Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Poinas2

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14
301
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 21.08.09 - klo: 10.20 »
Ainoa syy mitä itse tuohon keksin on tuo ilmavuoto... Koneella oli ajettu varmaankin puoli gallonaa, mutta uutena jo pyöri oudon helposti, ei tarvinnut lämmitellä ku meni yhdellä sormella ympäri että heilahti. Mikään muu moottori mitä on tullut ajeltua ja säädeltyä ei ole tuota kaasu kiinni kiekumista tehnyt. Ja se tapahtuu juurikin pienelle säädetyllä luistilla ja sopivalla alaneulan asennolla. Se ei siis ole sellaista kierrosten ylösjääntiä kuin tapahtuu rikkaalla alaneulalla ja avonaisella luistilla. Kone tuntuu keräävän lisää ja lisää kierroksia holtittomasti, vaikkei ilmaa saakkaan, ainakaan oikeaa reittiä. Äänikin on "kimeämpi"
No, huomenna ollaan viisaampia kun pistän uuden pyttysatsin, laakerit ja veivin koneeseen ja saan sen sisäänajettua.. Saan myös toisen kaasarin lainaan, niin rajautuu sekin sitten.
Tämä on muuten komposiittikaasarila ja tyhjäkäyntiruuvi toisellapuolella, jos mitään vaikuttaa..
No, jospa hermo pitäisi, eikä tarttis uudestaan tappaa tuota  :mrgreen:

Ei sen pitäisi uutena kylmänä pyöriä sormella ympäri, joten jotain häröä ollut jo lähtökohtaisesti. RTR pannut ei tule tehtaalta komposiittikaasarilla, joten en tiedä mikä versio sulla sitten on. Komposiittikaasarit on PRO-koneissa ja niissä on myös erilaiset neulat ja säädöt.

Kannattaa katsoa kuinka pitkä alaneula siinä kaasarissa on. Jos se neulanpää jää sen rungon sisään vielä täysikaasulla, niin siinä on ns. pitkä alaneula jolloin sisäänajon jälkeen hyvä perussäätö on yläneula tasan ja alaneula noin 1 kierros sisään tasasta. Jos neula tulee kokonaan pois rungosta (kuten yo. kuvauksesta voisi päätellä) on siinä luultavasti ns. lyhyt alaneula jolloin yläneulaa saa kiertää kiinni noin kieroksen ja alaneulaa 1.5-2 kierrosta. Tietysti se lopullinen säätö riippuu pillistä, fuilista, kyutkimestä, lämpötilasta ja monesta muusta jutusta. Sisäänajoon kannattaa laittaa neulat tasan ja siitä sitten pikuisen kiristelee että pysyy käynnissä. Samaten kannattaa edelleen tarkastaa ne neulojen o-renkaat kun noi oireet tosiaan viittaisi ilmavuotoon.

302
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 20.08.09 - klo: 23.21 »
Sillähän se patti korjaantuu, että huudattaa sitä lähes ilman kuormaa  :roll:

Joka tapauksessa jos kone jää huutamaan kaasutuksen jälkeen, on se useinmiten liian rikkaalla alhaalta ja sitä on sitten kompensoitu nostamalla tyhjäkäyntiä että pannu pysyy ylipäätään käynnissä. Kun tyhjäkäyntiä tiputtaa, kone tukehtuu fuiliin. Samaten lämmöt saattaa olla ajossa korkeat, koska yläneulaa on veivattu liikaa kiinni kun kone lataa kampikammioon fuilia liian rikkaan alaneulan takia ja kulkua pitäisi jostain saada.

Jos säädöt on suunnilleen tontilla ja silti sekoilee, on todennäköistä että kone imee jostain ilmaa ja/tai kierokangen alalenkki on väljä. Tietysti jos ei ole pitänyt huolta siitä että pannu on tiivis ja säädöissään, on toi jälkimmäinen luonnollinen seuraus + saa vielä pytynkin väljäksi kaupan päälle. Jos ei tokene kannattaa myös tarkastaa neulojen o-renkaat. Joskus pannu saattaa imeä rikkoutuneen o-renkaan kautta tarpeeksi ilmaa että säädöt sekoilee.

