Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Miika.laurila

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8
181
OFFTOPIC



Meidän vara-autossa (TRF416) on tällä hetkellä
-akkutelineenä BittyDesign LiPo tray (http://www.redrc.net/2008/05/bittydesign-lipo-battery-tray/). Näin saadaan akun alle lisää painoa ja lisäpunttien tarve on noin 30gr, jolloin auto on vasen/oikea balanssissa.




Paljos on tollasella akkutelineellä hintaa  :roll:
Meillä on ainakin tehty ihan omat viriykset, hinta: 0€ (työtä ei lasketa). Painoa saadaan ~110gr ja punttia tarvii 10gr. Vanhoihin nimh kennon koloihin tulee sopivan kokoiset lätkät 2mm rosterista, nämä lätkät on kiinni 1mm levyssä johon on taiteltu reunat että akku pysyy kyydissä.
Eli käytännössä tollanen niin kuin tuolla linkissä ,mutt painaa ~110gr ja ei tule ollenkaan pohjalevyn reunan yli.
Sopii ainakin nuo SP:n ja LRP 5100mAh car lipot.
Ja ajo ominaisuudet eivät kärsi ollenkaan, pystyy painamaan aivan samaa vauhtia, jopa kovempaa kuin normi nimh kennoilla.
Ja jos nyt vielä on ylistettävä lipoja niin olen ajanut yhdellä akulla samaa tahtia kuin muut monella nimh akulla. Akku lataukseen-> pitoaineet -> radalle -> akku lataukseen -> pitoaineet -> radalle. Tähän kuluu aikaa noin 1h.
Akkuni on 4100mAh CS (laiton :sad:), olen ajanut noin 9min 5.5 koneella ja ei edes alkanut hyytymään vauhti :smiley: Loppuu kuskista puhti ennen kuin akusta  :laugh:


Kuva akkutelineestä:


OFFTOPIC

182
Sähköautot / Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« : 17.03.09 - klo: 15.07 »
Selviskö se jurrutusääni? Ilmeisesti se oli ne kuivat vetarit.

183
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 18.54 »
No joo voihan tuo tietenkin toimia tollasella kaasukäyrällä ihan ok siellä liukkaalla, mutta sitte kun tulee vähänkään sitä pitoo niin lineaareinen kaasukäyrä on auttamatta paras. Ja tuohon RTR-radio hommaanhan on jo vastaus ylemmässä viestissäni: laittaa vaan rohkeesti jonku palikan teipillä liipasimen alle niin ei painu niin paljon. Tai sitten jos säätimessä laittaa punchin pienelle ja koneen ennakko pienelle.

184
RC-kerhot ja -radat / Vs: CROSSIRATAA OULUNSALOON
« : 13.03.09 - klo: 18.05 »
Tollasesta kaasukäyrästä ei tuu kuin paha mieli :lipsrsealed: Ensin painaa kaasua ja tuntuu että ei liiku mihinkään sitte yhtäkkiä nakkaa hirveenä kaasua -> auto jossain puun ympärillä solmussa. Minkälainen radio sulla on käytössä, jos löydät EPA-säädön niin laita sieltä kaasua vähemmäksi, jos ei ole niin voihan sen liipasimen alle jonkun kakspuoli teippiviritelmän laittaa  :grin:

185
Sähköautot / Vs: HPI E10 teknisiä murheita
« : 13.03.09 - klo: 17.45 »
Pätkimisestä en niin tiedä, mutta tarkistapa huvikseen kaikki laakerit, voi tuo "sirkkeliääni" kuulua sieltä.Toinen vaihtoehto on, että vetoakselit ovat kuivia, silloin ne pitää rasvata esim. perinteisellä mustalla rasvalla. Toki muitakin vikapaikkoja voi löytyä, mutta tuossapa nuo yleisimmät ylimääräisten vinkumisien ja vonkumisien aiheuttajat.

186
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 11.03.09 - klo: 15.17 »
Ei ole kyllä mitään syyä huolestua, jos kaikki kennot ovat saman lämpöisiä. Sitten kannattaa huolestua jos yksi on 45 astetta ja muut on noin 30 astetta. Silloin yksi kenno on täydempi ja muut tyhjempiä, eli täytyy tasapurkaa akku. Itsellä käy akut jo siinä 60 paikkeilla parhaimmillaan (lue=pahimmillaan). Ajon jälkeen on ollut vieläkin kuumempia.

