Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Janne T

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 21.04.09 - klo: 00.30 »
Poijjaat poijjaat!! Kaikille tasapuolisesti ketään unohtamatta.

Tähän ketjuun kirjoittaa kasa Suomen parhaimpia kuskeja, joita arvostetaan ja joidenka mielipiteillä ja kirjoituksilla on painoarvoa. Meistä "vieraisiin pöytiin" huutelijoista ei monikaan tunne teistä ketään henkilökohtaisesti ja arvannette millainen kuva lajista tätä kautta välittyy. Ei ihan parasta mahdollista markkinointia lajille saati teidän radalle. Ihanko oikeasti meinaatte, että aloitteleva pikkuhose uskaltaa teidän radalle tulla kysymään neuvoja kuinka vetonarun saa takaisin, kun näyttää siltä, että radalla on isot miehet toisiaan raiveleissa kiinni? Minä en ainakaan tulisi.

Ystäväni menetti juuri alle yksivuotiaan tyttärensä, se on kuolemanvakavaa, rc-autoilla leikkiminen sen sijaan ei. Koitetaan pitää laji mukavana ja sopivan leikkimielisenä vastapainona noille kuolemanvakaville asioille.

Pari vikaa sivua kun saisi kokonaan editoitua vex, niin näyttäisi paljon paremmalta. Väännöt jatkukoon osoitteessa YyVee.fi tai 0100100.

Yön jatkoa,
Janne T

32
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 19.04.09 - klo: 23.28 »

"Se on kuulkaa poijjaat semmoinen juttu, että ne salaojaputket piti laittaa sinne maan alle."

"Selvä"


Anteeksi OT  :p

33
Vapaa keskustelu / Vs: Paras pihvi/leike paikka.
« : 18.04.09 - klo: 19.01 »
Kaasugrilli kolmella polttimella ja valurautatasoilla + pallogrilli + betonisesta kaivonreenkaasta muokattu nuotiopaikka on käytössä. Itse pidän eniten kyllä tuosta pallogrillistä. Riittää lämpöä ja jotenkin vaan se hiilillä kärvennetty on parhaan makuista, savuko tuon tekee vai mikä ikinä. Tuossa kaasugrillissä on mukamas enemmän tehoa kuin taloni öljypolttimessa, mutta pirun kauan tuota saa hehkuttaa täydellä teholla jotta sillä jotakin viitsii tehdä. Parhaimillaan tuo on kasvisten lämmittämisessä. Nuotiolla sitten korvennetaan makkarat ja tulee tuossa toisinaan tehtyä kaikkea muutakin muurikan tai parilan avulla. Rosvopaistin tekoa tuossa pitäisi vielä kokeilla.

Noista sähkögrilleistä: Itselläni ei tuollaista ole eikä tule, mutta Nordican parila on. Aivan pirun loistava vehjes. Parin sentin filettä kun pitää tuollaiset pari / pari ja puoli minuuttua niin avot.

Mutta pisteet siis pallogrillille, vaikka Wagner sitä pellegrilliksi nimittääkin.

ps. Juurikin lähdössä pallogrilliä virittelemään  :p

34
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 17.04.09 - klo: 15.00 »

Toi pisti naurattamaan, kössön ohjekirjat tietäen  :mrgreen:

Ei kai sitä ohjekirjaa voi ottaa tosissaan kun siinä neuvotaan ryypytyskeinoksi muutama tippa kaasarin kurkkuun, ja sammutukskeinoksi ilmanputsarin kaulan lytistäminen tai fuililetkun lytistäminen.. Nämä wild dodge ramin ohjekirjassa joskus, toivottavasti on edes vähän nykyään parantunut.


Ja vielä enemmän pistää naurattamaan, että myös O.S:n ohjeissa kehoitetaan sammuttamaan kone juuri samalla tavalla, eli polttoaineletkua kuristamalla.

