Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Elvisrc

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 11
61
Polttisautot / Vs: twin monsterin rakentaminen
« : 01.01.08 - klo: 15.01 »
Catiskan kanssa siinä asiassa hiukan samaa mieltä että onko tollases 2 moottorin monsus mitään hohtoa että se vaan keulii ja voi näytellä kavereilleen? Eikös kannattais mieluummin joku bensa auto jo hankkia jossa on saman verran tehoa mitä tossakin viritykses  :tongue:

Ei millään pahalla, tää oli vain mun mielipide  :roll:

62
Vastaan mouse masterille: Joo dynamiitissa todellakin on voimaa, räjähdys nopeuskaan ei kyl kerro kaikkea miten kaikki aineet räjähtävät. Koheltaja on oikeessa, pari vuotta olen leikkinyt noilla ja aineet oli menossa todellakin voimakkaaseen ja erittäin epävakaaseen suuntaan, on sitä silloin niitä tehdessäni käynyt mielessä että mitä jos se jysähtäisi siihen? Eli sekin aine mitä mulla oli niin se oli joka kerta ihan erilaista, se on epävakaa tai ei. Mutta hyvin harva ei sitä ymmärräkkään kuinka varrallisia nuo aineet ovat.

Mä olen todella sairaita juttuja kuullut kans miten on käynyt kun on räjähtänyt käsille, esimerkiks jollain on lähtenyt kasvot, jalat vääntyneet taakseppäin ja korvat pois. Erittäin järkyttävä näky ja noita käsivammoja eniten. Lopputulos voi olla monenkin ihmisen kuolema ympärillä jos ei ymmärrä mitä on tekemässä.
Jos haluaa pelata pommimiestä niin panostaja koulutukseen ja pelaamaan vain tehdas aineitten kanssa.

Mua se opetti aika paljon kun makasin sairaalassa noin 3kk lääkkeissä ja arvuutella että tuleeko vielä kuolio käteen selviääko sormet vielä, oli hiukan vaakaludalla mun kaikki harrastukset ja työpaikka. Onneks sormet selvisivät  :grin: Huippuluokan käsikirurgi ainoana suomessa osasi korjata mun käden  :azn:


Menipäs taas ikävään suuntaan ja eikä ollut kuin uudenvuoden osumista kysymys  :lipsrsealed:


63
No mulle jäi viime uudesta vuodesta peukalo ja 3 sormen tynkää käteen. Ja voin sanoo että kaupan tuotteilla ei ollut osuutta asiaan. Tämä uudenvuoden juhlinta oli mulla tylsin ja viime uusvuosi järkyttävin. Suojalasit päähän sitten kun paukuttelette  :afro:



Minmosii paukkuja käyttitte silloin bensaa ja dynamiitteja vai ?
Bensa ei räjähdä vaan leimahtaa. Mutta dynamiitin räjähdys nopeus oli 4500m/s ja se mun keittämä aine oli 5100m/s. Siis ihan filmipurkillinen sitä tavaraa saa pienen roskapöntönkin aika kätevästi ilmaan ja ranteen paksuinen mäntyki meni poikki. Se joka räjähti mun käteen niin sitä oli aika reippaasti varmaan 50grammaa.

Räjähdyksen jälkeen siinä oli kyllä muutama ihminen ringissä kattomassa kun mun kädestä roikkui luunpalasia ja lihan palasia, yhen tytönkin päälle lensi verta. Korvat lukkoon kaikilla mun kavereilla, mullakin tuli vasemmasta korvasta verta mutta onneks ei kuulo lähtenyt  :evil:  

64
No mulle jäi viime uudesta vuodesta peukalo ja 3 sormen tynkää käteen. Ja voin sanoo että kaupan tuotteilla ei ollut osuutta asiaan. Tämä uudenvuoden juhlinta oli mulla tylsin ja viime uusvuosi järkyttävin. Suojalasit päähän sitten kun paukuttelette  :afro:

