Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Poinas2

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14
331
Polttisautot / Vs: GS STORM EVOLUTION RTR
« : 16.04.09 - klo: 10.44 »
Lienee se yksuuntalaakeri tullut tiensä päähän

332
Tulokset / Vs: FINNISH OPEN KALENTERI + M8
« : 31.03.09 - klo: 18.51 »
No eipä se ainakaan rohkaise ketään varailemaan päivää kalenterista trukki-kisalle, jos jokapaikassa toitotetaan että ajetaan mikäli jaksetaan. Edelleen toi trukki on mun mielestä aloittelijalle se paras mahdollinen luokka, kun samalla autolla millä ajat kisaa pystyy röytyyttämään myös muualla -> satsaukselle tulee enemmän käyttöarvoa. Ymmärtääkseni esim. Lahdesta on tulossa 5-6 uutta kuskia, joten ei nyt torppailla tätä heti lähdössä. Parempi että päätetään jotta ajetaan ja sitten jokainen toimija tahollaan keskittyy siihen, että saa mukaan edes yhden uuden kuskin. Kalustoa kun on suomi täynnä joten on niitä potentiaalisia kuskejakin.   

333
Minkälaisia diodeja meinasit käyttää ? Yksi ongelmahan on, että diodin kynnysjännite muuttuu niin virran kuin lämpötilan suhteenkin joten tuskin kannattaa ihan "tappiin" sitä suunnitella. (olettaen että ajat vaan sarjassa eikä niiden jälkeen tule mitään muuta kilkettä)

334
Kyosho / Vs: Kyosho Inferno MP9 Buggy
« : 26.03.09 - klo: 20.06 »
juurikin näin :wink: en itse sitä ääneen viitsinyt sanoa :laugh: samaaa valmistusperää nämä ovat oli ne sitten Kiina tai Taiwan. 20v näiden kanssa on pelailtu eikä nämä ole koskaan pelittänyt kisa touhuissa oli ne sitten SH,LRP,ORION,SIRIO,GO tai mitä lie spede moottoreita, ja nyt tosiaankin tarkoitan kisa toimintaa. harrastus / piha sudittelussa voivat toimia jopa paremmin kuin ns. kisamoottorit mutta arvo kisojen listoilla näitä moottoreita ei näy, ja jos näkyy niin ei ne vakioita kyllä ole ja montako on käytetty saavuttaakseen kyseisen tuloksen.

Aika vahvan oloinen kommentti kaverilta kun ajaa ihan yhtä lailla vinkuintiassa valmistetuilla kapineilla. 20 vuodessahan ei tunnetusti mikään muutu, eka Mobira Cityman on edelleen ihan yhtä p*ska kuin aikoinaan ??  :wink:

335
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 26.03.09 - klo: 11.25 »

Joo noi äxät tuossa moottorikoodissa tarkoittaa juurikin sitä, että ne voivat olla mitä vain ja vaihtelevatkin riippuen moottorivariantista, mm. kannen väri jne. Vain noilla annetuilla kirjaimilla on siis väliä.

Juurikin näin. Eli:

R=Rear exhaust
2800 = koneen koko eli .28
"-" jälkeen M/P kertoo minkälainen kansi (koneistettu, pyöreä)
xxx = variantti, eli kannen väri, mahdollinen OEM kone jne.
HSG = vetostartti SG

RTR pannuissa sisuskalut on samat riippumatta tuosta xxx kohdalla olevasta numerosarjasta

336
Polttisautot / Vs: HongNor X2 - CRT - RTR
« : 21.03.09 - klo: 14.13 »
lienee ponderin teline/kiinnike

337
Polttisautot / Vs: Hong Nor DM-1 Spec
« : 19.03.09 - klo: 13.11 »

Onko jollain kokemusta millä nitromäärällä tuo GO:n motti toimii parhaiten? Mitenkäs tulppa, onko jotain suositusta?

