Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pööki

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13
211
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 26.05.09 - klo: 19.33 »
Näin etukäteen tuntuu siltä että siinä on jo vähän liikaakin ajettavaa. Tämän kevään ajot triplaantuvat kerralla viikonlopun aikana.

Saakos muuten radalla treenata jo perjantaina?

212
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 26.05.09 - klo: 15.47 »
Testipäivä takana ja auto ehjänä! Jihuu!!!  :grin:

Auto alkoi jo käyttäytymään aivan eri tavalla uusilla renkailla mutta vielä on säädöissä hakemista. Kiitos Stonden, nyt tiedän mitä pitää tehdä. Jospa nyt vaikkapa aluksi laittaisi kaikki säädöt kohdilleen niin että vasen ja oikea pyörä ovat samoissa astekulmissa ja silleen. Eli ihan perusasiat oli metällään ja silti meikäläinen tykkäsi jo ajaa. No, perä lähti välillä alta mutta ei mitenkään yllättäen vaan auto oli johdonmukainen ajaa.

Nyt Stonden ohjeiden mukaisesti auton säätöjen kimppuun ja seuraavan kerran radalle kisapaikalla. Ei malttaisi odottaa viikonloppua.

213
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 21.05.09 - klo: 19.35 »
Collarin etujarrusta meni kierteet alaripustuksesta. Sitä osaa tuskin jengiltä ylimääräisenä löytyy, ikävä kyllä. No, saan osan varmasti alkuviikosta, nämä pyhät kun pysäyttivät Postin, perkules!

Tässä näitä oppirahoja uuden luokan kanssa maksetaan.  :grin:

Odotan jo ensimmäistä kisaa innolla. Tavoitteita itse kisaan ei ole, muuta kuin että jos auto pysyisi ehjänä. Mutta enemmänkin odotan että oppisin autosta viikonlopun aikana paljon uutta. Ja kun tuolla kisoissa on apua eniten tarjolla (kaikki kuskit paikalla yhtä aikaa), varmasti vinkkejä ja neuvoja tarttuu hihaan paljon.

214
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 21.05.09 - klo: 19.21 »
Hyvin näytti auto liikkuvan vieraissakin käsissä! Ilmeisesti set upit on kohillaan, sillä on tuo teidän tiimin auto sinunkin ajamana hienosti mennyt.

Meikäläiseltä jäi erittän arvokas (ja harvinainen) harjoituspäivä väliin sillä ei ehtinyt tuo varaosa saapua ajoissa. Ensi viikolla on pakko päästä joku päivä tai ilta ajamaan että ehtis vähän tutustumaan autoon ennen ensimmäistä kisaa. Ei olisi ihan täysin muiden jaloissa siellä.  :wink:

215
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 16.05.09 - klo: 23.53 »
Olen tulossa heti puolenpäivän jälkeen. Sain juuri auton kasattua edellisten vahinkojen jäljiltä  :grin:

Nyt on uudet renkaat alla, huomenna toivottavasti saan puskemisen veto päällä asettumaan aisoihin.

216
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 08.05.09 - klo: 14.43 »
Eilen jatkui taas meikäläisen tutustuminen autoon. Kiitos muuten Ilpo ja Jari säätövinkeistä ja avusta!

Nyt auto toimii jo taas paljon paremmin. Renkaat alkavat olla loppu ja seuraavaksi onkin edessä rengaskauppaan meno. Enpä malttanut pysyä pois radalta vaan kävin tänään ajamassa loppuun ajetuilla renkailla ja sehän tietenkin kostautui tutustumisena varikon edessä olevaan patikkaan. Pienillä vaurioilla onneksi selvittiin, yksi vääntynyt ruuvi. Pahaksi onneksi ei korvaavaa pakista löytynyt joten ajot jäivät siihen.

Nyt auto puskee etenkin veto päällä mutta enpä uskalla tehdä enempää säätötoimenpiteitä ennen kuin haen uudet renkaat alle.

