Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - *remppa*

Sivuja: 1 ... 53 54 55 [56] 57 58
1651
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 02.12.07 - klo: 17.49 »
Ehdotus avainhommaan:

Sarjoitetaan lukko joka kevät erikseen (ei mikään suuri kustannus) ja teeteään avaimia tarvittava määrä ja jaetaan avaimia esim 5 euroa kpl niille, jotka ovat ratamaksun maksaneet ja jotka sen haluavat. Julkaistaan selvät ohjeet avaimen käytöstä.

Oma mielipiteeni on se, että kaikilla ratamaksun maksaneilla tulisi olla yhtäläinen oikeus radalle pääsyyn muutenkin kuin roudaamalla kamat jostakin puomin takaa, joka nytkin jo herättää närästysta autojen pysäköinnistä. Tällä menolla tulee fiilis kahden kerroksen väestä, mikä omiaan karkoittaa aloittelijoita.


1652
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 02.12.07 - klo: 11.58 »
Talviajolle taisi tulla loppu tältä erää (10cm lunta) PAITSI JOS?

Tampataan rata esim. moottorikelkalla.

Nyt malttia, tästä asiasta on keskusteltu ja monien mielestä radalle ei saa tehdä talvella mitään: ei saa aurata eikä saa tampata-> keväällä paljon routaa ym ym ja "kesäajokausi" viivästyy viikolla tai parilla" vai viivästyykö todella?

Mielestänä olisi oikeutettua mahdollistaa radan vuotuisen käyttöasteen lisääminen talviajolla, jos mahdollista esim. tamppaamalla. On tullut todettua, että on ollut tosi hauskaa ajella vaikka onkin ollut hiukan kylmempää, sää on pukeutumiskysymys! On myös huomattu, että on merkittävä määrä porukkaa, jotka haluavat ajaa talvella!!

Nyt porukalta mielipiteitä tänne please.

1653
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 01.12.07 - klo: 15.05 »
Rata oli tänään hyvässä kunnossa, paremmassa kuin koskaan tällä "talvikaudella". Porukkaa oli kuin pipoa ainakin 6 autoa radalla HIENOA!. Itse jouduin lopettamaan etuajassa, kun ensin hajosi pääratas ja sitten kiertokanki.

Suosittelen näille keleille pilkkihanskoja, toimii kaasurormi paremmin, itse leikkasin hanskoista yhden sormenpään paljaaksi ja johan alkoi pelittämään.

Ja huomenna uudestaan (ehkä?)

1654
Polttisautot / Vs: kisa krossit
« : 30.11.07 - klo: 23.57 »
Tuossa sarjassa mielestäni Team Magicin M1B Krossi on aivan erilainen rakenteeltaan.

JH

No enpä sanois nimenomaan näinkään.
Moottori on samalla paikalla... Tukivarsirakenne on käytännössä samanlainen, jne jne jne...
Jos tarkkoja ollaan niin auto on todella paljon samanlainen kuin kaikki muutkin tämän kilpaluokan autot.
Mitään ihmeellistä ei ole todellakaan nähty.

Jokainen auto on todella paljon samanlainen, mutta taas jokainen on kuitenkin erilainen.
yhdessäkään tämänpäivän kisakrossarissa ei ole mitään ihmeellistä, monissa vaan on tehty sama asia hieman eri tavalla.

Sitten kun johonkin autoon keksitään tempasta moottori eteen tai jotain muuta hyvin radikaalia niin voidaan sanoa että auto on rakenteeltaan aivan erilainen.
Tukivarren muodon muuttaminen ei tee autosta täysin erilaista niin kauan kun perus idea on aivan sama.

Olen Hoken kanssa samaa mieltä. Itse asiassa jo jonkin aikaa olen pohtinut tuota moottorin siirtämistä eteen, elikkästen vaihdetaan tankin ja mosan paikkaa päikseen (samalla käännetään keskidiffi ympäri) kuka sanoo, että paino pitää olla takapäässä, nykykilpurit ovat kuin vasaraa heittäisi varsi edellä (no ehkä vähän provosoivasti sanottu) :roll:.

JK on jossakin yhteydessä maininnut keskidiffin integroimisesta takadiffiin. Ei p*skempi ajatus mielestäni, miks ei etudiffiin?

1655
Polttisautot / Vs: kisa krossit
« : 30.11.07 - klo: 17.45 »
Mielenkiinnolla odottelen Team Magicin kisamenestystä maailmalta, sillä siellähan nuo erilaiset ratkaisut lopulta punnitaan.

1656
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 30.11.07 - klo: 17.35 »
Nyt kaikki porukalla ajamaan huomenna, luvassa selkeää pikkupakkaskeliä. Itse olen menossa peitsamon kanssa abouttia 11 maissa.