Tuolta vaikka voi tavata http://manuals.hobbico.com/osm/21vzb-vspec-manual.pdf

Joku voisi ilmoittaa tuonne O.S:lle jottei noin saa konetta sammuttaa, niin saataisiin noihinkin ohjeisiin hiukan parannusta.

edit. Sivu 19 linkin manuaali. Ei tuolla todellisuudessa ole mitään mainintaa hätätapauksesta, vaikka alempana niin väitetäänkin. Meinaakos Nicke89 jottei kukaan uskalla Kyoshoa haastaa oikeuteen palovammojen sun muiden takia?  :mrgreen:

35
Polttisautot / Vs: Kumpi näistä ekaksi autoksi.
« : 16.04.09 - klo: 23.51 »
Purkaamolle,

Mielestäni ei ole järkevää hankkia 1:10 polttiscrossia vaan suoraan 1:8. Itse tuli tuollainen 1:10 aikoinaan hankittua ja jossakin tuolla kellarissa se on lojunut muutaman vuoden käyttämättömänä.

Merkkiin tai malliin en ota kantaa, koska jokainenhan tuppaa kehumaan omaa merkkiänsä. Uskon, että kaikkien suurempien valmistajien kiesit ovat vähintään kohtalaisia ihan jo RTR:nä, Pro malleista puhumattakaan. Kyseessä siis 1:8 mallit.

Jos ja kun käytetyn "ProRTR" paketin saa uuden RTR:n hinnalla, ja myyjänä on aktiivi kisakuski, niin ei kannata edes miettiä kumman ostaa. Autona pro-malli, moottori säädöissä, rensselit huollettu, sulakkeet vaihdettu vahvempiin, tarvikeita ja varaosia saa monasti mukaan, Ainakin minä ostaisin tuollaisen, jos nyt olisin ensimmäistä kiesiä hankkimassa.


Hämeestä iltaa, nicke89 ehti väliin...

36
Vapaa keskustelu / Vs: Paras pihvi/leike paikka.
« : 14.04.09 - klo: 13.57 »
Parhaat piffit Suomessa olen syönyt Tamperelaisessa ravintolassa nimeltään Salud. Liha on ehtaa härkää eikä mitään mansikkia, jolle on kasvanut mun... eikun sarvet matkalla teurastamoon. http://www.salud.fi/liharuoat.php
Toinen paikka jota Tampereen kävijöiden kannattaa koittaa on Pispalan pulteri ja siellä Superpihvi.
Parhaat teeluupihvit olen saanut Little Islandilla NY:ssä ja yllättäen paras tornedos on tullut popsittua Goalla ravintola Over the Flamesissa. Tuolla muuten oli todella monta hyvää pihvipaikkaa.

Ja kyllä tulee aika pitkälti samat safkat yhdessä paikassa aina tilattua.

37
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 02.04.09 - klo: 23.16 »

Lainaus
EDITTIÄ kun jäi taas puolet sanomatta:
Saman vastarin voi kuitenkin naittaa rajoittamattomaan määrään eri muistipaikkoja ja samaan kahvaan voi naittaa rajoittamattoman määrän vastareita, eli toisinsanoen model match on ainakin "ohitettavissa" sillä, että naittaa vaikka kaikki omistamansa vastarit kaikkiin käyttämiinsä muistipaikkoihin.
(Jos siitä model matchistä haluaa päästä eroon.)

Eli ei, vastarin voi naittaa vain yhteen muistipaikkaan kerrallaan, mutta yhteen muistipaikkaan voi naittaa monta vastaria (ellen sitten taas ymmärtänyt jotakn väärin). Tuo ominaisuus oli minulle uusi ja outo ja siitähän tää vääntö sitten lähti  :p No nyt minulla on käytössä neljä vastaria ja homma toimii kuin junan vessa: Ei taatusti tule sohlattua väärän muistipaikan kanssa.
DX3S Rammari itsessään on hyvä: Häiriötön (ainakin tähän asti), kevyt, hyvin muotoiltu, näyttö fiksussa paikassa, helppokäyttöiset valikot (vanha arvostaa ;-) ja tuo telemetria on mukava lisä.

edittiä: pahimmat kirjoitusvirheet

38
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 01.04.09 - klo: 22.31 »
Öhtyses,

Eli Spekun vastari on yksiavioinen, mutta lähetin on irtas pirulainen. Liekö toisen suunnittelusta vastannut miesporukka  :p

Vanhoissa Spekun vastareissa on onneksi nappi bindaamiselle niin ei tarvitse tuota hyppylankapimpparia kantaa mukava. Meikäläinen näet hukkaa tuollaisen taatusti. Noihin uusiinkin tuollaisen saisi helepolla nikkaroitua, jos on tarvetta jatkuvalle parittamiselle, satunnainen sutenööri pärjännee ilmankin.