Tämmöistä ihmettelyä näin alkuunsa.

Noi on valmiiksi shimmattu 16-25% aineelle. Ko. pannua on ajettu sekä 25% että 16% Byron Race:lla ihan ongelmitta joten siinä mielessä mainitut Werks ja PSR pelannee myös. Sisäänajoon kannattaa ottaa kuumempaa tulppaa (GO #4 tai #5 tai vastaava), parantaa tyhjäkäyntiä kun kone röpöttelee rikkaalla. Sisäänajon jälkeen, kesällä ja varsinkin kisaan kylmää (GO #6 tai vastaava). Neulat pitäisi olla tehtaalla käännetty valmiiksi sisäänajoon. Jos tuntuu että ei meinaa jaksaa käydä ilman kaasua ekaa tankillista, niin alaneulaa voi kiertää pikkuisen kiinni. Niin ja kylmillä ilmoilla ja muutenkin ekan 10-15 tankillista kannattaa kone lämmittää ennen käynnistystä sinne 100 asteen pintaan ja seurata että lämmöt pysyy 100-120 asteessa sisäänajon aikana.

Muuten koneen huollosta sen verran, että noissa on sama veivi kuin Pro-koneessa, joten sen pitäisi kestää ongelmitta. Etulaakeria kannattaa seurailla kuten muissakin koneissa ja kisakäyttöön suosittelen vaihtamaan parin gallonan jälkeen joko GO Pro-mallin lakrun tai sitten joku vastaava niin saa huolettomia kilsoja (vaihtoehtoja löytynee myös Garagesta)

338
Tulokset / Vs: FINNISH OPEN KALENTERI + M8
« : 05.03.09 - klo: 22.01 »

Vapun jälkeinen viikonloppu vietetään nitron katkussa   :laugh:

OK, mulle se on ollut yleensä aika lailla sitä samaa jatkumoa   :cheesy:

339
Tulokset / Vs: FINNISH OPEN KALENTERI + M8
« : 05.03.09 - klo: 21.54 »
Eli vappu vietetään sitten nitron katkussa ??


340
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 28.02.09 - klo: 18.00 »

Näinhän se menee. Tässä vaihtoehdossa moottoreiden tasoero ei kuitenkaan ole hirvittävän suuri, eli millä tahansa hyväksytyistä moottoreista voi pärjätä. Pärjääkö jollain paremmin kuin toisella, jää nähtäväksi. Toisaalta hyväksytyt moottorit ovat kaikki ns. budjettiluokan koneita, joten tälläkin pyritään pitämään kustannukset alhaalla.

Sellainen lisäys tuohon moottorilistaan, että Hobbytech tulee vakiona .21 GO RTR pannulla, joten se pitäisi varmaan lisätä. Jatkossahan vissiin sitten voi halutessaan vaihtaa tuon .28 koneenkin vai ?

341
Polttisautot / Vs: HOT BODIES D8 TRUKKI
« : 06.02.09 - klo: 12.24 »
Toivottavasti toi Finnish Open jatkuu myös tänä vuonna. Ehdottomasti trukit pitää saada mukaan kisoihin myös jatkossa. Samaten olen vakuuttunut että trukki on se helpompi tie kisaamaan kun monilla on jo ollut Revoa, Savagea jne. monstereita ja trukki on ajoltaan kuitenkin lähempänä monstereita. Samaten se on helpompi hallita kuin kisabuggy jolloin ajaminen on mielekkäämpää. Trukki on myös monikäyttöisempi radan ulkopuolella eikä kiinnostusta varmaan vähennä noi tulevat sähkökonversiot / versiot.

