Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Poinas2

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 14
151
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 04.07.11 - klo: 12.17 »
Eikös se mäne niin, että mitä isompi määrä nitroa (prosentteja) niin sitä paremmin kiekuu ja kukkuu. Eli ei tuolla polttoaineella niinkään taida olla merkitystä, onko 16% vai 25%, säädöt tässäkin vaikuttaa pitkälti.

.21 pienemmät koneet ei välttämättä kestä 25% ainetta kun taas suurin osa .21 ja isommista koneista toimii paremmin 25% aineella.

152

M8 luokka pysyy sekarenkaisina niin kauan kun minä olen luokkayhteyshenkilö. Tässäpä loppuun kuuluisa viimeinen lause  :grin: Olen poteroni kaivanut.


Hienoa huomata, että homma on hanskassa.  :cool: Todella toivon, ettei tänne aleta höyryämään mitään yksityyppipotaskaa.

153
Jos olet yhtään isoja kisoja kiertänyt tai tiedät mistä nyt puhun niin ymmärrät kuinka paljo vaivattomammaksi yksityyppirengas tekee kisaamisen, kun ei tarvi stressata renkaan saatavuutta, tai sitä millä joku kaveri ajaa, kun kaikille rengas on sama. On se onnistuttu muissakin luokissa valitsemaan toimivaksi ja aina on voittaja saatu selville. Ja jos ei yksi rengasmalli riitä niin sitten vaikka 2. Parempi sekin kuin kymmeniä erilaisia rengasmalleja ja merkkejä.

No ei mulla ole takana kun parit PM, yhdet EM ja yhdet MM. Joten tiedä sitten onko tossa referenssiä. Mulla ei ole ollu ressiä renkaista ja kaikilla mitä on mukana ollu, on pystyny ajamaan. Kaikissa näissä kisoissa olisi pärjännyt kun mukaan olisi ottanut esim. cityblockkia kaikissa seoksissa. Kaikissa näistä kisoista on finaalissa vedetty niillä perus rinkuloilla ja erittäin pienellä seos/kuviovarianssilla. M8 on varmasti eri asia kun jotkut mattokiilat tai muut hieromasauvat jo pelkästään sen takia, että se rata muuttuu suht radikaalisti koko kisojen ajan. Tasamaan vehkeissä korkeintaan pidon määrä muuttuu, joten lähtökohta on eri. Lajiin kuuluu olennaisena osana renkaat ja rengasruletti ja edelleen vaikka ei ole yksityyppiä, niin silti ne kovat vetää lujaa ja luultavasti se nopein jätkä vetää 99.9% suomalaisista pataan oli siellä alla sitten vaikka Nokian Hakkapeliitat.

Kun sä olet oikeesti sillä tasolla, että tappelet voitosta niin sulla luultavasti on jonkun tasonen supportti valmistajan puolelta paikalla joten voit unohtaa koko homman. Jos taas et tappele edes finaalipaikasta vaan pyörit siellä tasolla 1/64...1/128 tms niin joko meet etukäteen testaamaan ja saat mielenrauhan tai sitten otat ne perusgumekset mukaan ja keskityt ajamaan; ei se niistä renkaista jää kiinni vaikka toki antaa hyvän syyn sille "menestymättömyydelle". Se että pitäisi olla mukana "kymmeniä" eri merkkejä ja kuviota on ihan puhtaasti BS eikä ole millään tavalla tekemisissä todellisuuden kanssa. Mutta jätetään tää jauhaminen tähän ja keskitytään aiheeseen, eli Josen hengentuotteeseen

154
Luulisi jo useasti todetun handout/yksityyppirenkaan toimivan myös M-8 krossissa niin ei tarvisi roudata jätesäkillistä renkaita kisoihin kun kaikki ajaisivat samalla rengastyypillä. Muissa kumirengasluokissahan tämä on jo ollut arkipäivää useita vuosia.

