Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Breweri

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20]
571
Polttisautot / Vs: hpi vai hb
« : 10.09.07 - klo: 08.44 »
No firestorm on takaveto truggy ja 10gt on neliveto monster-wannabe. Itselläni jälkimmäinen mutta varmaan riippunee käyttötarkoituksesta mihin olet autoa hankkimassa. Bashailuun ehdottomasti 10gt, radalle firestorm.

572
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 06.09.07 - klo: 17.28 »
itseasiassa soita hobbylinnaan ja kysy. Tilasimme alunperin ennakkoon juuri nuo 10GT mallit mutta heille saapui lähetys 10GT Sport malleja. 10GT on sitäpaitsi poistuva malli. hinta oli tuolloin tarjouksessa 230€ mutta käsittääkseni se hinta oli vain ennakkotilaajille. Pistä mailia/soita heille.

573
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 05.09.07 - klo: 19.21 »
ainakin mulla ja make206:lla on vetostartilla olevat 10GT Sport mallit 3.0cc powerfactory koneilla. suosittelen, kestää kohtuudella ottaen huomioon sen sikailun mitä soramontulla autolle harrastetaan  :grin:

574
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 05.09.07 - klo: 17.04 »
Kaveri kertoi, että hänen ystävällään oli tämä auto ja siitä irtosi jotain taka-akselista 10 min välein!
Tuohan kuulostaa hienolta :grin:
Takaa saattaa vetarit irtoilla välillä mutta iskareiden/jousien joustoa säätämällä ongelmasta pääsee ylitse. Vetarin kiinnittämiseen tarvitsee ristipää ruuvarin ja 15 sekuntia aikaa... itselläni vika sattui aluksi muutaman tankillisen välein mutta säätämällä siitä selvittiin.

575
Ehkä ois parempi kiskoa vaan iltasin kaljaa, kattoa potkupalloa ja hakata vaimoa?
Sekö ois normaalia elämää?
Itsehän vedän kyllä kaljaa tässä parhoillaan, oonko mie sitten astetta pidemmällä tässä touhussa?  :grin:

Ei vaisinkaan, "tuon romun voisit jonnekki heivata että saa välillä siivottua tuonkin huoneen" kuuluu myös meidän talon sanavalikoimaan. Onneksi tuo "jonnekki" on tähän mennessä tarkoittanut työpöytää, meinaa kamat välillä levitä jo pitkin lattioitakin... Hyvä vaan että mainitaan, pysyypä joku tolkku tässäki asiassa :roll: :roll:

576
lämmöllähän se mekkailua ja ajamista katselee... joskus jopa tulikuumana, ei kärsi edes viereen mennä :grin:

Noh, kaipa tää tästä tasottuu jossain vaiheessa, huvinsa kullakin. Ajamaan en aatellu päästää, en tee samaa virhettä kuin moottoriveneen ja moottorikelkan kanssa tai joutuu mekkaamaan autoja kahdelle :grin:

577
Yks asia mikä myös vaikuttaa siihen, että tekeekö mieli tilata ulkomailta: siellä tavara on varastossa, toisin kuin täällä. Aina ei välttämättä kiinnosta odotella muutamaa viikkoa ja seisottaa autoa kun ajokelit olisivat hyvät.

578
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 29.08.07 - klo: 14.46 »
Jos sitten vaikka jatkossa vastaavat keskustelut privana...

579
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 21.08.07 - klo: 14.17 »
Juu tuo make206:n esittämä ilmanputsari on vaikuttanut ihan toimivalta, liekö kiinnityksissä parantamisen varaa? :p
Itselläni on jp-nitroracingilta tilattu power save racingin suodatinrunko ja siihen sopivat elementit. Vähän vaatii säätämistä että saa paikalleen(aika iso pömpeli+kaula on kaasarissa 10mm kun taas tuo runko on tehty 14mm kaulalle. Pätkä polttoaineletkua väliin ja silikonilla kiinni, hyvin on pysynyt. Kiitti vinkistä (ja letkusta) vielä sinne liikkeen suuntaan jartsalle.

