Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TheArska

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 75
121
Polttisautot / Vs: Kyosho Superten FW-04
« : 31.12.14 - klo: 20.04 »
Lainaus
Olisko kenelläkään tietoa mikä tuo "Team" rengas / vanne on?

Oot tainnut jo selvittää asian.. (taisin tuolla ulkomaan foorumilla taannoin saada tän käsityksen jos nyt oikein muistan)
..mutta laitan nyt linkin kun näihin törmäsin.
http://www.technicalrp.com/catalog/kyosho-pure-ten-rear-rims-hex-12mm-for-foam-p-43333.html

..en ole saletti onko just samat vanteet kun sun kuvassa mutta ihan saman näköiset ja sama "team" teksti löytyy, eivät kyllä ole super ten vanteet mutta jos noi sun on apaut 50mm halkaisijalla niin kuin kirjoitit, niin mittasin pikaseen tollasen tp-10 vanteen rullamitalla ja se näytti n.49mm....

Enivei, ihan kiva projekti.

edit: itse asiassa nyt kun vielä vertasin noita sun kuvan vanteita ja näitä linkissä olevia niin en tiedä oisko ofsetissä eroa(eli linkin vanteissa vähemmän?  muuten samat ne ainakin on) ...ja oisko sun vanteissa tuo akselin reikä isompi, alkujaan vai myöhemmin isonnettu, jos se isompi on...

ps. samasta lafkasta tais löytyä superten vanteita niin 12mm kuin 14mm heksille.

122
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi ja sähköjen suojaaminen
« : 30.12.14 - klo: 17.44 »
Mitenhän toi edellinen liittyy topikkiin..? 
ps. ..ei nyt ollut tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa, kunhan ihmettelen. Kuvia omista autoista topikki tms. olisi osuvampi.

Tämän topikin aloittajalta lainattu:
Lainaus
Ja please nyt tähän vain näitä suojauksia.
Toisessa topicissa on niitä rengasjuttuja ihan riittävästi
Kun nyt piti näillekin oma topikki saada.

123
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: VÄLILLÄ TUNTUU ETTÄ
« : 30.12.14 - klo: 00.01 »
vaikka on myynti osio niin kannattaa myös laittaa osto ilmoitus. Kuten tässäkin tapauksessa on tullut tarjouksia paljon enemmän mitä myyntiilmoitus osiossa on tarjolla.

Mä näkisin että sä oot asian ytimessä nyt..
Heräteostoksia voin toki tehdä jos huokealla vastaan tulee, ilman ostoilmojakin, enkä aina ole ostoilmoitustakaan tehnyt mutta viimeksi kun auton ostin, niin tiesin aika tarkkaan mitä hain, eli baja 5 lähinnä, niitä olikin myytävänä muutama täällä foorumilla mutta ne oli mun mielestä joko ylihinnoiteltuja(niitä joita kaupataan pitkät ajat) tai ne oli "täynä" bling bling viripalikkaa ja menivät mun ostobudjetin yli.
Onneksi laitoin kuitenkin ostoilmoituksen, olin etsinyt jo viikon pari ja olin jo harkitsemassa vakavasti yhden yksilön ostoa(onneksi en ostanut, näin jälkikäteen sanottuna) mutta jo samana päivänä kun olin ilmoituksen jättänyt niin tarjottiin yksilöä jossa hinta oli paljon paremmin kohdillaan, sain samalla rahalla paljon enemmän. Eikä ole ainoa kerta kun tarjotaan autoa josta ei myynti-ilmoitusta ole.
Kaikki myyjät ei myynti-ilmoitusta jätä, ajatus myynnistä voi olla tosi tuore tai syntyä kun näkee ostoilmoituksen.
Ei siinä häviä kun osto-ilmoituksen laittaa.

124
Yleinen keskustelu / Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« : 26.12.14 - klo: 22.58 »
Onhan noille nastarenkaillekin tehty topikki tai pari, silloin taidettiin todeta aloittajalle että mikset kirjoita vaikka tähän kyseiseen topikkiin ja noin yleisestikin jos aletaan erittelemään niin se vaatis että porukka kirjoittaisikin eri tarinat eri topikkeihin, noi monet tarkemmin rajatut topikit tuntuu helposti unohtuvan alku innnostuksen jälkeen...

Voihan sitä ajaa vaikka ykspyöräisellä ilman nastoja/piikkejä, mutta kyllä ne talvella tuo roimasti kulkua lisää.
Ei mullakaan kyllä ole piikkejä kuin baja vitosessa, niin vähille on jäänyt talviajot ettei viitsi muihin väkertää moisia.

