Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peitsamo

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 119
181
Jos olet maksanut seurajäsenyytesi, mutta jäsenyys ei näy KITI:ssä, ota yhteys seuraasi ja selvitä asiaa sieltä kautta.

182
Oletko jo jonkun AKK:n alaisen seuran jäsen ja olet maksanut jäsenmaksusi?

183
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 31.05.13 - klo: 21.35 »
Hokshoks. Missäs se oli se tilinumero?

184
Mitä Kuopion kisaan tulee, niin kisa olisi järjestetty enemmän kuin mielellämme. Vielä viime syksynä ja talven aikaan nuotit oli vahvasti siinä asennossa, että kisa voidaan järjestää ja että kaupungin rahat radalle olisivat myötätuulessa. Sittemmin asiat ovat saaneet toisen suunnan. Kun asia ei viimekädessä ole kuitenkaan paikallisen UA:n käsissä, niin myöskään emme ota vastaan kohteliaisuuksia kisan perumisesta. Yritetty on, parempaan ei pystytty tällä kertaa, valitettavasti.

185
Kuopion rataprojekti edennyt vai siirtyykö kisat Raisioon tai jonnekkin muualle ?

Eipä ole edennyt. Savolainen hitausmomentti julkisessa hallinnossa on vaikeasti ylitettävä este. Ei tule rataa Kuopioon tälle suvelle, tätä menoa tuskin vielä seuraavallekaan. :cry:

186
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 25.05.13 - klo: 23.48 »
Antakeehan Matkustajan kirjotella. Ihailtavaa idealismia ja hyvää suomen kieltä. :shocked:

187
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 25.05.13 - klo: 22.30 »
Ekat ajot uudella deeämmällä takana. Auto toimi niinkuin pitikin. Kiinan tyttö oli kasannu vaihteiston palat väärinpäin, joten kakkosvaihteen säätäminen ei onnistunut ilman vaihteiston purkamista, no siitä onneksi selvittiin, kun rodderi tajusi, mikä on vikana. Kakkosvaihde alko toimimaan kunnolla, kun veti ensin säätöruuvit pohjaan ja sitten 5 ja puoli kierrosta molempia ruuveja auki.

Honkkarin omat punaiset jouset on minun makuun liian jäykät. Kun omia jousia ei muita ollut, laiton Kyoshon jouset taakse, miä olikin iso parannus auton toimintaan. Auto oli vielä vähän "äkkijyrkkä" ja hankala ajettava, mutta täytyy tehdä eteen sinitarradiffi, niin varmaan homma rauhottuu ainakin osin sillä. Xray etutorni toimi hyvin ja pystyiskareita on minun mielestä helpompi säätää, eikä klappipaikkoja ole niin paljoa, eli pitäydyn tässä kokeilussa.

Kivipalajarruissa ei ollut mitään moittimista kumpanakaan päivänä, joten tuolla aiemmin selostettu ratkaisu tuntuisi sen suhteen toimivalta. Vakiovälitykset tuntuu ihan passelilta, ehkä tattiksen radalle vois olla pykälää pidemmät. Vakiovälityksellä auto menee lähes koko radan kakkosvaihteella paria mutkan ulostuloa lukuunottamatta.

Vakio pakoputki tuotti vähän ongelmia, eli kun vetää vähän reippaammin kanttarin yli, lähtee putken kuminen liitoskappale helposti irti. Siihen ei luonnollisesti ole kisassa varaa. Toissakaudella mulla oli Alphan putki, mutta lyhyelle pohjalevylle pakokäyrän mitoitus on vähän tiukka. Joku EFRA putki tuohon pitää kuitenkin vaihtaa.

188
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 25.05.13 - klo: 22.23 »
Tänään tuli kokeiltua ensimmäisen kerran uusia GRP GT renkaita. Ainakin minun autossa ne oli liukkaammat kuin ns. vanha malli. Nähtäväksi jää, kestääkö renkaat koko 40 minsan finaalin, vai nähdäänkö tänä vuonna ensimmäistä kertaa renkaiden vaihto kisan aikana.

