Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - peitsamo

Sivuja: 1 ... 115 116 117 [118] 119
3511
Vapaa keskustelu / Vs: MATTI NYKÄNEN
« : 25.10.07 - klo: 13.28 »
Veikkaisinpa, että kyse on kuitenkin julkisuushakuisuudesta tavalla tai toisella. Voihan se Matti harjoitella ja ihan entisaikojen kunnossa tuskin veteraanikisoissa tarvitsee ollakaan. Vaikea on kyllä uskoa, että Matin "selkäranka" kestää pitempikestoista ja tavoitteellista fyysistä harjoittelua. Kyllä se parinkymmenen vuoden soppakuuri näkyy sekä fyysisessä kunnossa, mutta etenkin psyykkeen puolella. Näitä julkisuustemppujahan on Matilta nähty lukuisia viime vuosien varrella, esimerkkinä mainittakoon Järvenpään Kasinon strippauskeikat ja toistuvat "Mervin kanssa Torremolinoksessa"- kuvakollaasit 7-päivää lehdessä.

3512
Vapaa keskustelu / Vs: MATTI NYKÄNEN
« : 25.10.07 - klo: 09.31 »
Lihakset ja kunto ei kyllä pysy selkärangassa kun vetää keittoa 10v putkeen. Turha jätkä.

Tässä jokunen aika sitten radio-ohjelmassa kysyttiin Suomen turhinta julkkista, vaihtoehtoina oli mm. Matti Nykänen ja Martina Aitolehti. Erään tuntemattomaksi jääneen oraakkelin valinta oli Matti, perustellen sitä: "Mitä toikin jätkä muka on saavuttanut, ihan turha kaveri".

Jos nyt joku ei satu tietämää/muistamaan, niin kerrattakoon Matin saavutuksia:

Matti voitti urallaan viisi olympiamitalia (joista neljä kultamitaleita, kolme henkilökohtaista, yksi joukkue.), 15 maailmanmestaruusmitalia (kuusi kultamitalia) ja 22 suomenmestaruusmitalia (joista 13 kultamitalia). Mäkihypyn maailmancupin hän voitti neljästi ja osakilpailuvoittoja hänellä on 46. Maailmancupin osakilpailuvoittojen määrässä Matti on edelleen ykkönen. Lisäksi Matti hyppäsi lentomäen maailmanennätykseksi 191 metriä Planicassa vuonna 1986. Mainittakoon vielä sekin pieni kuriositeetti, että Matti voitti myös Keski-Euroopan mäkiviikon kahteen otteeseen vuosina 1982-1983 ja 1987-1988.

Valitettavaa on se, että viime vuodet ovat hänen osaltaan menneet vähemmän mairittelevissa merkeissä. Tämä ei kuitenkaan poista hänen saavutuksiaan maailman parhaana mäkihyppääjänä.


3513
Vapaa keskustelu / Vs: keskiarvonne koulussa?
« : 24.10.07 - klo: 20.10 »
Ala-asteen "päästötoikkarissa" kuudennella luokalla keskiarvo 9,4 (vuonna 1986), siitä eteenpäin seuraavat 12 koulu-/opiskeluvuotta tasaista laskua.

3514
Yleinen keskustelu / Vs: Laadukkaat RC-videot
« : 24.10.07 - klo: 19.58 »
Radio-ohjattavia tyttöjä?

Kokemukseni mukaan noita laitteita ei voi hallita kaukaa, eikä edes läheltä..

3515
Jotensakin tuntuisi, että esim. 80 tai 100 olisi sopivampi matka?

3516
Tais pyyhkästä ohi, että sujahti...

3517
Polttisautot / Vs: Polttiskrossin todelliset kulut.
« : 23.10.07 - klo: 20.01 »
Tossa just yhden alan edustajan kanssa juteltiin, niin kyllä semmonen 1800 eukkoa on panostus kun lähdetään rakentamaan kisakalustoa tositarkoituksella.

Itse laskeskelin, että noin 1500 euroa palaa pelkästään peruskalustoon (auto, moottori, servot, radiot, starttiboksi, akkulaturi jne.). Tähän päälle juoksevat kulut (renkaat, vara- ja vaihto-osat, löpöt, kisä- ja seuramaksut jne.) ollaan jo ainakin parissa tonnissa. Eli tuollaisella reilulla 2000 euron budjetilla meinasin ensi kesään suunnata.

