Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ToniP

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18]
511
Tulokset / Tarkennus
« : 01.02.07 - klo: 12.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
jotenkin alkaa kuulostaa aika säätämiseltä tämä touhu, toivottavasti mopo pysyy käsissä kisoihin asti


Voitko kertoo tarkemmin mitä tarkotat? Jos me ei olla ite huomattu jotain...

512
Tulokset / Humoor is hjuumor
« : 01.02.07 - klo: 00.38 »
JEP!

Humoor is hjuumor.

513
Tulokset / .28?
« : 31.01.07 - klo: 17.56 »
Laitetaan nyt tännekin samaa...

Tuolla PRCA:n foorumilla micsa heitti mulle ihan järkyttävän tiedon, eli siis että Hobaolla olis RTR:ssä .28 kone! Seuraavaan vastaukseen päädyin:

No voihan nenä! Minkä ihmeen takia joku valmistaja laittaa crossariin .28 koneen??? No selväähän tietenkin on, että jos sellanen on markkinoilla, täytyy sillä päästä kisaamaankin, siis mun mielestä! Aikas temppu Hoppalootan risainereilta... Täytyypä ollakin tarkkana, ettei kukaan tuu näinkin vakavahenkisiin kisoihin vartavasten rakennetulla .28sella  :wink:
Täytyy varmaan ruveta suunnitteleen katsastuspistettä ja tulostella sinettejä. Viitsivitsi!

T. Kisadirektoraatin aloitteleva jäsen nro 47, punainen sektori, kolmastoista vasemmalta.

514
Tulokset / .21?
« : 31.01.07 - klo: 12.36 »
Crosseissa .21 kone tai pienempi.
Truggyissä ja monsuissa saa olla vaikka turboahdettu kone. Se ei tee autosta kumminkaan radalla niin paljoa kilpailukykyisempää, että sillä olisi mitään kummallista merkitystä. Tämän kisan on tarkoitus olla "leikkimielinen" ja mukava kaikille.
Kaikki vaan ilmoittautumaan, katotaan sit lähempänä, jos määrää joudumme karsimaan.

T. Kisakuraattori nro 47

515
Polttisautot / Ajopäivät Vmp-hallilla
« : 31.01.07 - klo: 12.15 »
Jäljelläolevat ajopäivät Vmp-hallilla.

Huomatkaa, että kaikki ovat tervetulleita jäämään tuuletusvuoroon, joka kestää niin kauan että kaikki savu on saatu hallista pois. Yleensä on päästy lähteen kotio siinä puolenyön aikaan. Yleensä olemme porukalla menneet syömään välillä ja palanneet hallille sitten 11 aikaan. Jos joku (kerhon ulkopuolinen) on kiinnostunut jäämään tuuletusvuoroon, laittakoon siitä mulle ilmoituksen, saan sitten vapauttaa jonkun uupuneista vakiotuulettajista.

10.2.2007 18.00-21.00 Siirretty vuoro.
17.2.2007 16.30-19.30
24.2.2007 08.00-22.00 Koski Challenge -kisa (Tukemassa RC-Garage).
03.3.2007 16.30-19.30
10.3.2007 16.30-19.30
17.3.2007 16.30-19.30
24.3.2007 16.30-19.30
01.4.2007 16.30-19.30
07.4.2007 16.30-19.30
14.4.2007 16.30-19.30 Peruttu
Näihin aikoihin tulevat muutokset voit tarkistaa PRCA:n tapahtumakalenterista.
Kevätkaudelle on harkittu uutta kisaa, kerromme lisää siitä (suunnitelmasta) lähempänä.

PRCA:n sihteeri

516
Tulokset / .21?
« : 30.01.07 - klo: 21.19 »
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
1. Ei tarvitse
2. M8 luokan auto(eli 1/8 kokoluokan polttiskrossi) .21 moottori
3. Ei tarvitse
4. Hallissa on lämpimämpi ilma kuin pihalla, mutta lämmin siellä ei kuitenkaan ole, eli lämmintä päälle.

Pitääkö olla .21?!  :o


Kyllä!

