan. Josko huomenna kunnon kilvanajo voisi alkaa...  :wink:

3217
Tulokset / KILPAILUKUTSU RATA-SM 2003 HYVINKÄÄ
« : 07.07.03 - klo: 17.15 »
Teemu: Eiköhän nuo numerot säily ainakin tämän kesäkauden. Talvikaudelle tulee uudet numerot, mutta sitä en osaa sanoa muuttuuko se jo syksyllä vai vuoden vaihteessa. Veikkaisin jälkimmäistä...

Matias: Rata on auki arkena klo 10-20. Ratamaksu on 5 euroa. Sähköt ja pöydät löytyy paikan päältä.

3218
Sähköautot / Mattoautoilla mitään virkaa kesällä ?
« : 01.07.03 - klo: 18.26 »
Mattoautoilla on ajettu joskus Hyvinkäällä kisaa. Hieman vain lisää maavaraa autoon (kolmesta millistä neljään - viiteen ?) niin ulkonakin voi ajaa puhtaalla radalla.

3219
Kilpailijoiden kanava / Turun FT:n jälkilöylyt
« : 29.06.03 - klo: 10.01 »
TJ-10

1. Marko Salminen
2. Ari Salminen
3. Joni Mielonen
4. Panu Vehniäinen
5. Sebastian Trzaska
6. Petri Laitala
7. Jarno Mattila
8. Miko Teponoja
9. Kimmo Koski
10. Jyrki Lehto
11. Tuukka Meriläinen
12. Juha Hakoranta
13. Lauri Aulin


TS-10

1. Jouko Termonen
2. Matti Eskelinen
3. Pekka Koivula
4. Kalle Lehto
5. Reima Mäkinen
6. Vesa Yli
7. Santeri Jokinen
8. Turo Mäkinen
9. Pauli Helin
10. Ismo Vuorinen
11. Mika Mänty
12. Jari Taskila
13. Viljami Kutvonen
14. Henri Eskman
15. Markku Rinne
16. Juho Koskivuo
17. Perttu Pyylampi
18. Carl-Magnus Fager
19. Juha Petteri Kukkula
20. Mikko Pyhältö

3220
Sähköautot / Pihalla kuin lumiukko kesällä...
« : 21.06.03 - klo: 17.29 »
Lyhyesti sanottuna Asso TC3. Team-malli on aika hyvä kompromissi, Factory Teamista ei todellista hyötyä ole vakioluokassa. Ajettu on tuollaisella autolla jo 3,5 vuotta (1,5 teamilla, loput factory teameilla)...

TC3 on helppo saada säätöihin, vakiossa toimivat ihan pakettisäädötkin. Corally 4.1 on toimiva auto, mutta autoissa on vain se ero että se pitää säätää ensin toimivaksi  :wink:

3221
Vapaa keskustelu / RC Maailma täyttää 5 vuotta!
« : 15.06.03 - klo: 13.50 »
Tänään RC Maailmalle tulee täyteen viisi vuotta internetissä. RC Maailma perustiin vuoden 1998 kesäkuun puolivälissä, koska netistä ei löytynyt tuolloin RC-autoille erikoistuneita nettisivuja lainkaan suomeksi. RC Maailma on vanhin edelleen aktiivisesti netissä toimiva suomalainen RC-sivusto.

RC Maailma lähti liikkeelle samanlaisella konseptilla kuin nykyäänkin, eli se tarjosi tietoa niin autoista kuin kisoistakin. Vuosien varrella RC Maailma on erikoistunut entisestään kisapuolen tarjontaan, mutta uusiakaan harrastajia ei unohdeta, koska juuri heidän joukostaan nousevat ne seuraavat suomalaiset RC-autotähdet.

Kiitos kaikille lukemattomille vieraille. Nykyään RC Maailmassa käy vuosittain noin 100 000 kävijää. Toivottavasti RC Maailmasta on ollut hyötyä niin harrastustaan aloitteleville kuin kokeneille kisakuskeillekin. Jatketaan yhdessä vielä toiset viisi vuotta!