Kuinkas paljon noissa muissa kumiluokissa on rengas sponsseja ? Miksi joku haluaa ajaa "p*skalla" kun parempiakin on saatavilla ? Miksi pitää ajaa jollain muulla kuin sillä omalla hyväksi havaitulla merkillä ?
Miksi halutaan se ylenmääräinen kähmintä jolla saadaan joku tietty rengas kisoihin myös M8 luokkaan ? Rajataan samalla sitten sallittu moottori, pilli, bensa ja korin väri. Tai josko kuitenkin unohdetaan tää keskustelu

Noissa kisoissa lähinnä ongelmana on pinnan erilaisuus vs kotomaa. Täältä on turha roudata mitään supersofteja ne kun ei tuolla pelaa/kestä. Edelleen kun rata on julkaistu, paikalle testaamaan niin tietää mikä wörkkii. Jos ei pääse niin ei kun ottaa ne yleisgummit joilla täälläkin ajaa, mutta varaa mukaan myös mediumia jos on oletettavissa kuluttava radanpinta ja/tai kuumempi keli. Siihen sitten mukaan joku setti jotain pikkupinnistä aika-ajoihin ja hyvin siellä pärjää. Esim Saksassa menee normi pentti ihan kykyjensä mukasta vauhtia cityblockilla, kunhan ei tarjoa alle supersoftia. Nää vetomiehet sitten saa arpoa keskenään. Hirveen vaikeeta....

155
Eikös rengasmerkeillä ole edustusta kisoissa?

Jos et ole tehtaan sponssaama ja haluut vbarmistaa että saat renkaita, viet itte. Jos siellä joku kauppaa jotain niin 100% varmasti jos joku setti/seos/kuvio "pelaa" ne on yllättäen joka paikasta loppu.

156
Kilpailukutsut / BALTIC CUP 2011
« : 15.06.11 - klo: 11.16 »
Baltic cup 2011 7-10.7 Latvia / Sigulda. 1/8 Truggy, 1/8 Buggy, Monster Truck, 1/8 Electric, 1/5 ja 1/6 bensa.

Lisää infoa ja rekisteröinti: www.rcinfo.lv

157
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lahden uusi crossirataprojekti
« : 07.06.11 - klo: 17.46 »
Aktiiveja jonkun verran tuntevana se Vesivehmaan rata rakennettiin hiukan eri lähtökohdista kuin normi krossibaanat. Eli haluttiin vähän erityyppinen ja ennen kaikkea pienellä porukalla helppohoitoinen baana, jossa pääsee ajamaan polttiksilla. Tässä mielestäni onnistuttiin erittäin hyvin. Rata ei vastaa SM-tasoa, mutta eipä se ollut käsittääkseni edes tähtäimessä. Se mitä jatkossa tapahtuu onkin sitten ihan eri asia, mutta ei tämän ketjun keskustelun taso ainakaan hommaa edistä.  :cool:

Sinällään eri materiaalien käyttäminen käsittääkseni on ihan mahdollista ja esim. euroopassa jopa sangen suosittua. Lähinnä tuosta tekee ongelmallisen se, että kahden eri "synteettisen" materiaalin välissä ei ole riittävästi oikeeta savea/hiekkaa ja että rata tyypiltään poikkeaa paljon muista suomen radoista. Eli ei se asfaltti siellä ole se ongelma, vaan se, että sen ja turffin/katukiven välissä ei ole samaa määrää oikeaa materiaalia. Nyt jos niitä mattoja / kivetyksia sieltä alkaa purkamaan, niin tilanne muuttuu oleellisesti. Siitä olen 100% varma, että normi harrastajalle / aloittelijalle ko. rata tarjoaa nykyiselläänkin mukavasti haastetta ja mahdollisuuden kehittää ajotaitoaan. Sellaiselle joka sitten tähtää krossin SM-sarjaan on varmasti jo täällä vääntämättäkin selvää, että treenata pitää kisabaanoilla.

Se tarvitaanko Lahteen toista rataa polttiksille on aika selvä. Ei tarvita kun pienen matkan päässä on ihan OK baana. Se tarvitaanko sähkökrossareille omaa rataa, on mielestäni ihan yhtä selkeä, kyllä tarvitaan koska toi vesivehmaa ei ole se paras mahdollinen paikka. Tää on ihan mun oma mielipide. mutta aika urakkaan joudutaan jos vesivehmaasta aletaan muokkaamaan noille sähkösuristimille sopivaa ja samalla melkeen tekee sitten uuden.   