Joku voisi tosiaan kertoa kuinka nuo muut 2.4G rammarit pelittää, jos käytössä on useampi vastari / lähetin. Jos on vaikka kolmessa vastarissa virrat päällä, niin pystyykö niitä käskyttämään saman aikaisesti vai "lukiseetko" lähetin sen vastarin, johonka saa ensimmäisenä yhteyden?

...kysyy epätietoinen Pöntinen...

39
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 01.04.09 - klo: 00.03 »
Voi että meillä menee mukavasti viestit ristiin  :p
Edittiä laitoin aika rankasti tohon edelliseen viestiini. Siis vielä kerran. Tämä ominaisuus johtuu tuosta Moledmatch toiminnosta jolla estetään ajamasta autoa väärällä setupilla. Lieveilmiönä nyt vaan sattuu olemaan "ylimääräinen" bindaus Vastaria sirrettäessä. En näe sitä vedättämisenä vaan kilpakuskin elämän helpottamisena.
Miten nyt ollaanko samalla aaltopituudella  :smiley:

Edit. Sinusta siis tämä Spektrumin bindailu on niinkuin pakkoavioliitto :lol: Ei tätä voi enää ottaa ku huumorilla...

No mun mielestä tuo on vieläkin turha toiminto jota ei vanhassa Spekussa ollut. Mutta hyvä ratti on hintaisekseen, nou doupt  :mrgreen: ja sehän lienee tärkeintä.

Ja huomenna, tai siis myöhemmin tänään, testataan pystyykö naittamaan kahta vastaria samaan muistipaikkaan ilman pappia tai käyntiä Maistraatissa.

40
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 31.03.09 - klo: 23.07 »
Esimerkki:
Ajat kisoissa krossia, la 2wd su 4wd luokat. Yhdellä lähettimellä ja vastarilla. Vaihdat vastarin takavetokisan jälkeen nelkkuun. Heität reeniä pari akkua ja ihmettelet kun auto on ihan ihme säädöissä ja rassilet aikasi. Ja sitten muistat: Ei kerpele emmie muistanu vaihttaa sitä juuttaan asetusta tuolta lähettimestä junalauta saatava jne...

Mutta ei, se oli vain paha uni. Todellisuudessa auto ei hievahdakkaan ennenkuin olet pindannut vastarin nelkkuauton muistipaikkaan.  :cool:

Hetkinen. Sittenhän tuossa vastarissa on lisää mielenkiintoisia ominaisuuksia. Eli tuo ei muista pelkästään sitä mihinkä muistipaikkaan se on viimeksi bindattu vaan myös auton missä sitä on käyetty :shock: Vai ymmärsinkö jotakin väärin kun nuo naittamiset on enemmän pappien hommaa ja parituksesta saa linnaa...

Eli todellisuudessa tuo vaadittava uudelleen bindaus ei mitenkään estä väärän muistipaikan käyttöä, kun vastaria vaihdetaan autosta toiseen: Joko unohdat vaihtaa muistipaikan ja bindata tai vaihdat väärään ja bindaat sen. Vieläkin olen sitä mieltä, että taustalla on vain halu myydä muutama ylimääräinen vastari.

41
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 31.03.09 - klo: 22.34 »
Kyllä tuo on ennemmin tuon kysesien ohjaimen ongelma, itsellä pelaa kyllä mikä tahansa vastari joka joskus on bindattu ohjaimen kanssa, oli käytössä oleva muistipaikka sitten mikä tahansa..

Tänks.
Sinulla lienee käytössä Futaba? Eihän tuo uudelleen bindaaminen oikeasti mikään suuri ongelma ole, mutta itse pidän sitä hiukan erikoisena ominaisuutena.

