Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Poinas2

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 14
181
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 23.01.11 - klo: 14.08 »
No tuossa pyörän ripustuksessa olisi ainakin sitä parannettavaa, mikäli välykset ovat tuollaisia kuin videossa(30sec) kohdalla takapyörässä on.
http://vimeo.com/17009827


Suht jäätävää analyysiä

182
Haasteena on, että EFRAn pilliluettelo valmistuu varmaan taas kovin myöhään. Mielellään saataisiin liki täydellinen pilliluettelo sääntöihin. Tuskin yhtään pilliä poistuu, mutta lisää saattaa tulla.

Eli yo voisi tulkita että noita 2xxx sarjan pillejä ei sitten raakatakkaan vielä tälle kaudelle ? Minulla oli jotain aikaisemmista EFRA:n jutuista sellainen käsitys että 2011 vedettäisiin jo 3xxx sarjalaisilla + näillä uusimmilla 2xxx-kolmikammiisilla ja että siellä olisi jatkossa joku fixaatio alkaa väsäämään jotain lisävaimentimia jne. että äänitasot saataisiin alas ? Mikäli mennään 2xxx niin hyvä, koska noista 3xxx pilleistä ei taida mikään pelata kunnolla ja siltä kantilta nykyset pillit on parempia paitsi tehon niin myös helpomman säätämisen takia. 

183
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU: SC & Truggy, Nokia 26.2.11
« : 21.01.11 - klo: 19.16 »
Noilla vakioinserteillä vai oletteko survonu sinne jotain muuta ? Meinaan jos toisessa on noi perinteisemmät hötöt ja toisessa näyttäs olevan valuinsertti niin luulisi olevan jonkun verran eroa käyttäytymisessä?

184

Onko joku nähnyt että RC-auton mukana tulisi suomenkieliset ohjeet? Myyjän on aivan turha vedota mihinkään ohjeisiin, jos niitä ei ole toimitettu asiakkaalle kotimaisilla kielillä.

Minä on toisille normaalia ei välttämättä ole sitä toiselle ja toisinpäin. Minäkin voisin listata monia asioita, jotka mielestäni eivät ole normaalia käyttöä, mutta en nyt viitsi. Mainitsemassani tapauksessa valmistaja oli tietoinen kaikista tapaukseen vaikuttaneista tekijöistä kuten ajamisesta laparenkailla hiekkamontulla, mutta oli silti sitä mieltä että noparin olisi pitänyt kestää sellainen normaali käyttö ja halusi korjata virheellisen tuotteen.

Näköjään tämä keskustelu palvelee myös sitä tarkoitusta, että voi muodostaa käsityksensä siitä minkä myyjien kanssa asioi jatkossa ja kenet kiertää kaukaa.

Jos ei ole kykenevä pärjäämään muulla kun kotimaisella kielellä, niin toki voi ostohetkellä asiasta mainita sekä esittää tarpeelliset kysymykset myyjätaholle, ettei jää mitään epäselväksi. Edelleen jos kokee että ei saa tarpeellisia ohjeita tai ei osaa ilman ohjeita sitä laitetta käyttää, onko se pakko hankkia ? Jos sen laitteen kuitenkin hankkii ja toteaa että ei ymmärtänyt ohjeista mitään, oikeuttaako se mielestäsi ostajan käyttämään sitä laitetta miten tahansa ja vielä olettamaan, että saisi ko. toiminnan seurauksena mahdollisesti rikkoutuneen tilalle veloituksetta ja viivytyksittä uuden ? Jos ei saanut ohjeita ymmärtämällään kielellä ja silti päätti ostamansa tuotteen pitää ja sitä käyttää kauppaa purkamatta, miten voi väittää että ei ole laitetta käyttänyt ohjeiden vastaisesti ? Eli takuutapauksessa jos tulee tuomio että käytetty väärin, ei liene siinä asemassa että voisi väittää vastaan ?

Edelleen en kiistänyt takuun ja virhevastuun olemassaoloa saati sitä etteikö se ulottuisi myös RC-tuotteisiin. Totesin vaan, että huolimatta mitä täältä saa lukea niin kun muistaa käyttäytyä asiallisesti ongelmatilanteissa, saa varmasti asiallisen vastineen ja asiansa hoidettua.