158
Millos toi reenioptio varmistunee

159
Polttisautot / Vs: Ferrari F2007 Rakennus-topic
« : 26.05.11 - klo: 09.56 »

160
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 19.05.11 - klo: 00.00 »
Tossa ostin kaverilta 3 putelia Byronin prorace 2500:sta ja siinä on vain 9% öljyä, mikä minun piharässäykseen on turhan säätötarkkaa tavaraa. Kysyisinkin, että mitä öljyä (rissa?) voisin tohon lisätä, että saisi edes sen 11% seoksen siitä?. Vai onko edes järkeä mennä sotkeen hyviä litkuja?

Eikä kukaan osaa neuvoa tän kanssa?

Voi siihen kaataa sekaan esim. Klotz tms. ko. tarkoitukseen tarkotettua öljyä. Tosin ei se 9% konetta tapa kunhan et vedä sitä pannua liian piikille.

161
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 10.05.11 - klo: 10.15 »
Startti boksi ei jaksa pyöräyttää gallonan ajettua Alphaa käyntiin. Tulpan löysyttäminen käynnistyksen ajaksi voisi helpottaa? (boksi yhdellä 775 koneella ja 2 x 7.2 nimihillä) Vielä pitäisi saada jotkut säädöt joista olisi hyvä lähteä säätämään tuota kohdalleen? Ylä ja ala neulalle jos jollain olisi antaa vinkkiä, niin olisi hyvä ja helpottaisi hommaa huomattavasti. Tulppana Alphan T3.

Ekana säädät tyhjäkäynnin. Otat 2mm hexiavaimen tai vaihtoehtisesti esim tönärillä mittaat että kaasarin rungon ja tyhjäkäyntineulan kannan välissä on 2mm rako.

Sitten sekä yläneula että alaneula tasan neularungon kanssa.

Nyt riippuen siitä mikä kone sulla on mennään seuraavasti:

S/Z/A852 ja A872

Yläneulaa tästä noin 15min kiinni.

Alaneulaa käännät 1 kierroksen kiinni

Lämmität koneen kuumailmapuhaltimella ja käyntiin. Käyttelet pukilla jonkun 5min että on varmasti lämmin. Annat reilusti kaasua ja lasket tyhjäkäynnille. Jos ei meinaa käydä, niin alaneulaa kiinnippäin sen verran että käy nätisti tyhjää.

F850

Muuten sama, mutta yl'neulaa saat kääntää 15min sijaan koko kierroksen kiinni

Noilla pääsee tarpeeksi lähelle totuutta, että autolla pystyy ajamaan ja koneen säätämään lopullisesti kohilleen.

Tärkeetä tässä on, että kun ton tyhjäkäynnin on säätänyt kohdalleen SIIHEN EI KOSKETA. Jos ei käy tyhjää on kone liian rikkaalla. Alaneulaa kiinni kunnes käy. Kun säätää yläneulaa kohdalleen ja kiertää ruuvia kiinni, jos tyhjäkäynti nousee niin AVAA ALANEULAA sen verran että käy tasaisesti. Jos taas joudut avaamaan yläneulaa ja tyhjäkäynti puutuu, niin KIRISTÄ ALANEULAA kunnes käy taas nätisti. Ainoastaan siinä tilanteessa jos neulat on kohdallaan ja omasta mielestä tyhjäkäynti on vähän liian kova / matala, niin sitten voi pikkuisen kääntää tyhjäkäyntiruuvia. Alphan koneissa kuten muissakin on tärkeää, että kone on kunnolla käyntil'mpöinen ennenkuin alkaa säätämään. Eli jos kone on edellisellä kerrala toiminut OK ja nyt käynnistettäessä on rikkaalla, johtyy se luultavimmin siitä että kone on kylmä. Ajele se lämpöiseksi ja tarkista sitten säädöt. Jos niitä ruuveja kokoajan veivaa kuin naapurin tuijjaa niin sitten niitä saa veivata maailmantappiin asti. Suomen oloissa muutokset on niin pieniä, että kerran säädetty kone toimii harrastajalla 90% ajasta niin hyvin, että sitä ei tarvitse säätää jos ei muuta tulppaa tai polttoainetta tai pilliä. Edelleen jos kone yhtäkkiä käyttäytyy oudosti, on vika 95% muualla kuin kaasarin säädöissä (tankki, fuililetkut, pilli, tulppa, kytkinlaakerit jne.) Kisakuskit sitten erikseen, siellä tehdään vähän enemmän hienosäätöä     