Mitäs te muut suosittelette, millä seoksilla (etu/taka) kannattaa lähteä kokeilemaan? Onhan tämäkin tieto minulle jo kerrottu, mutta kun tulee niin paljon uutta koko ajan, ei millään pysy kaikki tieto tallessa.  :wink:

217
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 05.05.09 - klo: 14.33 »
Onko vitoskuskeja menossa Tattikselle tällä viikolla? Itse en pääse lauantaina koulutuspäiville mutta ajattelin tässä viikolla käydä taas hakemassa lisää tuntumaa autoon.

On tämä kyllä hieno luokka, kisoja jo odotellessa!

E: menen torstai iltana ja perjantaina klo 12 eteenpäin ajamaan jos vaikka joku vitoskuski sattuisi pääsemään radalle samaan aikaan!

218
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 03.05.09 - klo: 19.35 »

Perhana että meni tänään pitkään radalla, lopulta uusi kone saatiin pelaamaan kohtalaisesti.

Mikä koneessa oli hätänä? Vai oliko pelkkää säätöjen hakemista?

219
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 28.04.09 - klo: 19.43 »
No niin, tänään ehdin ilmaamaan etujarrut uudestaan ja käydä ajamassa lyhyen aikaa kunnes pikku mekaanikon maltti loppui ja piti lähteä kotiin.

Nyt kaksi lyhyttä ajokertaa takana ja voi että on hieno luokka! Nitrojen kanssa pelatessa oma ajotyyli tuli muutettua (vahingossa) ehkä hieman liian rajuksi, nyt on taas opeteltava uudestaan se rauhallinen, sanoisinko maltillinen ajotyyli ja kaasun käyttö. Lisäksi auton säätöjä täytyy nyt alkaa hakemaan itselle sopivaksi. Nyt säädöt ovat ehkä liian "rajut" tällaiselle aloittelijalle. Nopea kuski varmasti ajaisi juuri noilla säädöillä mutta itselle auto on hieman liian vaikea ajettava juuri nyt, sitä ei oikein luota autoon ja itseensä. Nämä muutokset ovat kuitenkin pieniä ja yksinkertaisia säätötoimenpiteitä joten se enemminkin hauskaa kuin rasittavaa alkaa hakemaan oikeita asetuksia.

Huomenna vielä takajarrujen uudelleen ilmaus ja iltapäivästä radalle. Olisiko muita vitoskuskeja tulossa samaan aikaan?

220
Bensa-autot / Vs: 1/5 rata-autot
« : 27.04.09 - klo: 09.50 »
Ostin käytetttynä FG EVO 07:n. Erittäin hyvin pidetty auto ja edullinen hinta. Kuskista loppuu ominaisuudet ennen kuin autosta. Totesin käytetyn auton parhaaksi vaihtoehdoksi itselleni (uusi luokka), niin taloudellisesti kuin käytännöllisestikin. Kustannukset eivät olleet yhtään korkeammat kuin jos olisin hankkinut esim. uuden buggyn tai GT-8:n ja siihen päälle kaikki tarvittava eli startti, hehku jne. Tietysti jos ne löytyy pakista jo valmiiksi niin...

Mutta kaiken kaikkiaan, ei tämä niin kallis laji ole kuin itsekin olin itseni antanut ymmärtää. Nythän GRP:n rengashinnatkin tulivat alas oikein roimasti joten sekin isohko kuluerä on nyt järkevissä hinnoissa. Löpö ei maksaa mittään verrattuna nitroon. Ja koneiden kanssa elämä paljon helpompaa. Kunhan pitää auton ehjänä niin kustannukset todellakin pysyvät hallussa.

 

221
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 26.04.09 - klo: 21.04 »
No mä nyt olin muutenkin uudella vitosautollani liikkuva keila siellä radalla joten ihan hyvä etten samaan aikaan sun kanssa radalle osunut. :grin:

222
Bensa-autot / 1/5 rata-autot
« : 26.04.09 - klo: 20.55 »
Hep!

Ajattelinpa aloittaa tällaisen topicin kun tuolla bensa-autoissa tunnutaan puhuvan vain off road peleistä. Jos modet ovat sitä mieltä tämä on turha, ylimääräinen topic, sen saa poistaa.

