Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peitsamo

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 119
151
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.07.13 - klo: 15.34 »
Onko missään viime viikonlopun tuloksia? Voisin päivittää sarjataulukon.

152
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.07.13 - klo: 12.18 »
Ilmaistahan tästä ei saada mitenkään, mutta GT-sarjassa on nimenomaan pyritty siihen, että kalusto- ja rengaskustannukset olisivat kohtuulliset. Niihin joutuu muissa polttisrataluokissa kuitenkin panostamaan huomattavasti enemmän. Tällä on nimenomaisesti ajateltu aloittelevia kuskeja.

Jokatapauksessa kilpaileminen polttiskalustolla maksaa. Renkaita ja fuilia kuluu ja autokin pitää hankkia ja siihen varaosia, sähköt, radiot, laturit, työkalut ja kaikki muu rekvisiitta. Sitten tietysti kisamatkat, polttoaine, syömiset ja majoittuminen, karkkipussikin olis kiva saada. Nämä on ikäänkuin välttämättömiä kustannuksia, toki niitäkin voi minimoida johonkin saakka, mutta kaikkeen muuhun verrattuna itse kilpailumaksu (25€) tai lisenssi (n. 25€) tai seuran jäsenmaksu (n. 25€) on kohtuullisen pieniä kulueriä. Ymmärrän, että jossain menee raja, mutta kun asiaa rationaalisesti ajattelee, niin se tuskin on ihan aito ja ainoa syy, miksi kisaamaan ei haluta tulla.

153
Peitsamo on taas RC hommissa enemmän ratakuski ja samoin hänen pyörä on asfaltille suunnattu :smiley:

Niin kai se on, että toinen tykkää äitistä ja toinen mummosta. :shocked:

154
Pilkkuja voipi nussia jos haluaa. Minä en.

155
No, ihan varmasti on. Tunnistan sieltä ainakin muutaman nimimerkin, mutta ajattelin että porukka voisi itse kertoa josko siellä luuhaa.

156
Kuinka moni RC10:läinen on rekisterötynyt moottoripyorat.org jäseneksi?

157
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 14.07.13 - klo: 21.09 »
Uusin tuotos, asiakkaan toivomalla tavalla netin inspiroimana.

MAX RC Bodies Airbrushing -style?

158
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 09.07.13 - klo: 22.19 »
Voisin yrittää tulla. Nähtäväksi jää onnistuuko.

159
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 08.07.13 - klo: 00.26 »
Keskustellaan asiapohjalta, ok.

Gt luokan haaste on edelleen saada lisää kuskeja, mutta kyllä hyvästä työstä pitää saada palkinto, oli Se sitten treeniä tai koneen säätöä, niin sitä pärjätään muissakin luokissa.

160
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.07.13 - klo: 22.20 »
Kyllähän niitä kunnostetaankin. Esim. Tattiksen rata on huippukunnossa, kiitos aktiivisten harrastajien, kuten RoddeR. Resurssit on kuitenkin pienet, kaikkee ei voi tehdä joka vuosi.

161
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 06.07.13 - klo: 17.25 »
Eli ratojen puute Itä-suomessa.

Tämä on kyllä aito ongelma täälläpäin. Lähimmälle radalle on matkaa +300 km, joten treenaaminen jää melko minimiin ja kisareissuistakin tulee pitkiä ja raskaita.

Suomeen pitäs saada 2-3 asfalttirataa lisää, aivan varmasti niiden mukana tulee uutta harrastajakuntaa myös. Harmillista, että Kuopion ratahanke taitaa olla tällä hetkellä "ikijäässä". :cry:

162
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.07.13 - klo: 22.00 »
Jäsenyydet ja lisenssit hankitaan kalenterivuosittain. Jotain pieniä poikkeuksiakin tuohon on.

163
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.07.13 - klo: 23.11 »
Seurajäsenyyden hinta riippuu täysin siitä, mihin seuraan aiot liittyä, tyypillisesti se on siinä 30€ tienoilla. Tämän lisäksi AKK lisenssi maksaa muistaakseni 26€ tjsp. Sen voi ostaa netin kautta.

Kisoja on tulevan hyvinkään kisan jälkeen yksi ja se ajetaan Kouvolassa, silloin on neljän kisan sarja täynnä.