65
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 28.12.07 - klo: 18.36 »
Löytyy kyllä, mutta mutta se on enemmänkin mäntäohjatun ja läppäkoneen sekoitus. Eli, läpät ei ole yhteydessä suoraan kampikammioon, vaan myös mäntä sotkeutuu asiaan. Löytyy tietoa asiasta kun selaat taaksepäin tätä keskustelua, olisikohan noin 10 sivua...
No noihan sitte on täyttä skeidaa nää läppäventtiilit http://www.oneillbrothers.com/rccar/itemdescription/zenoah_reedported_kit.htm kun se vaan täräytetään pytyn kylkeen eikä sitten mene kunnolla kampikammioon. Mä vähän veikkaan että tulisi paremmat tulokset jos sais jotenkin muotoiltuu läppäkotelon kuin crosseissa pyttyyn kiinni ja kanavat kampikammioon. Miksei kunnon läppäpyttyjä sitten tehdä  :huh:

Onko ketään edes kokeillut tuota?  :shock: 

66
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 28.12.07 - klo: 14.50 »
Tiiä sitten onko tästä aiheesta puhuttu mutta onko noihin bensa koneisiin läppäpyttyjä? Kun tuo zenoahin bensakonekkin kiertää sellaset 20 000 rundii minuutis niin jos löytyis sellaseen niin kireet läpät että aukeis vasta silloin, mahtaiskohan tulla silloin räjähtävämpää voimaa  :cool: Meinaa noihin suzuki pv pyttyihin on kans tehty läppäpyttyjä samal taval mitä crosseihin, ei sitä perinteistä läppäpyttyä. Toimis se sillaikin  :roll:


Olen ymmärtänyt että näissä ei ole läppiä?

67
Polttisautot / Vs: Auto ja Kytkin.
« : 24.12.07 - klo: 16.25 »
nii 1,5cc ei oo tulossa koko autoon :D onko 16-20cc koneita rc autoihi?
On,1/6 ja 1/5 autot käyttävät juuri sen kokoisia moottoreita ehkä jopa vähän isompia.
Mutta jos sähkiksen rungolle meinaat niin ei taida mahtua.Ja muutenkin ne eivät enää ole nitromoottoreita vaan perus 2-tahtisia.
Kyllä niitä ihan nitromoottoreita 15-20cc löytyy, helikopterin moottoreita ja veneen moottoreita. Varmaan nuo veneen moottorit 5-15cc on kaikkista kireimpiä nitrokoneita isommas luokas. Itselläni on tulossa 20cc 4t kone 1/8 autoon  :afro:

Mutta tässä olisi ollut oikea topikki näille hässäköille---> http://rc10.fi/index.php?topic=23669.0

68
Polttisautot / Vs: Auto ja Kytkin.
« : 23.12.07 - klo: 19.02 »
juuri näin :D no mulla on toi futaban 4 kanavanen radio ja sitt vastari 6 kanavane ett rriittää ainaki liitännät kytkimelle :D ja servojaki iha mielin määrin.. eli ei oikeestaa oo sähkövermeneistä puutetta. pitäs vaa miettiä millane kytkin kestäis sitte sitä kiihytystä :D ja veto hihna vai iha akselilla? saakoha jostaki käytettyjä takapäitä akseleineen :D   http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=HDX450-HS en iha noin kallista viihtis projektiin laittaa kun ei toiminnastakaa vielä tiedä.. koneita on 1,5cc ja 3cc ja 3,5cc nyt ja ne on lentokoneen koneita.

mulla on tosta vanhasta rc polttis driftiautosta khyllä noita hihnoja ja osia että hihnalla sais pelittää mutta kestävyys ei varmaa parasta luokkaa oo..

ja en tee sillä tätä että eikö keskipako ois hyvä mutta iha näi testaukseks ja voisha sillä sitte ajella pikkase kiihytyksiä..

renkaita en oo vielä ajatellu mutta niin pitävät ku ikinä mistään löytyy.
Sen manuaali kytkimen kun keksit tähän alkuun niin homma toimii  :wink: Mutta tosiaan noin pienelle koneelle laittaisin ihan keskipako kytkimen tai tuo centax kytkin?, kun epäilen hieman että se super customin 1.5cc kone sammuu kun päästät täysist kierroksist sen esim: asfaltilla. Mutta en minäkään tätä tyrmää, onnea vaan ja kuvia härpäkkeestä kun se on joskus valmis  :azn:

69
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 18.12.07 - klo: 16.07 »
Mitäköhän tollasen hpi bajan vannereikä? Onko se 17mm hexi vai millanen?

