Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Elvisrc

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11
31
Noo parivuotta sitten uutena vuotena käsi räjähti, 1yks sormi lähti ja loput meni poikki, onneks peukalo säilyi. Et siihe tehdään paljon vielä leikkauksii.


Ne bajat on ainakin uutena aika sika hintasii. Käytettynäkn pyydetään noin 800e. Parhain käytetty baja taisi olla noin 500-600e paikkeilla.       


Tuleekohan sitten semmosest omatekosest bensa autost halvempi? Jos laittais hobaon sähköt yhdellä voimaservolla joka liikuttaisi eturenkaita, toinen servo kaasulle, moottorisahan kone. Bajan takarenkaat vanteineen ja iskarit. Onk niist bajan iskareist halvempii vaihtoehtoi kuin ne 100e iskarit  :huh:

32
Ootkos ny ottanu jotain vääriä lääkkeitä  :lol:


Mä olen mielestäni pitänyt hpi bajaa isona rc laitteena mut joku 70cc hirviö. Joka melkeen mahtuu peräkärryyn, meinaa menee hiukan pitkälle jo  :grin:  Mutta mutta ihan mielenkiintoinen peli kyllä.


Mulla on jäänyt hieman kesken toi 4t projekti kun käsi leikattiin ja koulussahan olisi ollut pelit ja vehkeet. No nyt on taas koko kesä aikaa suunnitella sitä sitten  :undecided:


Mut eikö muka bajaan saisi viritettyä 50cc konetta. Motorpowerilla olisi ihan kiva pikku mosa mut vesijäähdytteinen. Tai onhan niitä ilmajäähdytteisiäkin 50cc koneita niis avuttomis minicrosseis  :azn:

33
No nyt kyllä latelit syita taas miks mun on pakko tehä se tehoputki. Kaipa mä sen sitten teen ennen ku saan autoa edes käymään. Noh voipi olla että teenkin sitten alumiinista ja taitan ne lavat siitä päin vastaiseen suuntaan mihin moottori pyörii.


Oletkos muistanu punnita sun moottoria kaikkine hilppeineen. Mul on kyl pelottavat 1.3kg murikka kaikki hilppeineen. Mut ei kai sil oo välii jos on 20cc kysymys ja nelarista. Tietysti ajan mittaan yritän keventää kytkintä jos sais edes alle 1kg tuntumiin  :lipsrsealed:

34
Mä olen meinannut aluksi ihan vakio putkella prutkutella. Mutta jos aikaa vaan riittää niin kyllähän se isompikin rööri menisi ja joku pikkunen acrapovic slipari muhahhahaaa  :evil:


Näyttää vaan aikas hintavalta tuokin säädettävä kytkin ja suomesta tuskin jokaputiikista tommosta saa. Varmasti kyllä olis hieno.

Seuraavaksi kytkimeksi olen suunnitellut ihan tavallista kytkintä, että voi painaa ohjaimesta napista niin kytkin ottaa irti. Vois vaa laittaa jonkun ison 2t koneen ja kiusata sillä kytkimellä sitä  :lol:

Olen päättynyt samanlaiseen jäähdytykseen kuin sunkin autossa oli, kauan kyl ihmettelen mistä se tuuletin vetonsa saa   :p

35
Polttisautot / Vs: Kytkinkello.
« : 22.04.08 - klo: 20.15 »
Tarviit siihen jyrsimen, jakopään ja sekä hieman laskupäätä. Lopuksi myös karkaista se ratas muuten se ei kyllä kestä yhtään mitään. Mä en ymmärrä miksi 15e euron kytkin kelloa täytyy itse alkaa tekemään jota vaihdetaan harvoin. Tiedä sitten onko ne hammastukset samanlaisia kuin pinioneissa, sillon kyllä hoituu kellon teko pelkästään sorvilla.

Pinioni noin 3-5e.

36
Joo, täytyypi siis suunnitella tuota jäähdytystä vielä. En mä ole hakemassa macin kaasarilla ihan sitä kisasinta huipputehoa että venttiilitkin ottaa pian mäntään kiinni, pelkästään toimivuutta. Oletetaan että macin kone kiertää 30 000rpm 4.5cc ja tuo iso nelari noin 10 luokkaa. 3x4,5cc on 13,5cc jolloin noin 10cc ja 10 kiertävälle nelarille riittää. Eli tuo macin kaasari ei mun teorian mukaan voi tuoda ihan semmosta kierrosta 20cc 4t koneelle että paikat repeisi eli pitäisi olla lussumpi.