125
Mut eihän kukaan voi olla paha,jos omistaa bajan..
:laugh:

Jepulis, tässä joku just apaut pari päivää kehu hobbylinnaa ja eikä siinä, hyvä liike se mun mielestä on, se on vaan jos esim. juuri bajaan haluaa osaa, hobbylinna on se ainoa suomessa, niillä ei ole kaikkea hyllyssä, saati jos haluaa optio-osaa niin silloin ihmiset taipuu tilaamaan ulkomailta kun sieltä osan saa ja kaiken lisäksi halvemmalla.
Mutta mun mielestä ei pitäisi alkaa ns. moralisoimaan jos joku ulkomailta tilaa.
Ymmärrän että suomen markkinat on pienet eikä kannata pitää isoja varastoja, asiakkaat kuitenkin monesti haluaa tarvitsemansa osan suht nopeaan ja jos sen saa vielä halvemmalla->ulkomailta.

Joo, meinasin muutakin kirjoittaa mutta en jaksa, eiköhän tää ole mun osalta tässä...
Eli tullut ulkomailta tilaamisen hyödyt suhtkoht puitua...ainakin mun osalta, vaikka lähinnä suomesta tilaankin/ostan.


126
En mä itteeni ota mutta ei mulle auennu vieläkään kuinka nyt ajatellaan ettei täältä saa mitään?

Lainaus
Myöskin siellä lukee jokainen taplaa tyylillään :wink:
Missä lukee?   ..ööh, en nyt ymmärtänyt, mun sisäluku taitaa tosiaan olla ruosteessa, sorry.

Mutta hyvät joulut myös sinne ja muualle.  :grin:

ps. ei nyt ole tarkoitus herneitä nenään työntään, kysyn asiaa mikä ns. askarruttaa..

127
Jokainen tyylillään , minua vaan ottaa päähän kun ajatellaan ettei täältä saa mitään..

Kuka niin ajattelee?  ..ei varmaankaan moni?        ...mutta kaikkea täältä ei saa ja se on fakta.

Ja niinkuin pari viestiä yllä jo kirjoitettiin ei täällä ihmisten tarvi selitellä miksi tilaa ulkomailta... Kyllä siihen syyt on, ei sieltä huvikseen kukaan tilaa...yleensä se syy on että saa halvemmalla tai edes ylipäätään saa..
Mutta tää asia on käsitelty kyllä jo moneen kertaan, kuten tosin tääkin jo yllä todettiin...

128
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 19.12.14 - klo: 22.13 »
Kaljatölkki resonoi kädessä..  :grin:  ..mun vahvistin porsi taannoin ja nyt vasta sain pistettyä uuden tilalle, kyllä kelpaa nyt naapureidenkin kuunnella.  :cool:   ..no ei mut kiva kuunnella kunnolla musiikkia pitkästä aikaa, keff:in skobet saa kyytiä taas...

129
Team C / Vs: Team C T8TE / Absima TR8TE truggy
« : 16.12.14 - klo: 22.57 »
Laitoinkohan liikaa öljyä diffiin? Etupään diffi pyörii nätisti, mutta takapää vähän nihkeämmin.. Kuin rattaat hakisivat paikkaansa.?

Meinaa olla aivan sormenpäät hellänä rakentamisesta.5h rakentelin ja sain etupään iskareita vaille valmiiksi ja keskidiffin kiinnitettyä.

Pehmoisia ovat muuten ruuvit.
Täyteen ne diffit kuuluu laittaa.

L-muotoisilla kuusiokoloillako ruuvasit?
.."normaalit" meisselimalliset on paljon kätevämpiä ja käsille ystävällisempiä, niitä löytyy lähinnä vain rc-liikkeistä, t-kahvaisia kyllä muualtakin. Noi laadukkaat kuusiokolomeisselit on yleensä mitoitukseltaan tarkempia kuin L muotoiset ja t-kahvaset mitä löytyy autotarvikeliikkeistä ja vastaavista puljuista. Hyvillä avaimilla ei kannat pyöristy niin helposti, toki ruuveissakin voi olla eronsa...

131
Yleinen keskustelu / Vs: Aloittelijan *Opas*
« : 07.12.14 - klo: 22.25 »
Kaikenlaisia neuvoja..  :roll:
Jos haluaa 1wd:n, poistaa edellä mainitun lisäksi vielä toisen puolen vetarin(diffikin kannattaa tällöin lukita)

No vakavasti puhuen, testasin taannoin juurikin 4wd sct autoa josta oli muistaakseni etudiffin pinjoniratas porsinut ja sitten poistettu etukardaani, olihan se kamala ajettava, varmaankin lähinnä sen takia että paikka missä ajoin oli erittäin heikko pitoinen ja auto oli suunniteltu 4wd:ksi joten painopiste yms. asiat oli poskellaan. Ajo oli pitkälti sutimista, pyörimistä ja spinnailua vaikka kuinka yritti olla varovainen kaasuliipasimen kanssa.