Minun mielestäni tämä keskustelu palvelee hyvinkin tarkoitustaan, eli jakaa lukijoille ohjeita siitä mitä saattaa tapahtua jos laitteitaan käyttää miten sattuu, miten takuu/virhetilanteissa voi ja kannattaa toimia, mitä oikeuksia kelläkin on ja niin edelleen. Kyllä tästä keskustelusta voi muodostaa monenlaisia mielipiteitä ihan sen mukaan miten katsoo itselleen tarpeelliseksi. Jos koitat viitata siihen, että et asioisi edustamassani firmassa, niin mikäli koet ko. lähestymistavan välttämättömäksi niin ihan vapaasti. Muille totean, että ei meidän myymät tuotteet poikkea normaalin valmistajan takuun ja virhevastuun puolesta muista markkinolla olevista, eli riipumatta siitä mihin lopputulokseen Penguin päätyy, kyllä meiltä uskaltaa ostaa ihan siinä missä muualtakin ja kannamme kyllä vastuun niissä puitteissa kun se meille kuuluu. Lopuksi totean, että koska emme myy Traxxasia niin tämä kirjoitukseni oli yleisellä tasolla eikä siis kohdistunut tässä ketjussakin mainittuihin liikkeisiin tai valmistajiin. Ihan vaan ettei tule kellekkään mitään epäselvyyksiä.  :wink:

185
Ajatus siitä että ei saisi valittaa, kun laitteet eivät kestä on mielestäni outo. Olen itse valittanut valmistajalle, kun Kiinasta itse maahantuomani nopari hajosi toisella akullisella. Vaikka olikin autossa laparenkaat ja hiekkamontulla ajeltiin, niin valmistaja korjasi noparin ilman vastaväitteitä, eikä missään vaiheessa annettu ymmärtää että valitan turhaan, päinvastoin.

Ajatus siitä ettei seuraa käyttöohjeita ja rikkoo vehkeensä ja tuntee olevansa oikeutettu valittamaan ja saamaan uudet tilalle on outo. Ei voi olettaa että ne vermeet kestää mitä vaan ja jos ei, niin saa tilalle uuden vaikka se ehkä joskus menisikin läpi. Vähän sama jos ajaa autolla seinään ja menee valittamaan liikkeeseen kun tukivarret meni poikki. Ajaminen laparenkailla hiekkamontulla ei ole normaalia käyttöä. Jos vehe on tarkoitettu MAX 2S lipolle ja se päästää savut ajetaessa 3S lipoilla se ei ole normaalia käyttöä. Edelleen jos auto näyttää olevan ydinpommin jäljiltä, pohjalevy kulunut ja tukivarret ruvella, ei voi väittää että se hajosi tokalla akulla. Näitä kaikkia näkee ja silti oletetaan että saadaan uudet vermeet tilalle. Toki jos se RTR vekotin oikeesti hajoaa tokalla akulla ilman ym. kikkailuja niin silloin sen voi olettaa saavaan takuuseen. Sen sijaan jos nopari päästä savut 5kk jälkeen niin on aika todennäköistä että se on saanut jotain sikaa osakseen. Sähkölaitteet kun luonteensaomaisesti joko porsii samantien tai sitten kestää hyvän tovin. Toki noparin kohdalla variaabeleita on paljon kun auto kuitenkin on melkoisessa höyhytyksessä ja ylenmääräinen tärinä jne. ei ikinä ole hyväksi. Joka tapauksessa järkikäteen niissä touhuissa ja asiallinen asenne asioita hoitaessaan, niin varmasti saa paremmin vastakaikua. 

186

Tämäkin on vain idean heitto mutta olisiko siinä mitään mieltä että sport tmv sarjassa auton painoraja olisi esim. 3400-3500g. Ajatuksena että mahdollisesti iso osa aloittelijoista aloittaa harrastuksen RTR autoilla jotka eivät painonsa puolesta taida olla niitä kevyimpiä.

Eli jos joku on hommannu modernimman auton ni joutuisi suoraan kovempien joukkoon ? Ei oikeen mun mielestä palvele ajatusta ja en usko että alottelevat kuskit saa isompaa hyötyä on se auto sitten 2-300g kevyempi tai ei eli miksi rajata.

187
Eikö artsin ehdottamalla tavalla saisi lisää ajoaikaa niille ei niin nopeille (mulle) ?

Mä käsitin että ehdotus oli periaatteessa sama, ainoastaan finaaleihin eriytettäisiin porukka ilmoittautumisluokan mukaan ?

188
Kannatan...
Eli eli...
Ajetaan siis kisat täysin normaalilla kaaviolla läpi.
Semifinaalin jälkeen pidetään oma sport luokan 30 minuutin finaali mihin ovat päässeet 12 parasta sport luokkaan osallistuvaa kuskia...
He ovat ajaneet normaaleissa alkuerissä ja nousufinaaleissa kuitenkin aivan normaalisti järjestykseen.