Näyttää kovin samalta http://www.bigscaleraalte.nl/PICT0555.JPG

70
No eikös se tässä ole vauhdissa  http://www.youtube.com/watch?v=cxX8y8_6jTo&feature=related

Niin kuin tässäkin tapaukses http://www.youtube.com/watch?v=i0OFzvd65FA

Pikkasen on kyl viety liian pitkäl  :roll:


Tän topicin tarkoituksena oli laittaa omia projekteja että jos jatkossa laitettais vaan niitä ettei tää touhu karkaa ihan tämmöseks  :wink:

71
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 13.12.07 - klo: 22.12 »
Tollases paikkaa juuri kuuluisikin noita fg kisoja järjestää, eikä millää kivikoval saviradal kun ei oo mitään pitoo  :tongue:

Kysymys kuuluu onko nämä zenoah koneen kytkinpalat? http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&products_id=5163

72
Mulla on itsellä toistaiseksi vakio GST 7,7ccm jota tullaan viilaamaan virtausten parantamiseksi.
Nyt frendi laitto TT:n EK4-V2:en sillä .70 pannulla, ja oli tilaamassa saman tien TT:n .90 pannuu siihen, autoon tulee myös konversion kit. paljon alupalikkaa, titaanivantit ja nivelvetarit. Voi olla että tulee sairas peli siitä TT:stä.

Katotaan miten tuo Cen GST 7,7 naukuu 20% nitrolla ja viilatulla sylinteriputkella.


Öö mikä tuo EK4-V2 on? Onko noi 70 ja 90 pannut nelareita?

73
Minä myin kaikki rc-kamat pois. Ei vaan kerkeä enää harrastamaan.

Palaan varmaan jossain vaiheessa bensa-autojen muodossa harrastukseen.
Häh oikeesti, 20cc nelarit hobaoineen? Noh ei sille kyl voi mitään jos ei ehdi  :undecided:

Täytyy kyl sanoo että mun projekti hiukan venähti ja venähtää niin kauan kun saan fg kytkinpalat, olen havainnut bensa autojen kytkin homman parhaaksi koska niitä kytkinpaloja saa valmiina hyllyltä.

Mikä on vetänyt herran niin kiireiseksi  :huh:

74
Polttisautot / Vs: Autoon kaksi tai useampi bensatankki
« : 04.12.07 - klo: 20.30 »
Itselläni on Mad Forcessa kaksi bensatankkia. Toinen on siinä tiukasti vedetty useilla rautalangoilla vasemmassa sivulevyssä kiinni. 125 cl + 75 cl = 200 cl bensaa = pitkä ajoaika.  :wink:
Eikä tuo vakio GS21R -motti varmaan pahaksi pane puolen tunnin yhtenäistä revitystä...  :)

Niin ja minulla on letkujen linkitys tuon ensimmäisen viestin alemman tavan mukaan, enkä ole huomannut tehohäviötä.
Itse kun kokeilin niin mun hobao hyytyi kyllä saman tien. Tai sit en vaa osannu  :lol: Laitas piruttas kuvia tuosta virityksestä siitä letkuhommasta. Varmaankin riippuu myös moottorista, epätoivoisesti yritin saada lisää ajoaikaa 500mm tankilla mut ei se sit enää mihkää liikkunu  :lol:



Ainiin, yritin saada vastausta vuoden 2004 tankki patenttiin  :lol: Pahoitteluni aika vanha aihe joo.