Luonnollisesti neula ei saisi olla kiero. Mikäli näin on ollut uudesta asti, saa koneen myyjältä luonnollisesti uuden takuuseen. Jos taas se on tössitty muuten, niin samainen kauppias varmaan myy uuden neulan.

Em. pätee sitten pannuun kuin pannuun.

Hyvä konsti säätää kone (jos ei tiedä neulan asentoja, kyseessä krossikone) on laittaa neulat tasan neularungon/luistin kanssa ja säätää tyhjäkäynti siten, että luisti jää jonkun 1mm auki. Sitten pannu käyntiin ja kiristää alaneulaa just niin paljon että käy nätisti tyhjää. Sitten ajamaan ja kiristämään yläneulaa että saa kulkupuolen kohdalleen. Sitten pari pidempää kaasutusta ja puristaa fuililetkun noin 3cm päästä fuilinipasta tukkoon ja odottaa 5s. Koneen pitäisi hiukan nostaa kierroksia ja sitten sammua. Jos sammuu samantein, alaneulaa pari minsaa auki ja uusi yritys, jos taas alkaa kiekumaan ja menee 7-10s ennenkuin sammuu, niin alaneulaa pari minsaa kiinni ja saa uudestaan. Kun on hyvä, niin vielä säätää tyhjäkäyntiä mikäli tarpeen. Näillä säädöillä ollaan jo aika lähellä totuutta.

303
Polttisautot / Vs: HongNor X2 - CRT
« : 16.08.09 - klo: 22.23 »

-> No lämmöt saan pysyy kurissa ajamalla TODELLA rikkaalla, ja heti kun löisi "laihemmalle" niin lämmöt katossa. Kopassa on tuulilasiin leikattu pieni ilma-aukko. Mielestäni silloin tulppa on liian lämmin. Korjatkaa jos olen väärässä.

No jos siinä ei oikeasti ole kuin kaksi asentoa, niin silloin se pannu saa jostain ilmaa eli siinä on vuoto. Ei sillä tulpalla koneen käyntilämpöjä säädetä vaan lämmöt menee pannun seoksien mukaan. Luonnollisesti ilmanlämpötilalla on pikkuisen vaikutusta asiaan eli kuumemmalla kelillä samoilla säädöillä kone on luultavasti aavistuksen lämpöisempi. Kannattaa myös huomioida että tulppa kärsii siitä jos ajetaan liian rikkaalla tai liian laihalla. Eli kone saattaa "röpöttää" koska tulppa ei enää hehku kunnolla eikä sen takia, että se pannu olisi liian rikkaalla. Onko sulla siinä pannussa vetostartti vai kiinteä päätylevy ? Noi vetostarttikapineet tuppaa joskus aiheuttamaan ongelmia koneen säätämisessä.

304
Polttisautot / Vs: HongNor X2 - CRT
« : 14.08.09 - klo: 12.52 »
Kuumilla keleillä GO #4 tai #5 tai jonkun muun valmistajan medium .. medium/cold tulppa. Kylmemmällä tulpallahan pannu menee rikkaammalle, joten se kannattaa huomioida.

Millä tapaa se tulppa sun mielestä on liian "kuuma" ?

305
Toi olisi kyllä hyvä vahvistaa ASAP. Samaten tuosta listasta käsittääkseni puuttuu vielä muutama kuski

306
Tää ilmeisesti sitten ajetaan 2 päiväisenä ? Ihan vaan että osaa varailla majoitukset

307
Millos toi aikataulu alkaa selviämään ?

308
Polttisautot / Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« : 06.08.09 - klo: 09.44 »
Jos heti sammuu kun hehkun irroittaa, niin luultavati tulppa on tiensä päässä. Ei noilla lämpöarvoilla ole niin isosti merkitystä pihapyörittelyssä. Jos ajetaan 25% nitrolla, niin minkä tahansa valmistajan malliston kuuma tulppa on hyvä valinta jos ei ole varmuutta mitä koneeseen suositellaan. Kuuma tulppa helpottaa siinä mielessä, että pannu yleensä käy vaikka seokset olisi vähän rikkaammallakin.