Terveisin Pauli Helin

3222
osanottoni

3223
Kilpailijoiden kanava / Tuomarointi
« : 31.05.03 - klo: 09.49 »
Harvemmin lähettäjä on aivan ruudukon keskellä lähettämässä, yleensä siinä kolmannen - neljännen auton tienoilla. Mielestäni tämä on hyvä kompromissi: ensimmäiset autot näkevät lipun hyvin ja viimeiset lähtevät "muiden perään" ja kiertävät kolarisumat.

3224
Sähköautot / Asso Talk
« : 31.05.03 - klo: 09.41 »
Anti-squatia ja kick-uppia säädetään viriosana saatavilla säätöpaloille - suosittelen niiden hankkimista.

Diffi kannattaa säätää aivan kuten ohjekin sanoo: diffi kiristetään ensin jäykäksi, jonka jälkeen sitä löysätään puoli kierrosta. Noissa setupeissa on one-way edessä joka on ainoa oikea tapa edetä nopeasti. Seinäjoella talven viimeisessä FinTrackissä tosin Mika Mänty ajoi A-finaalissa Assolla, jossa oli etupäässä diffi one-wayn sijasta! Auto toimi todella nätisti ja varmasti. One-way oli hieman epävarmempi, mutta toisaalta finaaleissa sillä pystyi paremmin pidon takia saamaan hieman lisää kaulaa diffillä ajaneisiin.

3225
Sähköautot / Asso Talk
« : 30.05.03 - klo: 17.54 »
Onko kukaan testannut iskareissa kolmen reiän mäntiä? Talvella ajoin 50/40 wt + 2 reikää setupilla, mutta kesäksi voisi kokeilla  50/40 wt + 3 reikää tai hieman jäykempää 60/50 wt + 3 reikää setuppia.

Teoriassa siis: 60wt + 3 reikää = 40wt + 2 reikää
Entä käytännössä?

3226
Sähköautot / Asso Talk
« : 30.05.03 - klo: 17.30 »
Ei kestä enää kauaa. Kuusankoskelle piti lähteä, mutta oltiin viikonloppu kiinni ja tämä Vantaan kisa on vaan muuten vain vähän huonoon aikaan. Loput kisat tulee kyllä kierrettyä, Uudestakaupungista alkaen...

Ps. 2 asteen taka-aurausta kannattaa käyttää nopeilla / hyvä pitoisilla radoilla. 3 astetta puolestaan erittäin hitailla (ulkoa ei sellaisia oikeastaan löydykään) ja huono pitoisilla (radalla esim. siitepölyä, rataa ei pidotettu jne.)

3227
Sähköautot / Asso Talk
« : 30.05.03 - klo: 17.22 »
Tässä olisi pari erinomaista setuppia:

http://home.swipnet.se/airwide/tc3/020525_juho_fintrack1.pdf
(Leväsen voittosetuppi viime kesän ensimmäisestä FT-kisasta)

http://home.swipnet.se/airwide/tc3/020804_juho_euros.pdf
(Leväsen voittosetuppi viime kesän EM-kisoista)

Kannattaa ottaa huomioon että tuossa ensimmäisessä setupissa on "perinteinen" etupää, mutta jälkimmäisessä on takapään iskarintuki edessä ja uuden malliset alatukivarret.

Tuolla "uudella" etupäällä ajoikin suurin osa kuskeista talvikauden ja sama jatkuu todennäköisesti myös tänä kesänä. Vielä kun itse pääsisi ajamaan jo vihdoinkin ensimmäiset asvalttitestit uudella etupäällä...  :wink:

3228
Polttisautot / Serpent Impulse 4wd
« : 25.05.03 - klo: 09.48 »
Serpentiltä on tullut juuri uusi malli, mutta kyllä tuolla Impulsellakin pitäisi pärjätä. Ko automallilla ajettiin Suomenmestaruus vuonna 2001 ja viime vuonna paras Serpentti oli neljäs.

3229
Sähköautot / 2WD touring?
« : 24.05.03 - klo: 14.17 »
10-lankaisilla koneilla ajettiin Suomessa vielä pari vuotta sitten - tai itse asiassa vieläkin kireämmillä. Mm. viime vuoden touringin MM:ssä (moottorirajoitus vain EM:ssä) taisi suurimmalla osalla olla 8-lankaiset A-finaalissa. Ei niillä täyskaasulla voi kokoajan ajaa, mutta tehoa löytyy reservistä tarvittaessa ja akut kestää sen tarvittavan 5 minuuttia.