187
Sähköautot / Vs: Apua!
« : 06.03.09 - klo: 15.17 »
Kokeileppa irrottaa se virtakytkin, voi aiheuttaa jotain häiriöitä sinne nopariin. Kun irroittaa kytkimen,niin ne johdot mikä siitä jää, pitää kolvata yhteen. Sitten auto lähtee päälle samantien kun laitat akkujohdon/johdot kiinni.

188
Sähköautot / Vs: orion vortex race spec esc
« : 27.02.09 - klo: 16.55 »
Meillä on käytössä tuo samainen säädin, on pelittänyt kyllä hyvin tähän asti. Kaasu reagoi heti, jo 1-5% painalluksen huomaa. Meiltä vain puuttuu tuo ohjelmointisofta- ja kaapeli, ei ole kuin 5 eri profiilia käytössä (powerful,mild,smooth,touring car ja off-road). Tehtaan jäljiltä kennomäärä on asetettu 5-6,mutta kyllä ajoin mattoautoakin tällä ihan ongelmitta(4 kennoa).Touringissa (5kennoa),olem ajellut uulettimen kanssa 3.5 koneella ihan ongelmitta toistaiseksi,ei ole kuumunutkaan paljon. Ois vielä tuo 2.5 testaamatta  :evil: Jos teillä on käytössä Speed Passionin koneita niin ei kannata edes kokeilla sillä III asennolla, mulla meni kone temp-cuttiin 1.30 min ajon jälkeen. Ja siis ei mennyt nopari temp-cuttiin vaan nimenomaan kone. Kyllä se muuten aika kivasti ulvahtikin suoralla.Jos jollakin on tietoa,että voiko ajaa huoletta li-polla(7.4) niin kertokaa. Nimittäin on se vaan niin mukavaa ajella niillä lipoilla kun ei tarvi kuin 1 laturin kertsillä  :cool: Mutta jos tämän tilaa,niin kannattaa tilata myös johtoa, meillä ei tullut mukaan mitään muuta kuin itse nopari, ja ohjekirja :shocked: Muita miinuksia en olekkaan vielä löytänyt noparista. Tähän saa muuten laitettua tuon singaalikaapelin aika mukavasti,kun menee toi paikka tuonne johtojen alle.

PS.Vähän pilkunviilausta, mutta jos kehtaisit vaihtaa otsikon isoilla alkukirjaimilla tyyliin Orion Vortex race spec ESC niin olisi minusta ainakin mukavampaa  :cheesy:

189
Nyt on käynyt niin että mulla on lauantaina rippikoulu :evil:
Eli onko mahdollista että lähden siinä ~12 aikaan ja tuun takas ~15 aikaan? Vai onko kielletty kisapaikalta poistuminen.

PS.Kisamatka  :azn:

190
Vapaa keskustelu / Vs: Need For Speed Pro Street
« : 14.02.09 - klo: 13.39 »
Tässä on mun Veyroni ja Zonda Undercoverissa. Veyroni muuten kulkee 429km/h :shocked:



191
Vapaa keskustelu / Vs: Huvittavat myyntipuheet..
« : 10.02.09 - klo: 18.54 »
En tiedä polttiksista mutta ainakin sähkötouringeissa kardaanilla ja hihnavedolla on eroa.
Kardaaniautot reagoivat herkemmin kuin hihnavetoiset autot. Viime kerholla kuulin jopa että hihnan kireys vaikuttaa sisäaänkääntyvyyteen  :mrgreen:
Myös jotkut eivät tykkää ajaa hihnavetoisella autolla ja ovat tästä syystä vaihtaneet autot kardaanivetoisiin. Luulen että tällä reagoimis-asialla on vaikutusta tähän.
Eikä tuo pehmeämpi ajotuntuma aina meinaa kuminauhamaista. Siinä on vaan hieman enemmän klappia rattaissa/hihnoissa joten auto ei reagoi niin herkästi kaikista pienimpiin kaasunpainalluksiin.

Eli ei tuokaan puhe mitään täyttä puppua ole.

