Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Poinas2

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14
121
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: EA Import
« : 21.11.11 - klo: 21.49 »
Ja eihän ne kaupat tämän puljun kanssa onnistu. Edessä merkin vaihto tai ulkomailta tilaus jos durangoa haluaa. Tai sitten odottaa että Hobbyfactory saa autoja kun siellä homma tuntuu pelaavan.

Jos autot/jotkut osat on loppu Durangolta (tehdas), niin miten luulet mikä mahdollisuus meillä (maahantuoja) on vaikuttaa asiaan ? Maahantuoja kun tilaa tavaransa tehtaalta, joten tyhjästä on tunnetusti aika heikkö nyhjästä. :roll: Viimeisin info tehtaalta on, että V3 kitit rantautuu tällä viikolla Englantiin ja seuraava setti DEX210 pitäisi tulla Joulukuun tokalla viikolla. Eli pieni hetki menee vielä. Valitettavaa toki, että aikataulut venyy ja paukkuu, mutta niinhän se on tällä alalla enemmän sääntö kuin poikkeus.

Syy siihen, miksi niitä on maailmalla enemmän kuin täällä on yksinkertainen: tehdas priorisoi alueita joissa kisa-autoja myydään sadoissa kappaleissa / kk ei tätä periferiaa jossa myydään kaudessa se 50-100. Kun autoilla on oikeasti kysyntää, niin ekat erät on meillä rajoitettuja ja enemmistö sitten menee jenkkeihin / aasiaan / euroopan isoille markkinoille. Eli se että esim jenkeissä oli kaupoissa tavaraa, ei johdu siitä että ne tilaa ja me ei, vaan niille vaan on mennyt isompi erä autoja ja suomessa niitä vaan ei riittänyt halukkaille. Muuten kyllä palikkaa on saatavilla niin meiltä, Hobbyfactorysta kuin kisapaikoilla joko em. tai sitten meidän kisakuskeilta (Hovi esim.). Eli nämä asiat huomioiden pitäisi osien jne. hankkiminen olla aika helppoa (viime viikonloppuna oli osa ja setuppi supportti jyväskylässä paikalla pe-su).

Hobbyfactory saa autoja ja osia aina heti kun mekin niitä saadaan ja jos tuntuu että puhelimitse asioiminen on se oikea tapa tai tarvitsee jotain pikaisesti, niin varmasti HF on parempi vaihtoehto. Samaten HF:llä näkyy noi saldot mitä meidän verkkokauppa ei valitettavasti tue.

122
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 21.11.11 - klo: 19.52 »
onko saxo polttoaineessa rissaa. jos ei niin onko se silti laatu tavaraa?

On rissaa ja on laatutavaraa.

Ei se rissa siellä polttoaineessa ehdottoman välttämätöntä ole ja pelkästään rissan määrästä ei voi sinällään päätellä mitään polttoaineen laadusta. Esim huonolaatuinen risiiniöljyllä varustettu polttoaine on edelleen huonolaatuista ja "huonompaa" kuin esim. kunnollinen täysin synteettisillä öljyillä blendattu tavara. 

123
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 21.11.11 - klo: 12.25 »
Itse ajoin setillä minipinnejä lauantai-illan reenissä pari akullista ja koko sunnuntain lukuunottamatta yhtä alkuerää. Vielä on pinniä jäljellä ja kyllä noilla ajaa, mutta paras pito on jo mennyt. Ongelma ( jos sitä nyt sellaiseksi ajattelee) minipinnillä on, että se kestää sen 1-2 akullista ajaa sisään ja sen jälkeen rengas on parhaimmillaan 3-4 akullista jonka jälkeen alkaa hiipua renkaan kestäessä ehkä 15 akullista. Toki tähän vaikuttaa paljon se mikä auto on käytössä, kuinka paljon siihen on ruuvattu tehoa jne. Sen voi sanoa, että setti on kisakäyttöäa ajatellen ainakin Nokialla selvä sen yhden kisapäivän jälkeen, joten ei se tosiaan mikään harrastajaystävällisin rengas ole. Positiivista tosin on, että rengas tuntuu käyttäytyvän loogisesti myös kuluneena. Eli pito hiipuu tasaisesti eikä tule mitään yllätyksiä. Toinen huomio on, että insetti vaikuttaa tähänkin renkaaseen todella paljon, joten käyttäytymistä saa halutessaan tuunattua suuntaan jos toiseenkin.