75
Vapaa keskustelu / Vs: Motocross pyörät!
« : 26.11.07 - klo: 00.12 »
Ajaako ketään täällä kisoja, onko ees sarjacrosseissa käyty ?  :p Joo itsellä ei varsinaisesti ole pyörää mutta veljen tuliterällä 505sxf 07 kotarilla käyn hiuka fiilistelemäs välillä  ja on paras ajamani pyörä  :grin:

Tässäkin harrastukses on pien tauko kun sormet hiuka vammautui mut ei onneks niin pahasti ettei ajamaan pääsis :lol: 2vuoden pääst vois alkaa kunnolla kisailee vapaa luokas kun kunto ja sormet pelaa sillo paremmi  :roll:

76
Polttisautot / Vs: Isot moottorit
« : 20.11.07 - klo: 19.58 »
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=2060
Eli olisiko mitään jos ostaisi tuon moottorin ja laittaisi truggyyn.Pitäisikö vahvistella jotain?

Tuosta force 28 on kokemusta ja on hyvä moottori.Mietin tuota vain koska olisi aika hirveästi tehoja ja olisi vähemmän säätöherkkä?
Voi ehdottaa myös muita vastaavia.
Jos haluut kierroksia ja huippu tehoo niin sh 28 olis ihan alkuu oikea. Mutta jos haluut oikeata vääntöä, voimaa ja vahvistella osia niin tämä on oikea vaihto ehto --> http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXPRL4&P=SM   :lol:

77
RC-kerhot ja -radat / Vs: Laitilan rata
« : 12.11.07 - klo: 20.34 »
Olisko kellään mielenkiintoa vielä ajaa laitilassa?  :mrgreen: Jos muita kiinnostuneita vielä niin mä voisin olla sitte mukana kunnostamassa rataa. ja aktiivinen harrastaja oon. ensvuoden heinäkuussa alkaa intti, mut kyllä sitä ennen sen ehtis kuntoon saamaan ja vkloppusin käydä ajelemassa. Kuinka monella auto ukissa/laitilassa/kalannissa vielä?
Olisko siitä laitilan radasta kuvia? Voisko siellä jollai trimmerillä tai ruoholeikkurilla ajaa ne isommat kasvillisuudet pois  :evil:

78
Vapaa keskustelu / Vs: Jokelan koulu, Tuusula
« : 08.11.07 - klo: 21.07 »
Nyt se s*****an p*ska meni kuolemaan.
Ois nyt ees kitunut sen 20 vuotta  :evil:

Jep, miksei vain tappanut itseään? Mikä halu on tappaa muita kuollakseen kuitenkin itse?
Kun lukee sen juttuja niin ei niissä ollut päätä ei häntää. Tais vaan haluta historian kirjoihin ja esittää jotain pikku hitleriä. Osan ottoni kuolleitten puolesta vaikka en ymmärräkkään omaisten tuskia.

79
Vapaa keskustelu / Vs: Jokelan koulu, Tuusula
« : 07.11.07 - klo: 21.18 »
Onneks se paviaani jäi henkiin, toivottavasti kituisi koko loppuelämänsä. Liian helppoa olisi jos se viel kuolis  :angry:
On kuulemani mukaan jo aivokuollut, eli selviämisestä ei toivoa. Tuo ammuskelijahan oli kirjoitellut peliplaneetan foorumeilla nimellä stormspirit, ja mitä hänen juttujansa luin niin melkosta oli teksti. Allekirjoituksen mm. "mikä elämässä on parasta? Se että se loppuu..". Itsemurhat aiheessa puhuttiin ettei kellään foorumilla olisi pokkaa tappaa itseään, hän siihen vastasi että "varmasti on, minä tiedän sen". Että semmonen tapaus.
Mut kun tälläsii apinoi on melkein kaikki tollaset nuorten keskustelu foorumeissa täynnä, mistä voi tietää ketä ny ampuu tai räjäyttää ostoskeskuksen. Mutta nähtävästi sitte on näitä toiminnan kavereita jotka haluaa näyttää heikkoutensa. Joo onneks jää aivokuolleeksi tai sekin on liian lepsu tuomio, tarvis kiduttaa se aina kuoliaaksi ja herättää henkiin ja uudestaan.  

80
Vapaa keskustelu / Vs: Jokelan koulu, Tuusula
« : 07.11.07 - klo: 18.41 »
Onneks se paviaani jäi henkiin, toivottavasti kituisi koko loppuelämänsä. Liian helppoa olisi jos se viel kuolis  :angry:

81
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 06.11.07 - klo: 20.01 »
Mikä sen kytkinkellon halkaisija mahtaisi olla?