192
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 22.01.09 - klo: 18.45 »
Hmm... Saattaa kuulostaa tyhmältä,mutta etkai vaan ole ladannu akkuja li-po tai jollain muulla moodilla. Koska se li-po moodi laskee latausvirtaa loppua kohti. Katoppa että kun lataat,niin nouseeko akun jännite jonkun tietyn rajan yli.Mulla kun lataa li-poa (3s) niin ei jännite nouse ikinä yli 12.6v sitte 2s ei mee yli 8.2v
Ja kyllähän noita akkuja voi hyvästi ladata vaikka 5A virralla,sulla vaan tuo laturi on vissii vaan 3A parhaimmillaan. Sitte voit kokeilla nostaa Delta-peak arvoa. Koska oletan että sulla on pötköakku niin et oo ikinä erillispurkanu sitä. Mun pötköakulla on Delta-peakkia pakko nostaa noin 6-10mV/cell.Muuten se katkoo latausta alvariinsa. Sitte jos on itse kasattu akku niin se pitää purkaa erillis- purkulaitteella,että kennot menee tasaisiksi. Silloin delta-peak on se 3mV. Ilman erillispurkuria akut menevät huomattavasti nopeammin huonoon kuntoon ->kapasiteetti laskee,voltit laskee. Niitä Delta-peak juttuja voi muuttaa siinä kun on se NiMH CHARGE ja sitte painaa INC pari kertaa. 6 kennoinen akku on mulla täynä sillon ku jännite nousee jo yli 9v,latauksen lopussahan se tietenkin laskee.

193
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.01.09 - klo: 15.15 »
Kiitos vastauksesta  :smiley:

194
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.01.09 - klo: 14.35 »
Pakko toistaa itseään,on vähän kiire. Eli mistä kaupasta saa niitä adaptereita mihin tasausliitin tulee kiinni. Kuvassa on tuo vasemmanpuoleinen adapteri olisi sopiva.




195
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 21.01.09 - klo: 18.40 »
Moro.

Tuossa kuvassa(slugin kuva) on tuo vasemmanpuolimmainen adapteri,onko tuo nyt sitte tuo EH Adaptor,niin mistä tollasia saa? Mulle tuli laturin mukaan tollanen mikä on tuossa oikealla. Ja se tietenkin on juuri vääränlainen tohon akkuun (Yeah Racingin 2200mAh akku radioon).






EDIT:Ohops... :undecided: Tais tulla väärä topic,ois pitäny vissiin laittaa Akut & Laturit topiccii mut annetaa nyt olla.

196
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 16.01.09 - klo: 15.11 »
öö...

Miten se auto voi sen akun tunnistaa :roll: Eikö se nyt ole ihan sama minälaisesta akusta se auto saa virtaa.
Ja se lipo-cutoffin ootkin näköjää osannu säätää,se on se ensimmäinen(lipo automatic). Kun se on kunnossa ei se vaadi kun kovaa ajoa.

197
Manufacturer: Serv-it
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q9450 @ 2.66GHz (4 CPUs)
Memory: 4000MB RAM
Hard Drive: 720 GB
Video Card: NVIDIA GeForce 9800 GT *2 (SLI-technology)
Monitor: Samsung 24'
Sound Card: Realtek HD Audio output
Speakers/Headphones: Hometheater speakers
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 3 (2600.xpsp.080413-2111)
Motherboard: ASUS P5N-D
Computer Case: Antec server case
Poweri on joku 550W (alkaa käymään liian pieneksi)

Otettu Xfiren laitteiston tunnistushommasta  :wink:

198
Sähköautot / Vs: LRP Sphere-ongelma
« : 02.01.09 - klo: 14.28 »
Eli kun painat pitkään sitä MODEa ja ne valot alkaa vilkkua,olet siinä ensimmäisessä kohdassa,ja nyt SET nappi muutta tämän ensimmäisen kohdan arvoa.
Jos valo vilahtaa kerran ja on pitkä tauko,on VALUE(arvo) nyt 1 jos valo vilahtaa kaksi kertaa ja sitten pitkä tauko on VALUE 2 jne.
Kun olet saanut haluamasi arvon tuohon ensimmäiseen kohtaan,paina MODEa kerran ja pääset kohtaan 2, siellä sitten taas valitset SET napilla haluamasi arvon ja niin eespäin.