42
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 31.03.09 - klo: 21.37 »
Ja onhan tuossa Ärrässä enemmän ominaisuuksia tosikisaajille, mutta ei niitä kaikkia välttämättä tarvitse edes sm tasolla. Itse kilpailen ensi kesän Ässällä. Minun tarpeisiin on ihan riittävät ominaisuudet.

Vastari naitetaan muistipaikan kanssa, eli muistipaikka 1 toimii vastarin #1 kanssa, muistipaikka 2 vastarin #2 kanssa jne. Jos haluaa käyttää samaa vastaria useammassa autossa, täytyy vastari aina bindata uudelleen muistipaikan kanssa. Tiedä sitten onko muissa radioissa tätä ominaisuutta, mutta aika jäynä tapa (pakko)myydä vastareita.

No mitenkä muuten ne voisi "parittaa"? Tietenkin lähettimelle pitää jotenkin kertoa mitä vastaria se käskee jne. Kun nyt näillä gigaisilla päästään kiteistä eroon lopullisesti, niin en minä itkisi sitä, että vastarin ja lähettimen "Bindaamiseen" tuhraantuu jopa 1 minuutti!!!  :shocked:

Edit. Ja jos Janne T jaksat nähdä vaivan siirtää vastarin autosta toiseen, niin mikä tuosta Bindaamisesta tekee niin vaivalloista? Tikusta teet asiaa minun mielestäni.

Oikeassahan tuossa olet.  Tietääkseni en missään vaiheessa ihmetellyt vastarin ja lähettimen bindaamista vaan vastarin ja lähettimen muistipaikan bindaamista keskenään. Toimii siis muissakin merkeissä samalla tavalla?
Eikä minun enään tarvitse itkua tuostakaan vääntää kun vastareita on saman verran kuin toimivia nelipyöräisiä leluja.

43
Ikävä kyllä taitaa Jesi olla oikeassa. En voi muuten ymmärtää mitenkä radiopaketeista puuttui vastareita ja juuri tuon takia vinkkasin Monsterille, jotta tarkastuttaa laatikon sisällön. Pitäisi laittaa jengi kulkemaan munasillaan ja vaatteet saisi takaisin vasta kassan jälkeen. Nostaisi muutenkin sopivasti kynnystä mennä noita rojua kollaamaan.

44

[/quote]

En ole ikinää omistanut spectrum merkkistä radiota :huh:
Jerzi
[/quote]

No Pärskule, sitten mulle on taas puhuttu sontaa, sorry.
 Minulla on siis myyty GS XUT, Axe Rossi ja Speku sinun vanhana settinä, jolla olet kuulemma ajanut yhden kisan Valkeakoskella. No myyjä oli kyllä sellainen veijari, että olin jo aivan varma jotta rahat meni. Kai nuokin on sitten jostakin palovarastolta ostettu ja trokattu eteenpäin.

45
Niin kutsutaan  :wink:

Kyllä nuo on ihan omaan käyttöön, kun se sinulta minulle kiertänyt vanha DX3 alkaa olemaan hiukan kuluneen näköinen. Mutta jonnekkin tuota tavaraa tulee vielä myyntiin uskon ma.

Monsteri, pyydä noita tsekkaamaan ennen lähetystä että paketissa on varmasti kaikki mitä pitääkin ja kerro heille mitä siellä pitäisi olla. Noilla ei nimittäin ole hajuakaan mitä pakettien pitäisi sisältää.

46
Hauskaa tässä on kanssa se että jos rc-kauppa pistäisi kamat 50% aleen niin ei siitä samanlaista hälinää tulis ja porukka ei kantas samaan tahtiin kassikaupalla "halpaa" tarvaa pihalle.

Ja hauskaa tässä on taas se, ettei yksikään rc-liike myy koskaan 50% alennuksella mitään muuta kuin korkeintaan kuivuneita maaleja ja edellisvuotisia kuvastoja :mrgreen:

Näihin viesteihin viittasin. Tuskimpa kukaan olettaa tuollaisia oikeasti Suomesta saavansa vaikka joidenkin merkkien kohdalla osat saa puoleen hintaan maailmalta. Erikoista tuntuu tämä Suomen "nettohinnoittelu" olevan, jos niistä kuitenkin saa alennusta ja vielä ihmeellisempää on hinnoittelu josta saa alennusta ilman pyytämistä. Vaan eipä tästäkään kannata enempää vääntää, jokainen ostaa mistä haluaa eikä myyjää varmaan harmita vaikka laittaisi vähän tippiä päälle. Ei se ainakaan minulta ole pois, jos joku haluaa maksaa tuplahinnan.
Itse ostin tuolta DX3S:n kolmella vastarilla hintaan 150 euroa enkä tinkinyt edes sitä 20 centtiä pyydetystä hinnasta. Voin myydä tuon paketin hintaan 250 euroa, mutta turha sitten tingata...