Muuten OK mutta mitäs jos se Sporttikuski ajaa molempiin finaaleihin, eli pääsee semistä ylös pro-ukkojen kanssa + omaan finaaliin jonka jälkeen pitäs keretä vielä proo-finaaliin ? Tulis siinä ainakin ajoa. :grin:  :grin: Eli jos pääset semiin -> oot proossa ja sitten täytetään sun paikallle loppupäästä joku muu ? Edelleen seuraavassa FO-kisassa ootkin sitten pro-sarjassa automaagisesti kerran vauhti selvästi riittää ?  

189
@Poinas

Jos junnu tähtää lajin huipulle niin se on eri asia? Tarviiko tällasta tapausta sitten erikseen jollain houkutella kisoihin? Eiköhän motivaattorit ole kunnossa. Esimerkkinä Ronnefalk.
Ainakin pitäs olla.
Minusta oli kyse kilpailijoista yleisellä tasolla. M8 kiinnosti porukkaa silloin kun se oli vähemmän teknistä kuin nykyään. Nyt pääsee muualla helpommalla ja saa saman nautinnon ellei enemmänkin. En halua dissata, mutta tältä musta tuntuu enkä liene ainoa.


Mä nyt en ihan ymmärtänyt mitä ajoit takaa. Joka tapauksessa oli se laji sitten vaikka virkkaus, niin ollakseen edes kansallisella huipulla on treenattava. Se nyt pitäisi olla lajia vakavasti harrastavan tiedossa jo ihan sellaisenaan ja olen samaa mieltä sun kanssa, että ne motivaattorit lienee kohdallaan jos tosissaan aletaan harrastamaan.

Kuitenkin ei se kaikki tule valmiiksi lautaselle kun vähän inahtaa vaan sen eteen on tehtävä duunia niinkun kaikkien muidenkin. Tämä sitten saattaa joillekkin aiheuttaa itkupotkuraivareita jos joutuu alottamaan kovassa sarjassa ja "jämähtää sinne 1/4". No jos ei vauhti riitä pidemmälle, niin sitten se 1/4 on oikea paikka. Ei kun lisaa reeniä ja seuraavalla kerralla ylemmäs. Tätä sitten voi loiventaa esim. sillä junnu/seniilifinaalilla, jossa on mahdollisuus ajaa enemmän. Tästä sitten se steppi alaspäin on FO ja siitä sitten steppi alas ne kerhokisat. Noissa 2 jälkimmäisessä voi sitten miettiä tarkemmin miten sitä ajoaikaa saa mahdollisimman paljon jokaiselle ja että niihin on mahdollisimman simppeliä osallistua, niistä infotaan tarpeeksi jne. Eli meille tulee se selkeä polku jota pitkin pääsee kokeilemaan ja jos homma kiinnostaa, niin siirtymään sitten asteittain kovempiin kisoihin. Joku voisi jopa miettiä pitäisikö esim. SM_sarjan staroja sulkea noista FO kisoista ulos, jolloin sille muulle porukalle tulisi paremmin mahdollisuuksia pärjätä ? Motivoisiko se ? Ihan vaan ehdotuksena....tätä saa sitten kehua ihan yhtälailla kun tota rengashommaakin jos siltä tuntuu

190
varsinkaan kun en ehdi asua radalla ja siten kisaamaan ei kannata edes lähteä koska päivä päättyy viimeistää yks-nelosiin. Ehkä junnun kanssa sitten taas jos auto tulee hommattua uudelleen. Plus että auton nostaminen on ihan pirun raskasta ja kuspäistä hommaa näin neljäkymppisenä (kun itse treenaa), tasamallaa ei tarvii.

Kysymys sitä paitsi että jos lajia ajavat jo tämän maan kaikki huiput niin miksi sinne kisoihin tarvitaan uusia naamoja? Ymmärrän kyllä että radalle ajamaan ja nauttimaan harrastamisesta mutta miksi kisat ovat niin tärkeitä että sinne pitää saada uusia ja/tai jo kerran lopettaneita takas?

Miksi tarvitaan uusia harrastajia ?? Siksi että siellä olisi myäs jatkossa ajamassa nitä suomen huippuja.