309
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 30.07.09 - klo: 11.51 »
16% on hiukan enemmän öljyä kuin 25% mutta ei se roton toimiminen / toimimattomuus fuilista sinällään johdu. Jossain vaiheessa se laakeri alkaa aina temppuilemaan. Jonkun aikaa riittää puhdistaminen, sitten on palikka uusittava

310
Tulokset / Vs: M8 PM kisat Tanskassa 4-6.9. 2009
« : 29.07.09 - klo: 21.52 »
Mitähän noi swantet peeloilee kun pitää laittaa monta ilmoa samalle jampalle ?? Heti näköjään alkaa vääntäminen  :grin:

311
Polttisautot / Vs: O.S. max 12 cv käyntihäiriöt
« : 20.07.09 - klo: 12.59 »
Niin siis se alaneula tekee paljon muutakin kuin säätää tyhjäkäynnin seoksia. Eli _pelkästään_ tyhjäkäynnin seoksille tarkoitettua neulaa noissa ei ole. Toi mun kommentti oli ehkä hiukan epäselvä, myönnetään. Alaneulalla on kyllä vaikutusta koneen toimintaan. Jos sitä saa pyörittää kuin heppiä heinäladossa ilman suurempaa vaikutusta, niin kannattaa varmaan tarkastaa että onko siinä o-renkaat ehjät jne.

Se, että paineletkuun puhaltaa ja fuililetkusta tulee ainetta, ei tarkoita etteikö tankki voisi vuotaa. Jos tankki kutenkin on ehjä ja letkussa menee kuplia, on silloin letkussa reikä tai jos sulla on ylimääränen suodatin välissä, niin se vuotaa.

Mikä sitten on "tarpeeksi" puristuksia ? No jos kone on lämmin ja yhdellä sormella vauhtipyörää pyöräyttämällä kone menee helposti yläkuolon ohi, on kone silloin väljä. Mikä toi "helposti" sitten kenellekkin on, niin onkin kovin subjektiivista. Tarkastitko sen alalenkin kunnon ? Se kun tosiaan sotkee käyntiä ja "säätöjä"

Jokaiselle koneelle on valmistajan toimesta tulppasuositus. Kuumempi tulppa helpottaa tyhjäkäyntiä ja säätämistä, seos kun syttyy vaikka säädöt ei niin kohdallaan olisikaan.

312
Polttisautot / Vs: O.S. max 21 cv käyntihäiriöt
« : 14.07.09 - klo: 10.15 »
Jos siellä kerran tuntuu puristuksia, niin ei kaiten se silloin väljä voi olla. Tietysti jos veivin alalenkki on väljistynyt, saattaa kone oireilla aika mielenkiintoisesti. Samaten jos etulaakeri on soirona, saataa sekin sotkea käyntiä.

Toi oirekuvaus olki tosin vähän omituinen. Mun mielestä tyhjäkäynnin seoksia ei voi säätää missään näistä koneista. Jos lähdetään perusjutuista, niin onko sulla monta neulaa siinä koneessa ? Yleensä näissä on pääneula, alaneula (luistin päässä) ja tyhjäkäynnin säätö.

Sitten toi käynnistyvyys "reilummalla" ryypytyksellä viittaisi siihen, että vehjes ei saa soppaa kunnolla. Jos letkut on jo vaihdettu ja silti siellä menee kulpia reilummin, niin tankki luultavasti vuotaa (on halki tai kansi fuskaa) Ekana kannattaa kaivella valmistajan ohjeet esiin (vaikka se saattaa turhauttavalta tuntuakkin), käännellä ne neulat sen mukaan ja hankkia jostain kunnollista ja tuoretta fuilia sekä uusi tulppa. Siitä sitten uutta yritystä.