Finaalissä käsittääkseni ajeltiin useammalla eri renkaalla, joten kyllä Nokiallakin kerkeää muillakin kuin minipinneillä. 

EDIT: kait noi voisi ajella kaljuksi asti ja katsoa miten pelittää

124
Eli ymmärsinkö oikein että ennen joulua tiedetään saadaanko kaikille 5 MM hakijalle paikka ?

125
B-euroihin aika nirkosesti paikkoja.  :shocked: Tosin tonnehan on päässyt suht kivuttomasti mukaan. Millos noi "ylimääräset" A-kisojen paikat selviää saadaanko vaiko eikökö ja kelle jaetaan ja kuinka monta ylipäätään halusi kisoihin ? 

126
Polttisautot / Vs: O.S. 21tm
« : 04.11.11 - klo: 15.52 »
Kyllä 20% periaatteessa kuluu väähemmän kuin 25%, mutta vastaavasti puristuksia pitää nostaa ettei menetetä tehoa liikaa ja sitä kautta sitten se säästö huku siihen että pitää puristaa enemmän. Toi ero vaan on niin pieni että suomen kisakuskeillekkin se on merkityksetön, saati sitten normi pulliaisille

127
Polttisautot / Vs: Nitrokoneet yleisesti
« : 04.11.11 - klo: 15.50 »
Ei se ole niin hirveen tarkkaa. 1-2 tankkia pukilla lämmöt yli 100, sitten sama ajellen. Antaa jäähtyä tankkien välillä ja pikkusen aina kiristelee että jaksaa mennä mutta kuitenkin on selkeesti rikkaalla. Pitää huolen että lämmöt yli 100 ettei prosessissa hakkaa veiviä väljäksi. Sitten ~10 tankin jälkeen voi konetta jo vetää säätöihin.

128
Polttisautot / Vs: O.S. 21tm
« : 03.11.11 - klo: 20.15 »
Itselläni toiminut hyvin ainakin polttoaineena Tornadon 25%, ei se nyt hirviästi eroa 20 prossasesta, pysyy paremmin käynnissä, koska palaa paremmin, toisaalta taas polttoaineen kulutus lisääntyy hieman niinkuin myös koneen kuluminen nopeutuu.

Ei se isompi nitromäärä konetta kuluta sen nopeammin kuin pienempikään. Konetta kuluttaa p*ska jota menee likaisen/öljyämättömän/irti olevan filsun tms. kautta ja liian rikas tai liian laiha seos. 

129
Kivat karkelot kaikkiaan, vaikka oma ajo menikin pito-ongelmien takia enemmän tai vähemmän vihkoon. Täytyy hommailla noi muutkin toimiviksi havaitut vaihtoehdot niin pääsee kokeilemaan mitkä saa pelaamaan parhaiten. Toi Durango kun ei ole mikään malmikasa, niin se näköjään on aika kriittinen noiden renkaiden osalla varsinkin kun ei ole pitoaineita käytössä. No täytyy ko. asiaan ja muutamaan muuhun jippoon paneutua ja sitten Nokialle hakemaan revanssia  :cool:  :grin:

Mutta kaiken kaikkiaan positiivista oli runsas osanotto. Nyt kun correille on oikein oma sarjansa, niin kaikki vaan mukaan kisaamaan.

Sitten se yksi SC Durango kuski kun kävi kyselemässä setuppia jne. laitatko mulle YV 

130
Määrittele korpi? Kisat pyritään ajamaan lajille parhaissa olosuhteissa ja maantieteellisesti myös siten, että kaikki kisat eivät ole kehäkolmosen sisällä. Myös uusia luokalle sopivia ratoja on tullut vasta Ouluun, ensi kesäksi Joensuuhun. Sekä myös Vantaalle.

Kalenteriin listattujen lisäksi hakijoita oli 1 muualta, mutta se perui hakemuksensa koska seuralla on jo toinen kisa kesällä. Muita ratoja ei 1/10 luokalle Suomessa sitten olekkaan.