Edelleen mun mielestä korostuu noiden kerho/FO kisojen merkitys siinä mielessä, että saadaan enemmän ajoaikaa. SM-sarjaan sensijaan kuuluu lajinmukaisuus kaikin puolin ja sen päätehtävähän onkin valmentaa kuskeja ajamaan ja pärjäämään KV-karkeloissa. Ne kun sinne ei halua tai ei vielä kykene, niille pitää saada mahdollisimman paljon ajoaikaa. Toki myös huomioiden se, ettei siitä tule mitään jäähdyttelijöiden pätemispaikkaa. Ja edelleen SM-kisoihin se junnu+seniilifinaali semien ulkopuolisille tyypeille ja taas saadaan lisää ajoa

191

niin edelleen jaksan ihmetellä sitä, että toisaalla väitetään, että on yksi ja ainoa rengas joka toimii.

Sitten tämä kesksutelu menee siihen, että ennenkuin ajetaan A-finaalissa, niin ei ole oikeutta sanoa mielipidettään tai pidetään täysin mitättömyytenä. No, olen ajanut siellä SM-kisan A-finaalissa, joten saanen sanoa mielipiteeni?

Kuten goos tuossa sanoi, ajetaan turistiakin erilaisilla matoila ja pidoilla, mutta ihan hyvin yhdellä renkaalla pärjätään ja kuten sekin sanottua valtaosa pitää yks'tyyppirengasta suoraan sanottuna välttämättömyytenä.

En minä tässä väkisin ole vänkäämässä yks'tyyppirenkaan perään, mutta toisaalta en edelleenkään ole kuullut minulle ymmärrettäviä argumentteja tai syitä ettei se olisi mahdollista tai jopa järkevää.

Ensinnäkin misssä on vä'itetty että yksi rengas toimisi ? On kerrottu, että useampi rengas toimii niin hyvin ettei se estä voittamista Suomessa ja näin ollen sen miettiminen on turhaa ja pois siitä oleellisesta eli ajamisesta.

Jos luet sen mun postauksen, niin en viitannut tuolla TOP5 kommentilla sinuun vaan totesin yleisesti, että jos et ole nopeempi kuin noi todistettavasti nopeet ukot niin miten se renkaan rajottaminen tilannetta muuttaisi mihinkään. Tällä siis viittasin siihen kilpailukyvyn paranemiseeen. "huonommilla" kuskeilla ero on vielä mitättömämpi ja edelleen sen eron saa hukattua kippaamalla.

Kaikkihan on mahdollista, mutta onko se järkevää, onkin toinen asia.  

Sen keskustelun kannalta olisi varmaan hyvä jos esim. kommentoisit noita mun vastakommentteja sun teeseihin. Eli miten päädyit niihin pointteihin ?

M8 luokan viimekauden osanottajamäärä EI VARMASTI korreloinut sen kanssa että saa ajaa vapaalla renkaalla. JOs tuo olisi joku kynnyskysymys niin eihän koko luokkaa edes olisi. Itse näen viimekauden pienoiseen katoon 2 syytä, yleisen taloudellisen tilanteen jolloin harratuksista karsitaan sekä sen tosiasian, että Finnish Open kisoja ei järkätty. Jos ei ole säännöllisiä epävirallisia kisoja ei M8 voi aloittaa kuin "huipulta" eli SM-sarjasta. Se jos joku on rajaava tekijä ja nostaa sitä kynnystä. Toinen juttu on tää äärimmäisen turhat väännöt. Mutta edelleen, jos joku on sitä mieltä, että yksityyppirenkaalla ajaminen on M8 luokan pelastus ja tulevaisuus, niin ei kun kisasarja pystyyn ja näyttämään miten homma hoituu ja että me muut ollaan niin "so last season".

192

Yksityyppirengas laskee uusilla kuskeilla kynnystä tulla mukaan.

Touringissa oli aikanaan esillä samantyyppiset perustelut miksi yksityyppirengas on huono tai turha idea, mutta yksityyppirengassäännön kannattajien osuus lienee 95% paikkeilla nykyään. (tässä ei nyt puhuta jonkin epäonnistuneen renkaan ominaisuuksista).


Niin että ensin se on lisenssi kun sitä kynnystä nostaa ja sitten se on se kun saa ajaa millä tahansa renkaalla. Mitähän seuraavaksi ? Se kun pitää ajaa samaan aikaan samalla ajajakorokkeella sen pidempään harrastaneen kanssa ?

Turistissa mä tuon ymmärrän jollain tavalla, kun olosuhteet on kuitenkin melkolailla vakiot kun krossiin vertaa. Eli varmasti myös se pakan keskivälin kuski osaa ulosmitata renkaan ominaisuuksia, mutta M8 kun baana on joskus perunapeltoa ja kovakaan kuski ei välttämättä pysty vetämään just samaa linjaa kiekka kiekan perään + tietysti fakta että rata muuttuu kokoajan.

