Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Elvisrc

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11
91
Polttisautot / Vs: käytetyt polttis autot
« : 28.10.07 - klo: 14.56 »
Juurikin näin. Itse ostan kyllä myös käytetyn auton seuraavaksi kun oma on kulunut loppuun, niis käytetyis autois on ne heikoimmat kohdat vahvistettu varsinkin rtr autoissa. Mutta jos on ihan hukassa koko harrastuksesta niin suosittelen ostaa ekaksi autoksi uutta koska ei voi ainakaan väljästä koneesta olla kysymys jos hakee säätöjä.

Tämä on mun mielipide  :wink:

92
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 27.10.07 - klo: 21.59 »
6 ja 7 lämpöarvoja olen käyttänyt  :wink:  6 on vähän kuumempi kuin 7.

93
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 27.10.07 - klo: 21.30 »
mikähän on kun tulppia menee kuin tupakkia?
tulppa o.s a5 ja löpö 20pros.sidewinder.
ei o vielä 2 gallonaa ajettu ja pari tulppaa jo menny,ja kone EI ole laihalla.
mt:ssä on vieläkin alkuperäinen tulppa paikallaan,vaikka motilla on ajettu ainakin 3 gallonaa.
Syy voi olla polttoaineessa. Sidewinderin laatu ei ole kovin hyvää...
osaisitko perustella tuota väittämää?
ja edelleen ruuvit EI ole laihalla...taidan vaihtaa tulppamerkkiä,jos siitä asettuis :roll:
Vai ei ole laihalla. No sirion on tulpat on hyviä. Sit on vaa huonoa tuuria käynyt jos tulppia pimenee.

94
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 27.10.07 - klo: 21.01 »
mikähän on kun tulppia menee kuin tupakkia?
tulppa o.s a5 ja löpö 20pros.sidewinder.
ei o vielä 2 gallonaa ajettu ja pari tulppaa jo menny,ja kone EI ole laihalla.
mt:ssä on vieläkin alkuperäinen tulppa paikallaan,vaikka motilla on ajettu ainakin 3 gallonaa.
Syy voi olla polttoaineessa. Sidewinderin laatu ei ole kovin hyvää...
Tai syy on tyhjäkäynti ruuvi joka on liian laihalla. Mä oon vinguttanu ihan viimeiseen saakka sidewinderillä et tuskin on siittä kiinni. Säädöt on hyvät eikä ainuttakaan tulppaa ole mennyt sen jälkee. Tosin vegan tulppa itellä.

95
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 25.10.07 - klo: 20.16 »
Hohho pojat tää meneekin mielenkiintoiseks  :grin: Ennen kun kaivatte nyrkki rautoja ja nyrkkeily hanskoja esille niin tässähän tais olla vain kyse rikkinäisestä servosta, vetostartin palautus jousesta ja huonosta tyhjäkäynnistä  :lol:

96
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 24.10.07 - klo: 20.28 »
Mitä vi..ua sä siinä täriset?!  :police: olenko mä tehnyt sun kanssa kauppaa?? mä venttailen että nikke palauttaa mulle sov*tun summan rahaa ja minä palautan osaa nikelle. Nikeltä saamillani rahoilla ostan sen starttipaketin yms. turhaan sinä siellä kitiset pas.ahousu :cheesy:
Heikki sun tarvii hyväksyy että sun auto on raiskattu elävältä  :lol:

97
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 24.10.07 - klo: 12.23 »
No jos tuo on päivän/gallonan kepittelyiden jälkeen tommonen ennen pesua niin liekö se niin kauheaa? pesemällähän liat saa pois, tosin itsekin oisin ilmanputsarin aiemmin vaihtanu... Käyttämistä vartenhan nuo pelit on, tämä ainakin on oma filosofiani. Uudet rivat vaan kannen päälle, uutta putsaria, huolto ja baanalle  :grin:
No kuule ihan samaa mieltä. Tollasen huollon jälkeen se on kuin pakasta vedetty, tosin ei oo herunnu sääliä tolle 2t kun 4t makaa jo hyllyssä, teen sille kyllä suojakehikon eikä sen kans enää hypitä voltteja hyppyreistä. Tai riippuu suojasta  :grin:

98
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 23.10.07 - klo: 22.28 »
Tai se kansi oli siinä  :roll: No mutta tuo putsari lähtee vaihtoon. Oon ylpee omasta hyperistä, tuli niin hieno voltti nauhalle  :grin: Huomenna ehkä saan youtubeen otokset ja viikonloppuna uudestaan  :lol:

99
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 23.10.07 - klo: 20.21 »
Okei nyt on puolet kadonnu macin kannesta. Voisko haitata lämpöi?