Jalo ajatus tuo maantieteellinen peruste, nyt vaan 3/4 on jossain muualla kuin eteläsuomessa. Vaasa on radan puolesta ihan ehdoton juttu ja Ouluun pääsee lentäen joka vähentää tuskaa, mutta Joensuu nyt on sitä ihtiään. :) Mutta mikäs siinä, jos ei ollut hakijoita niin näillä mennään ja parempi että kalenteri kerrankin on kasassa joten propsit siitä. Samaten maastosarjan kisojen pitäminen erillään M8 karkeloista (huomioiden myös isot kisat suomen ulkopuolella) mahdollistaa ajamisen ristiin, toivottavasti tuohon päästään paremmin kuin tällä kaudella.   

131
Mielenkiinnosta minkä takia maastosarja pitää ajattaa "korvessa" ? Etelämpää ei ole anottu enempää kisoja tms. ?

132
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 20.09.11 - klo: 11.36 »
osaako kukaan kertoa miten voi itse tehdä polttoainetta vai onko täällä sille oma oisio ?? vastaus nopeasti kiire

Sekoittamalla Metanolia, Nitroa ja Öljyä keskenään. Tosin helpompaa, turvallisempaa, järkevämpää jne on hankkia valmista tavaraa.

134
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 09.09.11 - klo: 21.47 »

Niin, tuo nimi Henry Mört ei kerro yhtään mitään.....

Eipä ihme, kun et kerran ilkeitten kauppiaskytköksillä varustettujen kisaajien takia sinne kisoihin tohdi tulla ? =)

135
Tulokset / Vs: Lopputulokset M-8 SM 27.8. ja 28.8. VANTAA
« : 29.08.11 - klo: 16.27 »
Durangojen leveysongelma ei johdu laatikosta vaan autosta sekä renkaista. Se Durango, jota itse kävin katsastajien pyynnöstä katsomassa oli selkeästi leveämpi takaa kuin edestä. Auto liikkui boxissa vain "voimaa" käyttämällä.

Jos isois kisois joku näki miten siellä arvioivat auton leveyden laatikossa niin voisi asian palstalle kertoa. Joskus olen kuullut 15 cm kallistuskoroketta käytettävän laatikon toisessa reunassa kriteerinä. En itse enää muista miten ne mittaa + jossain kisoissa katsastus tehtiin suljettujen ovien takana.

Mitä muutitte autoissanne, että meni läpi katsastuksesta?

Auto on takaa lähellä MAX-leveyttä ja ihmetystä aiheutti lähinnä se, että identtisellä setupilla olevista autoista (samat renkaat/akselivälit/auraukset jne.) toinen menee läpi ja toinen ei. Autosta saa "ylileveän" monella rengasmerkillä kun kääntää iskarit tornin takapuolelle ja käyttää 1-asteen hubeja ja MAX akseliväliä. Se tosin ei ollut nyt se ongelman juuri.

EM-kisoissa auto laitettiin pöydällä olevaan laatikkoon ja sitä tönittiin ees-taas ja hyvin kelpasi. Sai katsella vierestä jos halusi / kiinnosti.

Viikonloppuna homma korjaantui yhden ongelma-auton kohdalla vaihtamalla Pro-Linen Caliberit AKA Cityblock:n tilalle. Pidempi aikainen ratkaisu sitten saatiin sorvaamalla hexistä vähän pois jolloin pystyi ajamaan niillä renkailla kuin halusi. Tosin allekirjoittaneen auto meni läpi myös täysin identtisellä setupilla ja cityblock renkailla ilman mitään vippaskonsteja kun kaverin kiesi ei. Renkaissa tosin on selkeitä eroja paitsi merkkien välillä niin myös saman valmistajan sarjojen ja eri kuvioiden välillä.

Itse en kritisoi katsastusta millään muotoa vaan se meni OK ja kaverit varmasti teki sen mihin annetuilla työkaluilla pystyi. Hommaa ei varmasti heikennä jos käytössä olisi kaikissa kisoissa kiertävät mittausvälineet sekä selkeä ohje, miten nämä rajatapaukset hoidetaan. Työntäminen on kovin subjektiivinen käsite, se kallistaminen vakioisi edes osan muuttujista. Toivottavasti löytyy hyvä ratkaisu tähänkin.