Mutta tämän täystuhon välttämiseksi voi tietysti laittaa kuristus holkki kaasariin tälläi aluksi.


Koska tossa nelarin vakio kaasarissa on ihan olematon nysä johon vois laittaa sen ilmanputsarin, pelkään vaa että se tippuu siitä ajon aikana, enkä oo saanu ihan varmaa konstia miten sitä vois jatkaa, tai ylipäätänsä mitään siihen kiinni. Nippuside hommat saa kyllä unohtaa. Macissa se on paljon parempi.

37
Ihan kiva että kommenttia alkoi löytymään  :cool:  Joo, niitten jousten kanssa saa hiukan pelata sitten. Mutta mikäs propelli sulla oli tossa sun ex nelarissasi jäähdyttimenä? En oo löytänyt ihan vastaavaa, mahtaiskohan kelvata pieni tietokone tuuletin hihnalla vauhtipyörään  :roll:   

Autosta on tulossa muuten takavetoinen, saapa nähdä keuliiko, käryääkö kumi vai mitä se tekee asfaltilla  :p

On tässä vielä kaiken näköistä kesken, suurin on saatu jo melkein valmiiksi tuo kytkin. Tarkoitus olisi laittaa vielä mach 28 kaasarikin ja uusi kurkku, näyttää ainakin kisasemmalta,pitävämmältä kuin tuo vakio ja tuskin se säätöjen etsintään paljon vaikuttaa  :shock:


39
Rc auton rakentamisen lisäksi, motocross ja uiminen  :p

40
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 23.02.08 - klo: 23.29 »
Lainaus
Hei millä kameralla oot saanu kuvattua? Ihan sairaan hyvän näköst materiaalii  :smiley:
Sony dsc-p43 Ei toi laatu kyllä päätä huimaa. :sad:
Jaah siis se oli tavallinen kamera. Luulin sitä oikee kypärä kameraks  :lol:

41
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 23.02.08 - klo: 20.03 »
Kuinka monta litraa saa mennä fg tai bajan koneen läpi ennenku kone alkaa reistailee :D

Männänrengas olis hyvä vaihtaa noin 20 litran välein.Kone on pitkä ikäinen  oikeen huolettuna.
Oho, mä luulin että jossain 100litrassa aletaan jo kattelee misä kunnossa se kone on  :lol: Ihan hyvä tieto kylläkin  :wink:

42
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 23.02.08 - klo: 19.41 »
http://www.youtube.com/watch?v=LplruECjDMM :roll:
Hei millä kameralla oot saanu kuvattua? Ihan sairaan hyvän näköst materiaalii  :smiley:

43
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 22.02.08 - klo: 00.57 »
Siistiä! Jos sitä joskus, isommalla pärrällä ja enemmällä ajalla kun lentämästä joutaa  :roll: Mistäs aloittelit, hyppelyn? Ei ihan suoraan tommoselle viitti mennä hyppimään.

Ensin hiekkahypyistä ja radalla jonkun verran, mut lähinnä vaan montuilla freeraidia.

Jos osaa pyörää hallita ilmassa kaasu/jarru niin, niin ei kovin vaikeeta hyppiä rampista (rev1) siis.
Mutta vajaaksi tai ylihyppääminen alastulosta ei ole hauskaa. :tongue:
Rampin ja crossiradan hyppyrit on siinä mielessä erilaisia että ramppi pysyy aina samana mutta radan hyppyreissä on kaikkee kivaa esim kaksois patteja ja muita kieroon meneviä uria jolloin takapyörä menee enemmän tai vähemmän vinoon. Itse sain aivotärähdyksen kun vedin vaa kaasu auki kaksoispattiin, täysin poikittain ilmassa alas  :lol:

Parhaiten oppii kun vetää pikku hiljaa kovempaa ja kovempaa. Lopuksi sitten ryskäsee alas tuloon asti  :p

44
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 21.02.08 - klo: 11.25 »
Kuinka monta litraa saa mennä fg tai bajan koneen läpi ennenku kone alkaa reistailee :D

45
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 20.02.08 - klo: 12.00 »
Tuon videon olen joskus ennenkin nähnyt. Tais etupyörä vaan lähteä pelkästä tömäyksestä, ihan hyvin siltin. Millasenkohaan kasaan se nokka menisi jos se tippuisi suoraan maahan nokka edellä :D Eikös se runko jotain alumiinia ole?