47
Härre god,

Ja joku on väittänut, että Gösta Sundqvist on delannut.

http://jerzi.palvelee.fi/albumi/sm14ls-5tattis18.5.08/250097
http://www.ksml.fi/uutiset/kulttuuri/tribuuttilevy-leevi-the-leavingsille/23300

Sori OT.

Kisoissa hetken katsojana olleena voin allekirjoittaa tuon rennon oloisen meiningin. Harmi, että tuonne kisapaikalle kulkeminen on hieman hankalaa, koska juuri tuollaiset kisat olisi lajille parasta mahdollista pr:ää ja noihin pitäisi saada mediaa ja katsojia paikalle. Kiitokset ex Kangasalalaiselle nykyiselle Jyväskyläläiselle kisaajalle ulko-oven avaamisesta. Meinasi usko loppua ulkona lumisateessa.

48
Öhtyses,

DX3R:n hinta oli 160 egeä eli puolet ovh:sta kuten kaikki muutkin tuotteet. Pakkaus oli asiallisen näköinen joten radio saattaa toimiakkin. Ja vielä kerran, kannattaa pitää mielessä että nuo tavarat ovat tulipalon jäljiltä, osa kastuneita tai mustuneita ja kuten Jesi jo huomauttikin, turha soitella Sabeen jollei lelut pelitä. Toki vahinkotavaraliike ottaa toimimattomat tai puutteelliset takaisin ja palauttaa rahat. No, nuo tuotteet jotka itse sieltä ostin oli muuten virheettömiä paitsi Formosan pakkauslaatikko oli ottanut kosteutta.

Jyrki-Boy, soita tuonne heti aamusta ja kysy onnistuuko postitus. Takahuoneessa oli nimittäin ihan sen näköisiä pakkauksia postisiirtokuponkeineen että ainakin minulle tuli mieleen jotta myös lähettävät tavaraa.

ps. Minäkin haluaisn nähdä sen kotimaisen rc-liikkeen joka myy koko varastonsa puoleen hintaan. Aivan taatusti kävisi sielläkin melkoinen kuhina.

49
Alkuviikosta (vko 13) tuo oli aikamoinen taivas, mutta enään ei kannata mistään kauempaa lähteä ajamaan (IMHO). Tai riippuu tietysti mitä jengi hakee: BB:n 7gr:n servoja hintaan kolme egee tms... Hieman asiasta alkuviikosta wictron RTR kisakuntoon palstalla vihjasinkin...

Kumiankka, äkkiä katsottuna ei ollut kuin Spekun DX5:ttä jäljellä. Pari Futten 2.4G rattia (ei PK vaan se halvempi...) ja yksi DX3R jäi, kun tänään tuolta lähdin sulkemisaikaan. Spekun A-moduleita (Rx?Tx) tuonne jäi vielä monta.


50
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 27.03.09 - klo: 21.04 »
Voi käyttää noparin kautta. Nuo neljä patteria on tarkoitettu etunenässä lähettimeen. Tuossa on muuten mielenkiintoinen piirre: Vastari naitetaan muistipaikan kanssa, eli muistipaikka 1 toimii vastarin #1 kanssa, muistipaikka 2 vastarin #2 kanssa jne. Jos haluaa käyttää samaa vastaria useammassa autossa, täytyy vastari aina bindata uudelleen muistipaikan kanssa. Tiedä sitten onko muissa radioissa tätä ominaisuutta, mutta aika jäynä tapa (pakko)myydä vastareita. Meinasin jo laittaa DX3:n myyntiin vaan taidan pitää itsellä tuon ylimääräisen vastarin takia.