136
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 08.08.11 - klo: 22.49 »
Hieman menee ehkä överiksi...

Kun testataan  ja kehitetään kokoajan, on hyvä olla optioita joista kokeilla

137
Polttisautot / Vs: Team Durango DNX408
« : 08.08.11 - klo: 11.08 »
Onhan tuossa kevennystä jo yli 50 grammaa, joka on selkeästi kannattavaa puuhaa. Nuo kevennykset vielä auton yläosista joten painopiste laskee hieman alemmaksi. Se, että huomaako kuski sitä on sitten ihan subjektiivista...


Kuten Mika sanoi, harrastuksesta toinen puoli on rakentamista, joka antaa myös paljon.

Lisäksi autoon saa mm Durangolta alumiiniset akselinpäät jotka keventää huomattavasti (testasin EM-ssä ja tärkein eli
kulutuskestävyys tuntuu olevan kohillaan) + tehdas julkaisee pikapuoliin vielä mm. kevennetyt rattaat jne. Jos nyt haluaa
uhrata eurojaan kevennyksiin niin yksi vaihtoehto on vaihtaa normaalit losin diffikuoret ja rattaat. Sillä säästää myös grammoja
kun noi vakiodiffit on tehty mun mielestä vähän turhaankin ns. pomminkestäviksi. Samalla on optio käyttää LOSI:n smart-diffiä
edessä (tai jonkun muun valmistajan LOSI tarkotettua) ja keskellekkin sellaisen saa rakennettua mutta joutuu vähän shimmailemaan
laakereita. 

138
Polttisautot / Vs: Team Durango DNX408
« : 08.08.11 - klo: 11.02 »
Paljon tuo auto sitten painaa ajokunnossa kun täytyy noin paljon hifistellä kevennys osaa? 
 
Ettei tule vaan alipainoinen.. 
 
Valmiiksi kevyitä autoja myydään jo valmiinakin  :cool:

Ja se että se auto on painorajalla tai 100g sen yli ei vielä sen paremmin liikuta autoa saati vaikuta lopputuloksiin  :wink:

139
Tulokset / Vs: Polttiscrossin EM2011
« : 08.08.11 - klo: 10.56 »
Matiaksen mekkarin aiheuttama aikasakko ei vaikuttanut kun kaveri pääsi eri kierrokselle kuin Teemu. Jos Teemu olisi kerennyt
seuraavalle niin se aikasakko olis nostanu Teemun vikalle finaalipaikalle.

mun mielestä turhia noi aikasakot, antaa vaan stopparin ja jos penailee kuten keskimääränen "Rodriigo" tuolla teki, niin sitten
vaikka seisottaa autoa varikolla 5s...10s jolloin se stopparin efekti kasvaa. Toisaalta kyllä tuolla oli muutenkin aikamoista penailua ja
yhdessä vaiheessa oli tieto että nykynen mestari (mekkari) oli tyhjentänyt tankin ennen parkfermeetä jolloin jamppa olisi automaagisesti
ulkona mutta niin vaan auto oli viivalla ja lopussa pokattiin.

No muuten ihan kivat karkelot. Omalla osalla Warm-up reissusta oli hyötyä mutta esteri sitten käänsi takapuolensa joten setupit meni
uusiksi ja pito muuttui kokoajan päivän mittaan. Omaan nousuun sitten lähdettiin hyvistä asemista mutta mut ajeltiin parin ekan rundin
aikana sen verran monta kertaa että homma kaatui siihen. No vuoden päästä taas. Suomen porukalla meni mun mielestä ajot hyvin ja
kohokohtina Teemun ja Simon suoritukset mm. aika-ajoissa, Josen ja muiden nousut ja meidän "papan" suoritus +40 finaalissa. Plussan
puolelle jäätiin ainakin omissa taulukoissa ja ei se Saksa ole p*ska maa, vaikka siellä sataakin. ;)

140
No jos haluaa huolettoman vehkeen johon saa varmasti osia, niin joku kisapirssi on hyvä vaihtoehto. Ne kestää
paukuttelua paremmin jne. ja se että auto on uusi ei toimivuuden osalta takaa mitään. Servot on kisavehkeissä paremmat
samaten pannut ja pillit. Toki ostaessa on hyvä nähdä kapine ja varmistaa että se on kunnossa.

