Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Pööki

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 13
241
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 19.09.08 - klo: 23.14 »
On tulossa siis kaksi eri GT luokkaa? No, ainakin riittää kisoja joita kiertää...

242
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 19.09.08 - klo: 11.39 »
Lisäänpähän minäkin oman mielipiteeni, saatte ainakin ensikertalaisen mietteitä viime kisan perusteella. Eikös nekin tärkeitä ole jos luokasta ollaan tekemässä tällaista aloittelijalle helppoa.

Nousufinaali oli erittäin hieno juttu! Itse lähdin ajamaan koko kisaan sillä periaatteella että päivän jälkeen ollaan yhtä kokemusta rikkaampia ja opinpahan ainakin miten kisapäivät etenevät ja milloin pitää olla missäkin. Eli mitään tavoitteita tai paineita ei ollut pärjäämisestä. Yhtäkkiä kuulen kesken nousufinaalin että olen kolmantena ja siis nousijan paikalla. Alkoi kädet täristä aivan älyttömästi ja ajovirheitä alkoi tulemaan liukuhihnalta. Nousun jälkeen pystyin toteamaan että olin juuri saanut eittäin arvokasta kokemusta "paineen alla" ajamisesta.

Finaalien pituus oli myös aloittelijalle erittäin hyvä. 45 min olisi voinut olla liikaa sillä jo tämä 20 min vaati kaiken keskittymisen että sai auton pidettyä ehjänä. Pitäisin siis tuon myös tulevissa säännöissä. Ajetaan krossissa sitten niitä pidempiä finaaleja.

243
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 18.09.08 - klo: 22.34 »
Ainakin itse (yhden kisan kokemuksella) pidin viime kisassa olleesta aika-ajo järjestelmästä todella paljon! Oli uudelle kisaajalle jotenkin helpompaa ja rennompaa kun sai ajaa (2x) 20min kerralla ja yrittää nopeaa kierrosta.

Ihmetystä tosin tuli kun yhtäkkiä tajusin olevani ainoa auto radalla. Kaikki muut kuskit mekkasivat tai lopettivat muuten vain ajon ennen ajan loppumista  :azn: Hetken jo mietin että mitä teen väärin kun olen ainoana radalla.

Mutta pitäkää siis tämä järjestelmä jos vain ajan puitteissa mahdollista!

244
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.09.08 - klo: 15.46 »
Mulla olikin sellainen haju/joskus jostain lukenut että Efra pilleissä olisi desibeleihin paneuduttu. Ja olikos vielä niin että ensi vuonna tulee uudet säännöt pillien osalta (joissa pienemmät desibelit)voimaan myös Suomessa? Silloinhan Efra hyväksytyt olisi hyvä kannustin. Ei ole pakko vaihtaa pilliä mutta saa jos haluaa. Ja jos Honkkarissa asian saa korjattua ainakin osittain silikoniletkulla niin sekään ei muodostu ongelmaksi. Sitä ei tosin tarvitse sääntöihin kirjata  :grin:

Itse innostuin luokasta juuri tämän rtr-henkisyyden johdosta ja nyt kun ensimmäinen kesä ja kisa on takana niin olen edelleen sitä mieltä ettei säännöissä saisi sallia liikaa virittelyä. Montakohan kierrosta jäin eilen Hokelle toisessa finaalissa (monta!) mutta se ei johtunut koneesta vaan kuskista ja auton säädöistä, enimmäkseen kuskista. Kun säännöt ovat tiukat virittämisen suhteen, uudet harrastajat kuten minä, keskitymme auton säätämiseen ja harjoitteluun vauhdin nostattamiseksi. Uusi harrastaja helposti alkaa heti virittämään autoa saadakseen lisää vauhtia mikäli säännöt sen sallivat. Ja sehän ei tunnetusti ole se oikea tapa kierrosaikojen parantamiseen...

245
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 15.09.08 - klo: 15.17 »
Enpä tiedä osunko nyt aivan oikeaan tässä mutta yritetään. Huomasin itsekin eilen että Honkkarissa on kyllä paljon kovemmat desibelit kuin Kyoshossa. Emme mekkarin kanssa meinanneet kuulla meikäläisen auton konetta varikkosuoralla ennen lähtöä kun Honkkari pauhasi vieressä.