164
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.07.13 - klo: 22.52 »

165
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.07.13 - klo: 22.47 »
Nykytilanteen puitteissa homma on tietysti se, että sääntöjen mukaan mennään ja sen sääntöjenmukaisuuden toteaa kilpailupaikalla katsastaja. Kellään kilpailijalla ei siihen ole mitään sanomista, ellei asiaa sovita kakkien yhteisellä mielipiteellä yhdessä järjestävän organisaation kanssa, kuten oli tilanne Rikun kanssa joskus muinoin.

Yksivaihteinen auto ei itsessään ole sääntöjen vastainen.

Eli, tervetuloa mukaan vaan, Hyvinkään kisan ilmoittautuminen on auki.

Kisaan osallistuminen edellyttää seurajäsenyytä ja voimassa olevaa AKK lisenissiä.

166
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 04.07.13 - klo: 21.02 »
Samaa shaissea, eri nimimerkillä, antaa olla. Uskon, että harrastajat ovat kuitenkin erittäin tyytyväisiä, kiitos siitä.

167
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.07.13 - klo: 10.03 »
TSS-10 luokan kuskit olisi mielestäni yksi hyvä kohderyhmä josta kuskejeja voitaisiin saada. Tiedän ainakin kahden miettineen GT-8 sarjaa.

Tämä on erittäin hyvä huomio.

168
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.07.13 - klo: 09.47 »
Niin, tässä oli nimenomaan tarkoitus kartoittaa niitä oikeita syitä siihen miksi kisoissa on niin vähän porukkaa. ketään ei ole tarkoitus osoitella, eikä syyttää, jokainen tekee valintanasa omien mieltymystensä ja prioriteettiensä mukaisesti.

Jos SÄÄNTÖPUOLELLA on jotain viilaamista, se voidaan tehdä kohtuullisen helposti ensi vuotta ajatellen, täksi kaudeksi sääntöjä ei muuteta. Jos kisaajien vähyys johtuu vaan siitä, että "se ei kiinnosta", niin sitten asia on tietysti hieman hankalampi.

Niin kauan, kun toimitaan Kansallisen sarjan puitteissa, mennään myös sen ehdoilla, toisin sanottuna kisaformaatti on mikä on ja kisapäivät on ne mitkä annetaan. Sääntöjenkin osalta pitää toimia tietyissä raameissa. Toinen puoli asiaa on se, että kisat todella järjestetään ja kuskit voi luottaa siihen, että sarja toteutuu. Myös kisatapahtumien "laatu" on varmistettu, samoin tulospalvelut, ilmoittautumiset KITI:n kautta, sun muut.

Helppoa viisasten kiveä ei edelleenkään asiaan ole, mutta jos todellakin saisi noita kommentteja, mitä Ender tuolla aiemmin pyyteli, se helpottaisi kovasti miettimään luokan tulevaisuutta:

Näiltä ryhmiltä olisi kiva kuulla kommentteja mikseivät ole osallistuneet tämän vuotiseen GT –sarjaan:

-   On aikaisemmin kilpaillut sarjassa
-   Omistaa GT-8  (Serpent, Team C, HongNor, Kyosho) auton muttei ole osallistunut kisoihin (esim. mahdollisia syitä mm. sarjaan sopimaton moottori, liian tiukat säännöt…)
-   Ei omista sopivaa autoa, mutta on kuitenkin harkinnut auton hankkimista ja osallistumista kisoihin

Lisäksi haluaisin tietää onko näitä olemassa:
Omistaa sarjaan sopimattoman GT -auton (Esim. BMT) ja tulisi kisoihin jos esim. hihnaveto sallittaisiin.

169
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 04.07.13 - klo: 08.40 »
GT8 luokka on toiminut "ponnahduslautana" SM-sarjaan hyvin monelle kuskille, jotka tuskin olisivat muussa tapauksessa suoraan SM sarjan lähteneet. On tarpeetonta kuvitella, että ilman GT luokkaa, kaikki nykyiset (ja menneet) ajaisivat jossain SM rataluokassa. Todennäköisemmin he eivät ajaisi missään. Esim. LS5 kuskeista lähes puolet on entisiä GT kuskeja.

GT luokan haaste on saada ne "empivät pihasuttajat" mukaan kisaan ja sitä kautta yhteiseen toimintaan. Ei varmasti ole keltään pois.