3518
Oon viritellyt mekaanista ahdinta .32:seen pannuun. Odottelen kunnollista vauhtipyörää saapuvaksi amerikan maalta. Kun vielä saan ilmanoton ja säädöt kuntoon, niin tehopuoli pitäisi olla hanskassa. Ongelmaksi muodostuu alusta ja välitykset, kun ei tuomonen monsualusta oikeen pelaa, vaikka kuinka tiputtas alemmaksi. Katsellaan nyt mitä tässä talven aikana saa kyhättyä ja millaisiin suorituksiin niillä pystyy. Mielenkiintoa aiheeseen kyllä voisi olla.

3519
Kun saat ajettavan matkan selville, kerrotko millaista aikaa/loppunopeutta olit aikeissa tavoitella?

3520
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 22.10.07 - klo: 13.03 »
Veikkaisin, että Ämmässuolle..

3521
GPS:llä mitattuna 63,0 km/h. Autona Savage, moottori Lamberto Collari .32 + tehopilli. 18T kytkin ja 47T spurri, perävälitykset paketista. Renkaat hieman pienemmällä kehällä, kuin alkuperäiset. Hieman pitemmällä ja tasaisemmalla tiellä voisi mennä 70? Ei kuitenkaan paljon yli.




3522
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 20.10.07 - klo: 18.54 »
Eli lisään budjettiin luotiliivit ja suojalasit?

No, leikki sikseen, hyvä ettei mitään (oletettavasti) sattunut.

3523
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 20.10.07 - klo: 18.08 »
Jep Jep, kiva oli käydä tutustumassa tähän touhuun radalla ajon puitteissa. Kiitos Mikalle ja Rempalle kommenteista ja neuvoista.

Nyt sitten edessä taitaa olla itselle radalle sopivan kaluston hankinta, joten siinäpä sitten pulmaa kerrakseen.. ei tätä vaivaa taida ihan vähällä parantaakaan..

3524
Polttisautot / Vs: 1/16 ja 1/18 polttikset
« : 19.10.07 - klo: 22.25 »
Kyllä ne muovia on, tuosta kuvasta se selviää aika selvästi:

http://www.lrp-electronic.de/e/lis/11_Car/shark/111500_03.jpg

Eli, jos Sharkin aikoo laittaa, niin se 40 tiskiin, muuten loppuu leikit lyhyeen, kokemusta on sähkiksestä.

Niinkun tuossa aiemmin mainittiin alkaa hinta olla kokolailla suolanen pikkuautolle, ehkäpä katselen vielä vaihtoehtoja.

3525
Polttisautot / Vs: 1/16 ja 1/18 polttikset
« : 18.10.07 - klo: 21.55 »
Olen ollut aikeissa hankkia isompien monsujen rinnalle tuollasen Sharkki-polttiksen:

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=LRP111500

Näyttää ainakin melkoisen menevältä, kulkupuoli varmaan on kunnossa, vaikken tarkempia speksejä tiedäkkään.

Onkos kellään kokemuksia tuntemuksia tällaisesta?

3526
Vapaa keskustelu / Vs: Paras elokuva kautta aikojen!!!!
« : 18.10.07 - klo: 21.17 »
Paljon on tässä esitetty hyviä ja vielä parempia leffoja. Itse olen vannoutunut Uuno-fani, etenkin mustavalkeat uunot on huumoria, ja miehistä elämänfilosofiaa parhaimmillaan. Mainittakoon vinkiksi vaikka seuraavat MV-Uunot:

- Professori D.G Turhapuro
- Lottovoittaja
- Rautakauppias

3528
Polttisautot / Vs: Kyosho TR15 pääratas ei kestä
« : 15.10.07 - klo: 21.15 »
Omalla kohdallani auttoi seuraava simppeli resepti, auto tosin eri, mutta ongelma sama:

1) Päärattaan ja kellon "kohtuullisen" tiukka sovitus. Ei 80g:n kopiopaperia väliin, mielummin ohut sanomalehti- tai talouspaperisuikale.