100
Polttisautot / Vs: Polttiskrossin todelliset kulut.
« : 23.10.07 - klo: 12.10 »
No joo, tää ny ei vissii kuulu ihan tähän mutta kiilatteko toisia radalla?  :lol: Tuli vaan mieleen jos vaan harjotuksissa muuten vain kiilaatte ja ajatte toisi päin radalla  :laugh:  Suututteko sellaiseen?

101
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 23.10.07 - klo: 12.06 »
Siis mihin toi tulee?

Palikan nimi ameeriikaksi esim. arm holder eli pitää tukivarret menossa mukana..itellä ei hobao kasia joten en tiedä tuleeko eteen vai taakse..veikkaisin eteen..ja ite tehty siis tulee varmaan orkkiksen tilalle..
Juuri näin  :wink:

102
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 23.10.07 - klo: 10.37 »
Ääh, ajoin tänää vaa hyppyrist ohi trukkilaudan läpi, iskari poikki ja huomen uusiks  :azn: Liian kapea hyppyri nyt tehtiin 3x leveemmäks.

Miks yrität hajottaa sun autoa?  :mrgreen: Huomasin et mun autosta ohjauspalatkin hajonnu. onneks cnc-palat valmiina jo. keula on nyt purettu kokonaan. tarttis tehä lista et mitä kaikkea tilaukseen. ja yhen escortin sisustankin ehtisin jo purkamaan melkein kokonaan  :cheesy:
Mun mielest se on vaa pirun hienoo ku auto lentää johonki kuuseen niin sairaasti  :evil: Muutes kantsii laittaa tälläinen alumiininen osa sitte tilaukseen. Mulla hajos ku vedin täysillä päin kiveen, se pitää koko etupäätä lähes kasassa.


http://www.motot.net/galleria/showphoto.php/photo/231675/cat/500/ppuser/19279 Tosin askartelin itse tuon  :roll:

103
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 22.10.07 - klo: 19.48 »
Ääh, ajoin tänää vaa hyppyrist ohi trukkilaudan läpi, iskari poikki ja huomen uusiks  :azn: Liian kapea hyppyri nyt tehtiin 3x leveemmäks.




104
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 22.10.07 - klo: 12.31 »
No niin sinähän teit todellisen ennätys testin  :grin: Laitappa kuvia siitä.

Tänään jos kaverit ja sää sallii niin aattelin vetästä autoni alamäesta alas varmaan 80-90km/h hyppyriin. Se meinaa on aika jyrkkä hyppyri kuinka kauas se mahtaa lentää?  :laugh:

106
Sitte tulikin mieleeni että jos 4t laittaa nyt autoon ja meen ilman nastiksii vinguttaa vaikka jäälle niin venat sekoisi koska ei oo vastusta ? Tosiaan mä yritin käymään 1,2voltin hehkulla. Mutta käyköhän se niin että laittaisin vastuksen 12v akkuun ja se antaisi sen 2v siittä  :roll:

Sabessa myydään tämmönen akku joka olisi ihan omiaan tuohon http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27512&grpid=5017 Kysymys kuuluu miten lataan tollasen?

107
No voi voi voi että olen sitten tehnyt kaikki päin vastoin. Joo siinä löpössä oli varmaa 20% synteettistä.

No hyvä etten sitten saanut käymään jos venat sekoo, eli vastukseksi ei sitten kelpaa mikään metalli kiekko? Mul ei oo hajuukaa mitkä ne kaasarin säädöt olisi. Kun annetaan kaasua siitä vivusta niin se päässä on sellanen ruuvi? En tarkota pääneulaa. Me yritettiin sillai että alukiekosta vauhtipyörä koneeseen ja siitä hihna porakoneelle  :shock:

Sisko käy turussa syysloman jälkeen niin se tuo 30% helikopteri löpöä   :azn:

108
Mä en saanut mun 4t käyntiin. En sit tiiä onko säädöistä vai löpöstä kiinni kun parikertaa yskäsee. Tosin yritin 5% nitrolla ja yli 20% synteettisel epätoivosesti  :roll:

USA-1 onko se se kone koko yli 20cc  :grin:

109
Siitä vois oikeesti jo uskoa sen 4.8hp tulevan  :grin:

110
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 19.10.07 - klo: 14.14 »
Niin kuka sanoi että bensa vehkeet ei sovellu hyppimiseen  :grin:

http://www.youtube.com/watch?v=FIiy74rwELw&mode=related&search=


111
Noh joo, on se kyl viel kohtuudella. Millasen näkönen se 2t on  :roll:

112
Vapaa keskustelu / Vs: Youtuben hauskimmat videot!!
« : 17.10.07 - klo: 22.53 »
En nyt tie hauskuudesta mut tuli semmost settiä vastaan ettei voinut ol repeemättä :D

http://www.chilloutzone.de/files/player.swf?b=10&l=197&u=ILLUMllSOOAvIF//P_LxP92A42lCHCeeWCejXnHAS/c

113
OK Näin teen. Mutta kun tossa kaasarin yläpuolella on nippa siis imukaulassa niin pitääkö letku vetää tohon nippaan joka on siin 2 nokka tangon juures? Ainakin ymmärtäisin että se voitelisi siitä nipasta polttoaineella  niin kuin sanoit  :roll:

114
Ohho, se kone olikin isompi mitä luulin  :lol:

Uskaltaako tälläistä käyttää http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27127&grpid=2404



115
Turhaan sä alat kitkamateriaalia mistään irrottelemaan, lähetä tulevat kenkäsi firmaan nimeltä Kitkaliimaus Oy. Ne tekee sulle halutunpaksusen kitkapinnan. Näin mä tein noille Hobaon kengille, tilasin 3mm kulutuspinnalla. Niillä oli myös 2mm matskua. Toi kitkamateriaali on vaan vaikee kotikonstein kiinnittää, vaikka sen laittas kengän pintaan niiteillä, niin ne niittien kannat vie jo prosentuaalisesti varsin paljon pois siitä kengän pinta-alasta. Mulla noi pinnat on liimattu. Toi firma tekee autoihin ja teollisuuteen noita kitkapintojen liimauksia joten sieltä tulee huippulaatua, joskaan ei oo ihan ilmasta muttei sikakallistakaan.

Ja mä itse asiassa meinasin kokeilla kuparia seuraavaks kitkapintana, se olis parempaa kuin alumiini.
Joo eipä taida kotikonstein tulla mitään siitä kitka pinnasta. En oo tiennykkää mistää kitka liimauksesta mutta hyvä kun kerroit  :grin: Tulis ny eka se moottorikin  :p 

116
Tarkastin tollasen SC 120 FS -moottorin speksit ja huippukierrokset koneelle on 11.500. Eli aika hyvin voit käyttää noita ylempänä laskettuja arvoja.

SKS Mekaniikasta muistaakseni löytyy kovasta kamasta tehtynä keskiötön ja keskiöllinen 40 piikkinen Mod1 ratas, mutta itse suna yrittäisin kyllä mieluummin löytää 37 tai 38 piikkisen rattaan.

Ja vielä sellanen varotuksen sana, että nää nelarikoneiset vehkeet on sit sellasii, että sinne ei tosiaankaan kannata laittaa mitään paljon luistavaa kytkintä, niitä saa olla vaan koko aika uusimassa ja nelarin vääntö menee täysin hukkaan luistavan kytkimen kanssa, siitä tulee laiskan ja kuminauhamaisen tuntuinen.
Itselläni kytkin toimii siten, että tyhjäkäynnillä vessa pysyy juuri ja juuri paikallaan pyörät maassa ollessaan ja jos sen nostaa ilmaan niin fillarit alkavat heti pyöriä tyhjäkäynnillä. Mutta kun sen laskee takaisin niin se korkeintaan aavistuksen nytkähtää eteenpäin.
Ja sitten kun antaa sillä vähänkään kaasua niin se ryntää välittömästi liikkeelle. Eli Mahdollisimman löysät kytkinjouset kehiin. p*ska lentää paaaaljon paremmin  :grin:
Vielä siitä kytkin asiasta, että mahtaakohan sittenkään riittää yli 10 000 kierrost siihen että palat ottaa rajusti kiinni, epäilen että löysällä jousella ja teräspaloilla saattas pitää hiukankin kiinni 2 palaisessa kytkimessä nelarissa. Mutta sähän ostat sen ison 2t siihen tuo 2 palainen kytkin olisi ihan omiaan alumiini kengillä koska kierrokset on korkeammat.