Jos ehdottomasti haluat RTR niin ostaisin ehkä LOSI:n

141
Pakki näköjään pyyhkässy TQ-paikan reeneissä  :)

142
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 21.07.11 - klo: 10.44 »
Hobbytech:n tapauksessa siihen laitetaan STR-8T truggyn 150ml tankki jooka käy ruuvaamalla paikalleen

143
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 20.07.11 - klo: 23.44 »

Koitin alkuvuodesta kysellä paikalliselta edustajalta (EA Import) Hobbytech:n GT autoa STR8 RG PRO, mutta ilmeisesti sen valmistusta ei varsinaisesti ole, tiedä sitten. http://www.hobbytech-rc.com/car.php?id=18 vaihteistoahan tuossa ei ole, mutta tuplakolot pohjalevyssä antaa viitteitä, että siihen olisi sellainen suunniteltu.



Joo ei tunnu olevan hirveetä hinkua ko. kapinetta tänne myydä. Sitä uutta 1:8 krossaria sitten olisikin laittaa vaikka kontillinen saman tien  :grin:

144
Polttisautot / Vs: Polttomoottorin sisäänajo
« : 13.07.11 - klo: 22.22 »
Miksi Poinas näet isoimman kurkun tarpeelliseksi sisäänajossa? Eikös ilman määrä jää joka tapauksessa vähäiseksi sisäänajossa.

Kun säädöt on rikkaalla muutenkin, niin turha kuristella sitä ilmansaantia pienellä kurkulla. Omien kokemusten mukaan homma helpottuu, kone ei stumppaile niin helposti jne.

145
Polttisautot / Vs: Polttomoottorin sisäänajo
« : 13.07.11 - klo: 12.13 »
Olen itsekkin lukenut tuon Tuukan mainitseman Werks-ohjeen. Se on varmasti ihan OK ja haettu noille Werks:n B5/6 pannuille kun tiedetään lähtökohtaisesti missä asennossa mikäkin ruuvi on ja miten se kone käyttytyy. Toki se että saa kurkun tyhjäkäyntiruuvillä jonkun tietyn määrän auki on tarkastettava luistista ja merkattava jotenkin ylös ja vastaavasti oltava varma siitä, että sen tyhjäkäyntiruuvin kääntää lopuksi siihen mistä lähdettiin, muuten on mahdollista että joko maskataan rikasta alaneulaa liian auki olevalla luistilla tai tyhjäkäynti menee liian pienelle. Mutta foorumeilta luetun perusteella toi systeemi on noihin B5/B6 pannuihin havaittu hyväksi joten sitä kannattaa käyttää. Se ei mun mielestä kuitenkaan suoraan välttämättä sovi muihin koneisiin.

Toinen vaihtoehto on sitten vakioida se luistin paikka jolloin neuloja kiristettäessä voi olla varma että se ei maskaa rikasta alaneulaa. Sisänajossa toki voi joutua trimmillä pitämään konetta käynnissä ekojen tankkien ajan. Sellainen lisähuomautus että sisäänajo kannattaa aina tehdä sillä isoimmalla kuristimella.

Tärkeämpää on hoitaa homma tavalla joka tuntuu itselle loogiselta ja selkeältä, Pannuja voi ajaa sisään niin monella eri tavalla eikä oikeestaan muuta kannata välttää kuin monen tankin verran tyhjäkäyntia pukilla ja sitä, että koneen lämmöt tippuu selkeesti alle 100 asteen. Se 1-2 tankkia riittää jonka jälkeen kiristelee niin että pystyy radalla ajamaan ja lämmöt on ajossakin 100 asteen päällä. Toisaalta taas ei ole mitään järkeä lähteä kiusaamaan pannua 2-3 tankin jälkeen esim. ajamalla täyskaasulla kaikki suorat jne. Homma vaan rasittaa turhaan kiertokankea, männän tappia jne. Eli jos konetta ei saa lämmittämättä/tulppa kiinni käyntiin, niin silloin siellä luultavasti on vielä mekaanista vastusta sen verran että ei kannata vetää ihan viimesiä mehuja pihalle. 5-10 tankkia rikkaalla on ihan passeli määrä ja sit neulat kiinni ja kovaa ajoa. 