54,2mm  :lol:
Tää pelasti päivän, kiitän tiedoista  :grin:

82
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 06.11.07 - klo: 19.47 »
Mikä sen kytkinkellon halkaisija mahtaisi olla?

83
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 06.11.07 - klo: 18.45 »
No mutta kuitenkin bensa auton kytkimiä tarkoitin, olkoon vaikka zenoahin mutta misäs hinnois ne mahtais liikkua ?

84
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 06.11.07 - klo: 15.38 »
Hei missä myydään FG kytkinpaloja, mikä on fg kytkinkellon halkaisija sisältä?

85
Nelarin ensikäynnistys on täysin erilaista kuin 2T. Mullakin meni pidemmän aikaa alussa että opin käytännön.
Alkuun se lähtee yrittämään käyntiin, mutta röpöttää vaan. Nelarin starttaaminen vaatii enemmän kierrosnopeutta startterilta kuin 2T, joten kun se asia on kunnossa niin sitten tullaan siihen että perusautostarttiboxeissa ei ainakaan ole ollenkaan tarpeeksi vääntöä.
Viimeisenä on sitten kitka startterin ja vauhtipyörän välillä. Sitten kun se on säädetty hyvin niin startterin ei tartte pyöräyttä toi kone kuin yhden kerran puristuksen yli niin se käy jo tyhjäkäyntiä. Ja käy tyhjää niin kauan kuin löpöä tankissa riittää. Toisaalta sitten jos kaasari on täysin väärin säädetty niin se kuolee kuin salamaniskusta kun koskee kaasuun. Ja nelarista on HUOMATTAVASTI vaikeempi kuulla onko se laihalla vai rikkaalla, sitä täytyy enimmäkseen päätellä savun määrästä. Nelari tykkää olla rikkaammalla. Ja laihalle säätäminen verottaa tehoa, kuten ylirikas seos myös.
Nelarii ei saa kiljuttaa sitten ilman vastusta, eli kaasari säädetään yläalueelta ainoastaan autolla ajamalla, ei huudattamalla pukin päällä. Tolla huudattamisella saa vaan venttiilit sekoomaan. Ja kannattaa tarkastaa venttiilivälykset ja varmistaa että ne pysyy kiinni ja säädöissä.

Sytytyspuolella vajaalla hehkulla on turha yrittää. Itsellä on 2 volttinen iso hehku. Kylmäkäynnistyksessä seoksilla ei oo niin suurta merkitystä kuin 2T.

5% kuulostaa todella poloselta... paljos siinä on öljyä prossina?

Tervetuloa usa-1 nelareiden joukkoon. Minkä takii koneen koko o salasuus?
No nyt mä sain vihdoin ja viimein sen nelarin käymään, oikeastaan laitettiin vaa kiekko siihen vauhtipyöräksi ja remmillä vedettiin käymään. Kyllä se hienoo ääntä piti, kuin joku manki  :grin: Nyt on onkin koko talvi aikaa askarrella sitä autoon  :grin:

86
Mua kiinnostaa myös laitattaa tryggun renkaat mutta laskeskelin racing factoryn osista siis siihen kuuluu vetarit, alatukivarret ja hongorin ofset renkaat vanteineen niin 148e. Tosin jos joku ystävällinen vois koittaa miten hongorin trugyn renkaat mahtuvat olee crossarissa niin hyvä homma  :smiley:


Tosin aika kallis muutos, helpompaa olisi kun ei tarvitsisi leikkiä noilla vaa ostaa kokonaisen truggyn  :roll:

87
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 04.11.07 - klo: 00.50 »
No eipä ole oikein osia mukana, iskari meni vain poikki siin ensimmäises ajos kun meni trukkilaudan läpi ja iskaritorni vääntyi. Putkitongit pelasti ja kyoshon ultimast racingin iskari  :lol:

