Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - tuplaesa1

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 20
61
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.01.14 - klo: 10.36 »
Jos ei vedettäs tätä topiccia Traxxas linjalle? kiitos? eli asiaa postauksiin.

62
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 24.01.14 - klo: 09.59 »
Jos ostit netistä, teit tilauksen, ja sait tilausvahvistuksen. Siinä tilausnumero.
Maksoitpa suoraan itse tai paypalilla, on sinulla makstapahtuma ja viite. Ne riittää.

Ainoa vaikea olisi käteisellä kuititta. Silloin ratkaisee noparin valmistussarja.
Jos noparisarjaa ei ole edes tehty kuin takuun aikana, menee "warranty claim" läpi
selittämällä myyjä ja pvm.

Mailasin Castlen Charles Chaselle ja hän meinas että kuitti pitäs olla, vaikka ei ole edes vuotta kulunut siitä kun ko. laite julkaistiin (takuuttomia säätimiä ei voi olla olemassa). Mutta kiitti vinkistä kanootti, kaivelenpa nuo mainitsemasi tositteet, muistaakseni visalla maksoin. Anteeksi offtopic, siirrytään asialinjalle takaisin.

63
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 23.01.14 - klo: 14.43 »
Ostin power_hobby nimisestä ebay storesta tän escin. nyt sitä pitäs lähetellä huoltoon mutta eivät laittaneet kuittia ostoksen matkaan. Olen nyt 4-5 kertaa laittanut viestiä sinne power_hobbylle että laittasivat sen kuitin mulle sähköpostiin. Mitään ei tapahdu ja castle tuskin korjaa kuititonta takuun puitteissa.
Tai kysy ne mitä oon ostanu ja kerroin, sit kysy maili osotetta ja annoin sen niille mutta nyt sitten ei tapahdu mitään eikä viesteihin enää vastata. fak mii!

Mitä ihmettä teen? Kielin Ebay:lle? mistä sen voin tehdä. Jhumalauta menee hermo.

64
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 23.01.14 - klo: 14.42 »
Ostin power_hobby nimisestä ebay storesta tän escin. nyt sitä pitäs lähetellä huoltoon mutta eivät laittaneet kuittia ostoksen matkaan. Olen nyt 4-5 kertaa laittanut viestiä sinne power_hobbylle että laittasivat sen kuitin mulle sähköpostiin. Mitään ei tapahdu ja castle tuskin korjaa kuititonta takuun puitteissa.

Mitä ihmettä teen? Kielin Ebay:lle? mistä sen voin tehdä. Jhumalauta menee hermo.

65
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 17.01.14 - klo: 13.17 »
Aika kerpeleen hieno! Tuo noka koolinki vähän pistää vielä silmään, mutta eiköhän se asetu siitä.

66
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 17.01.14 - klo: 10.16 »
Myin E-Revoni pois ja mulle jäi ylimääräseks ne punaset toe-in tuubit. neljä kpl hyvässä kunnossa ja keskidiffi jota käytetty kerran autossa paikallaan ja muutama akku ajettu, sulavasti toimii. 100k liejut sisäs.
Tarvisko joku? tuo diffi käy kuulemma maxxiinkin.

67
Vapaa keskustelu / Hyvä päivä!
« : 12.01.14 - klo: 15.01 »
Foorumin vaikutus on joskus iso. Oli tänä aamuna raapusteltu ympäri rc10.fi:tä niin loistavia kirjoituksia harrastamisesta että saitte mutkin niin hyvälle tuurille että laitoin vähän pakkoja latinkiin tuossa ja kohta ulos ottamaan maistiaisia!
Mitä en ole viikkohoihin tehnytkään.

Kiitos!

68
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 03.01.14 - klo: 09.58 »
Jep. Täytyy sitä videoo laittaa ku monet täällä sitä huudellut.
En vaan vieläkään ole pääsyt kokeilemaan edes autoa.
Työkiireitä, lasten harrastukset ja ennekaikkea tää suomen mainio sää...
Tulis ees pakkaset. Lumikin olis ihan jees..