162
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 02.05.11 - klo: 19.45 »
Tarkennetaan hieman:

Lohko, mäntä, männän tappi, klipsit ja kaasari on samaa tavaraa kuin S/F/Z-koneissa. Veivi on eri, samaten kansi on normitulpalle. Kampura on muuten vastaava kuin S/F/Z mutta siinä luonnollisesti on roto/pullstartille se tappi. Etulaakeri on normi SKF (sama kuin T850/F850) ei ns. high-speed kuten S/Z/A-koneissa. Koneeseen sopii pro-koneen veivi ja turbokansi. 

Mitä tolla ajettiin ennen MM testiä niin hyvin pelas. Ei ihan niin paljon ruutia kuin F850 mutta ei ole hintaakaan 

163
Yleinen keskustelu / Vs: Renkaat
« : 30.04.11 - klo: 20.18 »
kuskista enemmän kiinni

164
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 25.04.11 - klo: 19.11 »
Ei se nitron määrä sen koneen lämpöjä määritä vaan ne neulan asennot. JOs tuntuu että lämmöt on taivaissa niin avaa yläneulaa ja jos lämmöt laskeen niin se siitä. JOs ei vaikuta, niin sulla on luultavasti jossain ilmavuoto joka vetää konetta laihalle tai esim. tankki vuotaa tai paineletku fuskaa.

165
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 22.04.11 - klo: 09.49 »
V-Specissä on ollut ongelmia ton veivinkampuran kulumisen kanssa. Speedissä ja XZ-sarjalaisissa toi on korjattu. Ottamatta kantaa siihen miten paljon ossissa keskimäärin on sitä välystä lenkissä, niin tosiasia on että sitä ei saa olla. Välys alalenkissä aiheuttaa sen, että tyhjäkäynti ja säädöt muutenkin vaeltelee sattumanvaraisesti, kone polttaa tulppia, hajottaa laakereita jne.

Luonnollisesti ihan uudessa koneessa tuntuu yläkuolokohdassa sellainen "nitkaus" kun kampura vääntää veivin alapään puolelta toiselle ja pieni välys siinä lenkissä on oltava että se ylipäätään pyörii ympäri ja öljykalvo sopii väliin, mutta ei se saa silminnähden "heilua" tai siitä saa mitään ääntä kuulua. Uuden koneen käänteleminen kylmänä yläkuolokohdan ympäri on muutenkin aika epäterve toimenpide, se kun aiheuttaa rankasti painetta männäntappiin ja itse mäntään. 

Lopputulos kuitenkin on, että jos pannu käy nätisti tyhjää, ei polta tulppia ja säädöt ei seilaa, niin silloin se lenkki ei vielä ole liian väljä.  :cool:

166
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 14.04.11 - klo: 18.59 »
Kannattaa sitten lukasta ajatuksella kasaustipsit Durangon sivuilta:

http://www.team-durango.com/blog/?p=2584

http://www.team-durango.com/blog/?p=2787

Varsinkin diffien/slipperin/servosaverin kohdalla häsläämällä käy kun siinä lapsen teossa aikanaan  :cool:

167
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 10.04.11 - klo: 19.15 »
Minä huolestuin Alpha moottoreista kun yritin kuukausi /puolitoista ostaa moottoria liikkeestä joka on kai ihan maahantuojakin. Soitin ja kysyin ihan asialliselta tyypiltä t850 mosaa GT autooni. No ei tienyt onko ja lupasi soittaa perään. Ei soittoa, 3vrk kuluttua vastoin kaupankäynnilisiä periaatteitani soittelin vielä itse useamman kerran, ei noussut luuri. Olin tilanteessa jossa en tienyt, onko, eikö ole, tilataanko.......... Toivottavasti tämä oli vain yksittäistapaus ja yleisesti tavaraa ja varaosia niihin saa Suomestakin ostettua. Moottoreita kyllä saa, sain nytkin uuden t850:n, mutta olishan ne kiva ostaa ihan viralliselta myyjältä.