Anyway, asiaan. Olipa upea ensi kokemus 1/5 autosta tänään! Ekalla ajolla auto karkasi lapasesta vaikka omasta mielestäni ajoin rauhallisesti ja puolella kaasulla. Ripustukset rikki mällin seurauksena. Sitä tajusi että mitä tuhoa tuollainen auto saa aikaiseksi noilla tehoilla.

Omaksi onnekseni muut vitoskuskit auttoivat laittamaan auton kuntoon ja sainpa jopa varaosia heiltä, siitä iso kiitos Marcolle ja Kantasen(?) veljeksille!

Lyhyellä kokemuksella voin todellakin suositella tätä luokkaa! Haastetta riittää auton säätöjen kanssa ja tuntui kun tämän autoluokan kanssa pitäisi opetella hieman erilainen ajotyyli, tätä autoa tarvitsee kunnioittaa ja mennä auton ehdoilla, sitä ei saa "paiskoa". Lisäksi uudet radiot toivat ajoon hieman lisää haastetta, sitä kun oli tottunut vanhoihin radioihin aika hyvin.

Toivottavasti tiistaina ehtisi taas radalle, ajohalut ainakin ovat kovat! Sitä ennen tosin pitäisi ehtiä vielä kerran ilmaamaan jarrut, ne kun eivät ihan vielä ole tikissä.

223
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 16.04.09 - klo: 16.56 »
Itse kävin tänään pyörähtämässä Tattiksen parkkiksella ja juuri samaan aikaan FK-radan portista ajoi sisään kuorma-auto joka oli varustettu nostimella. Toiveajattelua mutta olisiko ollut menossa siirtämään kontteja???

224
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 06.04.09 - klo: 22.07 »

Kuvasarjassa näkyy myös miten korokkeen ja maavallin väliselle alueelle on laitettu hiekkaa ikäänkuin se olisi jonkinlainen krossiradan esivaihe.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että NuKen ei missään nimessä kannattaisi jatkaa rahan ja ajan tuhlaamista ratahankkeeseen, jolla ei ole onnistumisen mahdollisuuksia. Mikko L ja allekirjoittanut toivat tämän näkökannan esille hyvin vahvasti jo viime syksynä tavatessamme NuKen porukkaa ja nyt viime viikolla toistimme näkemyksemme. Yritetty siis on, mutta....

http://kuusinen.pp.fi/Tattarisuon_rata_06.04.2009/album/

Mikä tämä ratahanke on? Joku krossirata???

225
Itsekin kävin autoa ihmettelemässä ja täytyy kyllä sanoa että aikamoinen taidonnäyte ja uroteko saada tällainen auto rakennettua!

Aivan upea auto, toivottavasti pian näemme ajovideota. Ja hienoa että juttu ja kuvat autosta leviävät jo maamme rajojen ulkkopuollelle  :wink:

226
Yleinen keskustelu / Vs: halli/sisärata rc-autoille...
« : 28.03.09 - klo: 23.46 »
Minäkin asiaa innostuin selvittelemään pari talvea sitten. Parhaaksi ratkaisuksi silloin osoittautui ns. kuplahalli. Suhteellisen halpa hankkia (käytettynä joitakin kymmeniä tuhansia), ei tarvitse kiinteää rakennusta, ainoastaan sähkökulut. Vaatii vielä lisäksi tehokkaan ilmanvaihdon joten sähkökulut varmasti olisivat kovat.

Halutessaan hallin voisin purkaa kesäksi (kuten Töölössä tehdään futis kuplahallille) ja ajaa Suomen sateissa ulkosalla.

Mutta tämäkin vaihtoehto on kallis toteuttaa ja pelkillä ajomaksuilla se ei toteudu.