Jos niillä teräspaloillakaan ole mitään vaikutusta nelariin niin aattelin saada mopon jarrukengistä sitä kulutus pintaa niihin kytkin paloihin  :azn: Tossa sunkin kytkimessä on sitä kitka pintaa ehkäpä jarrupaloilla on samapinta  :shock:

117
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 15.10.07 - klo: 16.05 »
Auto on näköjään kestotestissä :D
nimeenomaan :D ei sitä kykene tajuamaan et miten noi voi kestää tota noi hyvin. vanhalla kyöstillä tein kerran metrin kokosen hypyn, ja oli muuten viiminen kerta kun puolet etupäästä jäi sille reissulle. totta...se oli kyösti.  :mrgreen:
Hehhe, joo olen mä yhen osan tehnyt alumiinista itte kun composiitti pala murskautui kun ajoin kaasu auki kiveen  :grin: En tiedä osan nimeä mutta on tasaus pyörästön takana ja pitää etupäätä kasassa.

Eli CNC ohjauspalat ja se alumiini pala taa niin kestää hyvin  :grin: Pro 8.5 tais ollakkin kaikki vakiona  :grin:

118
Onks tossa kuori alumiinia vai muovia?

Elvis:
Joo, siellä diffin sisällä sä pystyt säätämään välystä laittamalla simmejä noiden päätyrattaitten alle juuri siihen ristitapin ja kuoren väliin. Silleen saat sitä planeettapyörästön välystä pienemmäksi. Yleensä yks 0,1mm simmi riittää sinne jollaa sen saa nahkeesti pyöriväks. Sit vaan hiontatahna sinne sisään, pyörittää porakoneella 5 min, purku ja HUOLELLINEN pesu ja kamat takas läjään. Gylä pläikää sit  :grin:

Voisin Mika ottaa noi sun diffit lähempään tarkasteluun. Jos ovat selkeästi parmmat kun Hobao ja Kyöstiosat niin ostan ne sulta veke. Onks sul noille pinjonit kans?
Huippu homma että kerroit, tollai sitte teenkin  :azn:

119
Ja VIELÄ yks juttu:

Jos et halua että diffisi oksentavat niin ne pitää simmata sekä sisäkaluiltaan että päävälityksien osalta MAHDOLLISIMMAN tiukiksi. Eli niin vähän välyksiä joka paikkaan kun vaan pyörii hieman nahkeasti. Jos jätät sinne isoja välyksiä, niin sieltä menee aivan kaikki p*skaks joka kerta kun yrität ajaa.

Mä sain jopa ton Escort-Hobaon orkkisdiffit kestämään hyvin. Läppäsin kaikkien diffien rattaat toisiinsa vielä venttiilihiomatahnan kanssa, millä sinne saa optimivälyksen ja hammaskosketuksen mahdollisimman kitkattomaksi, eli tässä on varmaan juttu mitä kisaajatkin voisivat tehdä autoihinsa elleivät ole tehneet jo. Tällä saa pienennettyä voimansiirron sisäisiä kitkoja ihan jo näppituntumalla huomatenkin.
Mutta onkos siel diffien sisäl jotain prikkoja joitten kans shimmataan niitä välyksiä?  :shock:

120
Joo, nämä toimenpiteet kyllä teen ennen kun se nelari tulee autoon. Mulla onkin koko talvi aikaa leikkiä tämän kanssa. Heheh, ei oikein toiminu iskareissa 5w öljyt kun laitin crossi öljyjä  :lol: Toi 50w alkaa olee vissii sitä lähempää luokkaa  :grin:

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 ... 11