193
Perustelen, nyt vielä kertaalleen, miksi yksityyppirengas olisi mielestäni hyvä, jos voitte kumota kaikki väitteet, niin sitten lienen väärässä:

1) helpottaa KAIKKIEN kuskien osallistumista kisaan

Millä tavalla helpottaa kaikkien osallistumista poislukien tilanne, jossa kilpailunjärjestäjä tarjoaa renkaat ? Yhtälailla ne gummit on ostettava ja edellä mainittiin mitkä pelaa sen mitä 95% suomalaisista kuskeista osaa ajaa. Entä tilanne, jossa sitä rengasta ei saakkaan siitä lähisiwasta ? Sehän on hankalampaa hankkia sitä jostain muualta. 

2) helpottaa KAIKKIEN kuskien auton säätämistä ja keskittymistä ajamiseen

Tämä periaatteessa pitää paikkansa jos halutaan tasapäistää, mutta miksi ei sitten rajattaisi vain yhteen mahdolliseen autoon. Sittenhän sitä voisi vaan odottaa kun "vetomies" ajaa setupin ja suoraan kopsata säädöt. Mutta ai hittolainen, eihän me kaikki tykätäkkään samalla lailla käyttäytyvästä autosta. Mites sitten pärjätään esim. ulkomailla jos siellä ei sitä suomessa lobattua gumesta satukkaan saamaan kisapaikalta? Tai sitten vaan edelleen opeteltaisiin ensin ajamaan niin hyvin, että se rengasvalinta oikeasti jotain vaikuttaisikin (siis tilanteessa jossa satut valkkaamaan sen saman renkaan kun se joku "tehdas/sponssikuski"). Miksi vaivata päätään asialla jolla ei ole merkitystä ? 

3) tulee kilpailijoille edullisemmaksi

Edelleen millä perusteella ? Tällä hetkellä renkaat maksaa suunnilleen saman verran / pari kun kilpailu on avointa kaikille. Peitsamoko sitten neuvottelee kaikille yksityyppirenkaan hinnan halvemmaksi kuin tällä hetkellä pari maksaa kaupasta ? Myös tilanteissa joissa sen valitun renkaan maahantuoja ei ehkä jostain syystä XYZ haluakkaan myydä jollekkin tietylle kauppiaalle. Eihän sitä saatavuutta voi noin rajata, sehän vääristää kilpailua ja kaikkea kauheaa. Edelleen mehän ollaan harrastajan asialla eikä takaamassa yhden toimijan thaimaan matkaa ??

4) kauppiaiden on helpompi ennakoida menekki ja varmistaa saatavuus

Millä lailla menekin arviointi ja saatavuus helpottuu ? Mistä se kauppias tietää sen paremmin kuka itseltä ostaa sitä rajattua rengasta kuin tilanteessa jossa se kauppias saa myydä sitä omaa merkkiään tai merkkejän ? Mitäs jos se valitun renkaan maahantuoja vaikka katkoo koipensa ja unohtaa tilata renkaat ajoissa ? Entä jos ne renkaat onkin tilattu ajoissa, mutta joku huumehörhelö päättää tuikata tehtaan tuleen tai vaikka sen valitun rahtifirman kone tippuu lutakkoon tai yksinkertaisesti se lähetys katoaa matkalla ? Sillä ehkä, että edellytetään että se rengaskuorma on maassa 1.4. No haluaako se kauppias moiseen sitoutua ? Jos ei edellytetä ja jotain sattuu, milläs sitten ajetaan ? Vai odotetaanko että silloin tilataan ulkomailta ? Edelleen kun tiedetään että ketjussa on mukana yksikin inhimillinen tekijä (lue ihminen) on 100% varmaa että hommat kusee jossain vaiheessa. Jos ei ole vaihtoehtoa, ollaan niinsanotusti siinä keltsaisessa lillumassa.

5) renkaidern saatavuus kisapaikalla paranee

KS yllä + miten ihmeessä 5 kauppiasta ei osaa tuoda 6 eri rengasmerkkiä paikalle jos yksi osaisi tuoda sen yhden ?

6) kilpailu tulee tasapuolisemmaksi

Millä tavalla se kilpailu tulee tasapuolisemmaksi ? Jos et osaa ajaa kovempaa kuin esim. 2010 SM TOP5 nykyisillä säännöillä, niin miten yhtäkkiä osaat ajaa kovempaa vaikka ainoana erona olisi että teillä olisi ne samat renkaat alla ?

Edelleenkin, tässä tietenkin oletetaan, että valittu rengas on toimiva, riittävän kulutuskestävä, sopivan hintainen ja kaikkien saatavilla.

