Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peitsamo

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 119
121
Ensinnäkin kiitos kattavasta selvityksestä, ymmärrän asiaa kenties vähän paremmin.

Nämä autot eivät ole oikea vaihtoehto kaverille joka haluaa päästä huolettomasti ajelemaan paljon ja päästä hippaleikkikisailemaan kavereiden kanssa.

Tämä kohta jäi mietityttämään, koska harrastukseen käytettävä aika on rajallinen ja radat ovat minusta katsottuna kaukana. Haluaisin, että kun radalle on mahdollisuus lähteä, siellä pääsee myös ajamaan, ettei koko päivä mene kaikenlaisten pikkuongelmien selvittelyissä. Ymmärrän tietysti sen, että autot pitää säätää ja niiden tulee olla kunnossa, jotta niillä voi ajaa kovaa. Huolenaiheeni onkin enemmän niissä piilevissä ja ennakoimattomissa vioissa, jotka sulattaa helposti ison osan ajopäivän nautinnosta.

Jos mahdollista pyytäisin sellaisia ihan käytännön esimerkkejä, millaista näpräämistä laitteet vaatii ajokunnon ylläpitoa varten? Tuolla aiemmin mainittiin kytkimen painelaakeri, joka pitää rasvata ajopäivien välillä. Entäpä:

- hihnojen/hihnapyörien vaihtotarve
- kytkimen palojen vaihto/muu huolto
- laakerit
- koneen huolto
- vetarit/muu voimansiirto
- muu huoltotoimenpide

Näiltä osin kaipaisin sellaisia "määräaikaishuoltotoimenpiteitä". Eli, kuinka usein ja mitä silloin tehdään. Lähtökohta on se, että autoa ei ajeta seinään tai muutenkaan raiskata, vaan ainoastaan ennakoivasta ylläpitohuollosta.

122
Nyt, kun gt8 on omalta osaltani nähty, pitää miettiä erilaisia vaihtoehtoja ensi kesälle, miksi ei tämäkin voisi olla harkinnan arvoinen asia. Itselläni on seuraavia mietteitä (epäluuloja) asian suhteen, joten tämän suhteen tietävämmät valaiskoot:

- renkaiden osalta toivoisin mahdollisimman vähäistä "säätöä". En osaa sanoa, onko spekkirengas vastaus vai lisäkysymys tähän. Sorvataanko renkaita, vai mennäänkö hyllytavaralla kisoissakin? Paljonko renkaita tarvitaan per kausi, jos nyt ei ihan vanteilla tai repaleisilla renkailla halua ajaa?

- autojen ja varaosien ja korien saatavuus kotimaasta ja kisapaikalta? Pitääkö hamstrata kaikki mahdolliset osat omaan pakkiin, vai onko jollain kauppiaalla aikomus pitää niitä jopa kisapaikalla?

- autojen ja koneiden huoltotarve? Pitääkö rassata ranteet savessa tuntikaupalla, ennen ja jälkeen ajon? Ei huvittais, ajaminen kyllä. Miten auton säätäminen, kytkin?

- mikä olis arvio kauden kalustokustannuksista ml. renkaat, sillä ajatuksella, että haluaa kilpailukykyisen kaluston?

Oma kädenvääntö käy vitosautojen ja (ehkä) tämän luokan välillä, tai sitten en aja ollenkaan. Aikaa ja kiinnostusta ei ole ylettömään rassaamiseen, ymmärrän tietysti sen, että asian eteen jotain on tehtävä.

Minun mielestä 20 minuutin finaalit riittää kyllä.

123
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 24.09.13 - klo: 21.57 »
Voisko tämän sinällään asiallisen yleisen keskustelun siirtää johonkin sopivampaan paikkaan, ettei itse asia hukkuisi tässä topikissa?

124
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 22.09.13 - klo: 18.04 »
peitsamo: tukivarret kiinni pohjalevyssä vastaavasti kuin japanilaisissa autoissa (etenkin vrt. Kyosho), vaikuttaa pitoon ja fleksiin sekä kääntyvyyteen.

Tuo on kyllä hyvä ja tervetullut parannus.