Ja kuten yllä jo mainittiinkin kannattaa mahdollinen keskidiffi ottaa huomioon ettei "tehot" karkaa taivaalle...jos joku nyt lähtee kardaaneita poistelemaan..

132
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 05.12.14 - klo: 23.25 »
Ai että kun mä piirtelin hienoja viivoja nurmikkoon juuri äsken..  :cool:  ..baja vitosella oikeen tunteella vedin ja pyöritin, piikit alla tietenkin...  :evil:

133
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 05.12.14 - klo: 22.04 »
Laita kypärä päähän..  :wink:   :grin:
Lainaus
empä enää uskalla ladata yhen yhtä akkua tolla laturilla enää :( se antaa mennä vaikka yli 11v
Mielenkiinnosta kysyn että mikä laturi on kyseessä?

134
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 04.12.14 - klo: 21.49 »
Kitti on hyvä vaihtoehto aina(itse en rtr malleja ostakaan jos mallista vaan löytyy kit/pro malli), niissä on yleensä paremmat osat ja materiaalit, voi valita mieleiset palikat(toki kalliimpaa, mutta parempaa). Ja kun uutena kitin ostaa niin tuleehan siinä rakenne yms. tutuksi myös, eikä tarvi purkaa diffi ja iskariöljyjen takia.
Mun mielestä on 1/8 truggyissä oleellista että alumiini osat, lähinnä varsinkin pohjalevy kunnon kovaa alumiiniseosta(rtr malleissa yleensä pehmeätä), muuten se on mutkalla aika helposti jos yhtään kovempaa kyytiä ja isoja hyppyjä harrastaa, kuin myös tuosta samasta syystä alumiini runkojäykkärit(ne tuet jotka menee viistosti iskaritorneista pohjalevyyn) on mielestäni oleelliset, muoviset antaa periksi ja menee mutkalle, sen seurauksena menee myös pohjalevy kuin myös kardaanit mutkalle.

Lainaus
Luotan teihin ja toivottavasti saadaan ripeä kasi :)
Älä muhun luota, mä vaan kerron kokemuksia truggyistä..  :cool: ..toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä..

edit:vähän muokkasin tekstiä fiksummaksi.
edit2: yksi pahempi kirjoitus virhe.

135
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 03.12.14 - klo: 20.20 »
Tuossa ekassa videossa toi truggy vaikutti kyllä olevan paljon laiskempi ja hitaampi, videon tiedoistakin kävi ilmi että autoissa oli eri sähköt ja välitykset... (en siis sähköistä hirveästi tiedä mutta kai tuolla oli osuus asiassa..)

Tuo tokan videon auto ja kuskihan onkin tältä foorumilta tuttu jannu, ja hong hor:n truggy, itselläkin tuosta merkistä kokemusta, ne ainakin on laatua...(myös ainakin parin muun merkin truggyistä, parhaat fiilikset HN:stä)

Tuosta keulimisesta, neliveto keulii vähemmän, varsinkin kun näissä on kolme diffiä/tasauspyörästöä, tuossa keulimisessa tai keulimattomuudessa suurimmassa osassa tuo keski diffi, sen kun pistää lukkoon niin nääkin alkaa keulimaan...siis jos sitä tahtoisi. Kaverilla oli 1/8 polttistruggy lukitulla keskidiffillä ja raisulla .32 koneella, niin nurmikko lensi kun keula pystyssä kiihdytti.

Mä en oikeastaan halua vaikuttaa toisten ostopäätöksiin, kunhan mielipiteitä jaan...   :lipsrsealed: ..eli omalla vastuulla ostaa mitä ostaa..

136
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 03.12.14 - klo: 19.01 »
Truggy näytti olevan niin laiska ja läski herhiläinen, että vaikka vauhtia piisaa, niin on sitten niin jesuksen kankean näköinen hypyissä. Tais siinä pompata yksi ehdokas siis pois.