Tänään tattiksen radalla oli viisi gt kuskia ja näyttää siltä, että kilpailukaudesta tulee entistäkin kovatasoisempi ja tasaisempi, hjuva.

189
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 25.05.13 - klo: 22.19 »
Hyvä päivä ja kiva meininki. Oma autokin rupes kulkemaan, kun sai pannun sisäänajettua ja rodderilta Kyoshon jouset taakse. Mukavaa oli ajella, kun vaihteetkin toimi. Saatto olla jokunen läppi alta 22 sekkaa, mutta ei kuitenkaan sinne 21 lähelle. Pikkusen paino lahkeessa eilinen mummotunnelin reissu, mutta hyvinhän se kuitenkin meni. Harmi vaan, että joutuu matkustamaan 800 km, että pääsee kunnon radalla treenaamaan  :cry:

190
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 24.05.13 - klo: 21.08 »
Kylläpä oli raskaat talkoot, onneks oli makkaraa ja kokista. Huomenna rikotaan sitten laitteita tosissaan  :evil:

191
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 23.05.13 - klo: 10.21 »
Olen tulossa tattikselle ajohommiin huomenna ja lauantaina. Voisin tulla talkoilemaan vettä pois jo aiemminkin huomenna jos vaan saan portit ja kontit auki?

192
Tulokset / Vs: M8 EM-Warm up Reims Ranska
« : 21.05.13 - klo: 23.07 »
Ei ollut. Henkkakin sai paikan lentokoneen sisältä. :shocked:

193
Yleinen keskustelu / Vs: Riippumaton keskustelu???
« : 07.05.13 - klo: 09.19 »
Pilapiirroksen nimi voisi olla vaikka "Riippumattomat riippumatot". :shocked:

194
Yleinen keskustelu / Vs: Riippumaton keskustelu???
« : 07.05.13 - klo: 09.05 »
Saattaa olla aivojen aamukankeutta, mutta mistähän asiasta tässä pitää keskustella? Tuo avaussepostus meni kyllä aika pitkälti ohi tältä kylältä.

195
Moi

Oli puhetta tuolla GT8 Facebookin puolella, että porukoilla voisi olla kiinnostusta järjestää ns. "training camp" GT8, ratakasi ja LS5 autoille tattiksella 25.-26.-5.2013.

Kiinnostusta tuntuisi jonkun verran olevan. Idea olisi treenata ja ajaa sitten vapaa muotoista kilpailua hyvässä treenihengessä. Paistella ehkä vähän makkaraa ja jutella niitä näitä.

Löytyykö PKSRCA:lta kaveria joka organisoisi tapahtumaa? Paljoahan tähän ei tarvita, lähinnä ymmärrys siitä ketä on tulossa ja ajanoton järjestäminen.

Ilmoitelkaa tähän topikkiin kiinnostuksesta / ajatuksista ko. viikonloppua varten.

196
Onko kellään kokemusta / ymmärystä BMW F800GT pyörästä?



Mallihan on uusi, mutta varmaan aiemmat F-sarjan pyörät ovat ainakin jollain tapaa samanlaisia?

Kiinnostas ohuesti vaihtaa tuohon, mutta pitäs olla vähän taustatietoa. Tavoite on, että kaksi ihmistä kyydissä pääsis liikkumaan vaivattomasti, mutta kuitenkaan en mitään 300hv koneita tarvitse.

197
Kyosho / Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« : 24.04.13 - klo: 21.38 »
Tuo on ihan totta mitä HOKE kirjoitti, mutta jos jäljet johtaa toistamiseen samaan sylttytehtaaseen, on syytä epäillä ko. firman toimintatapoja. Oma kirjoitukseni otti kantaa lähinnä alkuperäiseen postaukseen.

198
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Huijari Liikkeellä!
« : 24.04.13 - klo: 20.48 »
Kaikkien kaveri Sami Sinisalo varmaankin?

Hyvin suurella todennäköisyydellä kyllä. Onneks tämmösiäkään urpoja ei ihan joka oksalla kasva.. :police:

199
Kyosho / Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« : 24.04.13 - klo: 20.39 »
Näinhän se on. Lain vähimmäisvaatimusten noudattaminen ja asiakastyytyväisyys on kaksi eri asiaa.