125
Xray / Vs: Team Xray T4
« : 21.09.13 - klo: 21.38 »
Mitä muutoksia / parannuksia verrattuna '13 malliin?

126
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 03.09.13 - klo: 13.54 »
Mun mielestä on ihan kivikautista liimata kumirenkaita vanteille ja leikata patjamoffasta inserttejä jne. Lisäksi miljoona eri offsettia ja heksaa.

Just tämän takia ainakin meikeläinen on keskittynyt ajamaan niitä luokkia, joissa renkaat tulee valmiina pussissa, ei muuta kun alle ja kovaa ajoa. Jostain syystä minun ottaa aivoon kaikenlainen renkailla spekuloiminen ja säätäminen, olkoonkin se "yksi osaamisalueista". Kun rengas on kaikille sama ja samanlainen, voi keskittyä olennaiseen, eli ajamiseen.

127
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 03.09.13 - klo: 09.26 »
Mun mielestä jonkinlainen hand out rengas toimisi mainiosti. Tai edes mahdollisuus ostaa 'valmiit' renkaat esim. kooltaan 60/62mm, jolloin sorvausta käytännössä tarvitsisi suorittaa vain treenirenkaita tehdessä.

Tälle iso peukku. Minulla on jääny foamihommat väliin isolta osin juuri tuon sorvaamisleikin takia.

128
Kysymys itsessään on hyvä ja relevantti, mutta turhan moni lukee sen muodossa: "Kerro minkä merkkinen auto sinulla on?".

Omaansahan on aina helppo kehua, mutta objektiivinen näkökanta taitaa välillä hukkua. Itse olen pitkälle samaa mieltä tästä:

Kannattaa kattoa millä merkeillä porukka ajaa paikallisella radalla niin voi saada varaosia suoraan radaltakin kanssaharrastajilta. On paljon kätevämpää valita sama merkki kuin suurella osaa porukasta kuin olla yksin oman erikoisemman auton kanssa. Ja jos paikallinen harrastekauppa edustaa tätä suosittua merkkiä niin sitten homma on vielä selkeämpi.

129
Tuossa viestissä mainittu RPM ei voi olla maksimitehon kierrosluku, vaan lähemminkin moottorin kv-arvo, jolloin 8,4 voltin jännitteellä saadaan n. 18500 kierrosta/minuutissa.

130
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.09.13 - klo: 09.14 »
GT-8 kansallinen sarja on siis saatu päätökseen tältäkin kaudelta ja on pienen yhteenvedon paikka. Kilpailukautta leimasi mielestäni kaksi piirrettä. Ensinnäkin täytyy todeta, että sarjan taso on hyvä ja yhtään heittopussia ei radalla ollut, kaikki pystyivät ajamaan kilpaa toistensa kanssa ja todellisia kilvanajoja nähtiin paljon. Mitään ei jaettu etukäteen, vaan kaikki kisasivat sijoituksista tasavahvasti, etenkin viimeinen kisa osoitti sen, että tulokset voivat kääntyä suuntaan tai toiseen.

Valitettavasti se toinen piirre tämän vuoden kisoissa oli kisaajien puuttuminen ja sellainen verenvähyys, uutta porukkaa ei juurikaan saatu houkuteltua kilparadoille. Syistä ja toimenpiteistä on käyty keskustelua, mutta punaista lankaa ei oikein ole ja asiaa täytynee pohtia vielä talven aikana syvemmissäkin ajatuskuvioissa. Jokatapauksessa tällä formaatilla ajettuna ja näillä kilpailijamäärillä sarja jää vähän tyhjäksi ja viimeinen mielenkiinto kisapäivästä jää puuttumaan.

Joka tapauksessa ISOT onnittelu Jepelle, joka pokkasi sarjamestaruuden toisena vuotena peräkkäin. Tämän kauden "komeettana" voisin mainita Rikun, joka ajoi todella vahvasti kaikissa kisoissa. Onnittelut myös Mikalle viimeisen kisan voitosta ERITTÄIN haastavissa olosuhteissa. Erityismaininta kuuluu myös Iinalle, joka edusti sarjassa kauniimpaa sukupuolta ja pisti radalla ukonköriläille hienosti kampoihin.