46
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 20.02.08 - klo: 10.54 »
Se vain tahtoo olla luonnon laki, että kun 10kg mätkähtää korkealta hivenen huonosti alas niin jotakin hajoaa. Jos hypyt tulee tasaisesti neljälle rattaalle niin kait nämäkin kestää. Mutta kun tullaan yhdelle kulmalle alas niin tahtoo joku paikka napsahtaa. Voihan näitä hyppyytellä jonkinverran aika huoletta, mutta tuollaisia isoja loikkia kuten nitroilla tuli joskus "bashattua", en lähtis näillä tekemään :D.
Esimerkiks tämmösii hyppyi ei kannat lähtee suorittaa vai :grin: http://www.youtube.com/watch?v=fVOZEOC6BlA

47
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 20.02.08 - klo: 09.03 »
Tekeekö semmosella fg marderilla mitään? Mitkä osat siinä ekaks hajoo jos vaikka hieman hypyttää sitä?

Itelläni oli Marder ja kyllä kestää. "Hieman hypyttää" on laaja käsite, mutta hyppimällä en sitä rikki saanut. Tosin alle 10litraa ajoin, tiedä miten kestää pidemmällä aikavälillä mutta henk. koht. voin suositella.

svg27 voi varmaan kertoa kestävyydesta lisää kun osti sen minulta.

ps. svg27 ootko ollu tyytyväinen?
No sitähän minäkin ettei ne fg:eet ihan leluja sentää ole. Saahan siitä sitten tehtyy vaikka millasen panssarivaunun jos haluaa että kestää hyppyi :)

48
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 19.02.08 - klo: 12.18 »
Tekeekö semmosella fg marderilla mitään? Mitkä osat siinä ekaks hajoo jos vaikka hieman hypyttää sitä?

49
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.02.08 - klo: 12.44 »
Perus bajassa on tuo pönttö. Siitä lähtee vielä pidempi putki auton taakse, joka edelleen tukkii virtausta :). Bajan SS versiossa on vakiona jo HPI:n oma tehari. Tosin sekään ei noissa dynotesteissä pärjännyt kovin hyvin, mutta on kuitenkin parempi kuin perus.
Mut millanen olis tää saksalainen mielken tehoputki ?

http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=MIELKE5100

50
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.02.08 - klo: 10.30 »
Siis ei kai näissä bajoissa ole vakiona tää telkänpönttö?  :huh:

51
Huomasin että myyntipuheissa sanotaan että 46 genesissä olisi LSD (tavallinen) keski,taka ja etudiffi. Onko se mahdollisesti muovi kuorella ja heikompaa laatua? kun tässä gst mallissa on alumiiniset diffit teräsrattailla joka on mun mielestä suuri plussa.

52
Vapaa keskustelu / Vs: Youtuben hauskimmat videot!!
« : 27.01.08 - klo: 11.46 »
Daaa´dirlandaaaa :D

Tässä slpiknotin uusi sinkku ;)   http://www.youtube.com/watch?v=n_w0iN_xG0U&feature=related

53
No käyhän se niinkin että tekee ensiksi vaikka alumiinista palat ja vie ne sitten kitkaliimaukseen, jossa se kitka pinta on samaa mitä auton jarrukengissä ja muissa. Se pinta voi olla 1-3mm paksua, en kyllä tiiä mitä mahtaa maksaa kun jari vei omat palat sinne ja hyvät tuli  :wink:

54
kukas puhu alunperin että sen pitäis kulkeakki :D no joo vitsi vitsinä..
toi kytkin taitaa olla se pahin pointti ja varmaa pakoputken kiinnityksetki tuottaa vaikeuksia.kiertääkös 4t saman verran kun 2t? olen kuullut että näissä on alavääntö parempi mutta nopeus huonompi. vai onko toi joku vitsi?

hankala on bensakone saada mutta kaikki osaa olla pelle pelottomia kunhan on rahaa,aikaa,tietoa,taitoa ja vaikka mitä :D
Joo, mä olen monesti yrittäny miettiä miten saisi bensakoneen sopimaan nitrokaaraan, kevyin bensakone on 1.4kg luokkaa ja tollanen 20cc nelari 600gr ja vieläkin se 4t tuntuu olevan painava ja iso sellaiseen. Eli bensakonetta ei kannata laittaa.