No ootpa sinä itsekäs kun perhe menee sen edelle että jotkut nobodyt sais nähdä videoita autostas. ;)

69
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 30.12.13 - klo: 18.40 »
Okei, myyntihypen perusteella aika pirun kova akusto tulossa sulle ja pirun komee design. Heh, "tuplaydin" akkuja :) kaikkea ne keksii.
Vaan ihan järkeenkäypäähän toi on. Bisnes on Bisnestä; se että he juottavat sulle 6,5mm bullet liittimet maksaa 4,5USD. :)

Toivottavasti tuolla lifetime warrantylla nyt sitten joskus jotain tekee tai että se korvaisi. Kalliit on pakat. huijui.

70
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 30.12.13 - klo: 18.30 »
No niin, sulla on mahdollisuus säästää älytön kasa euroja uuden auton kanssa harrastaessas kun luet tosiaan tämän topicin läpi, sisäistät ja muistat vielä kaikki asiat niin tulee huippu-Fluxaaja! :) Tervetuloa.
Kysyä saa mutta en mä ainakaan jaksa moneen kertaan selitettyjä juttuja kertoa. Mutta voin ohjata kohtaan threadissa jossa ko. aiheesta puhutaan. :) Itekki sen verran stooria kirjottanu(suurinosa kuitenkin vain jotain jupinaa) että ei niitä jaksas alkaa toistamaan.

Mitäs sä meinaat käyttää akkuina tässä?

Mulla kävi niin hyvä tuuri että löysin viime keväänä uuden puretun flux HP:n foorumilta ja sain sen ostettua erittäin käypään hintaan. Se oli siunaus oikeasti että auto oli ihan atomeina, paitsi diffit ja iskarit. Siinä oppi heti että mitä kautta mihinkin paikkaan on nopein ja helpoin päästä käsiksi. Ennen inhosin mekkaamista mutta Savagen ja ruuvivääntimen avulla siitäkin oppii pitämään. Tää on mukava ja helppo auto huoltaa. Siitähän se yleensä lähtee että akkukotelo, sivulevy pois. Jos on keskelle asiaa. etu tai takapään saa kokonaan irti löysäämällä kummaltakin puolelta ruuveja sopivasti ja hieman levittämällä runkoa, varo ettet taita! varsinkin perus rimpula 2,5mm rungon kans.

71
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 30.12.13 - klo: 16.27 »
Kas, sattuipas mun veikkaus oikeaan. Tasan 70g lähti mitä ajattelinkin mutta postasin että lähtee +70g
3grammaa saat vielä poraamalla päätyihin reiät ja pohjaankin vielä yhdet kahdet poraisi.
No niin, tässähän sitä ku porukalla funtsittiin, saatiin auton kokonaispainoon verrattuna aivan massiivinen määrä turhaa painoa pois. ;) Mistä kevennetään seuraavaks? Siinä moottorissahan on ne 6 napaa? joista kolme kerralllaan käytössä jos oikein ymmärsin, sahaat ne ylim navat pois ni taas säästyy painossa. ;)

Nätin näköinen becci, tuohan kuuluisi saada sellaiseen vastariboksiin jossa on akryylilevy kantena tai akryyli-ikkuna kannessa. Sit sinne joku hämy led valo vielä valaiseen tota.
Toivon, todella että panostat johtojen vetämiseen enemmän aikaa kuin pitäisi, käyttäen sidonta/suojakuori/niputus tilpehööriä.

Aah, eli se oli fyysisestä koosta kiinni, kuten arvata olisi jo pitänytkin. Eiku kuullu tost maxampseista vaan et huono hintalaatusuhde, hyviä pattereita varmasti ovat en sitä kiellä. Esim Thunder Powerilla oli suht korkealla purkuarvolla akkuja, käsittääkseni ihan laatukkaitakin. Joku yks akkuvalmistaja mulla oli vielä mielessä mutta täytyy plarata noi yksityisviestit jos se löytys sieltä.

Eli mitkä akut tarkalleen tuolta MaxAmpsilta otit?