Omalta osaltani Sarja meni vähän läpilaskuna, jostain syystä motivaatio ei sittenkään ollut ihan sitä, mitä kuvittelin sen olevan keväällä. Koko kauden treenit jäi yhteen päivään, sen lisäksi tuli ajettua kolme kisaa. menestymisen eväitä tällä ponnistusmäärällä ei saa ja se näkyy myös lopputuloksissa. Eilisen sadekisan keskeytys ekalla kierroksella sähköjen pettämiseen oli luonnollisesti iso pettymys ja siitä yritetään edelleen toipua.

Olen ollut mukana GT8 -sarjassa oikeastaan ihan sen alkumetreiltä lähtien. Hommahan lähti käyntiin kesällä 2007, kun Mika Rinne oli pystyttelemässä IGT-sarjaa, joka sitten parin kerhokisakauden jälkeen muotoutui vuodesta 2009 eteenpäin Kansalliseksi sarjaksi. Kisoja on tullut kierrettyä ja mukaan mahtuu huikeita muistoja ja erittäin antoisaa yhdessäoloa ja rehtiä kilpailua. Toki mukaan mahtuu, kuten moottoriurheilulle on ominaista, myös tekniikkamurheita ja henkisiä tappioita. GT-Sarja on ollut alusta saakka vähän omanlaisensa ja porukka on pitänyt hienosti yhtä. Vinkkejä ja tipsejä on jaettu ja osia osteltu ristiin kisapaikalla, kaikki ovat olleet toistensa apuna, silloin, kun apua on tarvittu. Kaikissa ajamissani RC-luokissa ja kilpailuissa tilanne ei ihan sama kuitenkaan ole, joten siinä mielessä GT8 erottuu kyllä edukseen. Edelleen harmittelen sitä, että sarja ei hyvistä puitteista ja olosuhteista huolimatta ole saanut houkuteltua tämän enempää niitä "pihasuttajia" radalle kisaamaan, niinkuin oli alunperin (ja on edelleen) tarkoitus. Toki täytyy muistaa, että vuosien saatossa GT8 sarja on toiminut ponnahduslautana muihin luokkiin, mm. LS5 -sarjassa ajoi tällä kaudella ainakin neljä entistä GT-kuskia, joten siinä mielessä GT sarja on asiansa ajanut.

Eilen ajellessani kotiin Kouvolasta, mietin näitä kuluneita vuosia ja tulin siihen johtopäätökseen, että minun osalta on aika siirtyä muihin haasteisiin ja jättää haikeat hyvästit rakkaalle GT8 luokalle. Tämä ei ollut mitenkään hetken mielijohteesta (eikä eilisestä pettymyksestä) johtuva päätös, vaan sama asia oli mielessä jo viime syksynä, mutta jotenkin veri veti vielä täksi kaudeksi radalle. Nyt koen tilanteen jotenkin sillä tavalla, että "tämä on nähty", uutta haastetta pitää löytyä. samalla jätän tietysti luokkayhteyshenkilön tehtävät, jotka toivottavsti ottaa huostaansa joku, jolla on aito palo hommaan ja luokan/sarjan kehittämiseen.

Kuten tuolla alussa sanoin, kisoja on tullut vuosien mittaan kierrettyä monta kymmentä ja jokunen pyttykin on näistä karkeloista jäänyt kaapin päälle pölyttymään. Näistä kisoista jää hienoja muistoja, jotka varmasti elää pitkään. Hienoimpana tietysti Sarjamestaruus vuodelta 2011, joka tuli pienimmällä mahdollisela marginallilla. Tämän vuoden Kisa-auto päätyy muistojen arkistoon, eli autotallin hyllyyn, sitä en kaupaksi laita.

Toivottavsti tulevat vuodet puhaltaa sarjaan lisää uusia ja raikkaita tuulia ja kilpailijamäärä saadaan kasvamaan. Se ei tietysti ole ihan helppo homma näinä päivinä, kun monella on rahat tiukassa ja vapaa-aika kortilla.

Kiitokset omalta osaltani myös RC-Navetalle / Jarnolle tuesta kauden aikana.