51
 No me varmaan luetaan CluBBahin kanssa sitten eri sivuja. Ei ainakaan minun silmiini osunut ainoatakaan kirjoitusta jossa Nicke89 olisi pystynyt nimeämään osat jotka hajoaa. Paljon mahdollista jotta oli aiemmin mennyt ohi, mutta nyt niitä oli sitten ilmestynyt.
Harmi vaan ettei ihan osunut tuo listaus. Ehdottomasti heikoimmat kohdat ovat nimittäin muovinen spurri, onneton ohjauslinkki ja surkeaakin surkeammat rtr radiot servoineen. Nuo parjatut ohjauspalat ovat muuten aivan samat sekä Kanai malleissa että myös triplaseiskassa. Muistaakseni pari sivua sitten oli samaa vääntöä ja kestäviksi todettiin sielläkin. Heikot vantit? Mitkä ihmeen vantit, ei tuossa RTR mallissa ole vantteja, eikä muuten ollut alkuperäisessä kisaversiossakaan. Ja diffitkin vielä hajoaa. Kas kun minulla ei ole mennyt vaikka varaosina olenkin tuon 5 taalan ratassarjan hankkinut. Kyllä, äiti antoi rahat kun oli niin pirun kalliit osat... Tuota ruuvien kanta juttua en kyllä ymmärrä. Eikös kaikkien ruuvien kantojen kanssa saa olla varovainen, oli kyseessä sitten kuusio-, kuusiokolo tai ristipääruuvi? Vääntyvä iskaritorni on paha takaisku. Onneksi kössö ei ole tehnyt tuota heikosta hiilikuidusta koska silloin se katkeaisi, nyt sen voi sentään oikaista. Kyllä ne alkuperäiset vetaritkin kestää vaikka mallia koiranluu onkin. Ratkaisuna tietystikkin kivikautinen mutta vanhahan tuo mallikin jo on. Oletuksena siis, että kyseessä on Sports- malli eikä US, joka olisi ollut aika paljon helpompi lähtökohta.

 Yhä vieläkin, rautalangasta vääntäen, osat eivät ole kalliita kun ne hankkii muualta kuin Suomesta. Vaikka olenkin vain tyhmä DI niin kyllä minä hinnat ymmärrän jopa siinä määrin, että ihan netistä haen halvimmat hinnat. Myös valuuttakurssien käännökset sujuvat. Jollei Nicke89:llä muuta tekemistä ole niin voithan sinä noita hintoja tänne haeskella, helpottaa sitten Kyoshoilla ajavien hintavertailua.
 
Jep jep, taidan lähteä huutelemaan muihin topikkeihin, kun kuulin ettei Hopsterin ST mallin runkojäykkäri kestä ja varaosien saanti Suomesta on ollut nihkeää... Ja vetostartista jää naru käteen puhumattakaan tuon mallin heikoista ohjauspaloista. Iskaritornitkin muovia...
 
Mun kohdalta loppuun käsitelty. Kesällähän tuo sitten nähdään miten kestää.

ps. Onneksi Pirkanmaalle tuli joulu Saben muodossa niin pääsi tekemään halpoja ostoksia, jää sitten rahaa Kyoshojen korjaamiseen.


52
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.

Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:

Mp-7
.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.

Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..

Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..

Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.



Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...


53
Tolla hinnallahan olisi toki saanut käytettynä sähköjä lukuunottamatta huomattavasti paremman setin, mutta nyt voi olla että on sentään opittu jotain :wink:

Ossin vg olisi voinut olla budjettia ja autoa ajatellen osuvampi valinta, kuten myös orkkisiskareiden säästäminen. Tuskin on ton auton heikoin lenkki. Mutta eiköhän tollakin setillä muutama kierros radalla onnistu, pääseepähän ainakin mekkaamaan ja toteemaan kössön surkeuden, ja voi sitten siirtää hyvän padan parempaan autoon :azn:

Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.