Kun tuon Kyoshon hankin, pidin plussana juuri tuota maltillista ääntä. Kyllähän ääntä pitää olla mutta rajansa kaikella. Äänen kanssa työtä tekevänä teki pahaa olla varikkosuoralla ennen lähtöä. Meteli oli niin kova että tälläkin hetkellä korvat tinnittaa. 

Mitä sääntöihin tulee niin kannatan Hoken ehdotusta hintakatosta joka määrittyy RTR-koneen hinnan mukaan. Sallisin myös Efra hyväksytyt pillit?


246
Hienoa Janne - ja ilmeisesti eilisiltainen lakujen vaihtokin oli plussaa koska paketti toimi :afro: Mä ainakin huusin alhaalta sulle pari kertaa hehe


Piti sinuakin kiittää mutta unohdin. Tuntui kuin kone olis käynyt tasaisemmin kun oli uudet laadukkaat lakut kiinni. En tiedä onko vain harhaluulo mutta siltä tuntui. Ajoin muutaman kerran vastarin akun hiivuttua pääsuoran päässä olevaan pöheikköön ja auto oli siellä aika kauan tyhjäkäynnillä mutta ei sammunut.

Kärkeen on meikäläisellä vielä matkaa mutta niin pitääkin olla. Kaksi ajopäivää tänä kesänä takana, eipä sillä harjoittelulla pidäkään kisoja voittaa.

Kiitos myös vielä Mikolle hienosta kisasta!

247
Eka kisa takana ja olipas mahtavaa! Auto toimi loistavasti ja lähinnä siitä syystä onnistuin jopa nousemaan pääfinaaliin! Muilla taisi nousufinaalissa olla aikas paljon ongelmia ja näin ollen tasaisella ajolla pääsiin nousemaan. Tuli kiire ostaa lisää menovettä kun en ollut ajatellut ajavani finaalissa. Onneksi Garagen pojat olivat paikalla...

Ensimmäisessä finaalissa oli vastarin akku tyhjä ja se meni siinä. Aloittelija oppii aina kantapään kautta, eikö? Toisessa kaikki toimi ja ajokin sujui. Yhteistuloksissa 8:s, aivan mahtava tulos meikäläiselle!

ISO kiitos teille kahdelle jotka toimitte mekkarina, enpä tullut kysyneeksi nimiänne.. Etenkin henkinen tuki oli tärkeää! Kädet tärisivät pirusti nousun jälkeen  :grin:

Mahtava kokemus kaiken kaikkiaan, tästä on hyvä jatkaa. Itse uskon että tästä luokasta tulee vielä todella suosittu.

248
Lisätkää minutkin vakioluokkaan, auto on Inferno GT BMW, kiteelliset radiot 40Mhz. Taajuuksia en muista ulkoa ja olen reissussa loppu viikon mutta kolmet kiteet löytyy, eiköhän niillä pärjätä. Ilmoitan taajuudet kunhan kotiin pääsen.

249
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« : 27.08.08 - klo: 13.18 »
Kunhan saat tuon uuden välityksen testattua niin kerrohan miten kävi! Mitä muutoksia (vai onko mitään?) autoon tarvitsee tehdä jotta nuo saa paikalleen ja toimimaan?

250
Lämmöt alas hyvät veljet! :wink:

Olen seurannut keskusteluanne sivusta ja nyt oli pakko jo itsekin kirjoittaa. Lähinnä olen hieman huolissani seurannut sitä kuinka rivien välistä on ollut aistittavissa into virittää ja sitä kautta muuttaa sääntöjä niin ettei tässä kohta enään millään vakioautoilla ajeta. En siis tarkoita että niin olisi jo käynyt, ilmaisen vain huoleni tulevaisuutta silmällä pitäen.

On turha haaveilla saavansa kisoihin kaikki ne GT-auton ostaneet parkkissuhaajat jos säännöt karkaavat käsistä jo heti alkuunsa. Toki kannatan ajatusta siitä että esim. koneissa on pari eri vaihtoehtoa joista voi/saa valita.

Älkää siis ymmärtäkö minua väärin. Halusin vain sanoa että malttia sääntöjen laatimiseen. Peitamon ehdottamat raamit olivat mielestäni erittäin hyvät!