1657
Polttisautot / Vs: kisa krossit
« : 30.11.07 - klo: 17.33 »
Mikä tekee autoista "erilaisia" tai "AIVAN erilaisia" ? Omasta mielestäni se, että osat eivät ole vaihtokelpoisia, ei tee autoista TÄYSIN erilaisia. Pääosin kaikissa varteenotettavissa kisa-autoissa on jokseenkin sama lay out, moottorin, tankin, diffien, iskareiden yms sijoittelu on kaikissa lähes sama. Ainoa merkittävä viimeaikainen uudistus on losin oivallus siirtää takakardaani pois keskilinjalta, jolloin moottoria on saatu keskemmälle ja tietenkin losin kevyt paino!

Ai niin, no big bore-iskarit veivät kyllä iskareita aimoaskeleen eteenpäin (mutta nehän alakavat jo olla kaikilla merkeillä?)


1658
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 28.11.07 - klo: 17.50 »
Lainaus
Nyt ei mennyt ihan oikein. Pidentämällä vipuvartta = vähemmän voimaa. Usein heikomalla servolla kaasussa käytetään yksi reikä sisempää reikää servosarvessa kuin voimakkaammalla servolla. Näin saadaan enemmän vääntömomenttia. Voimakkailla servoilla ei ole juuri mitään väliä mitä reikää käyttää.

Kyllä meni ihan oikein: pidennys jarrulinkkiin (huom. jarrulinkkiin ei servosarveen) tuo lisää voimaa ja pidennys servosarveen tietenkin vähentää jarruvoimaa

1659
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 28.11.07 - klo: 15.00 »
2mm on ehkä noin 10% vaikutus (olettaen että linkki on esim 20mm), se voi olla ratkaisevaa, jos servo on rajoilla ja jos vielä on muita heikentäviä tekijoitä kuten lika, rasva yms. Bilteman jarruspray voisi tehdä myös kutaa.

Servosarven lyhennys jarrupuolelta kannattaa tsekata

1660
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 28.11.07 - klo: 14.33 »
Onkohan kyse nyt siitä, että kun linkin säätää riittävän pitkäksi (=pitkä vipuvarsi=riittävästi jarruvoimaa) niin silloin ottaa tankkiin kiinni kaasun ollessa täysillä. Eli jos näin on, niin silloin vipuvarsi pitää säätää riittävän lyhyeksi ettei ota tankkiin ja mennä kauppaan ostamaan voimakkaampi servo tai isommalla kitkalla olevat levyt (lasikuitu?), tai jos mahdollista lyhentää servosarvea (=saadaan lisävoimaa).

1661
No hyvä! :smiley:

1662
Hobao / Vs: HoBao Hyper 8
« : 28.11.07 - klo: 10.31 »
Lainaus
Toinen ongelma on kääntyvyys. Auto ei käänny niin paljon kuin se voisi. Servo on maksimi kääntyvyydellä. Voiko servovarsi olla liian lyhyt/tarkoitettu johonkin muuhun kuin autoon? Servona Sanwan joku ERG-Wrx tai vastaavaa, mallia en nyt muista tarkkaan.

Joo servosarvi on liian lyhyt. Säädä EPA säätö ensin lähes maksimiin (esim 10% alle maksimista), sen jälkeen haen servosarven pituudella maksimi kääntökulma. Eli mitä lyhyempi servosarvi, sitä vähemmän rasitetaan servoa, mutta kuitenkin niin pitkä, että saadaan maksimi kääntökulma pyörille. Laita vielä O-rengas servosarven alle niin saadaan hiukan lisää vesitiiveyttä.

1663
Sorry!!, jos viestini on tulkittu kiihkeiksi ja asiaan perehtymättömiksi. :sad: En todellakaan ole tarkoittanut niitä sellaiseksi, vaan keskustelun pohjaksi. :smiley:

Uudet innovatiiviset ratkaisut kiinnostavat aina, mutta kyllä niiden pitää kestää kritiikkiä.

1664
Heittäisin vielä yhden asian yleensä diffikoteloiden tiiveystarpeesta: On aika vaikea saada siitä 100% vesitiivistä, jolloin sisäänpäässyt kosteus ei myöskään pääse ulos tai saati olisi tuuletusta että kuivaisi. Toiseksi en usko, että tiiveydellä on suurta merkitystä hammaspyörien kulumiseen, itse jätin jo ajat sitten kaiken maailman rasvat pois kulmavaihteesta ja avot alkoipa kestää, joten so what jos vähän likaa rattaisiin pääseekin, onhan kytkinkellokin avoin ja tosi harvoin pääratas hajoaa.