54
Team Associated / Vs: Asso RC18T keskustelu ja kuvat.
« : 22.03.09 - klo: 15.07 »
Snakepoison,

Eli SP:ssä on kahdeksan Start Modea/Punch controllia kun eZRunissa on neljä, muita ohjelmaeroja en ole huomannut. Samoin ampeerimäärissä on on paperilla eroja, mutta tuohon en oikein jaksa uskoa, ellei sitten ulkopuolisetkondensaattorit tms helposti ja halvalla vaihdettavat osat ole erilaiset. Mielestanäni ihan asiallinen noppa hintaisekseen.
Itselläni on joka paikasta klappaavassa RC18T:ssä 18A-SL+7800kv kombo ja asia juuri kuten Hoke totesi: Liikaa tehoa oikeastaan kaikkeen käyttöön. Tälläisen vanhan äijän reagointinopeudella jopa pihasuddaus, ainakin talvella, on mahdotontonta.

Tamiyan Spurgussa minulla on käytössä saman kioskin 60A ja 4000kv kombo ja hyvältä on tuokin vaikuttanut.

Kurkkaappas vielä tämä linkki http://www.swanghobby.com/home.php?cat=36

-t-janne-t-

55
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 14.03.09 - klo: 19.25 »
Ehtoota Hämeenlinna,

Näköjään kulkee valtakunnanverkko suhteellisen lähellä teidän rataa. Oletteko huomanneet, että nuo sähkölinjat olisivat tehneet radiohäiriöitä?

Samainen verkko kulkee Kangasalan kautta ja kartingrata (Lentola Karting) on rakennettu osittain tuon alle. Mielessä on pyörinyt että joskohan tuolle samalle alueelle mahtuisi pari rc krossirataa... Saisi Ruutanan foffaritkin kunnon puitteet MM kisoillensa  :tongue:

56
Hyviä pointteja.

Eli akkuteknologia on kehittynyt samoin kuin noparit, moottorit, radiot ja materiaalit kuten hiilikuitu ja komposiitit, mutta mitä on tapahtunut itse rc-autolle? Edellä mainittu tuotekehitys on tehty jossakin ihan muualla kuin rc-automaailmassa.

Otetaan esimerkiksi M8 krossi. Mitä mullistavaa kehitystä tuossa on tapahtunut vaikkapa *Kössin MP6:n verrattuna, joka on lanseerattu joskus reilut kymmenenvuotta sitten? Kuten Jerzi jo aiemmin totesi, tuntuu kuin kaikki olisi jo keksitty ja vanhat ideat pomsahtaa esiin muutaman vuoden tauon jälkeen: Käännetään välillä iskarit vaakasuoraan ja seuraavassa mallissa taas pystysuoraan, käännetään moottoria hieman kulmalle jotta saadaan painopistettä keskemmälle (jäähdytyskansihan onkin se painavin osa moottoria), lisätään iskunvaimentimien tilavuutta ja laitetaan diffeihin lisää rattaita. Nämä sitten ruuvataan alumiiniseen pohjalätkään kinni jonka suurin edistysaskel on ollut se, että lisätään lätkän paksuutta, koneistetaan sitä sieltä täältä ja avot, siinä meillä on jäykkä ja "terradynaaminen" alusta. Ja tuollaisenahan se on sitten pysynytkin viimeiset kymmenen vuotta.

Jokaisessa asuu pieni insinööri ja toiset meistä joutuu tekemään inssihommia ihan työkseen. Skeptisyys on heille hyvä piirre.
 Onko M8 krossin pohjalevyn oltava tasainen lätkä? Miksei se voi olla ohuemmasta materiaalista ja pokkaamalla jäykistetty kuten oikeissa autoissa? Mitä järkeä on kääntää kardaanit kauheille kulmille, kun diffejä muokkaamalla saataisiin koko kardaanilinja siirrettyä pois keskeltä ja painavammat osat, kuten moottori, akku ja tankki, keskelle autoa? Eikö nykyaikaisilla materiaaleilla saada todellakaan tehtyä pienempiä diffejä ja miksi ne pitää purkaa jotta saa öljyt vaihdettu? Onko 16mm iskunvaimentimet oikeasti paljon paremmat kuin 14mm, vai onko tuo vain markkinointikikka kun ei muutakaan uutta olla keksitty? Onko 0.2gr koneistamalla kevennetty hexa parempi ja miksei tuota uraa voinut koneistaa läpi ja painoa olisi lähtenyt 0.4gr? Entä Pivot Ball? Kätevä kuin käkikello kunhan ensin ruuvaat renkaan irti...