Kauden lopputulokset löytyy tuolta.

Kalakukko, alias Abu The Peitsamo Pekka Kunkki kiittää ja kuittaa.


131
Tulokset / Vs: Sarjatilanne: GT-8 Kansallinen Sarja
« : 02.09.13 - klo: 08.03 »
No, niin. Vuoden 2013 GT-8 kansallinen Sarja saatiin eilen päätökseen Kouvolassa kohtuullisen kosteissa olosuhteissa. Sarjavoiton vei toistamiseen Jethro Lehtojärvi. Henkilökohtaisesti nostaisin esille myös kakkossijalle ajaneen Riku Forsströmin tasavarman suorituksen kuluneelta kaudelta. Petri Hoffmanin kolmossija tuli myös yhtälailla hyvän ja tasaisen suorituksen ansioista, joten eiköhän mitalimiehet ole paikkansa anasainneet.

Kirjoittelen omia tuntoja lisää tuonne GT-rata-autoilu -topikkiin.


132
Polttisautot / Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« : 01.09.13 - klo: 23.45 »

Jos ensi kesänä rataluokkaa polttiskrossin lisäksi ajan, niin tp-10 on kyllä ihan ykkösvaihtoehto, auto on ajettavuudeltaan niin mainio ja helppo, eikä kustannuksetkaan karkaa käsistä..

Eihän ne karkaa kun kaverin autolla ja renkailla ajelee..  :tongue:

Paljonko on TP10 luokan todelliset kausikustannukset? Siis ei lasketa mukaan matkoja tai muita sivukuluja, pelkkä kalustokulu, renkaat, fuilit ja muut suorat kulut. Sillä olettamuksella, että aloittaa nollasta. Työkaluja tai muita semmosia (paitsi jos on erityisesti TP10:lle tarpeellinen) ei tarvitse laskea mukaan.

133
Heitänpä tähän vielä sellaisen koukun, että entäs jos ajettaisiin (GT-8 luokkaa koskien), ainoastaan finaali?

Tilannehan on kuitenkin se, että kaikki osallistujat pääsee jokatapauksessa finaaliin. Lähtöjärjestys voitaisiin määritellä vaikka sarjatilanteen pohjalta. Käytännössä ja etenkin vesikelillä, tuolla lähtöpaikallakaan ei ole juuri mitään merkitystä.

Alkueräpisteet vois jättää siinä tapauksessa kokonaan jakamatta.

134
No niinpä tietysti. Hyvä näin.

135
Hyviä ja perusteltuja päätöksiä kaikki.

Hyvää työtä Lajiryhmä!

EDIT: Itse olisin suonut vielä kiinteän (vaikka ratakohtaisen) välityksen stanuluokkaan.

136
Huominen keli näyttää enemmän kuin surkealta pienoisautokilpailemista silmällä pitäen:

http://foreca.fi/Finland/Kouvola/details/20130901

Onkohan asialle tehtävissä enää mitään?

En tarkoita, että kisanjärjestäjä pystyisi säitä hallitsemaan, mutta onkohan kilpailun siirtämiselle mitään perusteita/mahdollisuutta?

137
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 17.08.13 - klo: 13.15 »
1   LRP Shark RTR
2   HPI MT2 Nitro
3   Losi LST
4   HPI Savage 4.6 RTR
5   Hobao Hyper 8,5 pro *2
6   LRP Shark FTE ST
7   Hong Nor CR X1 GE
8   Kyosho Inferno GT RTR
9   Hong Nor DM-1
10   HPI Sprint 2 Flux
11   HB D4 *2
12   HB D8 *3
13   Tamiya Alfa M04
14   Tamiya TRF 511
15   HB D8 Ve
16   Xray T2
17   Xray T3*3
18   HPI Blitz RTR
19   Xray XB808 2010 Spec*2
20   JQ Products, The Car
21   Hong Nor DM-1 Spec*4
22   HARM SX-3 Champions Edition
23   FG Mini
24    V-Dezign Carpet Ripper V
25    MCD X4
26    HPI Baja 5B SS
27    Xray T3 '12
28    TeamC GT8L
29    TeamC GT8
30    TeamC TR2 RTR *2
31    Baja Rovan Sports
32    Xray XB4


Päivitykset boldattu. Nyt näyttää siltä, että lista ei taida ihan hetkeen kasvaa. Tai eihän sitä koskaan tiedä.. :cool:

Joskus isona, kun on aikaa ja rahaa, voisin kuvitella hankkivani LS5 -kilpurin tai jonkun muun bensahärvelin.