146
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 13.07.11 - klo: 00.50 »
Lähinnä hain sitä, että pitkällä alaneulalla yläneulan säätö on tarkempaa kuin lyhyellä. Tämä siitä syystä mitä hoke totesikin, eli neula ei tule kokonaan pihalle siitä "rungosta" jolloin alaneulakin vaikuttaa sopansaantiin lähes huippukierroksille asti kun taas lyhyellä alaneulalla se on yläneula joka määrää seoksen jo jostain puolesta kaasusta eteenpäin. Ei noissa oikeestaan muuta isoa eroa ole kuin se, että lyhyella alneulalla yläneulaa sää vääntää enemmän kiinni kuin pitkällä.

Perussäätö tolle pitkäneulaselle kaasarille on jättää siihen tyhjäkäyntiruuvin ja kaasarin rungon väliin 1.5-2mm rako (jolloin luisti jää tyhjällä auki alle 1mm) ja vääntää se yläneula ensin tasaan rungon kanssa ja siitä 1/4 kiekka kiinni. Kelin, fuilin, tulpan ja eri putkien takia toi sitten liikkuu sen 1/4-1/2 kiekkaa puoleen tai toiseen. Jos sitä yläneulaa "tarvii" vääntää tosta paljon enemmän kiinni niin silloin alaneula on liikaa auki ja se sotkee säätöjä. Alaneulan säätelee sitten sen mukaan että lähtee jonkun 10-15s tyhjäkäynnin jälkeen vielä suht vaivattomasti liikkeelle täyskaasulla. 

147
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 12.07.11 - klo: 17.10 »
Tuoreimpia kokemuksia hopeakantisesta A872 pannusta?
Olen ite ajanut tuolla nyt pari gallonaa ja alavääntö ollut kyllä pettymys.

Alphan kaasarilla en saanut tuota ollenkaan toimimaan. Tuntui että alapää oli vuorotellen laihalla ja rikkaalla. Neulat ei pyörineet ja haitarikumi oli ehjä, mutta jostain ilmeisesti vuosi. Vaihdoin RB:n kaasarin niin jo alkoi toimimaan.
Mutta alavääntöä en kyllä saa riittävästi vaikka mitä tekis. Hyndiin kiihdyttäessä ainakin Turussa haittaa. Jos vertaa punakantiseen F850 pannuun ero alaväännössä on selkeä punakantisen eduksi.

Punakantisesta ei sitten olekkaan kuin positiivista sanottavaa. Täysverinen kisapannu vaikka hinta antaisi olettaa muuta. Mielenkiintoista nähdä kuinka pitkään tuolla päästelee, 3,5 gallonaa nyt takana.


872 on kyllä runtua alhaalta asti, mutta vääntökäyrä on erilainen kuin punakantisessa tai oranssikantisessa. Sen takia kone tuntuu varmasti erilaiselta kuin punakantinen varsinkin jos käytössä on saman painoinen vauhtipyörä ja samat kytkinsäädöt. Jos ajatellaan että sulla on punakantisen koneen kanssa normi 3-palanen kytkin esim. 0.9mm jousilla, niin 872 kanssa saa suoraan laittaa milliset tai jopa 1.1mm jouset.

Toinen juttu mikä noissa koneissa eroaa on kaasari. Eli punakantisessa on paljon lyhyempi ja pyöreämpikärkinen alaneula, joten se säätyy ihan erilailla kuin 872 jossa on ns pitkä alaneula. Yksinkertaistettuna punakantisessa on yläneula 1-1.5 kierrosta enemmän kiinni kuin 872. Samaten alaneulan säätö eroaa jonkun verran johtuen juuri tuosta neulan muotoerosta. Yleisin moka noissa pitkäneulasissa kaasareissa on se, että kiristellään yläneulaa kun itseasiassa alaneula on se mikä on rikkaalla ja lisänä vielä liian iso tyhjäkäynti. Kone pelaa varsinkin kylmänä suht OK, voi hyvinkin vaikuttaa että on vähän rikkaalla ja kun taas tankki tyhjenee ja bensanpaine pienenee, niin pannu alkaa menemään laihalle jolloin varsinkin mutkista ulostulossa alkaa puutumaan.