194

Luulis tästä maasta löytyvän sen verran fiksua porukkaa, ketkä osaa sanoa hyvän ja kestävän ja saatavilla olevan renkaan Suomen radoille.

Mielestäni tuo rengasruletti on jokseenkin tarpeeton ja älyttömän kallis, kun siitä ei oikeesti juurikaan hyötyä kenellekkään ole.

Mikä rengasruletti ? Enemmän rulettia on noitten yksityyppigumeksien kanssa. No mitä hyötyä siitä on, että valitaan yksi rengas jota saa yhden maahantuojan kautta ? Ko. taholla ei ole kilpailua, jolloin hinnat on mitä on + ko. taho voi "hinnoitella" tuotteen muille myyjille kannattamattomaksi jolloin niitä ei "tarvitse" myydä muille. Sitten seuraava steppi on, että ko. gumesta aletaan haalimaan maailmalta, kun tämä yksi toimija ei hoida asioitaan ja lopputulos on, että homma ei oikeen kannata kenellekkään jolloin myöskään renkaita ei saa kun on tarve. Lisäksi sun jos kenen pitäisi tietää, että jos kuski osaa homman niin kaveri on siellä podiumilla pyöri alla sitten PL, AKA, ProCircuit tai mikä tahansa. Eli energiaa hukkuu ihan epäolennaiseen, jos jäät miettimään minkämerkkisellä gummilla siellä Jyrkkälässä nyt pitäisi ajaa. AKA Cityblock ja PL Caliber ja pärjäät aina niin hyvin että sijoitus on ihan susta itsestäsi kiinni. Ei ole liian kallista pitää kahta rundia ko. rengasta mukana (3 jos meinaat ajaa finaalinkin) joilla treenaa vielä hyvät tovit kisojen jälkeen.   

195
Nostetaanpa tätä aihetta ylöspäin listalla ja ajatuksissamme.

Ideoita ja ehdotuksia?


Yksityyppirenkaat?

Halutaanko me oikeesti mennä samaan peeloiluun kun noissa sähkösuristimissa ?

196
No eikös siellä nyt näyttäisi olevan menossa ehdotus asian muuttamiseksi ? Toivotaan että hommassa tapahtuu edistymistä.

197
Nostetaanpa tätä aihetta ylöspäin listalla ja ajatuksissamme.

Ideoita ja ehdotuksia?

Ehdotan kisajärjestäjille vapaaehtoista junnu+vaarifinaalia semien ja a-finaalin välissä. Kesto 20 min. Kuski hommaa nostajan tai ei aja. Max 12 kuskia eli parhaat joko ennen vuotta 1972 sekä jälkeen 1995 syntyneet tai ensimmäistä vuotta M8 luokkaa ajavat, alkuerien jälkeisen tuloksen perusteella. Palkitseminen vapaaehtoista. Tarjolla siis vain mainetta ja kunniaa sekä ajoaikaa.


Kannatetaan ehdottomasti. Tosin eikö voisi vaariversiossa vetää iän suhteen MM-säännöillä ? :wink: Samaten joku rajotus missä ko. finaaliin ei pääse jos on päässy alkuerien jälkeen suoraan semeihin tms. ? Jos jäkrätään meiltä tulee ainakin ko. kapinaan palkintoja.

198
Polttisautot / Vs: Team Durango DNX408
« : 04.01.11 - klo: 17.16 »

199
JQ Products / Vs: JQ Products - THE Car
« : 25.12.10 - klo: 10.38 »
Ei se aina pienessä pöhnässä aukee, niinkun ei moni muukaan juttu  :tongue:

200
Polttisautot / Vs: Gt
« : 24.12.10 - klo: 11.40 »

Mitenkähän tuossa onnistuu akkujen vaihto "lennosta"?

Laadi mika vaan säännöt valmiiks ens kesää varten, niin minä tuun sitten ajamaan ihan millä vaan autolla, joka ei sovi niihin sääntöihin.

Kuopijosta asti ?   :grin:

201
Polttisautot / Vs: Team Durango DNX408
« : 23.12.10 - klo: 15.22 »

Sit puntari kyllä heittää!