138
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 13.08.13 - klo: 18.10 »
Ei se oo siitä kiinni, vaan siitä, että esim. nykyisessä ajoformaatissa GT8 finaali ajetaan juuri ennen LS5 finaalia, joten ei ole mikään ihme, ettei porukka halua tulla mekkaamaan, vaan mielummin keskittyvät omaan ajoonsa. Tähän mennessä aina oon mekkarin saanu, joko kilpailijoista tai suuresta yleisöstä repäisemällä. Täytyy kuitenkin tunnustaa, että aina on sellainen tuska puserossa, kun finaali lähestyy eikä mekkarista ole hajuakaan.

Itse olisin valmis uhraamaan 40 minuutin finaalin sen edestä, että tuota mekkarishowta ei tartte jatkaa. Sanoisin myös, että lyhyemmät finaalit ohjaa enemmän "toisia kunnioittavampaan ajotapaan".

139
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 13.08.13 - klo: 12.54 »
Mielestäni noissa Pekan kirjoittamissa aiheissa millä saataisiin lisää gt8-kuskeja kisoihin ajamaan oli vain yksi asia millä voitaisiin saada lisää porukkaa kisoihin: järjestetään kerhokisoja.

Muut aiheet eivät todennäköisesti lisää tai vähennä lisäporukan tulemista kisoihin.

Tuo kirjoittamani sikermä oli yhteenveto niistä 147 Facebook viestistä, joita on tässä kesän mittaan kirjoitettu. Eli, ilmeisimmin ne ovat niitä asioita, jotka vaivaavat mieltä tavalla tai toisella. Onko se sitten kynnys vai ei, hankala sanoa.

Nykymuotoinen(kin) sarja olisi ihan loistava, jos meillä vaan olisi se min. 2 täyttä erää autoja viivalla, silloin varsinaista muutostarvetta ei olisi. Nyt, kun kisoissa on ollut jo parisen vuotta sellainen 7-10 kuskia, tilanne on toinen. Jotain on tehtävä, jos halutaan että mielenkiinto säilyy.

Nykyisen sarjan kuskit voisi omalta osaltaan ottaa kantaa siihen, lopettaisiko tällaiset muutokset ajo halut kokonaan, vai olisiko se vain (huono) kompromissi? Omalta osaltani osanotto mahdollisuus kasvaisi, lähinnä lyhempien kisapäivien takia, jolloin täältä "kaukaakin" voisi heittää järkevällä tavalla yhden päivän kisareissuja. Muilla asioilla ei minulle ole oikeastaan merkitystä suuntaan eikä toiseen, kunhan vaan porukkaa olisi enemmän.

Tietenkään mitään hätiköityä ei kannata tehdä, mutta jotain muutosta tilanteeseen on saatava. On se sitten sääntö-/formaattipuolella tai muulla tavoin lisäkilpailijoita hankkimalla. kansallisessa sarjassa on puolensa, myönnän. Kertsikisoissa olisi taas omat hyvät juttunsa, mutta vaatisi enemmän puuhamiehiltä.

Helppoa ratkaisua ei varmaankaan ole olemassa. Vaikka niitä ennakkoilmoittautuneitakin olisi se 15+ kpl, se ei takaa sitä, että ensi kesän kisoissa olisi sitä määrää. Ratkasiun ei tarvitse ja varmaan pidäkkään olla ON/OFF-tyyppinen, mutta olisi hyvä ymmärtää, millaiset muutokset olisivat keskimäärin parempaan suuntaan ja mitkä taas eivät.