Jos alla on esim. Xray tai LOSI 2.0 niin kyllä toi 872 vie sitä kikotinta siinä missä muutkin koneet. Toki jos tykkää että tehoa on aina käytössä ja ei haittaa jos kone on vähän äkäsempi, niin uusi 852 tai edellisen generaation oranssikantinen S852 on parempi valinta. Punakantinen on sitten jostain noitten välimaastosta.   

148
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 12.07.11 - klo: 11.27 »

Bullit B-218:
Poraus: 16,27mm
Iskunpituus: 16,80mm
Sylinteri: ei tietoa
Kampiakseli: ei tietoa
Kaasuttimen kurkut: ei tietoa
Takalaakeri: ei tietoa
Paino: 355g
Jäähdytyskansi: Sama kuin OS SPEED XZ.
4000-40000 rpm
2,6hp/34000 rpm


Bullit on sama kuin XZ-speed ainakin Hazelwoodin mukaan.

149
Polttisautot / Vs: Alpha Plus moottorit
« : 07.07.11 - klo: 13.47 »
Ensimmäinen kysymys on että tietääkö kukaan mistä saan tohon A872 koneeseen roto start:lle
kaikki hilppeet? nyt siinä on vaan se normaali perälevy ja roto ois aika näppärä käyttää.

Mihinkään A/S/Z/F/T-sarjan koneisiin ei saa rotoa koska ne on kisapanuja ja kampurasta puuttuu se rotostartille tarvittava tappi. Jos haluaa rotopäädyllisen koneen, niin ainoa vaihtoehto on Alphan .21 tai .28 RTR-kone. Toki ton RTR-koneen kampura käy myös A872 koneeseen, mutta siinä on mm. eri ajoitus joten suorituskyky on jotain muuta kuin vakiokampuralla

150
Mä olen kovasti alottelija polttispuolella ja vasta yks kisa takana, mutta silti mua ihmetyttää tän ylimääräsen finaalin funktio. Jos ajetaan SM-tason osakilpailua, niin eikö se itse kilpailussa parhaan mahdollisen sijoituksen ajaminen ole kaikilla se tavoite ja ajotunteja haetaan sitten treenatessa.. Ymmärtäisin jos ajettais jotain "näytösluokkaa" yleisölle itse kisan ohessa, mutta tässä ei nyt kuitenkaan puhuta mistään yleisölajista.
Onko oikeesti niin että muutaman kympin osallistumismaksulle pitää saada sisältöä enemmän kun mihin rahkeet kisassa riittää?
Jos lajin arvostusta halutaan nostaa, ei se tapahdu ainakaan arvokisoissa leikkifinaaleja ajamalla. Esimerkiksi meidän Jyväskylän osakilpailussa emme halunneet alkaa sähläämään minkään ylimääräisen kanssa, vaan pyrimme järjestämään SM-formaatin kisat niin hyvin kuin mahdollista ja siinä jäi peruskaaviollakin vielä reilusti parannettavaa.

-Jussi Rinne-

No "arvokisoissa" kuten EM ja MM juuri ajetaan näitä "täytefinaaleita" ja hyvin menee. Ei se ole sen A-finaalin ajajilta pois jos junnut tykittää oman 30-45min tai seniilit saman verran (tai meidän tapauksessa kait sekaisin joka myös OK). Nopeimmat kuskit ne on kuitenkin A-finaalissa kun tonne täyte-eriin ei pääse jos olet ajanut semiin. Itse näkisin että se on junnuillekkin paljon motivoivampaa kun pääsee vääntämään pidempääkin finaalia kuin ne 15min nousut ja kisa tulee automaattisesti saman tasosia vastaan + saa kokemusta niistä pidemmistä stinteistä. Nythän se on jokaisen järjestäjän oma asia "jaksaako" niitä alkaa vääntämään; jos ei riitä rahkeet niin ei järjestä. Toivottavasti jatkossa mahdollisuuksien mukaan järjestettäisiin.

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 ... 14