Ja voin sanoo että 4t heittäminen tohon nitrokaaraan ei ole mikään pikkujuttu todellakaan. Monen moista vaikeutta esim kytkin tarttis olla bensa auton tai trimmerin luokkaa, se pitää koneistaa tai tehä sorvilla. Sen jälkeen moottoripukit tehdä ja diffit shimmata ja siltinkin se on nippa nappa kestääkö se voimansiirto. Eli ne pakoputken kiinnitykset ovat aika pikkujuttuja vielä.

Ne kunnon autonelarit kiertää sen 18-24 000rpm mutta nää lennokin nelarit fs 70-200  eli 10cc-32cc kiertää sen 10 000rpm ja niis on vääntöä.

Niistä auton nelareista ei ole tietoa sen koommin, 4-6cc ne ovat ja kytkinpaloja niihinkään ei tunnu löytyvän.

55
Masahiro98: Onk toi sun syntymäaika nickin perässä?

56
Polttisautot / Vs: polttoaineitten sekoittaminen
« : 14.01.08 - klo: 17.36 »
Kaikki vaan yksinkertaisesti sekoittavat nitrot räjähteisiin. Räjähtääkö mummotkin kun ne vippaa nitrot kurkkuun kun sydän reistailee?

Nitron saa räjähtämään tasan yhdellä aineella siihen sekoitettuna ja sitä ei tarvita missään polttoaineen sekoittelussa ja vaikka saisittekin sen siihen aineeseen sekotettua niin se ei vieläkään räjähdä tulitikulla tai tulilangalla, tarvitsette nallin joka on yksinkertaista tehä ja sen jälkee jos tulee pienikin väärä liike niin kuolee heti ja ympärillä olevat.

Kantsii ol varuillaan ettei paljon sytkärillä näytä valoa polttoaineitten sekoittelussa, kun metanoli lähtee palaa niin ei sitä nää ja palaa poroksi huonolla tuurilla  :p

Nitrometaani=räjähtää turvallisesti männän ja tulpan välissä
Nitroglyseriini= räjähtää sit ku käsketään
Nitro oxide=Tuning autoilijoiden surkea piristys ruiske
Nitro glyserin pilleri= Parantaan sydämen verenkiertoa  :lol:

57
Polttisautot / Vs: polttoaineitten sekoittaminen
« : 13.01.08 - klo: 13.36 »
Kymmenen litran länikkään haet pensa-asemalta 2,5 litraa pensaa, sitten menet kotio ja lirutat lopun kanisterin täyteen vettä. Nyt sulla on noin 25% pensaa. Huomaa kuitenkin pensaa tankatessa, että yleensä pensamittarissa lukee, että vakaus koskee vain 5 litraa ja suurempia määriä pensaa tankatessa, joten jos haluat varmistaa pensan prosenteiksi tulevan 25 %, tarvii sinun käyttää yli 20 litran sekoitusastiaa ja tehdä se täyteen tuota pensaa.  :grin:

Juu, mutta ei sitä silti viittä litraa minimissään ottaa tarvi. Aikanaan mopoakin kun tankkaili, niin tyhjäänkään PV:n tankkiin (3.7l muistaakseni, saattoi olla jopa pienempikin) 5l saanu millään... :p

Mutta tontsalle tiedoksi: Aiheesta on aiemminkin ollut jutustelua. Ja eipä tuo niin kannattavaa hommaa ole, varsinkaan jos ihan liikkeestä raaka-aineet (metanolit, nitrot ja öljyt) ostaan joutuu. Kannattaa myös muistaa, että metanoli on pieninäkin annoksina hengenvaarallinen myrkky, joka imeytyy kohtalaisesti myös ihon läpi. Eikäne muutkaan aineosat ihmiselle niin järin terveellisiä ole.