227
Yleinen keskustelu / Vs: Seurakunnasta formulakuskiksi
« : 28.03.09 - klo: 23.24 »
Itse lajia ensimmäisen kerran harrastaessani, kultaisella 90-luvulla, oman kunnan seurakunta halusi mukaan toimintaamme vaikka olimme paikallisen autourheiluseuran alajaos. Seurakunta tuki toimintaamme rahallisesti ja vastaavasti me pidimme kerhoiltoja seurakunnan tiloissa jossa mekkasimme autoja ja kerroimme lajista siitä kiinnostuneille.

Olimme itsekin teinejä tuohon aikaan (ja vedimme pienoisautojaosta) joten emme välttämättä osanneet hyödyntää tätä hienoa yhteistyötä parhaalla mahdollisella tavalla mutta hienoa oli että seurakunta oli mukana, etenkin kun huomioi että olimme virallinen autourheiluseura ja seurakunta toimi siinä rinnalla, kuitenkaan näkymättä missään.

Kaikenlainen yhteistyö seurakuntien kanssa on mielestäni erittäin suosilteltavaa. Me harrastajat puhumme aina siitä kuinka hieno laji tämä on ja kuinka harratajia pitäisi saada lisää mutta usein ne teot jäävät puuttumaan. Seurakuntien avulla tämäkin missio varmasti helpottuisi sillä he tavoittavat nuoret parhaiten. On nuoren omasta kiinnostuksen asteesta kiinni tuleeko hänestä uusi harrastaja mutta olisipahan ainakin tietoinen lajista.

228
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.02.09 - klo: 09.01 »
Vanhana ääniteknikkona sanoisin että kyllä se tikkuaski jollain tapaa ääntä kohotti, samalla tehden siitä myös korvalle epämiellyttävän kuuloisen. Tikkuaski toimii jonkinlaisena kaikukoppana.

Kun seisoi varikolla ennen lähtöä ja Kyoshot kävivät vieressä, ei ollut hätää mutta kun DM-1 käynnistettiin niin ei kuullut enään puhetta, piti huutaa. Lisäksi alkoi tuntua siltä että desibelit nousivat kriittiselle rajalle jossa kuulo saattaa heikentyä.

Ehkä paras tapa ratkaista ongelma on mitata autojen desibelit. Sillä saadaan spekulointi loppumaan. Eikös muiden luokkien säännöissä mittaustapakin ole määritelty? Mitataan metrin päästä eikä saa ylittää tiettyä rajaa?

Ajattelen tässä nyt nuorten harrastajien kuuloa. Ei ole kiva selittää iseille ja äideille parin vuoden päästä miksi pojan kuulo on heikentynyt. Kuulostaa nillitykseltä mutta pienellä mittauksella asia selviää ja jos äänet ovat liian kovat, pienellä muutoksella se on korjattu. Yksinkertaista eikö totta?

229
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 07.02.09 - klo: 07.57 »
Ymmärsinkö oikein että JQ Products on nyt Ishiman alla? Oli miten oli, maahantuoja pysynee samana.

230
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 27.01.09 - klo: 11.28 »
Isot plussat nimimerkille Casull!

Rehti ja suoraselkäinen ostaja. Oli ilo tehdä kauppaa tällaisen kaverin kanssa.

231
Polttisautot / Vs: Grp varaosien saanti
« : 23.01.09 - klo: 10.50 »
Käänny vaan luottamuksella Future-RC:n puoleen. Siellä on osien lisäksi aitoa asiantuntemusta.

+1 myös täältä! Asiantunteva (ja ilmainen) huoltopalvelu GRP:n koneille.

232
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 11.01.09 - klo: 09.34 »
Tälleen "aloittelevana" harrastajana kiinnostais vaan tietää semmonen asia että, "Open"-luokka.
Tarkoittaako sitä että kaikki käy, kunhan on GT kori. Ei rajoituksia moottori, runko, yms tekniikan kanssa?
Jos tarkoittaa tuota, niin meitsi taitaa jäädä ulos. Ei niin budjetin puolesta vaan sen että, menee taas vähän mielenkiinto kun aletaan laittaan parasta autoon...