Elä ny, pitäähän meilläkin olla muutama kikka takataskussa. Ois vaan pitäny säästää kauden alkuun :)

202
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 22.12.10 - klo: 10.22 »
Luonnollisesti jos haluaa RTR:n niin sitten hankkii sellaisen ja jos haluaa KIT:n niin sitten ostaa moisen. Toki jos tuohon joutuu hommaamaan kaikki uutta, niin onhan hinta sillon tuplaten mitä toi pelkkä auto, mutta ko. investoinnin jälkeen on hilutkin vähän eri tasoa kuin RTR paketeissa. Toi kun ei ole mikään julmettu malmikasa, niin sama tekniikka käy millä ajetaan esim. nelkkukrossia, joten käytettynä saa akkuja ja sähköjä jos haluaa halvemmalla päästä. Mutta niinhän se on kuten ylempänä todettiin; kaikki maksaa ja mitä kivempaa on sitä enemmän se tulee maksamaan, oli kyse sitten harrastamisesta tai emännästä  :grin:

203
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 21.12.10 - klo: 21.48 »

Kotimaan hinta saadaan kun vaihdetaan yksikkö perässä. Kitti on 150€/$ kalliimpi kuin suorat kilpailijansa, lukuunottamatta Slashiä joka on vain muutaman kympin halvempi kuin isoD.


No voit varmaan kertoa mistä ton suomen "hinnan" repäsit ? Meillä kun on maahantuojana asiasta hiukan eri käsitys  :wink: Eli näillä näkymin kitti tulee maksamaan noin 300€ kuten jo aikaisemmin on todettu

204
Polttisautot / Vs: Team Durango DNX408
« : 21.12.10 - klo: 21.38 »
Mielenkiintoisen näköisiä ratkaisuja, kuten tankki, kaasu/jarruservon sijainti ja vivustot(ja radiolevyn puute), mahtaakohan jäähdytyskansi ottaa turpaan pahasti kun tulee noin ulos.
Mutta hieno auto, niin kori päällä kuin ilman.

Radiolevyhän tosta löytyy, se on vaan normaalista poiketen pohjaa vasten. Kone ei ainakaan MM:n perusteella ota sen kummemmin osumaa kuin muissakaan vehkeissä. Samaten siipi lookistaan huolimatta on yllättävän tukusaa tekoa.  :tongue:

205
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.11.10 - klo: 22.27 »
Ok.

Retorinen kysymys: Jos mietitään mitä kaikkia muita rajoituksia on, kuten renkaat ja moottori (ja lisättävää korisäännökset joita ehdotettiin edellä), niin onko tosiaan tarve lisäksi rajoittaa vetotapa. Ehkä pitäisi rajoittaa myös kytkin lisäksi? (Centax ei sallittu)

No kuten todettiin, ilmeisesti on. (Autojen koko renkaita myöten on siis täysin sama, koska etelän rallygame juontaa juurensa M8 krossista joten täysin uudesta autotyypistä ei ole kyse)

vrt. nelkku sähkökrossi ja nelkku turisti, molemmat vetotavat edustettuina tasavertaisina

ps. jos näkisit ja kuulisit tuon BMT äänettömän ja smoothin vedon niin "hihnahimmeli" voisi olla lievästi aliarvostettu adjektiivi :wink:

No siis luokkasäännöissähän määritetään tietyt asiat, joiden perusteella siinä saa ajaa. On ne sitten auton mittoihin, painoon, rengasmateriaaliin / tyyppeihin, moottoreihin jne. liittyviä juttuja.(esim. turistissa). Edelleen kun sitä sun vekotinta ja esim. Kyöstin IGT:tä kattoo rinnakkain, niin kuka tahnsa asioista edes jollain tapaa perillä oleva voi sanoa, että ihan eri vehkeistä on kyse. Kuinka paljon siellä "etelän rallygamekisoissa" ajellaan noilla IGT2 ja nyt ei vaan mietitä sitä vaihdetta, koska noikin voi muuttaa 1-vaihteisiksi ? Jos ne olisi vastaavia vekottimia, niin kait siellä vetomies olisi podiumilla myös tollasella GT-luokan härvelillä ? Mä en nyt halua alottaa mitään vääntöä, vaan ihan avoimin mielin keskustelen asiasta.  

206
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.11.10 - klo: 21.27 »
Poinaksen kommenttiin: Hieman kuulostaa siltä että näet asian niin että ajan vain omaa etuani?


En millään muotoa tarkoittanut kommenttiani tuolla tavalla. Yleisellä tasolla totesin, että miksi jotain olemassa olevaa ja toimivaa luokkaa pitäisi muuttaa sen takia, että joku/jotkut jotka ei halua luokan mukaista kalustoa hommata, pääsisivät ajamaan jollain muulla härvelillä ? Eriasia olisi, jos noita nykysen kaluston omaavia kuskeja olisi vaikka 10 ja sitten jostain ilmestyisi 20 kaveria jotka hommaa sen hihnapelin ja haluaisi ajamaan (ja 100% varmasti myös ajaisivat eivätkä vaan huutelisi foorumilla), niin siinä vaiheessa varmasti kannattaisi miettiä millä ko. popula saataisiin radalle.