Huom! tämä siis yleensä diffikotelon tiiveystarpeesta!! ei siis nimenomaan Team Magiciin liittyen!! :smiley:

kommentteja

1665
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 24.11.07 - klo: 19.21 »
Rata oli tänään ajankohtaan nähden huippukunnossa :grin:. Paikkapaikoin oli tosi liukas, mutta pääsääntöisesti hiekkapinnalla ja ihan pitävä. Porukkaa oli melkein kuin kesällä. HIENOA! Huomenna varmaan ihan aamusta olisi keliä, sääennusteen mukaan keskipäivän tienoilla alkaa lämpenemään ja rata sulanee ja muuttuu ehkä mutaiseksi.

Itse en ole ihan varma jaksaako lähteä huomenna, kattellaan

1666
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 23.11.07 - klo: 21.30 »
Aamuyöstä pitäisi pakastaa, joten toiveissa olisi, että aamupäivästä huomenna päästään driftailemaan  :grin:

1667
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 22.11.07 - klo: 08.24 »
Moro

Itse olen menossa tod.näk. molempina päivinä (la su), eli 11 maissa portit auki. :evil: :grin: :grin:

1668
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 21.11.07 - klo: 12.14 »
Moi,

Kävin radalla (ke klo 12.00) ja näytti olevan hyvässä ajokunnossa, muutamia jäätyneitä pikkulätäköitä siellä täällä (ei haittaa ajoa), muuten suht kuiva.

Toivotaan, että kelit jatkuvat suunnilleen samanlaisina viikonloppuun asti, niin päästään vielä baanalle. :grin: :grin:

1669
No hyvä :grin:

Jostain syystä kuskit suhtautuu aika tunneperäisesti autoihinsa, joten luulen että helpompaa olisi saada tyttöystävää/vaimoa lainaksi kuin kuskin autoa!

Mutta jos kelit ja aikataulu sallii, niin eiköhän tyypit järjesty, keväällä viimeistään :azn:

ok, palataan asiaan keväällä. :smiley: :smiley:

1670
Lainaus
Kyllä, olet oikeassa, ruuviliitos on varmasti normaalioloissa jäykempi! Tässä nimenomaisessa kohdassa, tässä autossa, en näe siinä kuitenkaan mitään etua. Edelleen toivoisin, että tutustuisit autoon sen verran, että tietäisit tuon ratkaisun toteutuksen ja tarkoituksen. Nyt ilmeisesti vertaat rakennetta muihin autoihin, joissa ruuvikiinnitys on varmasti järkevä ja tarpeellinen ratkaisu.

Tämä sokilla kiinni oleva radiolevy, yhdessä muun auton rakenteen kanssa, antaa riittävän jäykkyyden auton alustalle. Aivan yhtä riittävän kuin muissakin autoissa. Jäykkyys myös säilyy ja auto on vieläkin, kaikkien kilpailujen ja kaputtien jäljiltä, jäykkä.

Autossa on jäykistyslinja seuraavasti: Keulajäykkäri-diffiboksin kansi-etujäykkäri-keskidiffi-takajäykkäri-diffiboksin kansi. Nämä muodostavat yhtenäisen, jatkuvan linjan. Sen lisäksi auton takadiffiboksista on sivulle menevät jäykistimet. Kun tähän lisätään radiolevy ja moottoripukki, ei ole tarvetta enää kiinnittää radiolevyä ruuveilla. Rakenteesta johtuen siihen kohdistuu vain vaakatasoista voimaa, jonka se pystyy mainiosti käsittelemään (juuri kokeilin radiolevyä heiluttaa, se on niin tiiviisti paikallaan, etten usko ruuvikiinnityksellä saatavan mitään etua, siis tässä autossa).  Rakenne mahdollistaa sen, että tankki (3 sokkaa) ja radiolevy (3 sokkaa) voidaan irroittaa todella nopeasti, huolto ja puhdistaminen on helppoa ja nopeaa.

Korostan vielä, että radiolevy istuu paikalleen todella napakasti ja tarkasti, ja hiiilikuidun jäykkyys ei todellakaan mene hukkaan. Se ei hölsky ja siinä ei ole väljää. Se on nostettava paikaltaan tasaisesti, jokaisesta kolmesta kohdasta saman verran kerrallaan, muuten jämähtää paikalleen.

Mutta ei Sinun tarvitse minua uskoa, tule itse toteamaan ja taivuttelemaan vuoden vanhaa Mätzikkiä. Voit samalla verrata sitä uuteen, ajamattomaan runkoon. Silmiäsi Sinun on kai pakko uskoa. Olen varma, että kokonaisratkaisun nähtyäsi et varmasti alkaisi sitä ruuveilla kiinnittämään :grin: 

Okei okei uskotaan!