En tiedä mitä videoita ja mistä autosta oot kattonu, mutta mulla on noin yleisesti truggyistä eri käsitys/kokemus, eihän se ihan yhtä ketterä ole kuin buggy(pituus, leveys, isommat renkaat), mutta en nyt noinkaan kuvailisi, painoa toki hieman enemmän noista suluissa olevista syistä johtuen, mutta radalla näillä truggyillä on ajettu apaut samoja kierrosaikoja kuin buggyllä(huonoissa, kuoppaisissa oloissa ollut nopeampikin) ja vaikka truggyssäkin on aika pieni maavara se kuitenkin etenee pahemmasakin maastossa isompien renkaiden takia, eikä ole niin tarkka epätasaisuuksista. Ja mun mielestä hyppää niinkuin buggykin kunhan alusta/jousitus on ns. kunnossa.
Laiskuus nyt tietenkin riippuu autossa olevasta voimanlähteestä.(itse enemmän polttisharrastaja joten sähköistä en hirveästi tiedä, truggyillä ym. kyllä ajellut monet vuodet mutta kokemukset 1/8 polttistruggyistä)
Mutta toi on toki vain mun mielipide, kyllähän buggylläkin ajaa, mielestäni truggy on vain paljon monikäyttöisempi ja vähemmän nirso ajoalustasta.
Jokainen ostaa tietenkin mitä haluaa ja omien mielikuvien yms. perusteella, kunhan ajatukseni toin esille.

ps.buggyyn ei taida muita isompia renkaita olla kuin monsteri/truggy renkaat jotka taas näyttää jo tosi isoilta ja tyhmiltä, muistaakseni noiden kanssa on monissa autoissa jo ongelma eturenkaiden kääntymään mahtumisen kanssa.

137
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 02.12.14 - klo: 22.29 »
Näissä buggyissä näyttää olevan iskarit aika paljaana iskuille, joten eikö niissä ole vaaran paikka jos hiukka väärin laskeutuu?

Tuolla samalla periaattella nuo iskarit on ollu lähes kaikissa buggyissä, truggyissä(kuin myös monstereissa) jo vuosikymmenet, toimivimmaksi rakenteeksi tuo todettu, vain harvassa ne muuten on, linkit tuo omat ongelmansa, jos esim. revossa oleva ratkaisu olisi hyvä tai parempi niin kai sitä yleisemmin käytettäisiin. Jotkut merkit on joskus muuta ratkaisua kokeillut mutta loppujen lopuksi kaikki valtamerkit käyttää kisapeleissä ym. tätä "perinteistä".

Ja en voi sanoa että olisi ollut ongelmia iskareiden kestossa. Mulla ei ole kaikkina harrastus vuosina kyllä montaa iskarinvartta kieroksi mennyt(siis kaikista autoista yhteensä mitä on ollut), nekin pari varmaan johonkin puuhun tai todella paksuun juureen ajettu kaasu auki. Toki sen varrenkin voi jossain volteissa kieroksi saada mutta silloin jo varmaan on antanut tukivarret ym. myös periksi, onhan noissakin eroja laadusta riippuen.

138
Sähköautot / Vs: Tenavalle autoa hakusessa
« : 02.12.14 - klo: 22.06 »
Tuo sun linkissäsi on truggy, samalla alustaratkaisulla kuin buggy mutta pidemmät tukivarret, pitempi pohjalevy ja isommat renkaat(sama koko kuin monsterissa, siis jos molemmat 1/8:ja). Tuommoinen ois mun suositus montuille yms. pommitukseen, toimii myös radalla, ajo-ominaisuudet on erittäin hyvät. Tuosta linkin "kiinanpelistä" mulla kyllä ei oo kokemuksia eikä tietoa, laittaisin ostoilmoituksen jos huokean 1/8truggyn haluaisin.

139
Yleinen keskustelu / Vs: RC + kamera ja virtuaalilasit
« : 02.12.14 - klo: 21.35 »
Tässä on ihan hauska autoilu pätkä...autokin on ihan härski, pienine detaljeineen...

Pure FPV ride with traxxas summit rc car

140
Samaa mieltä yllä kirjoittaneiden kanssa tuosta hinta asiasta ja jos tuo on toistuvaa ja selkeästi tahallista niin lomaa vaan foorumilta.

141
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 02.12.14 - klo: 02.03 »
Mä sanoisin että noi on satuja... "esikuvat", niitä ei kovin tarkkoja edes ole, jäykkäakseliset monsterit varmaan lähimpänä(eli semmoset missä mad force tyyppinen akselisto), toki jokunen erillisjousitettukin "monster jam" autokin on tehty. Toki nykyään traxxas niinkuin vissiin hpi:kin sponssaa jotain noita monsteri tiimejä,mutta on nää aika erilaisia kuitenkin. Ja edelleen kaikki saman kokoisia, joku isompi renkainenkin on tehty mutta ne on aika korneja laitoksia(kaukana näiden ulkonäöstä), ainakin mitä olen nähnyt ja tuubia yms. on aikanaan jonkun verran selattu ja muutenkin vähän monstereiden "historiaan" perehtynyt.