Ei näitä "Open-luokka" puheita kannata liian tosissaan ottaa, kuten Sami tuossa edellä jo sanoikin. Ainakin allekirjoittanut aikoo osallistua sekä "viralliseen" GT-luokkaan (jossa ilmeisen rajatut säännöt virittämisen suhteen) että Jerryn järkkäämiin kisoihin. Mutta noihin Open-kisoihin aion mennä täysin samalla kalustolla. Sinne mennään pitämään hauskaa, treenaamaan kilpailemista, jne. Luultavasti tulen noissa Open-kisoissa tarkkailemaan omia kierrosaikojani, en niinkään sijoitustani, onhan paikalla ajanotto joten kisat erinomaista treeniä! Ei kaikkea tarvitse ottaa niin tosissaan. Ja taivaan tosi on että vaikka kuinka virittäisin autoani, en silti pärjäisi vakioautolla ajavalle huippukuskille. Joten mitä sitä turhaan hassaamaan rahojaan johonkin turhaan kun sen sijaan voi mennä viettämään hauskaa harrastuspäivää mukavien kanssakilpailijoiden kanssa.

233
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 10.01.09 - klo: 23.46 »
Eli paljon kisoja tiedossa, mahtavaa!!! :grin:

234
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 10.01.09 - klo: 23.08 »
No johan selvisi. Kiitos Peitsamo tästä. Alunperin juuri tämän teidän järkkäämän "virallisen" luokan kisapäiviä kyselinkin. Jerzi tuossa omassa vastauksessaan puhui OPEN-kisoista ja siksi ymmärsin että ne olisivat epvirallisia kisoja, irrallaan tästä kisasarjasta.

Mutta siis LS-5 kisojen yhetydessä ajettaisiin. Tämä oli se tieto jota kaipasinkin.

235
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 10.01.09 - klo: 22.23 »
Eli Jerzin järjestämänä 3-4 open kisaa. Sehän on hyvä homma, lisää kisoja vaan mukaan. Entä "virallisen" GT-luokan kisat? Edelleen edes alustavia päivämääriä kyselen. Täytyis noi työt säätää ajoissa niin että pääsee kisoihin.

236
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 07.01.09 - klo: 23.01 »
Vaikka säännöt eivät vielä julkaisukunnossa olisikaan niin olisko mahdollista jo kuulla edes alustavia kisapäiviä? Tiedän että vasta tammikuuta mennään mutta silti...

237
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 14.10.08 - klo: 11.58 »
No jokos nyt aivoriihi on pidetty? Jos niin mitkä tulevat olemaan pääpiirteittään säännöt? Mitkä autot, moottorit ja pillit kelpaavat luokkaan?

238
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 05.10.08 - klo: 12.49 »
Kaikille GT-luokasta kiinnostuneille tiedoksi

Olemme perustaneet työryhmän, joka on ottanut tehtäväkseen suunnitella GT-luokan säännöt sekä kilpailusarjan kaudelle 2009. Työryhmä koostuu kolmesta henkilöstä, jotka ovat:

  • Mikko Laitinen (Mikko L)
  • Pekka Kuronen (peitsamo)
  • Matti Korvenmaa (copter)

Työryhmän tavoitteena on organisoida ensi kaudelle 2009 neljän osakilpailun kilpailusarja, joka perustuu ennalta tehtyihin sääntöihin sekä laadukkaisiin kilpailuihin. Kilpailut on jaettu maantieteellisesti siten, että jokainen kilpailu ajetaan omalla radallaan. Työryhmä on taloudellisesti riippumaton.