Saiskohan tuon koeajoon esim. ensi viikonloppuna lavankoon (jos on keliä)?

1671
Lainaus
Onko tämä yleinen huomio, vai perustuuko oikein tietoon auton rakenneratkaisuista? Auton alustassa on viisi alumiinitolppaa, joista kolme työnnetään radiolevyssä olevien reikien läpi. Sovitus on tarkka, radiolevy istuu just´eikä melkein. Sen jälkeen sen irtoaminen estetään sokilla.

Uskoisin, että perustuu jonkinlaiseen tietoon mekaniikkasuunnittelusta: kyllähän tuon sanoo jo maalaisjärkikin, että ruuviliitos tuossa kohtaa on paljon jäykempi kuin sokkaliitos, se että onko se riittävän jäykkä, voidaan olla montaa mieltä. Itse laittasin tuon kyllä kiinni ruuveille, varsinkin, jos haluaisin rakenteesta mahdollisimman jäykän. Mielestäni hiilikuidun jäykkyys menee vähän hukkaan sokkaliitoksilla tuossa kohtaa.

1672
Lainaus
Radiolevy on kiinni sokilla. Ja millainen radiolevy; korkealuokkaista, hyvin laminoitua hiilikuitua, joka on vielä jyrsitty alapuolelta osan keventämiseksi. Tämä hiilikuitu ei haperru itsekseen tai murru rasituksessa. Tämä on juuri sellaista kuin kaikkien hiilikuituosien pitäisi ollakin.[/i]


jos radiolevy on kiinni sokilla sen jäykistävä vaikutus on kyseenalaista ja siinä tapauksessa miksi se on hiilikuitua, ei hiilikuitu sinänsä ole mikään autuaaksi tekevä juttu

1673
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 18.11.07 - klo: 19.12 »
Joo kiitti vaan pojat seurasta, hauskaa oli. Mielestäni rata oli ihan ok kunnossa, vähän sohjoa pinnassa, mutta parempi sekin kuin muta, eipähän likaantunut kalusto. Pakkasella tuppaa olemaan turhan liukasta, kuten poikien aiemmasta videosta voi päätellä.

Ei kai tässä auta muu kuin taas uutta fuilia lähteä ostamaan, jos vaikka taas ensi viikonloppuna olis keliä. Piru taitaa tourinki auton kasaaminen taas lykkääntyä, kun polttiskausi vaan jatkuu ja jatkuu :undecided:

Hupaisaa oli tuo peitsamon koneen suunnan vaihtelu. Sanokaapa viisaammat, johtuiko herkkä suunnanvaihto kylmästä kelistä, eli pitäiskö näillä keleillä olla lämpimämpi vai kylmempi tulppa? eikös tulpalla vaikuteta oleelisesti ennakkoon? ja jos ennakko on pielessä niin eikös koneen ole silloin vaikea päättää mihin suuntaan pyörisi?

1674
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 17.11.07 - klo: 23.40 »
moro

olen tulossa myös noihin aikoihin (11 maissa), eli silloin portit on auki

ps. galenosch oletko tulossa?

1675
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 16.11.07 - klo: 14.33 »
kahtellaan

1676
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 16.11.07 - klo: 12.33 »
Moi,

Onko ketään menossa ajamaan viikonloppuna, vois itsekin harkita, jos löytyisi seuraa?

1677
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 08.11.07 - klo: 21.31 »
Onko täällä meediota, joka osaa ennustaa tulevan suunnuntain säätä? Lisäksi tiedustelisin ajoporukkaa sunnuntaille, voitaisiin pitää isänpäivänajot?

Moro,
Kovin näyttää sateiselta viikonloppu, joten taitaa jäädä ajot meikäläiseltä väliin.

... mutta tietenkin, jos ennusteet menee todella pieleen, niin sitten radalle mars

1678
Polttisautot / Dynaset Offroad Areena
« : 06.11.07 - klo: 16.47 »
Onko kellään vielä kokemusta ko hallista? Mainostavat, että voi ajaa RC-vehkeillä?
Vaikuttaisi mahtavalta talvitreeni paikalta. :p

http://www.motocrosshalli.fi

1679
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 05.11.07 - klo: 13.23 »

Oli kiva myös saada uutta verta kehiin, toivottavasti Mikosta ja Jukasta saadaan jatkossa vakiokalustoa!

niin ja tietysti myös peitsamosta

1680
Nyt olikin ihan hyvä keli viikonloppuna harjoitella liukkailla ajamista...ainakin lavangossa  :mrgreen: :mrgreen:..oli ihan pakko

Sivuja: 1 ... 53 54 55 [56] 57 58