Eli ei oo silleen että jokaseen laitat sen vilahtelun esim. 3 vaan silleen että aina modesta tulee se seuraava ja siihen setistä se arvo.

Oli aika hankalasti selitetty mutta nuin se menee se mappien muuttelu.

199
Tuosta teidän radasta vaan, näyttää joissain kohdin aika pomppuiselta.
Kannattaa vetää/tampata ne matot kunnolla niin ajaminen pääsee täysillä oikeuksiinsa,paljonhan noissa 1/18 turisteissa on maavara,koska mattoautojen maaara on n.3-4 ja kun on vähänkään pomppuja niin ei voi ajaa kunnolla.

200
Tähän pötköakkuhommaan on kyllä ratkaisu :roll:, nimittäin tämä:
Muchmore Pack Equalizer Blue



201
Vapaa keskustelu / Vs: Pelejä
« : 13.10.08 - klo: 20.36 »
Moro

Tässä topikissa kun on näköjään keskusteluu tosta pelistä nimeltä Generally,aattelin laittaa tän tänne ettei tuu turhaan uutta topikkia. :roll:

Pelaakohan kukaan enää tätä pelii ku tää on kyllä aivan kingi ;)
Eli,koittakaas parantaa näitä aikoja:
-Germany: 9.52    (http://www.munkuvat.org/kuvat/136718.jpeg)
-Sewring: 7.53s   (http://www.munkuvat.org/kuvat/136714.jpeg)
-Mondega: 10.86s  (http://www.munkuvat.org/kuvat/136725.jpeg)
-Wigeno : 12.87s  (http://www.munkuvat.org/kuvat/136723.jpeg)
-Agari  : 6.51s   (http://www.munkuvat.org/kuvat/136740.jpeg)
-Gilwan : 5.65s   (http://www.munkuvat.org/kuvat/136741.jpeg)
-Kutford: 6.41s   (http://www.munkuvat.org/kuvat/136742.jpeg)
-Nyrpol : 11.44s  (http://www.munkuvat.org/kuvat/136743.jpeg)
-Pargy  : 6.83s   (http://www.munkuvat.org/kuvat/136744.jpeg)
-Tachren: 10.79s  (http://www.munkuvat.org/kuvat/136745.jpeg)
-Tantele: 9.12s   (http://www.munkuvat.org/kuvat/136746.jpeg)

Ja autohan on tämä:(tällä ajetaan niitä aikoja)http://forum.racesimcentral.com/attachment.php?attachmentid=464945&d=1222463943
Pura .zip tiedosto Generallyn kansioon cars.

Pelin lataus:http://generally.rscsites.org/grfiles/generally105.zip
Screenshotteja tulee kun paina F12 pelin aikana,Generally kansioon tulee kansio nimeltä Screens niin ne on siel.
Kuvan formaatti on bmp joten se pitää muutta gif tiedostoksi jos haluaa linkitellä tai tms.

Ps.Lisää rikottavia aikoja tulossa
Pps.Tossa liitteessä olevat radat kun purkaa tracks kansioon,ja ajaa niitä ratoja,näkyy mun ghostit(eli haamuautot) niin on vähän helpompi hahmottaa ajolinjoi  :wink:

202
Oulun alueen sisätreenit kaudella 2008-2009


Mattotreenit jatkuvat perinteisesti taas Kiimingin Jokirannan koululla alkaen lauantaina 6.9.2008 klo 12 ja päättyen noin klo 21.

Treenipaikka: Kiimingin Jokirannan koulu
Aika: lauantaisin 12-21
Rata: neulahuopamatto, 26m*13m
Luokat: C-12, TSS-10, TSP-10, TSM-10 ja krossiautot foamirenkailla/piikittömillä kumirenkailla.


Lisätietoa: Vesa Yli / 0408332407 tai Mika Mänty 0408052264 (Mika M)

Jos haluat kerhon postituslistalle/pääsyn OUA:n foorumiosioon, ota yhteyttä yv:llä.


Lainaus Sisäradat ja treenajat topicista  :wink:

203
Hups. Tais jäähä tärkein, eli se video uupumaan  :embarrassed:

Elikkäs:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ksYJvtWoZPw[/youtube]

204
Tere.

Tässä ois pantolle tosta Tamiya mini luokasta video,tämä on sitä mini luokkaa parhaimmillaan, kuten jokkis tyyliset lähdöt finaaleihin jne. :p
Sitte tuo sininen tuossa radassa on minun mielestä juuri sitä messumattoa, on juuri sopivaa mattoa minille, mielestäni.