Työryhmä julkistaa kilpailukalenterin sekä säännöt siinä vaiheessa kun ne ovat valmiina. Tähän mennessä työryhmä on tehnyt mm. seuraavia asioita:

  • Alustava sääntöluonnos on tehty
  • Alustavat keskustelut kilpailujärjestäjien (seurojen) kanssa on suoritettu ja niiden pohjalta alustava kilpailukalenteri on olemassa
  • Eri maahantuojien kanssa on keskusteltu sarjan luomisesta eri merkkien varaosasaatavuuden varmistamiseksi
  • Työryhmän seuraava kokous on sovittu pidettäväksi 3.10.2008

3.10.2008 pidettävän kokouksen tarkoituksena on:

  • Jalostaa olemassa olevaa sääntöluonnosta
  • Jalostaa kisaformaattia
  • Miettiä muita luokkaan liittyviä asiota / vaikutteita
  • Nauttia pari GT:tä ;)

Säännöt tulevat perustumaan teknisiin määritelmiin, joiden perusteella eri autojen soveltuvuus luokkaan voidaan todeta. Lähtökohtana pidetään sitä, että sääntöjen puitteissa mukaan tulee mahtumaan jo tällä hetkellä ajossa olevat autot sekä lähitulevaisuudessa julkaistavat uudet luokkaan soveltuvat autot.

Mikäli sinulla on rakentavia ehdotuksia, ajatuksia tai ideoita liittyen tulevaan GT-luokkaan, niin voit ottaa yhteyttä suoraan keneen työryhmän jäseneen tahansa tai kirjoittaa asiasi tälle palstalle. Vaikka tämän palstan keskustelut välillä poikkeavatkin aiheestaan luvattoman paljon, ei se silti tarkoita, etteikö asiallisia kommentteja olisi huomioitu.

Henkilökohtaisesti toivon, että GT-luokka tulee menestymään ja työryhmän perustaminen oikeasti miettimään näitä asioita oli mielestäni ainoa oikea ratkaisu. Toivon että keskustelu tämän asian suhteen pysyy asiallisena ja työryhmä saa työrauhan, joka edistää sääntöjen sekä kilpailukalenterin valmistumista.

No nyt kun olette ilmeisesti ne muutamat GT:t nauttineet ja niiden aiheuttamasta olotilastakin toipuneet niin olisiko mahdollista kuulla ensimmäisiä versioita/aihioita tulevista säännöistä?

Lähinnä kiinnostaa mitkä merkit ja mallit tulevat sääntöihin mahtumaan ja mitä mahdollisia rajoitteita luokkaan olisi tulossa. Ymmärrän jos ette halua vielä mitään paljastaa välttääksenne kauhean bolemiikin täällä keskustelussa mutta minua (ja varmaan montaa muutakin) kiinnostaisi kuulla mitkä autot mahtuvat sääntöjen puitteisiin. Onhan tässä ajokauden alkuun vielä kosolti aikaa mutta silti... :wink:

239
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 24.09.08 - klo: 10.37 »
Ihan mielenkiinnosta, tässäkun on talvi aikaa ropata autoa niin kertokaapa minkälaisia diffiöljyjä te olette tänä kesänä ehtineet kokeilemaan? Ilmeisen "paksuja" öljyjä jengi on käyttänyt?

Tuolta ulkomaan keskusteluista lueskelin että joku oli päätynyt kokeilujen jälkeen 10000/7000 set upiin.   

240
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 20.09.08 - klo: 17.22 »
Juu ei todellakaan! Meikäläisen kohdalla tuo kesä menee saletisti taas niin etten jokaiseen GT kisaan pääse mukaan. Mikä siis sen parempi jos kisoja on tarjolla tuplasti! On mistä valita.

Nyt kun sitä IGT2:sta vielä odotellaan niin onko olemassa mitään spekulaatioita miten uusi malli eroaa ominaisuuksiltaan vanhasta? Lähinnä pidempi alusta ja sen vaikutus kiinnostaa. Mikahan jo tuon uuden välityksen nopeuden viime kisassa todisti.

Kyselen lähinnä siksi että onko tässä pakko hankkia uusi auto vai voiko vanhan "päivittää" niin että silläkin vielä kyydissä pärjää.

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13