72
Bensa-autot / Vs: JariV:n projekteja
« : 30.12.13 - klo: 13.30 »
aah luova tauko siis paikallaan, itsekin otin strategisesti etäisyyttä näihin laitteisiin, kun kesän alussa hajosi 3 toistasaan euron säädintä putkeen(2kpl brand new) ja yks karvaton kone. Itutti kuin pienen pientä oravaa. Olin kesän siis tauolla näistä ja nyt taas maistuu harrastaminen.

73
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 30.12.13 - klo: 11.11 »
Piti oikein käydä puntaroimassa kiulut. 135g kipale. Onhan siinä tosiaan nipistettävää.

Luulisi että sen +70g saat helposti yhteensä pois kun työstät oikeista kohdista, Lisäksi tossa mörkössä saattaa jo akut hieman lämmetä että auttas myös pitämään ne viileinä.
Sähän voit jättää pohjankin noista melkeen kokonaan pois, sen verran vaan että lipot pysyy kaukalossa olisi sitä pojaa reunoilla ja pari foamin palaa pohjalle pehmikkeeks. Reunat noista kaukaloista, tee niihin ikkunoita tai poraa vaikka reikiä täyteen.
Kevenee. siinä on jo kohta 200g säästetty, riippuu paljon saat noista kaukaloista irti. Mutta hyvä niissä on kyllä olla structural integrityä koska jos siellä muovissa on valuvika, ilmakuplia niin napsahtaa kevennettynä helpommin halki.

Saanko kysyä miksi päädyit MaxAmpsin akkuihin? Olisi sieltä varmaan parempiakin valmistajia löytynyt myös korkeilla purkuarvoilla.

74
Sähköautot / Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« : 30.12.13 - klo: 01.11 »
Kauhea sähkökasitrukki kuume tuli!
Minkähän kitin sitä ostaisi pohjaksi? Tamiya TRF801XT näyttäsä ihan laadukkaalta, mitenköhän on varaosien saanti?
Toinen halpa alusta ois Cen Matrix Arena.
SItte Absima Torch E:tä sais kittinä. Eiks se oo sama ku se team C T8TE
Hot Bodies D8T saattaisi juuri ja juuri mahtua budjettiin.

Mikäs noista, Absima/Team C, varaosatarjonta varmaan hyvä suomessa? Tuo Tamiya houkuttas tosiaan vaan mistä varaosat?

75
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.12.13 - klo: 23.30 »
Savage flux 20/44. Jos sen keskidiffin meinaat laittaa niin tarviset sen 11t pinionin.

76
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 29.12.13 - klo: 22.01 »
Vastari kestää 7.4v. Kytken vastarin akun suoraan siihen. Harkitsin myös ulkoista becciä(noparissa sitä ei ole) mutta ongelmaksi tulee kun en ole löytänyt 14s kestävää sellaista. Castlen kestää vain 12s. Nopari on sellainen että virran joutuu ottamaan tietystä kohtaa noparin liitimistä muutoin hajoaa tai menee sekaisin ja silloin becciin menee se 14s ja sulaa. Tuo 4200 killer rc sopii juuri etu akselin taka puolelle ja tasapainottaa autoa sopivasti.

Herra on hyvä vain, linkki kiitoksena kuvista joita olet laittanut. Näpsi lisää vaan, joka postauksessa täytyy olla yksi uusi.
Hei muuten, sulla taitaa olla foorumin timmeimmän 1/5 sähkön rakennus meneillään, onneksi olkoon siitä.
Tulee ronskein laite mistä oon lukenu, tai no se yks 5ive jossa oli mgm noppa 14s ja oliko 13000w.

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__24753__Turnigy_dlux_10A_10_60V_HV_SBEC.html

77
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.12.13 - klo: 21.09 »
Kevyehköt välitykset lienee olleet? Tai ajopaikka sellainen ettei kauheasti ole koko ajan pitoa.

78
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 29.12.13 - klo: 19.36 »
Juuri hain kaverilta akkutelineet. Joutunee asettelemaan akut noin että saa auton balanssiin.