Laitoin PM

168
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 10.04.11 - klo: 19.14 »
Tuli tuossa kevät auringon alla ajettua 3 tankillista pukilla sisäänajoa ja 2 tankillista kadulla (todella)kevyellä pintakaasulla.  :smiley: lämmöt pysy koneessa kokoajan 85-95 celsius. Kone kävi kaikki tankilliset nätisti ilman sammumista. (very nice ^^,)

Kannattaako vielä ajella ns. sisäänajoa 2 tankillista vai enemmmän ?

Sellainen 10 tankillista ja voi alkaa kiristelemään. Sitten sellainen huomio ettö 85-95 kannesta mitattuna on liian vähän. Eli kannen lämmöt yli 100 astetta niin sylinteriputki laajenee tarpeeksi eikä sisäänajo tarpeettomasti rasita veiviä. :cool:

169
Polttisautot / Vs: Alpha moottorit
« : 10.04.11 - klo: 17.11 »
Ihan rauhallisesti ajelet vielä jonkun aikaa niin on varmasti hyvin sisään ajo ajettu :smiley:

Mikäs noista koneista olis hyvä tohon losiin kun novarossista aika jättää?Onko noilla moottoreilla isoa eroa kuten ALPHA F850  ja ALPHA Z852 ?Että onko lähelläkään ton toro neron tasoa kun kumminkin sitä vauhtiakin pitäisi olla!Houkuttelee vaan noitten vara-osien edullisuus kun vertaa muihin merkkeihin :smiley:

Arto Heinonen / Hobbyfactory osaa varmasti sanoa miten noi suhtautuu ToroNeroon kun on ajanu kaikilla.


170
Tulokset / Vs: Winter Jumps VI (Model Expo) vääntö
« : 10.04.11 - klo: 13.12 »

Pari kertaa olen jutellut muiden kuskien kanssa radan varressa tai varikolla kun puhe on siirtyny siihen "milläs sä ajat?" kääntyy selkä nopeasti kun kertoo olevansa täyteluokan miehiä.

Oikeesti ?? Ja nää kuskit on ketä ?

Muutenhan kuulostaa että noi sun "ongelmat" on enemmän kuski/säätö-ongelmia kuin radasta johtuvaa ? Eli auto ei käyttäydy kuten radalla vauhdikkaasti eteneminen vaatii (ongelmia hyppäämisessä / kääntymisessä) tai tekniikka ei ihan vielä piisaa (Jyväskylän jarruongelma). Sä varmaan pyrit säätämällä tilannetta parantamaan ? Radat mahdollistaa ajamisen monella eri tavalla ja jos se loota ei pysy näpissä hyppimällä, niin sitten ajaa ne hypyt tai jos vekotin ei käänny / kääntyy liikaa niin säätämään setuppia/rengasta tai säätää nopeuden sen mukaisesti että homma pelaa jne. Harva laji on sellainen, jossa pärjää reenaamatta ja jos toiset vetää samoilla lootilla huomattavasti kovempaa, niin tuskin se on radasta johtuvaa. Itse on joutunut saman asian sisäistämään ja edelleen on pitkä matka edessä että pääsee edes lähelle noita kovimpia ukkoja. Monesti se turhauttaa mutta minkäs teet

Corri kisoista sen verran, että käsittääkseni kesällä on tarkoitus järjestää FO-sarjaa jossa sitten tapetun trukkiluokan tilalla ollaan ajattamassa CORR:a Toivottavasti tämä totetutuu ja päästään noillakin autoilla niille ominaiseen ympäristöön eli ulos ja saviradalle. Varmasti on omanlaisensa haaste ajella pienellä pidolla röykkyisellä radalla kuin matoista johtuvalla hirmupidolla jotain kapeaa kaukaloa. Toisaalta joillain saattaa siitäkin tulla sanomista kun vekotin ei käyttäydykkään kuin sisällä on tottunut  :roll:

No joo, mutta kaiken kaikkiaan ei se ole niin ankeaa kun näistä kirjoituksista monesti saa käsityksen, vaan hauskaa touhua. Rata on kaikille sama ja sillä mennään. Toki voisi olla syytä miettiä onko tilausta saada joku selkeä kanava jota kautta saisi asiallista JA PERUSTELTUA palautetta jätettyä kisojen järjestäjille ja radan rakentajille. Luonnollisesti tässä on se sama ongelma, että monesti niitä "äänestäjiä" riittää mutta rataa tekemään ko. henkilöitä ei saa. Eli jos ei osallistu itse duunin tekemiseen niin ei sitä sillon kannata hirveesti huudella jos sitä palautetta ei pysty jäsentelemään.