251
Mistäs te olette noita välityksiä tilanneet (siis pinjoneita)? Kiinostaisi itseäkin vähän isompi välitys.

Oliskos kukaan tulossa ajamaan huomenna perjantaina? Itse pääsen pitkästä aikaan radalle! Säävaraus tottakai...

252
Ilmeisesti tätä ongelmaa ei kaikkien korien kanssa ole mutta ainakin BMW:n korissa katto on niin korkealla ettei hehku yllä tulppaan asti. Onko tähän olemassa ratkaisu jota en ole vain tajunnut vai pitääkö kori aina ottaa pois jotta hehkun saa paikalleen?

253

[/quote]

sorry en ehtiny paikalle tänään. mitä onkelmaa sulla on ?

[/quote]

Eipä mulla mitään isoa ongelmaa, lähinnä koneen lopullisten säätöjen kanssa toivoisin hiukan neuvoa, pelottaa että hajotan koneen ajamalla liian piikillä. Nyt kone on aivan liian rikkaalla, varmuuden vuoksi...

254
Hep!

Minä olisin mahdollisesti menossa ajamaan tänään torstaina. Olis mahtavaa jos joku muukin IGT kuski paikalle tulisi. Olis säätöavulle koneen kanssa hieman tarvetta...

255
Tänään tuli taas päivällä pärtsättyä. Konetta sain taas vähän lähemmäksi säätöjä alkoipa sitä vauhtiakin tulla sitä kautta lisää. Yritin myös käynnistää konetta McCoyn 59 tulpalla mutta eipä suostunut käynnistymään niillä säädöillä. Niinpä laitoin orkkis tulpan paikalleen ja taas toimi.

Uudet laakerit moottoriin ja kakkosvaihteeseen tuli tänään, seuraavaksi ne vaihtoon (Mikan avustuksella?). Vaihdan tuon tulpan sitten samassa rytäkässä. Ilmeisesti tuota kakkosvaihteen vaihtamisajankohtaa voi säätää? Mulla ainakin vaihde vaihtuu todella nopeasti, liian nopeasti. Tuntuu myös että tuota suoranopeutta sais vähän lisää olla, oletteko vaihtaneet isompaa ratasta?

256
Menen huomenna keskiviikkona ajamaan klo 12 eteenpäin. Olis mahtavaa jos joku muukin pääsisi paikalle silloin!

257
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 22.07.08 - klo: 11.59 »


Ratamaksun maksaneiden päivitetty lista on täällä (näkyy vain UAU:laisille, sorry)
http://rc10.fi/index.php?topic=27494.0

Kysymys: olen UAU:n jäsen ja ratamaksun maksanut mutta enpä pääse tuota listaa katsomaan. Mistä johtuu?

258
Moi Mika!

Kertoisitko nuo laakerikoot (etu-, taka-, ja kakkosvaihteen laakeri) jotta osais suoraan tilata oikean kokoiset. Voisinpa toki apua kaivata tuossa hommassa, samoin ehkä koneen säätämisessä, en ole 100% varma että se on oikeissa säädöissä vaikka toimiikin kyllä hyvin.

Tänään tai huomenna radalle jos ei vaan sada. Ketään muita tulossa?

259
Onkos kukaan menossa ajamaan alkuviikosta? Esim. ti tai ke iltana? Olis mukavaa saada ajoseuraa radalle.

260
Edelleen olisin vähän myöhempää aloitus ajankohtaa toivonut... Voidaan minun puolesta viedä päivä läpi tiukemmalla aikataululla jos aamu alkaisi vähän myöhemmin.

261
Perkules!

Pitipä laittaa ilmoittautuminen sisään mutta Mika olikin mut jo listaan lisännyt. Ajatusten lukua vai?...

Mikalle tiedoksi, kiteet on, täytyypi tarkistaa taajuudet, laitan sulle YV:tä asiasta.

Onko paikalla vuokrapondereita, omaa kun ei ole?

Voitaisiinko kisat aloittaa mahdollisimman myöhään? Olen itse tulossa suoraan mökiltä kisoihin enkä haluaisi hirveän aikaisin herätä kun kerran lomalla olen.  :cool:

262
Sitä todellakin odotan! Eilen radalla oli muutama LS-5:nen ja yksi C-8. Nuo vitoset on myös hienoja pelejä, ehkä täytyy siirtyä niihin sitten kun täyttää 40  :grin:

Kuinka korkealla/matalalla olette koria pitäneet? En oikein ollut varma pitääkö se nostaa niin ylös ettei osu maahan ennen alustaa. Osuuko alusta koskaan maahan vrt. tarvitseeko korin olla niin ylhäällä?