140
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 13.08.13 - klo: 08.57 »
Tuolla FB:n puolella tuli melkein puolitoistasataa viestiä liittyen kysymyksen, kuinka saataisiin lisää kilpailijoita GT8 -luokkaan. Sinällään harmi, että viestit on vaan siellä, kun lukijamäärä on rajallinen. Tässä kuitenkin lyhyt yhteenveto ja minun henkilökohtainen näkemys asiasta:

Kaikille taitaa olla selvää, että jotain tarttis tehdä. Nyt ollaan ajettu kohta viisi kautta Kansallista sarjaa, eikä kisailijamäärä ole kasvamaan päin, pikemminkin päinvastoin. Tästä syystä voitaiisin tehdä esim. seuraavat radikaalit muutokset:

- Kuopataan Kansallinen sarja ja siirrytään ns. kerhokisoihin. Tällöin myös lisenssittömät kuskit voivat/uskaltavat tulla mukaan.

- Muutetaan kisaformaattia siten, että mekkareille ei ole tarvetta, ne voitaisiin jollain tapaa vaikka kieltää. Eli ajetaan vaikka 2+8 minuutin lähtöjä ja finaalit esim. kolminkertaisena, näistä kaksi parasta lasketaan. Muokataan kisaformaatti siten, että radalla ei tarvitse pällistellä 12 tuntia, vaan mielummin vaikka 6 tuntia, kyllä se paremmuus siinäkin ajassa selviää.

- Em. vaatii suuremman tankin --> vapautetaan tankin koko

- Vapautetaan moottorilista ja hyväksytään mikä tahansa alle 200€ (Suomalaisessa RC-kaupassa) maksava RC-moottori

- Teknisiä sääntöjä helpotetaan siten, että myös hihnavetoisilla ja patteriautoilla voi tulla mukaan. Alkuun pitäisi kuitenkin ymmärtää näiden autojen nopeuserot vs. "perinteiset GT8-autot". Kenties patteriautot omana luokkanaan, mutta mukana samoissa kisoissa, mene ja tiedä.

- Luovutaan INS-BOX:n käytöstä.

- Renkaina edelleen ykstyyppirengas + ensiasennusfillarit

- Kauden lopussa järjestetään yksi isompi, esim. kaksipäiväinen kisa

- Yritetään löytää kisapäivät siten, että muissa luokissa ajavilla on mahdollisuus tulla mukaan (lähinnä LS5 ja TSS-10). Ei varmaan ole helppoa, mutta yrittää pitää..

Olisiko tuossa lääkkeitä luokan hengissä pysymiselle ja elpymiselle? Autojahan on Suomen maa pullollaan, pitäs vaan jollain tapaa rohkaista porukkaa tulemaan kisoihin. Siihenhän voisi keksiä jonkun porkkanan, vaikkapa ekaan kisaan tuleville ei osallistumismaksua tjsp?

Saa kommentoida ja haastaa, mutta ei aleta vääntämään ja väittelemään, se kun ei johda mihinkään.

Pekka

EDIT:

- Yksi tai useampi kisa voitaisiin järjestää jossain julkisella tai ainakin puolijulkisella paikalla, jotta myös ihan uutta verta olisi mahdollisuus saada mukaan.

- Pakoputken EFRA-vaatimuksesta voitaisiin myös luopua.

141
Kilpailijoiden kanava / Vs: DHI CUP 2014 Odense, Denmark
« : 09.08.13 - klo: 11.12 »
Aika samantyyppistä touhua molemmissa, ei  paljonkaan eroja. Ehkä DHI CUP on kerhokisaluonteensa vuoksi vielä astetta rennompi ja ehkä myös kilpailulliselta tasoltaan hieman heikompi. Tai, sanotaanko niin, että DHI CUP:issa on enemmän minun kaltaisia perustason kuskeja, kärkipäässä mennään kyllä ihan yhtä kovaa molemmissa kisoissa. Ajoformaatti taitaa olla ihan sama molemmissa.

DHI CUP:in hyviä puolia on se, että kisapaikka on hotellin vieressä, ei tarvii sukkuloida edes takasin. Toisaalta myös kisapaikka mekkaustiloineen on loistava, välttämättä kaikissa ETS-kisoissa ei ihan samaa luksusta ole tarjolla.