517
Yleinen keskustelu / Jääpiikit pois renkaista
« : 30.01.07 - klo: 18.25 »
No terävillä sivareilla poikki. Painat sivarit ihan hiukan kumin sisään ja naks.
Toinen on sitten se irti keittäminen.
Kolmas on tehä renkaat alun alkaen kovilla inserteillä ja sillon voit tuupata katkasun jälkeen piikkien jämät sisään esim pienellä kuusiokoloavaimella. Ne ei haittaa siä sisällä, kun ovat foamin ja kumin välissä jumissa.
Tai sit vaan vedät ne kumin läpi samalla vääntäen hiukan, tämä toimii vaan jos oot tehny piikkirenkaat melkein sliseistä renkaista ja käyttäny teräväreunaisella kannalla olevia nauloja. Kumiin tulee pikku viillot, mutta pystyt viä käyttään kumminkin.
Eiköhän näillä...

518
Yleinen keskustelu / Nastarenkaat helposti
« : 30.01.07 - klo: 13.17 »
Mainostampa tässä taas helppoa tapaa tehä nasta-/piikkirenkaat.

Hommaat karkeakuvioiset renkaat, crossi/isompi.
Pussillisen galvanoituja kantikkaita nauloja. Ite käytän kaapin takalevyn nauloja 1:10 kokosissa vakioautoissa ja siitä paksumpia sitä tehokkaammissa.
Paina naulat renkaisiin sisäpuolelta aina kuvion korkeimmalta kohdalta. miikkirivit kannattaa valita sen mukaan, miten rengas "makaa" ajettaessa. Ei keskelle yhtä, vaan paririvi, lisäsivit voi tehdä ulommas. Katso mallia oikeista auton renkaista.
Tipalla pikaliimaa voi lisälukita naulat kumeihin.
Katkaise naulat haluamastasi kohdasta. Voit tehdä kaikista samanmittaisia, tai reunimmaisista hieman pidemmät. Tämä parantaa pitoa isoillakin nopeuksilla, jolloin rengas pyrkii keskipakovoiman takia "pullistumaan" keskeltä. Tämä koskee siis neljärivisiä versioita.
Älä jätä piikkejä liian pitkiksi, ettei ne taivu. Tollainen galvanoitu naula kestää todella hyvin kulutusta ja on helppo uusia samaan renkaaseen jos vaikka kuluukin. Samoin voit poistaa piikit renkaasta ja käyttää tavallisena loppuun.

Varo ajamasta kenenkään jaloille! Tekee todella pahaa jälkeä sääriluun päällä pyörähtäessään...

519
Polttisautot / Pondereita
« : 28.01.07 - klo: 01.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete T"
Jep, katsomalla ei opi...mahtaisiko siellä olla omaa sarjaa senioreille  :wink:  No joo vitsi vitsinä.
Katsotaan kuis nyt käy töiden kanssa.  Ja sitten ot.. mistä olette hankkineet transpondereita? Medasec Ky:ltä olivat näköjään loppuneet.


Voit vuokrata kisapaikalta, tosin niitä on rajallinen määrä.

520
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 26.01.07 - klo: 23.36 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete T"
Millainen ajajatilannne teillä on Valkeakosken sisäradalla? Mahtaisiko yksi ulkopaikkakuntalainen mahtua vielä mukaan?


Vähän kehno tilanne siinä mielessä, että on jo kausikorttilaisiakin vähän yli sen mitä suunniteltiin. Joka tapauksessa tarvii käyttää ajajavuoroja, 6-7 kuskia radalle kerralla ja pariviikkookin sitten oli jo 22 kuskia. Laske siitä paljonko pääset kolmen tunnin aikana ajaan. Mutta tietenkin pääset ajamaan, oomme kylläkin savuongelman takia tehneet sellaisen ratkaisun, että vain kausimaksun maksaneet pääsevät ajamaan. Luepas täältä lisää. Tervetuloa mukaan vaan, kaikki ovat tervetulleita.

Koski Challenge - hallikisoihin on vielä tilaa! Lisätietoja täältä.