313
Tulokset / Vs: M8 EM 2009 Itävalta
« : 10.07.09 - klo: 18.01 »
5 ae:

Teemu 13
Ari 34
Jose 36
Arto 102
Tomi 107
Tuomas 112

Arto, Tomi ja Tuomas ajaa tänään alemmissa finaaleissa. Arton vikaq ae meni johonkin säätöön hitaampien kanssa / tuomarin kämmäilyyn. Arilla samoja robleemia.

4 ae jätkät otti turpaan kun joutu ajamaan ekoissa seteissä.

314
Tulokset / Vs: M8 EM 2009 Itävalta
« : 09.07.09 - klo: 20.46 »
Q3

Teemu 20
Jose 28
Ari 44
Arto 77
Tomi 116
Tuomas keskeytti

yhteistulokset tähän mennessä:
Jose 19
Ari 38
Teemu 68
Arto 99
Tomi 110
Tuomas 135

Kommenttia: lujaa mennään ja taso ehkä yleisesti edelliskertaa kovempi -> erot todella pieniä. Eli kiesi pidettävä pyörillään ja kaasussa vaan yksi asento (toim.huom)  :grin:

315
Tulokset / Vs: M8 EM 2009 Itävalta
« : 09.07.09 - klo: 17.44 »
2 rundin tulokset:

Ari 17
Jose 21
Salonen 67
Arto 69 (1 kaato kuten sijotuksestakin huomaa  :grin: )
Lintula 92 (puhdas ajo ja Arin setuppi jeesas)
Teemu teknisiä ongelmia

Muuta: sekunnin sisässä 10 ukkoa eli tiukkaa on kuten EM pitääkin

316
Tulokset / Vs: M8 EM 2009 Itävalta
« : 09.07.09 - klo: 14.04 »
Väliaikatietoja 1 rundin jälkeen:

Teemu Leino 15
Jose 42 (kaato)
Ari Heinonen 81 (2 kaatoa)
Tuomas Lintula 115 (hyvä ajo)
Tomi Salonen 139 (kaato)
Arto Heinonen 145 (pari kaatoa / ruuhkaa)


317
Tulokset / Vs: M8 EM 2009 Itävalta
« : 08.07.09 - klo: 20.58 »
Tuli tekstaria:

"toisen treenikierroksen kellotetut tulokset josta jaetaan alkuerät:
Jose 12
Ari 31
Teemu 32
Arto 65
Tomi Salonen 96
Lintula keskeytys"

Varmaan noi löytyy jo muualtakin

318
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 14.06.09 - klo: 11.57 »
Nuo HN pohjaiset pillit on ihan hyviä V-Spec koneeseen ja moniin muihinkin, mainitsemasi 2062 ja uusi 2072 (Saa myös GO merkkisenä) käy myös.

Pieni korjaus yo. eli 2072 on GO:n oma pilli eikä sillä ole enää mitään tekemistä HN kanssa. 2047 pilli oli/on sama kuin HN2047 se kun on saman pajan tekeleitä (lisenssi).

320
Hyvät karkelot ja rata oli makea ajaa möhköllä. Bonusta lauantain suht koht bärssiilleen menneen suhaamisen jälkeen.  :grin:

BTW jos joku sattuu vahingossa löytämään 1kpl jousia radalta (marjapuuron värinen, jostain kohdilta lähtösuoran loppu -> hyppyri ennen käännöstä niihin pikku tössyihin ) niin se kuuluu allekirjoittaneelle. Laittakaa vaikka PM niin sovitaan miten saadaan se takaisin oikeaan kotiin.

Ja tosiaan Salossa sitten on seuraavat trukki-kapinat helatorstaina joten sinne kaikki hop hop !