342
Polttisautot / Vs: CEN Matrix ja Arena
« : 30.01.09 - klo: 15.36 »
Yleensä jos ei "normaalisti" ryypyttämällä eli tukkimalla pakoputken fuili kulje kaasarille, on jossain jotain vikaa. Eli joko tankki vuotaa, pakoputken tiivisteet fuskaa, pillin painenippaan on mennyt jotain töhnää tai kaasarissa on joku tukos. Ei kannattaa noi kaikki tarkastaa, koska jos fuilia ei mene koneelle kunnolla, menee se laihalle ja sitten taas täällä ihmetellään kuinka se pannu porsi vaikka kaikki "oli kunnossa"  :angel:

343
Polttisautot / Vs: RB vai GRP?
« : 25.01.09 - klo: 01.29 »
Kuten jo todettiin niin on ne OS ihan hyviä pannja. Tosin niin kauan kun niitä (tai mitä tahansa muutakin) volyymeissä valmistetaan, niin mukaan sattuu niitä sitruunoita ihan yhtä lailla kuin muillakin merkeillä. Sitten lisänä on nämä "käyttäjän virheet" jotka varmasti suurimmassa osassa tapauksista on se todellinen syy miksi pannu antautuu. Moottorien paremmuudesta vaitteleminen on sitä samaa kuin muutenkin netissä vänkääminen ja mielipiteitä on kuten niitä Sillanpään suosikkeja; jokasella omansa. Tästä syystä sitä "parasta" pattia ei ole vielä tehtykkään eikä luultavasti ikinä tulla tekemäänkään, kaikkia kun koko karalaumaa ei yksinkertaisesti voi yhdellä lelulla miellyttää.

Pitäisi aina muistaa miettiä, mihin käyttöön pannua hakee ja mitä siltä patiltaan oikeasti haluaa; pitääkö olla vääntöä alhaalta vai tykkääkö että koneen tulee kiekua korkealta ja kovaa. Sitten ihmettelee minkä verran on varaa koneeseen laittaa, katselee ko. hintaluokasta vaihtoehdot ja sitten esim. tulee tänne ja kysyy _käyttökokemuksia_ ja mielipidettä miten mikäkin pannu mahdollisesti niihin omiin vaateisiin vastaa. Joskus näillä foorumeilla vaan tulee vastaan lähes uskontoon verrattavaa merkkihehkutusta, joten niitä tekstejä kannattaa lueskellä ko. asia muistaen. Tässäkin tapauksessa lähdettiin etsimään vaihtoehtoa RB ja GRP mallistosta ja päädyttiin sättimään siitä onko OS hyvä vaikoeikö. On tää inderneddi hieno paikka  :grin: Miten tää mun juttu liittyy alkuperäseen kysymykseen, niin ei mitenkään. Kirjottelimpahan vaan joutessani jotain, kun noita saunajuomiakin on vielä jokunen jälellä. Toivottavasti ei tule OT.n suoltamisesta banaania  :tongue: 

344
Polttisautot / Vs: 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 16.01.09 - klo: 20.46 »
Hmmm... seuraavaksi ollaan varmaan pykäämässä C8 Historic-luokan kisoja tyyliin autot oltava 80-luvulta ja kuskit 50-luvulta   :p

345
Tulokset / Vs: M8 kisakalenteri 2009
« : 23.12.08 - klo: 00.46 »
Hieno homma, sillä muutenhan tuo suomen krossiratojen kruunaamaton kunkku jäisi ihan paitsioon  :grin:

346
Tulokset / Vs: M8 kisakalenteri 2009
« : 23.12.08 - klo: 00.42 »
Hyvä tietää, niin osaa plänäillä noi viikonloput vapaaksi muista haittatekijöistä.  :p

347
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.12.08 - klo: 20.01 »
edit: Eli yksi moottori -listaan lisää tämän myötäkö http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1098 ?

mitkäs ton speksit ovat jotta voi itsekin hankkia? onko se 3, 5 vai 7 -porttinen versio ?

piti oikein palat tohon ranskalaisten tuloslistaan, kun en ollu katsonut sitä moottorien osalta niin tarkkaan  - pahoittelut siitä

aika kovaltahan tuo Go tossa näyttää, ei huono laisinkaan!