Mutta jos 25% löpöö tehdään vaikkapa 12.5% öljyprosentilla (helpottaa laskemista tuollainen öljyprosenttimäärä), niin siihen tulee 5/8 osaa (=62.5%) metanolia, 2/8 osaa (=25%) nitroa ja 1/8 osaa (=12.5%) öljyä (100/8=12.5). Jos ajatellaan vaikka litroina noi, niin 8l valmista poltoainetta tarvisi siten 5l metanolia, 2l nitroa ja 1l öljyä. Ja osa öljystä olisi hyvä olla risiiniä, kun kerta autossa aiotaan käyttää, eli kokonaisöljymäärästä voisi laittaa vaikkapa 2/5 osaa (40%) risiiniä ja 3/5 (60%) synteettistä (100/5=20), eli kahdeksaan polttoainelitraan menisi sillon 4dl risiiniä ja 6dl synteettistä öljyä..


No siinä on kyllä ihan perusteellinen vastaus. Lisään vielä että raaka aineitten laadut täytyy myös olla hyviä, koneenki voi saada piloille huonoilla aineilla. Ja se kannattaa muistaa että mitä enemmän nitroa sitä kalliimpaa se on ainakin omien löpöjen sekoittelussa mutta ei kaupan purnukoissa ole kuin muutama euro eroa  :wink:

58
Polttisautot / Vs: polttoaineitten sekoittaminen
« : 12.01.08 - klo: 20.12 »
Niin, autetaan muita. Kuka täällä sekoittelee omat polttoaineet? Ehkä ne kaverit jotka saa suhteilla hiukan halvemmalla raaka aineet. Eli muuten tästä sekoittelusta ei ole mitään hyötyä.


Ehkäpä 15% polttoaineen sekoittelusta voi ollakkin, rc sabesta 30% rapicon pönikkä ja ostaa metanoolia 4litraa, siitä 4,5desii pois ja öljyä. Ne vaan sitten sekoitetaan keskenään niin tulee 8 litraa 15% kamaa ja litrahinnaksi jää noin 3-4e  :wink:

59
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 08.01.08 - klo: 17.02 »
Löytyy kyllä, mutta mutta se on enemmänkin mäntäohjatun ja läppäkoneen sekoitus. Eli, läpät ei ole yhteydessä suoraan kampikammioon, vaan myös mäntä sotkeutuu asiaan. Löytyy tietoa asiasta kun selaat taaksepäin tätä keskustelua, olisikohan noin 10 sivua...

Tuosta:

http://www.davesmotors.com/store/product1798.html

Läpät ovat siis kampikammion kyljessä. Sopii ainakin HPI Bajaan ja sopinee myös FG:n häristimiin.
Nyt alkaa näyttämään jo kunnon läppäpytyltä. Tarvii varmaan kytkimeenkin vaihtaa kireämpi jousi kun tollasen viskoo kiines tai löysemmät läpät, tietysti tästä ei ole mitään videota miten se toimii  :tongue:

60
Polttisautot / Vs: twin monsterin rakentaminen
« : 01.01.08 - klo: 15.18 »
Catiskan kanssa siinä asiassa hiukan samaa mieltä että onko tollases 2 moottorin monsus mitään hohtoa että se vaan keulii ja voi näytellä kavereilleen? Eikös kannattais mieluummin joku bensa auto jo hankkia jossa on saman verran tehoa mitä tossakin viritykses  :tongue:

Ei millään pahalla, tää oli vain mun mielipide  :roll:

eikös toi bensamenopeli tuu jossaki kohtaa halvemmaks? jos ostaa käytetyn bensa auton? oon kuullu että niitten hinnat heittelee 700-2000e paikkeilla, pitääkö toi paikkaansa? nehä on kalliita vaikka aika pieni kone on. mikset ala laittamaan vaikka minimoton moottoria perälle ni tulee tarpeeks pensa auto :D vaikka minissä ei tehoja ookkaa yhtää  mutta vakiona kumminki keskipako kytkin..
No kyllä tulee halvemmaks ainakin menoveden ansiost. Kyllä niitten hinnat liikkuu noissa lukemis. Olen kans nyt aatellut laittaa hiukan piristetyn trimmerin koneen johonkin monsuun mutta kannatavampaa olis ostaa suoraa bensa auto niinkuin jossai välis varmaan teen  :wink:

Mad: Kaksi moottoria ja Tuplasti vikoja" tuo sanonta vois hyvinkin pitää paikkaansa  :wink:  Mutta huom on siinä ainakin se hyvä puoli että jos toinen kone hajoaa niin voi ajella toisella  :grin: Varakone koko aika mukan  :cheesy:

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 11