521
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 23.01.07 - klo: 20.41 »
Joo, sori! Mut oli pakko sanoo. Jatketaan nyt vaan ihan asialinjalla ja katotaan saadaanko jatkaa hallilla lopputalvi. Yritetään tehä kaikille hyväks.

522
Polttisautot / Missä on innostuneet ja kiinnostuneet?
« : 23.01.07 - klo: 20.37 »
Laita Heuli tää kii mun puolesta, jollei nyt muutu ääni kellossa.
Tästä aiheesta ei mun mielestä tarvi tällä tasolla "keskustella" enään. Kaikki vaan joukolla kokeilemaan tai virittämään harrastus uuteen nousuun. Vaikee on kuvitella hienompaa lajia ja hienompia ihmisiä porukalla harrastamassa. En vaihtais tätä lajia ja näitä tyyppejä mihinkään. Itseasiassa luotan niin paljon ihmisiin, että olen valmis antaan autoni kokeiltavaks jollekin lajissa uudelle, joka tulee ja osottaa olevansa kiinnostunu tosissaan. Siinä on ihan turha koittaa pelleasenteella tai millään muullakaan. Jos joku on oikeesti kiinnostunu, sen huomaa. Muut voi sitten mennä ajaan vaikka potkukelkalla.
Jos tää joudutaan sulkeen, hallin asioista keskustellaan kyllä toisellakin foorumilla. Jos on kiinnostunu asiasta, sen löytää helposti. Takaan ihan henkilökohtasesti, että siellä on hyviä tyyppejä linjoilla, pässit heitetään karsinaan nopeesti.

Joko ootte soitellu maailmalle, missä olis tällasia halleja lisää? Kysyntää tuntus olevan...

523
Polttisautot / Tuuletusajoista
« : 23.01.07 - klo: 05.54 »
Siis hiukan vielä Vmp-hallin tuuletusajoista. Tarkoitan siis juuri sitä itteensä!
"mmrc" tossa juuri näppärästi keksi, miten saatiin tääkin ruikutus kääntyyn eduksi. Hallilla siis saa ajaa sähkiksillä ne jotka jäävät tuulettamaan. Se on melkein kaks tuntia, sit lanaus ja tuulettimien purku. Katotaas millanen kisa tulee osallistumisesta...
Listan tuuletusvuorolaisista ovat saaneet ne (onnelliset), jotka arvoin hommaan. Jos siis olet saanut sähköpostilla tuuletusvuoroista listan, olet mukana. KAIKKI voi silti ottaa minuun yhteyttä ja kertoo halukkuutensa osallistua. Tai  laittakaa vaikka tänne ilmotus. Me "järkkärit" sit katotaan miten toimitaan  8)
Koittakaa nyt jaksaa, ei tällanen halliajomahis varmastikaan toteudu ens talvena enää, näyttäs vähän siltä. Ne, jotka ei vielä oo soittanu johonkin, tehkää se nyt. Suomessa on ihan varmasti enemmänkin tällasia halleja, joille kelpaa RC-harrastajienkin rahat  :wink:

524
Polttisautot / Jotain rajaa!
« : 22.01.07 - klo: 23.58 »
EIKÖ TEILLÄ OLE MINKÄÄNLAISTA JÄRKEE ENÄÄ ÄIJÄT???

Täytätte palstat kaikenlaisella olemattomalla jonka vois hoitaa aivan loistavasti vaikka mesessä tai vaikka vähän miettiä mitä asiaa oikeestaan olikaan!

On suhteellisen rasittavaa käydä näitä teidän "keskusteluita" aiheesta kun aiheesta ja huomata lähes joka kerta lukevansa aivan täyttä skeidaa. Tää on mun mielestä foorumi ja foorumin jutut jää sinne yleensä sitä varten että sieltä voi sit lukea kaikkee mielenkiintosta ja uutta asiaa aiheesta. Tähän kohtaan toivonkin nyt modeilta isoo kättä. Hoitakaa ukot vaikka mesessä tollaset älyttömyydet, sinne ne häviää ilman että kukaan ulkopuolinen joutuu niitä kattelemaan ja kuluttamaan niihin aikaansa. Jättäkää foorumi asialliselle keskustelulle jostain asiaan liittyvästä!