Sitten kommenttina niille, jotka sanoo että DM-One, IGT2 jne ei olisi ajanmukaista kalustoa, niin onhan ne kun niillä luokkaa ajetaan eikä millään hihnahimmeleillä. Edelleen kun ei kokoajan väännetä siitä saako jollain muulla autolla tulla ajamaan, niin ei tule uudelle harrastajallekkaan pelkoa kaluston hommamisen yhteydessä, kun tietää 100% varmasti että tällä vehkeellä ajetaan myös jatkossa ja että tällä myös on mahdollisuus tasaväkisesti omien taitojen salliessa vääntää podiumille.


207
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.11.10 - klo: 16.17 »
Toisaalta miksi pitää luokan sääntöjä lähteä muokkaamaan sen takia, että 1-2 henkilöä pääsisi ajamaan jollain itse hyväksi katsomillaan laitoksilla ? Kalustoa on saatavilla ja se on toimivaksi todettua, niin ajetaan nyt edes muutama kausi samalla toimivalla konseptilla. Jatkossa jos nykyisen kaluston saatavuus tulee ongelmaksi tms. asia alkaa kaihertaa, niin ihmetellään sitten mitä tehdään ja tarvittaessa muutetaan sääntöjä. 

Tämä siis sivustakatsojana ja luokkaa ajamattoman henkilön mielipiteenä.  :grin:

208
Me ajettiin 25% aineella. Täytyy myöntää, että ei tullut zoomailtua millä kukakin siellä ajeli. Epäilisin että suurin osa ajeli 25-30% koska sitä oli paikan päällä saatavilla. En rehellisesti edes tiedä oliko nitromäärää rajattu / tarkastettiinko sitä katsastuksessa.  :grin:

Tankkiväli oli suurimmalla osalla alle 10min. Muutama kuski päästeli 10min alkuerissä ja sitä isompi osa yritti, mutta ongelmia oli. Me päästiin mun vikassa nousussa muutamalla kikalla +10min tankilla (Alpha F850), mutta tota nyt ei tietenkään voi suoraan verrata näiden kovimpien jamppojen juttuihin kun mulle tuli monta sekkaa / läppi turpaan vauhdissa.

 

209
Millos sitä mailia olisi odotettavissa ? Helpottaisi huomattavasti noita järjestelyjä kun tietää mihin päin sitä on menossa.  :grin:

210
Noniin, reissusta kotiuduttu ja olunen kourassa niin voi vähän jo spekuloida. Finaali oli hienoa settiä kärjen osalta ja meni ne muutkin kovaa. Isoin yllätys mielestäni oli Eastonin
finaalipaikka. Serpentti ei todellakaan näyttänyt hyvältä, mutta niin se vaan veti sillä
finaaliin ja siellä kelpo suoritus.

Maifield oli kyllä melkonen kurko. Uskomatonta kattoa miten kaveri kokoajan ohjaa autoa ilmassa. Harmi vaan, että kalusto ei ole sitä tasoa mitä muilla ja kaveri kärsii siitä varsinkin kun olosuhteet oli mitä oli, eli rata todella vaikea, kuumaa jne.

Kingistä sen verran, että joko sillä on eri kalut koneesa kuin muilla Orion kuskeilla tai joku muu kikka takataskussa. Taisi muuten olla eniten stumpannut mylly ko. kisoissa mutta
finaalissa sitten yhdellä pelasi ongelmitta.

Rata oli tosiaan todella haastava ja omissa nousuissa ongelmana oli edellisenä iltana radalle kaadetty öljy. Revolveri ei vaan pitänyt yhtään ja oli todella hanakala ajaa. Tiedä sitten olisiko esim. Caliber tai Cityblock ollut parempi valinta, mutta kun ei kumpaakaan ollut laittaa alle, niin noilla mentiin. Siitä rata sitten parani ja finaalissa oli varmasti parhaimmillaan. Jatkossa ilmeisesti reenaus mahdollisuus poistetaan jolloin kaikki kuskit on samalla tasolla. Mun mielestä ehdottomasti oikea veto.

Oikeastaan ainoa asia mikä jäi vähän harmittamaan oli se, että olisin päässyt +35 finaaliin peruutuspaikalle, mutta tieto ei kulkenut ja kamat oli hotellilla + ukon kuosi ei ollut ehkä ihan paras mahdollinen.  :grin:   

No näin tällä kertaa ja 2v päästä sitten uudestaan ilmeisesti Brasiliaan.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 14