Asiaa voi ajatella joko siten, että on olemassa vain ns. kiinteä määrä kilpailijoita, jotka jaetaan luokkien kesken tai sitten niin, että tarjonta lisää kysyntää. Itse olen jälkimmäisen ajattelutavan kannalla.

170
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 03.07.13 - klo: 19.40 »
Tattis kaukana Espoosta??  :shocked:

Riippuu vähän näkökulmasta.

171
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.07.13 - klo: 17.38 »
Sarjatilanne löytyy tuolta:

http://rc10.fi/index.php?topic=76861.0

172
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 02.07.13 - klo: 17.36 »
Tässäpä minun kootut kommentit tuolta FB:n puolelta:

(aloitusviesti):

Samalla voisi avata tähän keskustelun (ilman sarvia ja hampaita), siitä mitä pitäisi/voisi sääntöpuolella tehdä, että saadaan lisää porukkaa kisoihin? Tattiksen kisassa oli ainoastaan 7 autoa radalla ja se on minusta liian vähän. Vähintään pitäis olla kahden finaalin verran autoja, eli käytännössä tuollaiset +14 kisaajaa, jotta hommassa olisi mieltä. Ajatuksia? Vapaat renkaat? Hihnaveto? Mitä muuta? Mitä porukka haluaa, että tulevat kisoihin, vai eivätkö tule oli säännöt mitkä tahansa?

Olisko syytä pohtia GT sarjan Kansallisen tason lopettamsta ja siirtyä takasin epävirallseen kertsisarjaan? Sillon olis langat omssa käsissä, niin ajoformaatin, kuin muidenkin asioiden suhteen. Olen samaa mieltä, että on suorastaan tyhmää istua auringonpaisteessa 10 h vain siksi, että saadaan ratkottua lähtöjärjestys 7 auton kesken. Tarkottas toisaalta sitä, että pitäs olla pari tosi aktiivista kaveria tekemässä kisoja ja järkkäilemässä asioita.

Minun mielestä teknisten sääntöjen puolella voitaisiin ihan hyvin luopua ins-boxista, kardaanivetopakosta, ykstyyppirenkaasta ja joistain korisäännöistä sillä edellytyksellä, että tämä oikeasti TOISI LISÄÄ KUSKEJA kisaan. Ihan varma en itsekkään ole tuosta rengasasiasta, onko se oikeasti este vai helpotus kisaan tulemiselle, luulisin että helpotus. Ajoformaatin osalta sellainen puolen päivän rutistus olisi ihan riittävä, esim. 1 treeni, 2 aika-ajoa ja esim. 30 minuutin finaalit kaikilla tasoilla. Varmaan se paremmuusjärjestys ratkee vähemmälläkin hieromisella. Sitten olisi se kisan järjestämishaaste jos aikomus olisi kisata kertsisarjana. Kun käytännössä kelvollisia ratoja on 3 kpl, tarkoittaisi se sitä, että Helsingistä, Kouvolasta ja Hyvinkäältä pitäs löytyä vastuuhenkilö tekemään hommaa, löytyykö? Asiaa voisi helpottaa se, että mukaan mahtuisi treenimielessä myös LS5 kuskit, kunhan vaan päivä rakennettaisiin site, että kaikkien ei tarvii kykkiä radalla koko päivää.

Itse ajattelisin, että jokatapauksessa jonkinlainen rajaus moottorien suhteen pitäs olla, esim. siten että kaikki Suomessa alle 200€ maksavat koneet käy. Myös kumirengas (ei foam) pitäs säilyttää, vaikka se olisikin muutoin vapaa. (Ei krossirenkaita). Samoin korien esikuvat pitäis ainakin etäisesti olla GT-autoja (ei prototyyppikoreja). Myös painoraja pitää olla, esim. nykyinen 3,5kg. Muilta osin vois olla melko lailla vapaat säännöt, miksei jopa sähkövatkaimetkin menis mukana, kunhan suorituskyky on edes suurinpiirtein sama.

Niinkun tästäkin ketjusta nähdään, on mielihaluja suuntaan ja toiseen, joten sen yhteisen näkemyksen kasaaminen ei ole kovinkaan helppoa. Ehkäpä kysymys pitäskin asettaa toisinpäin, ja kysyä millaisia kompromisseja kuskit on valmiita tekemään, että kisat vielä kuitenkin kiinnostaa?