Eiks noita akkutelineitäkin vois keventää vielä?, jyrsiä syvennys viivoja tai sit jopa läpi asti osittain, tuntuu turhalta tuollainen tasapaksu amme. Eiköhän se structural integrity olisi vielä rajojen sisällä vaikka noita hieman ohentaisikin.
Gramma sieltä, Gramma täältä. ;)

79
Team Losi / Vs: Desert buggy XL 1/5
« : 29.12.13 - klo: 19.34 »
Sulla ei vissiin oo 7,4 kestävä vastari? eikö ois kevyempi ratkaisu hommata semmonen ja ulkonen bec jolta virrat servolle. Voisi olla hivenen keveämpi ratkaisu, vai paljoko tuo 4200mah akku painaa?
Siis ellei noparissa ole beciä?

80
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.12.13 - klo: 19.04 »
Sillä mä uskallan sen laittaakin kun ei ole hinnalla pilattu, vaikken juuri mitään ole edes kuullut ko säätimestä.

81
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.12.13 - klo: 18.47 »
Noku musta kentsu tuntuu että nää max 6s nopat joutuu niin kovalle rasitukselle kun ajetaan maksimikennoilla.
Ajattelin että ajaisi tuota 200A noppaa ikäänkuin alikelloilla, vähemmän lämpöä, pitmpi ikä kompononteille.
Sitäpaitsi mulla ei ole 8s kestävää moottoria jota en ole ihan heti hommamaassa.

82
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 29.12.13 - klo: 15.26 »
8s ja 4s kokoonpanoja harrastavalle kätevät 4s akut vakio koteloihin jotka ovat juuri saman 32mm leveät kuin tuo akkukin, eli ahtamalla menisi helposti. Hinnasta en osaa sanoa, kun en ole 4s akkujen kanssa pelaillut pahemmin. Ajattelin seuraavaksi testata noita 5,2A 40-80c 3s akkuja, halpoja ovat ja korkeat on purkuarvot, vaan jotenkin epäilyttää akun laatu. Joku täällä foorumilla oli noita hankkinut, täytyy kysyä kunhan yhytän hänet.

Oisko ideaa ostaa 8s säädin ja ajaa 6s koneella vain kuudella kennolla, luulisi olevan pitkäikäinen nopari kun käytetään vain osaa koko reservistä? Esim toi Toro 200a tai sit se hobbykingin vastaavaa voisi harkita jossain vaiheessa. Nyt ekana mamba huoltoon mutten tiedä jaksanko odottaa että se tulee takaisin..

Eli tuossa linkki niihin aikkuihin!
http://www.ebay.com/itm/C8H-Winmax-5200mAh-14-8V-80C-MAX-4s-Lipo-Battery-Akku-W-Connector-For-RC-Model-/281196786405?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4178a272e5

83
Sähköautot / Vs: Mamba Monster 2 waterproof esc
« : 29.12.13 - klo: 15.08 »
Oman Mammani laitan huomenna huoltoon "Linnalle". Ei vaan se power_hobby niminen ebay store antanut minulle silloin mitään kuittin mukaan pakettiin. Tuleeko tuo olemaan ongelma takuuasian hoidossa? Laitoin kyllä castlelle päivämäärät jne ja mistä ostettu, jospa ne ei tiliä veloittas kun piti kortin numero antaa että korjausprosessi saadaan käyntiin.

Asiaakin mulla oli, bongasin ebaysta suht halvan setin, nyt kandee käyttää tilaisuutta hyväksi.
MMM2 + 2200kv kone 170e. muistaakseni silloin kun tulivat markkinoille, kombo maksoi 279€ tjsp

http://www.ebay.com/itm/Castle-Creations-1-8-Mamba-Monster-2-Waterproof-ESC-w-2200KV-Motor-1-8-Truggy-/300982605996?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item4613f618ac

84
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.12.13 - klo: 12.11 »
WWW - Wiikon Whackein Wiritys.

http://e-savage.com/forums/showthread.php?t=5547

Onko muilla juolahtanu?

85
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.12.13 - klo: 12.04 »
Tuskin 2s:llä saa näistä kasiautoista mitään kunnollista vilmattua, 4s:kin on jo semmosta matelemista että HOH HOIJJAA!

86
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 02.12.13 - klo: 18.51 »
Google haku:  mitä on "bulkhead" suomeksi?
Tuotti tuloksen jonka jo tiesinkin eli laipio, laippa.