321
Tulokset / Vs: Astra Nitrocross 2009
« : 30.04.09 - klo: 23.55 »
Joopa, taitaa olla ennemmin että on Turun pojat kastellu kurkkua paikallisella olusella ja se saa kaiken näyttämään niin tasaselta  :grin:


322
Avataan tuota postaustani hiukan.

Eli SM-arvoa ei trukilla ole, koska se ei virallisen tahon määritelmiä täytä (lähinnä kaiten veren vähyys). Näin olen käymistäni (epävirallisista) keskusteluista ymmärtänyt, mutta myös olen käsittänyt että mikäli tietyt kriteerit täyttyy, on ko. status myös mahdollinen. Onko se jatkossa tarpeen, se jää nähtäväksi. Mielestäni sadaan terve luokka aikaiseksi myös ilman SM-statusta, mutta se vaatii jo erilaisen konseptin. Eli en kommentillani tarkoittanut arvostella ketään lajiryhmän tms. touhussa mukana olevia tai pyrkinyt luomaan kuvaa, että mitään ei luokan eteen tehdä. Toivottavasti tämä selvensi ?

Nykyisellään FO ei mielestäni oikein palvele kaikkia niitä tarkoitusperiä, joita varten se ymmärtääkseni perustettiin. Samaten kiistaton tosiasia on, että trukkeja myydään kohtuullisia määriä, joten ongelmana on vain niiden kuskien saaminen kisapaikalle. Siihen täytyy jatkossa panostaa enemmän ja olen varma että siinä myös onnistutaan, kun asioita lähdetään tietoisesti ja yhteistyöllä viemään eteenpäin.

Tällä hetkellä FO sarjalla ei ehkä ole niin selkeästi tavoiteltavaa "statusarvoa", mistä johtuu että aktiivisemmat kisakuskit ei aja kuin buggya. Analogia on sangen selvä; buggy on SM-luokka jolloin FO sarja tukee kisanomaisen treenin muodossa itse SM karkeloita. Eli win-win situation niinkuin kaljupäinen lätkäpelle toteaisi: saa hyvää treeniä + pääsee vielä pokkaamaan makeita pystejä. Truggy taasen ei ole SM-luokka, eikä kisasarja tarjoa aktiiveille mitään "saavutettavaa", jolloin kisakuski pitää sitä vain ylimääräisenä kuluna/riesana joka rajoittaa muutakin touhuamista. Lisänä tähän aikataululliset ongelmat kisojen kanssa, on sotku selvä. Helpompaa jättää ajamatta, säästyy euroja vaikka kisamakkaran ostamiseen ja mekkaamisen jne. kanssa vähemmän ongelmia. En syytä, ihmisen luontoon kun kuuluu mennä siitä mistä on aita matalin vielä parempi, jos joku vielä nostaisi sen radan reunaputken yli.  :grin: 