173
Tulokset / Sarjatilanne: GT-8 Kansallinen Sarja
« : 02.07.13 - klo: 17.28 »
Tilanne kahden osakilpailun jälkeen. Jeppe hieman karkuteillä tuolla kärkipäässä, kakkossijasta on kovempi vääntö. Ilmoittakaa YV:llä, jos taulukossa on virheitä.



Edit: Korjattu Tattiksen kisan aika-ajopisteitä.

174
Arvaamatonta on tämä elämä ja sen lanka kovin ohut.

Osanottoni Paulin perheelle, ystäville ja läheisille.

Lepää rauhassa Pauli.

Pekka Kuronen

175
Keskittyä pittää, mutten ei tule mittään.


176
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 10.06.13 - klo: 22.51 »
Kiitos. Niinkuin näissä karkeloissa on monesti nähty, alkuerätuloksilla ei käytännössä ole juurikaan merkitystä lopullisen maalitulojärjestyksen kannalta. Tällä kertaa pallo pomppi enemmän minun suuntaan.

177
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 10.06.13 - klo: 14.29 »
Kuopion peruuttama kisa pidetään Hyvinkäällä sunnuntaina 21.7. Laittakaapa tämä siis kalentereihinne.

178
Tuo Kuopion peruuttama kisa pidetään Hyvinkäällä sunnuntaina 21.7. Laittakaapa tämä siis kalentereihinne.

179
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 10.06.13 - klo: 11.32 »
Kauden ekat kisat takana ja kaikki sujui auton osalta ilman ongelmia, mitään en saanut rikki, vaikka oikeesti kyllä yritystäkin oli.. :cool:

Jousitussäätöjen kanssa oli edelleen hakua, kun sopivaa jousta ei meinannut löytyä. Omassa pakissa olleet olivat liian jäykkiä tai sitten aivan liian löysiä. Onneksi kilpakumppani oli sen verran joviaali, että antoi takajouset lainaan. Eteen laitoin sinitarralla täytetyn diffin ja lisäsin reilusti taka-aurausta. Näillä eväillä autosta tuli huomattavan rauhallinen ajettava, mutta vastapainona tietysti ohjautuvuus ja osittain myös suoranopeus hieman kärsivät. Täytyy miettiä konsteja, joilla noita asioita saa parannettua, niin sitten auto alkaa olla minun makuun sopivassa tikissä.

Pakoputken liitoskappaleen pysyvyyden varmistin sillä, että väänsin pihdeillä putken päätyy pienen huulloksen, jonka avulla liitoskappale pysyi kiinni kovemmassakin menossa.

Muilta osin homma pelasi siis niinkuin kuuluu, vaihteet toimi halutulla tavalla, eikä muitakaan teknisiä ongelmia esiintynyt. Finaalissa stumppasin auton kertaalleen viimeisen tankkauksen jälkeen, mutta se menee omaan piikkiin, kun en "tyhjentänyt" pannua kunnolla ennen radalle lähtöä.

Kisan kakkossija oli minulle kuin voitto, valitettavasti Jepen vauhtiin ei tälläkään kertaa ollut mitään asiaa.


180
Viikko kurvailtu nyt tuolla BMW F800GT:llä. Tuntuu mulle aika sopivalta pyörältä, kulkee mallikkaasti maantiellä ja näppärä myös kaupungissa. Kun aloitteleva motoristi olen, niin pyörän koko ja teho tuntuu olevan mun taidoille hyvin sopusoinnussa. Pidemmän matkan jäljiltä kädet vähän sirisee, muuten voi huoletta ajella isomman siivun kerralla.

Miinusta tulee äänistä, jotka on aika kovat ja rämisevät, ehkä Akropovic- putkella sais muhkeemmat saundit, mutta enpä taida olla valmis 750€ siihen sijoittamaan. Pensamittari on vähän omituinen, kun alkaa näyttämään vasta puolesta tankista alaspäin. Kulutus sisäänajossa noin 4,5 litraa, tankki sais olla muutaman litran isompi.

Lisävarusteena tuli ESA, eli jousituksen elektroninen säätö, mutta eipä tuolla tunnu olevan suurta vaikutusta. Pyörästä löytyy mm. ABS:ät, ASC (ajonvakatusjärjestelmä), lämpökahvat, ajotietokone, rengaspaineen valvonta, laukkusarjat ja tuo em. jousituksen säätö.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 119