2) Moottrin linjaus siten, että akselit molemmilla rattailla ovat samansuuntaiset

3) Riittävästi lukitetta moottorin kiinnitysruuveihin ja ruuvit KIINNI.

4) Em. ruuvien riittävän tiheä kireyden tarkistus ja kiristys tarvittaessa. Jos ruuvit löystyvät, tarkista myös välys ennen kiristystä ja sitten vielä kiristyksen jälkeen.

Ja sittenhän on se tosiasia, että metalli-muovi yhdistelmä ei ole ajaton, eli riippumatta toimenpiteistä, rattaita menee. Kun välykset saa kohdalleen muovirataskin kyllä kestää gallonatolkulla.

3529
Kiitos vinkistä, pidetään mielessä.

3530
Mitenkäs tilanne muuttuu (vai muuttuuko), jos nitrokoneeseen ymppää ahtimen, esimerkin vuoksi vaikkapa tuomonen mekaaninen kampiakselilta käyttövoimansa ottava ahdin? Vaikuttaako tulpan valintaan ja/tai sen kestoon?

Sen verran uskaltaisin lisätä tuohon Jarin kolmen kohdan listaan, että kyllä kait poltettavan polttoaineen määrä vaikuttaa koneesta ulos tulevaan tehoon?

Loppupelissä näinhän käy kun ahtimella työnnetään lisää ilmaa (palamisen kannalta happea) koneeseen. Olettaen, että seossuhteet ei muutu, on myös palavan aineen määrä oltava suurempi?

3531
Vapaa keskustelu / Vs: Nykyajan limonadit
« : 08.10.07 - klo: 20.43 »
Parasta on klassinen Omenapore, eli se musta tökötti, ei maistu pätkääkään omenalle, mutta on hemmetin hyvää.

3532
Kiitos kiitos. Siellä se Ossi ja ahdin vielä laatikon nurkassa lymyää, tänään jo vähän kerkesin hipalaamaan, mutta varsinaiseen asennukseen en vielä kerennyt. Kyllä jo syyhyttää, mutta nämä perheellisen velvoitteet menee aina edelle. Nuorimmaisella oli tänään juhlapaivä, kasassa täysi 1 v.

Palaamme varmasti aiheeseen, kunhan tuntumaa tulee.

3533
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 06.10.07 - klo: 22.15 »
Testi antoi ymmärtää 31 vuotta, syntymäajan mukaan laskettuna tulee kohta 35. En nyt sitten tiedä pitäisikö olla huolissaan vai ei...

3534
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 05.10.07 - klo: 15.59 »
Sitten epäilen vahvasti, että ruuvi jota ruuvasit ei ollut tyhjäkäyntiruuvi. Jos otat ilmanputsarin pois ja kurkkaat sinne kaasarin sisälle, sieltä näkyy kaasarin luisti ja todennäköisimmin pieni reikä. Kun ruuvaat tyhjäkäyntiruuvia myötäpäivään, tämä kyseinen aukko suurenee ja päinvastoin. Tämä tietysti edellyttäen, että servot/trimmit on säädetty siten, että ne eivät "vedä" luistia kuun teet säätöä. Siinä haitarikumin keskellä oleva ruuvi on alaseosneula(ruuvi), jos sen kääntää liian laihalle, alkaa tyhjäkäynti myös nousta, tämä ei kuitenkaan ole tapa, jolla tyhjäkäynti säädetään.

3535
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 04.10.07 - klo: 17.24 »
Ennenkuin ostelet uusia vermeitä, kokeile seuraavaa:

Nyt kun kaasu ja tyhjäkäynti on kuosissa, eli motti jytkyttää tyhjäkäyntiä ilman, että renkaat pyörii ja kaasu/jarrutrimmi on neutraaliasennossa. (ilmeisestikin jarru ja kaasu ovat saman servon takana).

Säädä jarrulinkistö siten, että siinä ei ole "klappia" ts. jarru alkaa ottamaan kiinni heti neutraaliasennosta "taaksepäin". Tällöin tyhjäkäynnin pitäisi edelleen pysyä vakaana, koska kaasarin luistin pitäisi nojata tyhjäkäyntiruuviin. Huomioithan, että jarru ei myöskään laahaa, vaan neutraaliasennossa auto rullaa nätisti.