Nyt kun ajatellaan harrastuksen ja kilpailemisen aloittamista, on ensiarvoisen tärkeää että meillä on kisasarja johon pääsee helposti sisään ja jossa on myös menestymisen mahdollisuuksia. Aloittelijaa motivoi varmasti enemmän se, että omaa mahdollisuuksia päästä ajamaan A-finaaliin, kuin tahkota siellä x^n finaalissa sen 10min, jonka pääsee ajamaan niiden alkuerien lisäksi. Tämä varmasti omalta osaltaan alentaa myös kynnystä lähteä kisaamaan, kun tietää että siellä on muitakin vastaavanlaisia suhaajia. Miksi esim. pitää olla ainoastaan junnuluokka, jossa ajaa vaan alle 16v ? Miksi ei voisi olla jenkkityyliin sportsman-intermediate-pro tms. ? En ny väitä että em. konseptiin riittää heti alkuun paukkuja saati että se olisi järkevä meille, mutta ideaa varmasti voi jalostaa koska kyllä niitä ekoja autoja ostaa muutkin kuin mopoikäiset. Samaten palettiin mielestäni kuuluu myös se, että ei olla liian orjallisesti seuraamassa / rajaamassa millä ajetaan. Edelleen olen sitä mieltä, että meillä on paljon opittavaa tuolta tallinnan suunnalta tämän suhteen. Harrastamisen ja kisaamisen pitää olla rentoa ja hauskaa. Ei nyt ehkä mennä siihen, että luokitus on 4 pyörää joista 2 kääntyy ja sen tulee tapahtua radio-ohjatusti mutta kuitenkin.  :afro:  Samaten täytyy nostaa hattua Heinonen Bros:lle tuosta asenteesta tukea aloittelevaa harrastajaa. Tätä asennetta pitäisi olla paljon enemmän ja se vaatisi jonkun selkeän kanavoinnin, jotta se myös tavoittaisi nämä tarvitsevat. Esim. se lavangon krossikoulu oli ilmeisesti aika positiivinen juttu ja tuli tarpeeseen. Mitä lisäksi ?

Tuo viestini oli tarkoituksella hiukan provosoivasti kirjoitettu, jotta se aiheuttaisi keskustelua. Ja sitä sillä saatiin aikaiseksi, joten hyvä niin. Samaten haluan kiittää kaikkia FO-sarjaa eteenpäin vieneitä tahoja ja mainita vielä, että vaikka yo. toikin esiin suurimmaksi osaksi niitä näkemiäni epäkohtia, on tällä pienehköllä porukalla saatu paljon aikaiseksi. Eli ilman tuota paljolti pyyteetöntä työtä ei meillä olisi koko sarjaa mistä kinata.  :angel: Osa niistä asioista joita haluan tuoda homman suhteen esiin on sellaisia, joita ei tarvitse täällä julkisella foorumilla käsitellä, varsinkin kun niihin liittyy useampia tahoja. Käydään niitä keskusteluja positiivisessa hengessä PM.n ja sähköpostin välityksellä, kuten jo tapahtuukin, sekä toivon mukaan myös kasvotusten kisapaikoilla. Katsotaan miten homma kehittyy ja josko saataisiin niitä kisaajia ja myös niitä tekijöitä sinne kisapaikoille jos ei muuten, niin ensikaudeksi.  :cool:

Nyt ei kun loput vielä epäröivät ilmoittautumisia kehiin ja sitten lauantaina (ja sunnuntaina) tampesteri sekaisin.

323
Tulokset / Vs: Astra Nitrocross 2009
« : 28.04.09 - klo: 22.51 »
Ja rai-rai kuulemma alkaa heti keskiviikkoaamuna ?   :grin:

324
Selvä homma sitten tuo T-8. Nyt näyttää että trukkia ei ajeta ollenkaan kun osallistuja määrä on noin paljon vajaa, onhan tässä vielä pari päivää aikaa ilmoittautua. Toki pitää yrittää saada muutema järjestäjä motivoitua tuleen järjestään kisa vaikka kuskeja ei täyttä määrää tuliskaan. 
Mutta unohdetaan trukeilla launataina ajo mahdollisuus jo nyt.

Täytyy nyt tarttua yo. kommenttiin silläkin uhalla että tule paheksuntaa ja mahdollista banaania.