87
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 08.11.13 - klo: 13.15 »
Ooon tässä suunnitellut jos rakentelisi xxxl savan,vähän kuin tuo kenzun oma.

Eli sekö täytyy rakentaa tuosta super 5sc autosta? Vai onnistuuko muuten?

Ja sitten olisin kiitollinen kun vähän linkattais ja vihjattais mistä ja mitkä osat siihen tarvitsee,sähköt nyt on selvä juttu,mamma monstuurin se xxl 8s säädin ja varmaankin joku 600-900kv moottori.

Mikään kiire tässä ei ole,tavoite olis jos pukinkonttiin kerkeäis  :tongue:

Selaa topiccia, oikeasti ihan jok'ikinen kysymäsi asia on mainittu näillä reilulla sadalla sivulla. Älyttömän onnekasta sanoisin. :)

88
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 05.11.13 - klo: 00.05 »
Jos sulla on musta se servoseiverin jousi niin ehdottomasti hankit tilalle tuon jäykemmän, SSchevyn ehdottoman hopean HD jousen.

89
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.10.13 - klo: 19.21 »
Nyt olis kunnon rengaat Savagessa alla. Proline Trencher saapuivat eräältä käyttäjältä kiitokset niistä :) Olipas hurja koko ero noihin Savan vakioihin ja Prolinen Max Mulcher:hin verrattuna.

Se noissa hieman mietitytti pitäiskö noissa olla reikä keskellä kulutuspintaa että vesi ja lika lentäis renkaan sisältä pois ja toisekseen nyt jos painaa renkaat lyttyy niin jäävät lyttyyn kun ovat niin tiiviit.

Renkaiden camperit on melko erikoiset varsinkin edessä. Onkos täällä kokemuksia kannattaako niitä säädellä vai säätääkö about pysty suoraan nuo? Takapää hieman myös auraa, mut aurausta näissä ei tainnut pystyä säätämään eli auraa sen mitä vakiotukivarret auraa.

Noparin vesitiiveyttä mietin harmi että toi HPI vastari kotelo on noin synkästi kasailtu. Kun noi servojen pullistukset olis jättänyt toiseen päähän tms. Niin pystyis tonne hpi vastarikoteloon rakentelemaan vastarin lisäksi noparinkin lumelta suojaan ja ajon jälkeen vois kannen avata niin kosteutta haihtuis pois jos sellasta meinais ilmaantua.



Pyörien kulmista voin sanoa sen verran että kun sen HPI:n oman suspension conversion setin kasaa millilleen ohjeiden mukaan ja kiinnittää huolella ainakin normipituiseen fluxiin, niin auton hallittavuus muuttuu aika radikaalisti parempaan suuntaan. Enemmä pitoa, enemmän kiihtyvyytä. Varsinkin takapään pito muuttui ihan täysin. Säädettävät tukivarret saattaisivat auttaa jonkin verran, mutta kitissä on ne low-roll-center palikat lisäksi. Muista kierrelukite niihin spindleihin! ;)

Hyvä idea tuo noparin kotelo, täytyy tutkia mahdollisuutta valmistaa siitä noparille jäähdytetty, roisketiivis kotelo. Tuon plastictapen avulla joita noppiakin tivitään.

Mä en tykänny niistä leveämmistä trenchereistä viime talvena, ei pitoa niin leveillä. Luisteluksi menee. Mutta jos niihin ostaisi niitä pienimpiä coldkuttereita ja laittas niihin isohin nappuloihin? Lyhimpien kuttereiden pituus on n. 9,5mm ja kannan korkeus n. 4,7mm. Niistä vois tulla toimivat. :)

90
Aloin tuossa vaihtamaan Hobbywingin 80A competition esciin(1:8) kondensaattoreita.
Piirillä olevat konkat ovat 25v 470µf mutta minulla ei tällä hetkellä ole varastossa kuin 6s säätimelle tarkoitettuja 35v 470µf konkkia. Tuleekohan tuosta kamppeesta näillä osilla toimiva? vai täytyykö pakosta olla 25 volttiset konkat?

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 20