Jos jarru ei vieläkään tartu, katso levyjen kitkapinnat. Jos ne kuluneet kiiltävksi, voi niitä yrittää karhentaa esi. hiekkapaperilla. Jos tämäkään ei auta, kannatta pohtia aiemman viestin mukaisia toimenpiteitä.

3536
Näitä nelitahtisia ei kuitenkaan ole liiaksi asti, itsekin taidan joutua luopumaan tilan/ja ajanpuutteen vuoksi omastani. Tai eihän sitä vielä tiedä, jos tulen katumapäälle  :cry:

No, eipä tullut kuuluisaa katumapäätä ja auto romppeineen vaihtoi omistajaa, kiitos hyvin sujuneesta kaupankäynnistä,  tämän nelari LST:n uusi koti on nyt Espoossa. Konehan tosin on vielä eri "yksikössä" auton kanssa, joten täytyy nyt ensi alkuun tutkia ja opiskella läpi kaikki manuaalit, nettisivut ja mukana tulleet romppeet ennenkuin tekee mitään harkitsematonta. Tarkoitus olisi kyllä laittaa nelarimotti kiinni vielä tänä syksynä, katsotaan miten tuo rajallinen aika riittää..

3537
HPI / Vs: Hpi Savage 4.0
« : 02.10.07 - klo: 20.12 »
En nyt löytänyt aiemmista viesteistä tietoa millainen auto/kone sulla on, mutta topicista ja nimimerkistä voisi päätellä Savagea.

Mikäli näin on keissi, kokeile seuravaa perussetuppia: pääneula, eli se jonka kohdalle (noin suurinpiirtein) polttoaineletku tulee, kaksi kierrosta sisään (myötäpäivään) perusasennosta, eli siitä kun ruuvin kanta on sitä ympäröivän metallirungon tasalla. Alaneula, perusasentoon, eli kaasarin rungon tasalle. Liekkä tuo "perusasento" täysin virallinen termi, mutta tietänet mitä tarkoitan. Tarkasta, että tyhjäkäyntiruuvi on asetettu siten, että kaasarin kurkku on noin 1mm auki kun kaasu (ja kaasutrimmi) on neutraaliasennossa, säädä tyhjäkäynti siis ensin tyhjäkäyntiruuvista.

Kone käyntiin, kun lämmöt on jotakuinkin oikealla hehtaarilla, (noilla säädöillä ehkä noin 70-80 astetta) alat kääntämään pääneulaa 1/8 kierrosta myötäpäivään kerrallaan. Kokeile vaikutusta suorituskykyyn, jatka kunnes motin toiminta ei enää parane ja/tai moottorin lämmöt on jatkuvasti yli 120 astetta.

Tämän jälkeen alaneulaa vastaavasti 1/8 kierrosta sisään kerrallaan ja vastavasti moottorin käynnin testaus. Alaneulan kiristäminen pitäisi parantaa moottorin toimintaa alakierroksilla eli esim. paikaltaa lähdettäessä. Lopeta, kun tyhjäkäyntikierrokset alkavat nousta ja käännä alaneulaa tällöin 1/8 takaisin vastapäivään.

Näillä homman pitäisi aueta, edellä kirjoitettu on melko suora lainaus HPI:n säätöohjeesta höystettynä omalla kokemuksella.

No, olihan se auton mallikin tuolla aiemmin mainittu, eli Savage siis kyseessä.

3538
Yleinen keskustelu / Vs: monsterin osto
« : 26.09.07 - klo: 23.05 »
Laitoin Catiska sulle YV:tä koskien LST:tä, tsekkaatko tuliko perille, kun tuo tekniikka hieman takkuaa.

3540
Maksalaatikosta löytyi rusina, sipsipussista suolattomia lastuja, grillimakkarasta lihaa, jugurtista jotain ihmen vitamiineja ja kerran söin hampurilaisen, jossa oli salaattia. Onhan näitä, hyhyhh...

Sivuja: 1 ... 115 116 117 [118] 119