Mikä on "paljon vajaa" ? Listassa on 15 joiden lisäksi on Artsi, sekä ainakin yksi jota ei ole jostain syystä päivitetty listaan = 17 + mahdollisesti muita. Jos jostain vetästy 20 auton raja jää 3 vajaaksi, mun mielestä se ei ole "paljon vajaa". Hiukan munaa nyt siihen touhuun ja pidetään niitä kisoja, eikä kitistä hame korvissa vaan sen takia, että on joutumassa sunnuntainakin pelipaikoille. Tässä tulisi tehdä duunia lajin eteen eikä yksisilmäisesti katsoa yhden luokan etuja. Eli ennemmin keskityttäisiin luomaan molemmista kiinnostava kilpailuluokka, joka sitä kautta lisäisi harrastajien kiinnostusta kokonaisuutena. Nyt yhtä luokkaa pidetään jo lähtökohtaisesti jalkapuolena ja potkitaan munille sen mitä keretään. Pysteistä valittaminen on mielestäni turhaa; maahantuojien ja kauppiaiden kanssa voisi neuvotella palkintoasioista jolloin järjestävälle taholle ei jäisi niin paljoa kustannuksia ja ehkä sille talkooporukallekkin voisi sitä kautta tarjota porkkanaa, jolloin myös kisojen järjestäminen helpottuisi = paremmin porukkaa touhuamassa. Samaten trukkiluokan statuksen nostaminen olisi tärkeää. Jos "viralinen taho" ei hommaa arvosta, niin pidetään sitten epävirallisesti se SM-arvo ja tehdään itse karkeloista sellaiset että puusilmäisempikin näkee niiden potentiaalin. Muutenkin tästä koko touhusta pitäisi saada kitkettyä se turhanpäiväinen vänkääminen, äänestäminen ja kitinä ja ohjata sekin energia tekemiseen. Saavutettaisiin ehkä siinä sivussa jopa positiivisiakin tuloksia ?? 

325
Ihan ensimmäiseksi voisi tuon listan päivittää ajantasalle. Trukkiin on tietääkseni _ainakin_ 4 ilmoittautunut tuon viimeisimmän päivityksen jälkeen.

326
Vapaa keskustelu / Vs: Paras pihvi/leike paikka.
« : 20.04.09 - klo: 00.05 »
Täältä tulee myös pisteet Tampereen Saludille. Eli ehdottomasti käymisen arvoinen paikka jos annoksen arvostelussa on muitakin kriteereitä kuin määrä. Ei tosin halvimmasta päästä, mutta yksi parhaista.

Turussa ihan kokeilemisen arvoinen paikka on Kiitoradan yläkerta ja sieltä Härkää ala Kasino

Oulussa sitten yksi erinomainen ruokapaikka on ravintola nimeltä Matala siinä Radisson SAS:n vieressä. Erittäin maukasta ruokaa, tosin jos haluaa ottaa normi kaavan mukaan + viinit saa varata +100€/nuppi

Sitten jos unohdetaan piffit niin helsingissä yksi kokeilemisen arvoinen paikka on Ravintola Jailbird siellä katajanokan vanhaan vankilaan tehdyssä hotellissa. Listalta valkkaa sen burgerin, niin on maukasta syötävää ja riittävästi. Myös muu sapuska on ihan OK ja ympäristö hiukan normaalista poikkeava  :laugh:

327
Polttisautot / Vs: Polttoaineista?
« : 16.04.09 - klo: 20.46 »
Voisihan sitä luulla ja kestäähän se, tosin ero ei ole sitä 20%  :wink:

328
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 16.04.09 - klo: 16.30 »
Vaikka tästä tsättäilystä saattaa banaania heilahtaakkin, niin sekin uhalla: pitikö toi länsirannikon kehuminen nyt taas vetää tähän  :grin:

329
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 16.04.09 - klo: 13.08 »

Eikös kuitenkin alkuun "ei huvia ilman töitä". Pätee niin moneen muuhunkin asiaan  :wink:

330
Varmaan on jo testattu, että lähettimen antenni on kunnolla kiinni ja vastaanottimen antenni on vedetty kokonaan ulos ? Ilmeisesti siinä on AM radiot ? Periaatteessa siihen käy mikä tahansa vastaava AM vastari, esim Futaban vastareita saa edullisesti. Tosin ensin kannattaa kokeilla onko sillä mitään vaikutusta. Onko kellään kaverilla vastaavaa systeemiä joka pelaa ? Olisi helppo testata lähetin/vastaanotin ristiin paraneeko tilanne.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14