205
Tulokset / Vs: LAUKAA TOURINGIN VETISTELYT
« : 17.08.08 - klo: 20.44 »
Kiitos Laukaan porukoille hyvistä kisoista,kuten aina.Ja tuplakiitokset Tiim Lahdelle ku päästivät katokseensa,ja vielä kaiken lisäksi ilman Backstage Passia :lol:.
Plussat ja miinukset:

+Tamiya toimii,kuten aina
+Tiim lahden keskinäinen varikkoläppä  :p
+Rost-off plussa tomi hyvin laakereihin sun muihin juttuihin,ei ollu yhtään edes ruostunu mikään
--Aivan järjetön sade finaaleihi
-Mukamas hyvät sadesuojaukset,oltiin kotona niin oli ilmapallot ihan märkiä sisältä :x
-pääsi finaaleissa sen 8 kiekkaa,niin sehän se rules :mrgreen:

Onnittelut Bastille SM-kullasta ja Jukalle sarjavoitosta,lisäksi Karrille hienosta ajosta ja ensimmäisestä voitosta  :smiley:


206
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 13.08.08 - klo: 20.58 »
Joo on pysyny suorina,laitettiin nuo alu-palat ylistaroossa,ja on vielä ne samat palat mitkä sielä laitettiin niin paikoillaan autossa.  :grin:

207
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 13.08.08 - klo: 20.32 »
Käytätkö Teemu muuten minkälaisia c-hubeja edessä?
Minulla ainakin kun on nuo alumiiniset niin rauhoittaa autoa jonkn verran,sitten on ne alkuperäistä löysemmät c-hubit joilla autosta tulee huomattavasti agressiivismpi. Nuo alkuperäiset on sitten tietenkin siitä väliltä,ajelin niillä aluksi,mutta muistaakseni meni tuolla KK:n sisäkisoissa 2-3 hubia rikki. Nuo pehmeämmät kestää mutta niillä autosta tuli taas hankalempi ajettava.
Joten mitä itse käytät :huh:

EDIT:Selvennystä viestiin kun ei oikeen itekkää meinannu ymmärtää :lol:

208
Sähköautot / Vs: 1/10 Touring-auto
« : 06.08.08 - klo: 21.20 »
Minä ainakin olen sitä mieltä että,nuo autot ovat kaikki hyvin tasaväkisiä.
Auton "hyvyys" riippuu enemmän käyttäjästä,kuin itse autosta.
Mutta onhan noilla erojakin,mutta ne tulevat esiin vasta,kun ajat esim.virin tai pro-stock luokan kärkisijoista.
Kaikista autoista saa hyvän,jos vaan jaksaa säätää.
Mutta jos olisi pakko valita joku, niin Tamiya tai Yokomo olisi hyviä koska on halvimmat varaosat,ja on suht helppo säätää. Sitten tulisi joko X-ray tai Serpent.On helppo säätää mutta aika kalliit kaikki varaosat.
Corallysta ja Assosta en tiedä niin paljon, mutta ainakin Corally on todella nopea radalla tosin varaosat ovat kalliit ja on aika hankala saaha huippusäädöt.

Ps. Nämä ovat vain minun MIELIPITEITÄ, joten älkää suuttuko jos olette eri mieltä.

Ja käytettyä kannattaa katsella,jos on jonkun kisapeli,ovat yleensä kunnossa ja varaosia tulee mukaan.

209
Vapaa keskustelu / Vs: Liikaa maksettu Savage x 4.6 ?
« : 21.07.08 - klo: 15.12 »
Joo niin kyllä ois,en vaan oo huomannu.
Mutta se ei ihan suoraan ollut topic mistään rc-autosta.

210
Vapaa keskustelu / Vs: Liikaa maksettu Savage x 4.6 ?
« : 19.07.08 - klo: 12.13 »
Tää on ihan pakko laittaa:

Etusivulta lainattua
Lainaus
Vapaa keskustelu
Vapaata keskustelua kaikesta muusta paitsi RC-autoista.

Joten toi Savage x ei ilmeisesti oo mikään rc-auto. :grin:

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8