Jotenkin tuntuu siltä, että M8 krossistakin on tullut bulkkituote, joka "pojalle" tarkoitettu lelu . Mahdollisimman pienillä tuotekehityskuluilla kehitetään mahdollisimman halpa auto, jonka innovatiivisyys on juurikin luokkaa "koneistetaan tuosta milli pois ja siirretään moottoria puoli senttiä eteenpäin". Noita sitten myydään halvalla ja samalla ihmetellään kuinka samankaltaisia nuo ovat keskenään. Ja jos jokin merkki on kalliimpi, ehkäpä juuri sen takia, että he yrittävät tehdä myös tuotekehitystä, se poljetaan maan rakoon: "Ei mitään järkeä ostaa noin kallista kuin samalla hinnalla saa kaksi tai kolme tuota toista merkkiä".

Meillähän on asiakkaana mahdollisuus vaikuttaa. Kannattaako ostaa merkki X jonka saa halvalla ja joka on suora kopio merkistä Y, vai kannattako ostaa merkki Y jotta saisimme markkinoille vieläkin parempia rc-autoja. Miettikääpä sitä kun ensikerralla menette ostoksille.

Lauantain jatkoa,
Janne T

*Toim.Huom. Kössi on esimerkkinä siksi, että tunnen ko. merkin parhaiten. Ei siksi, että se mielestäni edustaisi jotakin suurta innovatiivisuutta.

Edittiä: Mikkelsonni ehti kirjoittaa väliin... Kyllä minä väitän, että rc-autojen reaalihinnat ovat laskeneet ja voimakkaasti tuosta ajasta, kun esim. Jerzi on lajia aloitellut. 80-luvulla tuli pikkupoikana kuolattua noiden oikeiden rc-autojen perään, mutta eihän silloin olisi riittänyt edes aikamiehen puolenkuun palkka tuollaisen ostamiseen. Kyllä tuo Kiinailmiö, kilpailu sekä hintojen helppo vertailtavuus on hintoja laskeneet. Kolikon kääntöpuoli on vaan se, ettei kalusto oikein kehity...

57
Pyhä pyöritin  :tongue:
Nuo moottoripukit saat ostettua vaikka Rc-Mushroomista, jollei maailmalta tilaaminen ole ongelma. Tuolta on tullut aika paljon tilattua ja siltä pohjalta uskallan suositella.

Eli nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5838
ja nämä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=5791
ja blinginä http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=13621
Ja eiköhän tämäkin tuohon 7.5:n mene http://rc-mushroom.com/product_info.php?cPath=36_205&products_id=11065

-t-janne-t-

58
No näinpä.

Eihan se polttoaine siellä moottorinkaan sisällä ole nesteenä, vaan ilman, tai paremminkin hapen kanssa höyrystyneessä muodossa ja johan syttyy. Moottorissa tuo höyrystyminen hoidetaan ylipaineella. Jollei nestettä saada paineistettua tarvitsee se julmetusti lämpöä jotta höyrystyminen alkaa. Vasta tuon vaiheen jälkeen alkaa ns. itsepalaminen eli palavasta materiaalista vapautuva lämpö riittää höyrystämään materiaalin, oli sitten nestettä tai kiinteää.

Kuumalle pakokäyrälle helkutin pieni tippa fuelia... Täytyy testata  :p

Tuolta voi kerratta peruskoulun oppeja : http://en.wikipedia.org/wiki/Ideal_gas_law

Ja editoidaan sen verran että oikeampi termi olisi tietysti kaasuuntuminen, ei höyrystyminen.

59
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 09.03.09 - klo: 11.14 »
Maksaahan nuo peräti viis taalaa viiden kappaleen pussi eli taalan per tiiviste. Eipä niitä ainkaan kalliiksi voi sanoa.

60
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 08.03.09 - klo: 21.29 »
No on minullakin Kyoshossa HoBaon osia  :cheesy:

Diff case packing on IF30-1, koitappa tuolla hakea.

-t-janne-t-

Sivuja: 1 [2] 3 4