RC-vehkeissä myyjän on useimmissa tapauksissa helppo mennä jonkun tekosyyn taakse jos vastuutaan haluaa pakoilla. Vaikehan se usein on todistaa, että vika oli jo uudessa laitteessa. Noh, ihan hyvä että näitäkin tapauksia on, niin erottuu vastuulliset myyjät edukseen.

200
Kyosho / Vs: Kokemus Kyoshon jälkimarkkinoinnista.
« : 24.04.13 - klo: 13.16 »
Taitaa mennä kuluttajansuojalain mukaan vaihtoehdot tässä järjestyksessä:

1) Vian korjaaminen Myyjän kustannuksella (taitaa olla tässä tapauksessa mahdotonta) tai vaihtaminen uuteen (vastaavan) veloituksetta (sekään ei siis auta).

2) Rahallinen hyvitys viasta (ei liene ostajan kannalta kovin viisas vaihtoehto)

3) kaupan purku ja kauppasumman palauttaminen.

Eli kyllä ainoa vaade mitä tuossa tilanteessa kannattaa vaatia on niimenomaan kaupan purku ja rahojen palauttaminen. Sen jälkeen jos homma vielä innostaa, niin laadukkampaa laitetta kehiin.

Toivottavasti saat asiasi järjestymään. Laitappa tänne viestiä, kun asiat etenee.

201
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 23.04.13 - klo: 16.55 »
Tuossa on hyvä esimerkki siitä, että kolmellakin värillä saa hyvän näköisiä maalauksia aikaiseksi. Ei tarvii aina olla hirveen monimutkaista. tyylikäs maalaus.

202
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 19.04.13 - klo: 15.37 »
Tuli mieleen semmonen homma, että olis varmaan ihan viisasta kopsata alkuperäinen myynti-ilmo johonkin omaan talteen ihan siltä varalta, että tuossa em. kaltaisia vedätyksiä tulee. Onpahan sitten ainakin todistusaineistoa siitä mitä piti olla vs. mitä loppujen lopuksi tuli.

203
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Huijari Liikkeellä!
« : 17.04.13 - klo: 16.11 »
Noniin, jokohan tämä nuori ja toimelias mies saisi ansionsa mukaan:

Lainaus
Yhteensä yli 70000 euron netti- ja muihin petoksiin liittyviä syytteitä alettiin tänään puida Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa Turussa.

Jutussa pääepäiltynä olevaa parikymppistä miestä syytetään yhteensä noin 250 petoksesta. Tekaistuilla nimillä esiintynyt mies myi pääasiassa viime kevään aikana netin kauppapalstoilla lukuisille eri ostajille tavaraa, jota ei ollut olemassa. Ostajilta saadut maksut vaihtelivat parista kympistä jopa 1600 euroon.

Lisäksi mies muun muassa avasi puhelinliittymiä ja otti pikavippejä henkilötiedoilla, jotka oli saatu varastetuista ajokorteista. Joissain tapauksissa miehellä oli syytteiden mukaan rikostovereita, useimmat teot hän teki yksin. Mies on tunnustanut kaikki teot.

Syyttäjä vaatii miehelle ehdotonta vankeutta. Jutun käsittely jatkuu torstaina.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2013/04/1738638/250-nettipetosta-tehtailleelle-vaaditaan-vankeutta

ja vielä aiempi uutinen maaliskuulta:

Lainaus
Turussa, Kaarinassa ja Raisiossa tutkittavana olleiden nettipetoksien päätekijänä on ollut 21-vuotias mies. Miehen epäillään tehneen kaikkiaan yli 250 rikosta, joista saatu rikoshyöty on ollut yhteensä noin 72 000 euroa.

Suurin osa rikoksista on ollut nettipetoksia, joissa netin huutokauppasivustoilla on myyty olematonta tavaraa. Ostajat ovat lähettäneet rahat myyjälle saamatta ostamiaan tavaroita. Omaisuusvahingot näissä petoksissa ovat vaihdelleet 15 euron ja 1600 euron välillä.