Result of the first Round:
1/ Stéphane Mateo Hobbytech STR8 RG - Go - Mc Laren
2/ Romuald Derenne Hobbytech STR8 RG – Nova JP BLACK - Protoform
3/ Ludovic Try XB8 – RB - Protoform
4/ Alexis Dufau Crono RS03 – OS Speed – Mc Laren
5/ Sébastien Carrere Hyper 8 - GRP - Protoform
6/ Julien Kaddour Twister RG - SIIM - Audi Avus
7/ Virginie Vélu Hobbytech STR8 RG - Go - Mc Laren
8/ Julien Guichard Hyper 8 - OS Speed - Porsche 911
9/ Jean-François Coehlo Try XRay 808 – Ninja - Mc Laren
10/ Christophe Alvarez XRay XB8 - RB - Mc Laren
TQ = Jerome Delcourt - Hobbytech STR8 RG - Go - Mc Laren

Muuten tää oli just sitä ma aikasemmin tarkoitin eli etelässä ei todellakaan ajeta budjetti -koneilla, vaan kärkipään krossikoneilla. Tässä kohtaa tuo Go näyttää olevan melkoinen poikkeus ainakin mun silmään. Mikähän toi Go sitten malliltaan tuossa on ? Varmaan toi 195€ pannu? Poinas varmaan tietää.

RTR RG:ssä on vakiona tämä kone (tosin eri värisellä jäähdytyskannella ainakin ekan sarjan autoissa): http://www.eaimport.net/product_details.php?p=246

Delcourt ajoi 7pt koneella kun taas Mateo 5pt koneella.

Eli ei ihan vakio kuosissa, mutta toisaalta ei mitään ratamyllyjäkään. Käytetyistä pilleistä ei ole tietoa. Mateo päästeli muuten vakiorenkailla. :shocked: Muutenkin toi RG ei ole ihan pelkästään torneja vaihtamalla tehty, vaan siinä on mm. oma pohjalevy jne. Mutta toivottavasti kelpuutetaan mukaan sarjaan vaikka toi vakio koppa ei sieltä kauniimmasta päästä ehkä olekkaan  :wink:



348
Tulokset / M8 kisakalenteri 2009
« : 22.12.08 - klo: 17.30 »
Onko jollain tarkempaa inhoa kuinka pitkälti toi 2009 kalenteri on taputeltu lukkoon ? Eli mm. Turku jäisi pois kokonaan ja Kauhavalle sekä Tampereelle tullut kisat:

http://www.autourheilu.fi/kilpailukalenteri/pienoisautoilu/


349
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 22.12.08 - klo: 09.51 »

Kts myös http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=5279
tämä on enemmän perinteistä rallygame eli perus buggy GT korilla, ei vaihteita, kalliit moottorit.

Ps. ROAR sääntöjä vuodelle 20089 ei ole enää tulossa GT luokan osalta, joten niitä on turha odotella


Missäs kohtaa tuossa on kalliit moottorit ? GO:n pannuillahan noi päästelee suurimmaksi osaksi  :grin:
 
Tohon Hobbytech pitäisi olla tulossa myös vaihde-optio, saa nähdä millä aikataululla. Tosin joku kiinnostunut pellepeloton voisi olla yhteyksissä, niin saataisiin selville josko joku olemassa oleva ratkaisu on kätevästi sovitettavissa.

Muuten olen Nikon kanssa samaa mieltä, että noi hihnapelit pitää ehdottomasti sulkea pois kuvioista mikäli niitä on edes harkittukkaan

350
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 29.11.08 - klo: 13.54 »
Tässä lienee parasta kuitenkin odottaa niitä ensimmäisiä sääntöjä ja sitten kommentoida kuten yllä jo todettiin. Toivoa tietysti sopii, että jos sieltä jotain kommentoitavaa löytyy ne myös asiallisesti käydään läpi ja muokataan mikäli selkeää perusteltavissa olevaa tarvetta on (poislukien minkään merkin / tahon poissulkeva asia). Nykyisellään tämä vaikuttaa pitkälti muutaman tahon virtuaaliselta ottaanlyöntikilpailulta, joka tuntuu tällä alueella olvan Ah niin normaalia.