Kiitos vaan.

525
Yleinen keskustelu / Messuille ajamaan
« : 22.01.07 - klo: 14.28 »
Lähen mielelläni. Nykysin olis ainakin 1:18 sähköcrossari ajossa, jolla tossa vois päästellä. Radasta vois tehä sellasen että on silee ja hyppyrillinen linja. Tai sit tehään ensin silee ja sit välillä lisätään hyndiä. Mistä matskusta oot ajatellu että rata tehtäis ja mistä tulee emmeet? Niin sisällähän se osasto on? Miten se toimis, jos saatais joku auto puolisponssina joltain kauppiaalta ja sit junnuilla olis mahis koittaa oikeeta RC-autoo pikkurahalla? Voishan se olla jonkun omakin, mut en tiä, uus on aina uus.

526
Polttisautot / Tuuletusvuorojen nakkilista
« : 22.01.07 - klo: 13.48 »
Laitan tästä nyt tännekin.
Olen tekemässä nakituslistaa Vmp-hallin tuuletusvuorolaisista! Tämä saattaa tulla vähän myöhässä, nää asiat olis pitäny tehä kaikille selväks kaikille jo aikaa sitten. Julkasen ehdotelman tässä piakkoin, mutta pääpiirteittäin homma menee näin:
- Tuuletusvuoro tarkoittaa klo 19.30~23.30 tapahtuvaa ylimääräistä aikaa joka hallilla vietetään joka kerta ajojen jo päätyttyä ja muiden jo nauttiessa virvokkeita kotonaan.
- Kaikki alkuperäiset kausikorttilaiset (17.1. maksaneet) osallistuvat tuuletukseen. Tämä siksi koska kaikki alkuperäiset ovat ajaneet eniten vuoroja ja kuitenkin vaan harvat heistä ovat osallistuneet tuuletusvuoroihin. Muut ajamassa käyvät, esim. JQ ja Ilmari_S ovat joko ajaneet kertamaksulla tai eivät ole vielä ajaneet ollenkaan. Tietenkin he haluavat olla vapaaehtoisesti mukana, eikö?
- Vapautuksen saa jos todistettavasti on ollut tuuletusvuorossa ainakin kaksi kertaa la 20.1. mennessä.
- On osallistunut ajoihin vain yhden kerran tähän mennessä eikä aio osallistua loppukautena lainkaan. Paikallaolo ei ole ajamista, kaikki ovat tervetulleita katselemaan!
- Kaikilla on kieltäytymisoikeus ja syytä kieltäytymiselle ei tarvi ilmoittaa. Jos kieltäytyy (tai ei pääse), on tietenkin annettava panos jollakin muulla tavalla paitsi jos on sellaisen jo antanut. Tähän käy kaikki materiaalinen tuki jonka kerhon käyttöön voi luovuttaa ja joka yleisesti siihen käyttöön hyväksytään. Raha on sitten se viimeinen vaihtoehto, 12€ on mielestäni kohtuullinen raippa luistamisesta.
- Ilmoitan kaikille tällä palstalla ja asianosaisille sähköpostilla. Ne jotka eivät ole PRCA:n (kerhon) jäseniä, laittakaa mulle maililla yhteystietojanne. Se ei vapauta tuuletusvuorosta, että mä en saa yhteyttä!
Tämä on nyt tehtävä, koska kaikki eivät ole itse ymmärtäneet vapaaehtoistoiminnan perusperiaatetta. Kaikki tekee ja kaikki nauttii. Kyse tässä on ainoastaan tuuletusvuoroista, siis illalla ajojen jälkeen hallille jäämisestä, ei muusta.
Toni Pietilä, PRCA:n sihteeri.