171
Tulokset / Vs: Winter Jumps VI (Model Expo) vääntö
« : 09.04.11 - klo: 13.00 »
Nopeusero ei ole ainoa juttu, painavamman nelkun on helppo työntää hieman tuuppia tilanteissa tahallaan tai tahattomasti ja sen arvaa kumpi lentää kiertoradalle..

No eikö siellä ole sitä varten ne tuomarit että se tuupin erä ei näytä siltä kun siellä olisi känninen kanalauma
juoksentelemassa sovituskopissa ympyrää ? SC luokkaan kuuluu jollain tasolla se, että mutkissa nojataan jne. mutta samat säännöt siellä on perään/pääleajoista. Ei se ole mitään romurallia. Jos kuskeille opetetaan että siellä saa tehdä mitä tahansa, niin terveelleen menee. Se ajokulttuuri on oltava sama luokasta riippumatta. Jos joku työntää tahallaan kilpakumppanin kumoon, tulee siitä rangaista mikäli tää rikkeen tehnyt kuski ei odota ja päästä kärsinyttä osapuolta edelle. Toki näissä tilanteissa pitää myös huomioida se, että nopeammalle pitää sääntöjen mukaan antaa tilaa mutta nämä asiat on myös tuomariston hoteissa. Eli tuomari voi ilmoittaa että suhaaja XX antaa nyt tilaa suhaaja YY niin homma pysyy hanskassa.

Muutenkin kuskien pitäisi keskittyä siihen että ne ajaa siististi (sen lisäksi että raahaa sen hanurinsa paikalle nyt kun kitinän jälkeen kisoja järkätään) ja jättää ton muun touhun järjestävän organisaation ja tuomareiden huoleksi. Sitten jos ei jostain syystä toiminut, niin voidaan antaa rakentavaa palautetta kisojen jälkeen jolloin asiaan voidaan loogisesti puuttua ja korjata seuraavaan karkeloon. Edelleen jos jokainen ajaa siististi kisaa, ei ongelmia tule eikä tarvitse epäillä toimiiko tuomarointi. Nythän Hoke on ilmaissut olevansa se taho seuraavassa corrikisassa jota kuski kumartaa, joten mennään sen mukaan ja jos mokaat ja siitä saat palautteen, niin mee peilin eteen, ota opiksi älkäkä itke. very simple  :cool: 

172
Tulokset / Vs: Winter Jumps VI (Model Expo) vääntö
« : 08.04.11 - klo: 12.48 »
Sekasin vaan tuupit ja nelkut. Mä en nää mitään syytä peruuttaa kisaa ja kuten Hoke totesi niin ko. luokissa se ratinpyörittäjä merkkaa kuitenkin enemmän kuin vetävien pyörien määrä.

Ennemmin tosin voisi kysyä että missä kuskit, kun autoja kuitekin on maailmalla ja tuuppi corrilla jaksetaan tulla kisaamaan ? 

173
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 07.04.11 - klo: 00.01 »
Noniin. Olen kuullut että porukka epäilee varaosien saatavuutta jne. En oikein tiedä miten se voisi olla huono kun olen valmistaja itse, ja asun suomessa. Mutta jokatapauksessa, nyt on yksi kerrostaloasunnollinen varaosia ja lippiksiä. Ensi viikolla niitä on liikkeissä.

Se on se nyky trendi. Ne on ne wheelchair engineerit siirtyny wheelchair procurementtiin   :grin:

174
Onko nelkku SC tullut ketään lisää ?

175
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 30.03.11 - klo: 22.39 »
Mitäs pitäis säätää, kun välillä kone sanoo kaasua kunnolla napautettaessa ''ynnyyynnnynynynynynynn'' ja auto ei liiku paljoa/sammuu. Välillä taas lähtee hyvin. Lämmöt 90-100.