Poliisin petoksia on tehty myös varastetuilla ajokorteilla, joiden avulla on avattu muun muassa puhelinliittymiä sekä otettu pikavippejä.

Suurimman osan jutuista mies on tehnyt yksin. Osassa jutuissa hänellä on ollut rikoskumppaneita. Hän on käyttänyt hyväkseen myös ystäviään saaden käyttöönsä heidän pankkitilejään.

Mies on tuomittu vastaavista rikossarjoista aikaisemmin jo kolme kertaa.

 
Poliisi kehottaa ihmisiä huolellisuuteen ja varovaisuuteen tehdessään ostoksia netissä.

http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/mies-myi-netissa-olematonta-tavaraa-yli-70-000-eurolla/2013/03/1719708

Vaikka tuosta häkki heilahtaakin, tuskin kovin montaa kuukautta tarvii lusia. Noh, oman tulevaisuutensa on ainakin osannut tehdä melko lailla hankalaksi.

204
Tämän ketjun tarkoitus ei liene kinastella yksittäisen käytetyn tavaran hinnan oikeellisuudesta, vaan käydä yleisellä tasolla keskustelua käytetyn tavaran kaupasta. On kaikkien etu, ettänjoku roti noissa hintapyynnöissä säilyy. Toki voi pyytää mitä haluaa, mutta kun ilmoitus on laitettu, niin pääsääntöisesti tavoiteena on kauppaa tehdä.

Pitkään aikaan sellainen keskustelu, jossa on aidosti asiaakin. Älkää aloittako tarpeetonta vänkäämistä ykstyiskohdista.

205
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 10.04.13 - klo: 10.29 »
Jos vähän kärjistäen tätä luokka-asiaa katsoo, niin voisihan sitä kysyä olisiko harrastajia enemmän vai vähemmän jos tarjolla olisi vain yksi ja ainoa luokka? Sen nimi olisi RC-auto ja kaikki olisi vapaata, kunhan auto toimii radio-ohjauksella. Samalla autolla ajettaisiin kesät talvet, sisällä ja ulkona, krossia ja tasamaata.

On tietysti niin, että kysyntä luo tarjontaa. Mutta pitää muistaa, että homma toimii myös toisin päin, eli kun on tarjontaa tulee kysyntää. Jos et usko, niin mietippä hetki vaikka iPadin kaltaisia tuotteita.

Näistä samoista asioista on keskusteltu esim. Mini-, VTR-, GT8-, ja SC-luokkien yhteydessä. Onko kysyntää tarpeeksi, että luokkaa kannattaa ajattaa? Kun katselin esim. VTR-luokan varattuja numeroita, niitä oli käytössä jo toista sataa. Toki on niin, että kaikki eivät aktiivisesti kilpaile, mutta iso osa kuitenkin. Moniko heistä olisi mukana touhussa jos koko luokkaa ei olisi koskaan ollutkaan? Tai asetetaanpa kysymys toisinpäin; kuinka moni nykyisistä (ns. virallisista) tourinkikuskeista on aloittanut kilpailemisensa jostain em. sisäänheittoluokista? Asia on siinä mielessä harvinaisen selvä, että jos luokkaan ei tule riittävästi innokkaita niin se kokee luonnollisen kuoleman, ei se mielestäni ole keneltäkään pois. Onhan näitäkin nähty, äkkiä tulee mieleen WGT, TT, Formula(?) jne.

Kyse on enemmän siitä, miten käytännössä asiat olisi järkevintä hoitaa. Onko kertsikisat oikea paikka vai olisiko hyvä hypätä heti kansalliselle tasolle. Siihen en osaa vastata, mutta mielestäni on erittäin suppeaa ajattelua se, että kaikki vaan samaa luokkaa ajamaan, tai sitten voi olla ajamatta. Sanoisin, että tämä kaukonäköisyyden puute on ollut ja on edelleen yksi suurimmista harrastustamme haittaavista tekijöistä.

206
Kisakuskit ja aktiiviharrastajat osaavat käyttää ja säilyttää akkujaan oikein, jolloin kapasiteetti ja muut ominaisuudet säilyvät akuissa jopa vuosia. Toinen juttu on sitten ne "mitestäälipoakkuladataan" -tyypit, joiden akut on sökönä alle 20 syklin. Siitä, kun keskiarvon vetää, niin hankalaa on akuista hyvää hintaa saada.