527
Polttisautot / Valkeakosken maapohjahallin sisärata
« : 17.01.07 - klo: 13.28 »
Mitä jos ihan oikeesti pyydettäis lehdistö paikalle, kyllä toi hallin toiminta nyt mun mielestä aamulehden jutun väärti on!
Mitä ootte mieltä ja tunteeko joku jonkun. Kait ne ottaa juttuvinkkejä keltä vaan. Niin ja niillä on vissiin aika valovoimaset kameratkin  :wink:

528
Polttisautot / Kiitos
« : 16.01.07 - klo: 01.58 »
Ilmari_S. Sano isälles terveisiä, että mä tarjoon henkilökohtaisesti pullakahveet jos tarjoutuu mahdollisuus. Me kaikki ollaan erittäin kiitollisia hänen panokselleen pääsuoran mutkassa ja radanrakennusryhmässä. Ja että toi sut paikalle ajamaan ja saamaan kokemuksia.

Se mitä tarkoitin kirjoituksellani, selviää siitä itsestään. Itsekin lukiessani toiseen kertaan kirjoittamaani, tajusin koko asian merkityksen. Meidän täytyy nousta seisomaan tämän loistavan harrastuksemme kans ja kertoo siitä muuallakin kun näillä pienen porukan foorumeilla. Ihan oikeesti, se on vissiin ainoo keino saada esim. päättäjät ja muu rahaväki löysäämään kukkaroa näille loistaville hankkeille.

529
Polttisautot / Vmp-hallin tuuletus
« : 15.01.07 - klo: 19.03 »
Koska täälläkin näemmä keskustelun pääpaino on Vmp-hallin tapahtumat, laitan ehdotukseni tuuletuksen hoitamisesta hallissa.

Kostea ilma on kuivaa ilmaa kevyempää vain silloin kun se on lämpimämpää. Ilma (kaasu) laajenee lämmetessään, koska sen suhteellinen massa pienenee. Jos lämpimässä ilmassa on kosteutta, ollakseen kevyempää kuin kuiva ilma, kosteutta voi olla vain lämpötilasta johtuvan suhteellisen massan erotuksen verran. Eli ei pali mittään.
Sikäli kun aatellaan hallin tilannetta, se savuinen ilma on pari-kolme astetta lämpimämpää ja hieman kosteampaa (ihmiset/polttoainehöyryt), vielä puoli ysin aikaan, kuin hallin ilma ennen vuoron alkua. Täten jossain vuoron puolivälin paikkeilla savuinen ilma katossa on selkeästi lämpimämpää kuin puhtaampi "vanha" ilma lattian tasossa. Erotus täytyy vielä lauantaina mitata.
Jos puhallamme kattoon noin viisi astetta lämpöisempää ilmaa, kuin savuinen ilma, syrjäyttää se sen vuoren varmasti. Millä puhallamme, kysytte. No tietenkin hallin omalla ilmastoinnilla!
Ja nyt se varsinainen asia. Kun puhalletaan tarpeeksi lämmintä ilmaa tarpeeksi paljon hallin kattoon ilmastointijärjestelmästä, savuilma (viileämpi) pysyy alhaalla josta se puhalletaan riittävällä teholla ulos takaoven kautta. Tätä autetaan vielä hallin ilmaa kierrävällä pikkupuhaltimella radan ja varikkoalueen välissä. Näin syntyy halliin oikean suuntainen pyörre ja savuinen ilma poistuu ennen kuin se ehtii nousta kattoon.

Korjatkaa toki jos teoriani on väärä! Peruskoulupohjalla en nyt pysty parempaan. Kuva on

530
Polttisautot / Nurinasta ja talkoista
« : 15.01.07 - klo: 18.55 »
Mitä jos nyt lopetatte ton mossotuksen mossottajat!

Mielestäni:
- Koskaan ei voi olla liikaa talkooväkeä!
- Koskaan ei voi olla liikaa väkeä harrastamassa!
- Koskaan ei ole riittävästi paikkoja, missä harrastaa!
- Eikä ole mielestäni liikaa pyydetty jos nautittais tästäkin vähästä ja taisteltas hiukan itekin lajin edistämiseks!