88
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 04.11.07 - klo: 00.36 »
Tässä pari volttii hobaollani, hyppyhommat saa kyl jäädä vähäks aikaa  :p http://www.youtube.com/watch?v=5Slc8s0YBBo

Oisit jatkanu ajoo kun eikös toi jaloilleen tullu  :p
Kyl sitä jatkettiinkin mutta otin parhaat hypyt vaa  :grin: Sitten ei enää loppu hypyt sujuneet kun se trukkilava petti aina sielt takaa, tarvis olla kunnolla kiinni ettei heilu joka suuntaan  :azn:

Saakura kun tekis mieli laittaa 22hampainen kello kiinni ja laittaa se alamäkeen menee 130km/h oikein jäykkään hyppyriin päin joka ei liiku mihinkää suuntaa. Mäkihyppytorni olis kova sana mut ei tääl päin ole  :tongue:

89
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 03.11.07 - klo: 23.45 »
Tässä pari volttii hobaollani, hyppyhommat saa kyl jäädä vähäks aikaa  :p http://www.youtube.com/watch?v=5Slc8s0YBBo

90
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 31.10.07 - klo: 21.35 »
Kantta noissa ei voi laskea kun se on samaa puuta sylinterin kanssa. Jos laskee koneistamalla sylinterin helmasta, aukkojen ajoitukset muuttuu myös väärään suuntaan. Männän työstö on huono vaihtoehto ellei samalla pysty lisäämään mäntään lisää materiaalia tai keventämään/tasapainottamaan vauhtipyörää vastaavasti. Ongelma näet on tuossa männän viilaamisessa männän keventyminen -> mäntä/kiertokanki/kampiakselipaketin epätasapainoon joutuminen.

Noita sivuja kun lueskelee, niin huomaa että heiltä löytyy kunnollinenkin läppäventtiilitoteutus, mutta silloin tulee mukana kokonaan uusi sylinteri/mäntä/kiertokanki/kampiakseli jne. eli silloin läppäventtiilistäkin saadaan sitä hyötyä irti oikeasti.


Tässä kohtaa mun on pakko sanoa, että toi sun mäntä homma menee päin p.tä! Männästä voit tehdä tehomännän jos sellaisen osaa tehdä. sillä ei ole mitään tekemistä tasapainon kanssa!!! on tärkeää muistaa, että männästä ei ota liikaa pois, koska muuten siihen tulee reikä. Vain sen verran, kun on tarvis. Mikä olisikaan parempi kuin männän keventyminen! ja mikä olisi vielä parempi niin alumiininen kiertokanki jolla saataisiin lisää kierroksia koneelle (Alumiini on valurautaa kevyempää) mutta ei taida kukaan tällaisiin moottorisahoihin sellaisia valmistaa... Vauhtipyörän keventäminen on mahdollista ja se taas puolestaan tekee koneesta kiertävän mutta alavääntö katoaa kokonaan. Männän viilaaminen ei vaikuta kiertokangen laakereihin tai minkään muun epätasapainoon!!!!!!!!!! Eli pojat: Männät viilaukseen :evil: hyvät niistä tulee  :wink:
Hmm, vaikka en paljon virityksistä tiedä niin jossain husgvarnan vanhoissa crosseissa siis nelareissa taidettiin koittaa alumiinista kiertokankea. Tehoa siitä tais tulla mukavasti mutta se meni poikki eli ei kestänyt. Oiskohan se ollut syy miksi niitä ei näihin moottorisahoihin valmisteta  :roll:

Mun sähköope koulussa kertoi et hänen joku sukulainen on tehnyt itse pieniä bensakoneita lennokkeihin, se on valannut moottorilohkot, pytyt, männät, tasapainottanut kampiakselin ja kiertokangen. Sitten jollai ihmeen sähköpisto koneella työstänyt vai mikä ihme se oli  :shock: Tosin kaveri on kuollut ja hänellä on järkyttävä kaappi mis on laatikoita, niis on hänen tekemiään koneita ihan täynnä  :shocked:  Ois kyllä kiva tietää mil ihmeen laitteilla se on saanut ne aikaseksi  :roll: Hiukan meni offtopic mutta oli pakko sanoo  :azn:

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 11