Itse tarkastelen tätä tilannetta hiukan erikantilta ja kuten joidenkin kanssa on jo juteltukkin, niin ehdottomasti kannatan edelleen ns. viron poikien talvikarkeloiden mallia, jossa tarpeen mukaan kasataan luokka, että varmasti kaikki pääsee ajamaan. Eli miksi hitossa pitää olla niin ryppyotaisia ja käyttäytyä kuin Hååkan olisi päässyt ruottin risteilyllä yllättämään. Tosin olen edelleen myös sitä mieltä, että monsterit pitäisi sallia truggy-luokassa, mutta mitäpä siitä kun en voi asioihin vaikuttaa  :grin: Me rajan tällä puolella ollaan selkeästi enemmän ns. Nokia-linjalla, eli perus ingenörtti mentaliteetilla ollaan heti ruuvaamassa erilaisia pykäliä ja toisaalta se pieni ropelihattu on heti päässä, jos jossain vaan näkyy tilaa säätämiselle. Ehkä hiukan kärjistetysti sanottu, mutta kattanee perusidean.

Mielestäni tuo jo keskusteluissa esille tullut pointti on tärkeä, eli pyritään tekemään mahdollisen avoimet säännöt, joilla ei ainakaan ensitilassa rajata mitään näistä autoista ulos luki paketissa mitä tahansa ja oli siinä rakkineessa vaihteet tai ei. Ennemminkin olisi hyvä sallia mahdollisimman monta vekotinta siellä radalla, että ylipäätään on kilpailuja ja sitten aika näyttää (kauden jälkeen katsotaan) mihin suuntaan ruvetaan hommaa viemään.

351
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 24.10.08 - klo: 18.38 »
Tulppaa vähän auki startatessa, niin kyllä se siitä. Sitten kun käytön myötä notkistuu, niin lähtee varmaan myös
ilman tulpan löysäämistä. Tietysti kannattaa tarkastaa ettei boxin pyörä hankaa pohjalevyyn

352
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 12.10.08 - klo: 21.25 »
Yleensä noissa vehkeissä riittää kun vaihtaa 14t kellon originaalin tilalle. 13t on .21 koneelle yleensä passeli, ne kun kiertää ilosemmin ylhäältä ja 14t pääsee paremmin hyödyntämään ison koneen vääntöä. 18 on ainakin ihan liian iso enkä tiedä miten sen kokoisen kanssa mahtuuko kone enää edes paikalleen / saatko ratasvälyksen enää säädettyä.

353
Polttisautot / Vs: infrapunalämpömittari
« : 10.10.08 - klo: 12.25 »
Eihän noi mittarit ole lähtökohtaisesti "epäluotettavia", pitää vaan tietää (selvittää) hiukan asioita.

Eli kuten jo tuli mainittua, niin joissain mittareissa on säädettävä se asetus, jolla kikkula voidaan kalibroida toimimaan oikein. Kalliimmissa/paremmissa mittareissa tuo kalibrointi on yleensä tehty valmiiksi, joissain se jätetään käyttäjän harteille ja joissain sitä mahdollisuutta ei ole. Eli riippumatta kuinka kova RC-jamppa olet, niin manuaali käteen ja tavaamaan.  :grin:

Joka tapauksessa ei ole niinkään tärkeää mitä se mittari absoluuttisesti näyttää vaan se, että se näyttää joka kerran suunnilleen samalla lailla ja itse tietää mitä se todellisuudessa tarkoittaa. Esim. jos mittaa lämpötilan vaikka kiehuvasta vedestä (ei siten että mittari on höyryssä) saa jonkunlaisen referenssin -> mittarin pitäisi näyttää 100astetta +/-5astetta. Jos tulee heittoa esim. 20 astetta alaspäin, niin se antaa suuntaa missä liikutaan kun mittaillaan koneen lämpöjä. Tärkeää myös on, että ne lämmöt pyrkii aina mittaamaan samalla lailla ja samasta kohdasta. Kaiken tämän jälkeen lopputuloksena kuitenkin on, että se mittarin näyttämä ei kerro kaikkea koska hommaan vaikuttaa niin moni muukin tekijä kuten ulkoilman lämpötila, ilmankosteus jne. Suuntaa antavaa se data kuitenkin on, koska sama moottori samalla tulpalla, pillillä ja fuililla ajettuna pyrkii vastaavissa olosuhteissa käymään tietyn lämpötila-haarukan sisällä. Eli lämpömittarilla saa osviittaa ollaanko siellä missä pitääkin, kun pata on ensin säädetty sen mukaan että kulkupuoli on kohdallaan. Aloittelijoille hyvä väline sen toteamiseen ollaanko auttamatta liian laihalla, muuhun tarkoitukseen hyvä apuväline kun ymmärtää muutamat lainalaisuudet

354
Tulokset / Vs: WinterCup 07/08 - Estonia - Race Invitation
« : 03.10.08 - klo: 19.05 »
Kenelläkään parempaa infoa milloin nää kisat taasen alkaa / järjestetäänkö tänä talvena ollenkaan ?

355
Tulokset / Vs: 1/8 Buggy MM USA 2008
« : 19.09.08 - klo: 19.35 »
No voi nyt wattu, ilmeisesti sitten kaatui koko jenkkien jo muutenkin horjuva livelähetys-zydeemi. Tai sitten joku punaniska vaan kompastu piuhoihin....

356
Tulokset / Vs: 1/8 Buggy MM USA 2008
« : 19.09.08 - klo: 19.22 »
Pääsi käkkärä oikeen live-lähetykseen. Asiaa  :afro:

??

Niin siis RCLivessä haistateltiin sekä ennen että erän jälkeen.

357
Tulokset / Vs: 1/8 Buggy MM USA 2008
« : 19.09.08 - klo: 18.48 »
Pääsi käkkärä oikeen live-lähetykseen. Asiaa  :afro:

358
Mielenkiintoinen modaus tehty rataan sitten viimenäkemän:

http://koti.phnet.fi/kenguru/rc/rata/koropano-small.jpg  :afro:


359
Jep, hauskaa oli ja täytyy myöntää että mukava rata ajaa ja ennen kaikkea piristävän erilainen totetutus. Hienoja kohtia mm. se oikean takanurkan mutka (elikkänääs tässä tuolla oikealla takana näkyvä judanssi: http://koti.phnet.fi/mikap/rc/Qim1.jpg )sekä oma toteutus ns. "Parjasen spoilerista".  :grin: Muutenkin positiivista oli radan kunto huomioiden että edellisenä iltana/yöllä tuli vettä kuin sieltä esterin takasektorista ja silti rata oli puolilta pöivin mainiossa kunnossa ja parani vaan iltaakohden. Muutama pieni juttu vielä, eli kuten mainitsin niin ajajakoroke saisi olla himpun korkeampi (pari katvekohtaa) ja muutamaan paikkaan putkea/reunakiveä selkeyttämään rataa. Ehdottomasti ensi kesäksi FinnishOpen osakilpailua kehiin.

360
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon polttiskrossirata
« : 30.08.08 - klo: 19.24 »
Luultavasti kytkinjousi poikki tai kytkinlaakri jumissa. Jos alumiinipalat, niin voi olla että pala on kulunut sen verran, että siihen reunaan usein muodostuva jäyste estää palaa liikkumasta täyisin kiinni, jolloin se laahaa kytkinkelloon.

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14