C-8 autoa on ainakin helppo ajaa nelipyöräsladissa. Neliveto ja leveät renkaat takaavat kunnon menon. Vaikkakin nelipyöräsladi on näyttävää, nopeammin pääsee ilman luistelua aivan kuten Formula ykkösissäkin  :wink:

3230
Tulokset / Saarlampi Cross?
« : 24.05.03 - klo: 13.46 »
Kisat ovat vasta kuukauden päästä, eiköhän kutsu tule viikon parin sisällä.

3231
Vapaa keskustelu / Pienoisautot AKK-Motorsport-lehdessä
« : 24.05.03 - klo: 13.43 »
Vuosi tai kaksi sitten ilmestyneessä GTI-lehdessä oli juttu RC-autoista. Artikkelin "tuunattu" Xpressi oli pääosassa, mutta myöskin tietoa kisoista yms. infoa löytyi.

3232
Tulokset / Kilpailukutsu Factory Touring 14.6
« : 23.05.03 - klo: 15.36 »
Mihin aikaan perjantaina pääsee ajamaan treeniä? Entä ajetaanko lyhyttä vai pitkää rataa? Lyhyt rata toimi ainakin viimeksi hyvin...

ps. Viime vuonna Uudenkaupungin radalla ajettiin ensimmäistä kertaa kilpailu. Katso FinTrack 2002 -kisan kuvat osoitteesta http://rcnetti.wmhost.com/kuvapre.php?uusikaupunki

3233
Tulokset / Kilpailukutsu: 2003 Maastosarjan I-osakilpailu
« : 09.05.03 - klo: 19.11 »
Kilpailukutsu 2003 Maastosarjan I-osakilpailuun


Kilpailupaikka   :   Hyvinkään UA:n moottoriurheilukeskus
            radio-ohjattavien maastoautojen rata.
            Hyvinkää,

Kilpailupäivä   :      La 24.5.2003

Luokat      :   Lauantaina M2-10, S2-10 ja  M4-10

Ajotapa      :   Alkueräkierroksia 3, A-fin. 3x, B-fin... 2x

Ajoajat      :   Kaikki luokat S2-10 4 min, M2/4-10 5 min, kierroslaskenta AMB

Valvoja      :   Olli Andersson Mäntsälän SRK

Kilpailun johtaja   :   Erkki Similä HyUA

Osallistumismaksu   :   15 € /sarjakilp./luokka, jälki-ilmoittautuneille lisämaksu.

Palkinnot      :   Arvoesineitä  luokittain.

Ilmoittautuminen   :   20.5.02 mennessä osoitteeseen / faxiin / E-mailiin :
            Erkki Similä,    Hakalankatu 1 05800 Hyvinkää
            Fax 019-430129 , E-mail info@rcpiste.pp.fi
            Luokkaa ei ajeta, jos ilmoittautuneita on vähemmän kuin 5.

Puffetti      :    HyUA:n kahvio

Alustava aikataulu   :   Pe 23.5   Maksullinen harjoittelu   klo 10.00-20.00
            La 24.5   Vapaa harjoittelu       klo 8.00-9.50
                  Ohjaajakokous      klo 9.50
                  Eräharj. ja alkuerät       klo 10.15-
                  
            Lopullinen aikataulu kilpailupaikalta.

Säännöt      :   AKK:n sääntökirja 2003.

Vastuu      :   Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan             kilpailun johdon antamia määräyksiä.

3234
Sähköautot / Renkaanlämmittimet
« : 01.05.03 - klo: 10.49 »
130 dollaria luki tuossa RCCA:n artikkelissa. Eiköhän se pyöri samoissa lukemissa myös euroina täällä Suomessa.