263
Heps!

Ensimmäiset savut uudesta Infernosta päästetty ja kylläpäs vaikuttaa hyvältä ostokselta! Kone tuli ajettua joten kuten sisään, pari tankillista pukilla ja sen jälkeen rauhallista matelua todella rikkaalla koneella.

Pari huomiota tuli heti tehtyä:

-on hienoa ajaa kun ei koko ajan tarvitse juosta nostamassa autoa oikein päin (kuten buggya tarvitsi).  :cheesy:
-auto on puhdas ajon jälkeen!
-auto on hyvin kasattu, todellinen RTR paketti
-koneessa tuntuisi olevan ytyä, vaikka en sitä vielä kokeillutkaan mutta tankin loppuessa kone meni piikimmälle ja vauhtia tuntui piisaavan

Tämä todellakin vaikuttaa aivan erinomaiselta luokalta! Etenkin uusille kuskeille ja minunkaltaisille joilla aika on kortilla. Ensi viikolla yritän päästä taas ajamaan ja eiköhän tuonne kisaankin pidä ilmoittautua.

264
Tätä juuri tarkoitin että mitkä välttämätön hankinta heti alkuun. Sain itseni kuulostamaan tosi tyhmältä mutta onneksi tulin joten kuten ymmärretyksi :)

Eli renkaat kaupasta saman tien mukaan. Kestääkö orkkis kytkin ja laakerit (eikös siinä ole neulalaakerit tai jotain?) ajoa? Kannattaako ne vaihtaa heti vai vasta myöhemmin?

Luin tuolta koneen säätöohjeista että polttoaineeksi on suositeltu 16-20%. Tallissa olis 25% löpöä buggyn jäljiltä, uskaltanee ajaa myös sillä?

265
Oliskos kukaan tulossa perjantaina aamusta radalle? Olen menossa "korkkaamaan" uuden pelin silloin. Tänään otin sähköt irti buggysta, huomenna Pro Shop:iin hakemaan uusi menopeli.

Myykös Pro Shop tuota McCoy:n tulppaa? Entä mikä on noiden sallittujen viriosien laita, mitkä ovat hyvä hankinta heti saman tien ja mitä ne suunnilleen maksavat?

266
Hellurei!

Meikäläisestä tulee onnellinen Inferno GT:n omistaja, täytyypi käydä ostamassa auto kunhan mökiltä kotiudun torstaina. Onkos kukaan menossa ajamaan lauantaina? Lavangossa on krossikisat mutta olisko joku säiden salliessa paikalla?

Minkäslaisia sissänajo ohjeita tuolle vakiokoneelle annatte? Pärjääkö vakiotulpalla vai kannattaako heti hankkia joku muu?

267
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 30.05.08 - klo: 16.16 »
Olisi hyvä kun saataisiin pari betonimyllyä joskus radalle niin, voitasiin vetää sellaset kurat pintaan että kestäisi. Ei kuitenkaan betonia. Mulla olisi resepti jolla saataisiin ehkä kestävä pinta............

Kuulostaa lupaavalta! Saataisko esim. ennen Lavangon ekaa kisaa järjestettyä talkoot parilla betonimyllyllä varustettuna? Eikös sitä savea ole yllin kyllin jäljellä?

268
Polttisautot / Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 11.05.08 - klo: 13.52 »
Niin ja kertokaahan samalla onko tuo em. 8,2kg liian vähän buggyn ohjaukseen?

269
Polttisautot / Vs: Kisakäyttöön servot 1/8 buggyyn
« : 11.05.08 - klo: 12.32 »
Sanokaahan mielipiteenne, onko Sanwan ERG-VRX tarpeeksi vahva ohjaukseen buggyssa? Voimaa siinä on 8,2kg.

270
RC-kerhot ja -radat / Vs: Hämeenlinnan M-8 krossirata
« : 10.05.08 - klo: 10.40 »
Olen tulossa vierailemaan radallanne iltapäivällä, ajot mielessä tottakai!

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 13