Eri asia sitten jos tehdään kauppaa tutulta tutulle, jolloin myös tunnetaan käyttötapa ja sitä kautta tavaran oikea arvo.

207
Odottelenkin tässä että joku laittaa myyntiin Asson B4 worldsin h. 70e. Toki pitää olla sellainen jolla on ajettu vain sisällä ja max. pari akullista. Käytettyhän se on jo sekin.

Mulla olis yks myynnissä 60€. Kiinnostaako?

208
Ja esim. Photobucketin kautta saa suoraan img- tagit kuvaan, jotka on sitten helppo linkittää tänne. Ilmainen palvelu, eikä ole tullut vielä rajat vastaan.

209
Kohtuullisen paljon tavaraa täällä myyneenä sanoisin pääsääntönä, että hyväkuntoinen käytetty tavara menee kaupaksi noin 50% uuden hinnasta. Jos on paljon käytetty, mutta toimiva, hinta on jossain 30-40% uuden hinnasta. Uutta vastaavan tavaran saa kaupaksi noin 70% hintaan.

Tosin poikkeuksiakin on. Esim. Käytettyjä renkaita on hankala myydä, vaikka olisivatkin hyvässä kunnossa. Samoin käytetyt akut. Myös auton mukana myytävillä varaosilla ei juuri ole arvoa, vaikka olisivat ihan uusia ja avaamattomissa pusseissa. Paremman hinnan saa, kun myy auton ja osat erikseen. Myös isolla rahalla päivitettyä autoa (alumiiniosia ja muuta bligblingiä) ei yleensä saa kaupaksi kohtuulliseen hintaan.

Sitten toisessa päässä on esim. laadukkaat harjattomat moottorit ja nopeudensäätimet, sekä servot. Jos tuote on kunnossa ja laatumerkkinen, voi käytetystä saada hyvinkin yli puolet uuden hinnasta.

Loppupelissä kyse on aina kysynnästä ja tarjonnasta. Aika paljon näkyy myynnissä RTR autoja, joista pyydetään 70-80% uuden hinnasta, vaikka todellisuudessa hinta olisi alle puolet tuosta. Toki riippuu mallista ja merkistä.

Sitten vielä se itse ilmoitus. Kaupankäyntiä helpottaa, kun tekee hyvän ilmoituksen, siihenhän on oikein ohjeetkin täällä foorumilla. Laittakaa selkeä selostus tuotteesta ja hyvä kuva. Myös selkeä hintapyyntö autta paljon. Todennäköisesti tavara on hankalampi kaupata jos:

- ilmoituksesi on linkki toiseen ilmoitukseen
- hintapyyntö on mallia "tarjoa jotain"
- ilmoituksessasi lukee: ei ole pakkomyynnissä, tinkijät voivat painua kuuseen tms.
- Kuvat puuttuvat tai ovat laadultaan sellaisia, joista tavaran ominaisuudet ei käy ilmi
- kuvissa on likaisia ja rikkinäisiä tavaroita
- et selvästi ymmärrä tavarasi arvoa (edes suurinpiirtein)

210
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 05.04.13 - klo: 10.39 »
Onhan ristiniveliä käytössä pienemmässäkin mittakaavassa, esim. lähes kaikissa 1:8 mittakaavan kilpamalleissa on ns. CVD vetarit, tuossa linkin kuvassa ylimmäinen pari.

http://www.ebay.com/itm/New-Ofna-Ultra-LX2-DOGBONES-Axles-Drive-Shafts-Long-Center-Universals-CVD-CVA-/330863839937?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item4d09058ac1

On selvästi parempi ratkaisu, kuin pelkkä tappiakseli ja kuppi. Kestävyydessä ei mitään moitittavaa ja hintakaan nyt ei ihan karmea ole. En tiedä, miksi isommissa autoissa ei tuota ratkaisua sitten käytetä? LS5 kilpureissa on diffin päässä yleensä spooriakseliratkaisu.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 119