Yläneulaa auki. Jos seurauksena on että tyhjäkäynti huononee niin alaneulaa sen verran kiinni että käy nätisti. Näillä keleillä lämmöt monesti on matalammat kuin kesäkeleillä

176
Polttisautot / Vs: Hobbylinnan fuelit!
« : 25.03.11 - klo: 21.18 »
Tosiasia on, että 25% kisafuili pelaa paremmin kuin joku 16-20% RTR litku kahdesta syystä:

siinä on enemmän nitroa -> kone käynnistyy helpommin ja käy paremmin
siinä on vähemmän öljyä -> helpompi säätää

RTR soossit on kehitetty sellaisille, jotka ei jaksa/viitsi opetella säätämään polttiskonetta, jolloin liian piikillä ajaminen ei syö sitä RTR myllyä heti soiroksi. Vastapainona sitten tulee heikompi käynnistyvyys ja epätasaisempi tyhjäkäynti varsinkin kun neulat on rikkaalla + koneessa täytyy käyttää kuumempaa tulppaa jne.

Kisafuileissa on kuitenkin huomioitu käyttöolosuhteet ja niiden vaatimukset, jolloin öljyä on riittävästi ja ennenkaikkea se on laadukasta, jolloin vähempikin absoluuttinen määrä riittää. Toki kannattaa huomioida se, että markkinoilla on myös polttoaineita (kuten Byron ProDriver) joissa on normi kisafuilia vähemmän öljyä. Tämä tavara kannattaa aloittelijan jättää suosiolla hyllylle, koska ko. litku vaatii osaamista koneen säädön kanssa ja taitamaton tuhoaa pannun suht nopsaan.

Eli alle .21 kokosiin koneisiin 16% kisafuilia ja .21 tai isompiin 25% kisafuilia ja maailma näyttää paljon valoisammalta.


177
Kait tonne voi tulla vaikka ei SM-kisoja järjestävään seuraan kuulukkaan ? Mitä muuta henkilöltä vaaditaan ?

178
Polttisautot / Vs: Tulppakeskustelu
« : 05.03.11 - klo: 14.41 »
Noi käytettävät tulpat on pitkälti konekohtaisia. Yleensä noi pannut on shimmattu sen verran matalille purustuksille, että P3 tapaiset ultrakuumat tulpat pelaa OK. Samaten tuollainen erittäin kuuma tulppa helpottaa sisäänajoa kun kone käy nätimmin ollessaan rikkaalla -> lanka hehkuu kuumempana eikä ylimääräinen fuili jäähdytä sitä liikaa -> kone pysyy helpommin käynnissä. Sama juttu on kisakäytössä ja muutenkin ajettaessa. Mitä kylmempi tulppa, sitä tarkempi kone on varsinkin alaneulan säädöstä ettei esim. tankkauksen jälkeen tule stumppauksia. Edelleen jos puristuksia nostetaan, täytyy käyttää kylmempää tulppaa koska tulpan lämpöarvo säätää myös ennakkoa ja kuumempi tulppa = enemmän ennakkoa = suurempi vaara että pannu "nakuttaa" kilut piloille. Tän lisäksi hommassa on vielä 100^10 muuta jutta jotka vaikuttaa asioihin. Eli sinällään noiden kylmempien tulppien kanssa tulee toimeen ja ne tuo omia etujaan, mutta homma on kertaluokkaa vaikeampaa ja pitää tietää mitä tekee.

Yksinkertaistettuna kuitenkin:

1# kato mitä valmistaja suosittelee koneeseen
2# jos em. ei hajua ja kone on stokki trimmissä, niin turbokoneeseen voi tuupata P3 tai vastaavan (esim. Alpha T3)
3# jos kyseessä OS niin kuten Hoke totesi, P3 ja unohda asia


179
Ajattelin vaan kun perjantaina tilasin kopan ja vieläkin tilauksen seuranannasssa lukee: Tilaus vastaan otettu.

Jos on jotain epäselvyyksiä esim. tilausten kanssa, niin kannattaa laittaa sähköpostia. Saa vastauksen huomattavasti kätevämmin kuin foorumille postaamalla.  :wink:

180
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 14.02.11 - klo: 21.44 »
Meillekin tulee luonnollisesti auton lisäksi myös osat myyntiin. Viimesin arvio käsittääkseni oli, että ne tulee maaliskuun aikana. Tosin eihän täällä pääse ajamaankaan, joten ei tartte niitä osiakaan kun ei saa vekotinta rikottua  :grin:

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 14