Jumankekka äijät, ja puuttuuko naiset ja tytöt siks ettei tollasta nurinaa jaksa kuunnella kukaan, menkää itteenne. ...148,5 km matkaa...kallis kausikortti...voisko sille savulle jotain...sehän on lauantaisin...mulle sopis paremmin jos olis aikasemmin... PRKL!!! Pistää kiehuun. Ollaan monesti oltu meitin poikien (7/9v) ja Mäkisen Mikon kans viimesiä, jotka laittaa hallilla ovet kii ja valot pois. Ei oo kuulunu pojilta että mennään jo isi, tai miks me nää joudutaan siivoon. Just edellisviikolla, kun 11:30 lähettiin hallilta kotio Vammalaan, Paavo kerto että nekin tajuaa että jos ei joku tee niin kukaan ei tee!!! Ovat pirun tyytyväisiä kun saavat olla isänsä kans ja mukana jossain.

Meillä kaikilla on tasan tarkkaan samat mahollisuudet osallistua talkoisiin tms. tässä maassa ja jos jollain on parempi tuuri jossain, eikö voida olla sen tyypin takia tyytyväinen. Se saattaa vielä joskus tehä lajia tunnetuks menestymällä tai muuten. Kannustettais, sillain saadaan muillekin mahikset paremmaks. Jos kokoajan lyödään päitä hallin seinään, ei koskaan saada lajia ylös tästä väärinymmärryksen kaivosta. Luontoa pitää suojella ja tää nyt kumminkin on yks vähiten saastuttavista moottoriurheilulajeista mitä tulee mieleen. Ratoja ja muita ajopaikkoja ei saada lisää jos iteksemme maristaan tai omilla foorumeilla hiukan jutustellaan. Tää on sentään aikalailla perinteinen ja kilpailtu laji Suomessa! Ei vissiin kellekään oo ees tullu mieleen kirjottaa muille foorumeille sun muihin kanaviin asiasta? Muistaako kukaan kuinka kävi lumilautailun? Peräänkuulutankin nyt sitä porukkaa joka juoksee mikkien ja kameroitten kans kaikissa mielenkiintosissa paikoissa tekemässä ihmisille juttuja jotka kiinnostaa. Veikkaanpa että jos joku huomais vaikka vaan soittaa aamulehden toimitukseen tai ihan mihin tahansa TV:n urheilutoimitukseen, sieltä tultais kahvaluisussa tekeen juttu Valkeakosken maapohjahallista (Vmp-halli) Suomen ainoasta RC-hallista. Takaan, että se olis lehtileikkeenä aika hemmetin monen junnun seinällä ja takuulla jäis monelta nuorelta seuraava pelipäivitys tai tupakka-aski hommaamatta kun tikkana olisivat jonossa RC-radan kupeessa oottamassa vuoroo.
Jos me ollaan saatu toiminta pyörimään tappiotta ja kärynpoisto-, rata-, varikko-, ajajakoroke ja paineilmaratkasut saman katon alle talkoovoimin nollabudjetilla ja vielä jokaviikkoiseksi, eikö silloin ole mahdollista rakentaa ihan oikea RC-halli??? Kysyn vaan. Eihän se huono ole, jos siellä käy sit muittenkin lajien edustajat "vierailemassa" kuten me nyt jalkapallohallissa. Sitä paitti mun mielestä tuuletusratkaisu on hoidettavissa Vmp-halliin, ainakin jos on vähän rahaa. Kuitenkin kysyntää tän kaltaselle hallille tuntuu suomessa olevan nyt kiihtyvässä määrin. Tää yhteys on nyt tullut todistettua. Te menestyvät kuskit, kauppiaat, lajimme muut nokkamiehet, kaikki joilla on yhteyksiä, me kaikki...

Sit vielä rahasta. Minä ainakin lupaan henkilökohtaisesti olla saapumatta paikalle jos joku järjestää kerhon varoilla saunomisehtoon! Ne rahat menee aivan joka penni ulkoradan ja mahdollisesti Vmp-hallin ensi talven rataan.
Vähän helpotti, anteeks vaan jos joku kokee tän loukkaavaks. Musta vaan rupes vähän tuntuun, että tää RC-hiillos kaipaa nyt pikku puhalluksen.

Toivotan puhdasta innostuksen liekkiä lajille!

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18]