Ja e-maxx:han ei ole ainoa "isompi" traxxas, eli tuolla edellä mainitulla perusteella myös ainakin niin revolle kuin summitille pitäisi löytyä "tosi iso" esikuva.....

Voin toki olla väärässä...mutta haluasin jotain näyttöä tuosta...

142
Kyosho / Vs: Kyosho Mini-Z toimintaa Pirkanmaan alueella.
« : 30.11.14 - klo: 21.46 »
-Järkätäänkö suomessa kisoja kyseisille härveleille?

Espoossa ainakin oli, kaiketi vieläkin tuollainen Hipp-Z racing niminen yritys jossa ilmeisesti ajo ja kilpatoimintaa minizetoilla, muistaakseni myös jossain oulun seudulla porukka ajeli ja kisasi näillä, jostain täältä foorumilta löytyy juttua...myös noista radoista.


143
Eiköhän kaikkien 1/8 "merkki"autojen diffit tuollaisen 200km/h speedrun:n kestä(vorza ei edes ole ns.kisapeli, en tiedä onko diffit samat kuin jossain sisarmerkin HB:n "oikeissa" kisapeleissä)....eikai tuollaisessa edes diffit kovin kovilla ole.. Varmaan kovemmilla ovat tavallisessa rata-ajossa hyppyjen alastuloissa ym..mutta niissä kun on öljyt sisällä eikä ole lukkoa niin antavat ns.periksi..

edit: pointti oli siis että eiköhän lähes jokaisella 1/8:lla voi päästellä noita nopeuksia ilman ongelmia diffien kestosta.

144
Vois jostai hankkia vorzan diffit ja vetarit niin kyl pitäs kestää. Youtuubista katoin et vorzan vakio diffeillä menty yli 200kmh

Se on vaan kun "rimpuloita" tai isoille tehoille alimitoitettuja autoja päivittää niin on mennyt lopuksi saman verran tai enemmän rahaa kuin johonkin valmiiseen laitokseen... Mutta mikäs siinä jos se purkaminen, ruuvaaminen ja osien ostaminen kiinnostaa, ns."tuetekehittelyn" rinnalla..

Ja tuohon kokoluokka hommaan, eiköhän traxxas e-maxx/t-maxx ja hpi savagella ole sama ns.esikuva ja autot abaut samankokoisia, toinen vaan valmistajan mukaan 1/10 ja toinen 1/8...

145
Ootkos sä luopunu bajasta?               ..eikös sulla rovan baja ollut?

Juu ja ihan kiva pätkä vaikka tuo tasamaalla revittäminen ei ihan kauhean koleelta näytäkään..ja vähän puskevalta laitokselta näyttää tuo sun losi.

Sori että oli OT:kin mukana viestissä...

146
tomppa82 vei juuri sanat suusta.... elin onhan esim. revokin traxxasin mukaan 1/10 vaikka vastaa muiden 1/8 kokoa pitkälti, eli kannattaa ottaa aina koko ja paino huomioon, luki paketissa mikä koko vain...
(lisätään nyt vielä että yleensä nuo koot valmistajilla on aika standardeja mutta poikkeuksia kyllä on...)

Eiköhän toi 3S sähköilläkin liikkuisi jo aika mukavasti.

147
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 28.11.14 - klo: 18.35 »
sori sain tupla viestin aikaan...

148
Bensa-autot / Vs: HPI Savage XL Octane
« : 28.11.14 - klo: 18.34 »
Olikos näissä ainakin alkuunsa jotain sytkä/sähkö ongelmia..?  Ilmeisesti nää nyt kuitenkin toimii niinkuin pitää?
(rc-kympissä ei ole paljon kokemuksia näkynyt)

Ihmettelin livenä moista taannoin hobbylinnassa, siinä oli kiiltävä alumiinirööri, mutta nää taitaa kuitenkin yleensä tulla tuolla mustalla putkella... Tuota "kiiltävää" putkea ei löydy edes hpi:n sivuilta optioista tms.
Noi renkaat on kyllä kunnon "donitsit".  :laugh:
Vilkaisin huvikseen tuon koneen hintaa erikseen ostettuna, törkeän kallis, tulee kaikkine tilpehöörineen maksamaan apaut saman kuin koko auto, ellei enemmän.

Eikös tuo ole niin lähellä muita savageja että esim. nitro version hop-up palikat natsaa aika pitkälle, tietenkin pois lukien koneeseen liittyvät.

Mutta ihan mielenkiintoinen "uutuus".

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 75