Itselläni ei ole enää vetarit ongelmana vaan ongelma näyttää olevan lähinnä takakardaanin kestossa ts. se siis ei kestä. :grin: Pari on jo niitäkin mennyt poikki.
Liikaa voimaa ja tuhoisa ajotyyli luulen minä. Eikös slipperyn pitäisi silti toimia tuossa hommassa "varmistajana", kardaani menee aina slipperyn päästä poikki. Jos slipperyn mutteria pistää löysemmälle niin se aukeaa ajossa kohtuullisen nopeasti, tämäkään ei ole mielestäni sen tarkoitus? Toisaalta ei hajoa voimansiirto kun ei moottorilta tule yhtään vetoja akselistolle :wink:
Slipperyn mutteri ei muuten ole siis vedetty kiinni asti vaan kyllä se jonkinverran auki on kuten kuuluukin.


säädä camber kulmat ja kato ettei sisäänjoustoa oo liikaa et hyppää pois

Mitenkäs camberit voi säätää kotioloissa ja mistäs sen tietää että paljonko ne pitää olla? niihin varmaan tarvis jonkinmoiset säätökamat vai kuinka?

Kiitokset vinkeistä jo etukäteen (ja myös näin jälkikäteen)

580
No pistetään nyt sitten tähän listään vielä toi HB:n GT10 sportti. Ei oo pakkia mut auto RTR kuosissa maksaa alle 300 escobaria. Siihen kun ostaa toisen auton varaosiksi, vastarin ja lähettimen akut ja laturin + vähän yleisimpiä tarvikkeita, fuilit ja muut kilkkeet niin onkin jo kasassa aikalailla kattava harrastus ja jopa kaikki osat kahteen kertaan. Silti hintaa alle 700 euroa. Tämä nyt siis lähinnä ensiauton ostajalle tiedoksi, en tiedä onko sulla ollut polttista aiemmin. Itsellä ainakin on vielä harrastus kiinnostanut vaikken varaosa-autoa heti aluksi ostanutkaan. En tosin vieläkään mutta ehkä pitäisi... Kyllä tuolla suttailee, varsinkin kun ei paremmasta ole tietoa :grin:

edit: toi .18 moottori liikauttaa kivasti tommosta 3kg autoa

581
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 15.08.07 - klo: 23.02 »
Kesäbiilinä Ford Zephyr vuosimallia -64
Käyttökiesinä -01 sporttivectra farmarina, mahtuupahan kamat kyytiin  :grin:

edit: jaa miehän kirjottelin jo edellissivulle... noh, tässä on kuvat messissä  :laugh:

582
RC-kerhot ja -radat / Rovaniemen RC-autoilijat
« : 15.08.07 - klo: 22.42 »
Peräänkuulutan tässä Rovaniemiläisiä RC-autoilijoita. Jotain jannuja spottasin tuossa yks ilta Nivavaaran kentältä mutta muuten on ollut melkoisen hiljaista. Huhuja olen kuullut että aikanaan ah niin suosittu sisäautoilukin olisi kadonnut mutta kaipa se jollain vielä sisimmässä sykkii... ei muuta kuin auton ostoon ja pihalle sitten ajamaan!  :cool:
(OT: täällähän tosiaan aikanaan sijaitsi suomen pisin sisäautorata)
Huudelkaahan itsestänne niin voitais käydä vaikka bashailemassa tai muuten vain hörsimässä kaffetta. Itsellä siis nuo offipuolen hommat lähinnä sydäntä, ajokkina GT10 sport joka alkaa jo muovautumaan oman maun mukaiseksi kaikkine tukirakenteineen ja räpellyksineen...

Rohkeesti vaan kättä pystyyn jos vaikuttaa Rovaniemellä tai lähiseuduilta, hophop! :grin:

583
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 15.08.07 - klo: 22.36 »
No jos ei muuta niin kertokaa ny joku edes että miks etupäästä lentää vähän väliä vetarit huitsin kuikkaan? nivelletty malli varmaan auttais, maksaa vaan reipas 4x sen mitä normaali versio... onko muita vaihtoehtoja sillä mikään ei ole liian tyhmää kokeilla, ainakin kertaalleen  :grin:

584
Polttisautot / Vs: HB Lightning 10GT
« : 13.08.07 - klo: 08.46 »
Jatketaas tähän samaan ketjuun vaikka Vikke jo omat vastauksensa saikin... Juu elikkäs itse ostin myös tommosen GT10 sportin ja siinä nyt on oikeastaan ilmentynyt seuraavanlaisia heikkoja kohtia joista ainakin osan voi selittää säälimättömällä ja armottomalla bashaamisella pitkin sepelikasoja.
Omat huomiot:
Vetareita menee, niitä menee aika reilusti :roll:. Sanotaanko näin että gallona ajettu ja kolme vetaria mennyt, lisäksi takakardaani. (suurin osa erilaista säätöajoa, lisäksi on kiikuttu, hypitty, vedetty asvaltilla huippuja ja tottakai kaadettu ahkerasti :mrgreen: ). Mielestäni hämmästyttävintä tässä on se, että vetarit lähtevät pois paikoiltaan niin edestä kuin takaa. Mistähän tämä voisi johtua? Mielestäni kupit eivät ole kuluneet, ainakin takana ovat kuin uudet. Lähes poikkeuksetta vetarit myös menevät kierteelle, nähtävästi about 90 asteen kiertymä vaikuttaisi olevan "sopiva" ennenkuin vetari taittuu mutkalle. Tehot puhunevat puolestaan?  :lol:
SLipperyn nylokkimutteri ei tahdo oikein pysyä kireällä, paitsi jos sen pistää liian tiukalle jolloin siitä ei juuri ole varsinaista hyötyä... liekö tässä osasyy tuohon vetariasiaan?
Front hub carrierit tykkää hukata alapään pultteja(pultti joka kulkee flange pipen lävitse), kannattaa tarkkailla!
Alkuperäinen ilmanputsari kannattaa heittää yön pimeydessä niin kauas kuin jaksaa, mielellään paikkaan josta kukaan sitä ei vahingossakaan löydä :laugh: Itse pistin siihen todella race-henkisen krossisuodattimen, asennus näyttää myös siltä että tein sen itse... toimiva ratkaisu, yllättävää kyllä!

Mitähän vielä? Ainiin, iskareiden alapäät kannattaa tarkistella myös, itselläni sekä kaverillani aukesi tehdaskasauksen jäljiltä yksi iskunvaimennin ja sitte olikin jo öljyt kartanolla... Toimihan se tietty yhdelläkin vaimentimella, autossahan on niitä pari kipaletta/rengas.
Gallonan ajettuani voin sanoa että hauska leluhan tuo auto kyllä on, varaosiin menee ehkä jopa yllättävänkin reilusti rahaa(tai ei ehkä se rahanmeno niinkään vaan se, että niitä joutuu tilaamaan toisesta päästä suomea). Paljon on auton sielunelämästä opittu ja yön tunteina omia ratkaisuja rakenneltu... onko muut koittaneet ram-air tyylistä jäähdytystapaa moottorin siilille? Itsehän vedin kotelon sisäpuolelta putkiston siilille, tuntuisi jäähdyttävän paremmin kunhan vauhtia on tarpeeksi :grin:

Ei muuta kuin kertokaas muutkin kokemuksianne autosta... kai täällä jollain muullakin köyhällä näitä halpisresuja on kuin mulla ja make206:lla? :grin: :grin:

585
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 02.08.07 - klo: 02.14 »
Ford Zephyr -64, koneena äkänen rivikuutonen  :shocked: . Käyttiksenä -01 farkkuvectra, heppoja reilu puolitoistakertaa mitä kesäbiilissä :grin:

586
Vapaa keskustelu / Vs: foorumin käyttäjien ikä?
« : 25.07.07 - klo: 19.03 »
27 lasissa ja lelut ei kun kallistuu :grin:

587
Yleinen keskustelu / Vs: Kysymys ?
« : 17.07.07 - klo: 23.16 »
Pakoputki jonka virtausvastus on pieni. Kyseisessä pakoputkessa siis pakokaasu pääsee virtaamaan vapaammin ulos.

588
Polttisautot / Vs: Miksei moottorit toimi bensalla ?
« : 28.06.07 - klo: 08.43 »
Niin ja top fuelissahan ei käytetä nitroglyseriiniä vaan ihan perinteistä nitrometaania... Nitroglyseriinissä on se huono puoli että se on melko epästabiilia kamaa ja voi räjähtää esim tärähdyksestä, enpä usko että kuskit roudaavat omassa kuljetuskalustossaan kyseistä ainetta sellaisia määriä joka voi siirtää koko kaluston kuun pimeälle puolelle kuopan tiessä sattuessa kohdalle  :roll: :grin:

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20]