142
Kilpailijoiden kanava / DHI CUP 2014 Odense, Denmark
« : 09.08.13 - klo: 10.58 »
Perinteinen DHI CUP järjestetään siis tulevanakin loppiaisena 10.-12.1.2014.

Voisin harkita lähteväni tuonne, vaikka näillä näkymin muuten pikkuautoilun saralla tulee olemaan hiljaisempaa ensi talvena.

Ketä muita olis lähdössä?

https://www.facebook.com/events/516141705131873/

143
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.08.13 - klo: 14.27 »
Epistä, jätkät reenaa..

Pitäs saada kisojen välille testauskielto, niinkuin vormuloissa, niin takametsien miehilläkin olis mahollisuus pärjätä. :shocked:

144
Yleinen keskustelu / Vs: auttakaa hölmöä
« : 05.08.13 - klo: 13.08 »
48 pitch ja olikoha 64 pitch, mikäköhän noista olisi sopivin??? ja millä laskukaavalla oikein noi merkinnät tulevat? Kiitoksia etukäteen vastauksista.

Edellisessä viestissä on hyvä laskuri, sillä saa hampaat, halkaisijat ja pitchit kohdalleen.

Lyhenne dp, jota rattaiden yhteydessä usein käytetään, tulee sanoista diametral pitch. Käytännössä tarkoittaa sitä, että tuuman halkaisijaltaan olevassa rattaassa on ko. määrä hampaita. Eli 48dp rattaassa 48 hammasta ja 64dp rattaassa 64 hammasta.

145
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.08.13 - klo: 11.33 »
Em. tietojen perusteella sarjataulukko päivitetty tuonne.

146
Tulokset / Vs: Sarjatilanne: GT-8 Kansallinen Sarja
« : 05.08.13 - klo: 11.32 »
Sarjatilanne kolmen osakilpailun jälkeen. Sijoitukset muuttuivat kovasti edellisestä, mutta kun 3/4 tulosta lasketaan, tästä ei vielä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä voi tehdä.

Taulukkoon korjattu myös edellisessä havaitut virheet.


147
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.08.13 - klo: 23.27 »
Onko kenelläkään muistissa noita Hyvinkään kisan aika-ajotuloksia, niin saisin sarjataulukon päivitettyä?

Taitaa olla aika huonomuistista porukkaa. Nyt otetaan hyviä arvauksiakin vastaan?

148
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 31.07.13 - klo: 09.49 »
Onko kenelläkään muistissa noita Hyvinkään kisan aika-ajotuloksia, niin saisin sarjataulukon päivitettyä?

149
Tulokset / Vs: Hyvinkään kilpailujen tulokset
« : 30.07.13 - klo: 11.20 »
Tarvittas vielä alkuerätulokset, kun niistäkin saa sarjapisteitä.

150
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 26.07.13 - klo: 13.52 »
heikompitasoisemmat kuskit eivät uskalla tulla kun muut ovat niin paljon parempia....

Tätä on kyllä hankala ymmärtää. Ei ole olemassa sellaista kisaa, missä toiset eivät olisi nopeampia kuin toiset.. Jos haluaa olla aina ensimmäinen, niin silloin lienee parasta kilpailla ainoastaan itsensä kanssa.

Se on sitten eri asia, jos jää esim. 5 minuutin erässä kierrostolkulla siitä toiseksi hitaimmasta. Niin kauan, kun ollaan suurinpiirtein samoilla nopeuksilla, ei pitäs olla mitään menetettävää.

Ne, jotka eivät ole kisoissa käyneet, tekevät jostain syystä hirvittävä eron esim. Kansallisen kisan ja vastaavan kerhokisan välille. Käytännössä ajoformaatti, kuskit, toimintatavat, säännöt ja kaikki muukin on ihan samanlaisia. Ainoa ero on se kuuluisa lisenssi, joka siis tuo mukanaan mm. vakuutuksen.

Sanoisin, että isoin kynnys on siellä omassa päässä. Mielikuvat kisaamisesta ja sen olemuksesta on varmasti monella kovinkin erilaiset, kun mitä se homma todellisuudessa on. Kannattaa tulla kokeilemaan, muutoinhan keskustelu on pelkkää spekulointia.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 119