Onneksi Trinityn perusmallin lämmittimet maksaa vain noin 50 euroa. Niillä olisi tarkoitus kärventää omatkin kumit Kuusankosken pakkasessa  :wink:

3235
Sähköautot / Renkaanlämmittimet
« : 01.05.03 - klo: 10.12 »
Nyt tulevana kesänä varsinkin kisoissa tulee tarpeeseen renkaanlämmittimet uuden CS-27 rengassäännön takia. Trinityltä löytyy tähän varsin pätevä (ja hintava) vehje http://www.rccaraction.com/articles/tirewarmer.asp

3236
Säännöt sanovat palkinnoista näin:

"Pienoisautoilu on amatööriurheilua. Rahapalkintoja ei saa antaa, eikä tavarapalkinnon arvo saa ylittää ko. luokan auton käypää arvoa."

Tuosta tuskin tulee ongelmaa kilpailunjärjestäjän kannalta, koska rahaa menee niin paljon moneen muuhunkin asiaan. Säännöt ovat siis hyvin vapaat tältä osin.

Vakioluokassa kannattaa kyllä pyrkiä siihen että jokainen saa palkinnon, mutta viritetyssä voisi olla jotain muuta. Mahdollisesti tavarapalkinnot/lahjakortit A:n viidelle parhaalle ja muiden finaalien voittajille? Mielestäni sarjassa voisi palkita sitten hieman suuremmilla pokaaleilla molemmat luokat esim. parhaan kolmanneksen/neljänneksen/viidenneksen osalta, ei vain kymmentä parasta 80 kuljettajan sarjassa.

Tampereella virissä jaettiin A-finaalissa 10, B-finaalissa 5, C-finaalissa 3 ja D-finaalissa 1 olutlasi kaiverruksineen. Vakiossa kaikki kuskit saivat pokaalit. Todennäköisesti jotain vastaavaa on Tampereella myös ensi vuonna...

3237
Tulokset / BotniTrack lopputulokset
« : 27.04.03 - klo: 19.55 »
Kesän touringin SM-kisat Hyvinkäällä olisi erittäin hieno paikka lajin julkisuuden lisäämiseen. Kaikki parhaat kuljettajat (ei EM-kisoja SM-kisojen kanssa samaan aikaan) ja yksi parhaista radoista/rata-alueista kokonaisuutena tarjoaisivat ainakin loistavat puitteet.

Tekniikan Maailmassahan on jopa joskus 80-luvun loppupuolella testattu RC-autoja. Mieleen tulee ainakin yksi C-10 luokan autojen testi, olikohan vuodelta -88  :wink:

3238
Kilpailijoiden kanava / Tulokset FT-7 Seinäjoki
« : 27.04.03 - klo: 10.57 »
:wink:  
- Kilpailupaikka
- Ruoka
- Fiilis
- Oma ajo varsinkin vikassa alkuerässä ja ekassa finaalissa
- 10 sekan lappi meni lopulta rikki Koivulan lainapattereilla vikassa finaalissa  :mrgreen:

 :|
- Rata. Erittäin haastava ja ajettava, mutta terävät kulmat ja mollat takasivat komeat ilmalennot. Eipä ole A-finaalissakaan noin paljon kolissut aikoihin - Simon ja Pekan autot taisivat olla ainoat mitkä pysyivät kaikki neljä pyörää maassa?

 :(
- Windows 2000. Ei tahdo pelittää laskenta sillä -> aikataulu venyi

3239
Vapaa keskustelu / mini 1000 luokka "rc autoilla" ???
« : 27.04.03 - klo: 09.36 »
2000 vuoden alussa TS-10 luokka oli aika lähellä tuota: FinTrack Talvisarjan TOP-20 lopputuloksissa taisi olla lähes kaikki autot mallia Asso TC3 Team, kaikilla samat kuviorenkaat, melkein kaikilla Protoformin Dodge Stratus...  :mrgreen:

3240
Tulokset / sadekelin renkaat?
« : 20.04.03 - klo: 17.32 »
Aivan kuten Mr Cale sanoi Pitit ne olla pitää. Oman TC3:sen olen suojannut niin, että olen teipannut koko sähkölaite puolen mattoteipillä piiloon. Sieltä suojan alta tulee vain johdot akuille. Hiilikuiturunkoisissa autoissa kannattaa laittaa nopari ja vastari esim. ilmapallon sisälle ja nippusiteellä kiinni: samaa menetelmää käytetään myös polttiksissa.

Sivuja: 1 ... 105 106 107 [108] 109 110 111