181
Kilpailijoiden kanava / Vs: EFRA APPROVED BATTERY LIST, Jan. 2009.
« : 20.03.09 - klo: 21.56 »
OFFTOPIC
Paljos on tollasella akkutelineellä hintaa
Meillä on ainakin tehty ihan omat viriykset, hinta: 0€ (työtä ei lasketa). Painoa saadaan ~110gr ja punttia tarvii 10gr. Vanhoihin nimh kennon koloihin tulee sopivan kokoiset lätkät 2mm rosterista, nämä lätkät on kiinni 1mm levyssä johon on taiteltu reunat että akku pysyy kyydissä.
Eli käytännössä tollanen niin kuin tuolla linkissä ,mutt painaa ~110gr ja ei tule ollenkaan pohjalevyn reunan yli.
Sopii ainakin nuo SP:n ja LRP 5100mAh car lipot.
Ja ajo ominaisuudet eivät kärsi ollenkaan, pystyy painamaan aivan samaa vauhtia, jopa kovempaa kuin normi nimh kennoilla.
Ja jos nyt vielä on ylistettävä lipoja niin olen ajanut yhdellä akulla samaa tahtia kuin muut monella nimh akulla. Akku lataukseen-> pitoaineet -> radalle -> akku lataukseen -> pitoaineet -> radalle. Tähän kuluu aikaa noin 1h.
Akkuni on 4100mAh CS (laiton ), olen ajanut noin 9min 5.5 koneella ja ei edes alkanut hyytymään vauhti Loppuu kuskista puhti ennen kuin akusta
Kuva akkutelineestä:
OFFTOPIC
Meidän vara-autossa (TRF416) on tällä hetkellä
-akkutelineenä BittyDesign LiPo tray (http://www.redrc.net/2008/05/bittydesign-lipo-battery-tray/). Näin saadaan akun alle lisää painoa ja lisäpunttien tarve on noin 30gr, jolloin auto on vasen/oikea balanssissa.
Paljos on tollasella akkutelineellä hintaa
Meillä on ainakin tehty ihan omat viriykset, hinta: 0€ (työtä ei lasketa). Painoa saadaan ~110gr ja punttia tarvii 10gr. Vanhoihin nimh kennon koloihin tulee sopivan kokoiset lätkät 2mm rosterista, nämä lätkät on kiinni 1mm levyssä johon on taiteltu reunat että akku pysyy kyydissä.
Eli käytännössä tollanen niin kuin tuolla linkissä ,mutt painaa ~110gr ja ei tule ollenkaan pohjalevyn reunan yli.
Sopii ainakin nuo SP:n ja LRP 5100mAh car lipot.
Ja ajo ominaisuudet eivät kärsi ollenkaan, pystyy painamaan aivan samaa vauhtia, jopa kovempaa kuin normi nimh kennoilla.
Ja jos nyt vielä on ylistettävä lipoja niin olen ajanut yhdellä akulla samaa tahtia kuin muut monella nimh akulla. Akku lataukseen-> pitoaineet -> radalle -> akku lataukseen -> pitoaineet -> radalle. Tähän kuluu aikaa noin 1h.
Akkuni on 4100mAh CS (laiton ), olen ajanut noin 9min 5.5 koneella ja ei edes alkanut hyytymään vauhti Loppuu kuskista puhti ennen kuin akusta
Kuva akkutelineestä:
OFFTOPIC